Er staat "worden in isolatie geplaatst".quote:Op dinsdag 19 mei 2020 01:40 schreef Ole het volgende:
Ze gaan meer testen toch?
Ik vermoed vooral thuisisolatie dan.
Nu.nl...quote:Op dinsdag 19 mei 2020 01:38 schreef Za het volgende:
GGD's verwachten vanaf juni 600 tot 2.400 bevestigde besmettingen per dag
De GGD's verwachten vanaf juni 600 tot 2.400 coronabesmettingen per dag vast te stellen. Dat blijkt uit berekeningen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) die koepelorganisatie GGD GHOR vrijdag heeft gepresenteerd.
Volgens schattingen kunnen vanaf juni, als meer maatregelen rond de gedeeltelijke lockdown versoepeld worden, ongeveer 30.000 mensen per dag getest worden. Het RIVM verwacht dat tussen de 2 en 8 procent besmet zal blijken met het COVID-19-virus.
Mensen die positief testen, worden in isolatie geplaatst.
https://www.nu.nl/coronav(...)ZSa71tzyKIGyf22GGSh0
Zouden ze speciale isolatie centra klaar hebben voor die 2400 mensen per dag?
Of deze:quote:Op dinsdag 19 mei 2020 01:43 schreef DonDruiper het volgende:
Nu.nl...
Even een willekeurige reactie
Een heleboel mensen worden hard geraakt door de maatregelen. Deze maatregelen beschermen met name ouderen. Zou het niet eerlijk zijn als de ouderen meebetalen aan de steunmaatregelen d.m.v. een extra belasting o.i.d. voor 70 plussers?
Trump slikt iedere dag preventief een pilletje hydroxychloroquinequote:Op dinsdag 19 mei 2020 01:11 schreef PoezeligDing het volgende:
Apotheek.nl geeft zelfs een extra mededeling vooraf over dat middel, nooit eerder gezien.
[ afbeelding ]
Om verdrietig van te wordenquote:Op dinsdag 19 mei 2020 01:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nu.nl...
Even een willekeurige reactie
Een heleboel mensen worden hard geraakt door de maatregelen. Deze maatregelen beschermen met name ouderen. Zou het niet eerlijk zijn als de ouderen meebetalen aan de steunmaatregelen d.m.v. een extra belasting o.i.d. voor 70 plussers?
Edit: gevonden. Tja wel jammer voor die ondernemers.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 00:31 schreef FerryN7 het volgende:
Helaas. Horeca toch pas echt 1 juni vanaf 12:00 smiddags open.
Was het dan wel verstandig om ze überhaupt open te doen?quote:Op maandag 18 mei 2020 23:13 schreef Blueheeler het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)smettingen~a6ca911a/
Frankrijk sluit 70 scholen een week na opening.
Nou, met dat soort aantallen kun je de illusie van contactonderzoek ook wel laten varen.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 01:38 schreef Za het volgende:
GGD's verwachten vanaf juni 600 tot 2.400 bevestigde besmettingen per dag
De GGD's verwachten vanaf juni 600 tot 2.400 coronabesmettingen per dag vast te stellen. Dat blijkt uit berekeningen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) die koepelorganisatie GGD GHOR vrijdag heeft gepresenteerd.
Volgens schattingen kunnen vanaf juni, als meer maatregelen rond de gedeeltelijke lockdown versoepeld worden, ongeveer 30.000 mensen per dag getest worden. Het RIVM verwacht dat tussen de 2 en 8 procent besmet zal blijken met het COVID-19-virus.
Mensen die positief testen, worden in isolatie geplaatst.
https://www.nu.nl/coronav(...)ZSa71tzyKIGyf22GGSh0
Zouden ze speciale isolatie centra klaar hebben voor die 2400 mensen per dag?
Lijkt me juist prima behapbaar. De capaciteit hiervoor is ook flink uitgebreid. En een flink deel van de besmettingen zal ook juist al voortkomen uit dat contactonderzoek...quote:Op dinsdag 19 mei 2020 06:44 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nou, met dat soort aantallen kun je de illusie van contactonderzoek ook wel laten varen.
Dat was toch vereiste? Dat uit eten met reservering zou gaan? Alleen drinken op terrasjes niet.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 06:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Edit: gevonden. Tja wel jammer voor die ondernemers.
Hier is inmiddels de eerste zaak met een reservering cq timeslot gekomen waarbij je moet lunchen/dineren. Dit al meer mensen tegen gekomen?
Hadden ze die glazen bol van jou maar.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 06:43 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Was het dan wel verstandig om ze überhaupt open te doen?
Zit je nu op de trein?quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:18 schreef Koettie het volgende:
Gaat leuk worden met de trein. 7 uur en geen 'groene' plekken meer.
Ah welk traject zat je? Normaal doe ik Amsterdam CS - Utrecht, daar valt het meestal wel mee qua drukte, meestal maar 50% bezet in de spits. Maar de komende maanden verwacht ik nog wel thuis te werken.quote:Op dinsdag 19 mei 2020 07:20 schreef Koettie het volgende:
[..]
Nu alweer eruit. Maar zitten zat er niet in
hahaha dat dacht ik ook toen ik mijn eigen post zat. Maar ik ben 50% Zaans, 50% Amsterdammer.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |