Ik snap je stelling en daar valt ook weinig tegenin te brengen. Echter waar waren die deskundigen toen dit virus uitbrak in China? Ik heb note bene zelf eerder maatregelen getroffen dan onze overheid. Al in februari hebben diezelfde deskundigen het nagelaten om met maatregelen te komen. Werden er geen voorbereidingen nodig geacht. Werden mondkapjes zelfs verscheept naar China terug. Feit is dat de deskundigen dit hebben onderschat. Ja of Rutte. Niet helemaal duidelijk of Rutte toen nog zijn eigen beleid voerde of dat van het OMT. Op 24 januari kwamen zij voor de eerste keer bijeen. Wat hebben ze in de cruciale maand daarop gedaan? Niks! Mag ik dan vraagtekens zetten bij de deskundigheid?quote:Op zondag 17 mei 2020 11:16 schreef Salina het volgende:
[..]
Niets is tegen de richtlijnen hier; het viel me gewoon op, vandaar.
Inderdaad zijn veel overheidsmaatregelen gebaseerd op aannames. Toch heb ik nu liever even de aanname van een groep virologen en epidemiologen dan van een afgestudeerd sociaal geograaf die aan de zijkant wat staat te roepen.
Wat overigens niet betekent dat we alles wat die mensen (RIVM, OMT, virologen, epidemiologen, sociologen, gedragswetenschappers etc.) zeggen maar meteen voor zoete koek moeten slikken. Dat is dan weer een ander geval.
En dat laatste, daar ben ik het mee eens. De tijd zal leren wat wijsheid is.
Ziet er weer prima uit, zelfs voor een zondag.quote:Op zondag 17 mei 2020 13:52 schreef Mike het volgende:
Positief geteste personen 43.995* (+125)
Ziekenhuisopnames 11.552 (+15)
Overleden personen 5.680** (+10)
Mooiquote:Op zondag 17 mei 2020 13:52 schreef Mike het volgende:
Denk dat je tot kerst kunt wachten op de piekquote:Op zondag 17 mei 2020 13:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het is mooi weer dus over een paar weken weer een nieuwe piek.
Denk ik ook, lockdown tot september en dan verlengen tot 2021. Het is niet anders, wen er maar aan.quote:Op zondag 17 mei 2020 13:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Die moest naar het tuincentrum van z'n vrouwquote:Op zondag 17 mei 2020 13:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Denk ik ook, lockdown tot september en dan verlengen tot 2021. Het is niet anders, wen er maar aan.
(Ik mis boerhagenees een beetje)
Linkje: https://www.vpro.nl/buite(...)of-17-mei-2020.html#quote:Op zondag 17 mei 2020 13:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik raad mensen sowieso aan het hele gesprek terug te kijken. Nuchtere blik en realistisch verhaal.
Het is maar een paar maandjes.quote:Op zondag 17 mei 2020 13:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Denk ik ook, lockdown tot september en dan verlengen tot 2021. Het is niet anders, wen er maar aan.
(Ik mis boerhagenees een beetje)
Toch jammer van die bijna 6000 dooien. Voor de rest bemoedigende cijfers.quote:Op zondag 17 mei 2020 13:52 schreef Mike het volgende:
Ook jammer voor de ongeveer 400 mensen die normaal per dag overlijdenquote:Op zondag 17 mei 2020 14:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Toch jammer van die bijna 6000 dooien. Voor de rest bemoedigende cijfers.
Juist het feit dat mensen er al bijna 2 maanden lekker op uit kunnen met al dat mooie weer ipv hele dagen binnenzitten is volgens mij heel positief gebleken.quote:Op zondag 17 mei 2020 13:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
381. En ja, dat is ook jammer.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ook jammer voor de ongeveer 400 mensen die normaal per dag overlijden
Amen. Niemand heeft bijna corona meer en het zal alleen maar meer uitdoven nu. De kans dat ik door corona besmet kan worden in een kroeg of sportschool is een fractie van de kans dat ik zometeen een meteoriet op mijn harses krijg.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:01 schreef FerryN7 het volgende:
Cijfers stellen echt niks meer voor. Open de kroegen gewoon eerder. Sportscholen kunnen eerder open.
Wacht maar tot al die pieken in 1 keer komen. Dan piep je wel anders!!quote:Op zondag 17 mei 2020 13:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ziet er weer prima uit, zelfs voor een zondag.
Er komen meerdere pieken?quote:Op zondag 17 mei 2020 14:04 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Wacht maar tot al die pieken in 1 keer komen. Dan piep je wel anders!!
Komende week Hemelvaartsdag, nieuw risicomoment.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:04 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Wacht maar tot al die pieken in 1 keer komen. Dan piep je wel anders!!
Je sneaky kutvirus. Die spaart alle pieken in 1 keer op. Op het moment dat wij allemaal denken dat het over is komt die gewoon met terugwerkende kracht terug.quote:Op zondag 17 mei 2020 14:06 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Er komen meerdere pieken? [ afbeelding ]
Met terugwerkende kracht, hoe werkt dat?quote:Op zondag 17 mei 2020 14:07 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Je sneaky kutvirus. Die spaart alle pieken in 1 keer op. Op het moment dat wij allemaal denken dat het over is komt die gewoon met terugwerkende kracht terug.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |