Oh, had iets minder randstedelijks verwacht eigenlijk...apartquote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
hahaha dat dacht ik ook toen ik mijn eigen post zat. Maar ik ben 50% Zaans, 50% Amsterdammer.
Haarlem-Amsterdam. En het was ook nier super vol maar je 'mag' alleen bij een groene sticker. Alleen bij 't raam. En dan niet tegenover iemand. Snel vol iig.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah welk traject zat je? Normaal doe ik Amsterdam CS - Utrecht, daar valt het meestal wel mee qua drukte, meestal maar 50% bezet in de spits. Maar de komende maanden verwacht ik nog wel thuis te werken.
Maar als je moet wachten + controleren totdat iedereen een plek heeft / de trein weer uit is, kan je lang wachten op zo'n perron.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:27 schreef hooibaal het volgende:
Vreemd dat je wel de trein in mag als er eigenlijk geen plek is.
Volgens mij mag je helemaal niet staan straks. Alleen zitten. Dus geen idee hoe het zo mooi.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:39 schreef Cue_ het volgende:
Maar hoe doe je het daarna dan? Dan zijn alle stoelen bezet en dan.. dan gaat iedereen staan bij de deuren? of zijn er ook specifieke sta-plekken gemaakt?
Kan het ook niet even simpel en snel vinden op de website van de NS. Zie enkel zaken over het perron en de dienstregeling. Nog niets over stoelen en regeling in de trein.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:43 schreef Koettie het volgende:
Volgens mij mag je helemaal niet staan straks. Alleen zitten. Dus geen idee hoe het zo mooi.
Van Boxtel zat vorige week ergens te vertellen dat het alleen mogelijk is om op de groene plekken te zitten en staan geen optie is. Zowel ter bescherming van de reizigers als van het personeel dat door de trein moet kunnen lopen en toch een beetje afstand kunnen houden.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Kan het ook niet even simpel en snel vinden op de website van de NS. Zie enkel zaken over het perron en de dienstregeling. Nog niets over stoelen en regeling in de trein.
Het idee snap ik, maar hoe gaat dat in de praktijk dan?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:59 schreef miss_sly het volgende:
Van Boxtel zat vorige week ergens te vertellen dat het alleen mogelijk is om op de groene plekken te zitten en staan geen optie is. Zowel ter bescherming van de reizigers als van het personeel dat door de trein moet kunnen lopen en toch een beetje afstand kunnen houden.
Ze zouden op reservering moeten werken.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:01 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het idee snap ik, maar hoe gaat dat in de praktijk dan?
Want dan zal je iemand per coupe moeten hebben die bijhoudt of het al vol zit en dit bij de deuren al aangeeft. (en dan hoopt dat er idd niemand instapt
Shinkansenquote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze zouden op reservering moeten werken.
En als er dan een trein uitvalt.. wat gebeurd er dan met de reserveringen. Of bij vertraging en je je aansluiting mist. Kansen verkeken voor de volgende trein?quote:
Ik zeg niet dat het ideaal is, maar je moet iets. Treinen die te vol zitten laten ze ook niet wegrijden.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En als er dan een trein uitvalt.. wat gebeurd er dan met de reserveringen. Of bij vertraging en je je aansluiting mist. Kansen verkeken voor de volgende trein?
Dat begrijp ik, het eerste vooral.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:04 schreef hooibaal het volgende:
Ik zeg niet dat het ideaal is, maar je moet iets. Treinen die te vol zitten laten ze ook niet wegrijden.
De volgende dag maakt u weer kans meneer.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En als er dan een trein uitvalt.. wat gebeurd er dan met de reserveringen. Of bij vertraging en je je aansluiting mist. Kansen verkeken voor de volgende trein?
Omdat ze zelf ook nog geen idee hebben waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, het eerste vooral.
Maar vind het vooral heel vreemd dat je er niet (simpel) iets over kan vinden op hun website.
Ze zijn misschien nog bezig dit goed uit te werken? En wellicht kijken ze hoe het nu gaat deze weken.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, het eerste vooral.
Maar vind het vooral heel vreemd dat je er niet (simpel) iets over kan vinden op hun website.
Zie het ergens in zo'n vraag/antwoord lijst staan van de NS.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:07 schreef hooibaal het volgende:
Omdat ze zelf ook nog geen idee hebben waarschijnlijk.
Of die methode dat er lampjes boven de stoelen branden 'deze stoel is vanaf de volgende stop gereserveerd'.quote:
Dan zijn er binnen een half uurtje weer shin kansen!quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:03 schreef Cue_ het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
Een harde les voor wie? Die mensen moeten toch hoofdzakelijk gewoon naar afspraken/werk toe met OV en hebben niet zoveel te 'leren' hierinquote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze zijn misschien nog bezig dit goed uit te werken? En wellicht kijken ze hoe het nu gaat deze weken.
Als treinen niet vertrekken als ze te vol zijn, zoals laatst, kan dat een harde les zijn.
Denk voor de regering? Of de NS? Dat hoe het bedacht is, gewoon niet gaan werken.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 08:32 schreef Molo het volgende:
Een harde les voor wie? Die mensen moeten toch hoofdzakelijk gewoon naar afspraken/werk toe met OV en hebben niet zoveel te 'leren' hierin
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |