abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193202787
Motorclub topic!

Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. :P

Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ^O^

New/Oldbierit Apr 2014

:@ Ik wil best eens een keer meerijden met jullie, hoe geef ik me op?
Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen.

oO< Ik wil best mee, maar ik rijd nog niet zo lang. Is het tempo niet te hoog?
Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je nog niet lang motor rijdt, ga dan zo ver mogelijk voor in de groep rijden.
Als je het alsnog te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die uiterst voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken.

:? Klinkt goed, maar waar wordt er meestal afgesproken?
Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland.

):O Hoe ver van te voren hoor je of er wordt gemeet?
Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog.

-O- Ik hou niet van mensen met teveel testosteron, moet ik nu thuis blijven?
Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. gele hesjes ftw

8-) Wie maakt er eventueel foto's?
Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's.

:{ Wordt er zomaar wat gereden of wordt er een route gereden?
Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. Meestal worden ook de nodige U-bochten gemaakt, veelal door de schuld van Salatrel.

:( NIET KLUSSEN VOOR EEN RIT!
Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen.
Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden!
Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit :P

Motoroccasion.nl
Speurders
Marktplaats
Duitse motoren op Scout24
Tarieven snelheidsovertredingen
Inside the mind of a motorbike thief

Onderdelen, kleding & aftermarket parts
RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment
Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires.
Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment
------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!)

Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires
Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires
Superpole uitlaten
Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires!
Vortex - bloedmooie goodies voor je motor!
Evotech - bloedmooie goodies voor je motor!
Motorolie te koop
Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen
Motosp.gr - Evenzo surplus online shop

Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970
Bikez
Cycle-Ergo (Ergonomie)

Motorreparatie
Vele Motor gebruiks/service handleidingen

Motorfietsen voor grote mensen
Klik!

Motorfilmpjes!!
Duc and WSBK movies, manuals and more.

Disclaimer:
Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico :P
Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 10-08-2020 11:13:45 ]
pi_193202789
niet omdat het moet maar omdat het kan
pi_193203084
Iemand nog ideeën voor nieuw rubber? Hoeft niet echt best te presteren in de regen of lang mee te gaan. Goed grip op straat bij droog weer is het belangrijkste
pi_193204202
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:02 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand nog ideeën voor nieuw rubber? Hoeft niet echt best te presteren in de regen of lang mee te gaan. Goed grip op straat bij droog weer is het belangrijkste
Pirelli supercorsa net genoeg profiel om legaal mee de straat op te mogen :P
pi_193204215
Wel de SP versie bestellen :D
pi_193204232
Overigens doet de Michelin road 5 het ook heerlijk op een droge weg en mocht je onverhoopt toch in een bui terecht gekomen heb je een prima band
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:54:51 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193204373
Pirelli Diablo Superbike. SC1 of SC0 achter, SC1 of SC2 voor.

Alle vinkjes: bakken met grip (mits op temperatuur), presteert niet best in de regen (glibberen en glijden) en gaat ook niet lang mee (500km).
Huilen dan.
pi_193204500
Kan ook gewoon op slicks gaan rijden :')
Diablo Rosso 2 of pilot power. Dat iets in die richting te denken.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 12:16:29 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193204637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:05 schreef Den_Haag het volgende:
Kan op zich wel hoor.. "vroeger" gooide ik altijd de bandjes op de straatfiets als ze niet meer goed genoeg waren voor op 't circuit.
quote:
Zelf geen ervaring mee, maar die Rosso 3 schijnt wel oké te zijn.
Huilen dan.
pi_193310420
Iemand ervaring met body kits van ali?

Tricolore kit voor paar 100 ekkies klinkt wel te mooi om waar te zijn.
pi_193310433
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Amoeba het volgende:

Pasvorm is het vaak net niet...
pi_193310634
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Pasvorm is het vaak net niet...
Maar de laklaag wel mooi (geen sinaasappelhuidje?) en het materiaal is even dik/stevig?

Die pasvorm is denk ik wel te fixen door zelf de gaten af te tekenen en te boren?
pi_193310723
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:18 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Maar de laklaag wel mooi (geen sinaasappelhuidje?) en het materiaal is even dik/stevig?

Die pasvorm is denk ik wel te fixen door zelf de gaten af te tekenen en te boren?
geen idee ik plemp alleen neer wat ik in het verleden op MF heb gelezen. Je krijgt waar je voor betaald en met een complete set kappen ook nog wel kans dat de douane interesse heeft. Die kijken dan ook nog even even wat het inhoud hier voor waarde heeft en niet wat Ali op het labeltje zet.
pi_193311092
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:23 schreef Salatrel het volgende:

[..]

geen idee ik plemp alleen neer wat ik in het verleden op MF heb gelezen. Je krijgt waar je voor betaald en met een complete set kappen ook nog wel kans dat de douane interesse heeft. Die kijken dan ook nog even even wat het inhoud hier voor waarde heeft en niet wat Ali op het labeltje zet.
Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:

quote:
"De invoerrechten berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten en de eventuele verzekeringskosten.

De btw berekent u over de prijs van de goederen, de verzendkosten, de eventuele verzekeringskosten én de invoerrechten."
Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2020 21:46:24 ]
pi_193311420
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:05 schreef Amoeba het volgende:

Soms perfect en kwalitatief prima in orde, soms totale brol die niet eens past. Zelfs niet als je het materiaal flink verbuigt (want dat kan).

Is naar mijn ervaring geen pijl op te trekken, gewoon een gok. Geen remklauwen vandaan halen dus maar verder, ach. De kans dat ze je tillen is zeer aanwezig maar je kunt geluk hebben.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_193311473
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:46 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Dat laatste begrijp ik niet helemaal? De Belastingdienst is hier vrij duidelijk over:
[..]

Dus wat er in Italie voor gevraagd wordt is dan toch helemaal niet relevant? Daarnaast, wat bedoel je dan precies met 'je krijgt waar je voor betaald'?
Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld :D

Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_193311956
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Nee hoor, voor meuk van Ali moet jij gewoon invoerrechten betalen. Ook als ze er een Italiaans vlaggetje op hebben getekend en zélfs als ze Italia juist hebben gespeld :D

Kans dat ze je pakken is niet heel groot (want totaal overwelmd door al die China meuk haha) maar anders betaal jij belasting over een door hun geschatte waarde. Dat kon wel eens zuur zijn. Je kunt dan wel het pakketje weigeren trouwens. Betaal jij niks extra, ben je je geld kwijt, krijg je niks en daarna zitten zij ermee. Kan ook.
Dus 'de prijs van de goederen' betekent 'de geschatte prijs van de goederen binnen de EU'? :')

Njah sinds ik werkslaaf ben kan ik zo'n gokje wel eens wagen. Dit is het idee trouwens:

In grote lijnen dan. Voorspatbord krijgt een ander design en misschien wil ik dat witte 'tricolore' achter het zit op het bovenste deel verhuizen naar onder. In een kleiner lettertype op het witte deel.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2020 22:35:53 ]
pi_193312177
Mijn inschatting is dat er drie dingen kunnen gebeuren.

A: De kleuren zitten verkeerd om, of;
B: Je krijgt een prima set die past, of;
C: De montagegaten schelen net genoeg om ervoor te zorgen dat ie bol staat. Van een afstand ziet het er keurig uit. Dicht bij komen is sowieso onverstandig bij Italiaanse techniek.

De kans? 33/33/33%. Het laatste procent is dan voor creativiteit van Ali want ze hebben er wel eens hilarische stukken tussen zitten.
pi_193312315
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 21:46 schreef Amoeba het volgende:

[..]

[..]

Oh Italië? Dan betaal je sowieso niks want Schengen. Ik ging ervan uit dat het van 1 of andere Chinese shop zou komen via Ali oid
pi_193312360
Anyway hoe groter het pakket hoe groter de kans dat douane je pakket eruit pikt.
pi_193312559
Het komt wel uit China maar ik bedoelde gewoon te zeggen dat een OEM Ducati body kit uit Italie komt en derhalve daar dus de prijs bepaald wordt.
pi_193312567
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 22:47 schreef BlackLining het volgende:
Mijn inschatting is dat er drie dingen kunnen gebeuren.

A: De kleuren zitten verkeerd om, of;
B: Je krijgt een prima set die past, of;
C: De montagegaten schelen net genoeg om ervoor te zorgen dat ie bol staat. Van een afstand ziet het er keurig uit. Dicht bij komen is sowieso onverstandig bij Italiaanse techniek.

De kans? 33/33/33%. Het laatste procent is dan voor creativiteit van Ali want ze hebben er wel eens hilarische stukken tussen zitten.
Ik zou eens kunnen vragen of ze voor verzending foto's willen opsturen van het resultaat.
pi_193312677
quote:
7s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:04 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Ik zou eens kunnen vragen of ze voor verzending foto's willen opsturen van het resultaat.
Ik voorspel dat je het eerste Google image resultaat voor je motor terugkrijgt met de kappenset er op gephotoshopt, door een prutshaas welteverstaan.

Het blijft onder de streep gewoon een gok.
pi_193312730
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2020 23:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik voorspel dat je het eerste Google image resultaat voor je motor terugkrijgt met de kappenset er op gephotoshopt, door een prutshaas welteverstaan.

Het blijft onder de streep gewoon een gok.
_O- Chinezen zijn allemaal laaggeleid volgens jou?
  maandag 25 mei 2020 @ 23:23:54 #25
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_193313007
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:05 schreef Den_Haag het volgende:
http://www.motormike.nl/

De FZR, Busa en Duc kregen altijd gewoon een stel 2e hands bandjes :’)
Reed prima
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')