Social distancing is geen lockdown.quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je vervalst de informatie om je punt te maken en dat is jammer. Vooral omdat je zelf altijd zegt tegen "nepnieuws" te zijn.
De lockdown werd wel op 22 maart aangekondigd maar die werd aangekondigd omdat het eerdere "social distancing" advies (!) nog teveel werd genegeerd.
Ofwel: er was in Australië al ruim een week eerder advies voor social distancing en zoveel mogelijk thuis te blijven, er kwam pas een echte "lockdown" toen dat te vrijblijvend bleek te zijn voor sommigen.
Maar die adviesperiode heeft zeker bijgedragen.
[..]
bron van 15 maart: https://www.abc.net.au/news/2020-03-15/coronavirus-what-is-social-distancing-and-how-do-i-do-it/12056916
bron van 15 maart: https://www.health.gov.au/sites/default/files/documents/2020/03/coronavirus-covid-19-information-on-social-distancing.pdf
bron van 2 maart: https://www.health.gov.au/ministers/the-hon-greg-hunt-mp/media/update-on-covid-19-in-australia
Massa hysterie. Er is een tijd geweest dat mensen op heksenjacht gingen. Kun je je niets meer bij voorstellen.quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:43 schreef Simmertje het volgende:
Tuurlijk, elke onderzoeker ter wereld geilt op het idee dat iedereen verplicht binnen moet zitten. Daarnaast staan overheden te springen om hun economieën te laten verwoesten gewoon om de mensen te pesten.
Overheden hebben zich vooral laten leiden door angst en massahysterie van de bevolking en hun eigen onderbuikgevoel. Zelfs virologen en onderzoekers weten helemaal niets of vrij weinig over dit virus. May be of might zijn veel gehoorde termen in hun geschreeuw. Deze maatregelen zijn gewoon nergens op gebasseerd.quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:43 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Tuurlijk, elke onderzoeker ter wereld geilt op het idee dat iedereen verplicht binnen moet zitten. Daarnaast staan overheden te springen om hun economieën te laten verwoesten gewoon om de mensen te pesten.
Lul niet zo stom man.
Ik heb geen massa hysterie ervaren hoor de afgelopen weken. Maar goed jij bent al vanaf seconde 1 aan het trollen in dit topic. Ben er nu wel beetje klaar mee eigenlijk.quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:44 schreef zoost het volgende:
[..]
Massa hysterie. Er is een tijd geweest dat mensen op heksenjacht gingen. Kun je je niets meer bij voorstellen.
quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:28 schreef Za het volgende:
[..]
Het is een grafiek van Australië, ik denk dat de aanscherpingen in Brabant daar weinig tot geen invloed hebben gehad.
Al is het waar wat je zegt, dan nog spreek je jezelf enorm tegen.quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Overheden hebben zich vooral laten leiden door angst en massahysterie van de bevolking en hun eigen onderbuikgevoel. Zelfs virologen en onderzoekers weten helemaal niets of vrij weinig over dit virus. May be of might zijn veel gehoorde termen in hun geschreeuw. Deze maatregelen zijn gewoon nergens op gebasseerd.
Ja ik kan ook wel roeptoeteren om iedereen binnen te houden voor altijd want mogelijk duikt er een nieuw killer virus op. Better safe than sorry.quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Al is het waar wat je zegt, dan nog spreek je jezelf enorm tegen.
"Zelfs virologen en onderzoekers weten helemaal niets of vrij weinig over dit virus."
Des te meer een reden om heel een voorzichtig beleid te voeren, better safe than sorry.
Lol dan wil je toch geeneens meer uit eten of wat dan ook. Ben benieuwd hoe dat hier zal zijn. Daarom zei ik gisteren ook dat ze dat niet lang kunnen volhouden. Slaat echt nergens op. We moeten gewoon zo snel mogelijk weer naar het normale. Er zullen mensen besmet blijven en dode vallen, maar we moeten toch een keer door.quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zelfs dat is niet zeker. Ik ga er van uit dat alles wat we gedaan hebben minstens 2 weken achterliep op de verspreiding.
Maar dat social distance is wel het meest absurde. Collega vertelde net dat hij gisteren in een kroeg was, bediening met plastic schilden voor hun hoofd en douche gordijnen om de tafels.
Echt te absurd voor woorden.
Lockdown 23 maart, incubatietijd 1-2 weken:quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:37 schreef Tijn het volgende:
Zeker. Dus laten we de Nederlandse data er even bijpakken:
[ afbeelding ]
Je ziet vrij duidelijk bij "new cases per day" dat er vanaf eind maart een plateau ontstaat en uiteindelijk in april het aantal gevallen begint af te nemen. Niet zo raar gezien de maatregelen die in maart zijn ingevoerd.
Als iemand een andere opvatting heeft dan noem je hem gewoon een troll. Opgelost!quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:47 schreef Simmertje het volgende:
Ik heb geen massa hysterie ervaren hoor de afgelopen weken. Maar goed jij bent al vanaf seconde 1 aan het trollen in dit topic. Ben er nu wel beetje klaar mee eigenlijk.
En ik denk dat minder gebruik van het OV ook wel verschil heeft gemaakt.quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Lockdown of social distancing maakt geen tering uit. Het hele probleem is getackeld door geen grootschalige evenementen meer te hebben
vooral ook in VK, en dan vooral in londen dat is ook een geval apart daar de trein, zo volgeproptquote:Op donderdag 14 mei 2020 14:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En ik denk dat minder gebruik van het OV ook wel verschil heeft gemaakt.
Is toch ook een soort evenement op die station.
Hoeveel shirtjes zou hij verkocht hebben dankzij corona.quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Aldus de grootste fan van Jensen.
Als het aantal doden per gereden km gestegen is, dan gok ik dat het vooral met verminderde aandacht te maken heeft. Er gebeurt minder, waardoor het moeilijker wordt om aandachtig te blijven.quote:Op donderdag 14 mei 2020 10:55 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Probleem is dus dat dit voor veel mensen ook een drijfveer blijkt te zijn om extra hard te gaan rijden of met van alles behalve nog de weg bezig te zijn. Ergo ; het aantal asociale automobilisten neemt toe. Er zijn er in de voorbije weken een vijftal chauffeurs aangehouden met snelheden ver boven de 200 km/h. Dat gebeurt normaal zelden.
Niet alleen op station, in de trein ook. Maar het effect daarvan kunnen we over twee weken in London gaan zien daar is het alweer druk in het openbaar vervoerquote:Op donderdag 14 mei 2020 14:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En ik denk dat minder gebruik van het OV ook wel verschil heeft gemaakt.
Is toch ook een soort evenement op die station.
Net als bibliotheken die nu ingeleverde boeken 72 uur in quarantaine gaan doenquote:Op donderdag 14 mei 2020 14:30 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zelfs dat is niet zeker. Ik ga er van uit dat alles wat we gedaan hebben minstens 2 weken achterliep op de verspreiding.
Maar dat social distance is wel het meest absurde. Collega vertelde net dat hij gisteren in een kroeg was, bediening met plastic schilden voor hun hoofd en douche gordijnen om de tafels.
Echt te gek voor woorden, gekker dan de meest absurde sci-fi film. Ze moeten wel anders krijgen ze een boete.
23 maart?quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:51 schreef Za het volgende:
[..]
Lockdown 23 maart, incubatietijd 1-2 weken:
[ afbeelding ]
Blijf je lekker in cirkels draaien, of wat?quote:
quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor de honderste keer: de meeste maatregelen gingen al eerder in. Op 23 maart was er een aanscherping, maar op 10 maart werden in Brabant al grote evenementen geschrapt. In de dagen daarop zijn mensen thuis gaan werken en uiteindelijk ook de scholen, restaurants etc. gesloten. En dat weet je best.
De rest van Italië (50 miljoen inwoners):quote:Op donderdag 14 mei 2020 06:29 schreef crystal_meth het volgende:
Lombardije (10 miljoen inwoners):
Gevallen: 83.298 (+394)
Doden: 15.185 (+69)
Op IC: 307 (-15)
In ziekenhuis: 5007 (-215)
[..]
Die eerste paar weken vooral binnen blijven en amper iemand zien voelde elke dag echt hetzelfde aan.quote:Op donderdag 14 mei 2020 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Eigenlijk is het pas 2 maanden geleden sinds de eerste maatregelen zo'n beetje maar het voelt echt zo veel langer..
Maar echt, ik was met kerst nog in londen. Voelt als 1,5 jaar geleden.quote:Op donderdag 14 mei 2020 15:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Eigenlijk is het pas 2 maanden geleden sinds de eerste maatregelen zo'n beetje maar het voelt echt zo veel langer..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |