abonnement Unibet Coolblue
pi_193246505


In de Amerikaanse staat Georgia zijn twee witte mannen aangehouden voor de moord op een zwarte man eind februari. Het slachtoffer is de 25-jarige Ahmaud Arbery die aan het joggen was toen hij werd doodgeschoten. De schutters vertelden de politie dat ze dachten dat Arbery een inbreker was die eerder in de buurt had toegeslagen.

Na het incident was er woede en onbegrip onder vrienden en familie, omdat er niemand werd gearresteerd of vervolgd. Die woede werd sinds deze week, ruim twee maanden na het incident, breder gedragen. Zo werden er protestmarsen gehouden in de straten van Brunswick, de woonplaats van Arbery in Georgia.

De protesten zijn aangewakkerd nadat deze week een video was gepubliceerd waarop de dodelijke schietpartij te zien is. Een lokaal radiostation publiceerde de video, die in handen was van een van de advocaten van de familie van Arbery, Lee Merritt.

Dat er drie keer werd geschoten, duidt er volgens Merritt op dat "de schutter van plan was om Ahmaud Arbery te vermoorden".

De advocaat zegt de beelden te hebben gekregen van iemand die het slachtoffer kende. Hij noemt het een "moderne lynchpartij", en vindt dat de schutters vervolgd moeten worden. Waarom dat niet direct is gebeurd, is de grote vraag.

Zelfverdediging

Om te beginnen gooien de twee schutters, Travis (34) en zijn vader Gregory (64), het op zelfverdediging. Er zouden veel inbraken zijn geweest in de buurt, en Arbery zou hebben voldaan aan het signalement. Ze besloten de persoon die zij als inbreker zagen, achterna te gaan. Vader en zoon achtervolgden hem meerdere huizenblokken met wapens. Uiteindelijk zou er een worsteling om het wapen zijn ontstaan, zo is te lezen in het politieverslag. En vervolgens werd er geschoten.

De moeder van Arbery gelooft niets van de inbraak of zelfverdediging. "Hij was gewoon z'n dagelijkse rondje aan het hardlopen. Dat doet-ie al jaren."

https://nos.nl/artikel/23(...)n-zwarte-jogger.html
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193246510
Laatste post:

quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:?

Dus dat er zwarte geweldplegers zijn maakt automatisch dat een blanke geweldpleger vrijuit mag gaan? :?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193246523
Ow mamma gelooft niks van inbraak mijn jongen doet niks verkeerd. Racists rascists.
pi_193246578
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:42 schreef Duveldrinker het volgende:
Ow mamma gelooft niks van inbraak mijn jongen doet niks verkeerd. Racists rascists.
Huh? Nee, dom, vooral.

Je argumenteert tegen stropoppen en niet tegen wat mensen zeggen. De jongen kan duivelsgebroed eersteklas zijn geweest, maar dat wisten de mensen die hem neerschoten niet en die hadden dat recht ook niet, volgens de GBI.
pi_193246587
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:33 schreef DrMabuse het volgende:

Die cijfers / feiten, als je ze weer eens zo leest en hoort.

Het percentage van zwarten betrokken bij misdaden / moorden op wit en vooral zwart.

De tering.

Waar blijven de massale protesten en waar is en blijft de massale ophef daarover bij zwarten en hun medestanders?

Waarom niet (een keer) massaal focussen op het meer serieuze probleem / gevaar?

En vooral : waarom maar steeds blijven roepen dat zwarten zoveel / het meeste te vrezen hebben van witten terwijl het de (jonge) zwarten zijn die voor hen het grootste gevaar vormen?
De eeuwige slachtofferrol. Als je niet succesvol bent kun je gewoon blanken de schuld geven. Gelukkig zijn er ook een hoop succesvolle zwarte Amerikanen die opgegroeid zijn in de ghetto en het levende bewijs zijn dat je alles kunt bereiken in de VS als je maar hard werkt. Met drugs dealen en je community vergiftigen kom je er niet. Valt mij ook op dat veel succesvolle zwarte Amerikanen republikein stemmen. Trump heeft een hoop zwarte aanhangers maar die zien we nooit in de media.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 21 mei 2020 @ 20:49:01 #6
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193246606
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:47 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

De eeuwige slachtofferrol. Als je niet succesvol bent kun je gewoon blanken de schuld geven. Gelukkig zijn er ook een hoop succesvolle zwarte Amerikanen die opgegroeid zijn in de ghetto en het levende bewijs zijn dat je alles kunt bereiken in de VS als je maar hard werkt. Met drugs dealen en je community vergiftigen kom je er niet. Valt mij ook op dat veel succesvolle zwarte Amerikanen republikein stemmen. Trump heeft een hoop zwarte aanhangers maar die zien we nooit in de media.
Wtf heeft dit te maken met gewapende blanke aggressors vrijuit laten lopen? :?
Krekker is de bom!
pi_193246620
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:49 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wtf heeft dit te maken met gewapende blanke aggressors vrijuit laten lopen? :?
Lees deel 1 en 2 even terug van dit topic.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193246638
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:46 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Huh? Nee, dom, vooral.

Je argumenteert tegen stropoppen en niet tegen wat mensen zeggen. De jongen kan duivelsgebroed eersteklas zijn geweest, maar dat wisten de mensen die hem neerschoten niet en die hadden dat recht ook niet, volgens de GBI.
Pfff, echt, meermaals. Dit is een mega kleine community deze kerel heeft er niks te zoeken maar bleef terugkeren. Die ouwe die 30 jaar bij de police werkte kon hem ook.
pi_193246656
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:50 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Pfff, echt, meermaals. Dit is een mega kleine community deze kerel heeft er niks te zoeken maar bleef terugkeren. Die ouwe die 30 jaar bij de police werkte kon hem ook.
Als de man zich herinnerde wie hij was, was het hele gebeuren overbodig. Gewoon even aangeven bij de politie. Begrijp me niet verkeerd trouwens svp, ik zie het niet als moord met voorbedachte rade en denk dat deze mannen de intentie hadden een burgerarrest te verrichten. Dit liep helaas volledig verkeerd.
pi_193246706
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Als de man zich herinnerde wie hij was, was het hele gebeuren overbodig. Gewoon even aangeven bij de politie. Begrijp me niet verkeerd trouwens svp, ik zie het niet als moord met voorbedachte rade en denk dat deze mannen de intentie hadden een burgerarrest te verrichten. Dit liep helaas volledig verkeerd.
Politie is zwaar onderbezet daar en grote afstanden.
pi_193246860
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

:?

Dus dat er zwarte geweldplegers zijn maakt automatisch dat een blanke geweldpleger vrijuit mag gaan? :?
Dat beweer ik nergens in mijn post met de video hierboven gequoot.

Ik vraag me net als (de zwarte) Larry Elder daarin vooral af waar de ophef blijft vanuit de zwarte bevolking en de blijkbaar zo met zwarten begane media / "bekende" personages betreffende het over-overgrote aandeel van zwarten in de misdaad tegen / en moorden gepleegd op vooral zwarten.

Die grote media stuip / aandacht telkens aanwezig in zaken als deze en het stil blijven uit die hoek bij de moorden van zwarten op witten en vooral zwarten.

Deze zaak , waarin inmiddels heel duidelijk is geworden dat het niet een zielige onschuldige zwarte jogger was die zo maar is doodgeschoten door twee witten , ja die is akelig en triest, dat sowieso, maar die (zwarte) ophef zou beter ook eindelijk eens gebruikt kunnen worden bij het aandacht vestigen op het overgrote aandeel van zwarten in de misdaad tegen / moorden gepleegd op vooral zwarten.

Daar waar het feitelijk aantoonbare hele grote gevaar voor zwarten schuilt.

(Veel) meer aandacht daarvoor, is daar iets mis mee?
  donderdag 21 mei 2020 @ 21:08:32 #12
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193246930
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:50 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Pfff, echt, meermaals. Dit is een mega kleine community deze kerel heeft er niks te zoeken maar bleef terugkeren. Die ouwe die 30 jaar bij de police werkte kon hem ook.
Aha, dus in bepaalde (kleine) buurten mogen bepaalde mensen simpelweg niet komen anders mag je met geladen wapen op ze afstappen? _O-
Krekker is de bom!
  donderdag 21 mei 2020 @ 21:09:31 #13
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193246948
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:49 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Lees deel 1 en 2 even terug van dit topic.
Gelezen. En nu? Wat is jouw punt nu precies?
Krekker is de bom!
pi_193246968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:50 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Pfff, echt, meermaals. Dit is een mega kleine community deze kerel heeft er niks te zoeken maar bleef terugkeren. Die ouwe die 30 jaar bij de police werkte kon hem ook.
Die vent wiens vergunning om arrestaties te verrichten was ingetrokken door z'n eigen departement omdat hij simpele basic training niet volgde? Die zal vast het juiste beoordelingsvermigen hebben - not.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193246979
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:09 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Gelezen. En nu? Wat is jouw punt nu precies?
Dat dit weer de zoveelste "blanken mensen zijn slecht en vreselijke racisten, en zwarten zij zielig" bericht uit de media is. Als een bejaard stel dat het graf van hun overleden zoon bezoekt en neer worden geschoten door een zwarte man wat vorige week gebeurde dan lees je het nergens in de media.
Land of the free. Home of the brave.
pi_193246995
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:08 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Aha, dus in bepaalde (kleine) buurten mogen bepaalde mensen simpelweg niet komen anders mag je met geladen wapen op ze afstappen? _O-
Er was gebeld met politie betreffende inbraak / verdachte persoon die meermaals (eerder) was gezien / rondhing bij huizen.

Nou niet het beeld creëren dat de twee mannen zo maar iemand achtervolgden vanuit het niets.
pi_193246999
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die vent wiens vergunning om arrestaties te verrichten was ingetrokken door z'n eigen departement omdat hij simpele basic training niet volgde? Die zal vast het juiste beoordelingsvermigen hebben - not.
Ff beter lezen.
pi_193247006
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:12 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat dit weer de zoveelste "blanken mensen zijn slecht en vreselijke racisten, en zwarten zij zielig" bericht uit de media is. Als een bejaard stel dat het graf van hun overleden zoon bezoekt en neer worden geschoten door een zwarte man wat vorige week gebeurde dan lees je het nergens in de media.
Open er een topic over zou ik zeggen.

Dit gaat over een kerel die werd doodgeschoten tijdens een citizen's arrest en er werd 2 maanden lang geen fatsoenlijk onderzoek uitgevoerd.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 21 mei 2020 @ 21:14:46 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193247013
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat beweer ik nergens in mijn post met de video hierboven gequoot.

Ik vraag me net als (de zwarte) Larry Elder daarin vooral af waar de ophef blijft vanuit de zwarte bevolking en de blijkbaar zo met zwarten begane media / "bekende" personages betreffende het over-overgrote aandeel van zwarten in de misdaad tegen / en moorden gepleegd op vooral zwarten.

Die grote media stuip / aandacht telkens aanwezig in zaken als deze en het stil blijven uit die hoek bij de moorden van zwarten op witten en vooral zwarten.

Deze zaak , waarin inmiddels heel duidelijk is geworden dat het niet een zielige onschuldige zwarte jogger was die zo maar is doodgeschoten door twee witten , ja die is akelig en triest, dat sowieso, maar die (zwarte) ophef zou beter ook eindelijk eens gebruikt kunnen worden bij het aandacht vestigen op het overgrote aandeel van zwarten in de misdaad tegen / moorden gepleegd op vooral zwarten.

Daar waar het feitelijk aantoonbare hele grote gevaar voor zwarten schuilt.

(Veel) meer aandacht daarvoor, is daar iets mis mee?
Er is een groot verschil tussen geweld vanuit de overheid en/of een overheid die geweld toelaat, versus geweld vanuit criminelen.

Protesteren tegen geweld vanuit (zwarte of blanke) criminelen heeft niet zo heel veel meerwaarde. Het is echt niet zo dat je de criminelen hiermee bereikt.
Protesteren tegen een overheid die onjuist handelt, dat heeft doorgaans wel meerwaarde.

Dat wil niet zeggen dat er door zwarten geen actie mag worden genomen tegen zwarte criminaliteit (maar tis ook niet zo dat dit niet gebeurt). Maar dan nog... dat staat toch volledig los v/h aanvankelijk fout handelen van de politie in deze kwestie?

En ja, zaken als black lives matter vind ik belachelijk. Verzet je dan tegen AL het onterecht politiegeweld tegen alle kleuren/rassen/etc. Maar daar gaat dit topic helemaal niet over.
Krekker is de bom!
pi_193247017
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:13 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ff beter lezen.
Wederom geen inhoudelijke reactie. Gaat het wel goed met je?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_193247051
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Open er een topic over zou ik zeggen.

Dit gaat over een kerel die werd doodgeschoten tijdens een citizen's arrest en er werd 2 maanden lang geen fatsoenlijk onderzoek uitgevoerd.
Daar gaat het niet alleen over. Je hebt zeker de protesten gemist en de media en social media aandacht waarin er meteen uit werd gegaan van een racistisch motief?
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 21 mei 2020 @ 21:17:04 #22
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193247057
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:12 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat dit weer de zoveelste "blanken mensen zijn slecht en vreselijke racisten, en zwarten zij zielig" bericht uit de media is. Als een bejaard stel dat het graf van hun overleden zoon bezoekt en neer worden geschoten door een zwarte man wat vorige week gebeurde dan lees je het nergens in de media.
Hoogstwaarschijnlijk wel wanneer deze zwarte man daarna gewoon zonder enig degelijk onderzoek vrijuit gaat.

Nogmaals, het gaat niet om de zwarte jongen die is neergeschoten door blanke lui (dat is zeer sneu voor de nabestaanden, etc.). Maar het nieuwswaardig aspect, EN dat waardoor men aanvankelijk begon met protesteren is het feit dat men de daders zonder degelijk onderzoek liep lopen.
Krekker is de bom!
pi_193247069
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:14 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Wederom geen inhoudelijke reactie. Gaat het wel goed met je?
Ik ben geen zoekmachine. Heel het topic staat er bomvol van. Van jou heb ik werkelijk 0 nada niks gelezen.
  donderdag 21 mei 2020 @ 21:17:54 #24
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_193247073
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:13 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Er was gebeld met politie betreffende inbraak / verdachte persoon die meermaals (eerder) was gezien / rondhing bij huizen.

Nou niet het beeld creëren dat de twee mannen zo maar iemand achtervolgden vanuit het niets.
Ik reageer op de logica van Duveldrinker die zaken op basis daarvan probeert goed te praten... "Het was een kleine gemeenschap DUS is het oke".
Krekker is de bom!
pi_193247086
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

EN dat waardoor men aanvankelijk begon met protesteren is het feit dat men de daders zonder degelijk onderzoek liep lopen.
Blijf dat vooral geloven. Neem eens een kijkje op social media zou ik zeggen. Niemand heeft het over het onderzoek. Iedereen praat alleen over huidskleur en zogenaamd racisme.
Land of the free. Home of the brave.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')