Witness idd, uitstekende muziek van Maurice Jarre, vader van Jean Michel Jarre (je kan de overeenkomsten goed horen in raising the barn)quote:Op donderdag 14 mei 2020 17:00 schreef Salina het volgende:
Witness
Picnic at Hanging Rock
Geen idee meer eigenlijk.
Maak hem maar af, jongens.
Mooie omschrijving, het was Weir's laatste film tot nu toe, geen echt groot succes. Maar dat kan komen omdat het boek waar het op gebaseerd is feitelijk niet lijkt te kloppenquote:Iets met "road" of "journey", verhaal over mensen die uit een gevangenenkamp ontsnappen in WOII, en over de bergen van India en Nepal richting Tibet vluchten.
Gebaseerd op een boekenreeks van Patrick O'Brian over de oorlogen tegen Frankrijk in 1800 die ik in het Nederlands moest lezen en daarna nog een keer in het Engels, omdat de originele taal zo ouderwets was dat ik er geen chocola van kon maken. R. C. had er een hoofdrol in.quote:En een film die op zee afspeelt.
quote:Op donderdag 14 mei 2020 17:41 schreef Sands het volgende:
The Truman Show
Master and Commander: The Far Side of the World
The Way Back
Dead Poets Society
The Way Back inderdaad. Road, journey, way.quote:Op donderdag 14 mei 2020 17:20 schreef Sabata het volgende:
[..]
Witness idd, uitstekende muziek van Maurice Jarre, vader van Jean Michel Jarre (je kan de overeenkomsten goed horen in raising the barn)
Hanging Rock, een van zijn mystery films in Australië nav een boek van Joan Lyndsey
2/6
[..]
Mooie omschrijving, het was Weir's laatste film tot nu toe, geen echt groot succes. Maar dat kan komen omdat het boek waar het op gebaseerd is feitelijk niet lijkt te kloppen
[..]
Gebaseerd op een boekenreeks van Patrick O'Brian over de oorlogen tegen Frankrijk in 1800 die ik in het Nederlands moest lezen en daarna nog een keer in het Engels, omdat de originele taal zo ouderwets was dat ik er geen chocola van kon maken. R. C. had er een hoofdrol in.
- een film waarin Ford na Witness nog eens terugkwam als een soort doomsday prepper in de jungle
quote:Composer
Actress
Actress/Singer
Actor/Director
Actress
Composer
Composer/Conductor
Writer/Composer/Actor
Director/Comedian
Comedian/Actress/Host
Producer
Composer
Singer/Composer/Producer
Composer/Producer
Lyricist/Producer
Om de een of andere reden dacht ik altijd dat die met Nick Nolte was, maar in research bleek ik er dus naast te zittenquote:
quote:
Dichtbij maar dat is hem niet.quote:
3/3quote:
Nondeju..., dit zou ik moeten weten...quote:Op donderdag 14 mei 2020 22:55 schreef Sabata het volgende:
negeermodus aan
ennnn.. dan hebben we nog een bekende countryzanger (initialen J.R) die eigenlijk als dubbelganger van Bo Hopkins werd gecast in Gator en zo goed met Reynolds en Needham kon opschieten dat hij nog een paar keer terugkwam. Had een flinke hit met o.a. Eastbound and Down en speelt gitaar op de cover van Guitar Man die Elvis wereldberoemd maakte (een van zijn eigen nummers overigens
The Hustler niet zo lang geleden nog gezien: Jackie Gleasonquote:Op donderdag 14 mei 2020 22:50 schreef Sabata het volgende:
Onze Texas County Mounty hier op de voorgrond (intialen J.G.) was bekend uit een biljartfilm met Paul Newman, zat ook in de serie waarop later Gerard Cox en Sjoerd Pleijsier toen was geluk heel gewoon baseerde. Hij kon trouwens voor zijn rol heel dichtbij huis kijken, een familielid van hem zelf een county sherrif geweest
En NU is ie binnenquote:Op donderdag 14 mei 2020 23:05 schreef Abdoe het volgende:
[..]
The Hustler niet zo lang geleden nog gezien: Jackie Gleason
quote:Nondeju..., dit zou ik moeten weten...
quote:In the 1960s two African-American entrepreneurs hire a working-class white man to pretend to be the head of their business empire while they pose as a janitor and chauffeur.
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 10:31 schreef Salina het volgende:
Interessant verhaal. Benieuwd naar de titel.
Forest Whitaker?
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 10:49 schreef pipster het volgende:
Ik zie Sanuel L JAckson, Anthony Mackie en Colm Meany
quote:
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 11:49 schreef FireFox1 het volgende:
Kick-Ass
Kick-Ass 2
The fifth Wave
Carrie
Neighbors 2
If I Stay
Hugo
Movie 43
quote:
Je mist niks, het is een draak van een film.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 17:17 schreef dyonvbaal het volgende:
verdorie een film die ik wel wil zien, maar waar ik de naam alweer van ben vergeten
Ja!quote:
Nope, Nederlandse film uit de jaren '80.quote:
Dat is Peter Faber.quote:Op zaterdag 16 mei 2020 13:53 schreef dyonvbaal het volgende:
ik dacht juist dat dat Robin Williams was
Hij is voor jou hoorquote:
8/10quote:Op zaterdag 16 mei 2020 14:49 schreef FireFox1 het volgende:
1994 is een geweldig filmjaar![]()
Pulp Fiction
Philadelphia1993
The Shawshank Redemption
Bad Boys1995
Forrest Gump
Speed
The Mask
Léon
4 Weddings and a Funeral
Schindler's List1993 (Dit was Spielberg zijn beste jaar met Schindler's List en Jurassic Park
)
Stargate
Ik zie alleen een short van 4 min bij Erasure? Of bedoelde je Eraser met Arnold Schwarzenegger? Die is uit 1996quote:
Tussenstand 2020:quote:
Eraser inderdaad...quote:Op zaterdag 16 mei 2020 19:35 schreef Sands het volgende:
[..]
Ik zie alleen een short van 4 min bij Erasure? Of bedoelde je Eraser met Arnold Schwarzenegger? Die is uit 1996
[..]
Tussenstand 2020:
Sabata 30
pipster 24
Sands 23
Asap 22
Burnett 13
Starflyer 9
Abdoe 9
Karstman 7
FireFox1 7
Jor_Dii 5
drakin 3
Salina 3
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
Bedankt, ik zat al de hele tijd te bedenken welke film Christopher Lee ook alweer gedaan had in 1973. Kon er niet opkomenquote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:02 schreef Salina het volgende:
Godver. Ik maak geen kans zo.
Solyaris
The Wicker Man
4/8quote:Op zaterdag 16 mei 2020 20:58 schreef Sabata het volgende:
in ieder geval:
- The Exorcist![]()
- Soylent Green![]()
- Westworld![]()
- Mean Streets![]()
6/8quote:Op zaterdag 16 mei 2020 22:01 schreef Starflyer het volgende:
The Getaway - 1972
Naakt over de Schutting![]()