abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193177528
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is mooi weer dus over een paar weken weer een nieuwe piek.
Uiteraard
pi_193177533
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:08 schreef ZwangerPetro het volgende:

[..]

Met terugwerkende kracht, hoe werkt dat?
Mensen die dan corona hebben opgelopen tijdens Pasen, Koningsdag en al die drukke weekenden krijgen dan corona tijdens die ultra piek. Tijdens die dagen heb je namelijk een ander soort virus. Een soort van corona upgrade 2.0 op steroiden. Met een incubatietijd van soms wel 3 maanden!!
pi_193177534
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Juist het feit dat mensen er al bijna 2 maanden lekker op uit kunnen met al dat mooie weer ipv hele dagen binnenzitten is volgens mij heel positief gebleken.
Mensen kunnen beter lekker in de buitenlucht zijn en er op uit trekken inderdaad dan thuis blijven zitten en alleen maar stof inademen. Goed voor de vitamines en je beweegt tenminste. Doe je ding gewoon lekker :D
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193177535
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 13:37 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik snap je stelling en daar valt ook weinig tegenin te brengen. Echter waar waren die deskundigen toen dit virus uitbrak in China? Ik heb note bene zelf eerder maatregelen getroffen dan onze overheid. Al in februari hebben diezelfde deskundigen het nagelaten om met maatregelen te komen. Werden er geen voorbereidingen nodig geacht. Werden mondkapjes zelfs verscheept naar China terug. Feit is dat de deskundigen dit hebben onderschat. Ja of Rutte. Niet helemaal duidelijk of Rutte toen nog zijn eigen beleid voerde of dat van het OMT. Op 24 januari kwamen zij voor de eerste keer bijeen. Wat hebben ze in de cruciale maand daarop gedaan? Niks! Mag ik dan vraagtekens zetten bij de deskundigheid?

https://www.volkskrant.nl(...)ronavirus~b09e4c7a8/
Ik zeg ook dat we (of in ieder geval: ik) niet alles voor zoete koek hoeven te slikken wat de mensen beleidsmakers en wetenschappers ons aansmeren en vertellen. Wat dat betreft zitten we op één lijn, toch?

Ik geef alleen aan dat we, ondanks dat we niet alles maar voor waar aan hoeven te nemen wat de kenners ons voorschotelen, nog altijd beter af zijn met de mensen die er enig verstand van hebben dan met de personen die in het gat springen waar veel mensen, smachtend en snakkend naar verlossing uit deze ellende, zo gretig op goed nieuws staan te wachten.
Dan heb ik het dus over mensen als een De Hond, Dr. Erickson, Jensen en al die andere mensen die - zonder enige basiskennis van het virus, de impact en de gevolgen daarvan - menen te weten hoe het allemaal wel even in elkaar steekt.
Het enige dat zij doen is inspelen op de gevoelens en de onderbuik van mensen bij wie het gezond verstand, de logica en de ratio al lang het huis uit is gezet.

En ja, ik gebruik ook mijn gezond verstand, net als jij waarschijnlijk. En ook ik, kritisch en rationeel als ik ben, slik niet meteen alles maar voor zoete koek dat de media, de wetenschappers en de beleidsmakers ons voorschieten.
Dat neemt niet weg dat ik nog altijd meer vertrouw op de virologen, epidemiologen, economen en sociologen die meestal wel goed zitten en zo nu en dan eens fout zitten, dan dat ik vertrouw op mensen - neem een De Hond - die enkel rookgordijnen opwerpen waar de echte kenners/wetenschappers die wellicht laten hangen. Zo bedoel ik het meer.

Ik heb trouwens ook al snel mijn maatregelen genomen, februari al. Nog voordat het in Brabant (waar ik woon) echt los ging. Wat extra dingen in huis gehaald, zodat ik minder naar de supermarkt hoefde. Misschien heeft het geholpen, misschien niet. Ik post hier al vanaf half januari mee, dus ik heb wel een redelijk beeld van het hoe en wat met betrekking tot dit hele gebeuren. Denk ik. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_193177543
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Toch jammer van die bijna 6000 dooien. Voor de rest bemoedigende cijfers.
Het is jammer maar ook zo krom want twee jaar geleden met ruim 10.000 extra doden was t ook jammer maar waar was je toen en de rest :')
  zondag 17 mei 2020 @ 14:11:07 #106
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_193177545
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:07 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Je sneaky kutvirus. Die spaart alle pieken in 1 keer op. Op het moment dat wij allemaal denken dat het over is komt die gewoon met terugwerkende kracht terug.
Hoe kun je met terugwerkende kracht een virus oplopen? 11.gif
Put these foolish ambitions to rest.
pi_193177555
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:11 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Hoe kun je met terugwerkende kracht een virus oplopen? [ afbeelding ]
Dat is dus de kloterij we weten nog niks over dit virus!!!!! })
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193177557
quote:

[..]

Corona is het virus van de virussen.
pi_193177563
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Komende week Hemelvaartsdag, nieuw risicomoment.
Klopt want er is 25 graden voorspeld iedereen naar het strand die piek zieb we dus over.....never nooit
pi_193177567
quote:

[..]

Dat virus heb je opgelopen tijdens die drukke dagen. Mja binnen heb je allemaal gekke afweercelletjes die moeilijk doen. Dus dat virus blijft buiten op je neus wachten tot de ultrapiek. En gaat dan weer terug.
pi_193177586
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:04 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Wacht maar tot al die pieken in 1 keer komen. Dan piep je wel anders!!
Moederdagpiek en het begin van de scholen-en-kappers-weer-open piek!!!
pi_193177592
quote:

[..]

Dat kan met dit virus deze is zo besmettelijk dat die met terug werkende kracht besmet #staythefuck@home
pi_193177605
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:14 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Moederdagpiek en het begin van de scholen-en-kappers-weer-open piek!!!
Ja en de andere contact-beroepen-weer-open-piek!!
pi_193177609
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:10 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Het is jammer maar ook zo krom want twee jaar geleden met ruim 10.000 extra doden was t ook jammer maar waar was je toen en de rest :')
Wat waren de maatregelen die 2 jaar geleden zijn getroffen? Ik kan me niet herinneren dat ik toen thuis moest werken en niet naar bioscopen, restaurants, kroegen, concerten en sportwedstrijden kon.
pi_193177610
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:13 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Dat virus heb je opgelopen tijdens die drukke dagen. Mja binnen heb je allemaal gekke afweercelletjes die moeilijk doen. Dus dat virus blijft buiten op je neus wachten tot de ultrapiek. En gaat dan weer terug.
Het virus zit in afwachting op het commando van het lab in Wuhan genesteld in je neus. Als de tijd daar weer is dan wordt het weer geactiveerd vanuit het lab in Wuhan met een chip zodat er weer een enorme piek is en we weer in lockdown kunnen.

Bron: Jensen.
pi_193177624
https://www.nrc.nl/nieuws(...)wassen-neus-a3999884

Dit is toch te bizar voor woorden?
pi_193177637
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:15 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Wat waren de maatregelen die 2 jaar geleden zijn getroffen? Ik kan me niet herinneren dat ik toen thuis moest werken en niet naar bioscopen, restaurants, kroegen, concerten en sportwedstrijden kon.
Toen waren er ook geen maatregelen want niemand gaf een neuk.
Een klein artikel in de krant dat de IC overbelast is (of drukker dan normaal) en that's it.
pi_193177646
Is al zo vaak lekker weer geweest waardoor het druk wordt en nog steeds is die piek niet gekomen. Die gaat ook voorlopig niet meer komen. Ik begin er ook steeds meer in te geloven dat het warme weer ermee te maken heeft. Straks als het herfst/winter is dan verwacht ik het wel weer aangezien de meeste mensen dan sneller ziek worden.
pi_193177677
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:18 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Een klein artikel in de krant dat de IC overbelast is (of drukker dan normaal) en that's it.
Precies, daarom is de situatie van nu ook niet te vergelijken met de griepepidemie van 2 jaar geleden. Toen waren er geen maatregelen in de samenleving en nu wel.
  zondag 17 mei 2020 @ 14:23:27 #120
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193177686
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:10 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Ruim 10.000 extra doden? Welke periode was dat precies?
are we infinite or am I alone
pi_193177695
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:17 schreef Dutchguy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)wassen-neus-a3999884

Dit is toch te bizar voor woorden?
Hahaha ze geloven zelf niet eens meer in dit killervirus terecht overigens
pi_193177708
Het is gewoon KLAAR. Het is te gek voor woorden dat we honderden miljoenen per dag wegsmijten omdat de regering geen risico durf te nemen. Waar wachten we nog in godsnaam op.
pi_193177715
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ruim 10.000 extra doden? Welke periode was dat precies?
Moet ik je dat echt gaan vertellen?

Griepseizoen 2018 oversterfte ruim 9000 tot 11.000 meestal in dit geval najaar 2017 tot voorjaar 2018 loopt zo'n seizoen.
  zondag 17 mei 2020 @ 14:27:32 #124
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_193177730
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:18 schreef Fokker1000 het volgende:

Stel dat er nu geen maatregelen getroffen waren, zou het verloop dan nog te vergelijken zijn geweest?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_193177734
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 14:24 schreef Fokker1000 het volgende:

[..]

Hahaha ze geloven zelf niet eens meer in dit killervirus terecht overigens
We mogen alleen mondkapjes die ws. niet eens werken. Gaat een leuk debat worden woensdag. Gevalletje Kafka in de polder dit.

MyrtheHilkens twitterde op zondag 17-05-2020 om 12:40:59 Dus vanaf 1 juni zijn we verplicht om in het openbaar vervoer mondkapjes te gebruiken die onder geen beding mogen beschermen. Verder vanaf 1 juni verplichten wij het gebruik van kapotte autogordels, niet beschermende zonnebrandmelk en fruit zonder vitamines. reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')