abonnement Unibet Coolblue
pi_193405597
Nou ben ik dol op een goede barbecue, maar ik laat altijd voor mij bakken 😹. Verder heb ik geen barbecue dus dat was even puzzelen.
Het werd kefta spies, met libanees platbrood en zelfgemaakte tzaziki.
Het was allemaal erg lekker, en de anderhalve meter afstand is vandaag (en morgen) geen probleem..knoflook...heel veel knoflook

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 31 mei 2020 @ 19:14:30 #77
147316 crew  DJMO
#trut
pi_193405650
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:11 schreef Kaatje1 het volgende:
knoflook...heel veel knoflook
Wat noem jij veel knoflook? Ik had alleen voor de marinade van m'n biefstuk/varkenshaasspiesjes al drie teentjes nodig _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_193405725
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

Wat noem jij veel knoflook? Ik had alleen voor de marinade van m'n biefstuk/varkenshaasspiesjes al drie teentjes nodig _O-
In het totaal 4, maar die zijn allemaal ook opgegeten :P
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 31 mei 2020 @ 19:19:23 #79
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193405753
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 18:38 schreef investeerdertje het volgende:
Zoals aangegeven heb ik de varkenshaasaanbieding benut. Maar dan wel medaillons want de varkenshaas was op en aangezien de directrice boodschappen had gedaan heeft zij de medaillons meegenomen. Geen probleem natuurlijk.

De ene variant is met ananas, waarbij het vlees gemarineerd is met o.a. honing, azijn en chili voor een pittige bite.

De andere is een spies met een honing-ketjap saus, witte wijn azijn, ketjap, honing, gember en nog wat. Hier zit paprika tussen. De marinade is daarna ingekookt tot een saus.

[ afbeelding ]
De honingmeuk marinade

[ afbeelding ]
De sojasausmarinade

[ afbeelding ]
Op de stokjes

[ afbeelding ]
Indirect voorverwarmen (vooral om reacties op ananas te neutraliseren)

[ afbeelding ]
Afgrillen (en daarna overdwars gelegd om even na te garen terwijl de aardappelkroketjes in de airfryer zaten)

Om daarna heerlijk op tafel gezet te worden:
[ afbeelding ]
Zo he, dat ziet er goed uit. Varkenshaas: ik heb er ook naar gekeken, maar de biologische is twee keer zo duur. Ik wilde er shoarma van maken, maar oops, de prijs....
Praat over de hel en je komt er.
pi_193406007
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:19 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Zo he, dat ziet er goed uit. Varkenshaas: ik heb er ook naar gekeken, maar de biologische is twee keer zo duur. Ik wilde er shoarma van maken, maar oops, de prijs....
Laat je niet verleiden door het uiterlijk, ik ben normaal van de complexere gerechten, niet iets als dit. Compleet out of my comfortzone. Voor mij deed dit hem dus ook niet en omdat de directrice anders gewend is was zij ook niet tevreden. Weer een negatief functioneringsgesprek. Nja, de burgerschallenge gaat een betere worden, de 15e.

Overigens: Ja ik ben altijd kritisch over m'n eigen eten.
pi_193406060
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou ben ik dol op een goede barbecue, maar ik laat altijd voor mij bakken 😹. Verder heb ik geen barbecue dus dat was even puzzelen.
Het werd kefta spies, met libanees platbrood en zelfgemaakte tzaziki.
Het was allemaal erg lekker, en de anderhalve meter afstand is vandaag (en morgen) geen probleem..knoflook...heel veel knoflook

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Ziet er prima uit! Maar dat is niet genoeg om mij op 1,5 meter afstand te houden ;-)
  zondag 31 mei 2020 @ 19:39:02 #82
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193406135
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou ben ik dol op een goede barbecue, maar ik laat altijd voor mij bakken 😹. Verder heb ik geen barbecue dus dat was even puzzelen.
Het werd kefta spies, met libanees platbrood en zelfgemaakte tzaziki.
Het was allemaal erg lekker, en de anderhalve meter afstand is vandaag (en morgen) geen probleem..knoflook...heel veel knoflook

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ afbeelding ]
Lekker.
Heb je dat platbrood ook zelf gemaakt. En hoe?
Welke kruiden zit er in het gehakt?
Praat over de hel en je komt er.
pi_193406223
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:31 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Laat je niet verleiden door het uiterlijk, ik ben normaal van de complexere gerechten, niet iets als dit. Compleet out of my comfortzone. Voor mij deed dit hem dus ook niet en omdat de directrice anders gewend is was zij ook niet tevreden. Weer een negatief functioneringsgesprek. Nja, de burgerschallenge gaat een betere worden, de 15e.

Overigens: Ja ik ben altijd kritisch over m'n eigen eten.
Het ziet er heerlijk uit.

Dat van Kaatje ook, moet ik ook echt eens maken.
pi_193406305
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:39 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Lekker.
Heb je dat platbrood ook zelf gemaakt. En hoe?
Welke kruiden zit er in het gehakt?
Nee, ik had(heb) nog een lading in de vriezer en die moet nodig leeg om schoon te maken
In het gehakt zit een restje parmezaanse kaas, peper, zout, zelfgemaakte paprikapoeder, ui, knoflook, korianderpoeder (vers vind ik vies).
Als ik hetnog een keer maak, ga ik gerookte paprikapoeder gebruiken.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 31 mei 2020 @ 19:59:52 #85
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193406480
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 19:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nee, ik had(heb) nog een lading in de vriezer en die moet nodig leeg om schoon te maken
In het gehakt zit een restje parmezaanse kaas, peper, zout, zelfgemaakte paprikapoeder, ui, knoflook, korianderpoeder (vers vind ik vies).
Als ik hetnog een keer maak, ga ik gerookte paprikapoeder gebruiken.
Dat klinkt erg lekker.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193406830
En zo blijk je met stokjes en spiesjes ook weer allerlei kanten op te kunnen! Leuk, al die CUL creativiteit.

Mijn bijdrage van vandaag (met spoiler voor de foto problemen) :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kip op een stokje met pindasaus, zilvervliesrijst, erwtjes (uit pot, want de erwtjes uit de diepvries bleken op) en kroepoek.

Ik kreeg te horen dat we fancy aten, omdat het vlees aan een stokje zat :+ Dat is zo'n beetje mijn culinair niveau. :')
  zondag 31 mei 2020 @ 21:22:48 #87
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193407925
Wij aten drie dingen met cocktailprikkers er in.

Auberginerolletjes.
Aubergine in plakken gesneden, ingesmeerd met olie en gegrild. Vulling gemaakt van feta, basilicum, geroosterde pijnboompitten en granaatappelsiroop. Vulling op plakken, oprollen, prikker er in en nog een minuutje op de grill.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Biefrolletjes
Vulling gemaakt van gebakken champignons, knoflook en een beetje sojasaus. In plakjes rosbief gelegd. Opgerold, vastgeprikt. 3 minuten op de grill.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Cordon bleu
Schnitzel droog deppen, pper en zout er op. Insmeren met grove mosterd. Beleggen met kaas en ham. Dubbelvouwen en prikkers er in.
Daarna door achtereenvolgens bloem, ei, panko, ei en panko halen alvorens te bakken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Spoilers!
pi_193407980
@Lucky_Strike Je aubergine en rosbief lijkt erg op elkaar :D (je hebt 2x dezelfde foto gepost)
Edit: je had het zelf al gezien.
Leuk om te maken volgens mij!
  zondag 31 mei 2020 @ 21:27:17 #89
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193408002
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 21:26 schreef Hupje het volgende:
@:Lucky_Strike Je aubergine en rosbief lijkt erg op elkaar :D (je hebt 2x dezelfde foto gepost)
Nu niet meer :)

En ja, het was erg leuk. De cordon bleu hebben we 5 jaar geleden voor het laatst gemaakt en nog nooit op de bbq. We hebben nu vlees en kaas bij lokale boeren gekocht. Dit was de beste versie ever.
Spoilers!
pi_193408011
Oh lucky, wat lekker
We have far more in common than that which devides us..
pi_193408093
omdat ik geen zin had om te verplaatsen naar een plek in de schaduw, stokjes uit het vuistje


pinchitosmorunos oftewel kip met chorizo


braadworst met paprika
  zondag 31 mei 2020 @ 22:07:35 #92
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_193408845
Niet zelf gemaakt dus geen fotootjes maar de varkenshaassaté van de jumbo smaakt wel erg goed!
Lekkere marinade.

Die marinade doet me overigns denken aan Mama Sita's BBQ marinade..
pi_193409079
IJsjes! En niet zo maar ijsjes, fudge popsicles. Volgens beschrijving zijn dit chewy, chocolade ijsjes..moet ik proberen!
Recept:
https://smittenkitchen.com/2011/06/fudge-popsicles/
De ingrediënten

Het ruikt al heel lekker naar chocolade. Ipv beginnen met het smelten van chocolade, voeg ik het aan het eind toe. Minder kans op verbranden.

Om knoeien te verminderen in een diepvrieszakje, koelen en dan een hoekje afknippen.

Het ziet er goed uit! Nu 7 minuten wachten.

En dan gaat het mis ...de ijsjes zitten vast, met lauw water loskrijgen is enige manier. De smaak is goed, maar nooit meer in de Zoku o|O
pi_193409321
werkt zo'n zoku normaliter wel?
pi_193409348
Jammer Yinny. Waren ze wel chewy? Of weet je dat niet door het water?
  zondag 31 mei 2020 @ 22:46:56 #96
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193409670
quote:
1s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:20 schreef Yinny het volgende:
IJsjes! En niet zo maar ijsjes, fudge popsicles. Volgens beschrijving zijn dit chewy, chocolade ijsjes..moet ik proberen!
Recept:
https://smittenkitchen.com/2011/06/fudge-popsicles/
De ingrediënten
[ afbeelding ]
Het ruikt al heel lekker naar chocolade. Ipv beginnen met het smelten van chocolade, voeg ik het aan het eind toe. Minder kans op verbranden.
[ afbeelding ]
Om knoeien te verminderen in een diepvrieszakje, koelen en dan een hoekje afknippen.
[ afbeelding ]
Het ziet er goed uit! Nu 7 minuten wachten.
[ afbeelding ]
En dan gaat het mis ...de ijsjes zitten vast, met lauw water loskrijgen is enige manier. De smaak is goed, maar nooit meer in de Zoku o|O
[ afbeelding ]
Oh O+
Spoilers!
pi_193411347
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:31 schreef Oceanonix het volgende:
werkt zo'n zoku normaliter wel?
Ja, ik vergat weer eens dat de ijsjes wel eens sneller bevriezen en dat je ze dan ook sneller uit moet halen. Het mengsel moet ook goed vloeibaar zijn, anders wordt het te hard....er zijn een laar dingen waarop je moet letten bij een Zoku.

quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2020 22:32 schreef Hupje het volgende:
Jammer Yinny. Waren ze wel chewy? Of weet je dat niet door het water?
Ja! Ze waren chewy, ik heb een restje in een bakje in de vriezer gedaan. Morgen meer ijs!
pi_193411503
Wat een lekkere inspanningen vandaag om van een stokje of spies te eten ( of te snoepen).
En het hoeft niet eens op een bbq, kan ook in de grillpan. :Y)
  maandag 1 juni 2020 @ 00:37:46 #99
370431 drakin
vurig typje
pi_193412046
quote:
1s.gif Op maandag 1 juni 2020 00:08 schreef AnneX het volgende:
Wat een lekkere inspanningen vandaag om van een stokje of spies te eten ( of te snoepen).
En het hoeft niet eens op een bbq, kan ook in de grillpan. :Y)
Of koud zoals ik deed en zoals de ijsjesmakers deden.

Heb nog meer gemaakt vandaag wat niet in de pan ging.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 1 juni 2020 @ 12:49:55 #100
370431 drakin
vurig typje
pi_193417571
Gisteravond wraphapjes gemaakt.

Beleggen
zalm, sla,zelfgemaakte kruidenroomboter en tijm


knoflook-basilicumkaas, sla, komkommer, zelfgemaakte chilisaus en knoflook


Prikken maar!


En jummie hapjes
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')