abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193123524
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

Je vervalst de informatie om je punt te maken en dat is jammer. Vooral omdat je zelf altijd zegt tegen "nepnieuws" te zijn.

De lockdown werd wel op 22 maart aangekondigd maar die werd aangekondigd omdat het eerdere "social distancing" advies (!) nog teveel werd genegeerd.

Ofwel: er was in Australië al ruim een week eerder advies voor social distancing en zoveel mogelijk thuis te blijven, er kwam pas een echte "lockdown" toen dat te vrijblijvend bleek te zijn voor sommigen.

Maar die adviesperiode heeft zeker bijgedragen.
[..]

bron van 15 maart: https://www.abc.net.au/news/2020-03-15/coronavirus-what-is-social-distancing-and-how-do-i-do-it/12056916

bron van 15 maart: https://www.health.gov.au/sites/default/files/documents/2020/03/coronavirus-covid-19-information-on-social-distancing.pdf

bron van 2 maart: https://www.health.gov.au/ministers/the-hon-greg-hunt-mp/media/update-on-covid-19-in-australia
Social distancing is geen lockdown.
pi_193123549
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:43 schreef Simmertje het volgende:
Tuurlijk, elke onderzoeker ter wereld geilt op het idee dat iedereen verplicht binnen moet zitten. Daarnaast staan overheden te springen om hun economieën te laten verwoesten gewoon om de mensen te pesten.

Massa hysterie. Er is een tijd geweest dat mensen op heksenjacht gingen. Kun je je niets meer bij voorstellen.
pi_193123603
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:43 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Tuurlijk, elke onderzoeker ter wereld geilt op het idee dat iedereen verplicht binnen moet zitten. Daarnaast staan overheden te springen om hun economieën te laten verwoesten gewoon om de mensen te pesten.

Lul niet zo stom man. :')
Overheden hebben zich vooral laten leiden door angst en massahysterie van de bevolking en hun eigen onderbuikgevoel. Zelfs virologen en onderzoekers weten helemaal niets of vrij weinig over dit virus. May be of might zijn veel gehoorde termen in hun geschreeuw. Deze maatregelen zijn gewoon nergens op gebasseerd.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193123610
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:44 schreef zoost het volgende:

[..]

Massa hysterie. Er is een tijd geweest dat mensen op heksenjacht gingen. Kun je je niets meer bij voorstellen.
Ik heb geen massa hysterie ervaren hoor de afgelopen weken. Maar goed jij bent al vanaf seconde 1 aan het trollen in dit topic. Ben er nu wel beetje klaar mee eigenlijk.
  donderdag 14 mei 2020 @ 14:47:48 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193123624
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:28 schreef Za het volgende:

[..]

Het is een grafiek van Australië, ik denk dat de aanscherpingen in Brabant daar weinig tot geen invloed hebben gehad.
:D _O-
pi_193123651
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Overheden hebben zich vooral laten leiden door angst en massahysterie van de bevolking en hun eigen onderbuikgevoel. Zelfs virologen en onderzoekers weten helemaal niets of vrij weinig over dit virus. May be of might zijn veel gehoorde termen in hun geschreeuw. Deze maatregelen zijn gewoon nergens op gebasseerd.
Al is het waar wat je zegt, dan nog spreek je jezelf enorm tegen.

"Zelfs virologen en onderzoekers weten helemaal niets of vrij weinig over dit virus."

Des te meer een reden om heel een voorzichtig beleid te voeren, better safe than sorry.
pi_193123699
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Al is het waar wat je zegt, dan nog spreek je jezelf enorm tegen.

"Zelfs virologen en onderzoekers weten helemaal niets of vrij weinig over dit virus."

Des te meer een reden om heel een voorzichtig beleid te voeren, better safe than sorry.
Ja ik kan ook wel roeptoeteren om iedereen binnen te houden voor altijd want mogelijk duikt er een nieuw killer virus op. Better safe than sorry.

Je laten leiden door hysterie en onderbuikgevoel is gewoon fout. Eerst bewijzen dat het ook echt werkt want het gaat ten koste van de economie.

Er is steeds meer informatie over dit virus beschikbaar maar we blijven stug volhouden op deze maatregelen zonder enig bewijs dat het werkt.

Helaas spelen er andere belangen mee die ook belangrijk zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193123701
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zelfs dat is niet zeker. Ik ga er van uit dat alles wat we gedaan hebben minstens 2 weken achterliep op de verspreiding.

Maar dat social distance is wel het meest absurde. Collega vertelde net dat hij gisteren in een kroeg was, bediening met plastic schilden voor hun hoofd en douche gordijnen om de tafels. :')

Echt te absurd voor woorden.
Lol dan wil je toch geeneens meer uit eten of wat dan ook. Ben benieuwd hoe dat hier zal zijn. Daarom zei ik gisteren ook dat ze dat niet lang kunnen volhouden. Slaat echt nergens op. We moeten gewoon zo snel mogelijk weer naar het normale. Er zullen mensen besmet blijven en dode vallen, maar we moeten toch een keer door.
pi_193123723
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:

Zeker. Dus laten we de Nederlandse data er even bijpakken:

[ afbeelding ]

Je ziet vrij duidelijk bij "new cases per day" dat er vanaf eind maart een plateau ontstaat en uiteindelijk in april het aantal gevallen begint af te nemen. Niet zo raar gezien de maatregelen die in maart zijn ingevoerd.
Lockdown 23 maart, incubatietijd 1-2 weken:

pi_193123757
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:47 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb geen massa hysterie ervaren hoor de afgelopen weken. Maar goed jij bent al vanaf seconde 1 aan het trollen in dit topic. Ben er nu wel beetje klaar mee eigenlijk.
Als iemand een andere opvatting heeft dan noem je hem gewoon een troll. Opgelost!
pi_193123818
quote:
7s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Lockdown of social distancing maakt geen tering uit. Het hele probleem is getackeld door geen grootschalige evenementen meer te hebben
En ik denk dat minder gebruik van het OV ook wel verschil heeft gemaakt.

Is toch ook een soort evenement op die station. :')
pi_193123850
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

vooral ook in VK, en dan vooral in londen dat is ook een geval apart daar de trein, zo volgepropt
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_193123852
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Aldus de grootste fan van Jensen.
Hoeveel shirtjes zou hij verkocht hebben dankzij corona.

Hoeveel?

We want answers! :(
  donderdag 14 mei 2020 @ 14:59:02 #239
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_193123856
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:55 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Probleem is dus dat dit voor veel mensen ook een drijfveer blijkt te zijn om extra hard te gaan rijden of met van alles behalve nog de weg bezig te zijn. Ergo ; het aantal asociale automobilisten neemt toe. Er zijn er in de voorbije weken een vijftal chauffeurs aangehouden met snelheden ver boven de 200 km/h. Dat gebeurt normaal zelden.
Als het aantal doden per gereden km gestegen is, dan gok ik dat het vooral met verminderde aandacht te maken heeft. Er gebeurt minder, waardoor het moeilijker wordt om aandachtig te blijven.
En volgens een rapport van ERSO hangt het effect van cellphone gebruik (en ik neem aan ook andere activiteiten als eten, instellen van de gps, een nummer zoeken op je mp3 player, etc...) af van de situatie: het verhoogt het risico in "makkelijke" verkeerssituaties ("free flow traffic", "no junctions"), terwijl het in situaties waar voortdurende aandacht nodig is ("restricted/unstable flow", "junctions") het risico verlaagt.
https://ec.europa.eu/tran(...)riverdistraction.pdf pag 35
are we infinite or am I alone
  donderdag 14 mei 2020 @ 14:59:19 #240
67174 Dos37
Come on Twente
pi_193123862
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Niet alleen op station, in de trein ook. Maar het effect daarvan kunnen we over twee weken in London gaan zien daar is het alweer druk in het openbaar vervoer
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_193123872
10 nieuwe doden en 159 nieuwe besmettingen in Ierland

https://www.thejournal.ie(...)020-5098057-May2020/
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
  donderdag 14 mei 2020 @ 15:01:20 #242
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193123890
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:30 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zelfs dat is niet zeker. Ik ga er van uit dat alles wat we gedaan hebben minstens 2 weken achterliep op de verspreiding.

Maar dat social distance is wel het meest absurde. Collega vertelde net dat hij gisteren in een kroeg was, bediening met plastic schilden voor hun hoofd en douche gordijnen om de tafels. :')

Echt te gek voor woorden, gekker dan de meest absurde sci-fi film. Ze moeten wel anders krijgen ze een boete.
Net als bibliotheken die nu ingeleverde boeken 72 uur in quarantaine gaan doen :')

Zelfs al zou je theoretisch 'onder ideale condities in een lab' op die manier een virus kunnen overdragen, die kans is daarbuiten zo ontzettend klein. Het is vooral weer schijnveiligheid, oftewel het gevoel creëren 'we hebben het onder controle'.
pi_193123896
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 14:51 schreef Za het volgende:

[..]

Lockdown 23 maart, incubatietijd 1-2 weken:

[ afbeelding ]
23 maart?

12 maart: Evenementen afgelast en oproep tot thuiswerken
Er komen landelijke maatregelen die gelden tot 31 maart: evenementen met meer dan honderd personen worden afgelast, mensen moeten thuiswerken indien mogelijk en wie koorts of luchtwegklachten heeft, moet binnenblijven.

15 maart: Scholen gaan sluiten, ook deel horeca dicht
De maatregelen worden verlengd tot en met 6 april. Daarnaast gaan de scholen en de kinderopvang sluiten, maar niet voor kinderen van ouders met vitale groepen. Ook moeten onder meer eet- en drinkgelegenheden, sportclubs en coffeeshops dicht. Afhalen blijft mogelijk.
  donderdag 14 mei 2020 @ 15:02:54 #244
12221 Tijn