abonnement Unibet Coolblue
pi_193177755
quote:
5s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:27 schreef kasper het volgende:

[..]

Stel dat er nu geen maatregelen getroffen waren, zou het verloop dan nog te vergelijken zijn geweest?
Ja. Zie Zweden. Prima cijfers en geen lijken op straat of overspoelde ziekenhuizen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 17 mei 2020 @ 14:30:58 #127
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_193177766
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

Ja. Zie Zweden. Prima cijfers en geen lijken op straat of overspoelde ziekenhuizen.
De zweedse samenleving 1 op 1 vergelijken met de Nederlandse?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_193177781
quote:
5s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:27 schreef kasper het volgende:

[..]

Stel dat er nu geen maatregelen getroffen waren, zou het verloop dan nog te vergelijken zijn geweest?
Dat weten we niet want we hebben wel ingegrepen daar is dus geen bewijs voor dat het erger zou zijn evenmin dat het minder erg zou zijn.

Waar wel bewijs voor is inmiddels is dat economische schade en sociale schade.
En dat het virus als je onder de 65 bent en gezond bent lang niet zo dodelijk of ernstig is.
Naarmate je boven de 70 komt is het risicovoller maar dat is een ander virus ook.
En daarbij heb je nog onderliggende klachten nodig vaak 2 of meer wat bij ouderen ook vaker voorkomt.

Die kwetsbaren moeten we beschermen de rest maakt geen bal uit mensen die enkel en alleen aan corona covid-19 Zijn overleden zijn er nog geen 100

En zo besmettelijk is t ook niet de kans dat ik het buiten oploop is praktisch 0
pi_193177806
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:25 schreef Confetti het volgende:
Het is gewoon KLAAR. Het is te gek voor woorden dat we honderden miljoenen per dag wegsmijten omdat de regering geen risico durf te nemen. Waar wachten we nog in godsnaam op.
Dit.
De maatregelen zijn gewoon niet langer houdbaar.
Je zou verwachten dat Rutte komt zwetsen met een "We did it!, beste Nl'ers samen hebben we virus verslagen blabla, de staldeuren gaan weer onbeperkt open", maar nog steeds niets.
pi_193177808
Is er a.s. Dinsdag een nieuwe persconferentie? Dacht dit ergens gelezen te hebben, maar kan het niet meer vinden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193177820
quote:
5s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:30 schreef kasper het volgende:

[..]

De zweedse samenleving 1 op 1 vergelijken met de Nederlandse?
Geen enkele samenleving kun je vergelijken maar het is interessant hoe het daar en in Brazilië ook bijvoorbeeld uit gaat pakken. Velen noemen het spelen met vuur maar ik deel die mening niet. Ze hebben misschien wat meer besmettingen maar wel sneller groepsimmuniteit. Ook smeren ze de doden die toch wel gevallen niet uit over een langere periode wat wij nu doen. En meer besmettingen hoeft ook helemaal geen probleem te zijn, cijfers onderbouwen dat het niet heel dodelijk is en een opname bij het meerendeel niet nodig is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2020 @ 14:35:09 #132
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193177823
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ja. Zie Zweden. Prima cijfers en geen lijken op straat of overspoelde ziekenhuizen.
En meer gevallen en doden per miljoen inwoners dan Nederland. Maar inderdaad, hier lagen de straten vol lijken!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 17 mei 2020 @ 14:35:38 #133
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193177829
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:34 schreef Za het volgende:

[..]

Dit.
De maatregelen zijn gewoon niet langer houdbaar.
Je zou verwachten dat Rutte komt zwetsen met een "We did it!, beste Nl'ers samen hebben we virus verslagen blabla, de staldeuren gaan weer onbeperkt open", maar nog steeds niets.
Dat zou je niet verwachten, nee. Nou ja, misschien van klapjoekels als Bolsonaro, Lukashenko of Trump, maar niet hier.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193177837
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

We mogen alleen mondkapjes die ws. niet eens werken. Gaat een leuk debat worden woensdag. Gevalletje Kafka in de polder dit.

MyrtheHilkens twitterde op zondag 17-05-2020 om 12:40:59 Dus vanaf 1 juni zijn we verplicht om in het openbaar vervoer mondkapjes te gebruiken die onder geen beding mogen beschermen. Verder vanaf 1 juni verplichten wij het gebruik van kapotte autogordels, niet beschermende zonnebrandmelk en fruit zonder vitamines. reageer retweet
NS_online twitterde op zaterdag 16-05-2020 om 13:12:56 @annefleurdd Het is niet nodig om een medisch mondkapje te dragen, maar het is zeker ook niet verboden. ^SJ reageer retweet
pi_193177850
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:34 schreef Za het volgende:

[..]

Dit.
De maatregelen zijn gewoon niet langer houdbaar.
Je zou verwachten dat Rutte komt zwetsen met een "We did it!, beste Nl'ers samen hebben we virus verslagen blabla, de staldeuren gaan weer onbeperkt open", maar nog steeds niets.
Een maatregel als geen handen schudden/knuffelen/zoenen en regelmatig de handen wassen vind ik anders prima houdbaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193177854
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En meer gevallen en doden per miljoen inwoners dan Nederland. Maar inderdaad, hier lagen de straten vol lijken!
Mijn punt is dat velen beweerden dat ze daar met vuur spelen en dat de ziekenhuizen overspoeld zouden raken. Niet gebeurd.

Meer gevallen en doden klopt inderdaad maar zij smeren het niet uit over een langere periode wat wij doen. Ons beleid is gebasseerd op uitstel van executie.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193177872
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Mijn punt is dat velen beweerden dat ze daar met vuur spelen en dat de ziekenhuizen overspoeld zouden raken. Niet gebeurd.
Bevolkingsdichtheid lijkt me ook mee te spelen, zie het verschil daarin tussen Zweden en Nederland.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193177881
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

We mogen alleen mondkapjes die ws. niet eens werken. Gaat een leuk debat worden woensdag. Gevalletje Kafka in de polder dit.

MyrtheHilkens twitterde op zondag 17-05-2020 om 12:40:59 Dus vanaf 1 juni zijn we verplicht om in het openbaar vervoer mondkapjes te gebruiken die onder geen beding mogen beschermen. Verder vanaf 1 juni verplichten wij het gebruik van kapotte autogordels, niet beschermende zonnebrandmelk en fruit zonder vitamines. reageer retweet
Dit is logisch te verklaren. Volgens mijn onderzoek is dit echt een luie virus. Ook al beschermt een goedkope mondkap maar 5% tov een echte medische mondkap. Het is toch 5% harder werken voor deze lamballen. En waarom zou je 5% harder werken terwijl je buurman geen mondkapje heeft en je zo binnen kan stappen. Ook de reden waarom Azië relatief weinig doden heeft. Daar draagt iedereen mondkapjes.
pi_193177892
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:36 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

NS_online twitterde op zaterdag 16-05-2020 om 13:12:56 @:annefleurdd Het is niet nodig om een medisch mondkapje te dragen, maar het is zeker ook niet verboden. ^SJ reageer retweet
Ik denk dat het zo zit dat de richtlijn van het kabinet is beslist géén medische mondkapjes maar de NS denkt van stik er maar in we gaan niet moeilijk doen en dit gaan we niet handhaven.
Maar de richtlijn van het kabinet is er wel zeker. Géén medische kapjes in het OV.
pi_193177943
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:40 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk dat het zo zit dat de richtlijn van het kabinet is beslist géén medische mondkapjes maar de NS denkt van stik er maar in we gaan niet moeilijk doen en dit gaan we niet handhaven.
Maar de richtlijn van het kabinet is er wel zeker. Géén medische kapjes in het OV.
Géén medische kapjes in het OV kan ik me ook wel in vinden, die zijn harder nodig in de zorg, maar dat wordt door sommige uitgelegd dat alleen mondkapjes zijn toegestaan die niet werken.

Dat klopt volgens mij niet. Als ik mijn cheap aliexpress 3-laags mondkapje zonder CE-keurmerk op heb ben ik zelf niet beschermd om virus binnen te krijgen, maar bescherm ik anderen wel degelijk omdat het aerosolen door ademen, praten, hoesten of niesen wel degelijk enigszins tegenhoudt.
pi_193177966
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:45 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Géén medische kapjes in het OV kan ik me ook wel in vinden, die zijn harder nodig in de zorg, maar dat wordt door sommige uitgelegd dat alleen mondkapjes zijn toegestaan die niet werken.

Dat klopt volgens mij niet. Als ik mijn cheap aliexpress 3-laags mondkapje zonder CE-keurmerk op heb ben ik zelf niet beschermd om virus binnen te krijgen, maar bescherm ik anderen wel degelijk omdat het aerosolen door ademen, praten, hoesten of niesen wel degelijk enigszins tegenhoudt.
Plus een te gek mode item.
Misschien kunnen we een nieuwe idols doen met artiest met mode mondkapjes koopt iedereen een fancy kapje :')

Scheinveiligheid angst blíjven zaaien
  zondag 17 mei 2020 @ 14:48:50 #142
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193177988
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:34 schreef Za het volgende:

[..]

Dit.
De maatregelen zijn gewoon niet langer houdbaar.
Je zou verwachten dat Rutte komt zwetsen met een "We did it!, beste Nl'ers samen hebben we virus verslagen blabla, de staldeuren gaan weer onbeperkt open", maar nog steeds niets.
Nee, dat zou je zeker niet verwachten. We hebben het virus namelijk helemaal niet verslagen. Misschien in een hoekje gedrukt, maar dat is iets anders.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193177997
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:48 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, dat zou je zeker niet verwachten. We hebben het virus namelijk helemaal niet verslagen. Misschien in een hoekje gedrukt, maar dat is iets anders.
Hebben we deze troll weer
pi_193178005
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een maatregel als geen handen schudden/knuffelen/zoenen en regelmatig de handen wassen vind ik anders prima houdbaar.
Dit zou ik geen enkel probleem vinden nee als dit zou blijven, maar de rest heeft geen zin meer nu. Zeker die 1,5 meter regel kan je niet blijven houden want dat werkt gewoon in de meeste gevallen niet.
pi_193178036
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:45 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Géén medische kapjes in het OV kan ik me ook wel in vinden, die zijn harder nodig in de zorg, maar dat wordt door sommige uitgelegd dat alleen mondkapjes zijn toegestaan die niet werken.

Dat klopt volgens mij niet. Als ik mijn cheap aliexpress 3-laags mondkapje zonder CE-keurmerk op heb ben ik zelf niet beschermd om virus binnen te krijgen, maar bescherm ik anderen wel degelijk omdat het aerosolen door ademen, praten, hoesten of niesen wel degelijk enigszins tegenhoudt.
Je krijgt nu een willekeur aan kapjes. Ik heb er zelf ook twee. Eentje is ws. vrij veilig maar daar valt niet door te ademen, de andere is zo comfortabel dat ik me afvraag of die ook maar iets tegenhoudt. Allebei zijn ze uitwasbaar.
Hier moet het kabinet met het OV tot een duidelijke richtlijn komen naar reizigers toe.
pi_193178045
quote:
Griekse restaurants en café's mogen vanaf 25 mei hun deuren weer openen voor gasten, maakte de regering zaterdag bekend. Aanvankelijk wilde de Griekse overheid de horeca pas een week later heropenen.

Griekenland, dat economisch erg afhankelijk is van toerisme, stevent daarmee af op een heropening voor het hoogseizoen. De versoepeling volgt op een positief advies van het Griekse ministerie van Volksgezondheid. The Guardian meldt dat vele Atheense restaurant- en kroegbazen zich na de bekendmaking naar hun etablissement haastten.
Zou hier toch ook kunnen eigenlijk. Cijfers vallen echt reuze mee. Laat de horeca gewoon de 25e weer openen dan kunnen ze ook nog heel pinksterweekend mee pakken.
pi_193178104
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:26 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Moet ik je dat echt gaan vertellen?

Griepseizoen 2018 oversterfte ruim 9000 tot 11.000 meestal in dit geval najaar 2017 tot voorjaar 2018 loopt zo'n seizoen.
Nope. tov van het jaar ervoor was er een periode van 18 weken met een oversterfte van 5621. Als je de weken en het aantal voorgaande jaren optimaal kiest kom je misschien op 6500, maar geen 9000 en zeker geen 11.000.
Dat is misschien de schatting van het aantal griepdoden, maar de oversterfte is lager dan dat want er is elk jaar een griepseizoen.

https://opendata.cbs.nl/s(...)ble?ts=1586035610783
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_193178110
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:32 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Dat weten we niet want we hebben wel ingegrepen daar is dus geen bewijs voor dat het erger zou zijn evenmin dat het minder erg zou zijn.

Waar wel bewijs voor is inmiddels is dat economische schade en sociale schade.
En dat het virus als je onder de 65 bent en gezond bent lang niet zo dodelijk of ernstig is.
Naarmate je boven de 70 komt is het risicovoller maar dat is een ander virus ook.
En daarbij heb je nog onderliggende klachten nodig vaak 2 of meer wat bij ouderen ook vaker voorkomt.

Die kwetsbaren moeten we beschermen de rest maakt geen bal uit mensen die enkel en alleen aan corona covid-19 Zijn overleden zijn er nog geen 100

En zo besmettelijk is t ook niet de kans dat ik het buiten oploop is praktisch 0
Wat je zegt klopt op zich wel. Maar veel mensen die corona hebben blijken toch een heel lange tijd ziek te blijven
https://nos.nl/artikel/23(...)-wekenlang-ziek.html

Dus als je het kan voorkomen is dat wel zo handig. Met deze cijfers wordt het wel steeds lastiger om de maatregelen te verantwoorden, maar het lijkt me toch wel handig om deze zoveel mogelijk waar het kan te handhaven. Heel veel kan gewoon, maar als we de hygiëne maatregelen blijven opvolgen en net wat meer afstand bewaren in de winkelstraten heb je al veel voorkomen.

Dus, gewoon om elkaar denken en als je de kans ziet die anderhalve meter aanhouden. Maar helemaal nooit meer je familie kunnen zien hoeft dan ook weer niet.
  zondag 17 mei 2020 @ 15:04:04 #149
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193178137
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:50 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Hebben we deze troll weer
Vertel eens, welk middel hebben we in handen om het virus te bestrijden?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zondag 17 mei 2020 @ 15:05:17 #150
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193178150
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:34 schreef Za het volgende:

[..]

Dit.
De maatregelen zijn gewoon niet langer houdbaar.
Je zou verwachten dat Rutte komt zwetsen met een "We did it!, beste Nl'ers samen hebben we virus verslagen blabla, de staldeuren gaan weer onbeperkt open", maar nog steeds niets.
Virus verslagen? Juist ja, dat zou wel een hele domme uitspraak zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')