abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193224233
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:14 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Hoe zou het nog beter kunnen?
Zij vertellen mij dat ze open staan voor suggesties, dus stuur je verbetervoorstel ook vooral aan SiG door.
[..]

Ik bedoel met "tot op dit moment" de tot op dit moment lopende projecten waarbij de lening nemer een rechtspersoon is.

Daar heb ik SiG in het verleden al op attent gemaakt en nooit meer een reactie op gekregen. Fijn dat ze bij jou blijkbaar wel snel actie ondernemen.

Ongeveer drie maanden geleden ook vragen gesteld over de boeterente bij een vervroegde aflossing. Nooit meer wat over gehoord. Ook hier schreef een mede fokker dat Samen in Geld er mee bezig zou zijn maar ik merk er weinig van. Wat betreft het (niet) communiceren lijkt Samen in geld wel op Kapitaal op Maat :(
pi_193224461
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:32 schreef ML45 het volgende:
Bij SIG weer een project van Lex;
https://investeren.sameni(...)-singel-20-a-en-20-h
Let op geen eigen grond (particuliere) erfpacht. Ik sla deze over.
pi_193224534
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:37 schreef BillieCF het volgende:

[..]

Hi Niels,

Welkom op het forum. Klopt het dat jij de fundcoach bent? Zo ja, dan heb ik twee vragen voor je.

De badkamer en zolderverdieping worden niet getoond, dus daar zal veel (zo niet alles) vernieuwd moeten worden. Daarnaast lijkt ook het dakkapel aan vervanging toe en gaat hij het op de eerste verdieping ook niet redden met alleen een likje verf.

Mijn vragen zijn:
- wat is een realistische inschatting van de verbouwingskosten?
- en wat staat er in vredesnaam voor ding in de keuken?
Ja dat klopt ik ben de CFC in deze aanvraag. De waarde hebben wij gebaseerd op de WOZ-waarde van 255k, koopsom van 156k in 2002 volgens kadaster en de ondergrens op huispedia van 450k. Ondernemer gaf aan om na verbouwing voor minimaal 300k te kunnen verkopen. Ik vond dit aannemelijk. Een redelijke inschatting van de verbouwingskosten kan ik je helaas niet geven, daar ik geen aannemer ben. Ik weet wel dat er reeds een aannemer bij is betrokken.
pi_193224562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:56 schreef Nielsks het volgende:

[..]

Ja dat klopt ik ben de CFC in deze aanvraag. De waarde hebben wij gebaseerd op de WOZ-waarde van 255k, koopsom van 156k in 2002 volgens kadaster en de ondergrens op huispedia van 450k. Ondernemer gaf aan om na verbouwing voor minimaal 300k te kunnen verkopen. Ik vond dit aannemelijk. Een redelijke inschatting van de verbouwingskosten kan ik je helaas niet geven, daar ik geen aannemer ben. Ik weet wel dat er reeds een aannemer bij is betrokken.
Eigenlijk kan dit niet zomaar natuurlijk.
Men moet een taxatierapport opvragen voor en na verbouwing. Op basis van eigen inschatting is mi onproffesioneel.
Onderliggend moet natuurlijk ook altijd een (verbouwings)offerte liggen + alle kosten zijn meegenomen (kk - notaris - financieringskosten) om een onderbouwde financieringsbegroting te krijgen.
pi_193224751
quote:
12s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:50 schreef peterc het volgende:
Snackbar in Grou / HCN
https://horecacrowdfunding.nl/projects/de-roef-grou-4wl8eml8

terras functie in dit smalle straatje?
Terrasfunctie zie ik ook niet meer gebeuren dan twee tafeltjes tegen de gevel ofzo. Nu "gezellig" terrassen lijkt me nu ook niet zo een meerwaarde hebben als je cafetaria bent. Mensen eten toch hun aangekochte producten op en zijn dan direct door, met weinig tot geen meerconsumptie. Sowieso wel jammer dat de dag dat je om geld gaat vragen, je kipdoner, je kipsate en al je ijs uitverkocht is. Kan natuurlijk een externe factor zijn, maar komt wel stom over.
pi_193225429
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Verwacht je dermate problemen hiermee dat schijf 1a niet veilig is?
Woz waarde van 1 van beide objecten is al dekkend voor schijf 1a.
Dat vind ik wel een pluspunt
pi_193225540
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:11 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Ik zou zeggen doe zelf even onderzoek op Funda/huispedia ed. (courantheid vind ik zelf erg belangrijk)
Je ziet dat een WOZ zeker niet zaligmakend is (zie aanvraag h**rrendement).
99% van de gevallen is de WOZ waarde onder de marktwaarde.
Echter ben ik van mening dat juist de aanvragen waar geen taxatie is en geschermd wordt met een WOZ je extra alert moet zijn
pi_193230248
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:19 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen doe zelf even onderzoek op Funda/huispedia ed. (courantheid vind ik zelf erg belangrijk)
Je ziet dat een WOZ zeker niet zaligmakend is (zie aanvraag h**rrendement).
99% van de gevallen is de WOZ waarde onder de marktwaarde.
Echter ben ik van mening dat juist de aanvragen waar geen taxatie is en geschermd wordt met een WOZ je extra alert moet zijn
Mijn idee staat al in de post.
WOZ van 1 is al genoeg om 1a te dekken. Dat betekent dat beide objecten (ja de waarde zal niet onafhandelijk bewegen) verkocht moeten worden voor minder dan 50% van WOZ waarde voordat het niet gedekt is. Dat lijkt mij niet aannemelijk
pi_193232050
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:11 schreef jsuijker het volgende:

[..]

WOZ waarde is bij particuliere erfpacht als ik goed ben voorgelicht incl grond prijs. In dit geval is het OG wat in hypotheek gegeven wordt ex grond.
Daarnaast is bij verkoop het voor de koper lastig om via bank hypotheek te krijgen.
Afijn ieder maakt natuurlijk zijn eigen afweging. Ik heb zelf niet een goed gevoel bij deze Lex die alles tot het uiterste financiert.
pi_193232442
Ondernemer R*jkst*inen op Collin Direct wil link niet delen. Graag seintje een ieder indien deze online is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jaco078 op 20-05-2020 23:19:29 (Typefout ) ]
pi_193232678
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:49 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De BV Domincilie Willem 2 Singel
Bestaande handelsnamen
Domicile Willem II Singel B.V.

Statutaire naam
Domicile Willem II Singel B.V.

KVK 65847075Vestigingsnr. 000034525912Newtonlaan 613584BPUtrecht
65847075 0000 000034525912 Domicile Willem II Singel B.V. Beheer van onroerend goed Verhuur van onroerend goed (niet van woonruimte) Besloten ...
pi_193232705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

WOZ waarde is bij particuliere erfpacht als ik goed ben voorgelicht incl grond prijs. In dit geval is het OG wat in hypotheek gegeven wordt ex grond.
Daarnaast is bij verkoop het voor de koper lastig om via bank hypotheek te krijgen.
Afijn ieder maakt natuurlijk zijn eigen afweging. Ik heb zelf niet een goed gevoel bij deze Lex die alles tot het uiterste financiert.
Dank voor de info.
Dit zal ook het verschil deels verklaren tussen de beide taxatiewaardes die onder de WOZ waardes liggen.
Ik heb even gekeken naar de makelaar/taxateur die mij betrouwbaar overkomt en ik verwacht niet dat hij een extreem hoge waarde zal geven om de opdrachtgever te please.

[ Bericht 0% gewijzigd door ML45 op 20-05-2020 22:41:41 ]
pi_193232919
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 15:12 schreef Bieselke het volgende:

[..]

Terrasfunctie zie ik ook niet meer gebeuren dan twee tafeltjes tegen de gevel ofzo. Nu "gezellig" terrassen lijkt me nu ook niet zo een meerwaarde hebben als je cafetaria bent. Mensen eten toch hun aangekochte producten op en zijn dan direct door, met weinig tot geen meerconsumptie. Sowieso wel jammer dat de dag dat je om geld gaat vragen, je kipdoner, je kipsate en al je ijs uitverkocht is. Kan natuurlijk een externe factor zijn, maar komt wel stom over.
Ik ga deze toch wel meenemen. Grou(w) is een heel aardig toeristisch plaatsje, ik ben er een paar keer geweest en het is er vaak gezellig druk. De locatie vlak bij de haven lijkt me daarom prima. Zeker als het corona verhaal een beetje weg ebt moet daar een prima boterham te verdienen zijn. Sowieso speelt corona in het noorden niet zo.
Het leningsbedrag (60K) is erg bescheiden.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 20-05-2020 22:52:05 ]
Pecunia non olet
pi_193232998
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:25 schreef jsuijker het volgende:

[..]

WOZ van 1 is al genoeg om 1a te dekken. Dat betekent dat beide objecten (ja de waarde zal niet onafhandelijk bewegen) verkocht moeten worden voor minder dan 50% van WOZ waarde voordat het niet gedekt is. Dat lijkt mij niet aannemelijk
Het aspect van de erfpacht zit toch al in de WOZ waarden verwerkt? De LTV is dusdanig gunstig dat het moeilijk voor te stellen is dat hier geld op verloren zou kunnen worden. Dus ja ik ga wel meedoen .
Pecunia non olet
pi_193233059
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:17 schreef Jaco078 het volgende:
Ondernemer P*rkt*inen op Collin Direct wil link niet delen. Graag seintje een ieder indien deze online is.
Was je ook nog op zoek naar Rijk&Zn (de garage), dat is een hele aardige m.i.
Pecunia non olet
pi_193233552
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

Was je ook nog op zoek naar Rijk&Zn (de garage), dat is een hele aardige m.i.
Excuses, ik vergiste me. Ik had Park ipv Rijk gezet. We bedoelen dezelfde...

[ Bericht 1% gewijzigd door Jaco078 op 21-05-2020 01:24:06 ]
pi_193235528
Verschillende leningen van gve die gisteren nog een looptijd hadden van 2 dagen, hebben nu een resterende looptijd van 9 dagen.

De 60 dagen termijn voor de funding lijkt losgelaten te worden..
pi_193237520
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:17 schreef Jaco078 het volgende:
Ondernemer R*jkst*inen op Collin Direct wil link niet delen. Graag seintje een ieder indien deze online is.
Jammer, maar heeft 'ons' voor het beperkte bedrag ook niet per se nodig. Vandaag wellicht niet vanwege Hemelvaart?
pi_193237851
Bij 3 maanden achterstand schrijf ik volgens de richtlijnen van de AFM investeringen af. Aflopen week zijn er een aantal HCN investeringen over de 3 maanden grens gegaan en daarmee is mijn 2020 rendement helemaal verdampt. Gelukkig is het grootste deel van de CF investeringen hypothecair gedekt maar het laat ook zien hoe kwetsbaar crowdfunding kan zijn.
pi_193238078
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:25 schreef jsuijker het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 21:59 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:47 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het aspect van de erfpacht zit toch al in de WOZ waarden verwerkt? De LTV is dusdanig gunstig dat het moeilijk voor te stellen is dat hier geld op verloren zou kunnen worden. Dus ja ik ga wel meedoen .
Zoals #NaRegenDeZon ook al aangeeft klopt de WOZ waarde in dit geval niet met de werkelijke waarde. De WOZ waarde is inderdaad inclusief de ondergrond en er is hier sprake van particuliere erfpacht. Als je je hierin verdiept gaat er een wereld voor je open. Dit is totaal niet te vergelijke met een gemeentelijke erfpacht zoals in sommige steden van toepassing is. Deze meneer Lex heeft er na aankoop voor gekozen om de ondergrond van de woning los te verkopen aan een derde partij. Dit levert hem vele duizenden euro’s op en dit gaat toekomstige eigenaren op termijn heel veel geld kosten. Vandaar dat een dergelijk pand ook veel minder waarde heeft dan omliggende panden waar deze erfpacht niet op zit. Verschillende banken verstrekken op een dergelijk pand helemaal geen hypotheek, en dat is natuurlijk niet voor niets. Ook dit druk de waarde van het onderpand weer en beperkt de verkoopmogelijkheden. Jammer dat Samen in Geld hierover geen toelichting geeft en haar investeerders informeert over de extra risico’s van bijj dit project.
pi_193238109
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:36 schreef Faraday01 het volgende:
Bij 3 maanden achterstand schrijf ik volgens de richtlijnen van de AFM investeringen af. Aflopen week zijn er een aantal HCN investeringen over de 3 maanden grens gegaan en daarmee is mijn 2020 rendement helemaal verdampt. Gelukkig is het grootste deel van de CF investeringen hypothecair gedekt maar het laat ook zien hoe kwetsbaar crowdfunding kan zijn.
Is dit een echte achterstand, of is dit 3 maanden uitstel waarbij HCN in samenspraak met de ondernemer dit goedgekeurd heeft?

Ik denk dat je bij de 2e situatie niet kan afschrijven.
pi_193238161
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:11 schreef djh77 het volgende:
Vandaag wellicht niet vanwege Hemelvaart?
Toch wel. Deze Collin direct staat nu open en zelfs om 11.00 uur:

Collin attendeert u graag op onderstaande nieuwe investeringskans:

Leningaanvrager: MV Welding Piping & Constructions B.V.
Doel van de lening: Werkkapitaal
Leningbedrag: ¤ 35.000
Rente: 8.00 %
Looptijd: 36 maanden

https://www.collincrowdfu(...)g-constructions-b-v/

Ik neem deze trouwens niet mee. Wel interesse voor Ginzz en Rijk.
pi_193238175
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:02 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Is dit een echte achterstand, of is dit 3 maanden uitstel waarbij HCN in samenspraak met de ondernemer dit goedgekeurd heeft?

Ik denk dat je bij de 2e situatie niet kan afschrijven.
Er wordt geen rente betaald en HCN heeft niets gecommuniceerd over deze projecten. Enige wat ik weet is 3 maanden achterstand en dus schrijf ik af. Op de website van HCN staat 'On Hold'.
pi_193238495
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 11:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

Er wordt geen rente betaald en HCN heeft niets gecommuniceerd over deze projecten. Enige wat ik weet is 3 maanden achterstand en dus schrijf ik af. Op de website van HCN staat 'On Hold'.
Bij mijn HCN-projecten liep alles goed tot 15 maart, en staat een groot deel nu 2 maanden op on hold. Ik schrijf die echter nog lang niet af.
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:40:44 #150
6941 APK
Factual, I think.
pi_193238519
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:23 schreef Jaco078 het volgende:
Is er iemand onder ons die het conversie-aanbod ook heeft ontvangen van Van M**f fietsen op OPC? Er is een grote investeerder aangetreden en nu is het eerste conversiemoment.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:54 schreef Jaco078 het volgende:

De bijlagen zaten er niet bij, dus dat zal nog volgen. Beleggen doe ik op de beurs, mijn primaire reactie is dat ik niet laat converteren naar aandelen.
De bijlagen kun je downloaden als je op de knop 'Learn more' onderaan de email klikt.
(Ik heb het overigens ook nog niet gelezen)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')