abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:54:50 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193145830
Ik bestel dit de laatste tijd steeds vaker als ik niet wil koken. Het smaakt meestal goed, afhankelijk van waar je het bestelt en volgens mij valt het heel erg mee met de calorieën en carbs.

Qua vis doe ik er meestal rauwe zalm, krabsticks, garnalen in. Soms alle 3, soms 2 van deze 3.
Altijd edamame. De groene boontjes die je kent van de sushi.
Rauwe groente: komkommer, Japanse rettich, wortel, pompoen.
Gebakken uitjes.
Masago. De oranje kuit die je ook kent van de sushi.
Furikake, knapperig strooisel op basis van gedroogde groente.
Witte rijst
Poké dressing.

Mais en avocado probeer ik te vermijden in poké. Calorieën.

Als je dit allemaal bij elkaar optelt klinkt dit toch helemaal niet ongezond?
Ongetwijfeld zal het dit toch zijn, aangezien lekker eten meestal ongezond is. Voor mij althans.

Oorspronkelijk komt poké uit Hawaii. De poké die je tegenwoordig overal krijgt is heel erg op de ingrediënten van sushi gebaseerd.

Wie eet er wel eens poké? En hoe (on)gezond denken jullie dat het is?
pi_193145871
serieus TS?

Zo kun je over al het voedsel een topic maken, gewoon met mate en dan is alles in orde.

[ Bericht 81% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2020 18:57:43 ]
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:59:42 #3
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193145901
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 18:57 schreef Banaanvragen het volgende:
serieus TS?

Zo kun je over al het voedsel een topic maken, gewoon met mate en dan is alles in orde.
Sommige dishes zijn gezond, andere zijn ongezond. Dit topic gaat over waar dit staat op de schaal.
0 = Super ongezond
10 = Zeer gezond
pi_193146181
Niet overleven op water, droog brood en sinaasappelen :')
  vrijdag 15 mei 2020 @ 19:56:59 #5
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_193146913
Het aantal calorieën staat niet gelijk aan hoe gezond of ongezond iets is he.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_193146922
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:20 schreef Fushia2 het volgende:
niet een grapefruit eten op het werk om je alcoholisme te verbloemen :')
U MAD?
pi_193147060
Als je er veel groente in doet is het in het algemeen een gezonde maaltijd.

Maar een maaltijd zelf is veel minder belangrijk dan je hele voedingspatroon. Leef je verder gezond dan is die ene keer mcd minder ongezond dan die poke bowl voor een rokende, drinkende bankhanger.

Zalm is overigens ook vet, maar net als avocado bevat het een gezonde soort. Sowieso heb je per dag iig jouw lichaamsgewicht in kilo aan gram vet per dag nodig. Daarnaast stilt het de honger beter dan witte rijst.

Een goed samengestelde Bowl bevat niet zo veel kcal. Dan nog is het de vraag hoeveel je nodig hebt. Als je veel sport heb je ook voldoende koolhydraten en eiwitten nodig, kom je met thuiswerken niet verder dan het toilet en koffieapparaat dan zou ik vooral minder koolhydraten eten.
Whatever...
pi_193147820
Krabsticks is weinig krab aan.
En zo betwijfel ik of de overige ingrediënten wel van kwaliteit zijn.
Als je zoiets al eet, dan zelf maken.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 15 mei 2020 @ 23:37:24 #9
399061 kuolema
vermaledijd
pi_193151636
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:20 schreef Fushia2 het volgende:
Niet overleven op enkel zonlicht :') .

Zoiets kun je toch zelf wel beoordelen? Het hangt af van wat je erin doet (duh), met name als je het hebt over dressing zoals in je OP, dus de ene keer zal het gezonder zijn dan de andere keer. Maar in het algemeen kun je een poké bowl als gezond beschouwen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_193151680
Ik denk niet heel ongezond, maar het is natuurlijk gezonder als je zelf maakt. Want restaurants flikkeren toch altijd meer erin dan je weet.
Oh lees net dat je daar geen zin in hebt haha :+
Die dressing is wel killing. Ik denk dat je dan nog beter voor avocado/mais kan kiezen dan die dressing. Die dressing enz is ook wat meeste sushi zelf echt een bom calorieën geeft.
pi_193151771
Ik doop de inhoud altijd nog even in het beslag om het vervolgens nog 10 minuten in de vetvijver op 180 graden te laten bakken ik weet niet of dat het gezonder maakt of traditioneel is maar het is wel lekker zeker met wat joppiesaus
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  vrijdag 15 mei 2020 @ 23:54:39 #12
37887 Dauthi
Progressive
pi_193151803
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 23:42 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik denk niet heel ongezond, maar het is natuurlijk gezonder als je zelf maakt. Want restaurants flikkeren toch altijd meer erin dan je weet.
Oh lees net dat je daar geen zin in hebt haha :+
Die dressing is wel killing. Ik denk dat je dan nog beter voor avocado/mais kan kiezen dan die dressing. Die dressing enz is ook wat meeste sushi zelf echt een bom calorieën geeft.
Dressing in sushi? Je bedoelt toch niet het beetje azijn en suiker dat door de rijst gemengd wordt?

Die homp witte rijst is het "meest ongezond", pure zetmeel, geen vezel in te bekennen en vitamines nauwelijks. Volkoren

Witte rijst blijft qua glycemische index wel beter dan wit brood.

Beste is volkoren granen.

En TS de avocado, die je vermijdt, is zo'n beetje het gezondste wat er in gaat.
Vol met micronutrienten, essentiele vetzuren (70% is oleic).
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_193152339
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 23:54 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Dressing in sushi? Je bedoelt toch niet het beetje azijn en suiker dat door de rijst gemengd wordt?

Die homp witte rijst is het "meest ongezond", pure zetmeel, geen vezel in te bekennen en vitamines nauwelijks. Volkoren

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bestel zelf ook wel eens pokebowls maar merk dan dat ze er een soort mayonaise achtige dressing bij doen (smaakt niet naar mayo hoor maar meer om het uit te leggen). Soms doen ze dat ook over sushi.
pi_193155123
quote:

[..]

Maar icm met de zalm en de groente is de totale GI van een voel niet zo hoog.

Dus zolang er voldoende groente en via in zit is dat geen enkel probleem. Enkel het zout zou hoog kunnen zijn als er veel sojasaus gebruikt wordt.
Whatever...
pi_193155165
Als je gezond wil doen zou ik eerder de rijst eruit laten dan de avocado. Veel kcal maar allemaal gezonde vetten.
pi_193155809
Witte rijst in overvloed eten en je dan zorgen maken over avocado en mais. Koekoek.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 10:32:33 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_193155853
Er staat dat er witte rijst in zit, niet dat hij kilo's witte rijst weg propt hea.

Anyway, zoals jij het omschrijft is het prima gezond, TS. Persoonlijk ben ik niet zo van het in miligrammen afwegen van elk macronutriënt. Gewoon een beetje met gezond verstand eten. Dan ben je al verder dan het gros van de mensen ;)
disclaimer
pi_193158009
Zolang je maar niet overdreven veel saus op dat ding gooit zit je wel goed
Ik ben ook maar een mens
  zaterdag 16 mei 2020 @ 14:15:37 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_193158876
quote:

[..]

Mij is verteld dat het puur boter is. De volgende keer zal ik het er in doen.
  zaterdag 16 mei 2020 @ 14:17:36 #20
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_193158903
Pokébowl?

Ik ken wel Pokémon...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 16 mei 2020 @ 14:17:57 #21
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_193158911
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:15 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Mij is verteld dat het puur boter is. De volgende keer zal ik het er in doen.
Advocado is vet ja maar wel alleen goeie vetten.
pi_193160479
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 09:38 schreef Koettie het volgende:
Als je gezond wil doen zou ik eerder de rijst eruit laten dan de avocado. Veel kcal maar allemaal gezonde vetten.
Rijst is niets mis mee zeker niet in zo’n maaltijd. Je hebt ook koolhydraten nodig, alleen niet te veel, afhankelijk van je activiteiten.

Daarnaast is het eten van snelle koolhydraten (zoals rijst) in combinatie met groenten/vezels en eiwit/vet uit de zalm juist prima, wordt het lang niet zo snel opgenomen.

Ik zou de avocado er ook zeker bij doen. Lekker en gezond.
Whatever...
pi_193160718
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 19:56 schreef PIETR het volgende:
Het aantal calorieën staat niet gelijk aan hoe gezond of ongezond iets is he.
Dit inderdaad. Wat een misopvatting.
pi_193160895
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 14:17 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Advocado is vet ja maar wel alleen goeie vetten.
ADvocado :')
pi_193162390
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 16:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Rijst is niets mis mee zeker niet in zo’n maaltijd. Je hebt ook koolhydraten nodig, alleen niet te veel, afhankelijk van je activiteiten.

Daarnaast is het eten van snelle koolhydraten (zoals rijst) in combinatie met groenten/vezels en eiwit/vet uit de zalm juist prima, wordt het lang niet zo snel opgenomen.

Ik zou de avocado er ook zeker bij doen. Lekker en gezond.
Mwah, dan zou ik kiezen voor complexe kh, geen witte rijst. En helemaal niet als de keuze bestaat uit of rijst of avocado.
pi_193162456
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:31 schreef Koettie het volgende:

[..]

Mwah, dan zou ik kiezen voor complexe kh, geen witte rijst. En helemaal niet als de keuze bestaat uit of rijst of avocado.
Dat is dan in theorie de iets betere keuze. Maar als Geheel is zo’n bowl gewoon een maaltijd die hee goed in een gezond eet patroon past.

Dat zilvervliesrijst dan een betere keuze is, zeker. Maar ivm vee ander afhaal voer is dit is dan toch echt een goede keuze.
Whatever...
pi_193162533
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is dan in theorie de iets betere keuze. Maar als Geheel is zo’n bowl gewoon een maaltijd die hee goed in een gezond eet patroon past.

Dat zilvervliesrijst dan een betere keuze is, zeker. Maar ivm vee ander afhaal voer is dit is dan toch echt een goede keuze.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:35 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

True. Ik heb door dit topic net een poke bowl besteld, zin in. Zonder rijst :+
pi_193162852
Ha, eet a
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 18:40 schreef Koettie het volgende:

[..]

[..]

True. Ik heb door dit topic net een poke bowl besteld, zin in. Zonder rijst :+
ha, eet smakelijk!
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties