abonnement Unibet Coolblue
pi_193117820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:39 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Binnenkort mag je jezelf 10 jaar hardlopert noemen! Voor mij is dat op 20 augustus, dat ik ging proberen om naar 5 km te trainen zonder enige conditie of sporthistorie. Beste beslissing ooit. Heeft mijn leven totaal veranderd en beter gemaakt.
[..]

Nou inderdaad. Weer een gevalletje The Matrix denk ik 8)7
Wanneer ben je officieel hardloper? Op de basisschool liep ik voor het eerst de Marquetteloop, één van mijn lievelingswedstrijden nu nog, maar dat was meer met tegenzin omdat de hele klas ging. Ik ging op de middelbare school al soms een rondje trimbaan doen (naast de conditietraining van tennis). Maar dat was vooral omdat mijn vriendje destijds aan atletiek deed. In de tijd waarin hij een vriend naar het strand en terug renden, hadden wij ongeveer 3km gerend met veel zit en kletspauzes.
Daarna ging ik in 2008 een halfjaar in Spanje wonen en daar begon ik met 'trainen' voor hardlopen, op een soort atletiekbaan om een golf-oefenbaantje heen waar ik met een stopwatch mijn rondjes klokte en uiteindelijk mijn eerste wedstrijd liep; een 10km met heel veel heuvels in 56 minuten.
Terug in Nederland liep ik nog een keer de Utrechtse singelloop en de Dam tot Damloop, allebei met weinig tot geen trainen vooraf.
Pas in 2013 begon ik serieus met hardlopen, toen ik wedstrijdroeier-af was. De eerste wedstrijd waar ik met een serieus schema voor ging trainen was, jawel, de halve marathon op de Marquetteloop! In 1.56u uit mijn hoofd.
Een jaar later liep ik mijn eerste Egmond halve en mijn eerste hele marathon, in Amsterdam, net onder de 4 uur inclusief Dixie stop.

Toen ging ik bij een atletiekvereniging en liep ik een jaar later 45 minuten sneller op de marathon :+ Wat gericht trainen al niet kan doen.

Dus voor mijn gevoel ben ik vanaf de zomer 2013 hardloper? Sinds toen ben ik er in ieder geval niet meer mee gestopt, en liep ik alleen meerdere weken niet als ik een blessure had.
En nu kan ik me echt geen leven zonder meer voorstellen, en zoek ik nieuwe woonplekken uit op de nabijheid tot leuke atletiek/loopgroepen en neem ik mijn schoenen mee op elke vakantie en stem ik die vakanties af op wedstrijden :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193118466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 02:04 schreef wyccie het volgende:
Door al die afgelaste loopjes zijn er tegenwoordig vele virtuele loopjes, waaronder de Conqueror Challenge.
Het is een platform waar je je kunt opgeven voor verschillende challenges over afstanden van 21 mile (English Channel) tot wel 2280 miles (Route 66).
Ik koos voor Hadrian's Wall.
Het was vooral de medaille die mijn aandacht trok. Ik ben net een ekster wat betreft medailles.
[ afbeelding ]

Aangezien het natuurlijk anders is dan een race en ik dus gewoon mijn intervalletjes, tempoloopjes en duurloopjes log, heb ik geen moeilijke of boeiende gedachten onderweg zoals bij jullie spannende Ekidenverslagen.
Maar het leek me inderdaad wel leuk om jullie mee te nemen op mijn reis door Engeland.
Te beginnen met een beetje info over de muur.

[ afbeelding ]

Hadrian's wall - Muur van Hadrianus
De Romeinse keizer Hadrianus liet in Engeland een muur bouwen tussen 122 en 128 na Christus. Dit gold als noordelijke grens van het Romeinse rijk, maar ook om Britannia te verdedigen tegen de barbaren uit het noorden (Schotland) :o .

De muur loopt vanaf Wallsend bij de rivier Tyne van oost naar west waar het eindigt bij het dorpje Bowness-on-Solway aan de Solway baai. De muur is 117 kilometer lang (maar ik moet 144k lopen!), 3 meter breed en 4 tot 5 meter hoog, en is opgebouwd uit stenen en plaggen. Maar het was meer dan slechts een muur. Ten noorden van de muur was er een gracht, ten zuiden ervan een militaire weg waarover materiaal en soldaten vervoerd werden, daarna volgden nog twee verhogingen met daar tussenin weer een gracht (vallum). Elke 5 Romeinse mijlen was er een fort: 14 grote en 80 kleinere.
De muur is sinds 1987 UNESCO werelderfgoed. Je kunt de muur te voet volgen via het Hadrian's Wall Path.

[ afbeelding ]

De volgende keer vertel ik wat over het startterein. ;)
Cool, ik ben daar als kind een keer op vakantie geweest en ik heb er nog steeds de meest fantastische herinneringen aan!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193118597
Oh en mijn eerste Fok ontmoetingen.. Ik denk bij de Zevenheuvelenloop in 2016? Daar zag ik Jero, Corniel, Semtex geloof ik?

En nog een keer in Hoogland waar ik dacht ik Daywalk3r gesproken heb?

En toen verhuisde ik naar Den Haag en kwam ik Yur, Zwabber, Corniel en Quoi bij zoveel lokale loopjes tegen.. en train ik nu zelfs bij MrB in de groep :P

Klaar met mijn soliloquium nu..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 14 mei 2020 @ 10:53:48 #229
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_193118708
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:39 schreef IJsdraakje het volgende:
Goed. Thuis en weer soort van op adem. Wel nog steeds tomaat. :%

Op voorhand wist ik al dat 43:00 een ambitieuze tijd voor me was, maar het was een mooi, uitdagend doel. Vanmiddag moest het er maar van komen!

Trainen op een specifiek tempo doe ik eigenlijk nooit, ik hobbel meestal relaxed een rondje of ik doe wat mijn trainer me toe roept, maar wat dan mijn tempo's zijn? Geen idee. Mijn Fitbit is een klojo met GPS (want ik heb 'm niet voor hardlopen gekocht), dus de telefoon maar mee! Meteen maar een muzieklijstje gebouwd, met een lekker stampnummer voor de laatste paar minuten (tenminste, dat hoopte ik). Na een klein stukje warmhobbelen van mijn fiets (het is serieus dicht bij mijn huis, maar in kort-kort net wat ver, helemaal met de geplande inzet) was het tijd voor de start!

Tijdens het lopen allerlei gedachten, variërend van "hoezo is dit net de 2e kilometer" naar "liep ik hier vorige week ook?" tot "welk liedje is dit dan?" met een snufje "aaaargh, hooikoortstrigger". :+

Genoeg gezever! Team 7 is klaar met een 43:57 als tijd voor de laatste etappe:
[ afbeelding ]

Voor het hartslagklassement heb ik er ook nog één:
[ afbeelding ]

En is er nog een tomaatprijs?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tl;dr: tijd was 43:57.
Sorry, ik was even weg.

Geweldig gelopen, Ijsdraakje! Goed tempo, echt niets mis mee.

Ben trots op het hele team! Allemaal enorm ons best gedaan. Toppers!

Op naar de volgende Fok-Race :D !
pi_193118712
Ik ben in 2011 begonnen met Start2Run en toen heb ik ook m'n eerste wedstrijdje gelopen. 5km in 31 minuten ofzo. Maar toen rookte ik nog een pakje per dag en zat ik minstens 4 dagen per week in de kroeg, dus na dat wedstrijdje ben ik resoluut met hardlopen gestopt. Eind 2011 trouwens ook met roken.

Ergens in de winter van 2012 besloot ik dat het een goed idee was om me in te schrijven voor de kwart in Egmond. Na Egmond in ca. 1:06 ben ik lid geworden van de atletiekvereniging, en dat ben ik nu nog steeds. Ik heb écht enorm veel zin om als het goed is volgende week weer daar te kunnen gaan trainen. Na een maand of 3 daar trainen liep ik 10km in 50 minuten en na 4 maanden 5km in 22,5. Na een jaar of 6 ging de 10 in 46:48 en de 5 in 21,5. Niet echt schokkende progressie, maar gelukkig heb ik er nog steeds erg veel plezier in.

Het meest schokkende vind ik nog wel dat ik na 18 jaar niet hordegelopen te hebben het na 3x oefenen nog steeds goed genoeg kon om niet de langzaamste tijd te lopen :D
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:05:02 #231
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_193118967
Ik loop sinds ergens in januari 2012. Toen vrij snel Evy afgerond en daarna lange tijd niet echt verdergekomen, omdat ik heel onregelmatig liep. Oktober 2013 regelmatiger gaan lopen en dat ging, los van wat blessures heel lekker. Tot de marathon in april 2017, daarna was t effe klaar, burnout eroverheen en ik geloof dat ik nu sinds april eindelijk weer op dreef ben! Op naar de 10 km *O* en hopelijk ook 15 en 21 O+

De eerste die ik van hier ontmoette was Pijll, in 2014. Daarna ook de ekiden in 2014, waar ik Corniel een rare kwiebus vond, haha. Maar ik was dan ook net op m’n hoofd gevallen...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:17:48 #232
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_193119237
Team 1 is binnen! Ik heb de 7,2 kilometer gelopen in 31.07 :D

Straks een compleet verslag, inclusief foto's
F means you're fucked
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 mei 2020 @ 11:23:59 #233
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193119356
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:17 schreef YUR het volgende:
Team 1 is binnen! Ik heb de 7,2 kilometer gelopen in 31.07 :D

Straks een compleet verslag, inclusief foto's
:o _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin donderdag 14 mei 2020 @ 11:24:04 #234
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193119357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:17 schreef YUR het volgende:
Team 1 is binnen! Ik heb de 7,2 kilometer gelopen in 31.07 :D

Straks een compleet verslag, inclusief foto's
Bam, goed gelopen/gedoken, nu weet hatsaflats wat ze moet lopen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:24:13 #235
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_193119363
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:17 schreef YUR het volgende:
Team 1 is binnen! Ik heb de 7,2 kilometer gelopen in 31.07 :D

Straks een compleet verslag, inclusief foto's
:o _O_ _O_
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 mei 2020 @ 11:24:28 #236
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193119368
Verder een totaal ongerelateerde vraag aan @hatsaflats: hoe lang kun jij 4:06/km lopen? :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193119395
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:17 schreef YUR het volgende:
Team 1 is binnen! Ik heb de 7,2 kilometer gelopen in 31.07 :D

Straks een compleet verslag, inclusief foto's
Wow, super :Y !
pi_193119454
quote:
10s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:24 schreef heywoodu het volgende:
Verder een totaal ongerelateerde vraag aan @:hatsaflats: hoe lang kun jij 4:06/km lopen? :)
Zo'n 1500 meter.

Well done YUR! Nu hoef ik iig niet eens meer te proberen nog op de 1e plaats te komen :P
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 mei 2020 @ 11:30:16 #239
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193119478
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:28 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Zo'n 1500 meter.

Nou, als 1500 meter lukt, ben je er eigenlijk al bijna en moet het ook wel lukken om daar nog even 5700 meter aan vast te plakken, zet 'm op :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:38:21 #240
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_193119648
Leuk om deze verhalen allemaal te lezen !

Heb zelf in 2012 een jaar hardgelopen. Mijn oom nam me op sleeptouw, want die ging altijd een hoop hardloop evenementen af. Zo heb ik in dat jaar dit gelopen:

10k Spaarnwoude
10k Gaasperplas-run
12km Zandvoort circuit-run
16k Dam tot dam
15k Zevenheuvelenloop
21k Ardennen (La Roche) aanrader !
21k Halve van Amsterdam
15k Poelster-bosloop (Amsterdamse bos)
15k Nescioloop

Nou ja, dit dus gelopen toen. Al trainde ik niet heel veel, want squash is mijn hoofd sport. Ben nu na 1,5 maand hard trainen eigenlijk al een stuk sneller dan ik in 2012 was, haha.

Vorig jaar heb ik de hele lente/zomer en deeltje herfst periode fanatiek gelopen. Inclusief de Damloop en Singelloop Utrecht. En nu dus sinds begin april weer goed bezig.

Winter periode is toch wat lastiger voor mij om door te gaan. Zeker omdat het wat minder motiverend is om in het donker te lopen O+ .

Atletiek vereniging lijkt me op zich ook wel leuk om hard te gaan lopen. Eens zien of ik dat met squash zou kunnen combineren.
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:47:48 #241
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_193119860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh en mijn eerste Fok ontmoetingen.. Ik denk bij de Zevenheuvelenloop in 2016? Daar zag ik Jero, Corniel, Semtex geloof ik?

En nog een keer in Hoogland waar ik dacht ik Daywalk3r gesproken heb?

En toen verhuisde ik naar Den Haag en kwam ik Yur, Zwabber, Corniel en Quoi bij zoveel lokale loopjes tegen.. en train ik nu zelfs bij MrB in de groep :P

Klaar met mijn soliloquium nu..
Ik heb nog nooit in Hoogland gelopen en heb je volgens mij ook nog niet gesproken :)

quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:38 schreef GwaiLow het volgende:
Leuk om deze verhalen allemaal te lezen !

Heb zelf in 2012 een jaar hardgelopen. Mijn oom nam me op sleeptouw, want die ging altijd een hoop hardloop evenementen af. Zo heb ik in dat jaar dit gelopen:

10k Spaarnwoude
10k Gaasperplas-run
12km Zandvoort circuit-run
16k Dam tot dam
15k Zevenheuvelenloop
21k Ardennen (La Roche) aanrader ! - Trail des Fantomes? Prachtig *)
21k Halve van Amsterdam
15k Poelster-bosloop (Amsterdamse bos)
15k Nescioloop

Nou ja, dit dus gelopen toen. Al trainde ik niet heel veel, want squash is mijn hoofd sport. Ben nu na 1,5 maand hard trainen eigenlijk al een stuk sneller dan ik in 2012 was, haha.

Vorig jaar heb ik de hele lente/zomer en deeltje herfst periode fanatiek gelopen. Inclusief de Damloop en Singelloop Utrecht. En nu dus sinds begin april weer goed bezig.

Winter periode is toch wat lastiger voor mij om door te gaan. Zeker omdat het wat minder motiverend is om in het donker te lopen O+ .

Atletiek vereniging lijkt me op zich ook wel leuk om hard te gaan lopen. Eens zien of ik dat met squash zou kunnen combineren.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  donderdag 14 mei 2020 @ 11:56:36 #242
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_193120055
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:17 schreef YUR het volgende:
Team 1 is binnen! Ik heb de 7,2 kilometer gelopen in 31.07 :D

Straks een compleet verslag, inclusief foto's
^O^
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_193120084
Ik werd in 2017 aangestoken door oud collega's die aan het trainen waren voor de Singelloop van Enschede. Maar ik had nog nooit echt iets gedaan met hardlopen. Zes weken voor die wedstrijd begonnen met lopen, iets te snel gegaan maar wel enorm genoten van die wedstrijd. En de rest is geschiedenis. :D

Vorig jaar was mijn eerste Ekiden. Super eng, super spannend, uiteindelijk zo leuk.
(Het helpt nog steeds niet als je zegt dat je op plek X staat en vervolgens daar niet blijft staan. o|O En iets met een partytent..)

Virtuele wedstrijden. Ik heb een paar kleintjes uitgekozen.
Ik doe mee met de 5 + 10km mei wedstrijd van VirtualRunners, wil ik 5 of 7,5km lopen voor de Roparun via Team Hollander en ondanks dat ik import ben, pak ik een 10km rondje mee voor een echte Tukker Run medaille. :P

Oh, en over medaille gesproken. Ik ga morgen 30 enveloppen schrijven. Volgende week gaan ze op de post.
pi_193120095
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:47 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit in Hoogland gelopen en heb je volgens mij ook nog niet gesproken :)
[..]

Haha shit ik twijfelde al maar dan is het iemand anders.. ik kom even niet meer op de nick..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 14 mei 2020 @ 11:58:37 #245
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_193120109
Waar zijn de voornaamste Ekidens eigenlijk? Rotterdam is me wat teveel gedoe om er aan mee te doen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_193120116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh en mijn eerste Fok ontmoetingen.. Ik denk bij de Zevenheuvelenloop in 2016? Daar zag ik Jero, Corniel, Semtex geloof ik?
Ekidens tellen niet? Zwolle was in 2015 :)
pi_193120121
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:58 schreef heywoodu het volgende:
Waar zijn de voornaamste Ekidens eigenlijk? Rotterdam is me wat teveel gedoe om er aan mee te doen :P
Japan
pi_193120126
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:28 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Zo'n 1500 meter.

Well done YUR! Nu hoef ik iig niet eens meer te proberen nog op de 1e plaats te komen :P
Hmm het blijft toch merkwaardig hoe lichamen verschillen, ik zie jou minuten-intervalletjes lopen op tempo's die ik zelf echt nooit haal :P Ik denk dat jij best in buurt kunt komen van de tijd van Yur hoor!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193120127
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:17 schreef YUR het volgende:
Team 1 is binnen! Ik heb de 7,2 kilometer gelopen in 31.07 :D

Straks een compleet verslag, inclusief foto's
*G*!
pi_193120152
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 11:58 schreef pijll het volgende:

[..]

Ekidens tellen niet? Zwolle was in 2015 :)
Zo lang geleden alweer! Dan was dat de eerste keer wellicht ja!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')