Waarom denk je dat het in september wel weer kan? Tot nu toe is er nog geen indicatie dat dan alle maatregelen kunnen worden opgeheven.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:59 schreef Zeester het volgende:
Ik worstel er echt mee wanneer ik weer eens op bezoek kan/zij bij mij. Ik ben iemand die mij keurig aan regels houdt, dus niet overbodig met de trein reizen is voor mij niet overbodig met de trein reizen. Maar dan kan ik tot september niet bij mijn vrienden op bezoek.
quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
hoe controleer je dat ? met een team langs de deuren gaan en hele dikke boetes erop zetten als je toch weg bent.
Heel nobel enzo. Maar ik zou gewoon in die trein stappen hoor.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 10:59 schreef Zeester het volgende:
Ik vind het treinenprobleem ook een grote. Ik heb geen rijbewijs, woon in de binnenstad, dus zelfs met een rijbewijs zou een auto een vreemde luxe die ik nooit nodig heb gehad. Zo is mijn leven niet ingericht, waarom zou je een auto nodig hebben met het goede randstad OV, en al het dure parkeergeld (hier kost het 6¤ p uur en moet ik maanden op een parkeervergunning wachten als ik die zou willen).
Als ik weer naar kantoor moet kan ik met de fiets. Ik ging meestal met de metro want lui en 9km enkele reis, maar dat gaan fietsen is echt geen probleem. Maar een groot deel van mijn vrienden woont in Utrecht, ik in Amsterdam. Zij hebben ook allemaal geen auto want grote stad.
Ik worstel er echt mee wanneer ik weer eens op bezoek kan/zij bij mij. Ik ben iemand die mij keurig aan regels houdt, dus niet overbodig met de trein reizen is voor mij niet overbodig met de trein reizen. Maar dan kan ik tot september niet bij mijn vrienden op bezoek.
In theorie zou ik op de fiets kunnen, maar 70km op 1 dag is iets boven mijn conditie niveau, dus dat is ook geen reeele optie. In het midden meeten hebben we ook overwogen, maar dan zit je echt in de middle of nowhere en kun je ook niet echt leuk afspreken. En als je maanden in je eentje in huis thuiswerkt, wil je op een gegeven moment weer eens iemand zien.
Ik zou het dus fijn vinden als je kon opzoeken wanneer de treinen ruimte hebben. Als ik een x naar Utrecht wil hoeft dat natuurlijk niet in de spits. Maar ik herinner me ook mijn laatste tripje, net voor Corona, toen we al geen handen mochten schudden. Toen zat ik om half 12 ‘s avonds in een propvolle trein waar ik nauwelijks in kon staan. Dat is ook een moment dat je denkt dat je prima in rust kunt reizen normaal.
Neem aan van niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ben vooral benieuwd naar het protocol voor terugkerende vakantiegangers straks. Moeten die in quarantaine? Hoe controleer je dat, etc.
ja, en o.a daarom heeft australië en nieuw zeeland al weken lang onder de 30 besmettingen en kunnen we nu uit eten hier....en nog veel meer.quote:
Zo doen ze dat idd in oa Singapore en Zuid-Korea (en toeristen worden gewoon het land uit gezet)quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
tuurlijk niet....nederland kijkt niet naar andere landen waar dat dus blijkbaar wel heel goed werkt.
hoe controleer je dat ? met een team langs de deuren gaan en hele dikke boetes erop zetten als je toch weg bent.
verplichte quarantaine had een hele hoop besmettingen gescheeld .....dat is zekerquote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zo doen ze dat idd in oa Singapore en Zuid-Korea (en toeristen worden gewoon het land uit gezet)
Ik had het over teams langs de deuren sturen om te zien of je weg bent.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:41 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja, en o.a daarom heeft australië en nieuw zeeland al weken lang onder de 30 besmettingen en kunnen we nu uit eten hier....en nog veel meer.
maar doe het maar niet kunnen we nog langer gaan janken dat het allemaal te lang duurt voordat alles open gaat ....( met honderden besmettingen per dag )
ja zo werkte het in australië en nieuw zeeland.....heet niet voor niks verplichte quarantine.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:48 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik had het over teams langs de deuren sturen om te zien of je weg bent.
Ja goh wij mogen over anderhalve week.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:37 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik vind het nog steeds erg veel ook in nederland met hun belabberde testen.
ik zit al weken in cijfers van onder de 30 tegen 20-30.000 testen op 24 miljoen inwoners.
een van de redenen waarom we vanavond uit konden eten hier.
Ja ik snap het wel, dat werkt op een eiland overigens makkelijker dan op het vaste land.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja zo werkte het in australië en nieuw zeeland.....heet niet voor niks verplichte quarantine.
en later moest elke terugkerende reiziger verplicht in een hotel ( alles werd betaald en verzorgd )
met zoveel besmettingen en zo weinig testen ga ik in nederland niet uit eten, dat is al zekerquote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja goh wij mogen over anderhalve week.
en met de grenzen dichthouden kan je nederland ook gewoon een eiland maken, er is nog zoveel toegelaten vanuit hotspots zonder ook maar enige controle.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:54 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ja ik snap het wel, dat werkt op een eiland overigens makkelijker dan op het vaste land.
Maar ik zou het niet heel gewenst vinden eerlijk gezegd.
Dat is aan jou. Maar je kunt gewoon uit eten, net als in het land waar jij bent.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
met zoveel besmettingen en zo weinig testen ga ik in nederland niet uit eten, dat is al zeker
Nee? Moeten we dan met de besmettingen in de min ofzo?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:38 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het in september wel weer kan? Tot nu toe is er nog geen indicatie dat dan alle maatregelen kunnen worden opgeheven.
Is een deelauto niks? Zo'n Greenwheels?
Maar, als ik het goed begrijp blijven Australie en Nieuw Zeeland dus op slot tot er een vaccin is?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 11:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja zo werkte het in australië en nieuw zeeland.....heet niet voor niks verplichte quarantine.
en later moest elke terugkerende reiziger verplicht in een hotel ( alles werd betaald en verzorgd )
Nee, je hebt het niet goed begrepen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar, als ik het goed begrijp blijven Australie en Nieuw Zeeland dus op slot tot er een vaccin is?
Er valt niets meer te bepalen. Ik ging gisteren naar de Dirk en werd daar aan alle kanten belaagd door mensen die nog geen 50 cm afstand hielden. Zelfs het winkelpersoneel botste tegen me op. Het was compleet onmogelijk om zelf wel die 1,5 m afstand te houden. Dan kun je dus of nooit geen boodschappen meer gaan doen of mee gaan met de massa.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 09:58 schreef miss_sly het volgende:
Wat ik overigens ook best lastig vind, is mijn omgeving. Hebben meer mensen dat?
In mijn omgeving heb ik een aantal mensen wier mening ik doorgaans net iets belangwekkender vind dan van anderen. Mensen die zich doorgaans goed informeren, verschillende bronnen gebruiken, zelf kritisch nadenken. Net als hier op het forum, eigenlijk. Sommige users sla ik net iets hoger aan dan anderen, waardoor ik hun mening toch wat zwaarder meeneem.
Jammer is dat binnen deze groep mensen er toch ook twee richtingen zijn: degenen die zich heel goed aan de maatregelen houden, voorzichtig zijn, toch verwachten dat we er nog lang niet zijn en er nog wel meer besmettingen te verwachten vallen als we te veel dingen weer gewoon gaan doen als voorheen, en de groep die denkt dat we het wel zo'n beetje gehad hebben, dat we grotendeels terug kunnen naar normaal, en dat het niet meer zo erg wordt als het geweest is.
Ik merk dat ik dat echt wel lastig vind. Ik vind het zelf heel moeilijk te bepalen welke richting me het meeste past.
ze bljven voorlopig op slot tot het einde van het jaar.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar, als ik het goed begrijp blijven Australie en Nieuw Zeeland dus op slot tot er een vaccin is?
Laten we hopen dat er dan meer duidelijkheid is voor ze.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze bljven voorlopig op slot tot het einde van het jaar.
Niet juist, Australië en Griekenland zijn al in overleg om toeristen toe te laten vanaf juli. Het niet verplicht in quarantaine plaatsen van terugkeerders is onderdeel van de overeenkomstquote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
klopt, ze bljven voorlopig op slot tot het einde van het jaar.
de staatsgrenzen gaan weer open, local travel weer mogelijk en word gepromoot.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou vertel, wat zijn hun vervolgstappen?
Nooit geen boodschappen doen lijkt me altijd de beste oplossing.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:01 schreef mazaru het volgende:
[..]
Er valt niets meer te bepalen. Ik ging gisteren naar de Dirk en werd daar aan alle kanten belaagd door mensen die nog geen 50 cm afstand hielden. Zelfs het winkelpersoneel botste tegen me op. Het was compleet onmogelijk om zelf wel die 1,5 m afstand te houden. Dan kun je dus of nooit geen boodschappen meer gaan doen of mee gaan met de massa.
Australie gaat echt geen toeristen toelaten.....ja misschien alleen vanuit nieuw zeeland.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 12:02 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Niet juist, Australië en Griekenland zijn al in overleg om toeristen toe te laten vanaf juli. Het niet verplicht in quarantaine plaatsen van terugkeerders is onderdeel van de overeenkomst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |