Sommige dishes zijn gezond, andere zijn ongezond. Dit topic gaat over waar dit staat op de schaal.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 18:57 schreef Banaanvragen het volgende:
serieus TS?
Zo kun je over al het voedsel een topic maken, gewoon met mate en dan is alles in orde.
niet een grapefruit eten op het werk om je alcoholisme te verbloemenquote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:20 schreef Fushia2 het volgende:
Niet overleven op water, droog brood en sinaasappelen
Niet overleven op enkel zonlichtquote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:20 schreef Fushia2 het volgende:
Niet overleven op water, droog brood en sinaasappelen
Dressing in sushi? Je bedoelt toch niet het beetje azijn en suiker dat door de rijst gemengd wordt?quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:42 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik denk niet heel ongezond, maar het is natuurlijk gezonder als je zelf maakt. Want restaurants flikkeren toch altijd meer erin dan je weet.
Oh lees net dat je daar geen zin in hebt haha
Die dressing is wel killing. Ik denk dat je dan nog beter voor avocado/mais kan kiezen dan die dressing. Die dressing enz is ook wat meeste sushi zelf echt een bom calorieën geeft.
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bestel zelf ook wel eens pokebowls maar merk dan dat ze er een soort mayonaise achtige dressing bij doen (smaakt niet naar mayo hoor maar meer om het uit te leggen). Soms doen ze dat ook over sushi.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:54 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dressing in sushi? Je bedoelt toch niet het beetje azijn en suiker dat door de rijst gemengd wordt?
Die homp witte rijst is het "meest ongezond", pure zetmeel, geen vezel in te bekennen en vitamines nauwelijks. Volkoren
Witte rijst blijft qua glycemische index wel beter dan wit brood.
Beste is volkoren granen.
En TS de avocado, die je vermijdt, is zo'n beetje het gezondste wat er in gaat.
Vol met micronutrienten, essentiele vetzuren (70% is oleic).
Maar icm met de zalm en de groente is de totale GI van een voel niet zo hoog.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:54 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dressing in sushi? Je bedoelt toch niet het beetje azijn en suiker dat door de rijst gemengd wordt?
Die homp witte rijst is het "meest ongezond", pure zetmeel, geen vezel in te bekennen en vitamines nauwelijks. Volkoren
Mij is verteld dat het puur boter is. De volgende keer zal ik het er in doen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 23:54 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Advocado is vet ja maar wel alleen goeie vetten.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 14:15 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Mij is verteld dat het puur boter is. De volgende keer zal ik het er in doen.
Rijst is niets mis mee zeker niet in zo’n maaltijd. Je hebt ook koolhydraten nodig, alleen niet te veel, afhankelijk van je activiteiten.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 09:38 schreef Koettie het volgende:
Als je gezond wil doen zou ik eerder de rijst eruit laten dan de avocado. Veel kcal maar allemaal gezonde vetten.
Dit inderdaad. Wat een misopvatting.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 19:56 schreef PIETR het volgende:
Het aantal calorieën staat niet gelijk aan hoe gezond of ongezond iets is he.
ADvocadoquote:Op zaterdag 16 mei 2020 14:17 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Advocado is vet ja maar wel alleen goeie vetten.
Mwah, dan zou ik kiezen voor complexe kh, geen witte rijst. En helemaal niet als de keuze bestaat uit of rijst of avocado.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 16:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Rijst is niets mis mee zeker niet in zo’n maaltijd. Je hebt ook koolhydraten nodig, alleen niet te veel, afhankelijk van je activiteiten.
Daarnaast is het eten van snelle koolhydraten (zoals rijst) in combinatie met groenten/vezels en eiwit/vet uit de zalm juist prima, wordt het lang niet zo snel opgenomen.
Ik zou de avocado er ook zeker bij doen. Lekker en gezond.
Dat is dan in theorie de iets betere keuze. Maar als Geheel is zo’n bowl gewoon een maaltijd die hee goed in een gezond eet patroon past.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:31 schreef Koettie het volgende:
[..]
Mwah, dan zou ik kiezen voor complexe kh, geen witte rijst. En helemaal niet als de keuze bestaat uit of rijst of avocado.
quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is dan in theorie de iets betere keuze. Maar als Geheel is zo’n bowl gewoon een maaltijd die hee goed in een gezond eet patroon past.
Dat zilvervliesrijst dan een betere keuze is, zeker. Maar ivm vee ander afhaal voer is dit is dan toch echt een goede keuze.
True. Ik heb door dit topic net een poke bowl besteld, zin in. Zonder rijstquote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is dan in theorie de iets betere keuze. Maar als Geheel is zo’n bowl gewoon een maaltijd die hee goed in een gezond eet patroon past.
Dat zilvervliesrijst dan een betere keuze is, zeker. Maar ivm vee ander afhaal voer is dit is dan toch echt een goede keuze.
ha, eet smakelijk!quote:Op zaterdag 16 mei 2020 18:40 schreef Koettie het volgende:
[..]
[..]
True. Ik heb door dit topic net een poke bowl besteld, zin in. Zonder rijst
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |