abonnement Unibet Coolblue
pi_193163925
Uitgerekende data:

14 juni: CosPhi (meisje)
27 juni: madam-april (meisje)

14 juli: Nolita (meisje)
24 juli: Queens (jongen)
30 juli: wolfrolf (jongen)

1 augustus: ***Sunshine1982*** (jongen)
6 augustus: Hilmo (jongen)
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy (meisje)

10 september: Miezziej (jongen)
14 september: Michelangela
17 september: Seven. (jongen)
21 september: Ggirl
26 september: Smart_ass (meisje)

5 oktober: Kleurdoos (meisje jongen)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur (meisje)
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo

4 november: PKM
20 november: D.U.M.A.N.
26 november: Wolken
29 november: Donna

1 december: Gaddle

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 19-05-2020 22:53:26 ]
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193163981
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou echt niet blij zijn met een keizersnede. Het klinkt misschien heel stom, maar ik wil er wel wat voor doen. Een keizersnede is voor mij te makkelijk.

Ik hoop nu dat ik niemand boos gemaakt heb :@
Dit kan je idd gewoon echt niet zeggen. Ik heb 20 uur aan de weeenopwekkers gelegen en had volle bak weeën. Dan kan je dan echt niet zeggen dat het voor mij makkelijker was. En nee, ik was ook niet blij met een ks en zou er niet zelf voor gekozen hebben, maar zodra het leven van je kind in gevaar komt heb je geen keuze.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:51:56 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_193164046
Ik denk niet dat een keizersnede makkelijker is dan een vaginale bevalling, integendeel. Alleen al daarom zou ik het niet kiezen als ik de keuze had :D
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:53:48 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193164089
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou echt niet blij zijn met een keizersnede. Het klinkt misschien heel stom, maar ik wil er wel wat voor doen. Een keizersnede is voor mij te makkelijk.

Ik hoop nu dat ik niemand boos gemaakt heb :@
Ik denk eigenlijk dat niemand hier voor kiest omdat de bevalling dan minder afzien zou zijn.

Zouden ze ks überhaupt wel toestaan voor niet-medische redenen?
Resistance is futile.
pi_193164130
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zouden ze ks überhaupt wel toestaan voor niet-medische redenen?
Volgens mij kun je inderdaad niet zeggen van hey ik kies voor een keizersnede als het niet noodzakelijk is.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:56:06 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_193164140
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat niemand hier voor kiest omdat de bevalling dan minder afzien zou zijn.

Zouden ze ks überhaupt wel toestaan voor niet-medische redenen?
Niet in Nederland. Maar in Brazilië bijvoorbeeld is een keizersnede echt wel een statussymbool.
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:56:36 #7
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193164156
Na 4 dagen weeën en een kind dat er gewoonweg niet uit kón vond ik een keizersnede erg makkelijk ja :{ Dat dacht ik ook toen de gynaecoloog zei dat we het zonder keizersnede allebei niet overleefd zouden hebben. En die weken erna toen ik na 5 minuten lopen al uitgeput was en overal pijn had.

Ik snap op zich wat @Sunshine1982 probeert te zeggen maar makkelijk is een keizersnede écht niet. Vaak heb je gewoon geen keus en vaak is de weg er naar toe ook écht geen pretje. Tegen iemand die een zware operatie heeft ondergaan zeg je toch ook niet nah wat makkelijk. Had er toch wat meer voor gedaan?!

En hoi, ik ben morgen 14 weken zwanger van ons tweede kind :D Behalve mijn zus weet niemand het nog want ik wil de uitslag van de NIPT afwachten en die krijg ik woensdag.
pi_193164171
Ik kan dat nu dus wel omdat de eerste een ks is geweest, je mag er daarna zelf voor kiezen. Ik weet wel dat ik niet weer aan de weeenopwekkers ga dus het moet of vanzelf op gang komen of het gaat een ks worden.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:57:39 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_193164172
Gefeliciteerd, meloen! *O*
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:57:50 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193164178
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:56 schreef 1inamelon het volgende:
Na 4 dagen weeën en een kind dat er gewoonweg niet uit kón vond ik een keizersnede erg makkelijk ja :{ Dat dacht ik ook toen de gynaecoloog zei dat we het zonder keizersnede allebei niet overleefd zouden hebben. En die weken erna toen ik na 5 minuten lopen al uitgeput was en overal pijn had.

Ik snap op zich wat @:Sunshine1982 probeert te zeggen maar makkelijk is een keizersnede écht niet. Vaak heb je gewoon geen keus en vaak is de weg er naar toe ook écht geen pretje. Tegen iemand die een zware operatie heeft ondergaan zeg je toch ook niet nah wat makkelijk. Had er toch wat meer voor gedaan?!

En hoi, ik ben morgen 14 weken zwanger van ons tweede kind :D Behalve mijn zus weet niemand het nog want ik wil de uitslag van de NIPT afwachten en die krijg ik woensdag.
Hoi :W en welkom ^O^
Resistance is futile.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 19:59:53 #11
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193164207
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat niemand hier voor kiest omdat de bevalling dan minder afzien zou zijn.

Zouden ze ks überhaupt wel toestaan voor niet-medische redenen?
In Turkije kiest 99% voor een ks omdat ze bang zijn voor de pijn en belangrijker: ze willen niet uitscheuren/wijder worden.

Welkom melon!
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:06:08 #12
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193164348
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

In Turkije kiest 99% voor een ks omdat ze bang zijn voor de pijn en belangrijker: ze willen niet uitscheuren/wijder worden.

Welkom melon!
Dank voor het welkom! Hopelijk haak ik deze zwangerschap niet na 2 topics af ;) En nog even een 3-werf hoera voor @MaJo haar zwangerschap! Wij zaten samen in dat andere topic toen ik nog onder mijn oude nick schreef.

Ik woon in het buitenland en hier worden ook best wel wat keizersneden gepland omdat het beter in de agenda van de moeder past :{ . Ik denk echt dat veel mensen een keizersnede onderschatten. Hoewel je met een natuurlijke bevalling natuurlijk ook pech kunt hebben.
pi_193164392
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:55 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Volgens mij kun je inderdaad niet zeggen van hey ik kies voor een keizersnede als het niet noodzakelijk is.
Niet zo makkelijk nee, maar het is in sommige gevallen wel mogelijk om zonder medische noodzaak een keizersnede te krijgen.

quote:
Zorgen over een vaginale bevalling
Denk je dat je beter met een keizersnede kunt bevallen? Bijvoorbeeld omdat je bang bent voor een vaginale bevalling of omdat je vervelende ervaringen hebt?
Bespreek jouw zorgen en ervaringen met jouw verloskundige of gynaecoloog. Doe dat het liefst aan het begin van jouw zwangerschap. Zij verdiepen zich in jouw situatie.
Een vaginale bevalling is medisch gezien het veiligst voor jou en jouw baby (als er geen medische reden is voor een keizersnede). Daarom bespreekt de verloskundige of gynaecoloog of er andere oplossingen zijn die jou vertrouwen geven. Bijvoorbeeld:

Een behandeling voor jouw angst, zoals gesprekken met een psycholoog of EMDR.
Afspraken over pijnstilling, zoals een ruggenprik direct bij het begin van de bevalling.
Iemand die continu bij jou blijft tijdens de bevalling, zoals een doela.
Is er voor jou geen goede oplossing? Soms kom je met de gynaecoloog tot de conclusie dat een keizersnede voor jou het beste is.

https://www.degynaecoloog(...)met-een-keizersnede/
pi_193164407
Wat betreft weeën, ik vond ze bij mijn eerste ook niet heel erg pijnlijk. Wel vervelend en vermoeiend. Die bevalling duurde 20+ uur. Bij de tweede duurde het maar vijf uur, dat waren beduidend sterkere weeën en PIJN vond ik daar nog een understatement.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:10:29 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_193164437
Misschien zit daar dan het verschil wel in, ik heb bij beide bevallingen slechts ongeveer 3 uur weeën gehad en dat vond ik tamelijk kut. Niet "uitschreeuwen van de pijn" kut, maar zeer deed het toch wel degelijk :')
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:11:32 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_193164456
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Niet zo makkelijk nee, maar het is in sommige gevallen wel mogelijk om zonder medische noodzaak een keizersnede te krijgen.
[..]

Mwah, zware angsten of trauma's schaar ik toch ook wel onder medische noodzaak :D
disclaimer
pi_193164480
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Niet zo makkelijk nee, maar het is in sommige gevallen wel mogelijk om zonder medische noodzaak een keizersnede te krijgen.
[..]

Oh, interessant! Wist niet dat het dus ook mogelijk is zonder medische noodzaak. Weer wat geleerd.
pi_193164491
Ik moet wel moeite doen om je opmerking goed te plaatsen en niet boos te worden Sunshine. Ik had géén keuze, omdat een vaginale zowel M als mij fataal zou kunnen worden. Een geplande KS dus. Ja, voordat de ruggenprik uitgewerkt was, was het prima. Maar daarna! Ik heb echt heel veel pijn gehad, mijn hele onderlijf was blauw omdat M te vast in mijn bekken zat en mijn revalidatie heeft 6 maanden geduurd. Na 9 maanden kon ik pas weer volledig werken. Nu, ruim 1,5 jaar later, kan ik geen normale broeken met een knoop of gulp aan, omdat mijn litteken dan begint op te zwellen en gaat irriteren. Ik smeer elke dag met zalf om het rustig te houden, draag broeken met elastiek en de kans dat het nooit meer goed komt is erg groot (tenzij plastisch chirurgisch ingrijpen).

Bevallen is bevallen. Er zijn gelukkig twee manieren en ik denk dat je beide manieren in waarde moet laten. Veel moeders die met een KS bevallen zijn hebben toch een stukje 'minderwaardigs' in hun hoofd t.a.v. hun bevalling 'want hij was niet erg genoeg/te makkelijk'. Dat je het zo denkt en er zo in staat is jouw ding. Maar het zo uiten heb ik wel moeite mee, omdat ik denk dat jouw uitspraak lang niet altijd op gaat.
pi_193164555
Ik vind het ook wel bijzonder om zo'n duidelijk polariserende uitspraak over zo'n gevoelig onderwerp in het topic te gooien en dan maar te 'hopen dat niemand boos wordt'.

Je kan toch op je vingers natellen dat je zo mensen kwetst. Als dat niet je bedoeling is, kun je je afvragen of je het dan wel moet zeggen.
pi_193164684
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:12 schreef Peacefulll het volgende:
Ik moet wel moeite doen om je opmerking goed te plaatsen en niet boos te worden Sunshine. Ik had géén keuze, omdat een vaginale zowel M als mij fataal zou kunnen worden. Een geplande KS dus. Ja, voordat de ruggenprik uitgewerkt was, was het prima. Maar daarna! Ik heb echt heel veel pijn gehad, mijn hele onderlijf was blauw omdat M te vast in mijn bekken zat en mijn revalidatie heeft 6 maanden geduurd. Na 9 maanden kon ik pas weer volledig werken. Nu, ruim 1,5 jaar later, kan ik geen normale broeken met een knoop of gulp aan, omdat mijn litteken dan begint op te zwellen en gaat irriteren. Ik smeer elke dag met zalf om het rustig te houden, draag broeken met elastiek en de kans dat het nooit meer goed komt is erg groot (tenzij plastisch chirurgisch ingrijpen).

Bevallen is bevallen. Er zijn gelukkig twee manieren en ik denk dat je beide manieren in waarde moet laten. Veel moeders die met een KS bevallen zijn hebben toch een stukje 'minderwaardigs' in hun hoofd t.a.v. hun bevalling 'want hij was niet erg genoeg/te makkelijk'. Dat je het zo denkt en er zo in staat is jouw ding. Maar het zo uiten heb ik wel moeite mee, omdat ik denk dat jouw uitspraak lang niet altijd op gaat.
Ik ben heel blij dat je dat zo schrijft. Mooi geschreven.
Het was de bevalling die ik totaal niet wou hebben, maar ik had geen keuze.
En ik heb altijd nog het gevoel van een stukje minderwaardigs aan over gehouden.
Ook al weet ik dat het stom is.
pi_193164691
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:57 schreef Wolken het volgende:
Ik kan dat nu dus wel omdat de eerste een ks is geweest, je mag er daarna zelf voor kiezen. Ik weet wel dat ik niet weer aan de weeenopwekkers ga dus het moet of vanzelf op gang komen of het gaat een ks worden.
Precies hetzelfde gedaan bij de laatste twee bevallingen. Ik wou sowieso geen inleiding (en weeenopwekkers) dus ik had al data staan voor een geplande ks.
Maar beide keren vanzelf begonnen en fijne bevallingen gehad! Ik hoop dat het bij jou nu ook zo gaat!

En ervaring met beide, een ks is echt enorm ik wou hier zeggen k*t, maar dat is niet het beste woord hier ;) rot. Maar een zware bevalling is ook ontzettend kut rot.
Dus gaan jullie gewoon voor een mooie fijne (en ja toch ook een beetje pijnlijke) natuurlijk bevalling oké?!

En nu ben ik hier snel weer weg, drie is genoeg vind ik :p
pi_193164696
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:47 schreef Wolken het volgende:

[..]

Dit kan je idd gewoon echt niet zeggen. Ik heb 20 uur aan de weeenopwekkers gelegen en had volle bak weeën. Dan kan je dan echt niet zeggen dat het voor mij makkelijker was. En nee, ik was ook niet blij met een ks en zou er niet zelf voor gekozen hebben, maar zodra het leven van je kind in gevaar komt heb je geen keuze.
Misschien was het een ondoordachte opmerking van me. Sorry :)
pi_193164747
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Mwah, zware angsten of trauma's schaar ik toch ook wel onder medische noodzaak :D
Ja ok dat is natuurlijk ook wel zo, het is niet lichamelijk medisch maar idd weldegelijk ook medisch.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:24:45 #24
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_193164748
Ik sluit me aan bij LunaPuella want anders ben ik bang dat mijn mening over de deze opmerking een iets minder beschaafd antwoord krijgt. Enige wat ik erover ga zeggen is wat een enorm domme opmerking.
If you can dream it, you can do it...
pi_193164835
Voordat ik nu heel OUD op mijn dak krijg, ik heb al eerder gezegd dat mijn reactie ondoordacht was en heb excuses aangeboden :)
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:30:32 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_193164878
Inderdaad, laten we nou niet proberen hier ALLEMAAL een plasje over te doen, oké?
disclaimer
pi_193164880
Terug naar de andere onderwerpen! :9

De verloskundige.. Ik heb ze nog niet gezien, maar ja, partner, dus niet welkom vooralsnog. Mijn vrouw heeft de 20-weken echo uiteraard fysiek gehad. Afspraken ervoor en erna waren telefonisch. Over 3 weken staat met 28 weken de eerste fysieke controle weer in de planning..

En! Binnenkort pretecho. Samen. O+ O+ O+
pi_193164912
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Terug naar de andere onderwerpen! :9

De verloskundige.. Ik heb ze nog niet gezien, maar ja, partner, dus niet welkom vooralsnog. Mijn vrouw heeft de 20-weken echo uiteraard fysiek gehad. Afspraken ervoor en erna waren telefonisch. Over 3 weken staat met 28 weken de eerste fysieke controle weer in de planning..

En! Binnenkort pretecho. Samen. O+ O+ O+
Leuk! Is dat dan de eerste keer dat je bij een echo bent?
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:31:50 #29
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193164913
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:30 schreef NicolasJoy het volgende:
Terug naar de andere onderwerpen! :9

De verloskundige.. Ik heb ze nog niet gezien, maar ja, partner, dus niet welkom vooralsnog. Mijn vrouw heeft de 20-weken echo uiteraard fysiek gehad. Afspraken ervoor en erna waren telefonisch. Over 3 weken staat met 28 weken de eerste fysieke controle weer in de planning..

En! Binnenkort pretecho. Samen. O+ O+ O+
Kan jij de baby al voelen schoppen? :)
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:31:51 #30
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193164915
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:30 schreef SQ het volgende:
Inderdaad, laten we nou niet proberen hier ALLEMAAL een plasje over te doen, oké?
Maar we moeten allemaal elk half uur :'(
pi_193164924
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:31 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Maar we moeten allemaal elk half uur :'(
_O-
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:32:56 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_193164932
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:31 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Maar we moeten allemaal elk half uur :'(
Hehe ja, dat maakt het wel lastig he :P
disclaimer
  zaterdag 16 mei 2020 @ 20:35:53 #33
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_193164993
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
Voordat ik nu heel OUD op mijn dak krijg, ik heb al eerder gezegd dat mijn reactie ondoordacht was en heb excuses aangeboden :)
Ik snap wat je zegt en heb je excuses ook gezien en prima. Alleen ik denk dat je een nuance moet maken.

De dames met een ks krijgen deze niet of over het algemeen niet voor de lol. Mijn eerste bevalling is helemaal fout gegaan waardoor ik de twee keer niet mocht bevallen. Uiteindelijk door complicaties is de tweede en jongste gehaald met amper 34 weken.

Ik heb die zwangerschap harder gewerkt om haar nog 10 weken binnen te houden wat gelukt is tot een bepaald niveau. Het was ik/dochter of beide overlijden als we haar nu niet halen. Daarom schoot mij de opmerking even verkeerd. Ik hoop dat je de bevalling krijgt die je wenst (nu kan ik het zeggen, net dacht ik in mijn boze reactie iets anders heel eerlijk gezegd .
If you can dream it, you can do it...
pi_193164997
Vandaag gelukkig geen harde buiken meer gehad, dus ik denk dat het gisteren echt kwam doordat ze aan het indalen was. Ik voel ook dat ze een stuk lager in mijn bekken ligt nu, waardoor ik dus de hele tijd het gevoel heb dat ik moet plassen omdat ze op mijn blaas drukt.. }:|
pi_193165002
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:31 schreef madam-april het volgende:

[..]

Leuk! Is dat dan de eerste keer dat je bij een echo bent?
Bij deze zwangerschap eigenlijk wel. Of ja.. Vitaliteitsecho, maar daar was amper iets te zien, knippertje voor het hartje gelukkig natuurlijk. En daarna de termijnecho, maar toen was onze dochter mee waardoor ik uiteindelijk niets heb gezien, want mevrouw werd boos dat de draadjes niet uit het echo-apparaat getrokken mochten worden. :+

Dus de eerste die ik écht mee ga krijgen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Kan jij de baby al voelen schoppen? :)
Het begint te komen! Ze begint naar m'n hand te bewegen als ik mijn hand op haar buik leg! Maar zit ook weer een drukke dame in.. Als ze nu een bord op haar buik legt zie je die soms al wat bewegen! O+

En we luisteren samen met een doppler naar de hartslag, dat is ook heel waardevol! *)
pi_193165044
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:36 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Bij deze zwangerschap eigenlijk wel. Of ja.. Vitaliteitsecho, maar daar was amper iets te zien, knippertje voor het hartje gelukkig natuurlijk. En daarna de termijnecho, maar toen was onze dochter mee waardoor ik uiteindelijk niets heb gezien, want mevrouw werd boos dat de draadjes niet uit het echo-apparaat getrokken mochten worden. :+

Dus de eerste die ik écht mee ga krijgen.
[..]

Het begint te komen! Ze begint naar m'n hand te bewegen als ik mijn hand op haar buik leg! Maar zit ook weer een drukke dame in.. Als ze nu een bord op haar buik legt zie je die soms al wat bewegen! O+

En we luisteren samen met een doppler naar de hartslag, dat is ook heel waardevol! *)
Haha hoe oud is jullie dochter? :D
pi_193165175
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:37 schreef madam-april het volgende:

[..]

Haha hoe oud is jullie dochter? :D
Ze wordt augustus twee! We gaan nog even zien of deze baby (ook) over tijd gaat en er wat tijd tussen zit, of dat de verjaardagen heel dicht op elkaar komen. *) Een kleine twee weken eerder en de verjaardagen kunnen samen gevierd worden. (Ook nog samen met m'n vrouw, die zit twee dagen na m'n dochter. 8-) )
pi_193165197
Leuke funfact ook.. M'n vrouw was uitgerekend op dezelfde dag als dat haar moeder van haar was uitgerekend. 8-)
pi_193165306
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:43 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Ze wordt augustus twee! We gaan nog even zien of deze baby (ook) over tijd gaat en er wat tijd tussen zit, of dat de verjaardagen heel dicht op elkaar komen. *) Een kleine twee weken eerder en de verjaardagen kunnen samen gevierd worden. (Ook nog samen met m'n vrouw, die zit twee dagen na m'n dochter. 8-) )
Haha wat leuk en bijzonder ook! :D
pi_193165456
Van de week hier trouwens wat minder geweest, ik mocht even iets meer de zorg op me nemen als ik thuis was. :9 M'n vrouw werkt nu 5-6 uur per (werk)dag, ongeveer 75% van normaal zeg maar. En ik ben zo trots! O+

De vorige zwangerschap liep ze vanaf week 20 bij huis door de harde buiken, buikkrampen e.d. op advies van de verloskundige uit angst voor vroeggeboorte. Gezien ze zelfs nog iets over tijd ging: geen zorgen. Dus ze mag nu langer doorwerken. Ze is morgen 25 weken en dus nog aan het werk. Ben daar heel blij mee. :9

Wel nu wel veel harde buiken, krampen e.d. dus heel benieuwd hoe lang ze het vol houdt, maar toch! *)
pi_193165469
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:30 schreef SQ het volgende:
Inderdaad, laten we nou niet proberen hier ALLEMAAL een plasje over te doen, oké?
Ik wil nog eventjes één ding erover kwijt en dat is dat ik diegene die een ks hebben gehad niet het gevoel heb willen geven dat ze te weinig gedaan hebben om hun baby te krijgen. Nogmaals, sorry voor iedereen :)

En nu weer verder waar we mee bezig waren :)
  zaterdag 16 mei 2020 @ 21:07:28 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193165871
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:53 schreef NicolasJoy het volgende:
Van de week hier trouwens wat minder geweest, ik mocht even iets meer de zorg op me nemen als ik thuis was. :9 M'n vrouw werkt nu 5-6 uur per (werk)dag, ongeveer 75% van normaal zeg maar. En ik ben zo trots! O+

De vorige zwangerschap liep ze vanaf week 20 bij huis door de harde buiken, buikkrampen e.d. op advies van de verloskundige uit angst voor vroeggeboorte. Gezien ze zelfs nog iets over tijd ging: geen zorgen. Dus ze mag nu langer doorwerken. Ze is morgen 25 weken en dus nog aan het werk. Ben daar heel blij mee. :9

Wel nu wel veel harde buiken, krampen e.d. dus heel benieuwd hoe lang ze het vol houdt, maar toch! *)
Supergoed ^O^

Ik ben vroeg m'n nest ingekropen maar naar aanleiding van je post gekeken of ik beweging zie. 2 flinke trappen gezien ^O^ . Binnenkort maar eens filmpjes maken, kunnen de oma's weer smullen.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 21:49:29 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193167309
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:06 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Dank voor het welkom! Hopelijk haak ik deze zwangerschap niet na 2 topics af ;) En nog even een 3-werf hoera voor @:Majo haar zwangerschap! Wij zaten samen in dat andere topic toen ik nog onder mijn oude nick schreef.

Ik woon in het buitenland en hier worden ook best wel wat keizersneden gepland omdat het beter in de agenda van de moeder past :{ . Ik denk echt dat veel mensen een keizersnede onderschatten. Hoewel je met een natuurlijke bevalling natuurlijk ook pech kunt hebben.
Hey wat leuk! Maar nu ben ik wel benieuwd wie je dan bent :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193167724
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:22 schreef Loj het volgende:

[..]

Precies hetzelfde gedaan bij de laatste twee bevallingen. Ik wou sowieso geen inleiding (en weeenopwekkers) dus ik had al data staan voor een geplande ks.
Maar beide keren vanzelf begonnen en fijne bevallingen gehad! Ik hoop dat het bij jou nu ook zo gaat!

En ervaring met beide, een ks is echt enorm ik wou hier zeggen k*t, maar dat is niet het beste woord hier ;) rot. Maar een zware bevalling is ook ontzettend kut rot.
Dus gaan jullie gewoon voor een mooie fijne (en ja toch ook een beetje pijnlijke) natuurlijk bevalling oké?!

En nu ben ik hier snel weer weg, drie is genoeg vind ik :p
Ja, die weeenopwekkers waren wel echt kut :') . En die pijn vind ik echt het probleem niet, je weet dat dat erbij hoort. Maar na zo heftige weeen te hebben gehad voor zo een lange tijd was ik zo volledig uitgeput dat ik denk dat ik een vaginale bevalling niet eens meer zou redden. Maar ik bleef steken op 7 cm. Wel goed om te horen dat het een volgende bevalling gewoon goed kan gaan ! Het was voor mij al een vraag aan de gynaecoloog of het de tweede keer wel zou kunnen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193167744
Gefeliciteerd Melon!!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:09:51 #46
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193167962
Hebben we het al over naweeën gehad :'( Dat je denkt dat je klaar bent, eindelijk, met zo’n prachtig hoopje mens bij je, na X uren/dagen weeën, maar nee hoor. Naweeën :'(

@MaJo ik weet niet hoe ik mobiel moet dm’en :')
pi_193167989
Naweeën zijn echt een bitch ja :(
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:17:27 #48
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193168177
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:09 schreef 1inamelon het volgende:
Hebben we het al over naweeën gehad :'( Dat je denkt dat je klaar bent, eindelijk, met zo’n prachtig hoopje mens bij je, na X uren/dagen weeën, maar nee hoor. Naweeën :'(

@:Majo ik weet niet hoe ik mobiel moet dm’en :')
Gelukkig geen last van gehad :) Maar het gevoel bij de eerste keer borstvoeding, dat je dat in je baarmoeder voelt, vond ik ook totaal geen fijn gevoel.

Helemaal bovenin op je username klikken en dan op ‘DM’.
Protège moi de mes désirs.
pi_193168525
Dat samentrekken van de baarmoeder bij het borstvoeding geven is toch ook gewoon een nawee?
pi_193168560
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:09 schreef 1inamelon het volgende:
Hebben we het al over naweeën gehad :'( Dat je denkt dat je klaar bent, eindelijk, met zo’n prachtig hoopje mens bij je, na X uren/dagen weeën, maar nee hoor. Naweeën :'(

@:Majo ik weet niet hoe ik mobiel moet dm’en :')
Och ja die zijn inderdaad ook echt verschrikkelijk :X
pi_193168567
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:26 schreef lunapuella het volgende:
Dat samentrekken van de baarmoeder bij het borstvoeding geven is toch ook gewoon een nawee?
Klopt
pi_193168568
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:26 schreef lunapuella het volgende:
Dat samentrekken van de baarmoeder bij het borstvoeding geven is toch ook gewoon een nawee?
Jep, dat verstrekt het idd.

En check. Mijn lijf heeft geen wee zelf gemaakt maar heb nog eens 3 dagen naweeen gehad. Dat kan ik dan weer wel.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 22:32:33 #53
382129 crew  Donna
pi_193168712
Gefeliciteerd en welkom @1inamelon

Wij hebben het vandaag aan dichtbij familie verteld. Erg leuk! *O*
Hopelijk volgende week de NIPT uitslag en dan vertellen we het ook aan vrienden enzo.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 22:34:04 #54
382129 crew  Donna
pi_193168769
Ik heb geen naweeën gehad bij G, maar ik had wel enorme lekkende meloenen tot weken na de bevalling. Ik gaf flesvoeding en ik had het helemaal niet verwacht. Onder de douche stroomde het er gewoon uit. :X
  zaterdag 16 mei 2020 @ 22:40:39 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193169005
Mennn, het is echt geen fijne dag. Uit het niets echt veel last. Vannacht slechte nacht gehad, vanmorgen nog geholpen met licht sjouwwerk en daarna een uurtje in Ikea rondgewandeld, daar begon het rap bergafwaarts te gaan dus lekker op de bank gaan chillen.

Ik dacht eerst dat het blaasontsteking was maar verstopping lijkt me ook mogelijk (vandaag 4x geweest) en nu kramp, vooral in m'n rechterzij en zeurderige rugpijn. Rustig liggen wordt steeds lastiger.

Ik hoop toch nog op een goeie nacht slapen en morgen weer OK. :)
Zo niet, dan ga ik ff bellen met de vk morgen.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 16 mei 2020 @ 23:37:48 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193170753
quote:
18s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 22:40 schreef Seven. het volgende:
Mennn, het is echt geen fijne dag. Uit het niets echt veel last. Vannacht slechte nacht gehad, vanmorgen nog geholpen met licht sjouwwerk en daarna een uurtje in Ikea rondgewandeld, daar begon het rap bergafwaarts te gaan dus lekker op de bank gaan chillen.

Ik dacht eerst dat het blaasontsteking was maar verstopping lijkt me ook mogelijk (vandaag 4x geweest) en nu kramp, vooral in m'n rechterzij en zeurderige rugpijn. Rustig liggen wordt steeds lastiger.

Ik hoop toch nog op een goeie nacht slapen en morgen weer OK. :)
Zo niet, dan ga ik ff bellen met de vk morgen.
Als je je echt zorgen maakt kun je altijd bellen naar het ziekenhuis he? Al is het maar om je wat geruster te voelen :* Edit: mits je in het ziekenhuis loopt, ik vergeet wel eens dat dit niet standaard is :@

Verder heerlijk die charmante verhalen _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door MaJo op 17-05-2020 00:36:31 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 17 mei 2020 @ 00:55:54 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193172311
Net uurtje getukt met badjas en longsleeve en de dikste sokken die ik heb. Ik had het superkoud van elk kwartier op de pot zitten :+ . Wakker geworden want warm en m'n zoon heeft een house-party georganiseerd :P . Al een behoorlijk eind opgeknapt nu. Morgen lekker uitslapen O+ .
Resistance is futile.
pi_193173861
Oh jongens ik heb slap gelegen om de opsommingen van jullie, voornamelijk die van sq uit vorig topic _O-

Qua sexleven, bij eerste keer was het raak, daarna is het er niet meer van gekomen, nu is mijn buik te dik en na bevalling hoef ik maanden ook niet. Beide niet zon probleem mee maar dat wordt dus een flinke tijd niks. Daarnaast weer schimmel infectie dus ik kan weer aan het spul daarvoor pff. Alweer.

Mijn grootste angst is keizersnede trouwens. :{ Daar ben ik zo bang voor. Ik wens zo dat ik dat niet hoef mee te maken.
Weeën opwekkers heb ik gehad, had ik geen last van. Weeën wel extreme steken/pijn in volledige buik, niet alleen ongemakken maar gewoon niet te herkennen zo pijnlijk. Of idd wat sq zei, zoals extreme darmkrampen, die moet ik ook wel eens wegpuffen.

Nog eentje: met hechtingen over je bed schuiven omdat je dat altijd zo doet :X niét doen!

Vraagje: durfde jullie jullie buik aan te raken de eerste twee dagen?? Ik herken het ballon gevoel maar heb dagen niet aan durven raken en voelde me zo vervreemd van mijn buik.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hilmo op 17-05-2020 07:33:27 ]
  zondag 17 mei 2020 @ 08:00:18 #59
149959 SQ
snelle trees
pi_193173986
quote:
14s.gif Op zondag 17 mei 2020 00:55 schreef Seven. het volgende:
Net uurtje getukt met badjas en longsleeve en de dikste sokken die ik heb. Ik had het superkoud van elk kwartier op de pot zitten :+ . Wakker geworden want warm en m'n zoon heeft een house-party georganiseerd :P . Al een behoorlijk eind opgeknapt nu. Morgen lekker uitslapen O+ .
Pijnvrij geslapen?

Hilmo, ik voelde me na de bevalling ook héél vervreemd van mijn lichaam hoor. Het is ook wat, elke keer dat schakelen tussen al die functies. En dat je lichaam niet echt van jezelf meer voelt. Eerst ben je heel lang broedmachine en daarna melkproducent.

Mijn buik heb ik nooit meer echt kunnen accepteren, die is er gewoon heel lelijk uit gekomen en denk dat kind#3 ook wel de genadeslag gaat geven.

Ik overweeg ook serieus een tummy tuck als ik een jaar of 45 ben :')
disclaimer
pi_193174039
Mijn buik gaat nog wel, maar mijn borsten :'( Ik weet eigenlijk niet of de vorige zwangerschap dat veroorzaakt heeft, of 3 maanden bv, maar ze zijn verre van stevig. Misschien ga ik wel met SQ mee en een deurtje verder binnen gaan voor een borst lift ofzo.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:11:58 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_193174044
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn buik gaat nog wel, maar mijn borsten :'( Ik weet eigenlijk niet of de vorige zwangerschap dat veroorzaakt heeft, of 3 maanden bv, maar ze zijn verre van stevig. Misschien ga ik wel met SQ mee en een deurtje verder binnen gaan voor een borst lift ofzo.
Slappe borsten krijg je niet van borstvoeding geven, da's echt een overblijfsel uit de zwangerschap.

Maar vergeet niet dat we ook verre van 23 zijn, en dat natuurlijk stevige tietjes voor vrouwen van onze leeftijd ook echt geen vanzelfsprekendheid meer zijn ;)
disclaimer
  zondag 17 mei 2020 @ 08:16:57 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193174069
@SQ yes, pijnvrij maar wel onrustig. Ik heb alleen nog kramp in een rugspier, straks eens kijken of ik een beetje puf heb voor een licht yogalesje.
Resistance is futile.
pi_193174073
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:26 schreef Hilmo het volgende:
Nog eentje: met hechtingen over je bed schuiven omdat je dat altijd zo doet :X niét doen!

Vraagje: durfde jullie jullie buik aan te raken de eerste twee dagen?? Ik herken het ballon gevoel maar heb dagen niet aan durven raken en voelde me zo vervreemd van mijn buik.
Ik deed dat op die dunne matjes uit het kraampakket en noemde het mijn vliegende tapijt.

Mijn buik voelde ook heel gek die eerste dagen. Echt zo'n gekke lege zak, ik vond dat een beetje vies voelen.

Het gevoel van buikkramp in je hele buik omschrijft weeën denk ik wel ja. Ik was voorbereid op dat ik een wee zou hebben en dan even zou kunnen bijkomen maar ik kreeg er twee/drie achter elkaar. En ik voelde me best een watje want voor mijn idee moest het dus niet zo zwaar zijn. Pas toen ik in het ziekenhuis kon zien hoe de weeën gingen snapte ik dat het ook echt wel zwaar was.

Die stolsels ja, bah. En dat je in het ziekenhuis mag douchen en daarna in twee tellen gelijk alles weer onder bloedt. Die enorme rottingslucht tot zeker twee weken na de bevalling is ook fijn. Plus het baden in zweet die eerste nachten.

Nog zoveel om naar uit te kijken. :+ Maar eerst de schopjes in mijn buik.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:20:53 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193174092
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:11 schreef SQ het volgende:

[..]

Slappe borsten krijg je niet van borstvoeding geven, da's echt een overblijfsel uit de zwangerschap.

Maar vergeet niet dat we ook verre van 23 zijn, en dat natuurlijk stevige tietjes voor vrouwen van onze leeftijd ook echt geen vanzelfsprekendheid meer zijn ;)
Er zat bij mij voor de zwangerschap weinig stevigheid meer in want jojo-en.
Resistance is futile.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:21:28 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_193174095
Oh ja! De liters zweet! En de geur van kraamzuivering! Na elke plas je genitale zone afspoelen met een flesje water! *O*
disclaimer
  zondag 17 mei 2020 @ 08:22:17 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_193174099
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Er zat bij mij voor de zwangerschap weinig stevigheid meer in want jojo-en.
:D nou, dat scheelt weer een teleurstelling :+
disclaimer
  zondag 17 mei 2020 @ 08:23:16 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193174106
Och jezus :+

Je zou toch denken dat de natuur dit beter zou regelen?
Resistance is futile.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:25:36 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_193174114
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:23 schreef Seven. het volgende:
Och jezus :+

Je zou toch denken dat de natuur dit beter zou regelen?
De natuur is doorgaans meer van de functionaliteit dan van de esthetiek. En volgens het oorspronkelijke plan horen wij mensen ook niet zo lang mee te gaan. In het script gingen we gewoon dood rond ons 40e wegens versleten, nu denken we dat ons leven dan pas begint :P
disclaimer
  zondag 17 mei 2020 @ 08:34:27 #69
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193174169
quote:
10s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:23 schreef Seven. het volgende:
Och jezus :+

Je zou toch denken dat de natuur dit beter zou regelen?
Andere dingen zijn al zo mooi geregeld, who cares dat je slappe borsten krijgt? O+

Laten we vandaag eens positief beginnen en de positieve kanten benoemen. :D
Protège moi de mes désirs.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:36:25 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_193174185
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Andere dingen zijn al zo mooi geregeld, who cares dat je slappe borsten krijgt? O+

Laten we vandaag eens positief beginnen en de positieve kanten benoemen. :D
Oké!
eh.
disclaimer
  zondag 17 mei 2020 @ 08:37:17 #71
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193174194
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:36 schreef SQ het volgende:

[..]

Oké!
eh.
_O- Ik kon ook niks bedenken.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:38:18 #72
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193174202
De onvoorwaardelijke liefde O+
De eerste lachjes O+
Borstvoeding geven O+
Alle eerste keren O+
Protège moi de mes désirs.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:39:10 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_193174211
Kusjes op babyneusjes O+
Warm lijfje tegen je aan O+
Verplicht gas terug nemen O+
Ze worden groter en gaan dan dingen zeggen als "mama, jouw liefde zit in mijn hart en mijn liefde zit in jouw hart!
Soberso liefde tussen broertjes/ zusjes is priceless O+
Je mag weer schaamteloos genieten van pretparken, kermissen en kinderboerderijen O+
disclaimer
  zondag 17 mei 2020 @ 08:40:23 #74
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193174217
De babygeur O+ O+ O+ O+
Protège moi de mes désirs.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:42:31 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_193174232
Voordelen van zwanger zijn dan:

- je komt overal mee weg onder de noemer "hormonen"
- schaamteloos elke avond om 9 uur naar bed gaan
- iedereen vindt je ineens mooi
- je kunt onbeperkt haribo eten zonder commentaar
- je bent nooit alleen en je baby is nog helemaal van jou alleen
- je hebt een excuus om ontzettend veel geld uit te geven aan ontzettend onnodige dingen
- je man doet ineens alles voor je
disclaimer
  zondag 17 mei 2020 @ 08:43:51 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_193174237
En de eerste weken van je verlof! (Let wel, mits eerste kind of oudere kinderen op opvang/ school): wekenlang schaamteloos Netflix bingen terwijl je dekentjes haakt en haribo eet _O_
disclaimer
  zondag 17 mei 2020 @ 08:43:55 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193174239
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
De babygeur O+ O+ O+ O+
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Resistance is futile.
pi_193174249
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:43 schreef SQ het volgende:
En de eerste weken van je verlof! (Let wel, mits eerste kind of oudere kinderen op opvang/ school): wekenlang schaamteloos Netflix bingen terwijl je dekentjes haakt en haribo eet _O_
Dit was exact mijn verlof bij de tweede en ik zou er bijna nog een derde om willen :')
  zondag 17 mei 2020 @ 08:46:22 #79
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193174256
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:42 schreef SQ het volgende:
Voordelen van zwanger zijn dan:

- je komt overal mee weg onder de noemer "hormonen"
- schaamteloos elke avond om 9 uur naar bed gaan
- iedereen vindt je ineens mooi
- je kunt onbeperkt haribo eten zonder commentaar
- je bent nooit alleen en je baby is nog helemaal van jou alleen
- je hebt een excuus om ontzettend veel geld uit te geven aan ontzettend onnodige dingen
- je man doet ineens alles voor je
@Six. was al heel lief maar nu nog veel meer O+

Om 9 uur gaan tukken O+ *; (ik hen intens warme gevoelens voor ons bedje)
Resistance is futile.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:46:26 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_193174257
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:45 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dit was exact mijn verlof bij de tweede en ik zou er bijna nog een derde om willen :')
Ik herken dit gevoel wel een beetje ja :@ :') het heeft zeker meegespeeld in de overweging.
disclaimer
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 08:48:01 #81
382129 crew  Donna
pi_193174266
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 07:26 schreef Hilmo het volgende:
Vraagje: durfde jullie jullie buik aan te raken de eerste twee dagen?? Ik herken het ballon gevoel maar heb dagen niet aan durven raken en voelde me zo vervreemd van mijn buik.
Ik had dus een keizersnede en mijn katheter was er al heel snel uit omdat ze anders moesten wachten tkt de volgende dag (en dan mocht ik wss al naar huis). Als je dan moet plassen, dan moet je dus naar de wc met je verlepte opengesneden buik. Toen zei de zuster; hou je buik maar vast, dat voelt beter. En idd, haha. Dus ik heb mijn buik heel veel vast gehouden. Het voelde na keizersnede net of valtie er af als je gaat lopen en door 'm vast te houden heb je dat niet. :P
  zondag 17 mei 2020 @ 08:48:43 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_193174274
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:48 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik had dus een keizersnede en mijn katheter was er al heel snel uit omdat ze anders moesten wachten tkt de volgende dag (en dan mocht ik wss al naar huis). Als je dan moet plassen, dan moet je dus naar de wc met je verlepte opengesneden buik. Toen zei de zuster; hou je buik maar vast, dat voelt beter. En idd, haha. Dus ik heb mijn buik heel veel vast gehouden. Het voelde na keizersnede net of valtie er af als je gaat lopen en door 'm vast te houden heb je dat niet. :P
Mocht je geen sluitband oid gebruiken?
disclaimer
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 08:49:54 #83
382129 crew  Donna
pi_193174280
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:43 schreef SQ het volgende:
En de eerste weken van je verlof! (Let wel, mits eerste kind of oudere kinderen op opvang/ school): wekenlang schaamteloos Netflix bingen terwijl je dekentjes haakt en haribo eet _O_
Ik ga niet voor niks een weekje vakantie opnemen voor m'n verlof. O+
  zondag 17 mei 2020 @ 08:51:06 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193174289
Sowieso valt mij op dat een aantal kerels op m'n werk ineens superbeschermend zijn :+ , elke keer vragen hoe het gaat en heel meelevend. Ook proberen mij af te schermen tegen negativiteit en haantjesgedrag enzo. Ook wel kerels die tegen een zwangere vrouw toch liever niet gaan lopen schreeuwen :D , bij sommige lastpakken maak ik daar wel gebruik van.

Die zag ik echt niet aankomen (de mensen om mij heem zijn 95% mannen, want groot transportbedrijf). Ik rekende op een hoop afkeuring want 'weer zo'n wijf die er maanden tussenuit moet' maar ik heb echt niet één negatieve reactie gehad.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 08:55:58 #85
382129 crew  Donna
pi_193174322
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Mocht je geen sluitband oid gebruiken?
Nee dat mag bij een keizersnede pas na een halve week. Mijn katheter was er binnen 12 uren al uit dus ik moest m'n buikzak zelf vasthouden. :7
  zondag 17 mei 2020 @ 10:05:24 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193174898
Het gaat hier weer de verkeerde kant op. Kramp rechts in m'n buik en straalt uit naar m'n rug. M'n lichaam begint te reageren op de overlast, net overgegeven. Geen koorts denk ik.

Bel je voor dit soort dingen de vk of hap?
Resistance is futile.
  zondag 17 mei 2020 @ 10:08:18 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193174921
HAP.
Resistance is futile.
pi_193174938
Mijn buik is ook niet goed uit de vorige zwangerschap gekomen. Ik leek daarna nog steeds zwanger, terwijl ik op hetzelfde gewicht zat als ervoor.

Voordelen van zwanger zijn (straks dan, aan het eerste trimester kan ik echt 0 voordelen bedenken):
- Het letterlijk in verwachting zijn;
- Iedere vrijdagavond een zak chips naar binnen werken;
- Sowieso kon ik best meer eten dan normaal, zonder noemenswaardige gewichtstoename;
- Hoe gezellig een baby in je buik is;
- Mijn mooie bos haar in het laatste trimester.
  zondag 17 mei 2020 @ 10:30:01 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_193175163
quote:
15s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:05 schreef Seven. het volgende:
Het gaat hier weer de verkeerde kant op. Kramp rechts in m'n buik en straalt uit naar m'n rug. M'n lichaam begint te reageren op de overlast, net overgegeven. Geen koorts denk ik.

Bel je voor dit soort dingen de vk of hap?
Wat naar. Kun je langs komen?
disclaimer
pi_193175233
quote:
15s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:05 schreef Seven. het volgende:
Het gaat hier weer de verkeerde kant op. Kramp rechts in m'n buik en straalt uit naar m'n rug. M'n lichaam begint te reageren op de overlast, net overgegeven. Geen koorts denk ik.

Bel je voor dit soort dingen de vk of hap?
Ik zou denk ik gelijk de HAP bellen. Succes!
pi_193175269
Had je bericht gemist Seven, ik zou ook de HAP bellen.
pi_193175326
Hoop dat het meevalt @Seven. :*
pi_193175412
25 weken vandaag... Dat klinkt toch ineens wel écht over de helft. :o
  zondag 17 mei 2020 @ 11:42:19 #94
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193175893
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:48 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik had dus een keizersnede en mijn katheter was er al heel snel uit omdat ze anders moesten wachten tkt de volgende dag (en dan mocht ik wss al naar huis). Als je dan moet plassen, dan moet je dus naar de wc met je verlepte opengesneden buik. Toen zei de zuster; hou je buik maar vast, dat voelt beter. En idd, haha. Dus ik heb mijn buik heel veel vast gehouden. Het voelde na keizersnede net of valtie er af als je gaat lopen en door 'm vast te houden heb je dat niet. :P
Mocht je al zo snel naar huis? Ik moest 5 dagen blijven. Duits protocol }:| En inderdaad je buik vasthouden bij het lopen. Huuuuu.

Overigens kreeg ik geen sluitband maar een zandzak op mijn buik. Ook Duits protocol :')

@Seven. sterkte, hopelijk valt het mee.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 12:08:35 #95
382129 crew  Donna
pi_193176254
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 11:42 schreef 1inamelon het volgende:

[..]

Mocht je al zo snel naar huis? Ik moest 5 dagen blijven. Duits protocol }:| En inderdaad je buik vasthouden bij het lopen. Huuuuu.

Overigens kreeg ik geen sluitband maar een zandzak op mijn buik. Ook Duits protocol :')

@:Seven. sterkte, hopelijk valt het mee.
Jaa mocht binnen 36 uren naar huis.
Volgens mij was 5 dagen hier ook standaard 'vroeger'. Nu komt de gyn elke ochtend checken hoe de moeder er bij zit en ze streven naar een opname van 3 dagen geloof ik. Tenminste in mijn ziekenhuis dan.
Ik was allang blij hoor. Voelde me super en wilde heel graag naar huis.


Sterkte @Seven !
  zondag 17 mei 2020 @ 12:14:07 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193176305
Blaasontsteking, verder geen gekkigheid :) . Inwendig onderzoek was prima, bloeddruk laag maar is normaal met 22 wkn. Probleem met mij is dat ik meestal begin te kotsen bij pijn en vermoeidheid, dan verzwak je redelijk snel :') .

Nu nog steeds kramp maar wel weer onderin. en weer lekker in m'n bedje. Hopelijk werkt de antibiotica snel.

Thanks voor de lieve berichtjes :*

HAP is trouwens handen wassen, mondkapje voor en alles in een tent, maar verder geen gekkigheid.
Resistance is futile.
pi_193176334
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:14 schreef Seven. het volgende:
Blaasontsteking, verder geen gekkigheid :) . Inwendig onderzoek was prima, bloeddruk laag maar is normaal met 22 wkn. Probleem met mij is dat ik meestal begin te kotsen bij pijn en vermoeidheid, dan verzwak je redelijk snel :') .

Nu nog steeds kramp maar wel weer onderin. en weer lekker in m'n bedje. Hopelijk werkt de antibiotica snel.

Thanks voor de lieve berichtjes :*

HAP is trouwens handen wassen, mondkapje voor en alles in een tent, maar verder geen gekkigheid.
Gelukkig! Beterschap :)
pi_193176425
Rustig aan, Seven! Beterschap.
  zondag 17 mei 2020 @ 12:38:22 #99
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193176563
Fijn @Seven. Beterschap en doe rustig aan!
pi_193177358
Fijn dat het meevalt @Seven . :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 17:05:11 #101
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193179323
quote:
7s.gif Op zondag 17 mei 2020 12:14 schreef Seven. het volgende:
Blaasontsteking, verder geen gekkigheid :) . Inwendig onderzoek was prima, bloeddruk laag maar is normaal met 22 wkn. Probleem met mij is dat ik meestal begin te kotsen bij pijn en vermoeidheid, dan verzwak je redelijk snel :') .

Nu nog steeds kramp maar wel weer onderin. en weer lekker in m'n bedje. Hopelijk werkt de antibiotica snel.

Thanks voor de lieve berichtjes :*

HAP is trouwens handen wassen, mondkapje voor en alles in een tent, maar verder geen gekkigheid.
Gelukkig valt het mee, ik schrok toch wel even van je vorige bericht. Nu maar goed uitrusten :*

Ik werd vandaag om half 3 pas wakker :o Ik had 2 gebroken nachten vanwege de ischias maar dit vond ik wel erg overdreven _O- Ik zal het wel nodig hebben gehad :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193180960
Heerlijk zo'n gat in de dag slapen! Geniet er van, kan straks niet meer!

Ik voel me sinds gisteravond echt beroerd. Zo moe en ook echt misselijk. Zo slecht heb ik me tijdens de vorige zwangerschap (die van de miskraam) niet gevoeld. Toen ik dat gisteren tegen man zei, was zijn reactie: "Da's mooi dan!" Nu kon ik daar wel om lachen hoor, maar man, wat voel ik me ruk. Gisteren hadden we lekker verse vis gekocht voor vanavond, ga ik bijna over mijn nek als die vis uiteindelijk op mijn bord ligt. Ik heb op dit moment dezelfde eetlust als Teetje: crackers, friet en zoute stokjes. Oh ja, fruit gaat er wel heel goed in, groente niet. Zo nog maar een bak fruit snijden, krijg ik nog iets aan vitaminen binnen.
pi_193181233
Ah wat vervelend @Gogo83! Hopelijk voel je je snel beter. En jij ook @Seven!
pi_193181298
Heeft iemand van jullie ervaring met vliegen tijdens de zwangerschap? En dan met name (middel)lange vluchten?
Ik hoop eigenlijk, en ik weet dat het vooral hopen is tijdens deze coronatijden, ergens in juli nog naar Nederland te kunnen zodat mijn familie me ook nog zwanger kan zien. Daarnaast heb ik helaas een familielid dat ernstig ziek is en ik zou haar ook heel graag nog eens zien. Vraag me af of zwanger vliegen een beetje doable is.
pi_193181515
(
quote:
5s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:32 schreef Smart_ass het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met vliegen tijdens de zwangerschap? En dan met name (middel)lange vluchten?
Ik hoop eigenlijk, en ik weet dat het vooral hopen is tijdens deze coronatijden, ergens in juli nog naar Nederland te kunnen zodat mijn familie me ook nog zwanger kan zien. Daarnaast heb ik helaas een familielid dat ernstig ziek is en ik zou haar ook heel graag nog eens zien. Vraag me af of zwanger vliegen een beetje doable is.
Ik ben knetterhoogzwanger (34w heen, 35+2 terug) naar Kreta gevlogen, zo’n 3,5 uur. Met Transavia, dus niet overdreven luxe, en een extra peuter bij me. Ging prima :) Veel langer had me dan weer niet prettig geleken.
  zondag 17 mei 2020 @ 20:22:30 #106
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193182116
quote:
5s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:32 schreef Smart_ass het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met vliegen tijdens de zwangerschap? En dan met name (middel)lange vluchten?
Ik hoop eigenlijk, en ik weet dat het vooral hopen is tijdens deze coronatijden, ergens in juli nog naar Nederland te kunnen zodat mijn familie me ook nog zwanger kan zien. Daarnaast heb ik helaas een familielid dat ernstig ziek is en ik zou haar ook heel graag nog eens zien. Vraag me af of zwanger vliegen een beetje doable is.
Ik ben toen ik zwanger was van AMS naar Istanbul (ong 3,5 uur) gevlogen, vanuit daar naar Adana (ong 1 uur). Na een paar dagen van Adana naar Ankara (ong een uur) gevlogen. Daarna met de bus terug (dat was we afzien. Gelukkig reden we ‘s nachts). En na een paar weken weer terug van ADA -> IST -> AMS.
En hopelijk vliegen we deze zomer weer naar Adana. Is gewoon goed te doen. Af en toe even lopen, wat vaker naar de wc gaan. Ik had expres iedere keer voor het gangpad gekozen zodat ik meer ruimte had en kon opstaan wanneer ik wilde.
Protège moi de mes désirs.
pi_193183298
Met 20 weken ben ik naar Amerika gevlogen. Idd een stoel bij het gangpad zodat je vaker je benen kan strekken. Ik wilde ook niet door de bodyscan en dan fouilleren ze je gewoon. Ze zeggen wel dat een bodyscan gewoon veilig is maar dit vond ik een fijner idee. De Amerikaanse douanebeambte deed het trouwens wel echt heel grondig :D .

Ik ben net op zondagavond gebeld door de verloskundige want de uitslag van de NIPT was binnen en deze was goed *O* . Op naar de SEO!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 17 mei 2020 @ 21:33:44 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_193183430
Op zondagavond :D nou, wel fijn in elk geval *O*

Zelf geen ervaring met lang vliegen. Ben eens met 22 weken naar Toscane gevlogen en met 16 weken naar Kreta, dus niet echt noemenswaardig. Maar bij 30+ weken kun je wel "gedoe" krijgen volgens mij, dus ik zou me wel goed inlezen :)
disclaimer
pi_193183823
Ik zou in coronatijden daar goed over nadenken. Ineens gaat zo’n land op slot, en dan zit je daar. Het was je vraag dan wel niet, maar het is het overdenken wel waard :P
  zondag 17 mei 2020 @ 21:49:00 #110
208890 June.
Seriously?
pi_193183842
quote:
5s.gif Op zondag 17 mei 2020 19:32 schreef Smart_ass het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met vliegen tijdens de zwangerschap? En dan met name (middel)lange vluchten?
Ik hoop eigenlijk, en ik weet dat het vooral hopen is tijdens deze coronatijden, ergens in juli nog naar Nederland te kunnen zodat mijn familie me ook nog zwanger kan zien. Daarnaast heb ik helaas een familielid dat ernstig ziek is en ik zou haar ook heel graag nog eens zien. Vraag me af of zwanger vliegen een beetje doable is.
Ik ben met 32 weken naar Mallorca gevlogen, ik vond het niet relaxed. Maar dat kwam ook omdat we op de heenweg een uur in de rij moesten staan en daardoor echt last van mijn rug had gekregen. Moest er echt even een dag of 2 van bijkomen.

Denk dat 4 weken eerder het een stuk fijner was geweest achteraf.
Shine bright like a diamond.
pi_193184058
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:28 schreef Wolken het volgende:
Met 20 weken ben ik naar Amerika gevlogen. Idd een stoel bij het gangpad zodat je vaker je benen kan strekken. Ik wilde ook niet door de bodyscan en dan fouilleren ze je gewoon. Ze zeggen wel dat een bodyscan gewoon veilig is maar dit vond ik een fijner idee. De Amerikaanse douanebeambte deed het trouwens wel echt heel grondig :D .

Ik ben net op zondagavond gebeld door de verloskundige want de uitslag van de NIPT was binnen en deze was goed *O* . Op naar de SEO!
Wat een fijn nieuws! Dus nu kunnen vrienden ingelicht gaan worden! :D

Bedankt iedereen voor de ervaringen wat betreft vliegen! Ik denk dat de kans sowieso niet heel groot is dat ik ga (vooral nu mijn vriend me net vertelde dat hij het geen fijn idee vindt als ik pas in juli of later ga, hoewel ik pas eind september uitgerekend ben) en veel eerder zijn de tickets niet te betalen. Juli was namelijk zelf waar ik aan zat te denken. Daarnaast lijkt 3/4u vliegen me inderdaad ook wel te doen, maar 8/9u is dan net weer een iets anders verhaal... dus misschien moet ik het maar gewoon uit mijn hoofd zetten.
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 21:58:10 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193184072
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:48 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik zou in coronatijden daar goed over nadenken. Ineens gaat zo’n land op slot, en dan zit je daar. Het was je vraag dan wel niet, maar het is het overdenken wel waard :P
Dit inderdaad :Y En niet alleen vanwege lockdowns maar ik zou me serieus afvragen of je momenteel in zo'n kleine ruimte wil zitten met 300 man :X

Mij krijg je sowieso zwanger niet het vliegtuig in. Ik slik zware medicatie tegen vliegangst en dat mag niet als je zwanger bent. Dus we hadden sowieso al besloten dat het een vakantie met de auto zou gaan worden. En nu waarschijnlijk in Nederland :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193184138
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit inderdaad :Y En niet alleen vanwege lockdowns maar ik zou me serieus afvragen of je momenteel in zo'n kleine ruimte wil zitten met 300 man :X

Mij krijg je sowieso zwanger niet het vliegtuig in. Ik slik zware medicatie tegen vliegangst en dat mag niet als je zwanger bent. Dus we hadden sowieso al besloten dat het een vakantie met de auto zou gaan worden. En nu waarschijnlijk in Nederland :)
Ja het is vooral de kleine ruimte ook met zoveel mensen inderdaad. Is in deze tijden natuurlijk niet super handig. Lockdown ben ik niet bang voor want ik vlieg van thuisland naar thuisland, dus in principe zou ik altijd weg kunnen/binnen kunnen komen. Hoewel vast komen te zitten in Nederland me ook geen straf lijkt :D.
  zondag 17 mei 2020 @ 22:00:52 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_193184148
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 21:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit inderdaad :Y En niet alleen vanwege lockdowns maar ik zou me serieus afvragen of je momenteel in zo'n kleine ruimte wil zitten met 300 man :X

Mij krijg je sowieso zwanger niet het vliegtuig in. Ik slik zware medicatie tegen vliegangst en dat mag niet als je zwanger bent. Dus we hadden sowieso al besloten dat het een vakantie met de auto zou gaan worden. En nu waarschijnlijk in Nederland :)
Dit klinkt stiekem best hilarisch voor zo'n reisfanaat :')
disclaimer
  Moderator zondag 17 mei 2020 @ 22:07:01 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193184302
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 22:00 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit klinkt stiekem best hilarisch voor zo'n reisfanaat :')
Dat is ook een raar contrast, vliegangst hebben en van reizen houden _O- De meeste mensen met vliegangst zouden dan liever ook niet vliegen maar ik zet me er overheen omdat ik het doel voor ogen houd. Maar wel met medicatie want anders zit ik met paniekaanvallen in het vliegtuig en daar wordt niemand vrolijk van :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 18 mei 2020 @ 07:58:08 #116
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193188244
Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap met ongeveer 20 weken naar Japan gevlogen. De gynaecoloog had daar meer problemen mee dan ik :') Maar met een flinke buik zou ik het denk ik niet doen, tenzij je business class of premium economy kunt vliegen zodat je wat meer ruimte hebt.
  maandag 18 mei 2020 @ 11:36:14 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_193190378
20 weken vandaag!
Klinkt altijd een stuk serieuzer ineens :')
disclaimer
  maandag 18 mei 2020 @ 14:13:12 #118
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193191991
Heel verhaal getypt, kapot fok ermee :'(

Afijn, ik zei dus dat is ook serieus @SQ!

Ik heb gisteren per ongeluk de buren ingelicht (onze ouders weten het nog niet eens!) omdat mijn buik inmiddels ook een serieuze omvang bereikt. De vorige keer zag ik er zo uit met 20 weken of zo :') Ik probeer ook bij iedere video call, met collega’s of familie of vrienden, mijn buik buiten beeld te houden. Wordt steeds lastiger. Gelukkig lichten we woensdag familie en vrienden in. Collega’s zie ik verder toch niet momenteel dus die horen het tzt wel. Baas en HR weten het wel al, in verband met ontslagbescherming en zo.
  maandag 18 mei 2020 @ 18:46:19 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193195140
Ik ben maar een dagje thuis gebleven. Absoluut geen blaasklachten, maar wel 0 eetlust,0 energie en verhoging. Als ik dan wel wat eet, kan ik maar beter in bed blijven liggen want bewegen levert kramp op.

Sun, jij had zo een goed middeltje toch? Ik wil proberen om de verstopping te doorbreken en daarna langzaam weer meer eten en vooral veel bewegen. Nu is dat geen optie want dan ga ik kotsen :') .
Resistance is futile.
pi_193195242
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:46 schreef Seven. het volgende:
Ik ben maar een dagje thuis gebleven. Absoluut geen blaasklachten, maar wel 0 eetlust,0 energie en verhoging. Als ik dan wel wat eet, kan ik maar beter in bed blijven liggen want bewegen levert kramp op.

Sun, jij had zo een goed middeltje toch? Ik wil proberen om de verstopping te doorbreken en daarna langzaam weer meer eten en vooral veel bewegen. Nu is dat geen optie want dan ga ik kotsen :') .
Elke dag een kiwi op nuchtere maag. Ik had die tip ook van hier en hij werkt wel. Het gaat een stuk makkelijker. Maar ik had niet echt last van ontstopping, wel van hele harde ontlasting.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 19:03:48 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193195387
quote:
2s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:46 schreef Seven. het volgende:
Ik ben maar een dagje thuis gebleven. Absoluut geen blaasklachten, maar wel 0 eetlust,0 energie en verhoging. Als ik dan wel wat eet, kan ik maar beter in bed blijven liggen want bewegen levert kramp op.

Sun, jij had zo een goed middeltje toch? Ik wil proberen om de verstopping te doorbreken en daarna langzaam weer meer eten en vooral veel bewegen. Nu is dat geen optie want dan ga ik kotsen :') .
Ik eet elke ochtend een bak yoghurt met lijnzaadolie, dat werkt aardig goed. Ik moet nu om de dag naar de wc :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 18 mei 2020 @ 19:06:01 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193195421
Ik zie ook net dat maagdarmklachten een bijwerking zijn van mijn antibiotica. Haha, ironisch.
Resistance is futile.
  maandag 18 mei 2020 @ 19:08:39 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193195450
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik eet elke ochtend een bak yoghurt met lijnzaadolie, dat werkt aardig goed. Ik moet nu om de dag naar de wc :')
Om de dag _O_

Ik had woensdag diarree. Zaterdag een lantaarnpaal en nog 3 keer daarna geweest. Sindsdien.. noppes.

Was trouwens ook voor ik zwanger was een kleine ramp.

Morgen ff bellen met de huisarts.
Resistance is futile.
pi_193196017
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik eet elke ochtend een bak yoghurt met lijnzaadolie, dat werkt aardig goed. Ik moet nu om de dag naar de wc :')
Heeft dat te maken met zwanger zijn dan, moeilijker naar de wc kunnen? Wist dit niet.

@Seven beterschap!!
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 19:48:50 #125
382129 crew  Donna
pi_193196135
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:43 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heeft dat te maken met zwanger zijn dan, moeilijker naar de wc kunnen? Wist dit niet.

@:Seven beterschap!!
Ja, hormonen doen rare dingen met je darmen (plus dat de baby/baarmoeder de boel ook nog eens omhoog duwt en half plet).
Als ik ongesteld ben kan ik ook niet naar de WC. Zwangerschappen zijn helemaal een drama.
Ik drink Roosvicee laxo met warm water 's ochtends vroeg en heb kakvezels van de huisarts. Dan kan ik om de dag.
pi_193197113
Kakvezels :'( :D

Wel vervelend! Ik heb tot nu toe nergens last van op dat gebied, hopelijk blijft dat ook zo.
  maandag 18 mei 2020 @ 20:50:42 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_193197307
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:39 schreef Smart_ass het volgende:
Kakvezels :'( :D

Wel vervelend! Ik heb tot nu toe nergens last van op dat gebied, hopelijk blijft dat ook zo.
Kans is ook groot hoor, net als dat niet iedereen misselijk is. Ik kak ook nog als vanouds 8-)
disclaimer
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 20:52:07 #128
382129 crew  Donna
pi_193197338
Precies. Het is bij mij instant. De test is nog niet droog of ik moet aan de kakvezels. >:)
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 21:19:02 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193197801
quote:
14s.gif Op maandag 18 mei 2020 19:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Om de dag _O_

Ik had woensdag diarree. Zaterdag een lantaarnpaal en nog 3 keer daarna geweest. Sindsdien.. noppes.

Was trouwens ook voor ik zwanger was een kleine ramp.

Morgen ff bellen met de huisarts.
Maar ook niet zonder slag of stoot. Ik heb het nu steeds 's nachts, als ik net op bed lig. Ik krijg dan vreselijke krampen en ook op de wc voel ik me hondsberoerd. Dan leg ik een mooie vlaai en het gaat weer prima :s)

Ik heb ook altijd wel darmproblemen dus ik denk dat het inderdaad alleen maar verergerd door zwangerschap :Y

De gouden tip die ik ooit kreeg van de huisarts toen ik 13 dagen (!!) niet was geweest kan helaas nu ook niet: kopje koffie met een sigaret. Dat werkte als een malle })
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 18 mei 2020 @ 21:23:17 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193197885
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar ook niet zonder slag of stoot. Ik heb het nu steeds 's nachts, als ik net op bed lig. Ik krijg dan vreselijke krampen en ook op de wc voel ik me hondsberoerd. Dan leg ik een mooie vlaai en het gaat weer prima :s)

Ik heb ook altijd wel darmproblemen dus ik denk dat het inderdaad alleen maar verergerd door zwangerschap :Y

De gouden tip die ik ooit kreeg van de huisarts toen ik 13 dagen (!!) niet was geweest kan helaas nu ook niet: kopje koffie met een sigaret. Dat werkte als een malle })
Haha, misschien toch maar eens aan de koffie. Ik ben nu 3 jaar gestopt met roken.

Net trouwens temperatuur opgenomen, was wel wat hoger dan verwacht :+ . 38,8c dus nu aan de paracetamol om de koorts te verlagen. Ondertussen geen flauw benul wat de koorts veroorzaakt. Door een verstopping zal het vast niet komen.
Resistance is futile.
pi_193197898
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 20:50 schreef SQ het volgende:

[..]

Kans is ook groot hoor, net als dat niet iedereen misselijk is. Ik kak ook nog als vanouds 8-)
Haha ja same here, wel fijn. Misselijk ben ik ook helemaal niet geweest. Kan tot nu toe niet klagen eerlijk gezegd! En jij 20 weken ondertussen, begint al op te schieten O+.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:24:11 #132
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193197903
Of poepthee
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_193197925
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, misschien toch maar eens aan de koffie. Ik ben nu 3 jaar gestopt met roken.

Net trouwens temperatuur opgenomen, was wel wat hoger dan verwacht :+ . 38,8c dus nu aan de paracetamol om de koorts te verlagen. Ondertussen geen flauw benul wat de koorts veroorzaakt. Door een verstopping zal het vast niet komen.
Haha kopje koffie kan inderdaad ook wonderen verrichten!

Hmm koorts door verstopping lijkt me ook niet waarschijnlijk, maar who knows.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 21:26:12 #134
382129 crew  Donna
pi_193197933
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:19 schreef MaJo het volgende:

De gouden tip die ik ooit kreeg van de huisarts toen ik 13 dagen (!!) niet was geweest kan helaas nu ook niet: kopje koffie met een sigaret. Dat werkte als een malle })
Haha precies! Gewoon een kopje koffie werkt bij mij doorgaans ook wel goed, maar ik moet nu echt niet aan koffie denken. :r
pi_193197989
Koffie :9 :9~ c_/ ik mag van mezelf nu maar 2 kopjes per dag. Eentje smorgens en eentje s'avonds. Ik kan daar serieus naar uit kijken. Heerlijk :)
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 21:28:54 #136
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193197997
quote:
1s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha, misschien toch maar eens aan de koffie. Ik ben nu 3 jaar gestopt met roken.

Net trouwens temperatuur opgenomen, was wel wat hoger dan verwacht :+ . 38,8c dus nu aan de paracetamol om de koorts te verlagen. Ondertussen geen flauw benul wat de koorts veroorzaakt. Door een verstopping zal het vast niet komen.
Ik drink elke ochtend 1 kopje koffie bij de bak yoghurt. Eerst werkte dat elke dag meteen maar helaas niet meer.

De koorts komt waarschijnlijk door de blaasontsteking, daar kun je koorts van krijgen. Ik zou het wel aankijken en de HAP bellen als het niet snel verbeterd.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 18 mei 2020 @ 21:41:40 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193198211
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik drink elke ochtend 1 kopje koffie bij de bak yoghurt. Eerst werkte dat elke dag meteen maar helaas niet meer.

De koorts komt waarschijnlijk door de blaasontsteking, daar kun je koorts van krijgen. Ik zou het wel aankijken en de HAP bellen als het niet snel verbeterd.
Ga ik doen.

Wij zagen net m'n buik bewegen O+ want meneer heeft weer een leuk feestje.
Resistance is futile.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:43:08 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193198229
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:24 schreef Ticootje het volgende:
Of poepthee
Poepthee? :?
Resistance is futile.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:44:03 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193198256
Oh wacht, geen thee met poepsmaak :+
Resistance is futile.
  maandag 18 mei 2020 @ 21:46:21 #140
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_193198290
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Poepthee? :?
Zonnatura thee “goede stoelgang”

Oftewel. Poepthee.

Ik heb er wel eens een hele pot van gedronken toen ik echt verstopt zat, maar binnen no timw kwam ik stront tekort.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 18 mei 2020 @ 22:05:17 #141
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193198526
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 21:46 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zonnatura thee “goede stoelgang”

Oftewel. Poepthee.

Ik heb er wel eens een hele pot van gedronken toen ik echt verstopt zat, maar binnen no timw kwam ik stront tekort.
Morgen >:)
Resistance is futile.
  maandag 18 mei 2020 @ 22:32:22 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193198855
Zo, die paracetamol doet wonderen ^O^ . Ik voel me ineens kiplekker.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 18 mei 2020 @ 23:22:23 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193199602
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:32 schreef Seven. het volgende:
Zo, die paracetamol doet wonderen ^O^ . Ik voel me ineens kiplekker.
Fijn is dat hè? :*

Mijn man heeft gisteren mijn benen gemasseerd en ik heb de hele nacht geen last gehad van de ischias *O* Vanavond had ik hem weer gevraagd maar ik ben bang dat hij iets te enthousiast aan de gang is gegaan, ik heb nu ontzettend pijn in mijn scheenbeen :X hopelijk trekt dit weg want anders heb ik er nog meer pijn bij :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:29:44 #144
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193204098
quote:
10s.gif Op maandag 18 mei 2020 22:32 schreef Seven. het volgende:
Zo, die paracetamol doet wonderen ^O^ . Ik voel me ineens kiplekker.
Fijn! Hopelijk blijf je je goed voelen.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:31:46 #145
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193204123
Ik heb echt super erge concentratieproblemen atm. Is geen goede combinatie met dat ik al hopeloos achter loop in m’n werk door enerzijds thuiswerken door corona met een peuter bij me, anderzijds dat + beroerd zijn door de zwangerschap en nog anderzijds doordat ik weken ziek gemeld was. Pfff!

Wat ik nu vooral nodig heb is vakantie en met een schone lei beginnen op werk. :+
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 13:19:29 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193205440
Huisarts gebeld om half 9, die zou mij nog even terugbellen. Half 11 heb ik maar weer gebeld omdat mijn man z'n hand open gehaald heeft aan een afgebroken tegel, dus hechtingen nodig. Assistente gaf direct aan dat ik ook mee moest komen.

Ze laat er geen gras over groeien, die huisarts van mij. Hij is gehecht en gelijmd, tetanusinjectie en minimaal een week niet klussen. En voor mij stelde ze andere antibiotica voor die niet alleen op de blaas maar ook op de nieren werken. Reden: koorts is niet genoeg gezakt en de pijn zit ook wel ik het niergebied waardoor we niet met 100% zekerheid kunnen weten of dat door verstopping komt. Evt had ik nog een dagje kunnen wachten want nog geen 48 uur bezig met de originele kuur.

Verder krijg ik een kakmiddeltje waarmee ik mooie koeienvlaaien ga leggen.
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 17:10:00 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193208689
Fijn dat de huisarts zo doorpakt Seven ^O^ Vooral als je zwanger bent wil je daar geen nierbekkenontsteking bij! Welke antibiotica slik je? Ik heb het vermoeden dat ik ook een variant heb die mijn nieren meteen meeneemt gezien mijn verleden. Ik heb nu voor een half jaar voorraad meegekregen omdat ze er vanuit gaan dat ik toch binnenkort wel weer een ontsteking heb (ik heb er al 2 gehad tijdens deze zwangerschap :o)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 19 mei 2020 @ 18:40:11 #148
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193210054
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 17:10 schreef MaJo het volgende:
Fijn dat de huisarts zo doorpakt Seven ^O^ Vooral als je zwanger bent wil je daar geen nierbekkenontsteking bij! Welke antibiotica slik je? Ik heb het vermoeden dat ik ook een variant heb die mijn nieren meteen meeneemt gezien mijn verleden. Ik heb nu voor een half jaar voorraad meegekregen omdat ze er vanuit gaan dat ik toch binnenkort wel weer een ontsteking heb (ik heb er al 2 gehad tijdens deze zwangerschap :o)
Vind ik ook, mijn huisarts is echt een topper. Begonnen met nitrofurnogwat en vanavond starten met amoxicilline.
Resistance is futile.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 18:46:46 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193210196
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik heb echt super erge concentratieproblemen atm. Is geen goede combinatie met dat ik al hopeloos achter loop in m’n werk door enerzijds thuiswerken door corona met een peuter bij me, anderzijds dat + beroerd zijn door de zwangerschap en nog anderzijds doordat ik weken ziek gemeld was. Pfff!

Wat ik nu vooral nodig heb is vakantie en met een schone lei beginnen op werk. :+
Kun je hulp krijgen bij het wegwerken van je achterstand?
Resistance is futile.
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 18:58:30 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193210444
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vind ik ook, mijn huisarts is echt een topper. Begonnen met nitrofurnogwat en vanavond starten met amoxicilline.
Nitrofurantoïne, die heb ik ook :Y Amoxi is volgens mij een breedspectrum antibiotica, die kreeg ik ook na operaties en puncties ^O^

Hopelijk voel je je snel wat beter :*

Ik had net een vervelende ervaring in de winkel. 2 mensen drongen voor in de wachtrij en toen ik daar iets van zei kreeg ik een grote bek. Normaal boeit me dat niet zo maar nu was ik bang toen ik naar huis liep dat ze me vanaf hun scooter in mijn rug of buik zouden trappen :X :@ ben ik week geworden nu ik zwanger ben? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 19:51:40 #151
447051 crew  Peejtur
pi_193211986
20 weken-echo was goed. Alles gezond en wel zover te zien. Geslacht is ook duidelijk maar laten we nog even geheim. Wellicht mag ik het hier van mijn leidinggevende zeggen maar dat moet ik nog eerst overleggen.

Belangrijkste: monstertje is gezond!
  dinsdag 19 mei 2020 @ 19:56:08 #152
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193212137
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:51 schreef Peejtur het volgende:
20 weken-echo was goed. Alles gezond en wel zover te zien. Geslacht is ook duidelijk maar laten we nog even geheim. Wellicht mag ik het hier van mijn leidinggevende zeggen maar dat moet ik nog eerst overleggen.

Belangrijkste: monstertje is gezond!
Oh supergoed nieuws! *O*
Resistance is futile.
pi_193212220
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:51 schreef Peejtur het volgende:
20 weken-echo was goed. Alles gezond en wel zover te zien. Geslacht is ook duidelijk maar laten we nog even geheim. Wellicht mag ik het hier van mijn leidinggevende zeggen maar dat moet ik nog eerst overleggen.

Belangrijkste: monstertje is gezond!
Top!
  dinsdag 19 mei 2020 @ 20:01:39 #154
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193212367
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nitrofurantoïne, die heb ik ook :Y Amoxi is volgens mij een breedspectrum antibiotica, die kreeg ik ook na operaties en puncties ^O^

Hopelijk voel je je snel wat beter :*

Ik had net een vervelende ervaring in de winkel. 2 mensen drongen voor in de wachtrij en toen ik daar iets van zei kreeg ik een grote bek. Normaal boeit me dat niet zo maar nu was ik bang toen ik naar huis liep dat ze me vanaf hun scooter in mijn rug of buik zouden trappen :X :@ ben ik week geworden nu ik zwanger ben? :D
Haha, bloedirritant. Kan zijn dat je wat angstiger bent dan normaal.
Resistance is futile.
pi_193212373
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:51 schreef Peejtur het volgende:
20 weken-echo was goed. Alles gezond en wel zover te zien. Geslacht is ook duidelijk maar laten we nog even geheim. Wellicht mag ik het hier van mijn leidinggevende zeggen maar dat moet ik nog eerst overleggen.

Belangrijkste: monstertje is gezond!
Fijn!
pi_193212525
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:51 schreef Peejtur het volgende:
20 weken-echo was goed. Alles gezond en wel zover te zien. Geslacht is ook duidelijk maar laten we nog even geheim. Wellicht mag ik het hier van mijn leidinggevende zeggen maar dat moet ik nog eerst overleggen.

Belangrijkste: monstertje is gezond!
Fijn! :)
pi_193212861
Iets nieuws: ik ben nu elke ochtend Extreem Vroeg wakker :(
pi_193213340
Fijn Peejtur!
pi_193215225
Beterschap Seven, klinkt heftig!

Fijn van de goede echo peejtur.

Hier weer een groeiecho gehad, netjes op het eigen lijntje. Gemiddeld p16 deze keer.
Helaas ligt de baby opeens dwars in mijn buik. Ik merk het doordat ik links de billen en rechts het hoofd af en toe behoorlijk voel duwen, niet heel comfortabel, hopelijk draait ze binnenkort met het hoofdje naar beneden!
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 22:19:57 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193215515
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:51 schreef Peejtur het volgende:
20 weken-echo was goed. Alles gezond en wel zover te zien. Geslacht is ook duidelijk maar laten we nog even geheim. Wellicht mag ik het hier van mijn leidinggevende zeggen maar dat moet ik nog eerst overleggen.

Belangrijkste: monstertje is gezond!
Gefeliciteerd! Ik snapte even niet waarom je leidinggevende hier toestemming voor moet geven maar je bedoelt natuurlijk je vriendin/vrouw _O-

Wij hebben vandaag de datum ontvangen van de 20 weken echo, 12 juni *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 19 mei 2020 @ 22:28:51 #161
447051 crew  Peejtur
pi_193215687
Ik krijg een vrouwenhuis. Girl it is :)
En thanks allen. Hopelijk bij iedereen zo! :)
pi_193215744
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:28 schreef Peejtur het volgende:
Ik krijg een vrouwenhuis. Girl it is :)
En thanks allen. Hopelijk bij iedereen zo! :)
Ooh wat leuk! :D
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:52:44 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_193216289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 18:58 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nitrofurantoïne, die heb ik ook :Y Amoxi is volgens mij een breedspectrum antibiotica, die kreeg ik ook na operaties en puncties ^O^

Hopelijk voel je je snel wat beter :*

Ik had net een vervelende ervaring in de winkel. 2 mensen drongen voor in de wachtrij en toen ik daar iets van zei kreeg ik een grote bek. Normaal boeit me dat niet zo maar nu was ik bang toen ik naar huis liep dat ze me vanaf hun scooter in mijn rug of buik zouden trappen :X :@ ben ik week geworden nu ik zwanger ben? :D
Oh heel herkenbaar :D ik heb het nu niet meer zo sterk, maar zéker in mijn eerste zwangerschap had ik die angsten veel. Het is een eerste stap in de eeuwige zorg om het welzijn van je kind.

Ik had naast de "in je buik gestoken worden door boze jongemannen- angst" ook altijd nare visioenen van van de trap vallen met baby in je armen en dan op je baby vallen. Of baby met fontanel op iets puntigs laten vallen. Echt hopeloos, kon ik dan ook uren van wakker liggen :')

Fijn dat alles goed was, peejtur!

En seven, beterschap :*
disclaimer
  dinsdag 19 mei 2020 @ 22:57:48 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193216388
Thanks allemaal O+ . Ik had al wel eens geroeptoeterd dat ik het immuunsysteem van een stier heb. Bij deze bewezen, lichte blaasontsteking bestrijden met dikke koorts :D .
Resistance is futile.
  woensdag 20 mei 2020 @ 12:06:04 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_193222174
Ik heb een genderneutrale mini-haul gedaan O+



Nu mezelf nog even bedwingen om het hier bij te houden :+
disclaimer
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:17:18 #166
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193223226
Ik heb net een slapend kindje met volle maag in mijn buik gezien O+ De nipt was ook goed O+ We krijgen een heus echt kindje!
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:19:26 #167
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193223251
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:17 schreef 1inamelon het volgende:
Ik heb net een slapend kindje met volle maag in mijn buik gezien O+ De nipt was ook goed O+ We krijgen een heus echt kindje!
Oh wat leuk O+ en fijn voor jullie *O*
Resistance is futile.
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:19:47 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193223255
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:06 schreef SQ het volgende:
Ik heb een genderneutrale mini-haul gedaan O+

[ afbeelding ]

Nu mezelf nog even bedwingen om het hier bij te houden :+
Oh, leuke pakjes O+
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 13:22:57 #169
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193223285
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:28 schreef Peejtur het volgende:
Ik krijg een vrouwenhuis. Girl it is :)
En thanks allen. Hopelijk bij iedereen zo! :)
Wat leuk, gefeliciteerd! *O* Ik ben echt zoooo benieuwd wat wij gaan krijgen O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh heel herkenbaar :D ik heb het nu niet meer zo sterk, maar zéker in mijn eerste zwangerschap had ik die angsten veel. Het is een eerste stap in de eeuwige zorg om het welzijn van je kind.

Ik had naast de "in je buik gestoken worden door boze jongemannen- angst" ook altijd nare visioenen van van de trap vallen met baby in je armen en dan op je baby vallen. Of baby met fontanel op iets puntigs laten vallen. Echt hopeloos, kon ik dan ook uren van wakker liggen :')

Fijn dat alles goed was, peejtur!

En seven, beterschap :*
Ah ok, ik word dus gewoon echt een softie :D

quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:06 schreef SQ het volgende:
Ik heb een genderneutrale mini-haul gedaan O+

[ afbeelding ]

Nu mezelf nog even bedwingen om het hier bij te houden :+
Heel leuk! Waar heb je dit gekocht? De kleding van Prenatal vond je niks?

quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:17 schreef 1inamelon het volgende:
Ik heb net een slapend kindje met volle maag in mijn buik gezien O+ De nipt was ook goed O+ We krijgen een heus echt kindje!
Aw wat fijn O+ Hoever ben je eigenlijk, week of 12? Gezien de NIPT :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:24:56 #170
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_193223316
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:22 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat leuk, gefeliciteerd! *O* Ik ben echt zoooo benieuwd wat wij gaan krijgen O+
[..]

Ah ok, ik word dus gewoon echt een softie :D
[..]

Heel leuk! Waar heb je dit gekocht? De kleding van Prenatal vond je niks?
[..]

Aw wat fijn O+ Hoever ben je eigenlijk, week of 12? Gezien de NIPT :)
14w3d. We hadden eigenlijk ook het geslacht zullen horen vandaag, maar doordat alle laboratoria zo druk zijn, was die uitslag er nog niet. Maakt ook niet uit, we zien het vanzelf wel.
  woensdag 20 mei 2020 @ 13:45:48 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_193223696
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:22 schreef MaJo het volgende:

Heel leuk! Waar heb je dit gekocht? De kleding van Prenatal vond je niks?
[..]

Dit zijn allemaal pakjes van maxomorra, die koop je bij tig verschillende webshops. Mijn andere babies hadden ook altijd dit soort pakjes aan dus ik zet de traditie lekker voort :D
Ze zijn alleen niet heel goedkoop dus je moet het een beetje binnen de perken houden O-)

Die van prenatal zijn wel aardig, maar ook maar "gewoon" effen pakjes, ik heb daar zelf wat minder mee. En ze hebben geen drukkers, dus vallen ze voor mij af.

Fijn van de goede nipt en echo, meloen! *O*

[ Bericht 7% gewijzigd door SQ op 20-05-2020 13:58:01 ]
disclaimer
pi_193228171
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:06 schreef SQ het volgende:
Ik heb een genderneutrale mini-haul gedaan O+

[ afbeelding ]

Nu mezelf nog even bedwingen om het hier bij te houden :+
Hebben ze zo een flap aan de achterkant?

Ik kan dus echt totaal niet uit de voeten met zulke pakjes, bij het verschonen van de luier smeer ik dan alles onder :D
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 20 mei 2020 @ 18:47:22 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_193228205
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 18:45 schreef Wolken het volgende:

[..]

Hebben ze zo een flap aan de achterkant?

Ik kan dus echt totaal niet uit de voeten met zulke pakjes, bij het verschonen van de luier smeer ik dan alles onder :D
Gewoon omhoog trekken net als bij een truitje? Is niet zo heel lastig, vind ik :P

Ik vind losse broekjes en truitjes dus heel kut bij niet- lopende babies :') kruipt allemaal maar op.
disclaimer
  woensdag 20 mei 2020 @ 19:39:22 #174
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193229105
Ik vond losse broekjes en shirtjes toch wel fijn bij mijn spugende baby.

Het allerbeste zijn overslagkleertjes. Ik koop echt niks meer dat de eerste weken over het hoofd moet.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 19:51:00 #175
382129 crew  Donna
pi_193229366
Mijn baby kon niet in die pakjes. Zaten allemaal te strak in het kruis. :'(
pi_193229380
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:51 schreef Donna het volgende:
Mijn baby kon niet in die pakjes. Zaten allemaal te strak in het kruis. :'(
Lange smalle baby? :D
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 19:57:53 #177
382129 crew  Donna
pi_193229506
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

Lange smalle baby? :D
Redelijk lang en een beetje chubby maar precies zo qua verhouding dat zo'n pakje nooit goed zat. Zelfs een maat te groot niet.
Wel jammer hoor. Ik vind het zo schattig.

Misschien heeft deze baby een betere verhouding. :D
pi_193229565
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:57 schreef Donna het volgende:

[..]

Redelijk lang en een beetje chubby maar precies zo qua verhouding dat zo'n pakje nooit goed zat. Zelfs een maat te groot niet.
Wel jammer hoor. Ik vind het zo schattig.

Misschien heeft deze baby een betere verhouding. :D
Ik vind ze ook altijd heel erg schattig staan :D
pi_193229949
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 19:51 schreef Peejtur het volgende:
20 weken-echo was goed. Alles gezond en wel zover te zien. Geslacht is ook duidelijk maar laten we nog even geheim. Wellicht mag ik het hier van mijn leidinggevende zeggen maar dat moet ik nog eerst overleggen.

Belangrijkste: monstertje is gezond!
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 22:28 schreef Peejtur het volgende:
Ik krijg een vrouwenhuis. Girl it is :)
En thanks allen. Hopelijk bij iedereen zo! :)
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 13:17 schreef 1inamelon het volgende:
Ik heb net een slapend kindje met volle maag in mijn buik gezien O+ De nipt was ook goed O+ We krijgen een heus echt kindje!
Goede berichten!! O+ :D
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:39:15 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_193230509
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 19:57 schreef Donna het volgende:

[..]

Redelijk lang en een beetje chubby maar precies zo qua verhouding dat zo'n pakje nooit goed zat. Zelfs een maat te groot niet.
Wel jammer hoor. Ik vind het zo schattig.

Misschien heeft deze baby een betere verhouding. :D
Het verschilt ook wel erg per merk moet ik zeggen. Die van maxomorra zitten eigenlijk altijd wel goed, maar van de Hema zat ook altijd raar hier.
disclaimer
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 21:36:01 #181
382129 crew  Donna
pi_193231603
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Het verschilt ook wel erg per merk moet ik zeggen. Die van maxomorra zitten eigenlijk altijd wel goed, maar van de Hema zat ook altijd raar hier.
Hema zat hier zo raar idd. Ik ga Maxomorra eens bekijken. *)
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:35:19 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193239223
Hoe zit het met de pasvorm van H&M?
Resistance is futile.
  donderdag 21 mei 2020 @ 12:44:11 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_193239354
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 12:35 schreef Seven. het volgende:
Hoe zit het met de pasvorm van H&M?
H&M baby valt in de regel echt enorm :D
disclaimer
pi_193244584
Hebben gisteren een doos ontvangen vol met kleertjes en dingetjes voor Yara die mijn ouders voor haar hebben uitgezocht, zo lief O+. Overigens allemaal Hema haha, dus hoop wel dat ‘t past!
  donderdag 21 mei 2020 @ 20:22:05 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_193246205
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 19:08 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben gisteren een doos ontvangen vol met kleertjes en dingetjes voor Yara die mijn ouders voor haar hebben uitgezocht, zo lief O+. Overigens allemaal Hema haha, dus hoop wel dat ‘t past!
Oh ja hoor, alleen de onesies vallen soms raar. Wat lief van je ouders!
Maxomorra valt ook gewoon erg groot. Ik deed mijn zoon vandaag een boxpakje aan in maat 86/92 en die was nog steeds aan de ruime kant. :')

(Mijn zoon is van maart 2017... _O-)
disclaimer
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 22:18:28 #186
382129 crew  Donna
pi_193248120
Vanavond even dikke stress. Ik verloor wat bloed bij afvegen en rationeel kon ik wel bedenken dat het van het kakken kwam, maar emotioneel lukte dat echt niet. VK gebeld en die kwam direct om te luisteren, maar het hartje was niet te vinden.
Dus toen naar de praktijk voor een echo en daar was een prachtig actieve baby te zien, maar helemaal achterin de baarmoeder en de placenta weer voorop, dus wel logisch dat het gewoon nog niet te horen was. Zelfs met het echo apparaat lukte het niet goed omdat de baby zo druk bewoog.

Al met al de avond goed gemaakt met een prachtige echo! O+
pi_193248158
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh ja hoor, alleen de onesies vallen soms raar. Wat lief van je ouders!
Maxomorra valt ook gewoon erg groot. Ik deed mijn zoon vandaag een boxpakje aan in maat 86/92 en die was nog steeds aan de ruime kant. :')

(Mijn zoon is van maart 2017... _O-)
Huuh oke dat is echt wel groot dan ja! :D
De meeste maten die ik hier tegenkom gaan op leeftijd. 0-3 maanden, 3-6 maanden, 6-9 maanden, etc. Vraag me af hoe betrouwbaar dat is. De ene baby is de andere niet lijkt me zo.
  donderdag 21 mei 2020 @ 22:21:56 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_193248201
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:18 schreef Donna het volgende:
Vanavond even dikke stress. Ik verloor wat bloed bij afvegen en rationeel kon ik wel bedenken dat het van het kakken kwam, maar emotioneel lukte dat echt niet. VK gebeld en die kwam direct om te luisteren, maar het hartje was niet te vinden.
Dus toen naar de praktijk voor een echo en daar was een prachtig actieve baby te zien, maar helemaal achterin de baarmoeder en de placenta weer voorop, dus wel logisch dat het gewoon nog niet te horen was. Zelfs met het echo apparaat lukte het niet goed omdat de baby zo druk bewoog.

Al met al de avond goed gemaakt met een prachtige echo! O+
Wat een schrik, maar wat fijn dat je toch gerustgesteld bent :*
disclaimer
pi_193248209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:18 schreef Donna het volgende:
Vanavond even dikke stress. Ik verloor wat bloed bij afvegen en rationeel kon ik wel bedenken dat het van het kakken kwam, maar emotioneel lukte dat echt niet. VK gebeld en die kwam direct om te luisteren, maar het hartje was niet te vinden.
Dus toen naar de praktijk voor een echo en daar was een prachtig actieve baby te zien, maar helemaal achterin de baarmoeder en de placenta weer voorop, dus wel logisch dat het gewoon nog niet te horen was. Zelfs met het echo apparaat lukte het niet goed omdat de baby zo druk bewoog.

Al met al de avond goed gemaakt met een prachtige echo! O+
Ah wat een spannende momenten dan toch eventjes! Maar fijn dat alles toch goed is! O+
Ik heb dat inderdaad ook gehad, dat er een echo gedaan moest worden omdat ze het hartje niet konden horen. Vond ik echt even schrikken ja, dus ik snap je helemaal!
  donderdag 21 mei 2020 @ 22:24:17 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_193248258
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:20 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Huuh oke dat is echt wel groot dan ja! :D
De meeste maten die ik hier tegenkom gaan op leeftijd. 0-3 maanden, 3-6 maanden, 6-9 maanden, etc. Vraag me af hoe betrouwbaar dat is. De ene baby is de andere niet lijkt me zo.
Klopt, het blijft trial and error bij kinderkleding. Maten kloppen nooit, maar dat is bij volwassenen ook al lang niet meer. Ik pas tegenwoordig met een bmi van 27 in maat S bij primark. Dus :')
disclaimer
pi_193248279
Klopt ook wel inderdaad ja, kledingmaten uberhaupt is altijd maar een beetje gokken. En in een S-je passen is dan wel weer goed voor je zelfvertrouwen toch? :D
  donderdag 21 mei 2020 @ 22:25:51 #192
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193248286
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:18 schreef Donna het volgende:
Vanavond even dikke stress. Ik verloor wat bloed bij afvegen en rationeel kon ik wel bedenken dat het van het kakken kwam, maar emotioneel lukte dat echt niet. VK gebeld en die kwam direct om te luisteren, maar het hartje was niet te vinden.
Dus toen naar de praktijk voor een echo en daar was een prachtig actieve baby te zien, maar helemaal achterin de baarmoeder en de placenta weer voorop, dus wel logisch dat het gewoon nog niet te horen was. Zelfs met het echo apparaat lukte het niet goed omdat de baby zo druk bewoog.

Al met al de avond goed gemaakt met een prachtige echo! O+
Gelukkig zijn jullie OK :*
Resistance is futile.
  donderdag 21 mei 2020 @ 22:28:11 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_193248346
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:25 schreef Smart_ass het volgende:
Klopt ook wel inderdaad ja, kledingmaten uberhaupt is altijd maar een beetje gokken. En in een S-je passen is dan wel weer goed voor je zelfvertrouwen toch? :D
Nah, het is gewoon vuilakkige vanity sizing. Ik heb liever een universele standaard, zodat ik altijd weet welke maat ik moet kiezen, dan dat een winkel me probeert te vleien met verkeerde maatvoering in de hoop dat ik daardoor meer kleren bij ze koop.
Want er zijn dus écht hordes mensen die dat doen :'(
disclaimer
pi_193248399
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Nah, het is gewoon vuilakkige vanity sizing. Ik heb liever een universele standaard, zodat ik altijd weet welke maat ik moet kiezen, dan dat een winkel me probeert te vleien met verkeerde maatvoering in de hoop dat ik daardoor meer kleren bij ze koop.
Want er zijn dus écht hordes mensen die dat doen :'(
Serieus? Maar als je in de meeste winkels M/L hebt (ik zeg maar wat) en dan ineens ergens S, weet je zelf toch ook wel dat zoiets niet helemaal klopt? :D Verder wel mee eens overigens, elke winkel/merk hanteert weer andere standaarden, best vervelend. Vooral ook als je online wil winkelen. Moet je dingen bijna in 2 maten gaan kopen om er weer eentje terug te sturen..
  donderdag 21 mei 2020 @ 22:34:09 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_193248466
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:31 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Serieus? Maar als je in de meeste winkels M/L hebt (ik zeg maar wat) en dan ineens ergens S, weet je zelf toch ook wel dat zoiets niet helemaal klopt? :D Verder wel mee eens overigens, elke winkel/merk hanteert weer andere standaarden, best vervelend. Vooral ook als je online wil winkelen. Moet je dingen bijna in 2 maten gaan kopen om er weer eentje terug te sturen..
Maar de kick van het kopen van een maat S is soms te vergelijken met een shot van iets sterkers hoor. Ook al is het marketing.
Ik vind het heel slim, maar ik vind het ook heel stom.

Ook leuk met kinderkleding: je moet jongens- en meisjeskleding in dezelfde maat van hetzelfde merk eens op elkaar leggen. Ik heb een jongensjasje in maat 86 en een meisjesjasje in maat 116, allebei denim van H&M. Exact even groot, op de mouwlengte na.
disclaimer
pi_193248800
quote:
1s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar de kick van het kopen van een maat S is soms te vergelijken met een shot van iets sterkers hoor. Ook al is het marketing.
Ik vind het heel slim, maar ik vind het ook heel stom.

Ook leuk met kinderkleding: je moet jongens- en meisjeskleding in dezelfde maat van hetzelfde merk eens op elkaar leggen. Ik heb een jongensjasje in maat 86 en een meisjesjasje in maat 116, allebei denim van H&M. Exact even groot, op de mouwlengte na.
Hmm ja ik weet niet, zal per persoon verschillen. Als ik nu ineens ergens maatje 34 of 32 zou hebben ergens zou ik echt wel weten dat er iets niet klopt :D.

Wow echt? Ja dan is het toch vooral veel op de gok kopen ben ik bang voor. Maar je zou toch denken dat het wel ergens op gebaseerd is.
Ach, eerst maar eens afwachten of ze een grote of kleine baby is. Gelukkig is redelijk wat van de kleertjes die ik cadeau heb gekregen niet voor direct na de geboorte (ga ik vanuit dan) dus daar kan ze mooi ingroeien.
pi_193249116
Heb trouwens mijn videobel afspraak van 8 juni toch maar veranderd naar een fysieke afspraak :@ . Gewicht en bloeddruk geloof ik allemaal wel en kan ik thuis ook wel opmeten, maar anders moet ik weer 8 weken wachten voordat ik haar hartje hoor en hoor hoe ze ligt, en dat vind ik toch wel fijn om te weten. Al helemaal omdat ik haar nog steeds niet echt voel ook, hoewel ik hoop dat ik haar voor die tijd wel gevoeld heb.
  donderdag 21 mei 2020 @ 23:25:49 #198
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193249263
quote:
7s.gif Op donderdag 21 mei 2020 23:15 schreef Smart_ass het volgende:
Heb trouwens mijn videobel afspraak van 8 juni toch maar veranderd naar een fysieke afspraak :@ . Gewicht en bloeddruk geloof ik allemaal wel en kan ik thuis ook wel opmeten, maar anders moet ik weer 8 weken wachten voordat ik haar hartje hoor en hoor hoe ze ligt, en dat vind ik toch wel fijn om te weten. Al helemaal omdat ik haar nog steeds niet echt voel ook, hoewel ik hoop dat ik haar voor die tijd wel gevoeld heb.
Koop een doppler, kun je lekker zelf luisteren O+
Resistance is futile.
pi_193249410
Ja ik heb het wel voorbij zien komen inderdaad, misschien eens naar kijken!
  vrijdag 22 mei 2020 @ 06:58:09 #200
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193251671
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:18 schreef Donna het volgende:
Vanavond even dikke stress. Ik verloor wat bloed bij afvegen en rationeel kon ik wel bedenken dat het van het kakken kwam, maar emotioneel lukte dat echt niet. VK gebeld en die kwam direct om te luisteren, maar het hartje was niet te vinden.
Dus toen naar de praktijk voor een echo en daar was een prachtig actieve baby te zien, maar helemaal achterin de baarmoeder en de placenta weer voorop, dus wel logisch dat het gewoon nog niet te horen was. Zelfs met het echo apparaat lukte het niet goed omdat de baby zo druk bewoog.

Al met al de avond goed gemaakt met een prachtige echo! O+
Fijn dat alles goed was!! :*
Protège moi de mes désirs.
pi_193252540
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:18 schreef Donna het volgende:
Vanavond even dikke stress. Ik verloor wat bloed bij afvegen en rationeel kon ik wel bedenken dat het van het kakken kwam, maar emotioneel lukte dat echt niet. VK gebeld en die kwam direct om te luisteren, maar het hartje was niet te vinden.
Dus toen naar de praktijk voor een echo en daar was een prachtig actieve baby te zien, maar helemaal achterin de baarmoeder en de placenta weer voorop, dus wel logisch dat het gewoon nog niet te horen was. Zelfs met het echo apparaat lukte het niet goed omdat de baby zo druk bewoog.

Al met al de avond goed gemaakt met een prachtige echo! O+
Wat fijn dat alles toch goed was. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:29:38 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193253817
Bestaat er zoiets als een harde buikentimer?
Resistance is futile.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 10:44:23 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193253994
Ik merk dat die blaasontsteking wel een behoorlijke impact heeft op harde buiken, zeg. En wat onprettig voelt dat :+ .

Ik had er elke dag wel 1-5 keer last van maar dat was de afgelopen week elk uur. En soms ook meerdere per uur, vooral op de slechte momenten. Nou staat wel overal aangegeven dat een blaasontsteking dit kan veroorzaken, dus ik maak me niet direct zorgen en het is ook echt wel afgenomen sinds ik de betere antibiotica heb, gelukkig.
Resistance is futile.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 11:12:04 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193254324
Trouwens... iets wat de huisarts zei heeft me aan het denken gezet.

Ik dacht zelf, blaasontsteking zonder symptomen en obstipatie dus daarom de pijn in mijn rechterzij. Zij zei: je hebt pijn in je nierstreek en de koorts is niet gezakt met antibiotica die alleen op je blaas werken.

Nu terugkijkend denk ik dat ik al een behoorlijke tijd met die blaasontsteking rondgelopen heb, en dat mijn klachten pas begonnen toen de ontsteking oversloeg op mijn rechternier.

Best rare gedachte dat je blijkbaar ongemerkt een blaasontsteking al overslaat voor je symptomen opmerkt. Blij dat ik naar jullie geluisterd heb en naar de huisartsenpost ben gegaan, en superblij dat m'n huisarts zo alert is.

Ik heb net nog even de verloskundige op de hoogte gesteld, die wilden weten om welke bacterie het ging (had de huisartsenpost gelukkig wel laten bekijken, e.coli) want er zijn bepaalde streptokokken waar een verloskundige actie op moet ondernemen. Verder hou ik het harde buiken-verhaal goed in de gaten nu het beter gaat.
Resistance is futile.
pi_193259743
Jeetje Seven, inderdaad fijn dat ze zo alert zijn.

Ik heb na lang zoeken wat nu aangeboden wordt aan zwangerschaps cursussen, me aangemeld voor zwanger en fit bij fysio. Het is me nog totaal onduidelijk wat ik kan verwachten maar het is alleen buiten en geen theorie en denk geen terugkomst dagen. Elke woensdagochtend en het is 10x, tot eind juli, een week voor mijn bevalling :X :') nou ja moet toch iets en fit kan ik mezelf niet noemen. Heb nog geen idee van de prijs, nu het minder lang is dan ze normaal gesproken aanbieden.
pi_193259866
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 11:12 schreef Seven. het volgende:
Trouwens... iets wat de huisarts zei heeft me aan het denken gezet.

Ik dacht zelf, blaasontsteking zonder symptomen en obstipatie dus daarom de pijn in mijn rechterzij. Zij zei: je hebt pijn in je nierstreek en de koorts is niet gezakt met antibiotica die alleen op je blaas werken.

Nu terugkijkend denk ik dat ik al een behoorlijke tijd met die blaasontsteking rondgelopen heb, en dat mijn klachten pas begonnen toen de ontsteking oversloeg op mijn rechternier.

Best rare gedachte dat je blijkbaar ongemerkt een blaasontsteking al overslaat voor je symptomen opmerkt. Blij dat ik naar jullie geluisterd heb en naar de huisartsenpost ben gegaan, en superblij dat m'n huisarts zo alert is.

Ik heb net nog even de verloskundige op de hoogte gesteld, die wilden weten om welke bacterie het ging (had de huisartsenpost gelukkig wel laten bekijken, e.coli) want er zijn bepaalde streptokokken waar een verloskundige actie op moet ondernemen. Verder hou ik het harde buiken-verhaal goed in de gaten nu het beter gaat.
Heftig hoor! Inderdaad heel fijn dat de huisarts zo doortastend was, toch een naar idee dat je zo lang met een blaasontsteking rond kunt lopen zonder klachten te hebben. Zet je toch aan het denken dat je wel echt op alles alert moet zijn.

Ik heb afgelopen nacht voor het eerst echt heel belabberd geslapen. Ik moest sowieso al wel 3/4x per nacht naar de wc, afgelopen nacht was het 6x :{ . Merk ook echt dat ik mezelf heel erg moet aanwennen om op mijn zij te blijven liggen en niet door te rollen naar mijn buik, want daardoor heb ik ook het idee dat ik telkens op mijn blaas druk :') . Ook niet bevorderlijk natuurlijk.
pi_193259890
Leuk @Hilmo! Maar kijken of je het toch eind juli vol gaat houden, haha!
Volgens mijn zijn alle cursussen hier nog steeds opgeschort, als ik begin juni weer naar de verloskundige ga ga ik er ook weer naar informeren. Wil wel graag zoiets doen.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 18:19:03 #208
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193260358
Beterschap Seven.

Even een tip: ik heb vandaag toevallig een zwangerschapspyjama gekocht bij de Primark. Mét voedingstopje! Ik laat morgen weten hoe ‘ie zit. :+
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 18:56:49 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193260894
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:41 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heftig hoor! Inderdaad heel fijn dat de huisarts zo doortastend was, toch een naar idee dat je zo lang met een blaasontsteking rond kunt lopen zonder klachten te hebben. Zet je toch aan het denken dat je wel echt op alles alert moet zijn.

Ik heb afgelopen nacht voor het eerst echt heel belabberd geslapen. Ik moest sowieso al wel 3/4x per nacht naar de wc, afgelopen nacht was het 6x :{ . Merk ook echt dat ik mezelf heel erg moet aanwennen om op mijn zij te blijven liggen en niet door te rollen naar mijn buik, want daardoor heb ik ook het idee dat ik telkens op mijn blaas druk :') . Ook niet bevorderlijk natuurlijk.
Al zo'n slaapkussen overwogen?
Resistance is futile.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 19:00:15 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193260946
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 17:32 schreef Hilmo het volgende:
Jeetje Seven, inderdaad fijn dat ze zo alert zijn.

Ik heb na lang zoeken wat nu aangeboden wordt aan zwangerschaps cursussen, me aangemeld voor zwanger en fit bij fysio. Het is me nog totaal onduidelijk wat ik kan verwachten maar het is alleen buiten en geen theorie en denk geen terugkomst dagen. Elke woensdagochtend en het is 10x, tot eind juli, een week voor mijn bevalling :X :') nou ja moet toch iets en fit kan ik mezelf niet noemen. Heb nog geen idee van de prijs, nu het minder lang is dan ze normaal gesproken aanbieden.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Ik doe zo nu en dan nog een yogalesje mee maar in een zonnegroet ga je meestal nog ff in plank om je vervolgens langzaam te laten zakken op je buik en dat vindt m'n zoon niet echt lekker :') . Eigenlijk zou ik gewoon zwangerschapsyoga moeten doen.
Resistance is futile.
pi_193262566
Seven, vanuit de sportschool waar ik nog een paar maanden lid van ben, bieden ze online yoga aan. Jaren niet gedaan, maar ik dacht dat is het enige wat ik misschien nog enigszins kan en anders zonde van Abo (opzeggen wou ik niet ivm steunen van de onderneming). Ik vorige week meedoen, de helft van de tijd zat of lag ik te wachten op de volgende oefening }:| op je buik idd, kan absoluut niet meer. Wijdbeens staan ook niet (aaaau bekken dag erna) en vooruit buigen zeer onprettig. Eigenlijk alles dus heb er geen zin meer in. Afgekeurd voor mij.

Heb net alles geregeld voor die zwangerfit. Er is nog eentje die het aanbied trouwens maar savonds tussen 20.00 en 21.00 en dat is mijn bedtijd :') en buiten dus dan koud. Nu is het om 9.30 uur. 10 lessen van een bekkenfysio, zonder theorie en terugkomdag voor 160¤. Ze waren normaal duur maar dit is super goedkoop. Kan ook nog een keer 1 op 1 theorie van haar krijgen. Woensdag begin ik.
pi_193262611
Hier komende week ook even langs de huisarts om blaasontsteking uit te sluiten. Sinds afgelopen week heeft ze steken net bij of onder haar ribben, in haar zij. Zit ze scheldend naast me te tieren. Andere pijn dan anders zeg maar.

Verder geen nieuws aan deze kant! :9
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:03:52 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193263016
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 20:42 schreef NicolasJoy het volgende:
Hier komende week ook even langs de huisarts om blaasontsteking uit te sluiten. Sinds afgelopen week heeft ze steken net bij of onder haar ribben, in haar zij. Zit ze scheldend naast me te tieren. Andere pijn dan anders zeg maar.

Verder geen nieuws aan deze kant! :9
Niet te lang wachten ;)
Resistance is futile.
pi_193263087
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar je ervaringen. Ik doe zo nu en dan nog een yogalesje mee maar in een zonnegroet ga je meestal nog ff in plank om je vervolgens langzaam te laten zakken op je buik en dat vindt m'n zoon niet echt lekker :') . Eigenlijk zou ik gewoon zwangerschapsyoga moeten doen.
Ik ontlurk even... Doe sinds eind maart Zwanger&Fit (via Zoom :D, gelukkig gaan we per 1/6 naar buiten). Ik vind het prettig! We doen voornamelijk krachtoefeningen (met dumbbells of weerstandsband) zoals squats, lunges, calf raises, donkey kicks, schaatsbewegingen, etc etc.

Na die oefeningen legt de fysio vaak nog wat uit over de bekkenbodem, en doen we een ontspanningsoefening om meer bewustzijn te creëren voor je bekkenbodem.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:08:00 #215
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193263109
Eindelijk een echte aankoop gedaan voor de baby, net week 23 ingegaan. Ik heb een luiertas besteld, kan niet wachten tot 'ie binnen is.
Resistance is futile.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:16:09 #216
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193263263
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:06 schreef tpopml het volgende:

[..]

Ik ontlurk even... Doe sinds eind maart Zwanger&Fit (via Zoom :D, gelukkig gaan we per 1/6 naar buiten). Ik vind het prettig! We doen voornamelijk krachtoefeningen (met dumbbells of weerstandsband) zoals squats, lunges, calf raises, donkey kicks, schaatsbewegingen, etc etc.

Na die oefeningen legt de fysio vaak nog wat uit over de bekkenbodem, en doen we een ontspanningsoefening om meer bewustzijn te creëren voor je bekkenbodem.
Supergoed! Ik wil heel graag bewegen want ik voel me dan gewoon beter maar ik ben een echte yoga-fan en mijn sportschool focust nu eerst op het opstarten van hun fitness voor ze weer yoga doen. En ik werk fulltime dus ik deed 3 lessen per week 's avonds voor ik zwanger was. De paar yogalessen die ze nu doen, zijn vooral overdag. Dus ik ga maar op zoek naar een youtube zwangerschapsyogakanaal. Misschien moet ik toch maar Zwanger Fit overwegen als mijn sportschool dat weer aan gaat bieden.
Resistance is futile.
pi_193263383
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:08 schreef Seven. het volgende:
Eindelijk een echte aankoop gedaan voor de baby, net week 23 ingegaan. Ik heb een luiertas besteld, kan niet wachten tot 'ie binnen is.
Leuk! Foto! Wij hebben echt al veel dingen gekocht, en de hele babykamer is eigenlijk ook al af :@.
En zo’n slaapkussen ga ik denk ik bestellen ja, heb jij er eentje die je gebruikt en waar je over te spreken bent?
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:28:49 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193263526
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:22 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Leuk! Foto! Wij hebben echt al veel dingen gekocht, en de hele babykamer is eigenlijk ook al af :@.
En zo’n slaapkussen ga ik denk ik bestellen ja, heb jij er eentje die je gebruikt en waar je over te spreken bent?
Een Isoki tas O+



Ik heb er zelf geen, maar ik ben wel echt een buikslaper, maar dan met 1 been opgetrokken tot zo'n beetje onder m'n oksel :') . Ik denk dat ik er wel baat bij ga hebben als m'n buik nog een beetje groeit.
Resistance is futile.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:36:30 #219
149959 SQ
snelle trees
pi_193263666
Leuke tas! Ziet er niet zo muf uit als de meeste luiertassen.

Ik ben al beyond luiertassen :') heb een toilettasje waar 2 luiers, doekjes en een potje sudocreme in zitten en die prop ik in mijn eigen tas :P
disclaimer
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:40:53 #220
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193263744
Leuke tas idd!

Buikslapen doet hier tegenwoordig pijn, dus dat probeer ik niet bewust meer te doen.

Ik hoop dat de zwangerschapsyoga snel weer begint. Ik heb ook beweging en vooral me-time nodig.

We hebben maandag de geslachtsbepalingsecho. Spannend!
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:44:25 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193263805
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:36 schreef SQ het volgende:
Leuke tas! Ziet er niet zo muf uit als de meeste luiertassen.

Ik ben al beyond luiertassen :') heb een toilettasje waar 2 luiers, doekjes en een potje sudocreme in zitten en die prop ik in mijn eigen tas :P
Hij past goed bij m'n handtas, m'n aktetas (al zie ik nog niet wanneer ik de luiertas en aktetas ga combineren, maar hey, het zou wel kunnen!). En Six. ziet zichzelf hier ook wel mee lopen, ook niet onbelangrijk.

En ik snap dat ook niet, waarom ze er vaak zo duf uitzien :+
Resistance is futile.
pi_193264115
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Leuke tas idd!

Buikslapen doet hier tegenwoordig pijn, dus dat probeer ik niet bewust meer te doen.

Ik hoop dat de zwangerschapsyoga snel weer begint. Ik heb ook beweging en vooral me-time nodig.

We hebben maandag de geslachtsbepalingsecho. Spannend!
Wat denk je zelf dat het is?

Ik ben dol op mijn voedingskussen om toch nog een soort op mijn buik te kunnen slapen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193264130
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een Isoki tas O+

[ afbeelding ]

Ik heb er zelf geen, maar ik ben wel echt een buikslaper, maar dan met 1 been opgetrokken tot zo'n beetje onder m'n oksel :') . Ik denk dat ik er wel baat bij ga hebben als m'n buik nog een beetje groeit.
Ah mooie tas! Inderdaad niet zo’n suffe haha.
En ja ik slaap dus exact hetzelfde, op mijn buik en met een hoog opgetrokken been. Ik ga eens naar zo’n kussen op zoek.
pi_193264165
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:22 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Leuk! Foto! Wij hebben echt al veel dingen gekocht, en de hele babykamer is eigenlijk ook al af :@.
En zo’n slaapkussen ga ik denk ik bestellen ja, heb jij er eentje die je gebruikt en waar je over te spreken bent?
Ik gebruik mijn voedingskussen om comfortabel te kunnen liggen nu, kan ik je echt aanraden.

Ik heb een voedingskussen met EPS microparels als vulling, dat vormt zich heel fijn naar je lichaam en laat ook goed lucht door.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:06:30 #225
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193264272
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:59 schreef Wolken het volgende:

[..]

Wat denk je zelf dat het is?

Ik ben dol op mijn voedingskussen om toch nog een soort op mijn buik te kunnen slapen.
Meisje, denk ik. :P

Dat kussen raak ik ‘s nachts altijd kwijt. :+
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 22:33:24 #226
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193264910
Donna wat een schrik gisteren, fijn dat alles toch goed bleek :*

Ik slaap ook nog op mijn buik maar ik merk dat het steeds minder comfortabel wordt. Ik snap alleen niet hoe je dan een voedingskussen moet leggen om het comfortabel te maken? Met je been erover heen geslagen ofzo?

Luiertas is ook nog een goede ja, en slim om iets te zoeken wat je man ook leuk vindt. Helemaal niet over nagedacht :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 22 mei 2020 @ 22:47:00 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193265543
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 21:59 schreef Wolken het volgende:

[..]

Wat denk je zelf dat het is?

Ik ben dol op mijn voedingskussen om toch nog een soort op mijn buik te kunnen slapen.
How?!
Resistance is futile.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 23:00:13 #228
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193265903
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 22:33 schreef MaJo het volgende:
Donna wat een schrik gisteren, fijn dat alles toch goed bleek :*

Ik slaap ook nog op mijn buik maar ik merk dat het steeds minder comfortabel wordt. Ik snap alleen niet hoe je dan een voedingskussen moet leggen om het comfortabel te maken? Met je been erover heen geslagen ofzo?

Luiertas is ook nog een goede ja, en slim om iets te zoeken wat je man ook leuk vindt. Helemaal niet over nagedacht :@
Ook wel noodzakelijk in mijn geval dat mijn man achter dit soort keuzes staat. Hij gaat voor de kleine man zorgen straks.

Het zou hetzelfde zijn als jouw man ff de luiertas, kinderwagen, commode, kinderkamer en al dat soort keuzes zou maken zonder overleg :+ .

Gelukkig heeft mijn wederhelft niks met kledingshoppen en qua stijlkeuzes vertrouwt 'ie meestal wel op mij. Zolang ik hem ff laat zien op plaatje wat ik in gedachten heb wat betreft inrichting, dan vindt hij het wel best en dan is hij allang blij dat hij niet mee hoeft naar Ikea :+
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 22 mei 2020 @ 23:18:40 #229
382129 crew  Donna
pi_193266367
Ik kan ook niet meer lekker op m'n buik slapen en zo'n voedingskussen heb ik bij de zwangerschap van G echt vervloekt.
Ging er nog meer van zweten en dat doe ik nu al ongeveer voor 4 personen tegelijk ofzo. Bah.

De VK voelde m'n baarmoeder ook al duidelijk boven het schaambeen dus dat gevoel dat je op een grote sinaasappel ligt was dus wel goed haha.
pi_193267935
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 22:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn voedingskussen om comfortabel te kunnen liggen nu, kan ik je echt aanraden.

Ik heb een voedingskussen met EPS microparels als vulling, dat vormt zich heel fijn naar je lichaam en laat ook goed lucht door.
Ga ernaar kijken! Is in ieder geval multifunctioneel dan, zo'n voedingskussen.
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 01:29:00 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193268614
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 23:18 schreef Donna het volgende:
Ik kan ook niet meer lekker op m'n buik slapen en zo'n voedingskussen heb ik bij de zwangerschap van G echt vervloekt.
Ging er nog meer van zweten en dat doe ik nu al ongeveer voor 4 personen tegelijk ofzo. Bah.

De VK voelde m'n baarmoeder ook al duidelijk boven het schaambeen dus dat gevoel dat je op een grote sinaasappel ligt was dus wel goed haha.
Inderdaad alsof er een soort bal in je buik zit :Y Ik heb nu ook echt als ik op mijn buik lig dat de inhoud van mijn buik naar de zijkant verplaatst, in plaats van dat het helemaal geleidelijk uitdijt. Dat zal de baby wel zijn die dan opzij gedrukt wordt _O-

Ik las laatst ergens dat op je rug slapen gevaarlijk is omdat de bloedtoevoer naar de baby dan wordt afgekneld maar dat lijkt me toch onzin :? Ik sliep zelden op mijn rug maar de laatste tijd word ik vaker op mijn rug wakker. Ligt de poes opeens op mijn buik keihard te tukken dus dan weet ik echt zeker dat ik al een tijdje zo lig en niet in een draai zo wakker ben geworden :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193268811
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 01:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Inderdaad alsof er een soort bal in je buik zit :Y Ik heb nu ook echt als ik op mijn buik lig dat de inhoud van mijn buik naar de zijkant verplaatst, in plaats van dat het helemaal geleidelijk uitdijt. Dat zal de baby wel zijn die dan opzij gedrukt wordt _O-

Ik las laatst ergens dat op je rug slapen gevaarlijk is omdat de bloedtoevoer naar de baby dan wordt afgekneld maar dat lijkt me toch onzin :? Ik sliep zelden op mijn rug maar de laatste tijd word ik vaker op mijn rug wakker. Ligt de poes opeens op mijn buik keihard te tukken dus dan weet ik echt zeker dat ik al een tijdje zo lig en niet in een draai zo wakker ben geworden :')
Is een fabel :) https://www.inspe-verloskunde.nl/nieuws/fabels/
pi_193273208
Ik drop deze even hier, voor wie nog een cosleeper zoekt;
FHF / Gratis Baby Bedje (ongeveer tot 2 jaar)
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_193274708
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 22:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn voedingskussen om comfortabel te kunnen liggen nu, kan ik je echt aanraden.

Ik heb een voedingskussen met EPS microparels als vulling, dat vormt zich heel fijn naar je lichaam en laat ook goed lucht door.
Oke ik heb eens even gekeken; maar hoe dan?! De nursing pillows die ik hier vind zijn vergelijkbaar met zo’n nekkussen in het vliegtuig, lijkt me veel te klein toch? Maar opzich die andere pregnancy pillows die ik vind zijn ook weer echt enorm..


Vraag me af of zoiets werkt!
  zaterdag 23 mei 2020 @ 15:49:24 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_193274740
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:46 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Oke ik heb eens even gekeken; maar hoe dan?! De nursing pillows die ik hier vind zijn vergelijkbaar met zo’n nekkussen in het vliegtuig, lijkt me veel te klein toch? Maar opzich die andere pregnancy pillows die ik vind zijn ook weer echt enorm..

[ afbeelding ]
Vraag me af of zoiets werkt!
Zijn ze ook formaat nekkussen?

Mijne ziet er ook uit als een nekkussen maar is ongeveer even groot als ik ben :')
disclaimer
pi_193275086
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:46 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Oke ik heb eens even gekeken; maar hoe dan?! De nursing pillows die ik hier vind zijn vergelijkbaar met zo’n nekkussen in het vliegtuig, lijkt me veel te klein toch? Maar opzich die andere pregnancy pillows die ik vind zijn ook weer echt enorm..

[ afbeelding ]
Vraag me af of zoiets werkt!
Ik heb zo een. Die van mij is in totaal 2m ofzo.


[ Bericht 1% gewijzigd door madam-april op 23-05-2020 16:26:36 ]
  zaterdag 23 mei 2020 @ 16:22:50 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193275106
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 15:46 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Oke ik heb eens even gekeken; maar hoe dan?! De nursing pillows die ik hier vind zijn vergelijkbaar met zo’n nekkussen in het vliegtuig, lijkt me veel te klein toch? Maar opzich die andere pregnancy pillows die ik vind zijn ook weer echt enorm..

[ afbeelding ]
Vraag me af of zoiets werkt!
Wat leg je dan tussen die 2 kussens?! 8)7 :? :D
Resistance is futile.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 16:26:28 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_193275159
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat leg je dan tussen die 2 kussens?! 8)7 :? :D
Je lichaam, kennelijk (even gegoogled). Maar ik zie de toegevoegde waarde niet. Het is niet alsof je niet mag omrollen ofzo.
disclaimer
  zaterdag 23 mei 2020 @ 16:30:05 #239
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193275215
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:26 schreef SQ het volgende:

[..]

Je lichaam, kennelijk (even gegoogled). Maar ik zie de toegevoegde waarde niet. Het is niet alsof je niet mag omrollen ofzo.
Hmm, ik ook niet. Ik denk dat een heel lang kussen met buikkuil nog het makkelijkst is. Kun je je bovenste knie overheen leggen, buikie kan je mooi kwijt. Armpje eromheen voor een goeie hug zonder dat je een gelijk zware arm over je heen terug krijgt.
Resistance is futile.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:30:09 #240
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193276897
Ik check ff online, voedingskussens en zwangerschapskussens zijn gewoon hetzelfde. Dus koop gewoon vroeg een voedingskussen, kun je er ook nog mee tukken.

Ik ga proberen met bolletjes.
Resistance is futile.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 18:57:10 #241
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193277242
Je hebt een uiteinde onder je hoofd en het kussen loopt zo langs je buik tussen je benen door. Je kan zo fijner/langer op je zij liggen omdat je steun krijgt op de juiste plaatsen. Wat mij betreft is het het proberen waard.

Tijdens het voeden vond ik het dan juist weer een onding.
Protège moi de mes désirs.
pi_193277956
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:30 schreef Seven. het volgende:
Ik check ff online, voedingskussens en zwangerschapskussens zijn gewoon hetzelfde. Dus koop gewoon vroeg een voedingskussen, kun je er ook nog mee tukken.

Ik ga proberen met bolletjes.
Er zit wel een verschil tussen voedingskussens en zwangerschapskussens. Maar een voedingskussen kan ook als zwangerschapskussen gebruikt worden (dat doe ik dus ook), een zwangerschapskussen kan echter niet als voedingskussen worden gebruikt.

Zwangerschapskussen:


Voedingskussen:
pi_193278002
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 18:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Je hebt een uiteinde onder je hoofd en het kussen loopt zo langs je buik tussen je benen door. Je kan zo fijner/langer op je zij liggen omdat je steun krijgt op de juiste plaatsen. Wat mij betreft is het het proberen waard.

Tijdens het voeden vond ik het dan juist weer een onding.
Ook ik vond het met voeden ook altijd een ideaal ding. Ik legde hem ook vaak met een hoeslaken er omheen in ons bed en dan sliep de baby daarop bij ons in bed. Zo kun je namelijk niet op de baby rollen 's nachts en de deken kan ook niet over de baby komen, dus dan kun je veilig slapen met de baby in bed.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 19:56:40 #244
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193278149
@madam-april heb jij zo een Doomoo kussen?
Resistance is futile.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:03:41 #245
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193278255
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ook ik vond het met voeden ook altijd een ideaal ding. Ik legde hem ook vaak met een hoeslaken er omheen in ons bed en dan sliep de baby daarop bij ons in bed. Zo kun je namelijk niet op de baby rollen 's nachts en de deken kan ook niet over de baby komen, dus dan kun je veilig slapen met de baby in bed.
Nee, dat is verre weg van veilig helaas. Ik kreeg dit advies echter ook van de kv (er een babynestje van maken), en heb het ook een paar dagen gedaan.

Pff, vandaag de hele dag al last van buikpijn. Nu even in bad in de hoop dat het wegtrekt.
Protège moi de mes désirs.
pi_193278345
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 19:56 schreef Seven. het volgende:
@:madam-april heb jij zo een Doomoo kussen?
Nee had dat plaatje gewoon als voorbeeld gebruikt :D

Ik heb die van mij al ruim 7 jaar, heb hem destijds bij de Babydump gekocht. De vulling van die van mij is van eps microparels en hij is 2m lang. Ik vind hem echt ideaal. :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nee, dat is verre weg van veilig helaas. Ik kreeg dit advies echter ook van de kv (er een babynestje van maken), en heb het ook een paar dagen gedaan.

Pff, vandaag de hele dag al last van buikpijn. Nu even in bad in de hoop dat het wegtrekt.
Waarom is het niet veilig dan? :o Ik kreeg dat advies van allebei mijn kv's namelijk.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:16:33 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_193278440
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee had dat plaatje gewoon als voorbeeld gebruikt :D

Ik heb die van mij al ruim 7 jaar, heb hem destijds bij de Babydump gekocht. De vulling van die van mij is van eps microparels en hij is 2m lang. Ik vind hem echt ideaal. :D
[..]

Waarom is het niet veilig dan? :o Ik kreeg dat advies van allebei mijn kv's namelijk.
Volgens mij omdat ze er in weg kunnen zakken. Het blijft toch een dubbelgevouwen kussen, met een spleet er in.
disclaimer
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:17:29 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_193278449
Eps microparels is een heel sjiek woord voor piepschuimbolletjes he :D
disclaimer
pi_193278476
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Volgens mij omdat ze er in weg kunnen zakken. Het blijft toch een dubbelgevouwen kussen, met een spleet er in.
Dat wegzakken kan toch juist niet door dat het hoeslaken eromheen zit? :D ik vond het echt ideaal :D
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:20:27 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_193278490
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat wegzakken kan toch juist niet door dat het hoeslaken eromheen zit? :D ik vond het echt ideaal :D
Een hoeslaken is ook maar een flinterdun lapje stof he, meestal van tricot ook nog, en niet in de maat van zo'n kussen. Dat is écht geen veiligheid.
disclaimer
pi_193278510
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:17 schreef SQ het volgende:
Eps microparels is een heel sjiek woord voor piepschuimbolletjes he :D
Haha ja maar er zit wel een verschil tussen gewone polystyreen bolletjes en eps microparels. Wat het verschil precies is zou ik even moeten opzoeken, maar er zit wel verschil in :D
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:22:12 #252
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193278512
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat wegzakken kan toch juist niet door dat het hoeslaken eromheen zit? :D ik vond het echt ideaal :D
https://samenslapen.nl/veiligheid/babynestjes/

https://www.consumentenbond.nl/veilig-slapen/bedverkleiners

https://www.veiligheid.nl(...)en/baby-kinderbedden

Even wat leesvoer. :*
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:28:48 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_193278595
Ik ben overigens verder helemaal niet zo van de safety police hoor, en ik durfde ook altijd prima te slapen in mijn bed met een baby er naast en onder mijn dekbed. Maar zo'n gevouwen kussen als slaapplek heb ik altijd een doodeng idee gevonden. Ik gebruikte het soms wel in de box als ik er naast zat.
disclaimer
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:31:48 #254
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193278632
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:28 schreef SQ het volgende:
Ik ben overigens verder helemaal niet zo van de safety police hoor, en ik durfde ook altijd prima te slapen in mijn bed met een baby er naast en onder mijn dekbed. Maar zo'n gevouwen kussen als slaapplek heb ik altijd een doodeng idee gevonden. Ik gebruikte het soms wel in de box als ik er naast zat.
Heb ik ook allemaal gedaan. :P En doe ik nog steeds. Maar toch wel goed om te benoemen dat het niet veilig is. Dit topic heeft zoveel lurkers... :+

Wat iedereen met de info doet moet diegene uiteraard zelf weten! Iedereen kiest en doet het beste voor hun situatie.

Ik vond het vooral frappant dat dit werd geadviseerd door m’n kraamverzorgende. Maar die raadde dragen met een doen ook af want “dat vond ze eng”.
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 23 mei 2020 @ 20:34:26 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_193278659
Die babynestjes hype is ook echt iets van de laatste 2-3 jaar volgens mij? Toen ik mijn oudste kreeg was dat iig nog helemaal niet en bij Noud ook volgens mij nog niet?

Twee jaar geleden had iedereen ook ineens zo'n hangmat in de box, dat hoor ik nu ook niet meer.
disclaimer
pi_193278726
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 20:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Haha ja maar er zit wel een verschil tussen gewone polystyreen bolletjes en eps microparels. Wat het verschil precies is zou ik even moeten opzoeken, maar er zit wel verschil in :D
Nou ja, eps is ook gewoon opgeblazen polystyreen... Het productieproces is iets anders maar het materiaal blijft ordinair piepschuim. ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door lunapuella op 23-05-2020 20:47:17 ]
  Moderator zaterdag 23 mei 2020 @ 23:47:47 #258
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193282766
Ik snap dus niets van zo'n zwangerschapskussen, ga je daar dan gewoon helemaal op liggen :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193283570
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:26 schreef SQ het volgende:

[..]

Je lichaam, kennelijk (even gegoogled). Maar ik zie de toegevoegde waarde niet. Het is niet alsof je niet mag omrollen ofzo.
Ja daarom leek het me juist handig, want ik kan dus niet op mijn zij blijven liggen. Rol altijd op mijn buik. En dat vind ik vervelend liggen, drukt zo op mijn blaas ook.

Ik vind zo’n voedingskussen/zwangerschapskussen wel echt een enorm ding, maar misschien toch wel fijner. Kun je op meer manieren liggen.
pi_193283606
Overigens lijken zo’n babynestje en “gewoon” samen met je baby slapen in hetzelfde bed me allebei niet veilig :D.
pi_193283720
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 23:47 schreef MaJo het volgende:
Ik snap dus niets van zo'n zwangerschapskussen, ga je daar dan gewoon helemaal op liggen :?
Ik lig zo:
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 01:04:14 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193283750
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 00:44 schreef Smart_ass het volgende:
Overigens lijken zo’n babynestje en “gewoon” samen met je baby slapen in hetzelfde bed me allebei niet veilig :D.
Wat is er niet veilig aan een babynestje dan? Als je daar in de buurt bent en je er toezicht op houdt lijkt het me prima?

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 00:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik lig zo:
[ afbeelding ]
Aha! Ik dacht echt dat je op je buik erop moest gaan liggen :D

Maar dit ding is enorm, dat zou bij ons in bed niet passen ben ik bang :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193283782
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 01:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat is er niet veilig aan een babynestje dan? Als je daar in de buurt bent en je er toezicht op houdt lijkt het me prima?
[..]

Aha! Ik dacht echt dat je op je buik erop moest gaan liggen :D

Maar dit ding is enorm, dat zou bij ons in bed niet passen ben ik bang :?
Neemt eigenlijk best weinig ruimte in aangezien je hem helemaal tegen je lichaam aan houdt.
pi_193283821
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 01:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat is er niet veilig aan een babynestje dan? Als je daar in de buurt bent en je er toezicht op houdt lijkt het me prima?
[..]

Aha! Ik dacht echt dat je op je buik erop moest gaan liggen :D

Maar dit ding is enorm, dat zou bij ons in bed niet passen ben ik bang :?
Zie links hierboven gepost. Gaat meer om erin slapen denk ik.
  zondag 24 mei 2020 @ 06:09:50 #265
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193284790
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 00:44 schreef Smart_ass het volgende:
Overigens lijken zo’n babynestje en “gewoon” samen met je baby slapen in hetzelfde bed me allebei niet veilig :D.
Samen in hetzelfde bed slapen kan juist heel goed op een veilige manier. :s)
Protège moi de mes désirs.
  zondag 24 mei 2020 @ 08:42:52 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_193285160
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 01:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat is er niet veilig aan een babynestje dan? Als je daar in de buurt bent en je er toezicht op houdt lijkt het me prima?

Precies, is ook prima als je er wakker naast zit. Overdag. Maar niet om de baby lekker in te laten slapen terwijl jij ook slaapt. Of de zolder opruimt. ;)
disclaimer
  zondag 24 mei 2020 @ 08:44:33 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_193285174
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 06:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Samen in hetzelfde bed slapen kan juist heel goed op een veilige manier. :s)
Ook daar zijn dan de meningen weer over verdeeld uiteindelijk.
Maar goed, zoals met de meeste dingen geldt hier ook: lees je in, lees niet té veel in, bij twijfel zijn er professionals aan wie je het kunt vragen, en volg vooral je eigen gevoel.
disclaimer
pi_193288170
Ik kan me nog bij de vorige zwangerschap herinneren dat ik op een gegeven moment een brief thuis kreeg van de ARBO (denk ik) over wanneer je met verlof gaat en hoe het zit met uitbetalingen e.d. Weet iemand wanneer je die brief ongeveer krijgt?
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 13:33:43 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193288434
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 01:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Neemt eigenlijk best weinig ruimte in aangezien je hem helemaal tegen je lichaam aan houdt.
Ah ok ^O^ Vooralsnog gaat het prima met slapen maar als mijn buik groter wordt is het wellicht een optie.
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 01:12 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Zie links hierboven gepost. Gaat meer om erin slapen denk ik.
Gelezen :Y Ik had geen idee dat een babynestje helemaal als onveilig bestempeld zou worden :o
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 08:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Precies, is ook prima als je er wakker naast zit. Overdag. Maar niet om de baby lekker in te laten slapen terwijl jij ook slaapt. Of de zolder opruimt. ;)
Ik de zolder opruimen? _O- ;) ik denk ook als je toezicht houdt dat het dan wel losloopt. Samen slapen weet ik nog niet, daar heb ik vast wel een mening over als de baby er eenmaal is ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193288547
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik kan me nog bij de vorige zwangerschap herinneren dat ik op een gegeven moment een brief thuis kreeg van de ARBO (denk ik) over wanneer je met verlof gaat en hoe het zit met uitbetalingen e.d. Weet iemand wanneer je die brief ongeveer krijgt?
Van het UWV. Je krijgt de brief wanneer je werkgever je ervoor heeft aangemeld, en dat kan maximaal 4 weken (minimaal 2 weken) voor je met verlof gaat. Zie https://www.uwv.nl/werkge(...)-voor-mijn-werknemer
pi_193288567
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:41 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Van het UWV. Je krijgt de brief wanneer je werkgever je ervoor heeft aangemeld, en dat kan maximaal 4 weken (minimaal 2 weken) voor je met verlof gaat. Zie https://www.uwv.nl/werkge(...)-voor-mijn-werknemer
Ok, thanks :)
pi_193288901
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:41 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Van het UWV. Je krijgt de brief wanneer je werkgever je ervoor heeft aangemeld, en dat kan maximaal 4 weken (minimaal 2 weken) voor je met verlof gaat. Zie https://www.uwv.nl/werkge(...)-voor-mijn-werknemer
Goede reminder. :9

Heb me direct weer even verdiept in de ziektewet-uikering (ziek door zwangerschap), de WAZO (zwangerschapsverlof) en de (extra weken) geboorteverlof voor partners (vanaf 1 juli). Weer even wat data omcirkeld in de agenda's hier. :+
  Moderator zondag 24 mei 2020 @ 14:34:47 #273
382129 crew  Donna
pi_193289155
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 13:41 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Van het UWV. Je krijgt de brief wanneer je werkgever je ervoor heeft aangemeld, en dat kan maximaal 4 weken (minimaal 2 weken) voor je met verlof gaat. Zie https://www.uwv.nl/werkge(...)-voor-mijn-werknemer
Precies en je beslist dus zelf de start datum tussen 6 en 4 weken voor de uitgerekende datum. Tenzij je (deels) in de ziektewet zit in de laatste weken (weet niet precies vanaf welke termijn), dan heb je geen keuze en moet je er 6 weken van te voren uit.
Ik hoop er nu weer 4 weken van te voren uit te gaan en neem vooraf en na het verlof 1 of 2 weken vakantie op.

Ik ga gelukkig vanaf juni weer uit de ziektewet. Langzaam maar weer opbouwen naar een volle werkweek.
pi_193290381
Klopt van ziektewet. Ik moet met 6 weken eruit. Vind het wel prima, ben er al wel aan toe al houd ik van mijn werk. Op werkdagen met veel stress of adrenaline, voel ik de baby niet terwijl het normaal extreem is. Ik werk vanaf deze week mijn volledige uren, dus uit de ziektewet. Vijf weken werken dacht ik en heb verlof :) ik heb al mijn vakantie uren nog maar zodra ik weer kan werken, ga ik ook weer en dan neem ik die uren wel in voorjaar volgend jaar op. Neem ook al paar uur ouderschapsverlof op, ga naar drie dagen werken ipv 3,5e dag en kolfverlof. Ik zal hard gemist worden dus voel het ook beetje als plicht om zo snel mogelijk terug te gaan na gewoon verlof.

Nu 28 weken en ben smiddags zo moe en savonds ook enorm. 9 uur vaak op bed. En dan slaap ik goed tot 1 uur, enorm plasdrang en dan wakker liggen en draaien voor uren. Wat dat nou ineens is? Super irritant in elk geval }:|

Babynestje krijg ik te leen van vriendin. Die dacht ook van veilig. Maar goed, alleen in de box doen we dat even, verder niet.

Oh jongens, de eerste de beste maandag dat R naar school mag, ga ik massage krijgen O+ mijn rug en buik snakken daar zo naar. Ongelooflijk hoe je kan uitkijken naar zoiets haha. Als het lekker is, wil ik denk ik elke twee weken ofzo >:)

[ Bericht 6% gewijzigd door Hilmo op 24-05-2020 16:43:25 ]
pi_193290535
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 14:34 schreef Donna het volgende:

[..]

Precies en je beslist dus zelf de start datum tussen 6 en 4 weken voor de uitgerekende datum. Tenzij je (deels) in de ziektewet zit in de laatste weken (weet niet precies vanaf welke termijn), dan heb je geen keuze en moet je er 6 weken van te voren uit.
Ik hoop er nu weer 4 weken van te voren uit te gaan en neem vooraf en na het verlof 1 of 2 weken vakantie op.

Ik ga gelukkig vanaf juni weer uit de ziektewet. Langzaam maar weer opbouwen naar een volle werkweek.
Ik hoop ook weer 4 weken van te voren te kunnen gaan. Ik heb flink wat vakantie opgespaard, dus na mijn verlof hoop ik pas halverwege December terug te keren op het werk.
  zondag 24 mei 2020 @ 16:51:14 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_193290696
Ik ga dit keer 5,5 week van te voren. Ik vind het wel prima. Mochten ze me inderdaad geriatrisch willen inleiden met 39 weken dan heb ik in elk geval mijn 4 weken rust gehad :') 28 augustus dus laatste werkdag van 2020 *O*

Ik ga half januari denk ik weer aan het werk. Moet nog even kijken. Ik wilde eigenlijk megalang verlof opnemen maar ik weet van mezelf ook wel dat ik er na 5 maanden toch echt wel klaar mee ben :P
disclaimer
pi_193290798
Nemen jullie ook ouderschapsverlof? Met de eerste heb ik dat nooit gedaan, met de tweede ben ik dat wel van plan. Ik wil van 30 uur per week naar 24 gaan en dan mogelijk nog elke week 2 uur ADV opnemen.
  zondag 24 mei 2020 @ 17:05:16 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_193290854
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nemen jullie ook ouderschapsverlof? Met de eerste heb ik dat nooit gedaan, met de tweede ben ik dat wel van plan. Ik wil van 30 uur per week naar 24 gaan en dan mogelijk nog elke week 2 uur ADV opnemen.
Ja, ik heb een contract voor 40 uur en ik neem eigenlijk al sinds januari 2015 8 uur per week osv op, dat blijf ik ook doen. Mijn man idem dito.
Maar ik overweeg nu dus nog om na mijn zwangerschapsverlof ook een paar weken fulltime osv op te nemen, mits dat geldtechnisch uit kan natuurlijk want het hakt nogal op de financiën :X
disclaimer
  zondag 24 mei 2020 @ 17:09:24 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_193290897
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nemen jullie ook ouderschapsverlof? Met de eerste heb ik dat nooit gedaan, met de tweede ben ik dat wel van plan. Ik wil van 30 uur per week naar 24 gaan en dan mogelijk nog elke week 2 uur ADV opnemen.
Ik moet binnenkort de keuze gaan maken wat ik ga doen. Ik heb een contract van 32 uur, maar ben nog vakantie uren van 2019 aan het opmaken. Ik werk nu dus 28 uur. Twijfel een beetje om nu OSV op te nemen of 'gewoon' terug te gaan naar 28 uur. Ik moet mijzelf er even in verdiepen i.v.m. de regels rondom terug betalen bij een andere baan etc.

Wij krijgen overigens wel een deel betaald met OSV, dus dat is wel leuk meegenomen als extraatje.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_193290898
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja, ik heb een contract voor 40 uur en ik neem eigenlijk al sinds januari 2015 8 uur per week osv op, dat blijf ik ook doen. Mijn man idem dito.
Maar ik overweeg nu dus nog om na mijn zwangerschapsverlof ook een paar weken fulltime osv op te nemen, mits dat geldtechnisch uit kan natuurlijk want het hakt nogal op de financiën :X
Maar dat hakt niet alleen op de financiën, maar ook op je osv uren toch? Je hebt toch maar een beperkt aantal uren?
  zondag 24 mei 2020 @ 17:16:19 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_193290968
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Maar dat hakt niet alleen op de financiën, maar ook op je osv uren toch? Je hebt toch maar een beperkt aantal uren?
800 uur per kind, door een administratief foutje heb ik van Noud nog iets van 400 uur over, dus heb ik nog 1200 uur osv. 1 maand fulltime osv kost me 184 uur geloof ik, dus dat kan nog wel een keer uit ;) en dan hou ik nog steeds genoeg over tot dit kind bijna naar school gaat.
disclaimer
pi_193290986
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:16 schreef SQ het volgende:

[..]

800 uur per kind, door een administratief foutje heb ik van Noud nog iets van 400 uur over, dus heb ik nog 1200 uur osv. 1 maand fulltime osv kost me 184 uur geloof ik, dus dat kan nog wel een keer uit ;) en dan hou ik nog steeds genoeg over tot dit kind bijna naar school gaat.
Da's niet gek! :D

Een vriendin heeft trouwens de tip gegeven om voor 3 maanden osv op te nemen en dat elke keer te verlengen. Mocht je langdurig ziek raken oid, dan gaan je uren niet door. Moet nog even kijken hoe dat werkt.
  zondag 24 mei 2020 @ 17:21:46 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_193291042
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Da's niet gek! :D
Ja, maar t is dus wel allemaal onbetaald en omdat ik wel pensioenpremie betaal over de uren die ik osv opneem, moet ik dus geld bijleggen voor een maand onbetaald verlof _O- en dat is helaas ook wel meer dan 3 tientjes. Maar goed, ik ga het nog wel eens uitrekenen.
Ik werk nog niet zo lang bij dit bedrijf, dus heb ook nog geen oneindige pot vakantie-uren opgebouwd.
disclaimer
  zondag 24 mei 2020 @ 17:24:56 #284
149959 SQ
snelle trees
pi_193291080
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 17:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Da's niet gek! :D

Een vriendin heeft trouwens de tip gegeven om voor 3 maanden osv op te nemen en dat elke keer te verlengen. Mocht je langdurig ziek raken oid, dan gaan je uren niet door. Moet nog even kijken hoe dat werkt.
Je mag het geloof ik maar in maximaal 8 termijnen opnemen. Dus daar moet je wel mee uitkijken.

Ik werkte ooit als management assistent bij een klein bedrijf, en daar waren mannen die 1 dag per week osv hadden. Die lieten dus werkelijk hun osv stop zetten als hun vaste vrije dag op een nationale feestdag viel en lieten het dan een week later weer ingaan. Ik moest dat allemaal administratief verwerken en werd daar echt niet vrolijk van. Hollandse krenten :r
disclaimer
  zondag 24 mei 2020 @ 17:52:35 #285
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193291449
Ik heb ook onbetaald OSV op dit moment. Werk nu 28 uur ipv 36. Hakt er inderdaad behoorlijk in. Je wordt flink gekort, ook in m’n IKB en vakantieuren.

Over een paar weken loopt het af. Ik moet even goed laten berekenen wat bv. 32 uur werken me zou kosten. Dat dagje alleen met U. is me veel waard.
Protège moi de mes désirs.
pi_193291788
Ik heb ook alleen onbetaald ouderschapsverlof. Man heeft ook gedeeltelijk betaald (in onderwijs). Hij gaat van 3,5e dag ook naar 3 dagen net als ik. Meer wou hij wel, naar 2 dagen werken bijv maar dat was wel zo'n inkomsten teruggang dat dat niet verstandig is. Ik ga van 26 uur naar 23 of 24 uur. Ik ben twee dagen in de week vrij en man de andere twee dagen :) kind 1 dag naar opvang. Bij R ook zo, geniaal. Vind dat voldoende thuis denk ik. Grote kans dat in oktober het thuiswerken nog speelt bij ons want wij moeten als overheid het goede voorbeeld geven.
Heeft ouderschapsverlof invloed op vakantiegeld/uren?

[ Bericht 9% gewijzigd door Hilmo op 24-05-2020 18:30:44 ]
  zondag 24 mei 2020 @ 18:30:39 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_193291899
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:22 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb ook alleen onbetaald ouderschapsverlof. Man heeft ook gedeeltelijk betaald (in onderwijs). Hij gaat van 3,5e dag ook naar 3 dagen net als ik. Meer wou hij wel, naar 2 dagen werken bijv maar dat was wel zo'n inkomsten teruggang dat dat niet verstandig is. Ik ga van 26 uur naar 23 of 24 uur. Ik ben twee dagen in de week vrij en man de andere twee dagen :) kind 1 dag naar opvang. Bij R ook zo, geniaal. Vind dat voldoende thuis denk ik. Heeft ouderschapsverlof invloed op vakantiegeld/uren?
Ja ;)
disclaimer
pi_193292101
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja ;)
Goed dat dat aangekaart werd door Hilmo inderdaad. Daar had ik ook nog niet aan gedacht.
  zondag 24 mei 2020 @ 18:46:49 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_193292137
Je gaat in principe parttime werken, minder uren, dus niet meer dan logisch dat de rest dan ook gekort wordt toch?
disclaimer
pi_193292357
Ik krijg een uitkering voor zelfstandigen voor 4 maanden. Ik weet nog niet wanneer ik deze in laat gaan want dat maakt niet zoveel uit en ik wil gewoon lichte werkzaamheden blijven doen tot aan de bevalling als ik het trek.

En qua voedingskussens heb ik er 3. Een is officieel geen echte maar deze is ongeveer 2,5 meter lang en aan het einde van de zwangerschap wikkel ik die helemaal om mij heen en geeft dan steun aan rug en buik. Het kussen van 1,5 meter heb ik nu in bed, daar lig ik dan lepeltje-lepeltje mee met 1 been opgetrokken erover heen geslagen zodat ik dan op mijn buik kan liggen zonder druk op de buik. En dan heb ik nog een kleine u vorm die ik echt alleen gebruik voor het voeden straks.

Verder vanavond maar aan het aanvragen van kraamzorg. Iemand ervaring met kraamzorg1op1 ?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193292566
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2020 18:46 schreef SQ het volgende:
Je gaat in principe parttime werken, minder uren, dus niet meer dan logisch dat de rest dan ook gekort wordt toch?
Dat is ook zo. Ik ben er nog niet helemaal uit. Winkeltijden worden ruimer, dus meer tijd om de uren over de week te verdelen. Als ik bijvoorbeeld 5 dagen om 6 uur begin en 12 uur klaar ben zit ik ook aan de 30 uur. Eerste punt is of dat wel te doen is met 2 kinderen en tweede punt (ook niet geheel onbelangrijk) of ze me ook zo kunnen inplannen. Ik ga na mijn bevalling eerst eens overleggen of ik uren kan werken die ik wil en wat kan en van daaruit beslissen of ik ouderschapsverlof op ga nemen.
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 13:24:38 #292
382129 crew  Donna
pi_193303660
De baby heeft de NIPtest ook met vlag en wimpel gehaald! *O*
pi_193304213
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:24 schreef Donna het volgende:
De baby heeft de NIPtest ook met vlag en wimpel gehaald! *O*
hartstikke fijn. *O*
mijn uitslag moet ik nog binnen krijgen. Ik heb wel een hele grote bloeduitstorting van over gehouden. ze prikte dwars door mijn ader heen.
  maandag 25 mei 2020 @ 14:11:39 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_193304232
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:24 schreef Donna het volgende:
De baby heeft de NIPtest ook met vlag en wimpel gehaald! *O*
Fijn! O+
disclaimer
  maandag 25 mei 2020 @ 14:13:16 #295
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193304257
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 13:24 schreef Donna het volgende:
De baby heeft de NIPtest ook met vlag en wimpel gehaald! *O*
Wat fijn!
Protège moi de mes désirs.
pi_193305391
Super fijn nieuws!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_193306076
Wat een fijn nieuws! *O*

Ik voel me best goed vandaag en daardoor maak ik me eigenlijk gelijk weer druk. Rond deze termijn ging het de vorige keer ook mis en toen ging ik me ook juist beter voelen. Ik haat dit.
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 16:41:11 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193306170
Wat fijn Duman!

Gogo, ik snap je gevoel zo goed! Ook ik heb nog regelmatig deze angsten. Ik heb wel geleerd dat je een dag goed voelen echt niks zegt, hoe verder je bent hoe beter je je over het algemeen voelt :* wanneer heb je weer een echo? En anders echt het hartjesspreekuur bellen hoor, teveel stress is ook niet goed voor je!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193306202
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 16:41 schreef MaJo het volgende:
Wat fijn Duman!

Gogo, ik snap je gevoel zo goed! Ook ik heb nog regelmatig deze angsten. Ik heb wel geleerd dat je een dag goed voelen echt niks zegt, hoe verder je bent hoe beter je je over het algemeen voelt :* wanneer heb je weer een echo? En anders echt het hartjesspreekuur bellen hoor, teveel stress is ook niet goed voor je!
Hartjesspreekuur is met mijn termijn nog geen optie. En ik heb er juist voor gekozen om pas een termijnecho te doen, want een echo nu gaat maar heel kort geruststelling geven. Dus ik vrees toch dat ik het nog even 2,5 week moet uitzitten. ;) Het is gewoon stom dat het onbezorgde eraf is.
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 18:50:44 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193307979
Dicht
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 25 mei 2020 @ 18:50:57 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193307983
Nu echt :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')