abonnement Unibet Coolblue
pi_193073721
Ok verwacht hier alweer zuiger users bij. Maar hou het even bij het algemene.
Het is christelijk dus als je daar een hele aan hebt dan kun je een volgend topic aanklikken ;)

Staat iedereen vrij ik dwing niemand namelijk. Maar vroeg me af zijn er users op fok die het kennen en wat zijn dan de leuke nrs?


Even edit nog nu het nog kan. Beetje christelijke liedjes dus discussie, mag uit verschillende bronnen of bundels wel zijn wmb :)

[ Bericht 22% gewijzigd door kree op 12-05-2020 01:04:44 ]
Do what you love, love what you do!
pi_193075379
Ja hoor. 488 is voor mij de bekendste, maar er zijn ook wel andere hele bekende nummers. Wel alweer een tijdje geleden voor mij, dus ik dreun niet meer zomaar alle nummers op. Maar ik ken(de) het zeker. Ook op de piano.
Somebody that I used to know
pi_193075403
Ken jij het? Of vanwaar dit topic? :)
Somebody that I used to know
pi_193075470
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:16 schreef Postbus100 het volgende:
Ken jij het? Of vanwaar dit topic? :)
Nou ik ken er heel veel, tis ook beetje omdat ik wel christelijk enzo in de muzikanten wereld gekomen ben. Maar ik ken denk 90% ervan wel. Maar nog meer vroeg me af of meer mensen dat hadden ;)

Open optie ik kan opzich helpen enzo maar hangt beetje van de vraag af ;)
Do what you love, love what you do!
pi_193075478
Kan er nog wel een paar noemen denk die ik dan wel weer leuk vond om zelf te spelen? Is dat leuk?
Do what you love, love what you do!
pi_193075513
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 00:13 schreef Postbus100 het volgende:
Ja hoor. 488 is voor mij de bekendste, maar er zijn ook wel andere hele bekende nummers. Wel alweer een tijdje geleden voor mij, dus ik dreun niet meer zomaar alle nummers op. Maar ik ken(de) het zeker. Ook op de piano.
Ok ja die ken ik wel. Ook echt al like honderd keer gespeeld

Ik maakte een typfouten trouwens even en dan kwam ik op 486 dat lijkt me leuk maar die is onwijs niet zo bekend
Do what you love, love what you do!
pi_193075524
Kinderopwekking is ook leuk trouwens :)
Do what you love, love what you do!
pi_193075649
Ik vraag me af trouwens hoor want beetje bang voor al van te voren.

Of dit topic zo kan en christelijk zonder gezeur. Maargoed we zullen het zien he ;)
Open mening over geloof enzo mag. Maar ik ga wel alles tr-en wat gewoon gezeik is ofzo.
(Hoop dat het niet nodig is, maarja ken fok langer als vandaag ;) )

We gaan het hebben over de christelijke liedjes. En mag ook uit andere bundels
Leger des heils heb ik ook nog. ;)


Maw hou het wel even vriendelijk naar elkaar dus. ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door kree op 12-05-2020 01:01:27 ]
Do what you love, love what you do!
pi_193075714
Do what you love, love what you do!
pi_193075717
Maar wat ook kan bv


Do what you love, love what you do!
pi_193076485
Of deze en en ok ik kan 1 ding zeggen en tot nu toe altijd, kinderen vinden deze liedjes wel leuk
Do what you love, love what you do!
pi_193077772
Ik speel het niet meer. Heb er niets meer mee, vind het verschrikkelijke muziek :@ te emotioneel /tranentrekkend en te oppervlakkig. Muzikaal ook te simpel, te rechtlijnig. Wat dat betreft heb ik meer met de oude kerkliederen.
Somebody that I used to know
pi_193079827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:30 schreef Postbus100 het volgende:
Ik speel het niet meer. Heb er niets meer mee, vind het verschrikkelijke muziek :@ te emotioneel /tranentrekkend en te oppervlakkig. Muzikaal ook te simpel, te rechtlijnig. Wat dat betreft heb ik meer met de oude kerkliederen.
Nou ik kan je opzich wel begrijpen zeker omdat ik dit natuurlijk al nou wat is het 20 jaar doe.
Maargoed nouja, opzich zit er toch nog wel genoeg bij wat wel leuk is.
Ik heb er trouwens in die jaren ook zoveel bij gedaan wat totaal niet christelijk was. (Om het maar voorzichtig te zeggen) dat het voor mij allemaal nog wel te doen blijft ;)

Vervelende is en zeker met kerkdiensten er komen heel vaak aantal zelfde opw nrs terug en terug en nog 10 keer dat ik haast al moet zuchten enzo als ik die weer op de playlist krijg. Hahaha

Speel je piano ook?
Do what you love, love what you do!
pi_193079933
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 08:30 schreef Postbus100 het volgende:
Ik speel het niet meer. Heb er niets meer mee, vind het verschrikkelijke muziek :@ te emotioneel /tranentrekkend en te oppervlakkig. Muzikaal ook te simpel, te rechtlijnig. Wat dat betreft heb ik meer met de oude kerkliederen.
Doe is youtube linkje als je wil van oude kerkliederen waar jij op doelt dan? Ben wel benieuwd? ;)
Want dan is het onwijs kerkorgel natuurlijk. En heb onwijs respect voor die organisten ook begrijp me niet verkeerd. Maar omg op een uitzondering na dan.
Dan moeten ze bv dus die opw spelen op orgel nou dat is over het algemeen dramatisch om te horen dan ook wel ;) totaal het ritme weg enzo. Hahaha

Kunnen ze het beter houden bij psalmen en gezangen denk ;)
Do what you love, love what you do!
pi_193114454
Even denken hoor hoe ik dit topic nog levend kan houden zonder het teveel over mezelf te gaan hebben :D

Christelijke musicals kennen jullie die ook? Of semi christelijk dan.
Ik heb er nog eentje waar ook nog een ok opname van is gemaakt.
(Ok ik min of meer de bandleider en bij elkaar gezocht)

Muzikanten uit Rusland / Engeland nou noem het op maar dat was denk eentje van de leukste ooit gedaan. Zeker ook met die kids. Maar jullie zien een eind uitvoering nu althans 1 van de twee drie en het was afgeladen totaal compleet iuitverkocht.

Maar het leuke van aan zoiets meedoen is natuurlijk dat je daar een half jaar of meer ervoor al mee start en de liedjes gaat oefenen met de kinderen en daarna de rest. Ok dan komt er decor bij licht/geluid wat voor zoiets opzich al een uijtdaging is was mega mengpaneel ook en head sets andere microfoons. Parren boven met licht.

Dit is trouwens een piano/bladmuziek boek van een pagina of 400 want het is nog wel best veel muziek continu. Maarja uitdagingen zoeken he en deze werkte best heel goed uit.
Maar haha ik vond dit zo leuk en doe het zo weer. Maar het is beetje lastig nu.
Maar voor jullie plezier hier de live opnamen



Je moet het maar willen maar pm me ofzo als je zoiets leuk lijkt om aan mee te doen. Meestal komt het toch uit het hele land.

[ Bericht 1% gewijzigd door kree op 14-05-2020 11:07:24 ]
Do what you love, love what you do!
pi_193117242
Ok andereTT (thanks mods). Dus even Iets meer algemener nu, wat voor christelijke liedjes luisteren jullie>? Of projectjes nog leuker natuurlijk.
Do what you love, love what you do!
pi_193117346
Doe nog even deze van mezelf. Hé on stage geluid dit he dus de mix voor heel Tiel was beter. Dit is mijn monitor geluid en opgenomen gewoon met mobiel

https://drive.google.com/(...)8P/view?usp=drivesdk

Ok nu jullie ;)
Hoop wel dat dit topic beetje opgang komt want ok met alle users op fok, ik ben vast niet de enige die christelijke nummers speelt (onder andere want doe ook andere dingen)

[ Bericht 8% gewijzigd door kree op 14-05-2020 10:15:06 ]
Do what you love, love what you do!
pi_193125627
Deze is ook mooi trouwens., maar die heb ik echt al heel veel keer gedaan

Sela is ook nog wel ok.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 14 mei 2020 @ 16:46:58 #19
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193125776
Ik heb niet zoveel met meer traditionele opwekkingsmuziek - dat wil zeggen, prima als ik het hoor in de kerk, maar zou het niet zo snel zelf opzetten. Wel luister ik af en toe naar moderne worshipmuziek, bijv. Hillsong, Bethel of Jason Upton. Mijn favoriete nummer in dit genre is Oceans van Hillsong United (ook wel een van de bekendste geloof ik):


Als je christelijke muziek wat breder trekt, dan houd ik wel van christelijke rock en metal, zoals Demon Hunter of Skillet:


Weet niet of dat helemaal is wat je bedoelde, maar oké :)
pi_193125859

De stem van Eric Clayton O+

Saviour Machine, al een eeuwenoude band uit het hardere genre.
pi_193134576
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 16:46 schreef DecoAoreste het volgende:
Ik heb niet zoveel met meer traditionele opwekkingsmuziek - dat wil zeggen, prima als ik het hoor in de kerk, maar zou het niet zo snel zelf opzetten. Wel luister ik af en toe naar moderne worshipmuziek, bijv. Hillsong, Bethel of Jason Upton. Mijn favoriete nummer in dit genre is Oceans van Hillsong United (ook wel een van de bekendste geloof ik):


Als je christelijke muziek wat breder trekt, dan houd ik wel van christelijke rock en metal, zoals Demon Hunter of Skillet:


Weet niet of dat helemaal is wat je bedoelde, maar oké :)
Nou opwekking is natuurlijk voor een groot deel kopie van hillsong.
Maarja eerlijk gezegd ik zet het ook niet op of er moet een aanleiding voor zijn of dat ik het moet oefenen. Maar het staat niet in mijn playlist zeg maar.

Ik zoek het beetje ook ergens anders, hoewel ik het nog steeds ok vindt om te spelen hoor. Maar nu zijn het nog meer de oudere nrs en die in een nieuw jasje steken.
Er zit nog goeds genoeg bij wmb. Maarja het wordt beetje saai he om dat te luisteren. Dan vindt ik new world son leuker nog. Maar ook die gaat saai worden hahaha

Ik ben een slechte christen denk. Maar gewoon doorpraten met nrs. Altijd goed. ;)


Woh oceans, gedaan ook al aantal keer., hahaha

Prima hoor ik hou wel van dat meer extreme. Nu gaat dit natuurlijk no way ooit in de kerk van mij zelf komen Maar zou het best willen doen met een band. ;)
Ik zoek die extremen wel maarja natuurlijk de kerk opzich is een traag en ellendig lang instituut en moet het weer door commissie dit en dat. Echt ik heb de hoop al opgegeven zoek ze nu gewoon zelf enzo bij verschillende gemeentes

[ Bericht 2% gewijzigd door kree op 14-05-2020 23:29:06 ]
Do what you love, love what you do!
pi_193134638
Weg
quote ipv edit
Do what you love, love what you do!
  donderdag 14 mei 2020 @ 23:34:10 #23
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_193134794
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 20 mei 2020 @ 20:34:47 #24
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_193230429
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 23:22 schreef kree het volgende:
Ik ben een slechte christen denk. Maar gewoon doorpraten met nrs. Altijd goed. ;)
Ach. Er staat nergens in de Bijbel 'gij zult minimaal X keer per week naar opwekkingsmuziek luisteren' toch :P

quote:
Prima hoor ik hou wel van dat meer extreme. Nu gaat dit natuurlijk no way ooit in de kerk van mij zelf komen Maar zou het best willen doen met een band. ;)
Voor alles is een tijd en een plaats. Bij de zondagmorgenviering hebben Skillet en Demon Hunter niet zoveel te zoeken denk ik. Maar je kan zoiets wel inzetten bij laagdrempelige, wat meer feestelijke bijeenkomsten die niet per se een strak opgezette liturgie hoeven te volgen. Ik bedoel, afgelopen winter heb ik een Top 2000 kerkdienst bijgewoond, dan kan zoiets ook...
pi_193235385
Woh dat is ook zeker hoor, er staat zeker geen minimaal aan christelijke liedjes en doe ze ook altijd echt wel uit overtuiging.
Omdat ik vaak in de band zit, tja moet er wel eens een paar doen die lastig zijn of minder leuk enzo. Maar gaat altijd uit de overtuiging wel weer.

En geloof mij zie er echt wel eens tegenin hoor uit zenuwen of gedoe ervoor weer met alles regelen en geluid muzikanten etc. Maar het is wel altijd gelukt. En dat is een teken ook.

Maargoed wil niet te zweverig gaan worden want ben heel realistisch wel. Maar ik speel in heel veel verschillende bandjes en verschillende gemeenten ook nog. Bij mij thuis zo extreem mja opw hebben we er nu beetje in.

Veel verder niet, maar koste jaren echt want doe dit al 15 jaar en nu is er wel opening voor nieuwe leuke liedjes die nog stichtelijk zijn om het maar te zeggen in opw.

Maar doe natuurlijk al veel meer projectjes jaren ervoor. Leuke was ook mengen pop songs met opw. Haha Stevie wonder kwam al keertje voorbij hoor even intermixed. Totaal success dat haha meerdere kerken :P

Maar daarom vroeg ik het hier want voel me dan zo alleen soms hier op fok alsof ik alleen christelijk ben enzo ?
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')