abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193099460
Al geruime tijd ben ik samen met een man die bepaalde afwijkende gedachten heeft over veel zaken. Denk hierbij aan het bestaan van de maan, 9/11, 5g,fakenews, chemtrails, corona enz. Dat iemand dat denkt maakt me niet uit. Tot op zekere hoogte wil ik het er ook wel over hebben, maar wat mij ernstig stoort is het feit dat hij vooral een waarheid wil verkondigen en als ik mijn gedachten hierover uitspreek dan ben ik naïef en heb ik oogkleppen op. Ik ben altijd degene die zijn gedachten moet ondersteunen, maar andersom staat hij niet open voor mij. Hij blijft om mijn reacties vragen al zijn die nooit naar zijn zin. Of ik er nu in mee ga of niet.
Daarnaast vind ik het ook gewoon ernstig kut om steeds te moeten praten over dit soort dingen aangezien het nogal wat zegt over je wereldbeeld. Dat we genaaid worden door alles en iedereen die enigszins macht heeft, en dat wil ik niet denken. Of het nu waar is of niet.
Is er iemand die in een vergelijkbare situatie zit of heeft gezeten? Hoe ga ik hier mee om?
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:32:38 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_193099475
Run, TS, run.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_193099481
quote:
9s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:32 schreef Fok-it het volgende:
Run, TS, run.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:33:49 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193099494
Stuur hem naar professionele hulp want die is compleet getikt
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:34:09 #5
319979 Fok-it
All is well
pi_193099500
Geen troll reactie though. Bij zo'n iemand wil je toch niet leven, die continu paranoia. Je continu ergeren aan iemands domheid. Zou daar echt heel ongelukkig van worden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_193099502
Maar de maan bestaat nu dus ook al niet? :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_193099524
Waarom maakt het je niet uit dat iemand waanideeën heeft? Dat is en niet prettig voor hem en niet voor de omgeving. Dit is een groot probleem.
pi_193099544
quote:
9s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:32 schreef Fok-it het volgende:
Run, TS, run.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_193099582
Wat ik mij serieus afvraag is... waarom?

Waarom heb jij een relatie met zo iemand? Wat heeft zo iemand jou te bieden, waar jij blijkbaar naar op zoek bent? Welke behoeften van jou worden voldaan dat je dat soort eigenschappen van een ander zou accepteren?
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:41:09 #10
471637 TomStall
I buried Joey
pi_193099589
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:34 schreef Hallojo het volgende:
De maan is voor deze man denk ik een niet natuurlijk hemellichaam, door intelligente wezens geschapen met specifiek als doel de aarde als een soort incubator voor het leven te laten fungeren. Gokje. ;)

Ontopic: hoe lang is lang? Is dit een fase of overheerst het zijn hele leven? Als het te overheersend is gaat het fout, want dan is relativeren er niet meer bij. Wellicht is hulp zoeken een optie, maar misschien is het het beste hem zelf "rock bottom" te laten ervaren helaas.
pi_193099605
iets anders, maar ik had een beste vriend die op gegeven moment in dit soort dingen dook.
heb hem toen jaren niet meer gezien, want we kregen ruzie.

ik adviseer je hetzelfde te doen als ik, gewoon tegenin gaan, al die onzin, kom op zeg. en als ie daar niet tegen kan, dan rot ie maar lekker op. wat moet je met iemand die aan het bestaan van de maan twijfelt.. ben je toch niet goed bij je hoofd...

kwam hem overigens wel tegen laatst. een van de eerste dingen die hij zei was; doe ik niet meer hoor, dat consperacy gedoe, je had gelijk..

echte vrienden helpen elkaar, als ze op een dwaalspoor zitten.
pi_193099623
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:34 schreef Hallojo het volgende:
Projectie in de lucht. Check dit filmpje:

pi_193099630
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:34 schreef Fok-it het volgende:
Geen troll reactie though. Bij zo'n iemand wil je toch niet leven, die continu paranoia. Je continu ergeren aan iemands domheid. Zou daar echt heel ongelukkig van worden.
Nou steeds minder ja. Ik krijg soms bijna het idee dat hij mij het huis uit aan het pesten is door er tóch steeds weer over te beginnen. Erg begaafd is hij ook niet want er is geen redelijk gesprek mee te voeren op dat moment, en hij ziet maar niet in waarom dit steeds verkeerd gaat. Dat komt namelijk door mij en mijn negatieve reacties en nooit door hem. Ik reageer al geïrriteerd als hij er over begint maar hij realiseert zich niet dat dit komt doordat deze gesprekken al-tijd op hetzelfde uitlopen. En dat is dat hij al mijn reacties afkeurt...

Afgelopen maanden lijkt het erger te zijn geworden en ik weet niet precies waarom. Misschien is de corona naar z'n hoofd gestegen.

Zolang we het er niet over hebben is er ook niets aan de hand.
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:47:40 #14
319979 Fok-it
All is well
pi_193099665
Ach die mensen denken ook dat ze er een superieur denkbeeld op nahouden terwijl ze in werkelijkheid echt ofwel diep in een psychose zitten of gewoon zwakzinnig zijn. Kan je echt helemaal niks mee.
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:47:54 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193099669
Dit kan niet serieus zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:47:58 #16
319979 Fok-it
All is well
pi_193099672
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:40 schreef zarGon het volgende:
Wat ik mij serieus afvraag is... waarom?

Waarom heb jij een relatie met zo iemand? Wat heeft zo iemand jou te bieden, waar jij blijkbaar naar op zoek bent? Welke behoeften van jou worden voldaan dat je dat soort eigenschappen van een ander zou accepteren?
Maar dit is nog wel een interessante ja
pi_193099690
Ontopic: hoe lang is lang? Is dit een fase of overheerst het zijn hele leven? Als het te overheersend is gaat het fout, want dan is relativeren er niet meer bij. Wellicht is hulp zoeken een optie, maar misschien is het het beste hem zelf "rock bottom" te laten ervaren helaas.
[/quote]
Zo'n zes jaar. Het is de afgelopen tijd wel een heel stuk meer geworden. Een jaar geleden was dit nog niet zo'n probleem. De frequentie lag iig een stuk lager.
Therapie in welke vorm dan ook weigert hij. En ja, ik begin me ook af te vragen of het positieve nog opweegt tegen het negatieve...
pi_193099695
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:49 schreef Boopthesnoot het volgende:

[..]

Nou steeds minder ja. Ik krijg soms bijna het idee dat hij mij het huis uit aan het pesten is door er tóch steeds weer over te beginnen. Erg begaafd is hij ook niet want er is geen redelijk gesprek mee te voeren op dat moment, en hij ziet maar niet in waarom dit steeds verkeerd gaat. Dat komt namelijk door mij en mijn negatieve reacties en nooit door hem. Ik reageer al geïrriteerd als hij er over begint maar hij realiseert zich niet dat dit komt doordat deze gesprekken al-tijd op hetzelfde uitlopen. En dat is dat hij al mijn reacties afkeurt...

Afgelopen maanden lijkt het erger te zijn geworden en ik weet niet precies waarom. Misschien is de corona naar z'n hoofd gestegen.

Zolang we het er niet over hebben is er ook niets aan de hand.
[..]

Zo'n zes jaar. Het is de afgelopen tijd wel een heel stuk meer geworden. Een jaar geleden was dit nog niet zo'n probleem. De frequentie lag iig een stuk lager.
Therapie in welke vorm dan ook weigert hij. En ja, ik begin me ook af te vragen of het positieve nog opweegt tegen het negatieve...
Rookt hij vaak wiet? Komt hij van het vmbo? Heeft hij werk en dergelijke?
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:50:52 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193099705
‘Erg begaafd is hij ook niet’. En toch al zes jaar een relatie. Ja, ja.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193099715
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:50 schreef Lienekien het volgende:
‘Erg begaafd is hij ook niet’. En toch al zes jaar een relatie. Ja, ja.
Een gouden pik, denk ik.
pi_193099717
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:50 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Rookt hij vaak wiet? Komt hij van het vmbo? Heeft hij werk en dergelijke?
Hahaha. Genoeg wiet en bier, doet geen moeite dit te minderen. Heeft met moeite een mbo afgerond en heeft een niet heel uitdagende of goed verdienende baan. Zonder mij zou hij een heel stuk slechter af zijn denk ik.
  woensdag 13 mei 2020 @ 10:52:15 #22
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_193099721
'Dat we genaaid worden door alles en iedereen die enigszins macht heeft'

Dit is natuurlijk wel zo. Je hoeft niet in chemtrails en 5g veroorzaakt corona te geloven om in te zien dat iedereen met aanzienlijke macht dat verwerft over de rug van het voetvolk
Laffe huichelaar
pi_193099723
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:51 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Een gouden pik, denk ik.
Absoluut niet
pi_193099737
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:51 schreef Boopthesnoot het volgende:

[..]

Hahaha. Genoeg wiet en bier, doet geen moeite dit te minderen. Heeft met moeite een mbo afgerond en heeft een niet heel uitdagende of goed verdienende baan. Zonder mij zou hij een heel stuk slechter af zijn denk ik.
Verklaring gevonden, gaat niet veranderen. Wiet + dom = conspiracy gekkie
pi_193099744
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:51 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Een gouden pik, denk ik.
Absoluut niet
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 10:52 schreef timmmmm het volgende:
'Dat we genaaid worden door alles en iedereen die enigszins macht heeft'

Dit is natuurlijk wel zo. Je hoeft niet in chemtrails en 5g veroorzaakt corona te geloven om in te zien dat iedereen met aanzienlijke macht dat verwerft over de rug van het voetvolk
Of het nu waar is of niet, ik hoef er niet vrijwel dagelijks mee geconfronteerd te worden. Dan word je ook wel gek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')