abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193261465
Belastingbetaler is wekelijks een miljoen euro kwijt dankzij trage procedures IND



De dwangsom die asielzoekers krijgen als ze te lang moeten wachten op behandeling van hun asielaanvraag, moet niet worden afgeschaft, vindt de Raad van State. Wel zouden er, nu vreemdelingendienst IND hopeloos achterloopt, tijdelijk geen dwangsommen kunnen worden opgelegd. De Raad van State, die nieuwe wetgeving van het kabinet tegen het licht houdt, vindt de dwangsomregeling een belangrijk wapen voor burgers om de overheid te dwingen zijn werk te doen. Daarom zou verantwoordelijk staatssecretaris Ankie Broekers-Knol er goed aan doen af te zien van haar voornemen om voorgoed een einde te maken aan de dwangsom. Een tijdelijke opschorting is verdedigbaar, vindt de raad, maar de afschaffing die Broekers-Knol voorstaat gaat te ver.

De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) is door de opgelopen wachttijden op het ogenblik iedere week een miljoen euro kwijt aan dwangsommen. Dat ergert kabinet en Kamer. Maar een belangrijk deel van diezelfde Kamer wil asielzoekers ook niet de instrumenten ontnemen om hun recht te halen. Broekers smeedde daarom een compromis: ze wil van de dwangsommen af, om in ruil daarvoor asielzoekers het recht te blijven gunnen om bij het begin van hun asielprocedure een advocaat te nemen.

Om de Raad van State tegemoet te komen, belooft Broekers dat ze de IND op een andere manier gaat aansporen om sneller te werken. Ze is het “helemaal eens” met de raad dat zo’n “prikkel” essentieel is. Maar hoe die er gaat uitzien, laat ze nog in het midden. Asielzoekers die niet op tijd zijn geholpen, zouden bijvoorbeeld automatisch een verblijfsvergunning kunnen krijgen.

Dat ze geen geschikt ander aansporingsinstrument vindt en toch weer terugvalt op dwangsommen, sluit Broekers uit. “Ik zeg u: die prikkel komt er.”

https://tpo.nl/2020/05/20(...)er-wordt-afgeschaft/
Land of the free. Home of the brave.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 22 mei 2020 @ 19:43:35 #2
491163 Viesdik
pi_193261526
Ter Apel + doorn

"je bent wellll kommmm"
pi_193261527
quote:
Asielzoekers die niet op tijd zijn geholpen, zouden bijvoorbeeld automatisch een verblijfsvergunning kunnen krijgen.
Koekoek!! 8)7 8)7 8)7
Land of the free. Home of the brave.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:44:05 #4
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193261535
quote:
De Raad van State, die nieuwe wetgeving van het kabinet tegen het licht houdt, vindt de dwangsomregeling een belangrijk wapen voor burgers om de overheid te dwingen zijn werk te doen.
Het zijn alleen geen burgers. Dat willen ze wel heel graag worden ... maar ze zijn het niet.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:48:38 #5
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193261624
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:40 schreef Scarface88 het volgende:
Belastingbetaler is wekelijks een miljoen euro kwijt dankzij trage procedures IND

Dit is natuurlijk bullshit, sowieso betaalt bijna iedereen belasting maar heeft vrijwel niemand een miljoen, laat staan dat men het wekelijks af kan tikken.
pindazakje
pi_193261886
Is gewoon politiek beleid.
Wederom een reorganisatie (oude was nog niet eens gereed) en voornamelijk werken met flexcontracten.

Dus dat scheelt een miljoen en kost een miljoen. Maar dan sluit de begroting wel aan bij wat de burger wil. Gaat dus keigoed
pi_193262125
Ts is maar druk mee vanuit zijn zogenaamde huis op een compleet ander continent (y)
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:18:38 #8
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_193262145
Ze zouden allemaal godverdomme tegen de knieschijven aangetrapt moeten worden ipv een FUCKING MILJOEN leechen.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 20:20:29 #9
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_193262180
Heeeel goed!!!
pi_193264248
Goed om te zien dat mijn belastingcentjes goed besteed worden.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:21:19 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_193264608
quote:
Asielzoekers die niet op tijd zijn geholpen, zouden bijvoorbeeld automatisch een verblijfsvergunning kunnen krijgen.
De domheid deze uitspraak :|W
pi_193266054
En er zijn in het eerste kwartaal van 2020 het aantal van 463 asielzoekers en nareizigers binnengekomen. Per week.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:13:28 #13
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_193266237
Je kunt je natuurlijk afvragen hoeveel zin het heeft de overheid iets te laten betalen aangezien dat geld toch weer bij de burger wordt gehaald. Maar ook als het wel een prikkel geeft om de verplichtingen op tijd na te komen moet dat geld niet naar de asielzoeker gaan. Die krijgt hiermee een prikkel om zoveel mogelijk de boel te traineren. Simpel principe, kennelijk moeilijk toe te passen voor de Raad van State.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_193266391
Vroeger werden ongewenste figuren met pek en veren de poorten uitgejaagd.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_193266933
Een miljoen euro pet week is toch helemaal niets, er komt per dag een miljard aan belasting binnen.
pi_193271775
Hoe kan iemand die zo ontzettend achterlijk is staatssecretaris worden?
pi_193271836
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:17 schreef RTR het volgende:
Ts is maar druk mee vanuit zijn zogenaamde huis op een compleet ander continent (y)
Ja in zijn huidige land zitten ze niet op die buitenlander te wachten.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:11:38 #18
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193272016
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 10:48 schreef MadJackthePirate het volgende:
Hoe kan iemand die zo ontzettend achterlijk is staatssecretaris worden?
Nog van de VVD ook.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:23:04 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_193272151
Dus; procedures versimpelen en sneller uitwijzen.

Hoe moeilijk kan het zijn?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:23:36 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193272160
quote:
vindt de dwangsomregeling een belangrijk wapen voor burgers om de overheid te dwingen zijn werk te doen.
Ik zoek op:
quote:
In staatsrechtelijke zin is een burger een lid van de bevolking van een staat of bijvoorbeeld een gemeente; meer specifiek gaat het over zijn of haar rechtsverhouding tot een overheidsorganisatie.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Burger

Dat zijn deze mensen. Maar wél van een andere staat.

Oftwel; Raad van State praat poep.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 11:24:39 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_193272169
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dus; procedures versimpelen en sneller uitwijzen.

Hoe moeilijk kan het zijn?
30 jaar rechtse kabinetten hebben het blijkbaar niet voor elkaar gekregen. Dus of het is moeilijker dan het café denkt of rechts heeft er geen problemen mee of rechts heeft geen daadkracht.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zondag 24 mei 2020 @ 06:20:44 #22
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_193284800
Geen wonder dat men Nederland keihard uitlacht en nog meer geld eist (zie EU). Die broekriem kan nog wat strakker mensen!

Achja zo wilt men het schijnbaar.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_193284840
Het zijn de ambtenaren binnen een organisatie die het werk moeten willen doen.

De vraag: Hoeveel ambtenarenvrienden van asielzoekers doen dit werk dan ? Derhalve...het is geen werkprobleem maar een moreel probleem. Onoplosbaar...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193284856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:04 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Een betere prikkel zou zijn om iedere Nederlander een premie te geven, iedere keer als het IND te laat is met het wegwerken van een gelukszoeker.
Wat is er mis met mensen die geluk zoeken? Volgens mij is er iets grondig mis met je als je ongeluk zoekt.
pi_193284887
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:09 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat is er mis met mensen die geluk zoeken? Volgens mij is er iets grondig mis met je als je ongeluk zoekt.
Het is natuurlijk wel absurd als men massaal het geluk gaat zoeken, waar armen hun geluk zoeken.
pi_193284964
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:09 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat is er mis met mensen die geluk zoeken? Volgens mij is er iets grondig mis met je als je ongeluk zoekt.
Als je je geluk elders wilt vinden, dan weet je ook waar en wat die geluksaanbieding is. Op macro niveau wel te verstaan.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193284989
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:17 schreef torentje het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel absurd als men massaal het geluk gaat zoeken, waar armen hun geluk zoeken.
90 procent van de Nederlandse bevolking is arm en die zoeken massaal geluk hier. Ik zie niet echt wat er mis mee is.
  zondag 24 mei 2020 @ 09:55:48 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193285786
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 11:23 schreef EdvandeBerg het volgende:
Dus; procedures versimpelen en sneller uitwijzen.

Hoe moeilijk kan het zijn?
Het asielrecht is vijftien jaar geleden of zo al aangepast met die intentie. Blijkbaar is het dus niet zo simpel.

Maar goed, tegelijkertijd was er een vacaturestop bij de IND en werd er een hoop regioexpertise wegbezuinigd -een dat was al niet hun sterke punt- dus ze hebben de middelen ook niet om hun taak binnen de termijnen goed te doen.

Als laatste is er het feit dat het een overheidsinstantie is en daar krijg je gewoon minder goed personeel met name in de hogere schalen want die halen het niet vergeleken bij de commerciėle sector.
pi_193285887
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 09:55 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het asielrecht is vijftien jaar geleden of zo al aangepast met die intentie. Blijkbaar is het dus niet zo simpel.

Maar goed, tegelijkertijd was er een vacaturestop bij de IND en werd er een hoop regioexpertise wegbezuinigd -een dat was al niet hun sterke punt- dus ze hebben de middelen ook niet om hun taak binnen de termijnen goed te doen.

Als laatste is er het feit dat het een overheidsinstantie is en daar krijg je gewoon minder goed personeel met name in de hogere schalen want die halen het niet vergeleken bij de commerciėle sector.
De basis van het afwijzen en vervolgens uitwijzen heeft m.i. vooral te maken met de huidige procedures die ook inhoudelijk ineffectief zijn.

De ambtenaren werken op grond van die huidige procedures, andere smaken zijn er niet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 24 mei 2020 @ 10:29:40 #30
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193286088
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:07 schreef cempexo het volgende:

[..]

De basis van het afwijzen en vervolgens uitwijzen heeft m.i. vooral te maken met de huidige procedures die ook inhoudelijk ineffectief zijn.

De ambtenaren werken op grond van die huidige procedures, andere smaken zijn er niet.
Op zich zijn de procedures en termijnen helder. Ze krijgen de zaak alleen zelden op tijd rond omdat ze te weinig mankracht en expertise hebben.
pi_193286091
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:15 schreef torentje het volgende:

[..]

De meeste van die 90% hebben toch een woonruimte en te eten en te drinken en vrienden die hen steunen en om mee te kletsen en om mee te spelen en velen hebben zelfs een gemotoriseerd voertuig? Dus echt arm zijn er velen niet, die hoeven hun geluk dus niet meer te zoeken, toch is het altijd druk in de winkelcentra, dat tot grote ergernis van de echte armen. Dat is er dus mis mee.
Jouw definitie van "hebben" is niet die van mij.
90 procent heet niet eens pakweg 40k op de bank om een nieuwe auto te kopen. 9 van de 10 is geleend.
Autorijden is te bereikbaar gemaakt.

Slechts 10 procent van de huizen is vrij van hypotheek. Als je bedenkt dat hoeveel vergrijzing er is en hoeveel oudere dus nog een hypotheek hebben besef je hoe triest her gesteld is.

Nederland zit dik onder het gemiddelde binnen de EU.
Italie zit er zelfs heel dik boven.

Het is te makkelijk om te kunnen lenen in Nederland. Het zorgt ervoor dat mensen te weinig sparen.
pi_193286115
Moet de IND niet gewoon eens kijken hoeveel capaciteit ze hebben om aanvragen te behandelen en de intake daarop aanpassen?

Bijvoorbeeld, de capaciteit is het beoordelen van 2000 aanvragen per jaar. Dus na nummer 2000 gaat het loket dicht

Als ik een restaurant met 30 tafels heb laat ik toch ook niet voor 60 tafels aan mensen binnenkomen?

Maargoed, dit zal wel weer te simpel zijn allemaal.
^ To je nesmysl ^
pi_193286142
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:32 schreef TyVole het volgende:
Moet de IND niet gewoon eens kijken hoeveel capaciteit ze hebben om aanvragen te behandelen en de intake daarop aanpassen?

Bijvoorbeeld, de capaciteit is het beoordelen van 2000 aanvragen per jaar. Dus na nummer 2000 gaat het loket dicht

Als ik een restaurant met 30 tafels heb laat ik toch ook niet voor 60 tafels aan mensen binnenkomen?

Maargoed, dit zal wel weer te simpel zijn allemaal.
En dan aan iedereen geld geven die niet binnen kan komen :')
pi_193286158
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:29 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Jouw definitie van "hebben" is niet die van mij.
90 procent heet niet eens pakweg 40k op de bank om een nieuwe auto te kopen. 9 van de 10 is geleend.
Autorijden is te bereikbaar gemaakt.

Slechts 10 procent van de huizen is vrij van hypotheek. Als je bedenkt dat hoeveel vergrijzing er is en hoeveel oudere dus nog een hypotheek hebben besef je hoe triest her gesteld is.

Nederland zit dik onder het gemiddelde binnen de EU.
Italie zit er zelfs heel dik boven.

Het is te makkelijk om te kunnen lenen in Nederland. Het zorgt ervoor dat mensen te weinig sparen.
Als jij mijn definitie van rijkdom afwijst is het natuurlijk moeilijk debatteren.
pi_193286174
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:32 schreef TyVole het volgende:
Moet de IND niet gewoon eens kijken hoeveel capaciteit ze hebben om aanvragen te behandelen en de intake daarop aanpassen?

Bijvoorbeeld, de capaciteit is het beoordelen van 2000 aanvragen per jaar. Dus na nummer 2000 gaat het loket dicht

Als ik een restaurant met 30 tafels heb laat ik toch ook niet voor 60 tafels aan mensen binnenkomen?

Maargoed, dit zal wel weer te simpel zijn allemaal.
Op zondag 31 mei 2020 20:55 schreef Scuidward het volgende: Als je niet te dissen bent dan ben je niet bestaand.
pi_193286361
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Op zich zijn de procedures en termijnen helder. Ze krijgen de zaak alleen zelden op tijd rond omdat ze te weinig mankracht en expertise hebben.
Dan zal de wal het schip moeten keren. Ik denk dat hun denkpatroon vast zit. Dus het gaan invoeren van een nieuw professioneel management by objectives moet nu gebeuren.

Als je daar leiders opzet vanuit het bedrijfsleven, dan is dat op korte termijn opgelost.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 24-05-2020 11:20:44 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zondag 24 mei 2020 @ 11:17:20 #37
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_193286681
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:29 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Op zich zijn de procedures en termijnen helder. Ze krijgen de zaak alleen zelden op tijd rond omdat ze te weinig mankracht en expertise hebben.
Bingo. ^O^

Het lukt de IND vaak niet om goed in te schatten wanneer ze echt (externe) medewerkers nodig hebben en wanneer ze de (externe) medewerkers kunnen afschalen. Ik heb als externe medewerker bij de IND gezeten en ik heb destijds een afschaalmoment niet overleefd. Mijn afdeling werd destijds opgeheven, maar een week voor het officiėle afschaalmoment hebben ze toch een aantal mensen van de afdeling behouden en gestuurd naar andere afdelingen. Alleen werd ik door mijn detacheerder al naar een andere opdracht gestuurd. Veel later hebben ze alsnog bij mijn detacheerder aangeklopt voor de medewerkers die daar zaten. Alleen weet ik niet of ze voor mij hadden aangeklopt (ik was al heel snel naar een andere opdracht gegaan).

Zelfs met het terughalen van de (externe) medewerkers lukt het vaak niet om de zaken binnen de termijn rond te krijgen. Het zit hem denk ik in de processen bij de IND.
  zondag 24 mei 2020 @ 11:34:12 #38
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_193286893
Afschaffen die hele IND. Asielzoekers vragen maar asiel aan in hun eigen regio.

[ Bericht 3% gewijzigd door Eendenkooi op 24-05-2020 12:21:29 ]
pi_193287968
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En dan aan iedereen geld geven die niet binnen kan komen :')
Ehm, nee. Geen recht op het doen van een aanvraag dus ga maar ergens anders heen.

Wat mij betreft komt er overigens helemaal niemand het land meer in gezien de problemen die we zelf al hebben.
^ To je nesmysl ^
pi_193288109
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:35 schreef torentje het volgende:

[..]

Als jij mijn definitie van rijkdom afwijst is het natuurlijk moeilijk debatteren.
Klopt, hetzelfde geldt voor mijn definitie van armoede.
  maandag 25 mei 2020 @ 14:51:29 #41
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_193304757
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 10:32 schreef TyVole het volgende:
Moet de IND niet gewoon eens kijken hoeveel capaciteit ze hebben om aanvragen te behandelen en de intake daarop aanpassen?

Bijvoorbeeld, de capaciteit is het beoordelen van 2000 aanvragen per jaar. Dus na nummer 2000 gaat het loket dicht

Als ik een restaurant met 30 tafels heb laat ik toch ook niet voor 60 tafels aan mensen binnenkomen?


Dit.
En dan kunnen er in het nieuwe jaar weer aanvragen gedaan worden.
Voor het huidige jaar moet iedereen die boven het streefgetal is gekomen aangemerkt worden als illegaal en worden uitgezet.

Maargoed, dit zal wel weer te simpel zijn allemaal.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neźrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_193308868
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 07:09 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Wat is er mis met mensen die geluk zoeken? Volgens mij is er iets grondig mis met je als je ongeluk zoekt.
Daar is veel mis mee. Kijk maar eens naar de groep We Are Here in Amsterdam. Goed - deze mensen hebben dan "geluk gezocht". Maar ze hebben het geluk niet gevonden, althans niet datgene waar ze op hoopten, namelijk een verblijfsvergunning in Nederland. Volgens de wet moeten ze daarom terug naar het land van herkomst.

Dan doen ze niet en daarmee overtreden ze de wet en schofferen ze het gastvrije beleid in Nederland. Niettemin worden ze niet met harde hand uitgezet. Ze mogen immers volgens mensen zoals jij "hun geluk blijven zoeken", zelfs als illegaal.

Het wekt geen verbazing dat deze gang van zaken werkt als een magneet op nog meer jonge gelukzoekers die in plaats van werken in hun eigen land uiteraard liever hun hand ophouden in Nederland, nog los van de criminaliteit die ze veroorzaken.

Word eens wakker.
pi_193309060
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Daar is veel mis mee. Kijk maar eens naar de groep We Are Here in Amsterdam. Goed - deze mensen hebben dan "geluk gezocht". Maar ze hebben het geluk niet gevonden, althans niet datgene waar ze op hoopten, namelijk een verblijfsvergunning in Nederland. Volgens de wet moeten ze daarom terug naar het land van herkomst.

Dan doen ze niet en daarmee overtreden ze de wet en schofferen ze het gastvrije beleid in Nederland. Niettemin worden ze niet met harde hand uitgezet. Ze mogen immers volgens mensen zoals jij "hun geluk blijven zoeken", zelfs als illegaal.

Het wekt geen verbazing dat deze gang van zaken werkt als een magneet op nog meer jonge gelukzoekers die in plaats van werken in hun eigen land uiteraard liever hun hand ophouden in Nederland, nog los van de criminaliteit die ze veroorzaken.

Word eens wakker.
Jij zegt dat ik illegaliteit goedkeur. Dat heb ik nergens gezegd. Maar het extremisme straalt van je post af. Ik vermoed dat er weinig discussie met je mogelijk is waarom mensen die hulp nodig hebben gewoon welkom zijn.
Ik bedoelde trouwens gewoon letterlijk dat er met geluk zoeken nooit iets mis is.
Jij zoekt blijkbaar ongeluk. Dat doe je door je te ergeren aan mensen die hier gekukkig gewoon welkom blijven wat jou blijkbaar niet bevalt.
pi_193309081
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:05 schreef cempexo het volgende:
En er zijn in het eerste kwartaal van 2020 het aantal van 463 asielzoekers en nareizigers binnengekomen. Per week.
In januari 1970 asielzoekers en 465 nareizigers.

In februari 1550 asielzoekers en 470 nareizigers.

In maart 1025 asielzoekers en 125 nareizigers.

Dat is een totaal van 9595 ofwel 430 per week.

Ik heb geleerd dat ik je cijfers altijd moet controleren.
pi_193311323
Ik vraag mij af wat "te lang" is in dit soort zaken.

Is dat een bepaalde periode die vastligt (bijvoorbeeld "1 jaar").

of is dit een periode die aan de specifieke asielzoeker wordt voorgelegd (welke dus kan variėren naargelang het "aanbod" aan asielzoekers).

In het eerste geval zou ik zeggen; "meteen afschaffen".
In het tweede geval zou ik dat niet zo stellig zeggen.
pi_193312998
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:00 schreef Frank_van_Putten het volgende:
Ik vraag mij af wat "te lang" is in dit soort zaken.

Is dat een bepaalde periode die vastligt (bijvoorbeeld "1 jaar").

of is dit een periode die aan de specifieke asielzoeker wordt voorgelegd (welke dus kan variėren naargelang het "aanbod" aan asielzoekers).

In het eerste geval zou ik zeggen; "meteen afschaffen".
In het tweede geval zou ik dat niet zo stellig zeggen.
Sowieso lijkt het me zaak om de procedures te versnellen.
Daar zit het hele euvel.

Van het geld van die boetes kan je ook heel wat mensen aannemen om de procedures sneller af te handelen.
pi_193313042
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Daar is veel mis mee. Kijk maar eens naar de groep We Are Here in Amsterdam. Goed - deze mensen hebben dan "geluk gezocht". Maar ze hebben het geluk niet gevonden, althans niet datgene waar ze op hoopten, namelijk een verblijfsvergunning in Nederland. Volgens de wet moeten ze daarom terug naar het land van herkomst.

Dan doen ze niet en daarmee overtreden ze de wet en schofferen ze het gastvrije beleid in Nederland. Niettemin worden ze niet met harde hand uitgezet. Ze mogen immers volgens mensen zoals jij "hun geluk blijven zoeken", zelfs als illegaal.

Het wekt geen verbazing dat deze gang van zaken werkt als een magneet op nog meer jonge gelukzoekers die in plaats van werken in hun eigen land uiteraard liever hun hand ophouden in Nederland, nog los van de criminaliteit die ze veroorzaken.

Word eens wakker.
Dat probleem is ontstaan toen "bed bad brood" verboden werd voor gemeenten.

Je mag als gemeente (en dus ook grote stad) geen opvang regelen maar je bent ook niet de partij die illegalen / uitgeprocedeerden mag uitzetten.

Dat is "ontmoedigingsbeleid" maar het resulteert natuurlijk in meer zwervers óf mensen die zich groeperen en gaan kraken. Die mensen verdwijnen niet magisch, Hans Klok werkt daar niet.

Het is aan politiek Den Haag om daar wat mee te doen, daar ligt de sleutel.

En ik ben echt niet tegen uitzetten als je niet aan de voorwaarden voldoet (al heb ik ook begrip voor uitzonderingen op de regel).
pi_193315370
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 19:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

In januari 1970 asielzoekers en 465 nareizigers.

In februari 1550 asielzoekers en 470 nareizigers.

In maart 1025 asielzoekers en 125 nareizigers.

Dat is een totaal van 9595 ofwel 430 per week.

Ik heb geleerd dat ik je cijfers altijd moet controleren.
Je kunt het beste de onbetrouwbare CBS even bellen...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193315609
Niet op tijd geholpen dan automatisch afgewezen en terug. Over minimaal 1jr mogen ze het nog eens proberen. Waarom moet zoiets de belasting betaler geld kosten en waarom moet de overheid een boete betalen die nogmaals de belasting betaler geld kost. Waar is hier nu sprake van een maatregel die echt helpt?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')