Uiteraardquote:Op zondag 17 mei 2020 13:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is mooi weer dus over een paar weken weer een nieuwe piek.
Mensen die dan corona hebben opgelopen tijdens Pasen, Koningsdag en al die drukke weekenden krijgen dan corona tijdens die ultra piek. Tijdens die dagen heb je namelijk een ander soort virus. Een soort van corona upgrade 2.0 op steroiden. Met een incubatietijd van soms wel 3 maanden!!quote:Op zondag 17 mei 2020 14:08 schreef ZwangerPetro het volgende:
[..]
Met terugwerkende kracht, hoe werkt dat?
Mensen kunnen beter lekker in de buitenlucht zijn en er op uit trekken inderdaad dan thuis blijven zitten en alleen maar stof inademen. Goed voor de vitamines en je beweegt tenminste. Doe je ding gewoon lekkerquote:Op zondag 17 mei 2020 14:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Juist het feit dat mensen er al bijna 2 maanden lekker op uit kunnen met al dat mooie weer ipv hele dagen binnenzitten is volgens mij heel positief gebleken.
Ik zeg ook dat we (of in ieder geval: ik) niet alles voor zoete koek hoeven te slikken wat de mensen beleidsmakers en wetenschappers ons aansmeren en vertellen. Wat dat betreft zitten we op één lijn, toch?quote:Op zondag 17 mei 2020 13:37 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik snap je stelling en daar valt ook weinig tegenin te brengen. Echter waar waren die deskundigen toen dit virus uitbrak in China? Ik heb note bene zelf eerder maatregelen getroffen dan onze overheid. Al in februari hebben diezelfde deskundigen het nagelaten om met maatregelen te komen. Werden er geen voorbereidingen nodig geacht. Werden mondkapjes zelfs verscheept naar China terug. Feit is dat de deskundigen dit hebben onderschat. Ja of Rutte. Niet helemaal duidelijk of Rutte toen nog zijn eigen beleid voerde of dat van het OMT. Op 24 januari kwamen zij voor de eerste keer bijeen. Wat hebben ze in de cruciale maand daarop gedaan? Niks! Mag ik dan vraagtekens zetten bij de deskundigheid?
https://www.volkskrant.nl(...)ronavirus~b09e4c7a8/
Het is jammer maar ook zo krom want twee jaar geleden met ruim 10.000 extra doden was t ook jammer maar waar was je toen en de restquote:Op zondag 17 mei 2020 14:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch jammer van die bijna 6000 dooien. Voor de rest bemoedigende cijfers.
Hoe kun je met terugwerkende kracht een virus oplopen?quote:Op zondag 17 mei 2020 14:07 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Je sneaky kutvirus. Die spaart alle pieken in 1 keer op. Op het moment dat wij allemaal denken dat het over is komt die gewoon met terugwerkende kracht terug.
Dat is dus de kloterij we weten nog niks over dit virus!!!!!quote:Op zondag 17 mei 2020 14:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Hoe kun je met terugwerkende kracht een virus oplopen? [ afbeelding ]
Corona is het virus van de virussen.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Klopt want er is 25 graden voorspeld iedereen naar het strand die piek zieb we dus over.....never nooitquote:Op zondag 17 mei 2020 14:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Komende week Hemelvaartsdag, nieuw risicomoment.
Dat virus heb je opgelopen tijdens die drukke dagen. Mja binnen heb je allemaal gekke afweercelletjes die moeilijk doen. Dus dat virus blijft buiten op je neus wachten tot de ultrapiek. En gaat dan weer terug.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Moederdagpiek en het begin van de scholen-en-kappers-weer-open piek!!!quote:Op zondag 17 mei 2020 14:04 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Wacht maar tot al die pieken in 1 keer komen. Dan piep je wel anders!!
Dat kan met dit virus deze is zo besmettelijk dat die met terug werkende kracht besmet #staythefuck@homequote:Op zondag 17 mei 2020 14:11 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Ja en de andere contact-beroepen-weer-open-piek!!quote:Op zondag 17 mei 2020 14:14 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Moederdagpiek en het begin van de scholen-en-kappers-weer-open piek!!!
Wat waren de maatregelen die 2 jaar geleden zijn getroffen? Ik kan me niet herinneren dat ik toen thuis moest werken en niet naar bioscopen, restaurants, kroegen, concerten en sportwedstrijden kon.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:10 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Het is jammer maar ook zo krom want twee jaar geleden met ruim 10.000 extra doden was t ook jammer maar waar was je toen en de rest
Het virus zit in afwachting op het commando van het lab in Wuhan genesteld in je neus. Als de tijd daar weer is dan wordt het weer geactiveerd vanuit het lab in Wuhan met een chip zodat er weer een enorme piek is en we weer in lockdown kunnen.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:13 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Dat virus heb je opgelopen tijdens die drukke dagen. Mja binnen heb je allemaal gekke afweercelletjes die moeilijk doen. Dus dat virus blijft buiten op je neus wachten tot de ultrapiek. En gaat dan weer terug.
Toen waren er ook geen maatregelen want niemand gaf een neuk.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Wat waren de maatregelen die 2 jaar geleden zijn getroffen? Ik kan me niet herinneren dat ik toen thuis moest werken en niet naar bioscopen, restaurants, kroegen, concerten en sportwedstrijden kon.
Precies, daarom is de situatie van nu ook niet te vergelijken met de griepepidemie van 2 jaar geleden. Toen waren er geen maatregelen in de samenleving en nu wel.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:18 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Toen waren er ook geen maatregelen want niemand gaf een neuk.
Een klein artikel in de krant dat de IC overbelast is (of drukker dan normaal) en that's it.
Ruim 10.000 extra doden? Welke periode was dat precies?quote:Op zondag 17 mei 2020 14:10 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Het is jammer maar ook zo krom want twee jaar geleden met ruim 10.000 extra doden was t ook jammer maar waar was je toen en de rest
Hahaha ze geloven zelf niet eens meer in dit killervirus terecht overigensquote:Op zondag 17 mei 2020 14:17 schreef Dutchguy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)wassen-neus-a3999884
Dit is toch te bizar voor woorden?
Moet ik je dat echt gaan vertellen?quote:Op zondag 17 mei 2020 14:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ruim 10.000 extra doden? Welke periode was dat precies?
Stel dat er nu geen maatregelen getroffen waren, zou het verloop dan nog te vergelijken zijn geweest?quote:Op zondag 17 mei 2020 14:18 schreef Fokker1000 het volgende:
Toen waren er ook geen maatregelen want niemand gaf een neuk.
Een klein artikel in de krant dat de IC overbelast is (of drukker dan normaal) en that's it.
We mogen alleen mondkapjes die ws. niet eens werken. Gaat een leuk debat worden woensdag. Gevalletje Kafka in de polder dit.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:24 schreef Fokker1000 het volgende:
[..]
Hahaha ze geloven zelf niet eens meer in dit killervirus terecht overigens
twitter:MyrtheHilkens twitterde op zondag 17-05-2020 om 12:40:59Dus vanaf 1 juni zijn we verplicht om in het openbaar vervoer mondkapjes te gebruiken die onder geen beding mogen beschermen. Verder vanaf 1 juni verplichten wij het gebruik van kapotte autogordels, niet beschermende zonnebrandmelk en fruit zonder vitamines. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |