abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193233853
In dit topic bespreken we alles rond de volgende opdracht van Kook mee met CUL.

Op woensdag 27 mei maken we met iedereen die mee wil doen een ovenschotel!

Ovenschotel:
Een ovenschotel is een gerecht dat in een oven gaar wordt gemaakt.
Aldus wiki

Algemene spelregels:
De regels:
- Kook op de aangegeven dag het aangegeven gerecht.
- Er is geen tijdstip waarop iets klaar moet zijn, een datum is al specifiek genoeg.
- Het maakt niet uit welk recept je gebruikt.
- Eventuele aanvullende regels lees je bij de uitleg voor komende opdracht hierboven.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193234009
Waarschijnlijk ga ik iets uit de groene bakplaat maken. Weet alleen nog niet welk recept
We have far more in common than that which devides us..
pi_193235532
Okee, help. Ik vind moussaka en boboti niet echt lekker en witlof saai en daar houdt mijn kunde van ovenschotels op. Overigens vind ik voor mezelf wel dat het een (semi-) gelaagd iets in een ovenschaal moet wezen, dus geen losse meuk op een bakplaat en ook exclusief lasagne want dat is een andere opdracht :) En ook geen geen deeglaagje erover á la chicken pot pie, want dat is gevoelsmatig ook een andere categorie. Hmm. Wellicht vorm ik mijn favoriete stamppot (zuurkool met met zoveel zure room als kool erdoor) wel om tot ovenschotel, met plakjes goeie rookworst. Maar ik hoop van harte tot iets spannenders te komen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-05-2020 05:46:10 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_193235537
Oh, voor de Foodgawkerzoekers: casserole :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_193235746
Yeah...de recepten van kayotic teruggevonden in de krochten van internet en ik verheug mij op de lazy sunday ccasserole! 🎉
pi_193235751
Ligt aan het weer, anders maak ik mijn vriend blij met macaroni ham kaas uit de oven.
pi_193235876
Deze is ook geweldig als brunch
https://realhousemoms.com/maple-sausage-french-toast-bake/
Met wat groentes er door en veeeel kaas. Veels te lang geleden dat ik deze heb gegeten, ik ga de boodschappen op lijstje zetten.
pi_193237655
Ik ga boboti maken. Ik ken het alleen van jaren terug van de Wereldgerechten dus ik wil nu wel eens de echte Zuid-Afrikaanse variant proberen.
Spoilers!
pi_193238093
Ik ga voor mijn eigen variant op 'aardappel anders'.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 21 mei 2020 @ 11:08:17 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_193238177
Hier moet ik echt over nadenken. Er is zoveel dat ik graag in de oven maak dat ik niet op voorhand al kan kiezen :')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:31:07 #12
370431 drakin
vurig typje
pi_193238394
Oe ik ben gek op ovenschotels belegd met nachochips of iets met de romertopf weer eens maken.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_193239312
Ik had toevallig dit recept https://www.bbc.co.uk/food/recipes/tuna_and_broccoli_pasta_25783 op de planning staan voor ‘ergens binnenkort’, dus grote kans dat ik dat wel op de juiste dag kan plannen. Niks ingewikkelds, en alles in huis, dat zou moeten lukken
pi_193299946
wat een leuke ideeen komen er voorbij! Weer wat inspiratie op gedaan.
Woensdag kookt mijn man, dus dan geen ovenschotel bij mij, maar vanavond gaan we alvast voor een bonenschotel met nachochips uit de oven
  maandag 25 mei 2020 @ 08:57:10 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_193300050
Oh!! Nachos met bonen uit de oven! Wat een goed idee. Ik ga het voor as woensdag niet redden, maar ik ga mn lief eens aankijken om het een andere dag deze week te regelen. :Y)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_193300200
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 05:27 schreef minilot het volgende:
Okee, help. Ik vind moussaka en boboti niet echt lekker en witlof saai en daar houdt mijn kunde van ovenschotels op. Overigens vind ik voor mezelf wel dat het een (semi-) gelaagd iets in een ovenschaal moet wezen, dus geen losse meuk op een bakplaat en ook exclusief lasagne want dat is een andere opdracht :) En ook geen geen deeglaagje erover á la chicken pot pie, want dat is gevoelsmatig ook een andere categorie. Hmm. Wellicht vorm ik mijn favoriete stamppot (zuurkool met met zoveel zure room als kool erdoor) wel om tot ovenschotel, met plakjes goeie rookworst. Maar ik hoop van harte tot iets spannenders te komen :)
Shepherd's pie. :9 Of een of andere variatie op een gratin is altijd lekker.
pi_193300208
Ik heb zelf eindelijk oefenen met pizza in de pizzaoven op de planning staan, maar dat telt zeker niet. :D
pi_193300548
Ik ga voor een Britse fish pie!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 mei 2020 @ 09:57:53 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_193300697
Ik ben woensdag de hele dag op pad bedenk ik me net, dus het wordt iets wat ik de dag van te voren kan maken en 's avonds zo de oven in kan schuiven om af te maken. Macaronischotel met hamblokjes en kaas waarschijnlijk.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_193304245
Ik weet het nog niet. In ieder geval niet iets met pasta. Dus.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193304723
Ovenschotels O+
Helaas krijg ik woensdag een onverwachte maaltijdbox bezorging. Enige gerecht wat in de buurt komt van een ovenschotel is een plaatpizza. Maar dat is het ook nét niet, dus ik sla maar over.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 25 mei 2020 @ 14:57:16 #22
221912 minilot
Nancy boy
pi_193304836
Ik overweeg iets enchiladaësks met pintobonen, kip, poblanopepers, salsa en kaas enzo :)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 25 mei 2020 @ 14:59:07 #23
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193304861
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:57 schreef minilot het volgende:
Ik overweeg iets enchiladaësks met pintobonen, kip, poblanopepers, salsa en kaas enzo :)
Ik schuif aan :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193305853
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 14:57 schreef minilot het volgende:
Ik overweeg iets enchiladaësks met pintobonen, kip, poblanopepers, salsa en kaas enzo :)
Ja, daar zat ik ook naar te kijken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193333763
AH komt laat vandaag. Dus kan de ovenschotel pas morgen maken, mochten jullie nog foto's willen plaats ik ze dan.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 10:07:05 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_193334038
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhh!

Mijn oven is er juist gisteren mee opgehouden. De magnetron- en grillfunctie werken nog wel, maar zodra ik de ovenfunctie activeer, schiet de aardlekschakelaar om. Element moet vervangen worden en de servicemonteur van de fabrikant komt pas over tweeënhalve week met het nieuwe onderdeel.

Geen ovenschotel van mij dus voorlopig. ;(.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:08:15 #27
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193334051
Oei, ik zie dit nu pas.
...wat heb ik in huis...
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:10:06 #28
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193334070
quote:
9s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhh!

Mijn oven is er juist gisteren mee opgehouden. De magnetron- en grillfunctie werken nog wel, maar zodra ik de ovenfunctie activeer, schiet de aardlekschakelaar om. Element moet vervangen worden en de servicemonteur van de fabrikant komt pas over tweeënhalve week met het nieuwe onderdeel.

Geen ovenschotel van mij dus voorlopig. ;(.
Dat is erg. Ik heb een vrij grote oven-grill-magetron combi. Tweedehands overgenomen van een familielid. Heerlijk ding. Ik doe er werkelijk alles mee. Zonder dat ding ben ik nergens.
Praat over de hel en je komt er.
  Moderator woensdag 27 mei 2020 @ 10:15:03 #29
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_193334121
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:10 schreef Scheepskok het volgende:
Dat is erg. Ik heb een vrij grote oven-grill-magetron combi. Tweedehands overgenomen van een familielid. Heerlijk ding. Ik doe er werkelijk alles mee. Zonder dat ding ben ik nergens.
Met potten en pannen en het gasfornuis weet ik ook wel raad, maar voorlopig dus ook geen zelfgemaakte broden of taarten. ;(.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 27 mei 2020 @ 10:17:35 #30
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193334152
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:15 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Met potten en pannen en het gasfornuis weet ik ook wel raad, maar voorlopig dus ook geen zelfgemaakte broden of taarten. ;(.
Ik vind zo'n oven vooral handig dat ik zonder olie of vet kan koken en dat ik er geen omkijken naar heb. Ovenschotels zijn fantastisch, ik warm hem voor, zet de boel erin, stel de tijd in en werken maar terwijl ik iets anders doe.
En wat overblijft, kan de vriezer in.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193334794
Wij doen niet mee vandaag, maar wel benieuwd naar de ovenschotels/recepten ^O^
pi_193334953
Ik kwam in "de groene bakplaat" en ovenversie van caponata als maaltijd tegen :9~ (en zonder bleekselderij *O* ). Ben zo benieuwd hoe die gaat worden.
We have far more in common than that which devides us..
pi_193337712
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 09:38 schreef Sarabi het volgende:
AH komt laat vandaag. Dus kan de ovenschotel pas morgen maken, mochten jullie nog foto's willen plaats ik ze dan.
:Y
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_193337734
quote:
9s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhh!

Mijn oven is er juist gisteren mee opgehouden. De magnetron- en grillfunctie werken nog wel, maar zodra ik de ovenfunctie activeer, schiet de aardlekschakelaar om. Element moet vervangen worden en de servicemonteur van de fabrikant komt pas over tweeënhalve week met het nieuwe onderdeel.

Geen ovenschotel van mij dus voorlopig. ;(.
Dat is klote :{
Geen oven vind ik net zo vervelend als geen gas.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:17 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Ik vind zo'n oven vooral handig dat ik zonder olie of vet kan koken en dat ik er geen omkijken naar heb. Ovenschotels zijn fantastisch, ik warm hem voor, zet de boel erin, stel de tijd in en werken maar terwijl ik iets anders doe.
En wat overblijft, kan de vriezer in.
Ik warm niet eens voor, zo lui ben ik. Gewoon paar minuten extra :P
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_193337739
Benieuwd naar alle heerlijke foto's vanavond :) (en morgen)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_193337759
quote:
1s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:04 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

[..]

Ik warm niet eens voor, zo lui ben ik. Gewoon paar minuten extra :P
:D mijn manier!
  woensdag 27 mei 2020 @ 15:59:41 #37
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_193338471
Ik haak ook af. Mijn planning loopt ineens anders.

Vinden jullie trouwens dat een ovenschotel een gerecht in 1 schaal is? Ik wilde oorspronkelijk boboti maken en daar boonrtjes en rijst bij serveren. Later bedacht ik dat dat misschien niet telt.
Spoilers!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 27 mei 2020 @ 16:47:26 #38
147316 crew  DJMO
#trut
pi_193338994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik haak ook af. Mijn planning loopt ineens anders.

Vinden jullie trouwens dat een ovenschotel een gerecht in 1 schaal is? Ik wilde oorspronkelijk boboti maken en daar boonrtjes en rijst bij serveren. Later bedacht ik dat dat misschien niet telt.
Ik vind dat gewoon tellen hoor.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_193339334
Voor mij telt dat wel, je máákt dan toch iets in de oven?

Mijn aardappel anders staat in de oven! Ik gebruikte dit recept: https://www.kooklesthuis.com/recepten/aardappel-anders/

[ Bericht 48% gewijzigd door Hupje op 27-05-2020 17:37:03 ]
pi_193339764
Is ovenfrikandelspeciaal ook een ovenschotel? :P
pi_193339830
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik haak ook af. Mijn planning loopt ineens anders.

Vinden jullie trouwens dat een ovenschotel een gerecht in 1 schaal is? Ik wilde oorspronkelijk boboti maken en daar boonrtjes en rijst bij serveren. Later bedacht ik dat dat misschien niet telt.
Gaart in een oven, dus ovenschotel
We have far more in common than that which devides us..
pi_193339842
Aardappel anders zonder potje. Ideaal om restjes in te verwerken. Maar die had ik nu niet (op een groene paprika na). Dus dan maar zo.

Groente kort koken, spekreepjes bakken.

Bloem bij de spekreepjes, even aanbakken, dan (soja)melk erbij om de saus te maken.

Alles in de ovenschaal, nog wat edelgistvlokken erop voor de smaak.

Klaar.
  woensdag 27 mei 2020 @ 17:58:30 #43
370431 drakin
vurig typje
pi_193339857
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 15:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik haak ook af. Mijn planning loopt ineens anders.

Vinden jullie trouwens dat een ovenschotel een gerecht in 1 schaal is? Ik wilde oorspronkelijk boboti maken en daar boonrtjes en rijst bij serveren. Later bedacht ik dat dat misschien niet telt.
Jawel, want ik heb ook spelt bij de shoarmalasagne gemaakt. Had wat weinig lasagnebladen dus nog een beetje spelt erbij gekookt
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_193339998
Mijn gebruikte recept:
https://donalskehan.com/recipes/smokey-fish-pie/
Aanpassingen: toch geen bosuitjes gebruikt, meer kaas gebruikt, melk niet verwarmd (scheelt weer een pan), spinazie toegevoegd.
De ingrediënten

Halverwege

Vergat nog een plaatje maken met de gesneden vis, dus nu in de oven

Nog 30-40 minuten wachten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Yinny op 27-05-2020 18:11:49 (Verkeerde foto) ]
pi_193340039
De schotels zien er goed uit ^O^
pi_193340143
quote:
9s.gif Op woensdag 27 mei 2020 10:07 schreef UIO_AMS het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhh!

Mijn oven is er juist gisteren mee opgehouden. De magnetron- en grillfunctie werken nog wel, maar zodra ik de ovenfunctie activeer, schiet de aardlekschakelaar om. Element moet vervangen worden en de servicemonteur van de fabrikant komt pas over tweeënhalve week met het nieuwe onderdeel.

Geen ovenschotel van mij dus voorlopig. ;(.
Dat is echt heel erg balen
pi_193340475
Inderdaad Yinny...de afwas.
Het prettige van ovenschotels is dan ook dat je ondertussen de vaat kunt doen en aanrecht aan kant. Imho.
Zit in de avondzon buiten met glas witte wijn te wachten tot schotel klaar is.
Makkelijk dat Kayotic alle foto’s al heeft gemaakt.
Hoef ik alleen de eindfoto uit de oven, want de lokale Spar had nog geen venkel in huis, dat werd courgette. Tot zo.

Oh vervelend van de oven UIO -O-
pi_193340832
Vriendlief maakte Shepherd's Pie.
Meeste foto's in spoiler voor onze mobiele lezers :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nomnomnom
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193340977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 18:57 schreef Isabeau het volgende:
Vriendlief maakte Shepherd's Pie.
Meeste foto's in spoiler voor onze mobiele lezers :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nomnomnom
[ afbeelding ]
Ziet er lekker uit!
Nooit gemaakt omdat ik dacht dat hij vrij lastig te maken was.
pi_193341024
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2020 19:03 schreef Sarabi het volgende:

Ziet er lekker uit!
Nooit gemaakt omdat ik dacht dat hij vrij lastig te maken was.
Super simpel. Anders had vriendlief het ook niet gemaakt. Die houdt van simpel en snel als hij eten maakt :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')