abonnement Unibet Coolblue
pi_193099477
Dit topic werd een jaar geleden volgepost en vervolgens werd er een jaar lang geen nieuw topic geopend. Totdat iemand mij hierop wees in FB. Bij dezen is dit topic weer open! :)

Het overkomt iedereen wel eens: liefdesverdriet. En of je nu gedumpt bent, gedumpt hebt of vriendschappelijk uit elkaar gegaan bent, of je nu een maand, een jaar of 10 jaar samen was, de gevoelens die je hebt zijn meestal hetzelfde: verdriet, woede, eenzaamheid, schuld.

Dit topic is bedoeld om je verhaal te kunnen delen met mensen die hetzelfde doorstaan en advies te krijgen over wat je kunt doen. In deze OP staan al aardig wat dingen die je kan doen en lezen, maar iedere situatie is natuurlijk anders. Als je vragen hebt, stel ze vooral, er is altijd wel iemand die je wil helpen.

Dus wat kan ik doen?

Aan welke kant van de breuk je ook staat (dumper of gedumpte), het eerste wat je moet doen is contact verbreken. Dat wil zeggen, blokkeren op sociale media, telefoonnummer weggooien uit je mobiel, bij vrienden aangeven dat je niets van hem/haar wil weten.

Dit is waarschijnlijk ook de moeilijkste stap, zeker als je gedumpt bent. Je ex heeft een belangrijk deel van je leven uitgemaakt, dat 'weggooien' voelt heel tegennatuurlijk. Maar je zal jezelf achteraf heel dankbaar zijn dat je het gedaan hebt. Elke keer als je met je ex spreekt, iets van hem of haar leest, een foto tegenkomt, zal het je herinneren aan het feit dat je niet meer samen bent. En dat doet pijn.

Er zijn maar heel weinig uitzonderingen op deze regel. De voornaamste is als je kinderen hebt. Als dit het geval is, probeer gesprekken met je ex dan kort en zakelijk te houden, en heb het alleen maar over de kinderen. Een andere reden is als er nog zaken geregeld moeten worden, zoals schulden, spullen die nog opgehaald moeten worden, nieuwe woning als je samengewoond hebt. Ook dan moet je proberen het zo kort en to-the-point mogelijk te houden.

Het is heel makkelijk om nu te denken dat je het contact wel aankan, vaak omdat je hoopt dat je hem/haar zo terug kan krijgen of omdat je bang bent om los te laten. Het is heel normaal je zo te voelen, maar het is toch echt het beste voor je om dit te doen. Pas als je het gedaan hebt en het langzaam begint weg te zakken, zul je merken dat het beter is zo.

Contact is weg, en nu?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daten dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik hem/haar terugkrijgen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat kan ik leren?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gevoelens

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dingen om te lezen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meetverslag 20/21 september

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 13-05-2020 10:35:06 ]
pi_193099963
:W Ik was bijna vergeten hoe kut een gebroken hart ook weer voelt... 6 maanden geleden iemand ontmoet, ondanks drukke agenda's toch gemiddeld 1x per week samen en t was leuk! Seks was goed, geen vuiltje aan de lucht zou je denken...
Tot half maart, hij moest aan medicatie voor een te hoog cholesterolgehalte en langzaam begon hij daar bijwerkingen van te krijgen, waaronder emotieloosheid blijkt nu... tenminste hij voelt gewoon een stuk minder, boeit hem niet ofzo, maar ook naar mij werkt dat dus zo... hij vind me leuk, wil me wel missen als we niet samen zijn, maar voelt t niet... (voorheen wel) en dus staan we nu op een kruispunt, tenminste ik ga niet wachten op iemand die niks meer voelt, om uit te vinden of dat tijdelijk is of niet... maar goed ik vind hem nog steeds wel heel erg leuk dus dat doet zeer...
S. 2014
J. 2016
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:32:18 #3
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_193115715
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 11:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
:W Ik was bijna vergeten hoe kut een gebroken hart ook weer voelt... 6 maanden geleden iemand ontmoet, ondanks drukke agenda's toch gemiddeld 1x per week samen en t was leuk! Seks was goed, geen vuiltje aan de lucht zou je denken...
Tot half maart, hij moest aan medicatie voor een te hoog cholesterolgehalte en langzaam begon hij daar bijwerkingen van te krijgen, waaronder emotieloosheid blijkt nu... tenminste hij voelt gewoon een stuk minder, boeit hem niet ofzo, maar ook naar mij werkt dat dus zo... hij vind me leuk, wil me wel missen als we niet samen zijn, maar voelt t niet... (voorheen wel) en dus staan we nu op een kruispunt, tenminste ik ga niet wachten op iemand die niks meer voelt, om uit te vinden of dat tijdelijk is of niet... maar goed ik vind hem nog steeds wel heel erg leuk dus dat doet zeer...
Anti-cholesterolmedicatie veroorzaakt emotieloosheid?
Ignorance is bliss
pi_193116092
Wauw, opvallend dat er in dit goedlopende topic al zo lang niet meer gepost is. Zo weinig exen?
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:00:31 #5
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_193116183
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:56 schreef Generationalpha het volgende:
Wauw, opvallend dat er in dit goedlopende topic al zo lang niet meer gepost is. Zo weinig exen?
Of zo weinig emotionele impact :+
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_193116558
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:32 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Anti-cholesterolmedicatie veroorzaakt emotieloosheid?
Ja dat kan dus blijkbaar.... heb t opgezocht en de statines in veel van die medicijnen kunnen nare bijwerkingen geven...
S. 2014
J. 2016
pi_193116840
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:56 schreef Generationalpha het volgende:
Wauw, opvallend dat er in dit goedlopende topic al zo lang niet meer gepost is. Zo weinig exen?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:00 schreef M1stral het volgende:

[..]

Of zo weinig emotionele impact :+
Neuh, de poster van de lapo van het vorige topic was gewoon vergeetachtig/lui. :+
pi_193117968
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ja dat kan dus blijkbaar.... heb t opgezocht en de statines in veel van die medicijnen kunnen nare bijwerkingen geven...
Maar is het dan al zeker dat hij deze medicatie voor altijd moet blijven gebruiken? Hij is pas een aantal weken bezig met deze medicatie en moet bij de arts kunnen aangeven wat deze bijwerkingen met hem doen, kan me niet voorstellen dat ze iemand voor de rest van zijn leven zo emotieloos willen laten zijn......waarom nu al deze relatie opgeven ipv samen proberen tot een oplossing te komen?
pi_193118746
quote:
17s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar is het dan al zeker dat hij deze medicatie voor altijd moet blijven gebruiken? Hij is pas een aantal weken bezig met deze medicatie en moet bij de arts kunnen aangeven wat deze bijwerkingen met hem doen, kan me niet voorstellen dat ze iemand voor de rest van zijn leven zo emotieloos willen laten zijn......waarom nu al deze relatie opgeven ipv samen proberen tot een oplossing te komen?
We hebben nu afgesproken dat we even geen contact hebben... de arts wil nog even afwachten... overigens ben ik niet degene die wil stoppen... dat is hij omdat hij denkt me te gaan kwetsen en het nie eerlijk is op deze manier...
S. 2014
J. 2016
pi_193120250
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

We hebben nu afgesproken dat we even geen contact hebben... de arts wil nog even afwachten... overigens ben ik niet degene die wil stoppen... dat is hij omdat hij denkt me te gaan kwetsen en het nie eerlijk is op deze manier...
Ah okee, op zich ergens wel een verstandige keuze van hem......heel veel sterkte!
pi_193135629
Hij kan gewoon aangeven dat hij die medicatie niet wil blijven proberen ivm bijwerkingen waar hij niet mee kan leven.

Maargoed, ik heb op dit moment ook echt een erg gebroken hart :'(
Ik heb geen contact meer met haar maar veel dingen doen me aan haar denken en dan vloeien de tranen weer.
pi_193155847
Na 14 jaar uit elkaar gegaan hier.

Heb één ding geleerd: ook al denk je 'goed' en 'als vrienden' uit elkaar te gaan... cold turkey alle contact verbreken werkt écht het beste!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 16 mei 2020 @ 19:58:45 #13
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193164187
quote:
17s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:18 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar is het dan al zeker dat hij deze medicatie voor altijd moet blijven gebruiken? Hij is pas een aantal weken bezig met deze medicatie en moet bij de arts kunnen aangeven wat deze bijwerkingen met hem doen, kan me niet voorstellen dat ze iemand voor de rest van zijn leven zo emotieloos willen laten zijn......waarom nu al deze relatie opgeven ipv samen proberen tot een oplossing te komen?
inderdaad, ik heb met de bijwerkingen van mij cholesterolmedicatie eerder korte metten gemaakt, er zijn meer opties qua medicaties. Mijn arts was ook heel meegaand om bij vervelende bijwerkingen te switchen naar volgende medicijnen. Daarbij kan per merk ook nog enorm schelen.
Ik had moest switchen van bloeddrukmedicatie en daarmee belandde ik depressief op de bank. Dus ik ben tegenwoordig heel alert op bijwerkingen en ook voor anderen. Zekers als het je persoonlijkheid raakt en beïnvloed.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193164209
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:58 schreef rubbereend het volgende:

[..]

inderdaad, ik heb met de bijwerkingen van mij cholesterolmedicatie eerder korte metten gemaakt, er zijn meer opties qua medicaties. Mijn arts was ook heel meegaand om bij vervelende bijwerkingen te switchen naar volgende medicijnen. Daarbij kan per merk ook nog enorm schelen.
Ik had moest switchen van bloeddrukmedicatie en daarmee belandde ik depressief op de bank. Dus ik ben tegenwoordig heel alert op bijwerkingen en ook voor anderen. Zekers als het je persoonlijkheid raakt en beïnvloed.
Ja precies, altijd contact blijven houden met je arts als het niet werkt zoals het zou moeten...
pi_193165605
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 19:59 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ja precies, altijd contact blijven houden met je arts als het niet werkt zoals het zou moeten...
Zo denk ik ook maar hij blijkbaar niet... je kunt iemand niet dwingen ...
S. 2014
J. 2016
pi_193166116
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 20:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Zo denk ik ook maar hij blijkbaar niet... je kunt iemand niet dwingen ...
Klopt ook....maar als jij het dan maar geprobeerd hebt...toch?
pi_193174493
quote:
17s.gif Op zaterdag 16 mei 2020 21:14 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Klopt ook....maar als jij het dan maar geprobeerd hebt...toch?
Hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik denk... ik verdien beter dan iemand die bang is voor elke vorm van verbinding...

Had m geapt over de situatie met mn opa en kreeg een enorme korte vrij botte reactie terug en daarna niks meer... toen was ik er even heel erg klaar mee
S. 2014
J. 2016
pi_193174927
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 09:19 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik denk... ik verdien beter dan iemand die bang is voor elke vorm van verbinding...

Had m geapt over de situatie met mn opa en kreeg een enorme korte vrij botte reactie terug en daarna niks meer... toen was ik er even heel erg klaar mee
Maar dat komt nu toch door die bijwerkingen van die medicatie of begrijp ik het dan verkeerd?
pi_193179998
quote:
17s.gif Op zondag 17 mei 2020 10:08 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Maar dat komt nu toch door die bijwerkingen van die medicatie of begrijp ik het dan verkeerd?
Dat kan best maar zelfs als je niks voelt kun je nog een empatische reactie maken...
S. 2014
J. 2016
pi_193180039
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 18:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat kan best maar zelfs als je niks voelt kun je nog een empatische reactie maken...
Daar kan ik zo geen oordeel over geven, heb geen idee wat nou echt precies het effect is van die bijwerkingen.....en waarom hij zo reageert.....

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2020 18:13:24 ]
pi_194303214
Ik had verwacht hier nooit van m’n leven meer te posten, maar de laatste tijd (2 maanden?), heb ik steeds vaker vage dromen waar m’n ex in voorkomt. Ik weet dat ik jaren geleden een zelfde soort issue heb gehad, het verschil is alleen dat ik er toen nog erg mee zat en mee bezig was in t dagelijks

Het overvalt me eigenlijk een beetje, ik word wakker en zit dan ook de hele tijd te denken aan die periode. Het is inmiddels 4 jaar geleden, het laatste contact was 2 jaar geleden (ruzie op wapp en geblokkeerd). Toch was ik zo verstandig om een aantal weken terug in een zelfde situatie (zo wakker worden) een vv verzoek op facebook te sturen.. |:) om vanuit daar eventueel contact op te nemen. Uiteraard niks gehoord, dus eigenlijk een beetje falend. Zij heeft ook allang een nieuwe vriend en woont al samen, die zou het wss ook niet zo chill vinden als ze gaat appen :D

Maarja, eigenlijk wel naar. Buiten die rare ochtenden ben ik er nooit mee bezig, en mijn eigen rela loopt ook goed. Dus geen idee
  zondag 16 augustus 2020 @ 11:55:27 #22
336295 spiritoffreedom
just a lonely girl
pi_194584529
mja hier is de relatie over na bijna 9 jaar. wonen samen in een studio in een instelling voor mensen voor fysieke beperking, samen meubels gekocht etc. samen contract getekend. wonen nu nog minstens 3 maand samen wegens opzeg huurovereenkomst. hij wil in Antwerpen gaan wonen. en ik? weet niet of ik in deze studio kan/wil blijven of verhuis naar andere studio. praktische wijst zich vroeg of laat vanzelf wel uit denk ik. maar godverdomme wat doet dit zeer.
a spiritual person is a strong person who feels deep emotions
pi_197393304
Ik ben vrij nieuw hier dus sorry als ik een oud topic weer open en dat niet de bedoeling is

Het is ondertussen alweer een jaar of 5 over tussen mij en mijn ex en hij zit nog steeds in mijn hoofd. Het wordt een beetje sneu nu en ik wil er van af. Ergens zou ik niets liever willen dan hem terug. Maar als ik even realistisch ben dan zou het zoveel kapot maken mocht ik nu weer contact met hem opnemen. Beiden hebben we een andere relatie, hij zelfs al een kind. Toch lukt het mij maar niet om hem te vergeten. Als ik denk aan hoe mijn leven was geweest als we samen waren gebleven wordt ik oprecht verdrietig. Ik mis de leuke tijd met hem en kan mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik toen dacht dat het gras ergens anders groener was. Ok het nog gecompliceerder te maken houd ik ook super veel van mijn huidige vriend. Zoals gezegd, het begint een beetje sneu te worden nu.

[ Bericht 30% gewijzigd door Ed1234 op 13-01-2021 21:13:40 ]
  donderdag 14 januari 2021 @ 07:59:41 #24
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_197398153
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:08 schreef Ed1234 het volgende:
Ik ben vrij nieuw hier dus sorry als ik een oud topic weer open en dat niet de bedoeling is [ link | afbeelding ]

Het is ondertussen alweer een jaar of 5 over tussen mij en mijn ex en hij zit nog steeds in mijn hoofd. Het wordt een beetje sneu nu en ik wil er van af. Ergens zou ik niets liever willen dan hem terug. Maar als ik even realistisch ben dan zou het zoveel kapot maken mocht ik nu weer contact met hem opnemen. Beiden hebben we een andere relatie, hij zelfs al een kind. Toch lukt het mij maar niet om hem te vergeten. Als ik denk aan hoe mijn leven was geweest als we samen waren gebleven wordt ik oprecht verdrietig. Ik mis de leuke tijd met hem en kan mijzelf wel voor mijn kop slaan dat ik toen dacht dat het gras ergens anders groener was. Ok het nog gecompliceerder te maken houd ik ook super veel van mijn huidige vriend. Zoals gezegd, het begint een beetje sneu te worden nu.
Ok, ik zou gaan zoeken wat je mist in je huidige relatie, dat je zo veel denkt aan je ex. Wat is er anders?
Misschien kan dat beter.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_197412131
quote:
1s.gif Op donderdag 14 januari 2021 07:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ok, ik zou gaan zoeken wat je mist in je huidige relatie, dat je zo veel denkt aan je ex. Wat is er anders?
Misschien kan dat beter.
Er zijn een hele hoop verschillen tussen mijn ex en huidige relatie. In mijn huidige relatie zijn wel een aantal dingen die ik anders zou willen, helaas zijn die niet zo gemakkelijk te veranderen. Ik heb het dan vooral over praktische zaken. Qua liefde zit het wel goed, ik vind hem leuk een aantrekkelijk.

Wat er bij mijn ex anders voelde was dat er meer romantiek was. Het voelde heel speciaal, ik voelde me altijd intens gelukkig als ik hem weer zag. Ik mis ergens het leven dat ik toen had en heb lange tijd gedacht dat dat alles was. Dat ik vooral een melancholisch gevoel had naar die tijd. Maar als ik eerlijk ben mis ik hem ook nog steeds. Zijn stem, zijn geur, samen iets ondernemen. Ik voelde me alsof ik de wereld aan kon als we samen waren. Ik denk regelmatig aan hoe mijn leven zou zijn als we samen waren gebleven.

Ik heb al van alles geprobeerd, het gevoel negeren (bewust aan iets anders denken), hem een brief geschreven (niet verstuurd hoor), er juist wel veel over praten. Het klinkt heel obsessief terwijl ik uiteraard niet elke dag met hem bezig ben, maar wel vaker dan ik zou willen. Het voelt ook oneerlijk naar mijn huidige relatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')