abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2020 @ 20:32:44 #1
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193182267
Ik had een nieuw peertje nodig voor mijn nachtlampje die na 10 jaar kapot was. Dus ik dacht ik koop gewoon eentje met heel weinig watt. Is dat ding echt standje zonnebank. Ik ga zowat blind als ik dat ding gebruik. En het is maar 4watt of zo. Dit was gelijk de laagst aantal wattage dat ze hadden dus ja ik kan niet eentje kopen die nog minder watt is.

Nu wil ik deze graag donkerder maken. Hoe doe ik dit? En kan dat gewoon veilig of krijg je dan oververhitting of zo?

Ik ben echt nog gloeilampen gewend voor dat ding, heb dat nachtlampje al 20 jaar. Had 10 jaar geleden toen ze gloeilampen gingen verbieden wel zo'n soort van spaarlamp erin zitten die moest een paar minuten opwarmen voor die super fel werd dat was dus geniaal voor een nachtlampje maar ja die moderne lampen die maken je gelijk bruin.
  zondag 17 mei 2020 @ 20:39:52 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193182388
lik verf er op.
lampj wordt niet meer warm..
Tot nooit .......
  zondag 17 mei 2020 @ 20:40:44 #3
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193182402
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 20:39 schreef Speekselklier het volgende:
lik verf er op.
lampj wordt niet meer warm..
Ja ik ging dus net voelen maar werd toch een beetje warm nog. Alleen ik was meer op zoek naar huis tuin en keuken oplossingen want ik ben dan te krenterig om ergens speciale glasverf te halen of zo en als ik een kleinere donkerdere lamp online moet bestellen moet ik weer verzendkosten betalen dus vandaar mijn topic.
pi_193182581
Als ie warm wordt is ie ook wel meer dan vier wat. Het is geen glas maar plastic. Het kapje kan je natuurlijk met welke verf of wat dan ook besmeren of een kous er over maken. Maar een minder sterke lamp kopen bij de Action of zo is handiger.
pi_193183025
Is het een dimbaar lampje? Dan is het snel opgelost met een dimmer.. :)
  zondag 17 mei 2020 @ 21:42:50 #6
64781 bonke
pipo koeie
pi_193183679
schuurpapier
gewoon wit opschuren
pies on joe toe
pi_193185818
watervaste stift. Het liefst zwart, maar iedere andere kleur kan ook als je een kleureffect wilt.
Glasverf is helemaal niet nodig, omdat het niet zo warm wordt.

Als je bij de led zelf kunt, kun je die ook afplakken met een stukje tape. Of je kleurt rechtstreeks de diode met watervaste stift.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 06:16:50 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_193187875
Je moet kijken naar het aantal lumen dat een lampje levert, het opgenomen electrisch vermogen zegt niet zoveel meer over de uiteindelijke lichtopbrengst.
  maandag 18 mei 2020 @ 08:18:07 #9
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193188415
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 20:50 schreef qajariaq het volgende:
Als ie warm wordt is ie ook wel meer dan vier wat. Het is geen glas maar plastic. Het kapje kan je natuurlijk met welke verf of wat dan ook besmeren of een kous er over maken. Maar een minder sterke lamp kopen bij de Action of zo is handiger.
Stond 4 watt op het doosje. Hij wordt niet gloeiend heet of zo maar wel wat warm ja na een tijdje. ik weet niet of als je hem dan helemaal zwart stift hij niet te warm wordt. Maar is op zich een goede simpele oplossing ja.
pi_193188644
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 08:18 schreef incel het volgende:

[..]

Stond 4 watt op het doosje. Hij wordt niet gloeiend heet of zo maar wel wat warm ja na een tijdje. ik weet niet of als je hem dan helemaal zwart stift hij niet te warm wordt. Maar is op zich een goede simpele oplossing ja.
Waarschijnlijk vloeit de meeste warmte af via de fitting en bedrading. Als je het ding na geruime tijd branden nog kan vastpakken en blijven vasthouden dan is ie onder de vijftig graden. Vrijwel alle stoffen in het huishouden kunnen dat wel weerstaan. Je zou de onderste helft van het 'glas' in duct tape kunnen plakken.

Als je het plastic 'glas' er af kan krijgen dan zie je een plat plaatje met de leds. Daar zou je zoals gesuggereerd ook een paar van zwart kunnen stiften. Het 'glas' is alleen voor de egale lichtverdeling en omdat een lamp er zo uit hoort te zien. Verwijderen kan soms door er veel kracht op te zetten anders rammen met een hamer maar dan blijft het niet heel. De werkelijke lamp zit vaak geheel in de fitting dus.
pi_193188713
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 20:32 schreef incel het volgende:
...
En het is maar 4watt of zo. Dit was gelijk de laagst aantal wattage dat ze hadden dus ja ik kan niet eentje kopen die nog minder watt is.
...
Is het een kleine E14 fitting? Dan kan je ook kijken bij de lampjes voor in je koelkast. Die heb je ook wel met nog minder dan 4 Watt.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')