abonnement Unibet Coolblue
pi_193214801
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 04:49 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe lang denk je dat een alcoholist de drankinname kan beperken?
Weet ik niet, maar ze kan het proberen.
ADHD-C
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:58:15 #52
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_193214960

Hier een docu over wat alcohol aanricht van de Beeb. Rond 8:00 een vreselijk voorbeeld van iemand die nogal veel wijn dronk zoals TO waarvan de lever het nu niet meer trekt :X
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:06:49 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193215183
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 21:52 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar ze kan het proberen.
Voor alle drugsverslavingen geld: afbouwen onder begeleiding en niet meer omkijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Seven. op 21-05-2020 18:23:51 (Even gewijzigd want slecht advies ) ]
Resistance is futile.
pi_193215367
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voor alle drugsverslavingen geld: cold turkey en niet meer omkijken.
Maar ook: neem het van dag tot dag. Het idee van nooit meer drinken wordt dan vandaag niet drinken. Is behapbaar.
  FOK!fotograaf dinsdag 19 mei 2020 @ 22:13:50 #55
842 Zorro
Z
pi_193215369
Niks mis mee, vraag maar aan George Best.

Oh wacht.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_193215783
https://www.dailymotion.com/video/x3pe2gz

Zeer indringende docu over een jonge alcoholist die hier uiteindelijk door is overleden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_193218151
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voor alle drugsverslavingen geld: cold turkey en niet meer omkijken.
Of afbouwen, want in het geval van alcohol kan het gevaarlijk zijn, als het echt een serieuze verslaving is.
ADHD-C
  woensdag 20 mei 2020 @ 05:10:43 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193218617
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 02:07 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Of afbouwen, want in het geval van alcohol kan het gevaarlijk zijn, als het echt een serieuze verslaving is.
Goed punt wel.
Resistance is futile.
  woensdag 20 mei 2020 @ 06:05:09 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193218802
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:41 schreef pumpjess het volgende:
Hoi,

Ik vroeg me af:

Ik ben een vrouw en drink nu al ruime tijd ( lees jaren) ongeveer een fles wijn per dag. Laatste tijd paniekaanvallen en angst om hartaanval te krijgen, aantal keer naar de huisarts geweest maar die zeggen dat er niks mis is met m’n hart.
En toen had je de huisarts ook verteld dat je een fles wijn per dag naar binnen tikt?
Soms meer zelfs, want als je dat dagelijks doet ga je niet ineens van de drank domme dingen doen omdat je teveel gedronken had.

Dus leuk dat je huisarts je hart test, maar wist de huisarts toen wel dat je een alcoholist bent?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 20 mei 2020 @ 08:35:57 #60
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193219634
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 14:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nou dat zou ik toch niet zeggen.
Op de geheugenpoli zag ik veel rijke ouderen die de tijd en geld hadden om te drinken, die kwamen ook wel aan de fles per persoon per dag. Wijn uiteraard en s avonds nog wat sterkers.
Goed punt. Al doelde ik vooral op de mensen die al zeer lang dergelijke hoeveelheden wegtikken. Iemand die vanaf z'n twintigste/dertigste vol aan de fles gaat en ook niet meer stopt wordt doorgaans een stuk minder oud, dat is gewoon een feit. Dat je vanaf een bepaalde leeftijd meer gaat zuipen kan ik ergens wel begrijpen, vooral tegen de verveling van het leven in zo'n instelling.

En laten we wel wezen, als je op vroege leeftijd al zoveel drinkt en dit ook doorzet dan zullen de hoeveelheden drank die je op latere leeftijd weg gaat tikken alleen maar hoger worden. Dan word je namelijk niet meer dronken genoeg door die ene fles wijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 02:07 schreef LazyDave het volgende:

[..]

Of afbouwen, want in het geval van alcohol kan het gevaarlijk zijn, als het echt een serieuze verslaving is.
Dat is wel bij meer verslavingen zo. Ontwenning is natuurlijk een aanslag op je lichaam, afhankelijk van de stof waar je verslaafd aan bent en de fysieke gezondheid/mate van verslaving kan dat best gevaarlijk zijn. Volgens mij krijgen sommige heroïneverslaafden zelfs een vervangend stofje waar ze ook high van worden tijdens de detox omdat ze het anders lichamelijk niet trekken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Twiitch op 20-05-2020 08:48:29 ]
pi_193228067
quote:
11s.gif Op woensdag 20 mei 2020 08:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Goed punt. Al doelde ik vooral op de mensen die al zeer lang dergelijke hoeveelheden wegtikken. Iemand die vanaf z'n twintigste/dertigste vol aan de fles gaat en ook niet meer stopt wordt doorgaans een stuk minder oud, dat is gewoon een feit. Dat je vanaf een bepaalde leeftijd meer gaat zuipen kan ik ergens wel begrijpen, vooral tegen de verveling van het leven in zo'n instelling.

En laten we wel wezen, als je op vroege leeftijd al zoveel drinkt en dit ook doorzet dan zullen de hoeveelheden drank die je op latere leeftijd weg gaat tikken alleen maar hoger worden. Dan word je namelijk niet meer dronken genoeg door die ene fles wijn.
[..]

Dat is wel bij meer verslavingen zo. Ontwenning is natuurlijk een aanslag op je lichaam, afhankelijk van de stof waar je verslaafd aan bent en de fysieke gezondheid/mate van verslaving kan dat best gevaarlijk zijn. Volgens mij krijgen sommige heroïneverslaafden zelfs een vervangend stofje waar ze ook high van worden tijdens de detox omdat ze het anders lichamelijk niet trekken.
Ze krijgen soms methadon, daar worden ze juist niet high van maar het helpt om de lichamelijke afkickverschijnselen op te vangen.
pi_193231275
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 20:40 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Is een misvatting dat een glas per wijn gezond is. Een glas per dag verhoogt al je kans op verschillende kankers zoals borstkanker en slokdarmkanker.
Bij geringe hoeveelheden neemt inderdaad de kans op bepaalde vormen van kanker toe, maar de kans op hartfalen neemt juist iets af. Het totale effect op de letaliteit bij geringe hoeveelheden (dat ene glas per dag) neutraal of zelfs ietsjes postief. Het is vooral een verschuiving tussen doodsoorzaken. Bij grotere hoeveelheden gaan de negatieve gevolgen overheersen.

Het officiële advies om helemaal niet te drinken heeft voornamelijk een psychologische achtergrond: het is heel lastig om het bij één glas te houden.


Om bij het onderwerp te blijven: Een fles per dag is echt niet gezond. Of je er dood aan gaat blijft een kansberekening, maar verstandig is het niet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_193231293


[ Bericht 100% gewijzigd door stavromulabeta op 20-05-2020 21:22:19 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_193236367
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 06:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toen had je de huisarts ook verteld dat je een fles wijn per dag naar binnen tikt?
Soms meer zelfs, want als je dat dagelijks doet ga je niet ineens van de drank domme dingen doen omdat je teveel gedronken had.

Dus leuk dat je huisarts je hart test, maar wist de huisarts toen wel dat je een alcoholist bent?
Dit, want dan was er wel bloed geprikt. En ik denk dat je wel meer dan een fles wijn per dag drinkt. Want als je dat al jaren doet wordt je echt niet dronken meer van 1 fles.

quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voor alle drugsverslavingen geld: cold turkey en niet meer omkijken.
Hoe kom je daar nou weer bij? Levensgevaarlijk advies :N

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:13 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Maar ook: neem het van dag tot dag. Het idee van nooit meer drinken wordt dan vandaag niet drinken. Is behapbaar.
Ook dit gaat nergens over, dat is voor iedereen anders.

Het verbaast mij oprecht waarom mensen advies geven op dit soort serieuze topics als ze geen idee hebben waar ze over praten. Reageer dan gewoon niet.

Maar goed in dit geval denk ik niet dat TS iets met de adviezen doet, zoals met al haar topics. Ik reageer alleen nog voor het geval anderen er lering uit willen trekken (ga dus naar de huisarts als je wilt stoppen met een fikse alcoholverslaving, niet cold turkey stoppen).
pi_193236896
tvp.
Sterkheidsbaas van alles.
  Spellchecker donderdag 21 mei 2020 @ 09:57:37 #66
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193237314
quote:
6s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:29 schreef Lonaa het volgende:
tvp.
O jij bent het ;)
Ik hoopte op een update van de TS ....
pi_193237335
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:57 schreef maily het volgende:

[..]

O jij bent het ;)
Ik hoopte op een update van de TS ....
Ja, sorry. Ik hoop daar ook op. Hence de tvp. :7

Er staan nog wat vragen van users open, geloof ik. Maar kan natuurlijk goed dat TS d'r roes aan het uitslapen is.
Sterkheidsbaas van alles.
  Spellchecker donderdag 21 mei 2020 @ 09:59:36 #68
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193237346
quote:
2s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, sorry. Ik hoop daar ook op. Hence de tvp. :7

Er staan nog wat vragen van users open, geloof ik. Maar kan natuurlijk goed dat TS d'r roes aan het uitslapen is.
Of op hotel met haar date O+
  donderdag 21 mei 2020 @ 10:19:12 #69
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193237644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ze krijgen soms methadon, daar worden ze juist niet high van maar het helpt om de lichamelijke afkickverschijnselen op te vangen.
Ah, die naam zocht ik ja, methadon. En je hebt gelijk, wel een zware pijnstiller maar geen roes.
pi_193242804
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:19 schreef stavromulabeta het volgende:

Ook dit gaat nergens over, dat is voor iedereen anders.

Het verbaast mij oprecht waarom mensen advies geven op dit soort serieuze topics als ze geen idee hebben waar ze over praten. Reageer dan gewoon niet.
Waarom vind je het slecht advies? :) Voor veel alcoholisten (en ik zeg nergens voor iedereen) is het wel een prettige aanpak. Dat heb ik niet verzonnen.

Cold turkey stoppen is inderdaad wel slecht advies. Een alcoholist kan daar zelfs aan sterven.
pi_193243421
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 16:58 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Waarom vind je het slecht advies? :) Voor veel alcoholisten (en ik zeg nergens voor iedereen) is het wel een prettige aanpak. Dat heb ik niet verzonnen.

Cold turkey stoppen is inderdaad wel slecht advies. Een alcoholist kan daar zelfs aan sterven.
Ok wilde eigenlijk niet reageren hier, maar uit ervaring.
Idd heroine verslaafden krijgen methadon.
Niet dat ik daar ooit mee te maken heb gehad zelf (gelukkig maar)

Maar over alcohol het is inderdaad een probleem als je ineens stopt als het toch wel een heftige verslaving is.
En heb het meerdere keren gehad wel en ook overleg met huisarts en eerst was er een ander medicijn waarvan ik me de hele naam even niet kan bedenken meer. Of wacht “chloordiapoxide”

Maar nu behandelen ze het met een ander medicijn.
(Edit moest even denken, maar met diazepam nu of in heel ernstige gevallen oxasepam)


Ik kan sowieso eigenlijk maar 1 advies geven als je er echt vanaf wil. Ga maar met de billen bloot bij je huisarts en vertel alles. En uiteindelijk is die ontwenning mss dan een week ofzo off mss twee en met afbouw recept. Maar daarmee ben je er natuurlijk nog lang niet maar daarmee is het lichamelijke risico wel opgelost. Want er werd mij verteld ook, kan echt gevaarlijk zijn zelf in 1 keer te kappen. Maar hangt van de persoon af.

[ Bericht 2% gewijzigd door kree op 21-05-2020 17:51:52 ]
Do what you love, love what you do!
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:51:43 #72
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193243510
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:45 schreef kree het volgende:

[..]

Ok wilde eigenlijk niet reageren hier, maar uit ervaring.
Idd heroine verslaafden krijgen methadon.
Niet dat ik daar ooit mee te maken heb gehad zelf (gelukkig maar)

Maar over alcohol het is inderdaad een probleem als je ineens stopt als het toch wel een heftige verslaving is.
En heb het meerdere keren gehad wel en ook overleg met huisarts en eerst was er een ander medicijn waarvan ik me de hele naam even niet kan bedenken meer. Of wacht “chloordiapoxide”

Maar nu behandelen ze het met een ander medicijn.

Ik kan sowieso eigenlijk maar 1 advies geven als je er echt vanaf wil. Ga maar met de billen bloot bij je huisarts en vertel alles. En uiteindelijk is die ontwenning mss dan een week ofzo off mss twee en met afbouw recept. Maar daarmee ben je er natuurlijk nog lang niet maar daarmee is het lichamelijke risico wel opgelost. Want er werd mij verteld ook, kan echt gevaarlijk zijn zelf in 1 keer te kappen. Maar hangt van de persoon af.
Hoe zit het dan met jou en dan alcohol? Al dingen verbeterd inmiddels?
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:53:09 #73
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_193243529
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:51 schreef pumpjess het volgende:
Ik ga dus stoppen want ben nu bang geworden. Maar wat is het beste wat je kan drinken als je wel drinkt. Biertje omdat het maar 5% is, of maakt dat geen verschil verder ?
Water.
pi_193243539
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:51 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met jou en dan alcohol? Al dingen verbeterd inmiddels?
Jawel het is heel ander verhaal nu, ik had toen echt continu een jaar gewoon elke dag heel veel gezopen en dat gaf echt onwijze heftige afkick verschijnselen.

Maargoed onderhand weet ik dat ik het ook wel zonder kan en dat lukt ook gewoon. Maar vlieg nog uit de bocht in het weekend of als er bv niks te doen is zoals nu bv.

Maar dat maakt mijn verhaal niet minder waar. Ik vertel iig wel uit ervaring ook met afkicken en weer beginnen enz.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:54:33 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193243561
Nee, het hangt niet van de persoon af of het gevaarlijk is om cold turkey te stoppen maar van de hoeveelheid drank die je dagelijks naar binnen tikt.

Als jij dagelijks 2 of 3 glaasjes drinkt heb je net zo goed een drankprobleem maar kun je ook prima cold turkey stoppen met drinken zonder dat dat gevaar oplevert.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193243607
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:54 schreef Leandra het volgende:
Nee, het hangt niet van de persoon af of het gevaarlijk is om cold turkey te stoppen maar van de hoeveelheid drank die je dagelijks naar binnen tikt.

Als jij dagelijks 2 of 3 glaasjes drinkt heb je net zo goed een drankprobleem maar kun je ook prima cold turkey stoppen met drinken zonder dat dat gevaar oplevert.
Ja maar zo bedoelde ik het ook niet. Niet zozeer geestelijk het persoon dus. Maar meer fysiek doelde ik meer op. Of idd hoeveelheid en hoeveel en hoelang.
Maar de huisarts heeft daar een boekje voor waar het allemaal precies in staat.
Nou jaar terug was ik heeeeel ver weg enzo maar het lukte iig met medicatie en afbouw ook gelijk daarmee om zonder al teveel moeite er vanaf te komen in twee weken.

Kut is het wel, maarja als ik het kan iedereen. Maaaaaaaar dan begint eigenlijk pas de hele struggle. Geestelijk
Do what you love, love what you do!
  donderdag 21 mei 2020 @ 17:58:10 #77
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_193243616
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:06 schreef Seven. het volgende:

[..]

Voor alle drugsverslavingen geld: cold turkey en niet meer omkijken.
Dit is helaas niet waar. Heel dom om zo op een forum te plempen.
Dit, dus.
pi_193243627
quote:
14s.gif Op donderdag 21 mei 2020 17:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dit is helaas niet waar. Heel dom om zo op een forum te plempen.
Inderdaad ja en ook het meest stomme wat je kunt doen, zeker als een verslaving wel echt heftig is lichamelijk > huisarts

En zeg er nog maar even bij, want zag er zo tegen op om dat op te biechten bij de huisarts. Maar ok dat was al snel voorbij want geloof me je bent niet de enige. Beter eerlijk over zijn zeker tegen je huisarts dus
Do what you love, love what you do!
  donderdag 21 mei 2020 @ 18:26:10 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193244013
Ik heb m'n post aangepast. Het was overigens een respons op iemand die TS aanraadt om haar alcoholgebruik domweg terug te schroeven naar enkele keren per week, maar was idd zeer onhandig geformuleerd.
Resistance is futile.
pi_193244052
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 18:26 schreef Seven. het volgende:
Ik heb m'n post aangepast. Het was overigens een respons op iemand die TS aanraadt om haar alcoholgebruik domweg terug te schroeven naar enkele keren per week, maar was idd zeer onhandig geformuleerd.
Goed toch, ik snap het wel hoor want er zijn zoveel vooroordelen over.
En ok ik weet het dan gewoon van mezelf maar zelfs dat is persoonlijk. Het is gewoon echt het beste om er met je huisarts over te praten eerst. Zelfs al voordat je gekapt bent trouwens en mss nog wel naar alcohol ruikt. Tsja hmms tis lastig ik weet het.. :)

Heb hier echt heel alles over mij wel eerlijk verteld maar dat is nog niet eens alles. Hmmms moetiik dat zeggen....
Beetje mijn twijfels over, maar had bijna mijn nek gebroken nl na val met fiets dus en dit is al echt dus 10 jaar terug. Maarja om het maar ff te noemen.

Kwam er mee weg met een scheurtje in een wervel in mijn nek, naja freak incident wel weer enzo. Maargoed koste 3 maanden met nek kraag lopen enzo voordat ze het ok genoeg vonden.
Do what you love, love what you do!
pi_193244321
quote:
Op donderdag 21 mei 2020 16:58 schreef -Straw- het volgende:

Waarom vind je het slecht advies? :) Voor veel alcoholisten (en ik zeg nergens voor iedereen) is het wel een prettige aanpak. Dat heb ik niet verzonnen.

Cold turkey stoppen is inderdaad wel slecht advies. Een alcoholist kan daar zelfs aan sterven.
Klopt; de AA/NA hanteert het ook: 'just for today'.
pi_193244799
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:51 schreef quirina het volgende:
e kan blijvende hersenschade krijgen ( Korsakov )
Dit wel als je vitaminetekorten krijgt doordat je daarnaast slecht eet. Eet je verder gezond, is de kans nagenoeg nihil.
Eens kijken
pi_193245249
Thiamine he. Oftewel vitamine B schrijven ze ook voor ja. Daarom huisarts TS en no shit deze keer, zeg gewoon hoeveel je drinkt etc. ;)
Do what you love, love what you do!
pi_193248721
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:22 schreef Maharski het volgende:

[..]

Dit wel als je vitaminetekorten krijgt doordat je daarnaast slecht eet. Eet je verder gezond, is de kans nagenoeg nihil.
Dat is helaas niet waar. Ook al eet je gezond,. Als er leverbeschadiging ontstaat wordt vitamine B1 slecht opgenomen. Met dus de kans op Korsalov.. Het is wel waar dat dat sneller gebeurt als je ook nog eens slecht en ongezond eet. Maar gezond eten alleen en daarbij flink wat drank wegtikken kan het proces misschien enigszins vertragen.
pi_193249141
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:48 schreef praadje het volgende:

[..]

Dat is helaas niet waar. Ook al eet je gezond,. Als er leverbeschadiging ontstaat wordt vitamine B1 slecht opgenomen. Met dus de kans op Korsalov.. Het is wel waar dat dat sneller gebeurt als je ook nog eens slecht en ongezond eet. Maar gezond eten alleen en daarbij flink wat drank wegtikken kan het proces misschien enigszins vertragen.
Ja eens met je trouwens. Zo werkt het niet helemaal idd. Gezond eten en dan denken dat je wel weer meer kunt drinken ofzo.
Maarja ok er worden hier wel situaties geschetst zo even van je krijgt dit en dat en etc als je...
Zo super snel gaat dat nou ook weer niet.

Maar ok alleen al dat TS dit topic opent is al een teken van zorgen maken over jezelf en dan is het geen slecht idee om daar dan toch eens heel open mee te zijn tegenover je huisarts enzo.
Do what you love, love what you do!
pi_193255907
Op de lange termijn gaat dat vieze gevolgen voor je lichaam hebben inderdaad. Op de korte termijn hangt het er voornamelijk af hoe jij omgaat met stoppen met alcohol. Stoppen en vervolgens op een slechte dag bingedrinken kan dodelijk zijn. Ik weet de medische term er niet precies voor, maar dat heeft met de balans in je lichaam te maken. Vergelijkbaar met iemand die aan een heroineoverdosis sterft.
pi_193272440
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:41 schreef pumpjess het volgende:
Hoi,

Ik vroeg me af:

Ik ben een vrouw en drink nu al ruime tijd ( lees jaren) ongeveer een fles wijn per dag. Laatste tijd paniekaanvallen en angst om hartaanval te krijgen, aantal keer naar de huisarts geweest maar die zeggen dat er niks mis is met m’n hart.

Mijn vraag eigenlijk: kan je overlijden als je dagelijks drinkt, en zal dit aan een hartaanval zijn, of eerder aan schade lever ? Ik heb m’n bloed laten prikken en lever is oké. Wel voel ik mij vreselijk maar leef momenteel ook ongezond : niet gezond eten , laat naar bed, en dus dan nog de drank.

Iemand ervaring ?
leververvetting daarna leverschade daarna leverkanker/transplantatie.
Korsakof
Hogere kans op ongelukkken door de invoeld bijvoorbeeld autorijden of werken met machines

Aan de andere kant, mits niet te veel kan alcohol ook ontstressen dat is weer een belangrijk gezondheidsvoordeel.

Maar iedere dag 1 fles leegzuipen om te ontstressen is niet echt de bedoeling.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193277769
Wat voor goedkope bocht drink je dat je elke dag een fles wegtikt?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_193278549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:00 schreef 01100101 het volgende:
Op de lange termijn gaat dat vieze gevolgen voor je lichaam hebben inderdaad. Op de korte termijn hangt het er voornamelijk af hoe jij omgaat met stoppen met alcohol. Stoppen en vervolgens op een slechte dag bingedrinken kan dodelijk zijn. Ik weet de medische term er niet precies voor, maar dat heeft met de balans in je lichaam te maken. Vergelijkbaar met iemand die aan een heroineoverdosis sterft.
Nou om eerlijk te zijn, je moet wel echt super veel drinken achter elkaar wil je er echtl aan dood gaan.
Ik zeg bijna onmogelijk haast want je gaat dan al eerder over je nek. Waardoor je ongevallen krijgt is natuurlijk meer door freak ongelukken omdat je zo lam als een gieter bent.
Do what you love, love what you do!
pi_193278566
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:25 schreef kree het volgende:

[..]

Nou om eerlijk te zijn, je moet wel echt super veel drinken achter elkaar wil je er echt ppl aan dood gaan.
Ik zeg bijna onmogelijk haast want je gaat dan al eerder over je nek. Waardoor je ongevallen krijgt is natuurlijk meer door freak ongelukken omdat je zo lam als een gieter bent.
Dat hoeft niet zo te zijn. Kennis is van mij apotheker en het is volgens hem sneller gebeurt dan je je kunt voorstellen. En niet zozeer vanwege het vallen van een ladder.
pi_193278607
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:26 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Dat hoeft niet zo te zijn. Kennis is van mij apotheker en het is volgens hem sneller gebeurt dan je je kunt voorstellen. En niet zozeer vanwege het vallen van een ladder.
Tja dat weet ik niet, ik praat uit mijn eigen ervaring natuurlijk ook. En goed het zal niet voor iedereen hetzelfde zijn denk ik. Dus tsja als je het zekere voor het onzekere wil nemen dan. Moet je gewoon kappen met zuipen. En ok zelfs dat zeker als je het al lang doet. Bel huisarts. Het helpt echt waar.
Do what you love, love what you do!
pi_193278678
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:29 schreef kree het volgende:

[..]

Tja dat weet ik niet, ik praat uit mijn eigen ervaring natuurlijk ook. En goed het zal niet voor iedereen hetzelfde zijn denk ik. Dus tsja als je het zekere voor het onzekere wil nemen dan. Moet je gewoon kappen met zuipen. En ok zelfs dat zeker als je het al lang doet. Bel huisarts. Het helpt echt waar.
Ik wil zeker niet voor jou spreken en ik hoop dat je de verslaving te boven gaat komen. ^O^

Die kennis ziet iedere dag alcoholisten en mensen met andere medische problemen over de vloer komen. De grootste problemen ontstaan eigenlijk wanneer patiënten niet correct met medicijnen omgaan of gewoonweg met een behandelplan van de arts stoppen. Ergens is dat begrijpelijk, alleen kunnen de gevolgen daarvan soms fataal zijn.
pi_193278818
Nouja ik praat geweppm eerlijk er over natuurlijk em durf er best probleeem over te zijn. Niet dat ik het nu perce leuk ga vinden om over te praten. Want het gaat heel snel meer een probleem worden als dat het lijkt.

Is er Eem oplossing, ja dat ook wel weet. En het is echt niet het einde ofzo gelijk laat staan je gaat er niet gelijk dood aan ook. Maarja jee jet vreest eigen wilskracht vooral.
Do what you love, love what you do!
pi_193278985
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:41 schreef pumpjess het volgende:
niet gezond eten , laat naar bed, en dus dan nog de drank.
Is vragen om korsakov.
Dan ben je niet lichamelijk dood maar bij een ernstige vorm wel geestelijk zo goed als dood.

Angststoronissen kunnen te maken hebben met je overmatig alcoholgebruik. Wordt vaak getriggerd.
pi_193279025
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:29 schreef kree het volgende:

[..]

Tja dat weet ik niet, ik praat uit mijn eigen ervaring natuurlijk ook. En goed het zal niet voor iedereen hetzelfde zijn denk ik. Dus tsja als je het zekere voor het onzekere wil nemen dan. Moet je gewoon kappen met zuipen. En ok zelfs dat zeker als je het al lang doet. Bel huisarts. Het helpt echt waar.
De meeste mensen kunnen met 2,7promille niet meer normaal op hun benen staan..
pi_193279131
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:57 schreef madam-april het volgende:

[..]

De meeste mensen kunnen met 2,7promille niet meer normaal op hun benen staan..
Hoe kom je op dat nr?
Do what you love, love what you do!
pi_193279431
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:01 schreef kree het volgende:

[..]

Hoe kom je op dat nr?
Dat was het promillage waarmee jij gepakt bent..
pi_193279629
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat was het promillage waarmee jij gepakt bent..
Om en nabij ja. Naja helaas heb ik een foutje gemaakt hiermee maargoed is menselijk enzo. En ga dat ook nooit weer doen. Want drama genoeg. En moet mijn straf nog krijgen. Ik heb niet echt onwijs gevaar veroorzaakt trouwens maargoed. Ongeval veroorzaakt terwijl onder invloed is de eis nu van ovj
Do what you love, love what you do!
pi_193279748
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:21 schreef kree het volgende:

[..]

Om en nabij ja. Naja helaas heb ik een foutje gemaakt hiermee maargoed is menselijk enzo. En ga dat ook nooit weer doen. Want drama genoeg. En moet mijn straf nog krijgen. Ik heb niet echt onwijs gevaar veroorzaakt trouwens maargoed. Ongeval veroorzaakt terwijl onder invloed is de eis nu van ovj
Je bagatelliseert echt nog steeds wat je hebt gedaan. :X

Ben je ondertussen al helemaal gestopt met alcohol eigenlijk?
pi_193279829
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 21:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je bagatelliseert echt nog steeds wat je hebt gedaan. :X

Ben je ondertussen al helemaal gestopt met alcohol eigenlijk?
Nee helemaal niet, mijn verhaal is niet echt verandert hoor? Ik wist dat ik teveel gezopen had wel. Ok 200m rijden op een doodstille straat terwijl het donker was en regende. Ik zag er. Niet zo probleem in. Naja tuurlijk is dat het wel. En dat blijkt dus. Maargoed het is nou niet zo dat ik even over de provininciale weg aan het joyriden was terwijl ik knetter dronken was.

Maargoed zelfde straf dus mss? Maar gaan we nog zien rechtszaak is uitgesteld.
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')