quote:Op zondag 14 juni 2020 20:10 schreef controlaltdelete het volgende:
Leidse hoogleraar kritisch op spoedwet coronamaatregelen: 'Gaat in tegen onze grondrechten'
De regering wil een einde maken aan de noodverordeningen waarmee alle coronamaatregelen worden geregeld. Deze maatregelen staan in een spoedwet die nu voor advies bij de Raad van State ligt. Wim Voermans, hoogleraar staatsrecht aan de Universiteit Leiden, heeft het wetsvoorstel gezien en waarschuwt de leden van de Tweede Kamer. Met deze wet kan de minister een jaar lang doen wat hij wil.'
Het concept dat Voermans heeft gezien, heeft hetzelfde probleem als de noodverordeningen. 'Het is een volmachtwet’, legt de hoogleraar uit. 'Dat houdt in dat de minister volgens dit concept nog een jaar lang de bevoegdheid krijgt om zelfstandig te beslissen welke maatregelen in Nederland gelden. Dat past niet in een democratische rechtsstaat.'
Her heb ik mijn bezwaarschrift ook op gebaseerd. Niet dat artikel of die gast ofzo, maar het feit dat het ongrondwettelijk is. Ik verwacht met enkele dagen antwoord van het OM.quote:
Ben benieuwd naar de respons. Hoop voor je dat je gelijk krijgt, die agent had ook voor een andere aanpak kunnen kiezen.quote:Op maandag 15 juni 2020 05:56 schreef illusions het volgende:
[..]
Her heb ik mijn bezwaarschrift ook op gebaseerd. Niet dat artikel of die gast ofzo, maar het feit dat het ongrondwettelijk is. Ik verwacht met enkele dagen antwoord van het OM.
Zal het wel laten weten indien positief, en indien negatief hun onderbouwing voor dit kansloze graaien.quote:Op maandag 15 juni 2020 13:02 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de respons. Hoop voor je dat je gelijk krijgt, die agent had ook voor een andere aanpak kunnen kiezen.
Tofquote:Op maandag 15 juni 2020 14:10 schreef illusions het volgende:
[..]
Zal het wel laten weten indien positief, en indien negatief hun onderbouwing voor dit kansloze graaien.
De Franse Revolutiequote:Op maandag 15 juni 2020 22:28 schreef illusions het volgende:
Zo'n protest lijkt mij dus compleet zinloos. Het enige wat je nodig hebt is 1 rechterlijke uitspraak die de opgelegde corona-boetes nietig verklaart. Ik ken niet één protest wat daadwerkelijk iets heeft uitgehaald.
Merci. Beetje oppassen met dat demonstreren voor je het weet steekt het virus weer de kop op. Daar worden we per slotte voor gewaarschuwd.quote:
Ik houd gwn een beetje afstandquote:Op maandag 15 juni 2020 22:36 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Merci. Beetje oppassen met dat demonstreren voor je het weet steekt het virus weer de kop op. Daar worden we per slotte voor gewaarschuwd.
Je stem kun je laten horen d.m.v. actie, niet door te gaan zitten op een groot grasveld en lekker te janken met z'n allen. Wat hebben we nou helemaal bereikt met protesteren? Gooi liever wat geld bij elkaar en vecht een afgewezen bezwaarschrift aan tot de hoogste rechterlijke macht, waarna op basis van dat besluit effectief actie kan worden ondernomen.quote:Op maandag 15 juni 2020 22:34 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
De Franse Revolutie![]()
Nee sorry, maar wat moet je dan. Je stem laten horen is toch wel belangrijk. Zo van, wij staan hier niet achter. Hoe meer stemmen, hoe sterker het geluid.
Voor als je bezwaarschrift wordt afgewezen?quote:Op maandag 15 juni 2020 22:40 schreef illusions het volgende:
[..]
Je stem kun je laten horen d.m.v. actie, niet door te gaan zitten op een groot grasveld en lekker te janken met z'n allen. Wat hebben we nou helemaal bereikt met protesteren? Gooi liever wat geld bij elkaar en vecht een afgewezen bezwaarschrift aan tot de hoogste rechterlijke macht, waarna op basis van dat besluit effectief actie kan worden ondernomen.
Het kan geen kwaad, maar zinvolle protesten ken ik niet.
Nouja, ik noem het maar als voorbeeld, maar er zijn natuurlijk heel veel dingen die op een dergelijke manier beslist worden. Zo was er een cannabisgerelateerde zaak in Spanje die in het hooggerechtshof werd beslist in het voordeel van een "club rokers", en sindsdien heb je daar overal coffeeshops, nog meer dan in Nederland.quote:Op maandag 15 juni 2020 22:50 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Voor als je bezwaarschrift wordt afgewezen?
Ik denk dat als een protest objectief gezien sterk staat, een heel groot protest met dus een gegronde basis, wel invloed zou kunnen hebben op een bepaalde uitkomst. Ja het blijft een klein kansje.
Ik moet opeens denken aan het Februari- protest die onverwachts ontzettend groot was geworden, maar helaas uiteindelijk hard de kop in gedrukt werd.
Mensen lullen erover ja, maar wat is er nou concreet bereikt? Helemaal niets. Het is alweer bijna zomer, dus straks gaan we het weer lekker over zwarte piet hebben en is iedereen dit ook weer vergeten. Kan aan mij liggen maar een blijvend effect zie ik niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 22:56 schreef SuperHartje het volgende:
Kijk eens naar de invloed van de blm protesten. Die worden dan waarschijnlijk wel gepushed, maar de invloed is er wel.
We wachten het antwoord wel even af. Kunnen we alsnog een actie opzettenquote:Op maandag 15 juni 2020 23:06 schreef illusions het volgende:
[..]
Nouja, ik noem het maar als voorbeeld, maar er zijn natuurlijk heel veel dingen die op een dergelijke manier beslist worden. Zo was er een cannabisgerelateerde zaak in Spanje die in het hooggerechtshof werd beslist in het voordeel van een "club rokers", en sindsdien heb je daar overal coffeeshops, nog meer dan in Nederland.
[..]
Beelden omver? Anarchie in de US. Ruzie en polarisatie. Massale donaties aan blm stichtingen. En overal wordt er op gehapt.quote:Mensen lullen erover ja, maar wat is er nou concreet bereikt? Helemaal niets. Het is alweer bijna zomer, dus straks gaan we het weer lekker over zwarte piet hebben en is iedereen dit ook weer vergeten. Kan aan mij liggen maar een blijvend effect zie ik niet.
Mja, mee eens, maar de enige blijvende verandering, zoals je zelf al zegt, zijn een paar beelden die er niet meer staan. Of dat nu zoveel zin heeft? En ZP discussie heeft precies hetzelfde effect als dit hele BLM gelul, uiteindelijk wordt niemand er beter van en vloeit het geld naar doelen waar het oorspronkelijk niet voor bedoeld is en waarmee waarschijnlijk juist het tegenovergestelde wordt bereikt.quote:Op maandag 15 juni 2020 23:17 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
We wachten het antwoord wel even af. Kunnen we alsnog een actie opzetten
[..]
Beelden omver? Anarchie in de US. Ruzie en polarisatie. Massale donaties aan blm stichtingen. En overal wordt er op gehapt.
Ja het heeft wel wat teweeg gebracht. Vooral omdat het gepushed is waarschijnlijk. Maar echt blijvende verandering zie ik ook nog niet.
Effect van ZP discussie is sensatie en polarisatie. Blijvend effect? Geen idee. Verder is zwarte Piet vooral nog zwart, maar zijn er wel wat aanpassingen gedaan. Maar wel off-topic om er te diep op in te gaan.
Mja. Punt is dat, zolang er nog ‘vrijspel’ is;, er een heel klein kansje is dat er toch iets teweeg gebracht kan worden. Mja het gaat allemaal ook ineens zo snel. Dan dele ze mee dat 1 juli die spoedwet toch ingaat. Tja.quote:Op maandag 15 juni 2020 23:21 schreef illusions het volgende:
[..]
Mja, mee eens, maar de enige blijvende verandering, zoals je zelf al zegt, zijn een paar beelden die er niet meer staan. Of dat nu zoveel zin heeft? En ZP discussie heeft precies hetzelfde effect als dit hele BLM gelul, uiteindelijk wordt niemand er beter van en vloeit het geld naar doelen waar het oorspronkelijk niet voor bedoeld is en waarmee waarschijnlijk juist het tegenovergestelde wordt bereikt.
Misschien wat recenter?quote:Op maandag 15 juni 2020 22:34 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
De Franse Revolutie![]()
Nee sorry, maar wat moet je dan. Je stem laten horen is toch wel belangrijk. Zo van, wij staan hier niet achter. Hoe meer stemmen, hoe sterker het geluid.
Zie mijn gesprek met illusions. Ik ga mijn mening niet dubbel zo vaak uitleggenquote:Op maandag 15 juni 2020 23:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien wat recenter?
Nja Roemenië van van Nicolae Ceaușescu , enzo.. maar dat is een van de weinige die tot niet al te veel bloedvergieten leed. Van de afgelopen +-50 jaar.
Maar alsnog, is ons landje te erg verdeeld dat het tot een massa volksopstand zal leiden.
En zoals illusions hier boven al eens aangaf, een vaccin word eerst heel erg veel getest voor het in gebruik word genomen.
Plus het moet natuurlijk ook compatibel zijn met het autisme vaccin hé.
Da's best lastig.
Hoewel de OP zegt dat je met deze wet geen baas meer over je eigen lichaam bent, is dat eigenlijk gewoon onzin natuurlijk. Er is helemaal niets over vaccinatie hierin opgenomen, het gaat puur om gedragsregels zoals groepsvorming en dergelijke.quote:Op maandag 15 juni 2020 23:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
Misschien wat recenter?
Nja Roemenië van van Nicolae Ceaușescu , enzo.. maar dat is een van de weinige die tot niet al te veel bloedvergieten leed. Van de afgelopen +-50 jaar.
Maar alsnog, is ons landje te erg verdeeld dat het tot een massa volksopstand zal leiden.
En zoals illusions hier boven al eens aangaf, een vaccin word eerst heel erg veel getest voor het in gebruik word genomen.
Plus het moet natuurlijk ook compatibel zijn met het autisme vaccin hé.
Da's best lastig.
Nee, zou me kapot schamen eerlijk gezegd.quote:Op maandag 15 juni 2020 23:28 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Mja. Punt is dat, zolang er nog ‘vrijspel’ is;, er een heel klein kansje is dat er toch iets teweeg gebracht kan worden. Mja het gaat allemaal ook ineens zo snel. Dan dele ze mee dat 1 juli die spoedwet toch ingaat. Tja.
Maar goed, jij gaat dus niet
Dat hele blm is gewoon een heerlijke reden om ff lekker te gaan rellen, althans in de VS hé..quote:Op maandag 15 juni 2020 23:21 schreef illusions het volgende:
[..]
Mja, mee eens, maar de enige blijvende verandering, zoals je zelf al zegt, zijn een paar beelden die er niet meer staan. Of dat nu zoveel zin heeft? En ZP discussie heeft precies hetzelfde effect als dit hele BLM gelul, uiteindelijk wordt niemand er beter van en vloeit het geld naar doelen waar het oorspronkelijk niet voor bedoeld is en waarmee waarschijnlijk juist het tegenovergestelde wordt bereikt.
Mja, in de OP staat iets over dat dit ook vaccinatie zou betreffen.quote:Op maandag 15 juni 2020 23:31 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Maar hoezo vaccin? Dit gaat puur over de spoedwet en het nut van protesteren
Ja eens. Dit gaat over onze grondrechten idd.quote:Op maandag 15 juni 2020 23:32 schreef illusions het volgende:
[..]
Hoewel de OP zegt dat je met deze wet geen baas meer over je eigen lichaam bent, is dat eigenlijk gewoon onzin natuurlijk. Er is helemaal niets over vaccinatie hierin opgenomen, het gaat puur om gedragsregels zoals groepsvorming en dergelijke.
[..]
Nou ja zegquote:Nee, zou me kapot schamen eerlijk gezegd.
De enigen die zich uitspreken voor BLM zijn uit op politiek gewin, hebben niks te doen, of zijn bang dat ze zelf racist genoemd worden als ze zich niet uitspreken.quote:Op maandag 15 juni 2020 23:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat hele blm is gewoon een heerlijke reden om ff lekker te gaan rellen, althans in de VS hé..
Laatste keer was al even terug.
Tenzij je elke black friday mee telt.
En nogmaals de hele wijziging van de wet heeft alleen tijdelijk nut..
Het is best funest voor de economie, korte periode.. ja dat kan.. maar een lange periode... Dat word m niet.
En niet te vergeten Instagram models!quote:Op maandag 15 juni 2020 23:36 schreef illusions het volgende:
[..]
De enigen die zich uitspreken voor BLM zijn uit op politiek gewin, hebben niks te doen, of zijn bang dat ze zelf racist genoemd worden als ze zich niet uitspreken.
Zou me gewoon een beetje awkward voelen. Het is wel iets waar ik tegen ben, maar mijn aanwezigheid zal er niet gemist worden.quote:Op maandag 15 juni 2020 23:36 schreef SuperHartje het volgende:
Nou ja zeg![]()
Ik protesteer nooit, maar dit vind ik wel wat.
Niet fucken met Instagram modellen. Dat vind ik een absoluut pluspunt van de laatste paar jaar.quote:
Iedere stem telt toch. Ik hoop echt dat Nederland zich laat horen. Zal wel weer tegenvallen, helemaal in vergelijking met de blm protesten. Laat maar weten als je spontaan van gedachten verandertquote:Op maandag 15 juni 2020 23:40 schreef illusions het volgende:
[..]
Zou me gewoon een beetje awkward voelen. Het is wel iets waar ik tegen ben, maar mijn aanwezigheid zal er niet gemist worden.
Iedere stem telt idd daarom zijn we nu al dik 10 jaar aan het luisteren naar een klein groepje wat het hele Sinterklaas feest uit Nederland wil verbannen.quote:Op maandag 15 juni 2020 23:47 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Iedere stem telt toch. Ik hoop echt dat Nederland zich laat horen. Zal wel weer tegenvallen, helemaal in vergelijking met de blm protesten. Laat maar weten als je spontaan van gedachten verandertfotoreportage of zo mag ook.
Kleine kans.quote:Op maandag 15 juni 2020 23:47 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Iedere stem telt toch. Ik hoop echt dat Nederland zich laat horen. Zal wel weer tegenvallen, helemaal in vergelijking met de blm protesten. Laat maar weten als je spontaan van gedachten verandertfotoreportage of zo mag ook.
Voor mijn part maken ze 'm paars, als ik het maar niet meer hoef te horen.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 00:08 schreef theguyver het volgende:
Blm... Geld dat dan ook voor zwarte piet???
Jup dat dus..quote:Op dinsdag 16 juni 2020 00:20 schreef illusions het volgende:
[..]
Kleine kans.Zie jouw foto's wel tegemoet.
[..]
Voor mijn part maken ze 'm paars, als ik het maar niet meer hoef te horen.
Zo goedgelovigquote:Op maandag 15 juni 2020 23:47 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Hoezo goedgelovig? Ik zeg in die post letterlijk dat het waarschijnlijk zal tegenvallen, ook in vergelijking met de blm protesten. Of bedoel je wat anders of zo?quote:
quote:Op dinsdag 16 juni 2020 00:47 schreef koosbasterd het volgende:
Ja, ok, je bedoelt het goed.
Het is alleen allemaal zinloos.
Dat is gewoon mijn mening, verder niks, ieder z'n ding.
Ik ga dat niet weer herhalen. En natuurlijk hoef je het er niet mee eens te zijnquote:Op dinsdag 16 juni 2020 00:31 schreef SuperHartje het volgende:
En daarbij heb ik aangegeven hoe gegronde protesten een bepaald effect of nut kunnen hebben.
Eens hoor, kleine moeite en niks doen voelt gewoon niet goed.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 00:51 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
[..]
Ik ga dat niet weer herhalen. En natuurlijk hoef je het er niet mee eens te zijn
Ik ga gwn even mijn steun betuigen, zonder verwachtingen. Kleine moeite eik.
Nou deze loser gaat weer proberen te slapenquote:Op dinsdag 16 juni 2020 00:54 schreef koosbasterd het volgende:
Algemeen bedoeld;
Malieveld is voor losers
Denk daar maar eens over na
Omdat je op een bepaalde plek mag zijn?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 00:54 schreef koosbasterd het volgende:
Algemeen bedoeld;
Malieveld is voor losers
Denk daar maar eens over na
Het was een vraag. Voel jij dat zo? Ik niet hoor, ik doe en zeg wat ik wil.quote:Op dinsdag 16 juni 2020 00:59 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Hoezo mag? wat is dat voor slaventalk? Ben je zo afhankelijk?
Er zegt echt niemand dat je een vaccin moet nemen hoor, waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 16 juni 2020 02:07 schreef koosbasterd het volgende:
[..]
Stoer man,
Neem je ook een vaccin als ze aan je deur kloppen? Zo ja, waarom wel? zo nee, waarom niet?
Het is immers voor de goede zaak.(zeggen ze)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |