beantherio | woensdag 13 mei 2020 @ 14:40 |
TBD | |
daNpy | woensdag 13 mei 2020 @ 14:49 |
Ieder zijn mening. Maar in Brazilie heeft ie echt wel wat laten zien, en Ricciardo niet in dezelfde auto. Die bleef ronde na ronde achter een tragere deelnemer hangen, terwijl die al veel langer F1 rijdt. Toppunt natuurlijk ook dat ie zelf buitenom door Max ingehaald werd... auw. Maar ook op het droog gaat Max graag buitenom, zoals op Blanchimont in Spa en nog vele andere voorbeelden. 95% van de coureurs denkt daar niet eens aan en dat is het verschil. Zijn fouten zijn ook wel flink afgenomen imo en zijn prestaties toegenomen. En zelfs een regerend WK tikt nog wel eens iemand onnodig van de baan af... | |
shiz | woensdag 13 mei 2020 @ 15:43 |
Ik ben benieuwd of Max, Lando, Leclerc, Albon en George (Giovinazzi/Latifi misschien; maar die doen ook bij het simmen niet echt mee voor overwinningen ) straks veel beter uit de verf komen dan de rest, met name Hamilton, omdat ze zo intensief door blijven simmen en daarmee scherp blijven. Mogen ze eigenlijk hun autos doorontwikkelen, of moesten de fabrieken echt op slot? | |
beantherio | woensdag 13 mei 2020 @ 15:51 |
Volgens Hamilton maakt het geen bal uit: Hamilton: No benefit whatsoever to sim racing | |
Starflyer | woensdag 13 mei 2020 @ 15:57 |
Echt op slot, voor in totaal 9 weken (april/mei). Pas in juni mogen ze weer vol aan de slag. Iets eerder (na 50 dagen) mogen ze al langzaam opstarten met max 10 man. https://www.formula1.com/(...)tdusvbcufQcpxwH.html | |
tja77 | woensdag 13 mei 2020 @ 16:20 |
Sainz heeft sinds zijn tijd als teamgenoot van Verstappen, stapjes gezet. Max heeft daarentegen stappen gezet. Sainz is een goed coureur, maar Leclerc is echt wel een stukje sneller. Als Leclerc Sainz degradeerd, zegt dat niet zo heel veel over de kwaliteiten van Max. | |
shiz | woensdag 13 mei 2020 @ 16:22 |
Ah ok. thanks. Al kunnen ze natuurlijk prima thuis stiekum rekenmodellen loslaten op mogelijke update packages. 'Wij van wc eend'... Ik denk dat Max en Charles hem gewoon om de oren rijden zodra we weer gaan racen. | |
Tarado | woensdag 13 mei 2020 @ 16:51 |
ik blijf het moeilijk vinden om coureurs met elkaar te vergelijken die niet in dezelfde auto zitten en zelfs dan, bedoel is Leclerc nu snel of is Vettel gewoon niet meer zo snel? | |
Marcoss | woensdag 13 mei 2020 @ 16:52 |
Zou die paar maanden "rust" zoveel uitmaken ja? Zeker Lewis zit inmiddels al zo lang in de F1, neem aan dat hij wel weet hoe hij daarmee om moet gaan. En anders komt dat vast op de vrijdag wel weer goed als ze eenmaal gaan racen. | |
aesop | woensdag 13 mei 2020 @ 17:01 |
Met je laatste opmerking ben ik het eens. En je eerste eigenlijk ook, die trend zag je al bij Toro Rosso. Toch denk ik dat Sainz afgelopen jaar enorm gegroeid is door de positie als teamleider en ik verwacht dat hij Leclerc goed partij kan bieden. Tenzij hij ten onder gaat aan de sfeer en druk bij Ferrari en van pa Sainz. Hij lijkt me daar toch een beetje bevattelijk voor. | |
_-_ratjetoe_-_ | woensdag 13 mei 2020 @ 17:29 |
Ja precies. Hier wordt nu alvast ingedekt door te stellen dat Max zich in de tussentijd veel meer heeft ontwikkeld dan Sainz. Zou een kern van waarheid in kunnen zitten, oordeel zou ook beďnvloed kunnen zijn door enig chauvinisme. Als Leclerc Sainz op zeer grote afstand rijdt zegt dat heus wel wat over zijn kwaliteiten, en ook een klein beetje (niet alles) over Max' kwaliteiten. | |
Tarado | woensdag 13 mei 2020 @ 17:35 |
het wordt pas echt interessant als Sainz sneller blijkt te zijn | |
Kleffe_Dop | woensdag 13 mei 2020 @ 17:53 |
Autobild meldt dat Seb dichtbij een contract zou zijn met McLaren. In dat geval zou Danny Ric de grote verliezer zijn van deze rijders carousel. | |
daNpy | woensdag 13 mei 2020 @ 17:56 |
Dat was ie vorig jaar ook al | |
potjecreme | woensdag 13 mei 2020 @ 17:57 |
Ik gun het zowel Sainz als Ricciardo niet. | |
potjecreme | woensdag 13 mei 2020 @ 18:10 |
Met deze Instagram post zou je denken aan #44. 😜 https://www.instagram.com/p/CAFyS8HHhm9/?igshid=czkyhd1p4w2q | |
DKUp | woensdag 13 mei 2020 @ 18:44 |
Ze quoten Hamilton JAAAA | |
Toekito | woensdag 13 mei 2020 @ 18:47 |
niet alleen Ric, dan wil ik voorzichtig Russell ook nomineren. Die had mooi van Williams op verzoek van Mercedes een tussenstap bij Mclaren kunnen maken. | |
Nattekat | woensdag 13 mei 2020 @ 18:54 |
F1 2019 is niet simracen. | |
opreis | woensdag 13 mei 2020 @ 18:56 |
En dat allemaal voordat er ook maar een meter gereden is in 2020. Zou wel grappig zijn als Vettel dit jaar Leclerc verslaat, en Norris Sainz verslaat. | |
Starflyer | woensdag 13 mei 2020 @ 18:58 |
Die heeft nog een contract bij Williams voor volgend jaar. | |
potjecreme | woensdag 13 mei 2020 @ 19:02 |
Zal vast een clausule in zitten. | |
Toekito | woensdag 13 mei 2020 @ 19:03 |
Als Mercedes Williams nog iets meer korting geeft is dat contract ook weg. | |
Starflyer | woensdag 13 mei 2020 @ 19:04 |
Volgens Claire niet. | |
Kleffe_Dop | woensdag 13 mei 2020 @ 19:28 |
Ja, hier heb ik ook over na zitten denken, want op het eerste gezicht lijkt Russel een logische kandidaat, en vanuit zijn oogpunt is dit ook een goede stap. Maar is het voor McLaren ook een goede stap? McLaren is geen Williams, in de zin dat ze niet veroordeeld zijn (financieel) om een defacto opleidingsteam van Mercedes te vormen. De ambitie van McLaren reikt terecht verder dan dat. Door Russel op een soort van huurbasis te laten stallen door Mercedes geef je wel dat signaal af naar je aandeelhouders. Een rijder waar je niks over te zeggen hebt, die Mercedes bij wijze van spreken halverwege het seizoen weg zou kunnen halen. Daar is geen beleid op te maken. Ik denk dat McLaren alleen interesse zou hebben in Russel als ze hem helemaal over kunnen nemen van Mercedes. | |
Toekito | woensdag 13 mei 2020 @ 19:30 |
Daar zit ook wat in. Maar McLaren heeft met Norris al een potentiële kampioen. Daar een degelijke nr 2 naast is toch niet zo raar. En Russell is een Brit, voor Mclaren wellicht ook wel fijn. | |
potjecreme | woensdag 13 mei 2020 @ 19:32 |
Hmm 🤔 | |
Breekfast | woensdag 13 mei 2020 @ 19:42 |
Dat zou wel echt bijzonder pijnlijk zijn voor Ricciardo inderdaad Dan moet hij noodgedwongen, waarschijnlijk tegen een veel lager salaris, bij Renault bijtekenen. Ik zie echter ook berichten dat Ricciardo wel bij McLaren gaat tekenen. Even afwachten dus. Ik verwacht nog steeds dat Vettel ermee stopt. | |
beantherio | woensdag 13 mei 2020 @ 21:01 |
Ze heeft in een interview wel eens gezegd dat als Ferrari langs zou komen voor hem dat ze hem dan wel zouden laten gaan. Maar ja: anno 2020 is McLaren niet van het niveau Ferrari. | |
Starflyer | woensdag 13 mei 2020 @ 21:51 |
In ieder geval niet naar Mercedes Ze heeft vorig jaar tegen Wolff gezegd dat Russell een driejarig contract heeft met Williams en nergens heen gaat. https://www.grandprixradi(...)ssell-te-laten-gaan/ | |
potjecreme | woensdag 13 mei 2020 @ 21:56 |
Maw er moet betaald worden. | |
HerrFritz | donderdag 14 mei 2020 @ 08:37 |
https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/378362/ricciardo-zo-goed-als-rond-met-mclaren-voor-2021/ GPupdate weet in ieder geval al te melden dat ze weten dat Daniel rond is met Macca | |
roninho | donderdag 14 mei 2020 @ 08:39 |
Ja de Eddie Jordan tactiek. Niets mis mee. | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 08:43 |
Is Russel dan al zo'n assett? Sympathieke jongen verder maar waarom McLaren, die hebben Norris al | |
VacaLoca | donderdag 14 mei 2020 @ 09:47 |
Vettel naar Renault? Zie ik wel gebeuren eigenlijk. | |
Nebelwerfer | donderdag 14 mei 2020 @ 09:50 |
Dat laatste moet nog blijken natuurlijk. | |
alpeko | donderdag 14 mei 2020 @ 10:03 |
Naast Ocon? Meh. Die stopt gewoon. | |
Red_85 | donderdag 14 mei 2020 @ 10:16 |
Vettel naar Alpha. Lekker weer samen met Kimi. | |
VacaLoca | donderdag 14 mei 2020 @ 10:31 |
Juist naast Ocon, die moet nog veel leren en kan echt nog niet een auto helpen ontwikkelen. Een voormalig wereldkampioen kan Renault wel gebruiken bij hun plannen. En Seb is pas 32 he. En hij houd nog steeds van F1. | |
#ANONIEM | donderdag 14 mei 2020 @ 10:41 |
Lees nu pas dat Sainz naar Ferrari gaat. Nice hoor. Heeft hij wel verdiend toch. | |
Spockjuh_ | donderdag 14 mei 2020 @ 11:03 |
BREAKING: Daniel Ricciardo to join McLaren in 2021 | |
Starflyer | donderdag 14 mei 2020 @ 11:06 |
Volgens Autobild wil die alleen nog naar Mercedes. https://www.autobild.de/a(...)ren-ab-16850573.html En zou Alonso volgens sommigen weer in de running bij Renault zijn. https://www.gpblog.com/nl(...)-van-ricciardo-.html | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:08 |
Nou kom dan ook maar gelijk met de bevestiging van Sainz naar Ferrari. | |
Earl_J_Hickey | donderdag 14 mei 2020 @ 11:10 |
Toffe keus van Ricciardo, Sainz dus naar Ferrari maar wie gaat dat zitje bij Renault dan vullen. Bottas? En dan Vettel naar Mercedes? | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:15 |
Geruchten gaan ook dat Alonso naar Renault wil. | |
Yashaaaaa | donderdag 14 mei 2020 @ 11:18 |
Toch fijn van die jongens dat ze het non-seizoen nog enigszins spannend maken. Ik zou het heel jammer vinden als Vettel er mee zou stoppen. Maar hij heeft al vaker aangegeven dat al dat reizen niet zo voor hem hoeft maar dat dat noodzakelijk is om te racen. Misschien nu door de lange break dat ie gerealiseerd heeft dat hij gewoon heel graag bij zijn gezin wil zijn. Ik zei btw vorig jaar al dat Sainz de lachende derde was van de stoelwissel van Ricciardo. Nu dus helemaal. | |
#ANONIEM | donderdag 14 mei 2020 @ 11:25 |
Alonso weer in beeld. Wat een baas. | |
NaturalScience | donderdag 14 mei 2020 @ 11:28 |
Vettel --> Mercedes Bottas --> HAAS Sainz --> Ferrari Ricciardo --> McLaren Alonso --> Renault | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:29 |
Ricciardo en Norris samen. OMG; dat gaat wat worden | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:30 |
En Sainz wens ik alvast veel succes bij Ferrari. Ik had het niet gedaan als ik hem was. Goeie move van Ricciardo. Mercedes motoren erin en ze kunnen er zo maar ineens staan. | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:33 |
En details. RIC casht kennelijk wederom :https://racingnews365.nl/(...)megadeal-bij-mclaren | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 11:33 |
Daar ben ik ook bang voor ja. Dan wordt het achter de Mercedessen een pittige strijd, oftewel weer een voorspelbare WK | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:34 |
En dan wens ik Max en de zijne ook alvast succes | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:35 |
Dat zal chaos worden, Lando en Ricci samen. Moet ik meteen aan pube jokes e.d. denken. | |
tja77 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:35 |
Alonso en Ocon, dat kan nog leuk worden. | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 11:35 |
Ja daar ben ik dus ook bang voor. Sainz, Lec en Ric. Hopelijk rijden die elkaar in de weg en is Max snel genoeg om Bottas voorbij te zijn | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:36 |
En de bevestiging: https://racingnews365.nl/(...)t-vettel-bij-ferrari | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:36 |
35 miljoen per jaar. Verdient ie hetzelfde wat Max nu naar verluidt ook zou verdienen. | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:36 |
En de bevestiging https://www.gpblog.com/nl(...)rari-vanaf-2021.html | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:37 |
Klopt Toeval? | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 11:38 |
vreemd wel, waarom hem zoveel betalen als ze weten dat hij nergens anders heen kan? | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 11:38 |
Idd. | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:38 |
Ook dat. | |
Tijn | donderdag 14 mei 2020 @ 11:39 |
Nou... Vettel naar Renault dan maar? | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 11:39 |
Carriere -> afvoerputje | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:39 |
Er gaan dus geruchten over Alonso naar Renault | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:40 |
Beetje vaag inderdaad. Goeie deal vanuit Ricciardo gezien natuurlijk, maar zo veel was die niet waard en hij kon letterlijk nergens heen. Ik had hem het mes op zn keel gezet voor vele miljoenen minder. Take it or leave it. | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:40 |
Renault is echt het lachertje geworden. | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:40 |
Vind ik wel mooi | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 11:40 |
20 Miljoen door Renault is al vet overbetaald. Wat heeft ie daar nou bij elkaar gereden? | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:40 |
Abutaleb is het daar niet mee eens!!! | |
ondeugend | donderdag 14 mei 2020 @ 11:41 |
Als ik Vettel was zou ik me mooi met mijn gezin gaan bezigen. | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:41 |
OWnee kut, hoe heet die kerel? Nouja, die wat er op lijkt qua naam dus. | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:41 |
'It's not about the money, it's about being appreciated and valued' '... but yeah, somewhat literally' ($_$,) | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 11:41 |
A bit of bullshit Abiteboul | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:42 |
Abooboo | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 11:42 |
I want to be a WDC! I am a fighter! I am the best. Hey where is my front wing? | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:42 |
De burgemeester van Rotterdam? | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:42 |
Ik denk dat ie dat ook gaat doen. Die heeft gezien hoe het Alonso vergaan is en ik denk dat hij zo niet wil eindigen. Dan maar wat eerder met pensioen. Aan geld geen enkel gebrek. Hij kan zonder ooit nog 1 dag te werken in alle luxe zijn leventje uit zingen en als ie een beetje normaal doet dan hoeven zijn kinderen ook nooit in hun leven 1 dag te werken. | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:43 |
Ja nee die knaker van Renault. Zie hierboven. | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:44 |
Ik niet | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:44 |
Nou ja, racer zijn zit in je bloed. Maar als je alleen nog maar bij middenmoot teams terecht kan, is dat ook geen dolle boel. Dan moet je ergens heen waar je nog om podiums kunt rijden... DTM ofzo. | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 11:45 |
Endurance races | |
Starflyer | donderdag 14 mei 2020 @ 11:45 |
Achter de Top 3 inderdaad, want ik zie McLaren met een klantenmotor nog steeds geen kans maken op een wereldkampioenschap en in de buurt komen van Red Bull en Ferrari. | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:45 |
Zo'n ietsie. | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:45 |
Nu Renault nog met de bevestiging voor Alonso en dan is silly season voor nu wel weer klaar | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:46 |
Nee, ik vind dat er nog een drama rond Haas moet komen en dat Stroll die koopt ofzo. | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:46 |
Waarom moet dat? Je kan ook zeggen hey ik ben 4x wereldkampioen geweest in de hoogste klasse van de autosport en ik kan het navertellen. Tevens bulk ik van het geld; het klotst letterlijk tegen de plinten omhoog. Waarom je leven nog in de waagschaal leggen dan? Wat heb je nog te bewijzen en tegenover wie? Ik denk alleen tegenover zichzelf dat hij bij meer dan 1 team wereldkampioen kan worden. Dat is bij Ferrari niet gelukt. Bij Mercedes is geen plaats, Red Bull kan hem niet betalen en andere teams zijn gewoon geen optie. Geprobeerd, niet gelukt, jammer de bammer, maar ik leef nog. Ik stop er maar mee. Doei | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:48 |
Gezien de woorden die hij gebruikte bij het statement van weg bij Ferrari denk ik dat ie echt gewoon stopt en zn helm aan de wilgen hangt. En misschien speelt daar wel gewoon in mee dat dodelijk ongeval van vorig jaar. Dat gaat denk ik ook wel aan je knagen als je zelf kinderen hebt. Waarom zou je nog? Beetje dat idee. | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 11:48 |
ik geloof er daarom ook weinig van mede omdat McLaren niet meer zo rijk is | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:48 |
Vanwege stukje dat je uit mn post gesjorst hebt: Is geen aan/uit knop. Blijft altijd leuk en interessant. En huisvader spelen is nog nog leuk misschien, maar op een gegeven moment zal je ook vast denken 'is this it? Ik moet een hobby vinden ofzo'. | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 11:49 |
Misschien is simracen dan wel een leuke hobby voor Vettel | |
rubbereend | donderdag 14 mei 2020 @ 11:49 |
hij mikt op Mercedes en anders stopt hij | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:49 |
Haha, die moest met de Legends oudjes meedoen. Denk niet dat het zijn ding is. Eerder een autosport die binnen Europa blijft en hij misschien met een teammaat ofzo kan afwisselen in endurance races of iets. Who knows. Maar dan is ie dichtbij huis. Heeft ie toch nog de lol van racen. En haalt er misschien goede plekken en wat trofeeën uit. | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 11:50 |
Karten, kinderen begeleiden, genoeg andere race series waar je tot het gaatje mag racen itt F1. | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:51 |
Vettel en Hamilton in één team. Dat worden leuke aanvaringen | |
beantherio | donderdag 14 mei 2020 @ 11:51 |
Wtf? Zak Brown wilde een budgetplafond van 100 miljoen! Hoe wil ie dit soort prijzen dan verdedigen? | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:51 |
Verwacht ik ook eerder. Al zie ik het niet gebeuren. En BOT dan naar Renault? | |
ondeugend | donderdag 14 mei 2020 @ 11:52 |
Beetje hobbyracen kan voor Vettel altijd natuurlijk als hij wil blijven racen. | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 11:52 |
Zie Mercedes dat niet doen. Die hebben de perfecte nummer 2. Als ze rotzooi in het team willen nemen ze Max, niet Vettel. | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:52 |
Salaris coureurs valt niet onder het budgetplafond | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:53 |
Gaat 'ie Taxi Touristenfahrten aanbieden op de Nordschleife. | |
Starflyer | donderdag 14 mei 2020 @ 11:53 |
Die klasse is door het vertrek van Audi ook ten dode opgeschreven. | |
nils7 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:53 |
Ik zie het nog eerder gebeuren dat er geen Renault op de grid staat eerlijk gezegd. Ondanks Budget Cap is 2022 straks een radicaal nieuwe auto en ze dreigen er al een tijd mee. | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:54 |
Zie het inderdaad ook niet gebeuren. Bottas gedraagt zich als het ideale schoothondje/tweede coureur. Dat gaat Vettel nooit doen natuurlijk. | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:54 |
same | |
H0D3NPYL | donderdag 14 mei 2020 @ 11:54 |
Vettel gaat gewoon lekker spinnen in de Formule E ofzo | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:54 |
Zou boeken | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:57 |
Same als wie? | |
beantherio | donderdag 14 mei 2020 @ 11:57 |
Dat weet ik maar het komt niet heel logisch op me over dat je voor een element op de centen wilt zitten en op een ander element de geldkraan flink open draait. | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 11:58 |
Deductive reasoning and you'll know. | |
Schnitzels | donderdag 14 mei 2020 @ 11:59 |
Ik lees 35$ miljoen euro voor twee jaar trouwens als 17,5$ miljoen euro per jaar? Zou dat niet gewoon een realistisch salaris zijn gezien de situatie. | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:59 |
Ik snap vooral wederom niet waarom RIC het waard zou zijn. Staat niet direct bekend om zijn technische kennis, ontwikkelcapaciteiten of zijn vermogen een team naar zijn hand te zetten.. | |
Kleffe_Dop | donderdag 14 mei 2020 @ 11:59 |
Als Vettel z'n helm in de wilgen hangt dan is de kans groot dat er geen enkele Duitser op de startgrid staat. Je moet terug naar 1981 om het laatste seizoen zonder Duitser aan de start te vinden. Verder een mooie move voor Sainz en Ricciardo! | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 11:59 |
Dat zou realistischer zijn ja. | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 12:00 |
Gewoon quoten is te veel moeite ofzo | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 12:00 |
ja | |
Marcoss | donderdag 14 mei 2020 @ 12:03 |
Misschien haalt Renault Hulk wel terug nu ze de zo gewenste Fransman hebben | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 12:04 |
Vettel naar Aston Martin Racing zou misschien ook nog kunnen. Mercedes motoren en veel geld van Stroll | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 12:05 |
Dat zou mooi zijn. Liever Hulk dan ALO wat mij betreft. | |
Whiskers2009 | donderdag 14 mei 2020 @ 12:05 |
PER en STR zijn al bevestigd volgens mij. Al kunnen contracten altijd weer verbroken worden uiteraard. | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 12:07 |
maar Perez brengt (sponsor) geld mee, dat zou bij Vettel uiteraard ook kunnen maar ik zie hem nooit reclame maken met persoonlijke sponsors | |
ESF1Gamer | donderdag 14 mei 2020 @ 12:08 |
Waar moet stroll dan racen? | |
THEFXR | donderdag 14 mei 2020 @ 12:09 |
Carlos Sainz naar Ferrari! https://www.autoblog.nl/n(...)-naar-ferrari-153405 | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 12:09 |
You dont say! | |
Pino112 | donderdag 14 mei 2020 @ 12:11 |
Dat wordt genot ja Wellicht dat Sainz en Leclerc samen ook nog wel leuke filmpjes oplevert als ze een beetje humor hebben bij Ferrari. | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 12:12 |
Op zn grasmaaier in zn achtertuin. | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 12:12 |
Iets met Honda motor dus. | |
raptorix | donderdag 14 mei 2020 @ 12:13 |
Nu officieel:
| |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 12:13 |
You don't say! | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 12:13 |
Mario Kart WII | |
raptorix | donderdag 14 mei 2020 @ 12:14 |
Snap die haat op Stroll niet, zo slecht rijd hij ook weer niet. | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 12:14 |
Ferrari's doelgroep zijn niet de pubers van deze wereld, dus denk niet dat die mee gaan doen met ongerelateerde "lolligheden". | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 12:15 |
Meer podiums dan Hulk | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 12:16 |
Is Latifi niet de nieuwe Stroll? De afgunst op mensen die hun plek door papa's geld hebben? | |
Marcoss | donderdag 14 mei 2020 @ 12:17 |
Zo slecht is Stroll niet inderdaad, maar die had vast geen F1 meer gereden zonder het geld van z'n vader. (maar goed, daar kan hij verder niet zoveel aan doen) | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 14 mei 2020 @ 12:19 |
Toch inspirerend dat Sainz eerst verloor van Verstappen en nu bij Ferrari belandt. Zou wat zijn als hij hoger gaat eindigen dan Max. | |
Kleffe_Dop | donderdag 14 mei 2020 @ 12:20 |
| |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 12:21 |
helemaal eens en wie zou nou niet willen wat hij doet, als een vader een pony koopt voor z'n dochter zeurt er ook niemand over. | |
shiz | donderdag 14 mei 2020 @ 12:21 |
Noice. Brothers in Cars. | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 12:24 |
Gaat Ferrari weer een illegale auto bouwen dan? | |
raptorix | donderdag 14 mei 2020 @ 12:24 |
Ik zie Ferrari niet per definitie beter dan Red Bull, weliswaar minder budget, maar als je geld weggooit zegt dat niets, daarnaast lijkt Christian Horner me een uiterst plezierig persoon om onder te rijden. | |
raptorix | donderdag 14 mei 2020 @ 12:25 |
Hoe staat het daar eigenlijk mee? De andere teams hadden toch een protest ingediend hierover? | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 mei 2020 @ 12:30 |
Hebben jullie je trouwens weleens verdiept in dat hele Mission Winnow? Ik heb nog nooit zoveel loze marketingkreten aan elkaar gerijgd gezien. “Mission Winnow encapsulates our commitment to strive for better in everything we do. To winnow, or to discard old approaches, is what we at PMI are doing – we take learnings from past mistakes to shape our future” Mission Winnow wil ons blijkbaar niks verkopen, als ik het allemaal goed begrijp. De social media accounts gaan ook nergens over. De enige reden die ik kan bedenken dat deze teksten op de Ferrari staan is omdat het logo in de verte aan Marlboro doet denken. Ik vind het maar gek. | |
beantherio | donderdag 14 mei 2020 @ 12:30 |
Dat zweeft nog steeds boven de markt. Maar men heeft het er even niet over vanwege de huidige crisis. Vorige week heeft Abiteboul al wel geroepen dat dit verhaal nog niet af is. | |
ondeugend | donderdag 14 mei 2020 @ 12:32 |
Dus nu krijgen we het duo Karel en Karel | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 14 mei 2020 @ 12:32 |
Zou niet van RBR naar Ferrari gaan inderdaad (Max zijnde iig, wel als je tweede coureur bent bij RBR en eerste bij Ferrari, zoals Vettel ooit). Alleen Mercedes is een duidelijke verbetering. Laten we hopen dat de hegemonie in dit WK Engineering binnenkort eens doorbroken wordt. | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 12:33 |
FIA heeft het afgedaan toch? Ferrari moet wat leuke dingetjes doen voor het milieu en klaar. Abiteboul? Die van de sterkste motor van het veld? | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 12:34 |
Vettel was nooit tweede coureur bij Red Bull. En al zeker niet toen hij naar Ferrari ging. | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 14 mei 2020 @ 12:35 |
Hij vluchtte naar voren, maar dat was een kwestie van tijd. | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 12:38 |
denk dat die stap al vroeg in z'n laatste RBR jaar vast stond, dus of het een vlucht was is de vraag | |
Gezicht | donderdag 14 mei 2020 @ 12:38 |
Hoe zou Ricciardo zich nu voelen? | |
Tijn | donderdag 14 mei 2020 @ 12:40 |
| |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 12:40 |
Denk prima. Vooruitzichten bij McLaren zijn een stuk beter dan bij Renault. Dat is een understatement. | |
Yashaaaaa | donderdag 14 mei 2020 @ 12:41 |
Dat Mclaren Ricciardo eik nog wil gezien hij ze vorig jaar nog heeft afgewezen. | |
beantherio | donderdag 14 mei 2020 @ 12:41 |
Er is nog steeds niet duidelijk wat de achterliggende situatie is. De indruk wordt gewekt dat je handjeklap kunt doen rondom de regelgeving. Het gaat om punten en geld dus de andere teams willen weten wat de situatie is. | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 12:41 |
| |
Quyxz_ | donderdag 14 mei 2020 @ 12:43 |
Wel grappig dat hij Sainz heeft weggekickt bij Renault, maar Sainz kon zich daardoor in de kijker spelen bij McLaren zodat ie naar Ferrari mag. Nog grappiger dat Ricciardo dat plekje bij McLaren weer gaat opvullen. | |
Yashaaaaa | donderdag 14 mei 2020 @ 12:44 |
Dat is wat ik zei, dat Sainz de lachende derde is. | |
Kleffe_Dop | donderdag 14 mei 2020 @ 12:44 |
Het verloop van dat seizoen zal hem bevestigd hebben in z'n keuze. Maar ik denk dat het toch vooral de droom was om, na alles bereikt te hebben met RBR, nog wat kampioenschappen aaneen te rijgen en daarmee degene te zijn die succes (terug) bracht naar Ferrari. Dat is voor veel coureurs toch het hoogst haalbare. Helaas pakt dat met uitzondering van een enkeling anders uit voor de meesten. Namelijk met een carričre die ergens strandt temidden van Italiaanse teampolitieke chaos. Als je een wrok blijft koesteren over dat soort keuzes kom je nergens als team/onderneming. Dat was een zakelijke/sportieve afweging. Daar zet je je als team overheen, en door. Voor beiden partijen is het goed dat ze elkaar nu vinden. [ Bericht 12% gewijzigd door Kleffe_Dop op 14-05-2020 12:53:31 ] | |
Marcoss | donderdag 14 mei 2020 @ 12:45 |
Dacht dat dit een random journalist was die dit zei, maar dat is de Twitternaam van Webber | |
opgebaarde | donderdag 14 mei 2020 @ 12:46 |
Sainz bij Ferrari. Wie had dat, voor afgelopen seizoen, zien aankomen? Vrees dat we na dit seizoen vriend Vettel kwijt zijn. En Bottas, wat gaat die doen, Renault? Haas? | |
Marcoss | donderdag 14 mei 2020 @ 12:47 |
Bottas kan toch "gewoon" bij Mercedes blijven? Anders kan Vettel daar weer naar toe | |
mikieu | donderdag 14 mei 2020 @ 12:47 |
Dit wordt oorlog bij Ferrari, geen enkele kans om daar WDC te worden. Ben zeer benieuwd hoe die zich tegen elkaar verhouden. | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 12:48 |
klopt, hij heeft ook een sportmerk met die naam, maar als hij gelijk krijgt dan zou RBR of Mercedes nog een optie moeten zijn voor Vettel. | |
Tijn | donderdag 14 mei 2020 @ 12:48 |
Vettel en Hamilton in een team? Waarom zou Mercedes dat willen? Recipe for disaster natuurlijk. | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 12:53 |
ja jammer, een fitte Schumacher had daar waarschijnlijk een management rol gehad inmiddels, had wel geholpen denk ik. | |
beantherio | donderdag 14 mei 2020 @ 12:54 |
Bottas doet steeds wat ie moet doen: Hamilton niet teveel in de weg zitten en genoeg punten pakken om de constructeurstitel veilig te stellen. Ik kan geen reden bedenken waarom Mercedes nu van hem af zou willen. Ocon is nu wel echt weg uit het Mercedes-programma en Russell zit toch nog wel even vast bij Williams. Ik denk ook dat ze Russell liever niet naast Hamilton willen zetten omdat ie potentieel 1e rijder kan worden. | |
Cheeseburgert | donderdag 14 mei 2020 @ 12:56 |
Prestige? 2 van de 5 grootste kampioenen ooit in je team. | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 12:56 |
maar z'n contract loopt wel af toch? | |
opgebaarde | donderdag 14 mei 2020 @ 12:56 |
Ik doe de aanname dat als er dit jaar geracet wordt, Bottas weer op grote afstand wordt gezet. En dat Mercedes dan baas Russel promoveert. Ik kan me niet voorstellen dat Russel nog een jaar bij Williams rijdt. Geen gek scenario toch? | |
Tijn | donderdag 14 mei 2020 @ 12:58 |
Z'n contract loopt altijd af, hij heeft nog nooit meer dan een jaar bij Mercedes gekregen. | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 12:58 |
ja daarom, denk niet dat hij heel lekker slaapt momenteel | |
beantherio | donderdag 14 mei 2020 @ 13:01 |
Ja. Maar verlenging lijkt me redelijk zeker. | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 13:01 |
lijkt me ook maar je weet het nooit | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 13:09 |
Terecht. Maar zolang de FIA Ferrari geld geeft om mee te doen hebben ze geen enkele verwantschap met "onafhankelijkheid". | |
beantherio | donderdag 14 mei 2020 @ 13:15 |
Had RBR niet iets meer geduld moeten hebben met Sainz? Bij Renault en McLaren heeft ie zich goed ontwikkeld en het contract met Ferrari komt wat dat betreft niet uit de lucht vallen. Hij had een goed koppel kunnen vormen met Max. En ja ik herinner me de perikelen bij STR nog wel, maar dat is inmiddels 4 jaar geleden en beide coureurs zijn behoorlijk veranderd. | |
raptorix | donderdag 14 mei 2020 @ 13:15 |
Vraag me af of Vettel hier rekening mee had gehouden, aangezien hij aan het onderhandelen was, wilde hij wel door, nu word het lastig een stoeltje te vinden. | |
raptorix | donderdag 14 mei 2020 @ 13:17 |
Ik heb al eens eerder geroepen dat het vanuit marketing oogpunt interesant is om een Aziaat te hebben, daarnaast vind ik Albon zeker zo goed als Saintz. | |
Kleffe_Dop | donderdag 14 mei 2020 @ 13:17 |
Het was geen kwestie van geduld in dit geval. Het management van Sainz heeft destijds hard aangedrongen op een breuk met Red Bull. Wat overigens begrijpelijk was, maar wel een gewaagde stap. Dat betaald zich nu wel uit voor Sainz. Red Bull wilde door met Sainz, en dan had hij nu ongetwijfeld in die tweede Red Bull gezeten. | |
Tijn | donderdag 14 mei 2020 @ 13:18 |
Vettel gaf al een tijdje de indruk dat het vuur er een beetje uit was. Ik denk eigenlijk dat-ie het wel best vindt. | |
nils7 | donderdag 14 mei 2020 @ 13:20 |
Mwoah het kamp rondom Sainz is nog hetzelfde. Eens zien hoe lollig Charles dat vindt zodra dat kamp het niet kan verkroppen dat Sainz duidelijk Numero 2 is. | |
Marcoss | donderdag 14 mei 2020 @ 13:21 |
In principe heeft het voor Vettel ook geen haast om nu al een stoeltje voor volgend jaar te vinden. Die kan best afwachten wat er bij Red Bull/Mercedes nog gaat gebeuren dit seizoen om eventueel daar in te stappen als hij echt nog door wil. | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 13:21 |
Daarom verwacht ik (e.a.) wel vuurwerk bij Ferrari met 2 haantjes die zichzelf de beste van de 2 vinden | |
nils7 | donderdag 14 mei 2020 @ 13:22 |
Ik denk dat Carlos keihard in z'n contract heeft staan dat ie op de rem moet voor Charles. Als Charles niet scoort heeft ie zn kans op een overwinning, enige hoop is dat voor hem dat als Charles vaker niet scoort hij in een beter pakket kan komen. Mits die F1000 wat is. | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 mei 2020 @ 13:26 |
Het zou wel grappig zijn als Lewis het kind van de rekening werd van deze hele stoelendans. Naar verluidt wil hij nu echt misselijkmakend veel geld hebben, ondanks de huidige situatie in de wereld. Ik kom van het lachen niet meer in slaap als Mercedes met Vettel en Bottas verdergaat. | |
Lange_Lans | donderdag 14 mei 2020 @ 13:26 |
Die gaat toch gewoon stoppen? | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 13:29 |
Nouja zijn positie is in elk geval een stuk zwakker geworden nu Ferrari bezet is en red bull al aangegeven heeft het salaris van Vettel niet te kunnen betalen. Dan kunnen ze Lewis zeker niet betalen daar. En McLaren kan het ook niet nu ze al een topsalaris moeten dokken aan Ricciardo. Dus ik denk dat Lewis in elk geval geen verhoging gaat afdwingen. | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 mei 2020 @ 13:29 |
Wat is dat nou weer voor onzin? Want de grote Charles Leclerc is een X-voudig wereldkampioen waar de Scuderia blind op aankan? | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 13:30 |
Take it of leave it. Als jij niet wil voor 30 miljoen dan bellen we Vettel wel op. Wolff heeft overigens ook al aangegeven dat Vettel gewoon een overweging kan zijn. Dus denk dat ze bij mercedes nu hard ball gaan spelen richting lewis. Vettel is vrij en heeft zeker oren naar dat stoeltje. Bovendien hebben ze dan een duitser. Dus ook mooi meegenomen voor mercedes. | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 13:36 |
We gaan niet doen of Ferrari logische beslissingen neemt he? Vooralsnog is Leclerc aardig snel in de Ferrari en moet Sainz dat nog bewijzen. Ferrari is -hoe onsportief ook- het beste af met een 1e en 2e rijder, anders kunnen ze het niet managen. | |
THEFXR | donderdag 14 mei 2020 @ 13:41 |
Lewis is niet zo'n hardball | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 13:43 |
Geen idee. We gaan het zien. | |
PzKpfw | donderdag 14 mei 2020 @ 13:43 |
Alweer twee heethoofden bij Ferrari, dat gaat vuurwerk opleveren | |
Sinister-D- | donderdag 14 mei 2020 @ 13:43 |
Dit. De enige reden waarom Toto al direct zei dat het een interessante ontwikkeling is, onderhandelingen. | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2020 @ 13:44 |
Ferrari heeft een nieuwe motor moeten bouwen en zag er in de testen niet uit alsof het de snelste auto was. Verder zegt Webben wat iedereen eigenlijk al weet: zolang ze de structuur niet op orde hebben wordt het voorlopig niets met Ferrari. | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2020 @ 13:46 |
Het kamp Hamilton gaat nu denk ik beseffen dat het niet meer kan vragen wat het wil, maar Hamilton zal de komende jaren denk ik nog wel bij Benz blijven om volgens de statistieken de GOAT te worden. | |
beantherio | donderdag 14 mei 2020 @ 13:49 |
Als je de uitspraken van eerder deze week bedoelde: Wolff heeft enkel gezegd dat "de ontwikkelingen" een overweging zijn. Daar kan van alles betekenen natuurlijk. | |
DKUp | donderdag 14 mei 2020 @ 13:49 |
Leuke ontwikkelingen | |
#ANONIEM | donderdag 14 mei 2020 @ 13:51 |
Sainz Officieel Ricciardo officieel. | |
raptorix | donderdag 14 mei 2020 @ 13:53 |
Ik dacht trouwens dat Riccardio voor 3 jaar contract had... | |
Marcoss | donderdag 14 mei 2020 @ 13:57 |
Nee, 2 jaar, waren afgelopen maanden volgens mij wel geruchten dat hij z'n contract zou gaan verlengen | |
Starflyer | donderdag 14 mei 2020 @ 14:01 |
Norris ook | |
vosss | donderdag 14 mei 2020 @ 14:03 |
Benieuwd of hij het net zo vuil heeft gespeeld als bij Red Bull | |
raptorix | donderdag 14 mei 2020 @ 14:04 |
Mja en de toekomst als Renault is denk ik ook niet ideaal, denk dat ze hun belastingcenten nu misschien anders willen besteden. | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 14:10 |
Ferrari en managen? | |
Donderkonijn | donderdag 14 mei 2020 @ 14:18 |
`tTot vooralsnog doet Leclerc precies waar Max de eerste jaren van beschuldigd werd: overdriving the car. Dat zag je heel goed in Duitsland, te veel de grens op zoeken en stom de muur in caramboleren. En Sainz kon in het begin Max aardig bijhouden en is gegroeid doe ik zou m niet onderschatten. Zou zo maar kunnen dat hij meer punten pakt door simpelweg minder fouten te maken. | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 14:30 |
wanneer gaan we racen? #durftevragen | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 mei 2020 @ 14:35 |
Dat sluit ik zeker niet uit. Qua snelheid zal hij denk ik ook niet of nauwelijks voor Leclerc onderdoen. Hij komt iig niet naar Ferrari om tweede viool te spelen. Markeer mijn woorden. | |
heywoodu | donderdag 14 mei 2020 @ 14:39 |
In juli is de planning nu toch? Hoewel dat natuurlijk ook niet zeker is. | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2020 @ 14:39 |
maar met twee coureurs die de limieten van de auto weten te vinden kan Ferrari wel stappen voorwaarts zetten. | |
Marcoss | donderdag 14 mei 2020 @ 14:45 |
Die hadden ze afgelopen jaar al wel, lijkt me.. Weet niet of daar zozeer het probleem ligt bij Ferrari. | |
Fer | donderdag 14 mei 2020 @ 15:09 |
Wie gaat er nu naar Renault dan? Hebben ze nog een talentjes in de pijplijn? Of zou Gasly willen? Hij was best wel weer sterk bij Torro Rosso. | |
tja77 | donderdag 14 mei 2020 @ 15:15 |
En dat zou Sainz beter kunnen dan Vettel denk je? | |
Tijn | donderdag 14 mei 2020 @ 15:30 |
Dit weekend buigt de Oostenrijkse regering zich erover: https://www.grandprixradi(...)vanochtend-verzonden
| |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2020 @ 15:58 |
wel als Vettel de motivatie miste | |
Tarado | donderdag 14 mei 2020 @ 16:14 |
maar dan nog is het afwachten of een gemotiveerde Sainz beter is | |
Kleffe_Dop | donderdag 14 mei 2020 @ 16:17 |
Ik weet niet of Renault een productieve samenwerking belangrijk vindt tussen hun twee coureus, maar Ocon en Gasly wisselen geen woord met elkaar. | |
Rossdale | donderdag 14 mei 2020 @ 16:53 |
Maar een compleet Frans team doet het PR technisch natuurlijk wel goed voor Abiteboul | |
roninho | donderdag 14 mei 2020 @ 16:56 |
Dat weet ik niet, doelde er meer op dat het voor teams niet in de top/achteraan het helemaal geen gekke tactiek is om af en toe een afkoopsom te pakken voor een talent ipv halstarrig vasthouden aan iemand die een jaar later toch gaat vertrekken. | |
needakill | donderdag 14 mei 2020 @ 16:56 |
Atiken? | |
Starflyer | donderdag 14 mei 2020 @ 17:04 |
Die zit tegenwoordig bij WIlliams (als reserve). Ik denk eerder Christian Lundgaard of Gyanyu Zhou als die genoeg superlicentiepunten halen dit seizoen/ | |
Toekito | donderdag 14 mei 2020 @ 17:29 |
of tegenwerking krijgt | |
Adrie072 | donderdag 14 mei 2020 @ 17:37 |
Deze al voorbij gekomen, hier of daar? Conceptkalender Formule 1 2020: 5 juli - GP Oostenrijk 12 juli - Red Bull Ring '2' 26 juli - GP Groot-Brittannië (of Hockenheim) 2 augustus - Silverstone '2' (of Hockenheim) 9 augustus - GP Hongarije 23 augustus - GP Spanje 30 augustus - GP België 6 september - GP Italië 20 september - GP Azerbeidzjan 27 september - GP Rusland 4 oktober - GP China 11 oktober - GP Japan 25 oktober - GP Verenigde Staten 1 november - GP Mexico 8 november - GP Brazilië 22 november - GP Vietnam 29 november - Bahrein '2' 6 december - GP Bahrein 13 december - GP Abu Dhabi bron https://www.gpupdate.net/(...)-conceptkalender-f1/ Jammer dat wij er hoogstwaarschijnlijk niet tussen staan... | |
Fer | donderdag 14 mei 2020 @ 17:42 |
Moah vind ik niet zo, ontwikkeld ook niet echt. Dan liever Zhou. Lundgard ook nog niet, misschien later | |
heywoodu | donderdag 14 mei 2020 @ 17:46 |
Waarom al die onnodige gaten van twee weken? | |
Toekito | donderdag 14 mei 2020 @ 17:49 |
Vettel mikt op plek bij Mercedes, zo niet dan stopt hij Hij is gek | |
Breekfast | donderdag 14 mei 2020 @ 18:09 |
Mercedes heeft zo'n dominante positie dat ze het er best eens op kunnen wagen om Vettel naast Hamilton te zetten. Het levert een boel spektakel en publiciteit op en ze halen het wereldkampioenschap ook nog wel binnen als Hamilton en Vettel af en toe elkaar uit de race halen. En Mercedes heeft meteen een sterke onderhandelingspositie richting Hamilton als ze Vettel binnenhalen. Hamilton kan toch nergens meer heen voorlopig. | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 18:20 |
Lol | |
daNpy | donderdag 14 mei 2020 @ 18:21 |
Als ze van elkaar punten blijven snoepen komen de nummer 3 en 4 dus ook beter mee. Met Max die nog wel eens wint kan dat best gevaarlijk worden. Gaan ze niet doen. | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 mei 2020 @ 18:32 |
Als ze die tweede weekenden op dezelfde circuits achterwege laten dan heb je alsnog een nette kalender met 16 races. Ik snap niet waarom je dan twee keer op bijvoorbeeld de Red Bull Ring zou rijden. Stel dat Max kampioen wordt, dan blijf je altijd dat gelul houden dat het niet eerlijk was omdat er twee GP's in Oostenrijk waren. Een baan die hem normaal gesproken goed ligt. Het zal wel weer puur met geld te maken hebben. Meer races, meer sponsorinkomsten. Als je sportief gezien een mooi seizoen wilt hebben dan kun je die kunstmatige 'extra' races beter achterwege laten imo. "Cash is king" blijkt maar weer eens. | |
Nattekat | donderdag 14 mei 2020 @ 18:32 |
Ik snap dus echt totaal niet de keuze voor Baku | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2020 @ 18:35 |
Als je dat niet kunt bedenken dan heb je niet opgelet waar het in deze sport om draait | |
Nattekat | donderdag 14 mei 2020 @ 18:37 |
Sportiviteit toch? Toch? | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 18:42 |
Twee keer Silverstone, Hamilton kampioen confirmed. | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 mei 2020 @ 18:43 |
Het schijnt dat ze in Baku "neppe gebouwen" hebben waar je niet naar binnen kan, maar die wel een indrukwekkende gevel hebben. Pure eye candy dus. Dat is toch lachwekkend? Wat een absurde plek op aarde is dat. Waarschijnlijk wel bij uitstek een locatie om in dit coronatijdperk een GP te organiseren. Je kon er altijd al een kanon afschieten. | |
Tinos85 | donderdag 14 mei 2020 @ 18:43 |
En weer een Duitser in de auto. | |
Donderkonijn | donderdag 14 mei 2020 @ 18:45 |
Het probleem van Ferrari is Ferrari, krom genoeg. | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 mei 2020 @ 18:55 |
Het levert sportief gezien alleen maar gezeik op, die dubbele races. Vroeger was 16 races de norm. | |
nogeenoudebekende | donderdag 14 mei 2020 @ 18:57 |
Die gebouwen staan er gewoon maar ze hangen er inderdaad wel doeken voor om het een en ander fraaier uit te laten zien. | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2020 @ 19:00 |
Die gebouwen hebben ze in Parijs en Londen ook. Erachter zitten bijvoorbeeld luchtschachten voor de metro of trein. | |
Lokale_Notabele | donderdag 14 mei 2020 @ 19:10 |
Serieus? Wist ik niet. | |
Peterselieman | donderdag 14 mei 2020 @ 19:15 |
| |
ESF1Gamer | donderdag 14 mei 2020 @ 23:15 |
Mensen wees blij dat we voorlopige kalender hebben en dat we mogelijk gaan racen over 1,5 maand. #StayPositif We zijn deze week verblijd met veel F1 nieuws over rijderwissels. | |
Yashaaaaa | vrijdag 15 mei 2020 @ 00:40 |
#ANONIEM | vrijdag 15 mei 2020 @ 01:11 |
Ok ik ben nu toch wel #ready voor een race. | |
daNpy | vrijdag 15 mei 2020 @ 07:32 |
#dontuseinglisifyoucantdoit | |
Mano_ | vrijdag 15 mei 2020 @ 07:58 |
*don’t *English *can’t | |
vosss | vrijdag 15 mei 2020 @ 08:22 |
Niet als, maar voordat. Ze kunnen nu gewoon tegen lewis zeggen bekijk het lekker met je gevraagde opslag. We bieden 30 miljoen en dus minder dan je nu verdient en veel minder dan wat ke vraagt. Take it or leave it, we kunnen ook vettel bellen. Die rijdt wel voor 30 miljoen. Ik denk dat lewis niet heel blij is nu. Zijn positie is een stuk minder waard geworden door het invullen van het vettel stoeltje. | |
daNpy | vrijdag 15 mei 2020 @ 08:34 |
Leuk verhaal maar Hamilton kan er wel even op wijzen dat híj 6x kampioen is geworden en Vettel hem niet echt het vuur aan zijn schenen heeft gelegd. Als we nou de afgelopen paar jaar een gevecht hadden gezien in de top 3, had Mercedes een punt maar het kampioenschap is al jaaaren zo spannend als [ Bericht 0% gewijzigd door daNpy op 15-05-2020 08:46:03 ] | |
vosss | vrijdag 15 mei 2020 @ 08:45 |
7 keer? Heb ik iets gemist???? | |
daNpy | vrijdag 15 mei 2020 @ 08:46 |
Net als bij voetbal gaat de FIA dit jaar de kampioen aanwijzen
| |
aesop | vrijdag 15 mei 2020 @ 09:20 |
Bovendien schijnt Vettel nogal speciale wensen te hebben met betrekking tot de achterkant van de wagen... | |
daNpy | vrijdag 15 mei 2020 @ 09:22 |
Die moet los staan toch? Draaien ze de boutjes er toch een halve slag uit. | |
tja77 | vrijdag 15 mei 2020 @ 09:36 |
Kwam dat door Vettel dat hij Hamilton het vuur niet aan de schenen kon leggen, of lag het aan de auto? Dus Hamilton kan wel wijzen, maar dat zou de positie van Mercedes alleen maar sterker maken. Zelfs Bottas zou kampioen zijn geworden in een Mercedes. Dus zou Vettel het ook wel moeten lukken toch? | |
ESF1Gamer | vrijdag 15 mei 2020 @ 09:41 |
Iedereen van het huidige F1 kan kampioen worden in een de Mercedes. | |
tja77 | vrijdag 15 mei 2020 @ 09:43 |
Ligt eraan wie de teamgenoot is natuurlijk. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 15 mei 2020 @ 09:44 |
Ja Hamiltons onderhandelingspositie is wel flink onderuit geschopt nu. . | |
VacaLoca | vrijdag 15 mei 2020 @ 09:56 |
Zo'n fake house speelde nog een grote rol in een aflevering van Sherlock: https://londonist.com/2014/01/sherlock-locations-leinster-gardens | |
Mansjester | vrijdag 15 mei 2020 @ 10:10 |
! | |
daNpy | vrijdag 15 mei 2020 @ 10:12 |
Geen idee. Als op 1 rijdt en zelf de muur in stuurt ligt dat niet aan de auto. Als hij Leclerc voor moet laten die 8 seconden achter ligt ligt dat ook niet aan de auto. Vooralsnog is er weinig dreiging richting Hamilton geweest de laatste jaren, op Rosberg na. En dat debacle wil Mercedes niet nog eens denk ik , dus het is ook niet verstandig om daar Hamilton mee onder druk te zetten | |
tja77 | vrijdag 15 mei 2020 @ 10:37 |
Mercedes is gewoon de meest dominante wagen (al jaren) en alle dreiging richting Hamilton komt van z’n teamgenoot. Dat Vettel onder druk nog wel es niet thuis geeft werkt natuurlijk niet mee. Maar een echt gelijkwaardige auto over een heel seizoen genomen is de Ferrari natuurlijk niet. Zet Vettel op de plek van Hamilton, en Vettel wordt wereldkampioen. Zo dominant is de Mercedes gewoon. En dan kan Hamilton pochen met z’n titels en druk proberen te zetten op Mercedes, maar Vettel is een Duitser en heeft de kwaliteiten om kampioen te worden. | |
VacaLoca | vrijdag 15 mei 2020 @ 10:46 |
En wat doet Nederland? Nog steeds geen duidelijkheid welke sportwedstrijden zonder publiek wel of niet als evenement tellen.... | |
Weltschmerz | vrijdag 15 mei 2020 @ 11:08 |
Mercedes zou wel gek zijn. Die gebruiken al jaren de suprematie van Mercedes om Hamilton als groot kampioen af te schilderen, want dat is belangrijk voor de Mercedes marketing. | |
tja77 | vrijdag 15 mei 2020 @ 11:12 |
Maar een Duitser in een Duitse wagen is natuurlijk ook niet verkeerd. En Mercedes hoeft Hamilton niet als een groot kampioen af te schilderen. Dat doen z’n 6 wereldtitels al. Nee het is niet de beste coureur allertijden maar z’n palmares is indrukwekkend, en dat maakt hem toch zeker een groot coureur. | |
Weltschmerz | vrijdag 15 mei 2020 @ 11:19 |
Dat is hartstikke verkeerd. Mercedes leed juist onder het degelijke oude mannen imago. Ondanks zijn humor gaat een family man als Vettel daar niks voor betekenen. Bovendien is het een Duitser, dus gaat de hele Engelstalige pers dan van de daken schreeuwen dat het allemaal alleen maar aan de auto ligt en dat de F1 op deze manier niks meer aan is. Vind ik eigenlijk niet. Prima coureur als alles meezit, qua pure snelheid een van de topcoureurs zoals er meestal wel een stuk of 3 tegelijk zijn maar de grootsheid komt volledig op conto van Mercedes, met afstand het meest superieure team met de meest superieure auto uit de geschiedenis van de F1. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 15 mei 2020 @ 11:23 |
Ik ben wel benieuwd wie de rekening gaat betalen van een Belgische GP die achter gesloten deuren gehouden wordt. | |
tja77 | vrijdag 15 mei 2020 @ 11:25 |
Het is verdomd moeilijk op regelmatige basis poles, overwinningen en wereldtitels pakken als je auto niet dominant is. De onderlinge verschillen tussen de coureurs zijn een stuk kleiner dan 20-30 jaar terug. Dat Mercedes zo goed is, daar kun je Hamilton niet op afrekenen. Want als een echt goed coureur in een snelle auto zit, is die coureur plotsklaps niet meer zo goed, want snelle auto. Dus ja, ik vind Hamilton een groot coureur. | |
Tijn | vrijdag 15 mei 2020 @ 11:46 |
De TV-uitzending is zo'n beetje de enige bron van inkomsten, dus daar moet het van betaald worden lijkt me. | |
Weltschmerz | vrijdag 15 mei 2020 @ 11:50 |
Hij had kunnen laten zien dat hij een groot coureur was in een competitieve auto van een absoluut topteam, maar toen werd hij verslagen door Button en om de oren gereden door Vettel en viel hij vooral op door brokken te maken. Hij werd ook verslagen door Rosberg en hij worstelt nog flink wat met invalkracht Bottas. Dat vind ik geen kenmerken van grootsheid. De manier waarop hij met zeldzame tegenslag omgaat ook niet en zijn kwalificatiestatistiek is ook helemaal niet denderend als je naar het kwalificatieduel met zijn teamgenoten kijkt. | |
tja77 | vrijdag 15 mei 2020 @ 12:30 |
Een coureur kan zich ook ontwikkelen, je kunt zijn prestaties wel proberen te bagataliseren door terug te grijpen naar het verleden, en de keren dat hij de fout in ging. Maar welk coureur maakt geen fouten? Welk coureur was vanaf dag 1 wereldtop? Max Verstappen maakte 2-3 jaar geleden ook nog domme fouten. Vettel net zo goed. Maar zodra een coureur zich ontwikkelt en vooraan gaat rijden, krijgt de auto en het team alle lof. | |
Tarado | vrijdag 15 mei 2020 @ 12:37 |
****** | |
Mansjester | vrijdag 15 mei 2020 @ 13:46 |
Waarom is het zo moeilijk om iets toe te geven? Ik vind Hamilton ook een jankende idioot, maar geef gewoon toe dat Vettel er vrij weinig heeft gebakken na Red Bull | |
daNpy | vrijdag 15 mei 2020 @ 14:26 |
Ligt niet aan Vettel. | |
potjecreme | vrijdag 15 mei 2020 @ 14:33 |
En dat allemaal omdat een aantal Britten hebben gezegd dat hij de beste aller tijden is.... | |
JeMoeder | vrijdag 15 mei 2020 @ 15:10 |
Zou Renault niet gewoon voor Zhou gaan? Vettel is eventuele een optie: brengt veel kennis en voor Vettel kan het rentenieren betekenen. | |
Tarado | vrijdag 15 mei 2020 @ 15:15 |
denk niet ze Vettel kunnen betalen, in zijn positie ga je naar zo'n team alleen maar voor de cash | |
JeMoeder | vrijdag 15 mei 2020 @ 15:17 |
Mee eens, maar als je kijkt naar de centen die Ricciardo daar kon vangen dan zie ik het toch nog wel gebeuren. Hulk zie ik niet terug komen, dat zou keihard bukken voor Abiteboul zjin. | |
Tarado | vrijdag 15 mei 2020 @ 15:20 |
was ook niet voor niets dat ze al zeiden verder te kijken dan alleen RIC verlengen bij Renault, dus kan me niet voorstellen dat ze een nog duurdere rijder aan gaan stellen | |
JeMoeder | vrijdag 15 mei 2020 @ 15:22 |
Ok, dat had ik gemist. Dan gok ik toch op een Renault junior en vooral op Zhou, Lundgaard heeft nog te weinig ervaring en wellicht ook nog te weinig punten op zijn superlicentie. Extratje bij Zhou is dat er een enorme reclamemarkt wordt aangeboord. | |
Tarado | vrijdag 15 mei 2020 @ 15:34 |
en je hebt Alonso ook nog, als die daar zin zou hebben want Renault heeft vorig jaar echt gefaald en het zag er op basis van preseason tests ook niet naar uit dat het dit jaar wel zou gaan lukken. | |
Starflyer | vrijdag 15 mei 2020 @ 15:36 |
Zhou moet (net zoals Lundgaard) eerst genoeg licentiepunten halen, dus minimaal vierde worden in de F2 dit jaar. | |
Starflyer | vrijdag 15 mei 2020 @ 15:38 |
Silverstone heeft een deal voor twee races in de zomer. Moet alleen nog door de regering worden goedgekeurd. https://www.bbc.co.uk/sport/formula1/52677294 | |
daNpy | vrijdag 15 mei 2020 @ 15:41 |
https://www.gpfans.com/nl(...)89PQH6tyIw2FJ5wVX_Qw We kunnen echt ophouden met doen alsof F1 een sport is. | |
JayHovah | vrijdag 15 mei 2020 @ 16:00 |
Dit is 99% van toepassing op Weltschmerz z’n posts als het om Vettel of Hamilton gaat... Zhou brengt iig sponsors en aandacht vanuit China aan, intree voor zowel Renault als Liberty Media. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 15 mei 2020 @ 16:20 |
Persoonlijk zou ik het wel gaaf vinden als Alonso terugkeert bij Renault. Hij is een arrogant baasje maar het valt niet te ontkennen dat hij iets toevoegt aan dit circus. Wie zijn salaris ophoest interesseert mij verder vrij weinig. Ferrari wordt ook zwaar gesubsidieerd door de F1 organisatie. Met pure sport heeft het allemaal vrij weinig te maken maar dat is altijd al zo geweest. | |
JeMoeder | vrijdag 15 mei 2020 @ 16:23 |
Als dit waar is dan is het wel een hele grote grap. Laat ze dan ook gewoon 100 miljoen neerleggen om Rosberg in een C-auto te zetten. Wat een waanzin zeg. Ik neem aan dat de andere teams hier over in beroep gaan, dat is indirect één team spekken. | |
Tarado | vrijdag 15 mei 2020 @ 16:27 |
als het waar is, het is marca maar en verder is https://www.gpfans.com/nl een copy/paste site die het ook nog eens slecht vertaalt [ Bericht 11% gewijzigd door Tarado op 15-05-2020 16:32:45 ] | |
Tarado | vrijdag 15 mei 2020 @ 16:42 |
| |
Zorro | vrijdag 15 mei 2020 @ 17:17 |
Ferrari dat als enige team een sloot geld krijgt gewoon omdat ze meedoen, dat is de grootste grap. Al jaren. Daar is dit niks bij. | |
daNpy | vrijdag 15 mei 2020 @ 17:28 |
De Ferrari toelage wordt eindelijk afgebouwd als het goed is. Andere kunstmatige ingrepen gaan introduceren is dan geen goed idee. | |
fathank | vrijdag 15 mei 2020 @ 18:35 |
Ligt aan de achterkant dat weet iedereen. Hamilton kan er niks van. Verslaat z'n teamgenoot in de superieure wagen 5 van de 6 keer. De enige coureur in de superieure wagen die hem verslagen heeft vertrekt met de staart tussen de benen omdat ie bang is dat ie het niet nog een seizoen kan. | |
Sinister-D- | vrijdag 15 mei 2020 @ 19:18 |
GPfans met Marca als bron | |
Weltschmerz | vrijdag 15 mei 2020 @ 19:34 |
Hij heeft geen titel gewonnen, maar velen hadden voorspeld dat hij het moeilijk zou krijgen met Raikkonen of zelfs rijles zou krijgen, je moet er niet aan denken dat Raikkonen het de afgelopen jaren voor Ferrari had moeten doen. Andersom zou Button geen schijn van kans maken tegen Hamilton, en toen moest Button ineens ontzettend geherwaardeerd worden. Hetzelfde met Rosberg, in die zin viel Hamilton ook zwaar tegen, maar ook Rosberg moest ineens toch veel hoger ingeschat. Invalkracht Bottas heeft ook weer een enorme onverwachte ontwikkeling doorgemaakt, zo kort als die erop zit. Jankende idioot of niet, het is door de superioriteit van de Mercedes dat het meer lijkt dan het is. | |
daNpy | vrijdag 15 mei 2020 @ 19:36 |
Maar wel WK. | |
vosss | vrijdag 15 mei 2020 @ 19:37 |
Eens. | |
vosss | vrijdag 15 mei 2020 @ 19:37 |
6 of 7 keer toch? | |
daNpy | vrijdag 15 mei 2020 @ 19:42 |
Meer als Vettel iig. GOAT | |
vosss | vrijdag 15 mei 2020 @ 19:42 |
Zak | |
Rossdale | vrijdag 15 mei 2020 @ 20:17 |
Dan
| |
rubbereend | vrijdag 15 mei 2020 @ 21:34 |
GP van Nederland kan alleen doorgaan als er publiek bij kan zijn, anders is er geen geld. |