Heb ook het idee dat mensen introvert vaak verwarren met verlegenheid. Het is ook niet alsof introvert betekent dat je niet gezellig kan praten met mensen of mensenschuw bent. Een introvert haalt zijn energie gewoon uit andere dingen. Kan goed alleen zijn en zoekt misschien daardoor minder snel sociaal contact op, wat je zelf ook aangeeft.quote:Op zondag 24 mei 2020 21:17 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Sociale events zijn voor mij een regelrechte horror. Kost veel energie en is vermoeiend. Ik ga bijv. liever met vriendinnen die ik goed ken chillen, samen eten, stuk wandelen, etc.
Nee, ik ben niet autistisch. Ik hou gewoon niet van drukte en van mensen.
Grappige is dat veel van mijn vrienden me juist zouden omschrijven als extrovert, terwijl je uit bovenstaande eerder zou denken dat ik introvert ben. Dat is het hem niet. Ik ben thuis heel extrovert, in het bijzijn van goede vriendinnen ook, of als er een leuk gesprek ergens gevoerd word bijv. Maar ik zoek het niet op.
Weet je wat sneu is, sociaal wenselijke antwoorden geven om mensen te pleasen.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Blijkbaar kan je beter antwoorden dat je wel voorzien bent in je sociale leven als gewenste antwoord.
Dat komt omdat het van van die moodkillers zijn. Zelfde als de 'alles goed?' vraag. Als je daar dan op antwoord dat het niet zo goed gaat is eigenlijk niet de bedoeling, zijn van die gespreksstarters als bij een sollicitatie of je het hebt kunnen vinden etc.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:00 schreef osodevo het volgende:
[..]
Weet je wat sneu is? Sociaal wenselijke antwoorden geven om mensen te pleasen.
Ja, dit ervaar ik ook wel een beetje. Zit ook niet voor niets op FOKquote:Op vrijdag 22 mei 2020 08:56 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb veel minder behoefte aan sociaal contact dan een hoop mensen, dus ik herken het wel een beetje. Komt bij mij vooral omdat ik de meeste mensen irritant vind, dit zal ongetwijfeld omgekeerd ook zo zijn. Is prima toch? Als je er geen behoefte aan hebt, hoef je het ook niet op te zoeken.
Als je dat doet, moet je daarna steeds van alles verzinnen wat je voor dingen hebt ondernomen met je grote sociale netwerk. Dat lijkt me ook helemaal niet relaxed. Misschien kan je voortaan je netwerk niet benoemen als 'niet zo groot' maar als 'fijn, maar er kunnen zeker nog mensen bij' o.i.d.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 20:57 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ik kreeg dus van de week nadat ik aangaf (op een vraag van de ander) niet zo'n geen groot netwerk te hebben en dat best lastig is op deze leeftijd nog (weder) op te bouwen meteen zo'n sneue blik en de sfeer en het gesprek werd meteen ongemakkelijk. Blijkbaar kan je beter antwoorden dat je wel voorzien bent in je sociale leven als gewenste antwoord.
Een vriendin heb ik dan weer wel. En het was inderdaad moeilijk om er een aan de haak te slaan mede omdat ik geen rijk sociaal leven heb. Maar gelukkig weet ze dat van me en dat heeft ze zelf ook niet. Soort zoekt soort blijkbaar.quote:Op vrijdag 5 juni 2020 11:51 schreef osodevo het volgende:
Lijkt me ook moeilijk voor je toekomstige vriendin, vrouwen willen het liefst een man met een rijk sociaal leven.
Ik ben dan juist weer zo`n type die vraagt wat er dan niet goed gaat.quote:Op zaterdag 6 juni 2020 21:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
Dat komt omdat het van van die moodkillers zijn. Zelfde als de 'alles goed?' vraag. Als je daar dan op antwoord dat het niet zo goed gaat is eigenlijk niet de bedoeling, zijn van die gespreksstarters als bij een sollicitatie of je het hebt kunnen vinden etc.
Maar ik doe dat dus niet maar dan krijg je dus wel dat mensen soms niet weten hoe ze moeten reageren bij een afwijkend antwoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |