abonnement Unibet Coolblue
pi_193054754



Wat is Roamler?
Roamler is een applicatie voor je telefoon waarmee je onderzoek uit kunt voeren voor verschillende bedrijven en/of merken. De meeste taken leveren geld op, alle taken leveren XP op. Hoe meer XP, hoe hoger jouw "level" en hoe hoger jouw level, hoe meer taken je kan accepteren bijvoorbeeld.

Wat is Smartspotter?
Smartspotter werkt ook met een applicatie. De werkwijze is identiek aan die van Roamler. Smartspotter werkt niet met exp maar met smartpoints.

De vergoedingen die je per taak krijgt zijn heel verschillend. In theorie variëren de bedragen tussen een ¤1,00 en ¤50,00, maar bedragen tot ¤5,00 zijn vrij gangbaar. Roamler en Smartspotter werken op basis van vraag en aanbod. Hoe langer een taak beschikbaar is, hoe meer de taak waard kan worden. De meeste taken dienen maar een keer uitgevoerd te worden, dus te lang wachten kan ook betekenen dat een ander je voor is. Verder sluiten veel taken als er voldoende locaties bezocht zijn.

Er zijn verschillende taken:
* Taken die je thuis uit kunt voeren (veelal creatief), die leveren vaak alleen XP of smartpoints op.
* Taken die je op straat uitvoert (bijvoorbeeld inventarisatie skateplekken of een gesprekje aangaan met een krantenverkoper)
* Taken die je thuis uitvoert met de computer (Shifts), leveren zowel XP als euro's op, vaak tot ¤5,00, al is ¤2,00 de norm.
* Taken die je op andere locaties uitvoert: vergoedingen heel verschillend, altijd XP/Smartpoints.
* Taken die je namens een merk uitvoert, Roamler Merchandising, is voor een select gezelschap > level 3. (bij Smartspotter is dit voor Pro-spotters) je dient voor zowel roamler als Smartspotter een online sollicitatie te houden.
* Producten reviewen (bijvoorbeeld scheerapparaten, tandenborstels etc.)
* Producten opkopen. Denk aan paté, kaas, wasmiddelen.

Wat voor betaalde taken zijn er?
Bijvoorbeeld de tweewekelijkse Babymelk Check: je bent dan ongeveer 2 minuten bezig om een aantal foto's te maken, te kijken of bepaalde producten op voorraad zijn. In sommige taken word je nog gevraagd om bij het personeel te checken of er "achter" of bij de servicebalie nog extra voorraad is. Zo ja, dan dient de medewerker deze voorraad te pakken. Hier moet jij dan een foto van maken. Dan kost de check je zo'n tien minuten.

Ook is er bijvoorbeeld de lege plekken check. Voor 3,50 moet je van alle meters met drinken foto's maken. Vaak is dit zo'n 25 meter, dus 25 foto's. Hierna maak je van elke lege plek een foto. Er zullen wellicht een paar lege plekken zijn per meter. Houd er dus rekening mee dat je honderd foto's maakt voor 3,50.

Andere taken zijn wat meer tijdgebonden, wanneer bijvoorbeeld gevraagd wordt of een product in de Bonus is bij Albert Heijn, en of er wel/geen actiekaartjes bij hangen. De meeste zijn echt binnen een paar minuten uit te voeren en leveren je bij goed uitvoeren direct geld op.

Het komt ook wel eens voor dat je op een terras een drankje moet drinken en een foto van de menukaart dient te maken. Dat geeft dan weer inzicht in of een bepaald merk gepromoot wordt op de menukaart.

Waarom doen bedrijven dit?
Het is voor bedrijven heel interessant om te kijken wat er op de winkelvloer gebeurt. Met Roamlers en Smartspotter gaat dat heel snel, omdat heel veel Roamlers/spotters tegelijkertijd op pad kunnen. Heel snel foto's en gegevens voor bedrijven dus!

Hoe word ik een Roamler?
1) Download de app
2) Probeer een account aan te maken op een locatie waar nog maar weinig andere Roamlers zijn
3) krijg via actieve gebruikers een invite. Ook gebruikers in dit forum hebben invites.

Hoe word ik een Smartspotter?
1) Download de app
2) Probeer een account aan te maken op een locatie waar nog maar weinig andere spotters zijn.
3) krijg via actieve gebruikers een invite. Ook gebruikers in dit forum hebben invites.

Invites, wat heb ik er aan?
Wanneer jij iemand uitnodigt en die persoon bereikt level 2, dan krijg jij ¤2,00. Vanaf dat moment krijg jij ook 2% van de inkomsten van die Roamler. Moedig iemand dus zeker aan om veel opdrachten uit te voeren, dan word je slapend rijker.
Voor smartspotter krijg je een vast bedrag van 5 cent per goedgekeurde spot van de andere gebruiker.


De volgende FOK!kers hebben nu invites, dus DM/PM ze gerust..
- loezzzje
- jemimapuddleduck
- pl4kkie
- dekkered
- MaJo
- liesje1979
- F0xy
- Miek95
- eenjongen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Screenshot
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193061842
Ik denk dat het idd een beetje een “gray area” is wat roamler betreft. Maargoed dat is aan de overheid om te beslissen.
pi_193105799
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 02:10 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Wacht ff, je wilt je gemiste inkomsten van Roamler opgeven als gemiste inkomsten?
Ik ben in ieder geval benieuwd of die mogelijkheid er is.
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:20:28 #4
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193108931
Voor alle RM's: hoe bevalt het werken met handschoenen? Houden jullie ze steeds aan?
pi_193113097
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 09:36 schreef JaVe het volgende:
Stomme vraag misschien maar hoe hebben jullie nu dan de extra zakcentjes verdient?
Ik bedoel de meeste doen dit voor wat extra's maar dat was de afgelopen maanden wat lastiger zonder Roamler (en SS).
Mijn extraatjes geef ik uit aan leuke dingen en ov. Leuke dingen kan je nu toch niet doen dus ik heb ook geen extraatjes nodig. Mijn spaarrekening groeit alleen maar in deze tijd. Wel fijn dat er weer dingen in staan, verveel me wel
pi_193115063
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 17:32 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Ik ben in ieder geval benieuwd of die mogelijkheid er is.
Ik denk echt niet dat dit tot de mogelijkheden behoort. Als Smartspotters/Roamlers ook worden gecompenseerd door de overheid omdat er een aantal weken geen opdrachten zijn is het hek natuurlijk van de dam. Het is wel vaker dat er een tijdje weinig te doen is via Roamler en dan kan je naar mijn weten ook niet bij de overheid aankloppen. Dit is gewoon een extraatje waar je sowieso nooit op moet rekenen, want je kan niet inschatten hoeveel je een bepaalde maand gaat verdienen.
  maandag 18 mei 2020 @ 15:14:37 #7
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193192693
Volgens mij is er weer eentje uit Slack gekickt...
  maandag 18 mei 2020 @ 18:16:12 #8
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_193194760
Begint zijn naam met een R?

Vandaag de Bruna gedaan. Godsklere wat een opdracht. Ik wilde een ronde doen, maar ik zie er van af. Niet aan mij besteed en ook nog eens een vergoeding die veel te laag is. Ik ben 70 minuten bezig geweest ofzo.
  maandag 18 mei 2020 @ 18:36:39 #9
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193195042
Ja die.
En volgens mij is J toe aan vakantie...

Ik begin voorlopig niet aan Bruna
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:16 schreef ranjazonderrietje het volgende:
Begint zijn naam met een R?

Vandaag de Bruna gedaan. Godsklere wat een opdracht. Ik wilde een ronde doen, maar ik zie er van af. Niet aan mij besteed en ook nog eens een vergoeding die veel te laag is. Ik ben 70 minuten bezig geweest ofzo.
pi_193200116
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 18:36 schreef b-engel het volgende:
Ja die.
En volgens mij is J toe aan vakantie...

Ik begin voorlopig niet aan Bruna
[..]

Er zijn er deze week 2 'gedeactiveerd'. En J van Roamler is 24/7 toe aan vakantie. Die gast is zo ontzettend vijandig, defensief en snel op z'n teentjes getrapt. Echt niet normaal. Wanneer je een normale maar iet wat kritische vraag stelt reageert die jongen echt zo arrogant en geïrriteerd. Er is echt een soort van censuur hoor. 'Einde discussie' of 'stuur her maar even via de app' die laatste is natuurlijk omdat ze niet willen dat er bijval komt van mede roamlers die zich herkennen in iemands z'n op-en of aanmerkingen. Veel mensen hebben wat aan te merken op M van Roamler, en ik zelf irriteer me bij hem aan het feit dat ie hier nooit wat wilt toegeven terwijl er tig bewijzen zijn, maar zo gestoord en belachelijk heeft die jongen nog nooit gereageerd. Ik heb 100x liever hem om in discussie te gaan of hulp aan te vragen.
pi_193202125
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 00:30 schreef jb88 het volgende:

[..]

Er zijn er deze week 2 'gedeactiveerd'. En J van Roamler is 24/7 toe aan vakantie. Die gast is zo ontzettend vijandig, defensief en snel op z'n teentjes getrapt. Echt niet normaal. Wanneer je een normale maar iet wat kritische vraag stelt reageert die jongen echt zo arrogant en geïrriteerd. Er is echt een soort van censuur hoor. 'Einde discussie' of 'stuur her maar even via de app' die laatste is natuurlijk omdat ze niet willen dat er bijval komt van mede roamlers die zich herkennen in iemands z'n op-en of aanmerkingen. Veel mensen hebben wat aan te merken op M van Roamler, en ik zelf irriteer me bij hem aan het feit dat ie hier nooit wat wilt toegeven terwijl er tig bewijzen zijn, maar zo gestoord en belachelijk heeft die jongen nog nooit gereageerd. Ik heb 100x liever hem om in discussie te gaan of hulp aan te vragen.
Wie dan?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 08:53:23 #12
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_193202180
Ik zou het ook wel willen weten. Initiaal?
  dinsdag 19 mei 2020 @ 08:55:03 #13
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_193202195
M kun je tenminste nog mee praten, J is bij het sneue af in zijn communicatie.
pi_193202845
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 08:53 schreef ranjazonderrietje het volgende:
Ik zou het ook wel willen weten. Initiaal?
J, een nieuwe jongen, was er maar 2 weken ofzo en die is vrij snel gedeactiveerd, net als R eergister.
pi_193202894
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 08:55 schreef ranjazonderrietje het volgende:
M kun je tenminste nog mee praten, J is bij het sneue af in zijn communicatie.
Ja, helemaal mee eens. J van roamler is gewoon een naar. En dat we zo over hem denken heeft ie volledig aan zichzelf te danken.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 10:22:36 #16
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_193203301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 09:45 schreef jb88 het volgende:

[..]

J, een nieuwe jongen, was er maar 2 weken ofzo en die is vrij snel gedeactiveerd, net als R eergister.
Ik zie het. Zwarte avatar. Raar.

Iemand nog op pad voor Bruna? Sterkte dan, ik blijf vandaag fijn thuis 😂
pi_193204039
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 10:22 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik zie het. Zwarte avatar. Raar.

Iemand nog op pad voor Bruna? Sterkte dan, ik blijf vandaag fijn thuis 😂
Ik sla ook af! Die cadeaukaarten check bij Bruna is overduidelijk hels en daarom zwaar onderbetaald. Bij mij in de omgeving waren de checks op de dag dat ze live gingen binnen 5 minuten weg, maar nu zijn ze allemaal weer terug. Ik ga ze in ieder geval niet doen. Men is minimaal een uur bezig en vervolgens is de kans dat ie wordt afgekeurd ook nog ontzettend hoog.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 11:53:53 #18
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_193204357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:22 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ik sla ook af! Die cadeaukaarten check bij Bruna is overduidelijk hels en daarom zwaar onderbetaald. Bij mij in de omgeving waren de checks op de dag dat ze live gingen binnen 5 minuten weg, maar nu zijn ze allemaal weer terug. Ik ga ze in ieder geval niet doen. Men is minimaal een uur bezig en vervolgens is de kans dat ie wordt afgekeurd ook nog ontzettend hoog.
Afkeurkans hoog ja? Hoe weet je dat? Hier is ie goedgekeurd, maar bedrag staat niet in verhouding tot wat ik moest doen, tijd die het heeft gekost. Dat ze de opdracht niet offline halen totdat alles wat beter op de rit is snap ik niet.
pi_193205233
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:53 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Afkeurkans hoog ja? Hoe weet je dat? Hier is ie goedgekeurd, maar bedrag staat niet in verhouding tot wat ik moest doen, tijd die het heeft gekost. Dat ze de opdracht niet offline halen totdat alles wat beter op de rit is snap ik niet.
Gehoord van andere Roamlers die de opdracht wel doen. Ze worden in ieder geval niet of nauwelijks meer gedaan dus ik ben benieuwd tot hoe hoog die vergoeding gaat stijgen.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 15:37:28 #20
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_193207287
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:02 schreef jb88 het volgende:

[..]

Gehoord van andere Roamlers die de opdracht wel doen. Ze worden in ieder geval niet of nauwelijks meer gedaan dus ik ben benieuwd tot hoe hoog die vergoeding gaat stijgen.
Ik nam de boodschap van M van vanochtend ook al met een korrel zout mbt deze opdracht. Dat men deze overslaat verbaast me niets.
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2020 @ 00:16:12 #21
21636 Feestkabouter
pi_193217621
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 00:30 schreef jb88 het volgende:

Er is echt een soort van censuur hoor. 'Einde discussie' of 'stuur her maar even via de app' die laatste is natuurlijk omdat ze niet willen dat er bijval komt van mede roamlers die zich herkennen in iemands z'n op-en of aanmerkingen.
yep.

wat denken jullie: gaat het bedrijf Roamler met dit gedrag een lang succesvol leven tegemoet of zal het om op de lange termijn succesvol te blijven een aantal zaken drastisch moeten veranderen?
  Moderator woensdag 20 mei 2020 @ 01:13:22 #22
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193217970
Hoe krijg je toegang tot slack? Ik heb de app wel eens gedownload maar met het roamler wachtwoord kom je er niet in.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193218581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 00:16 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

yep.

wat denken jullie: gaat het bedrijf Roamler met dit gedrag een lang succesvol leven tegemoet of zal het om op de lange termijn succesvol te blijven een aantal zaken drastisch moeten veranderen?
Ik denk dat ze toch succesvol bliiven, ondanks dit bizarre gedrag. Het 'probleem' is namelijk dat iedereen op slack zich ook echt zo laat aanspreken en behandelen, niemand laat 'J' weten dat ze niet pikken en niet waarderen. Ook zag ik in slack dat velen in de ww zitten dus behoorlijk afhankelijk zijn van dit extraatje dus dan slik je natuurlijk alles. En dit laatste punt gaat hand in hand met het feit dat ze sommige opdrachten echt zwaar onderbetalen maar dit blijven ze doen en kunnen ze doen door het punt dat ik hiervoor noemde.
pi_193218589
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 01:13 schreef MaJo het volgende:
Hoe krijg je toegang tot slack? Ik heb de app wel eens gedownload maar met het roamler wachtwoord kom je er niet in.
Je moet ten eerste een Roamler merchandiser zijn en daarna komt er een opdracht onder de experience tab over Lid worden van de slack community. Vervolgens voegt Marit je toe. (Dit duurt soms echt weken, dus je moet er achteraan blijven gaan anders wordt het vergeten.
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2020 @ 09:30:45 #25
21636 Feestkabouter
pi_193220272
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 04:56 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze toch succesvol bliiven, ondanks dit bizarre gedrag. Het 'probleem' is namelijk dat iedereen op slack zich ook echt zo laat aanspreken en behandelen, niemand laat 'J' weten dat ze niet pikken en niet waarderen. Ook zag ik in slack dat velen in de ww zitten dus behoorlijk afhankelijk zijn van dit extraatje dus dan slik je natuurlijk alles. En dit laatste punt gaat hand in hand met het feit dat ze sommige opdrachten echt zwaar onderbetalen maar dit blijven ze doen en kunnen ze doen door het punt dat ik hiervoor noemde.
Het is net alsof ik mezelf hoor praten :D
pi_193221411
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 09:30 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Het is net alsof ik mezelf hoor praten :D
Tja, dit is gewoon hoe ik de situatie op dit moment zie. De dingen die ik heb benoemd zijn bijna allemaal feiten. Ik maak tegenwoordig ook screenshots van 'walgelijke' reacties anders gaan mensen die bij Roamler werken dit natuurlijk weer ontkennen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 11:42:17 #27
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_193221852
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:03 schreef jb88 het volgende:

[..]

Tja, dit is gewoon hoe ik de situatie op dit moment zie. De dingen die ik heb benoemd zijn bijna allemaal feiten. Ik maak tegenwoordig ook screenshots van 'walgelijke' reacties anders gaan mensen die bij Roamler werken dit natuurlijk weer ontkennen.
Wat moet ik daaronder verstaan en wat doe je ermee?

Bruna opdracht duurt 35 minuten gemiddeld zegt Roamler. Ik denk dat de kans dat het vandaag hier in het Noorden gaat sneeuwen groter is dan dat die opdracht 35 minuten gemiddeld duurt.
pi_193221892
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 11:42 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Wat moet ik daaronder verstaan en wat doe je ermee?

Bruna opdracht duurt 35 minuten gemiddeld zegt Roamler. Ik denk dat de kans dat het vandaag hier in het Noorden gaat sneeuwen groter is dan dat die opdracht 35 minuten gemiddeld duurt.
Wat moet ik waar mee? Met screenshots? Die kan ik dan eindelijk eens voor hun neus schotelen of desnoods hier neerzetten wanneer ze weer eens dingen ontkennen.

Die Bruna opdracht duurt in de meeste gevallen 60-90 minuten. Die 35 minuten is misschien bij 1 iemand gebeurt. Grappig om te zien dat roamlers die deze opdracht hebben gedaan dit gelijk ontkrachten door te zeggen dat ze ruim 1.5 uur bezig waren.
pi_193222734
Daar zal de Bruna blij mee zijn dat je daar 1,5 uur rondloopt in deze tijd :P
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2020 @ 12:48:16 #30
21636 Feestkabouter
pi_193222803
tja, eerder heb ik met Roamler de discussie geprobeerd te voeren over hoe zij op die gemiddelde tijden komen, maar daar wensten zij niet op in te gaan. zij blijven het dus stellen zonder het te onderbouwen, zelfs bij heel veel reacties waaruit blijkt dat mensen het ongeloofwaardig vinden.

misselijkmakend. onbehoorlijk. onvolwassen.
pi_193222946
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:48 schreef Feestkabouter het volgende:
tja, eerder heb ik met Roamler de discussie geprobeerd te voeren over hoe zij op die gemiddelde tijden komen, maar daar wensten zij niet op in te gaan. zij blijven het dus stellen zonder het te onderbouwen, zelfs bij heel veel reacties waaruit blijkt dat mensen het ongeloofwaardig vinden.

misselijkmakend. onbehoorlijk. onvolwassen.
Als je dit nou in een openbare channel gooit in slack heb je denk ik binnen 90 seconden een privé berichtje waarin je zogenaamd 'vriendelijk' wordt verzocht je op- en aanmerkingen te sturen in de chat of via de mail.😂
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2020 @ 14:24:03 #32
21636 Feestkabouter
pi_193224190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:57 schreef jb88 het volgende:

[..]

Als je dit nou in een openbare channel gooit in slack heb je denk ik binnen 90 seconden een privé berichtje waarin je zogenaamd 'vriendelijk' wordt verzocht je op- en aanmerkingen te sturen in de chat of via de mail.😂
je hebt het blijkbaar niet meegekregen, maar vanwege mijn directheid en juist ook omdat ik met grote regelmaat het handelen van Roamler ter discussie wilde stellen, ben ik uit Slack gegooid. meedoen is blijkbaar prima, zolang je niet te kritisch bent.
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2020 @ 14:25:41 #33
21636 Feestkabouter
pi_193224209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:57 schreef jb88 het volgende:

[..]

Als je dit nou in een openbare channel gooit in slack heb je denk ik binnen 90 seconden een privé berichtje waarin je zogenaamd 'vriendelijk' wordt verzocht je op- en aanmerkingen te sturen in de chat of via de mail.😂
de 90 seconden is trouwens nogal ruim genomen, ik heb regelmatig meegemaakt dat mijn posts op Slack binnen enkele seconden al door Jelmer waren verwijderd.
ze hielden me scherp in de gaten.
pi_193225349
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:25 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

de 90 seconden is trouwens nogal ruim genomen, ik heb regelmatig meegemaakt dat mijn posts op Slack binnen enkele seconden al door Jelmer waren verwijderd.
ze hielden me scherp in de gaten.
Hahahaha.
pi_193225414
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 14:24 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

je hebt het blijkbaar niet meegekregen, maar vanwege mijn directheid en juist ook omdat ik met grote regelmaat het handelen van Roamler ter discussie wilde stellen, ben ik uit Slack gegooid. meedoen is blijkbaar prima, zolang je niet te kritisch bent.
Ik was me ervan bewust dat je eruit was gegooid, dat heb je inderdaad al eens eerder gezegd. Ik bedoelde het als 'waarschuwing' voor nieuwelingen.😂 Het is eigenlijk vrij kwalijk dat je dan uit die community wordt gezet! Als je op je 'normale' werk je mening of klachten niet mag kenbaar maken kan je je werk gewoon aanklagen. Hier valt niet echt wat tegen te doen lijkt het. Tenzij iedereen z'n bakkes open trekt. En wanneer dus iemand uit slack wordt verwijderd door een mening, dat iedereen dus solidair is met die persoon en ook gaat. Dan houdt dit vreemde gedrag van ze snel op.
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2020 @ 20:50:00 #36
21636 Feestkabouter
pi_193230719
Tja, het is inmiddels wel duidelijk dat vrijwel niemand echt open en eerlijk tegen Roamler durft te zeggen wat ze vinden van hun handelen. En daarnaast is Roamler zelf er heel goed in geworden om op de enige plek (Slack) waar ze claimen open te staan voor feedback, censuur toe te passen. Misschien moet een programma als De Monitor eens kritisch naar het gedrag van Roamler kijken, wie weet schrikt dat de boel een beetje op.
  † In Memoriam † woensdag 20 mei 2020 @ 20:53:07 #37
21636 Feestkabouter
pi_193230778
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:09 schreef jb88 het volgende:

Als je op je 'normale' werk je mening of klachten niet mag kenbaar maken kan je je werk gewoon aanklagen.
Zo simpel is het vaak ook niet. En in veel 'normale' bedrijven gebeuren natuurlijk ook een hoop dingen die niet in orde zijn, maar die niet zo makkelijk aan te kaarten zijn. Wat dat betreft is het echt niet zo dat ik Roamler ervan beschuldig dat ze het enige bedrijf zijn dat onbeschoft is.
pi_193232649
quote:
1s.gif Op woensdag 20 mei 2020 20:53 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

Zo simpel is het vaak ook niet. En in veel 'normale' bedrijven gebeuren natuurlijk ook een hoop dingen die niet in orde zijn, maar die niet zo makkelijk aan te kaarten zijn. Wat dat betreft is het echt niet zo dat ik Roamler ervan beschuldig dat ze het enige bedrijf zijn dat onbeschoft is.
Ik zelf baal niet zoveel van het bedrijf Roamler zelf, maar van een handjevol medewerkers. De medewerker van Roamler met een 'lagere functie' zoals degene die alleen maar reviewen vind ik wel gewoon vriendelijk.
pi_193236430
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:28 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ik zelf baal niet zoveel van het bedrijf Roamler zelf, maar van een handjevol medewerkers. De medewerker van Roamler met een 'lagere functie' zoals degene die alleen maar reviewen vind ik wel gewoon vriendelijk.
Maar als die persoon nu aangeeft de check duurt zoveel minuten kan je er toch ook gewoon om lachen? Ik geloof er ook niet zoveel van, maar lekker laten gaan toch? En slack is voor hun puur een snelle vorm van communicatie. Het is een soort mededelingenbord voor ze merk ik. Vragen worden vaak niet inhoudelijk beantwoordt. Prima toch als je dat weet?
pi_193236799
Hallo, hier ook een roamler. Wat ik niet snap, is dat als je een probleem hebt met de werkwijze van Roamler, je toch roamler blijft. Roamler is puur een bijverdienste voor mij, naast mijn reguliere baan. Als je een opdracht niet goed betaald vindt, doe je hem toch niet?
  † In Memoriam † donderdag 21 mei 2020 @ 09:57:22 #41
21636 Feestkabouter
pi_193237311
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 22:28 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ik zelf baal niet zoveel van het bedrijf Roamler zelf, maar van een handjevol medewerkers. De medewerker van Roamler met een 'lagere functie' zoals degene die alleen maar reviewen vind ik wel gewoon vriendelijk.
het ligt er maar net een beetje aan hoe je het ziet of formuleert of benadert.
met een hoop reviewers is inderdaad absoluut niks mis. maar dat is bij een hoop andere bedrijven met een kutmentaliteit net zo.
die handjevol mensen waar je het over hebt zijn nou net wel de mensen die de sfeer (of in elk geval dat wat mij tegenstaat) en daarmee de uitstraling naar de crowd toe bepalen.
en of ze nou uit eigen beweging die houding aannemen of dat die houding aan hen wordt opgelegd door de directeuren, dat weet ik ook niet.
  † In Memoriam † donderdag 21 mei 2020 @ 10:03:27 #42
21636 Feestkabouter
pi_193237403
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 08:49 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Maar als die persoon nu aangeeft de check duurt zoveel minuten kan je er toch ook gewoon om lachen? Ik geloof er ook niet zoveel van, maar lekker laten gaan toch? En slack is voor hun puur een snelle vorm van communicatie. Het is een soort mededelingenbord voor ze merk ik. Vragen worden vaak niet inhoudelijk beantwoordt. Prima toch als je dat weet?
het 1 claimen/beloven maar het ander doen gaat er bij mij nogal slecht in. en als ik daar dan over in gesprek wil blijkt dat heel vaak niet te kunnen, terwijl we al een paar jaar intensief samenwerken en zij mij op allerlei dingen hebben aangesproken.
ja dan heb je mij echt tegen je en dan zal ik dat laten merken ook.
  † In Memoriam † donderdag 21 mei 2020 @ 10:09:32 #43
21636 Feestkabouter
pi_193237497
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:22 schreef MevrouwtjeTheelepel het volgende:
Hallo, hier ook een roamler. Wat ik niet snap, is dat als je een probleem hebt met de werkwijze van Roamler, je toch roamler blijft. Roamler is puur een bijverdienste voor mij, naast mijn reguliere baan. Als je een opdracht niet goed betaald vindt, doe je hem toch niet?
heel veel mensen nemen een puppy terwijl die overal plast en overal in bijt.

ik bedoel te zeggen: mag ik dan NAAST het eigen profijt dat ik eruit haal niet kritisch zijn op het gedrag van die andere partij waar ik zo van profiteer?
anderen geven aan mijn mening te delen maar zich er niet zo druk om te maken. ik maak me er wel druk om en laat dat ook blijken, ik probeer op mijn manieren of ik een verandering teweeg kan brengen, en ook al lukt dat niet dan nog zijn de vele euro's die ik ermee heb verdiend heel erg welkom geweest.
  Moderator donderdag 21 mei 2020 @ 12:33:30 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193239194
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 04:58 schreef jb88 het volgende:

[..]

Je moet ten eerste een Roamler merchandiser zijn en daarna komt er een opdracht onder de experience tab over Lid worden van de slack community. Vervolgens voegt Marit je toe. (Dit duurt soms echt weken, dus je moet er achteraan blijven gaan anders wordt het vergeten.
Ik ben merchandiser en heb die slack opdracht volgens mij ook al lang gedaan. Ik stuur wel even een berichtje :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_193240806
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 09:22 schreef MevrouwtjeTheelepel het volgende:
Hallo, hier ook een roamler. Wat ik niet snap, is dat als je een probleem hebt met de werkwijze van Roamler, je toch roamler blijft. Roamler is puur een bijverdienste voor mij, naast mijn reguliere baan. Als je een opdracht niet goed betaald vindt, doe je hem toch niet?
Dus als je ergens gebruik van maakt, mag je geen klachten of op-en aanmerkingen hebben? Dit vind ik echt een vreemde manier van denken. Onzin natuurlijk. Ik heb maar 2 klachten.

Er zijn opdrachten die zwaar onderbetaald zijn, daar mag ik wat van vinden, en daar mag ik wat van zeggen. En nee, ik hoef die opdrachten niet te doen, en dat doe ik dan ook niet, maar zoals ik al zei betekent dat dan niet dat ik hier niks van mag zeggen of vinden.

Er zijn een paar Roamler medewerkers, voor mij zijn die op één hand te tellen, die echt heel onvriendelijk zijn en die kritiek of opmerkingen totaal niet kunnen incasseren. Dit vinden veel mensen. Ik mag hier ook gewoon wat van vinden en zeggen. Dat betekent ook niet dat ik omdat ik dit vind geen gebruik meer moet maken van Roamler.


Sommige opdrachten zijn wel erg goed betaald
99% van de reviewers zijn vriendelijk en fair. Sommige keuren het niet af ook al is het niet helemaal goed maar geven dan gewoon een vriendelijke 'waarschuwing' voor de volgende keer om er beter op te letten. In Slack krijg je snel een reactie wanneer je hulp nodig hebt bij een RM opdracht. "The good outweighs the bad", maar dat betekent niet dat er over 'the bad' niets gezegd mag worden.

Je kan mij echt niet wijsmaken dat jij nooit een klacht of een opmerking hebt over iets of iemand en daar vervolgens nooit meer gebruik van maakt. En ook al ga je nu misschien beweren dat dit wel het geval is, dan kies ik er toch voor om dit niet te geloven.

Ps. Ik doe dit ook als bijverdienste.
pi_193240908
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 10:09 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

heel veel mensen nemen een puppy terwijl die overal plast en overal in bijt.

ik bedoel te zeggen: mag ik dan NAAST het eigen profijt dat ik eruit haal niet kritisch zijn op het gedrag van die andere partij waar ik zo van profiteer?
anderen geven aan mijn mening te delen maar zich er niet zo druk om te maken. ik maak me er wel druk om en laat dat ook blijken, ik probeer op mijn manieren of ik een verandering teweeg kan brengen, en ook al lukt dat niet dan nog zijn de vele euro's die ik ermee heb verdiend heel erg welkom geweest.
Nee, Feestkabouter. Als jij een hondje neemt en hij poept en plast overal, sloopt je bank en luistert niet dan mag je dus niet af en toe balen van dat gedrag en dat beest streng toespreken want je hebt dat beest nou eenmaal in huis gehaald. Dat is eigenlijk wat er hier wordt gezegd.

Ik denk dat onze denkwijze is; We houden die hond want je bent er toch wel aan gehecht, maar je wilt wel dat ie leert zich beter te gedragen.

Je zou het dus zo kunnen zien;
Het beest= Roamler
Beter leert gedragen= Iets doen met de feedback van roamlers.
  donderdag 21 mei 2020 @ 21:05:39 #47
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193246880
Die ene die maar kort in Slack is geweest, heb ik totaal gemist. Maakte die ook verkeerde opmerkingen?

J doet vrij autoritair, neemt zich een houding aan die niet geheel bij hem past. M doet dat net zo. Lijkt wel compensatiedrang.R (reviewer en ook in Slack) krijgt ook die neiging.

Waar ik niet tegen kan is het structureel negeren van vragen over bijv vergoedingen. Die Kruitvat-kadobonnen was goed te doen, zolang je niet hoefde te stickeren. Dat klopte gewoon niet.
  donderdag 21 mei 2020 @ 21:08:51 #48
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193246937
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 12:48 schreef Feestkabouter het volgende:
tja, eerder heb ik met Roamler de discussie geprobeerd te voeren over hoe zij op die gemiddelde tijden komen, maar daar wensten zij niet op in te gaan. zij blijven het dus stellen zonder het te onderbouwen, zelfs bij heel veel reacties waaruit blijkt dat mensen het ongeloofwaardig vinden.

misselijkmakend. onbehoorlijk. onvolwassen.
Ik denk dat de moeilijkheid is... bedoelen ze met gemiddelde het
Getrimd gemiddelde
Gewogen gemiddelde
Harmonisch gemiddelde
Meetkundig gemiddelde
Mediaan (statistiek)
Modus (statistiek)
Rekenkundig gemiddelde
Winsorgemiddelde
Voortschrijdend gemiddelde
Gewogen voortschrijdend gemiddelde
Cumulatieve voortschrijdend gemiddelde
(bron: wiki)
  † In Memoriam † donderdag 21 mei 2020 @ 21:23:05 #49
21636 Feestkabouter
pi_193247176
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 21:08 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ik denk dat de moeilijkheid is... bedoelen ze met gemiddelde het
Getrimd gemiddelde
Gewogen gemiddelde
Harmonisch gemiddelde
Meetkundig gemiddelde
Mediaan (statistiek)
Modus (statistiek)
Rekenkundig gemiddelde
Winsorgemiddelde
Voortschrijdend gemiddelde
Gewogen voortschrijdend gemiddelde
Cumulatieve voortschrijdend gemiddelde
(bron: wiki)
ten eerste: het gaat natuurlijk om de grotere klussen, bij de kleinere klussen (bijvoorbeeld nekhangers waarbij ik soms wel 3 of 4 winkels in een uur deed inclusief de reistijd ertussen) is het niet zo relevant om het over de duur van de opdracht te hebben.

wat weten zij om hun uitspraken op te kunnen baseren?
1. zij weten de tijdstippen van de foto's die we maken;
2. misschien wordt van elk antwoord dat we invullen wel vastgelegd hoe laat dat is ingevuld;
3. misschien weten ze hoe lang we op die gps-locatie zijn. in theorie mogelijk, maar het lijkt me niet erg realistisch.
4. kunnen ze nog iets meer weten?
maar dan is de vraag (en de discussie die ik wilde voeren): hoeveel zegt dat allemaal? als je al een tijd in een winkel staat te wachten zeggen de eerste 2 niet zoveel. en ik was vaak al een heel aantal stappen verder voordat ik wat begon in te vullen in de app. en vaak in de winkel de opdracht al versturen terwijl daarna nog wel iets aan rommel moet worden opgeruimd of zo.

ik ben ervan overtuigd dat ze wel een beetje heel grofweg iets weten over hoe lang we ermee bezig zijn, maar dat wat ze weten niet aansluit bij wat ze naar ons communiceren en dat het dus voornamelijk een grove leugen is om ons te prikkelen om de opdracht uit te voeren.
en uiteraard is het dan lastig om in discussie te gaan over hoe ze op hun 'gemiddelde' komen.
  † In Memoriam † donderdag 21 mei 2020 @ 21:26:37 #50
21636 Feestkabouter
pi_193247237
ik heb overigens al een paar maanden geen opdracht meer gedaan en ik denk dat de kans groot is dat ik er ook geen meer ga uitvoeren.
het kijken in de app zit al helemaal niet meer in mijn systeem, is geen gewoonte meer. volgens mij heb ik de toptijd qua verdiensten optimaal meegepikt (toevallig gewoon mazzel gehad met het moment waarop ik hier op Fok deze reeks tegenkwam) en is het nu een stuk lastiger geworden om in dezelfde tijd dezelfde verdiensten te scoren.

de sport cafe checks zijn daarbij in de laatste 2 jaar of zo ook erg belangrijk geweest qua dikke inkomsten, maar daar had ik op een gegeven moment toch echt helemaal geen zin meer in.
pi_193256414
Opeens mensen in slack welke positief zijn over de cadeaukaarten check. Ik gok zomaar dat er een aantal een bericht hebben gehad met de vraag of ze even leuk willen reageren gezien er iemand wordt gequote (hoe kom je anders aan die quote).
  vrijdag 22 mei 2020 @ 14:38:39 #52
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_193257173
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 13:34 schreef boerhoorn het volgende:
Opeens mensen in slack welke positief zijn over de cadeaukaarten check. Ik gok zomaar dat er een aantal een bericht hebben gehad met de vraag of ze even leuk willen reageren gezien er iemand wordt gequote (hoe kom je anders aan die quote).
Ik weet het wel zeker.
pi_193257347
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:38 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik weet het wel zeker.
Gaat deze ronde wel erg ver.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 15:00:29 #54
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193257416
Na 20 negatieve gaan ze een positieve quoten! En gij geleuft hut?
  † In Memoriam † vrijdag 22 mei 2020 @ 15:11:58 #55
21636 Feestkabouter
pi_193257556
Vertel even, wat mis ik?
pi_193257843
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 14:38 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik weet het wel zeker.
Echt hilarish! En al zou deze persoon wel oprecht zijn. 99% van de mensen zijn wel negatief over die check dus dan is het wat mij betreft vrij duidelijk. Wel leuk geprobeerd van Roamler. Ze halen echt alles uit de kast nu.
  vrijdag 22 mei 2020 @ 21:16:44 #57
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193263275
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 15:31 schreef jb88 het volgende:

[..]

Echt hilarish! En al zou deze persoon wel oprecht zijn. 99% van de mensen zijn wel negatief over die check dus dan is het wat mij betreft vrij duidelijk. Wel leuk geprobeerd van Roamler. Ze halen echt alles uit de kast nu.
Bedoel je die die zegt: goed te doen, maar ik deed er wel een uur over, maar de betaling was goed want het is 4x zoveel als normaal?
pi_193281939
Scoupy en smartspotter hebben dezelfde check staan (pedigree/waf) 1,50 versus nu 6,50
pi_193301372
'Display' bij smartspotter betaalt goed. 💪🏼 Hopelijk komen er snel weer wat meer opdrachten in roamler zodat je meer keuze hebt. Tot nu toe alleen die cadeaukaarten.
pi_193309631
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2020 10:53 schreef jb88 het volgende:
'Display' bij smartspotter betaalt goed. 💪🏼 Hopelijk komen er snel weer wat meer opdrachten in roamler zodat je meer keuze hebt. Tot nu toe alleen die cadeaukaarten.
Zit hier geen helaas. Mooie vergoeding inderdaad.
pi_193328695
Vond die tandpasta lidl check ook wel chill. 4 vragen, 3 foto's. Hopen dat snel wat voller wordt in de app.
pi_193380243
Heeft iemand toevallig de prijzen $ check gezien bij smartspotter? 1,50 voor 66 vragen. En bij elke vierde vraag mag je naar een hele andere productcategorie. Voor 1,50!!!!!! Schandalig.
pi_193383788
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 08:30 schreef boerhoorn het volgende:
Heeft iemand toevallig de prijzen $ check gezien bij smartspotter? 1,50 voor 66 vragen. En bij elke vierde vraag mag je naar een hele andere productcategorie. Voor 1,50!!!!!! Schandalig.
Hahah wat erg. Ik zit nu even te kijken, er zijn er heel veel bij mij in de buurt maar dit gaan we natuurlijk niet doen.
pi_193397373
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 15:07 schreef jb88 het volgende:

[..]

Hahah wat erg. Ik zit nu even te kijken, er zijn er heel veel bij mij in de buurt maar dit gaan we natuurlijk niet doen.
Ik denk als je er één pakt deze uit jouw provincie valt.

Ze zijn nu drie euro.
pi_193456078
Wat ik vandaag meemaakte bij een niet bij naam genoemde supermarkt slaat alles. Gisteren was ik bij dezelfde vestiging en volgens mij hadden ze door dat ik foto's zat te maken. 1 medewerkster zei kan ik u helpen, en ik zei nee hoor ik red me wel.
Vandaag weer voor een kortere opdracht bij dezelfde supermarkt, werd er opeens omgeroepen, let op, de verdachte is gearriveerd.
Ik weet natuurlijk niet zeker, maar ik vermoed dat ze mij bedoelden, degene die stiekem foto's maakt.
Voelde toch wat ongemakkelijk. Gelukkig was ik al klaar en ging mijn boodschappen afrekenen.
  woensdag 3 juni 2020 @ 23:25:20 #66
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193462604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:01 schreef crazyboy2309 het volgende:
Wat ik vandaag meemaakte bij een niet bij naam genoemde supermarkt slaat alles. Gisteren was ik bij dezelfde vestiging en volgens mij hadden ze door dat ik foto's zat te maken. 1 medewerkster zei kan ik u helpen, en ik zei nee hoor ik red me wel.
Vandaag weer voor een kortere opdracht bij dezelfde supermarkt, werd er opeens omgeroepen, let op, de verdachte is gearriveerd.
Ik weet natuurlijk niet zeker, maar ik vermoed dat ze mij bedoelden, degene die stiekem foto's maakt.
Voelde toch wat ongemakkelijk. Gelukkig was ik al klaar en ging mijn boodschappen afrekenen.
Waarom heb je de eerste keer niet uitgelegd wat je deed? Dat kun je toch altijd doen in zo'n situatie?
  woensdag 3 juni 2020 @ 23:42:05 #67
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193462870
Ken je die reclame van Centraal Beheer? Met dat luchtkasteel en die helium? Het klushulp-gedeelte is ook van Roamler.
pi_193463138
De scannen check van ss kon ook wel met vijftig cent omlaag blijkbaar. Nu 40 stappen voor 2 euro ipv 2,50.
pi_193463209
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:42 schreef b-engel het volgende:
Ken je die reclame van Centraal Beheer? Met dat luchtkasteel en die helium? Het klushulp-gedeelte is ook van Roamler.
Volgens mij mis ik iets???
pi_193463216
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:42 schreef b-engel het volgende:
Ken je die reclame van Centraal Beheer? Met dat luchtkasteel en die helium? Het klushulp-gedeelte is ook van Roamler.
Wat grappig!

https://www.centraalbeheer.nl/diensten/klushulp
pi_193463271
Ze doen met tech al tienduizend checks per maand..

https://dosky.nl/projects/roamler-tech
pi_193464906
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 23:25 schreef b-engel het volgende:

[..]

Waarom heb je de eerste keer niet uitgelegd wat je deed? Dat kun je toch altijd doen in zo'n situatie?
Had misschien wel gekund, maar de vraag was niet duidelijk genoeg gesteld. Ze zei niet ik zie u foto's maken, waarom doet u dat? Dat was de scan check, maar wel waar de scanpaal het niet doet, en dan moet je de producten handmatig opzoeken. Dat is veel werk. Misschien dat dat ze opviel.
pi_193465285
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2020 18:01 schreef crazyboy2309 het volgende:
Wat ik vandaag meemaakte bij een niet bij naam genoemde supermarkt slaat alles. Gisteren was ik bij dezelfde vestiging en volgens mij hadden ze door dat ik foto's zat te maken. 1 medewerkster zei kan ik u helpen, en ik zei nee hoor ik red me wel.
Vandaag weer voor een kortere opdracht bij dezelfde supermarkt, werd er opeens omgeroepen, let op, de verdachte is gearriveerd.
Ik weet natuurlijk niet zeker, maar ik vermoed dat ze mij bedoelden, degene die stiekem foto's maakt.
Voelde toch wat ongemakkelijk. Gelukkig was ik al klaar en ging mijn boodschappen afrekenen.
Riepen ze niet gewoon de vracht is gearriveerd?
pi_193465423
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:46 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Riepen ze niet gewoon de vracht is gearriveerd?
Dat lijkt me een stuk logischer.
pi_193465431
@Feestkabouter wat doe je nu voor werk ?
pi_193466027
Iemand die de rm promoknallers gaan doen vandaag. Er staan er nog super veel open & ze zijn inmiddels ¤20 waard.
pi_193466503
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:08 schreef Jemimapuddleduck het volgende:

[..]

Dat lijkt me een stuk logischer.
Dat zou ook kunnen, maar het klonk langer. Vracht is 1 lettergreep, verdachte langer.
  † In Memoriam † donderdag 4 juni 2020 @ 10:43:48 #78
21636 Feestkabouter
pi_193466993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 08:10 schreef bamibij het volgende:
@:Feestkabouter wat doe je nu voor werk ?
IT klussen, mijn oude werk waar ik een aantal jaar geleden mee ben gestopt. Ik was er de afgelopen tijd al langzaamaan steeds meer mee bezig (ook online cursussen volgen om weer up-to-date te geraken), maar de gewoonte van Roamleren die ik had ontwikkeld (en de lol die ik er ook in had) bleef nog een tijd actief. Begin van dit jaar nog maar een paar tientjes verdiend.
pi_193467714
Ik in mei evengoed 2000 met ss en roamler 🎉
pi_193471173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 11:27 schreef boerhoorn het volgende:
Ik in mei evengoed 2000 met ss en roamler 🎉
Netjes, aan dat soort bedragen kom ik nooit. Zeker de laatste tijd niet. Meestal zit ik rond de 400 per maand.
pi_193518819
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:21 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Netjes, aan dat soort bedragen kom ik nooit. Zeker de laatste tijd niet. Meestal zit ik rond de 400 per maand.
Ook een mooi bedrag!
pi_193519968
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:43 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

IT klussen, mijn oude werk waar ik een aantal jaar geleden mee ben gestopt. Ik was er de afgelopen tijd al langzaamaan steeds meer mee bezig (ook online cursussen volgen om weer up-to-date te geraken), maar de gewoonte van Roamleren die ik had ontwikkeld (en de lol die ik er ook in had) bleef nog een tijd actief. Begin van dit jaar nog maar een paar tientjes verdiend.
^O^
pi_193540769
Kijk eens wat ik vandaag kreeg!

  maandag 8 juni 2020 @ 23:07:30 #84
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193545085
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 18:55 schreef boerhoorn het volgende:
Kijk eens wat ik vandaag kreeg!

[ afbeelding ]
per post of bij je actiemateriaal?
  dinsdag 9 juni 2020 @ 15:37:50 #85
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193552876
Die SS Pro Navigatie had toch veel makkelijker uitgelegd kunnen worden?
pi_193553658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 15:37 schreef b-engel het volgende:
Die SS Pro Navigatie had toch veel makkelijker uitgelegd kunnen worden?
Ja. Plaats bij x en x wobblers. Plaats een bakje folders en twee flyers.
pi_193557430
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 23:07 schreef b-engel het volgende:

[..]

per post of bij je actiemateriaal?
Gewoon bij actiemateriaal! Maar vond het leuk om te delen. Doe ze overigens nooit om. Soort gratis invite aan een oplettend iemand. Nee bedankt.
  dinsdag 9 juni 2020 @ 21:30:27 #88
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193558492
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 16:45 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Ja. Plaats bij x en x wobblers. Plaats een bakje folders en twee flyers.
En dan eerst puzzelen waar de woblers bij moeten, dan ineens zien dat ze corners willen, geen corners hebben, weer teruglezen, toch woblers, ja maar bij welke dan? Oh dat staat op de woblers, pffff
pi_193564622
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2020 21:30 schreef b-engel het volgende:

[..]

En dan eerst puzzelen waar de woblers bij moeten, dan ineens zien dat ze corners willen, geen corners hebben, weer teruglezen, toch woblers, ja maar bij welke dan? Oh dat staat op de woblers, pffff
.
Inderdaad 😂 😂
  dinsdag 16 juni 2020 @ 10:44:27 #90
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193652629
Gaat er iemand de SS Pro Bacardi doen?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 11:40:45 #91
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_193653433
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:44 schreef b-engel het volgende:
Gaat er iemand de SS Pro Bacardi doen?
Ik heb 20 locaties ofzo, rest was al weg in deze regio. Jij dan?
pi_193658627
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:40 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Ik heb 20 locaties ofzo, rest was al weg in deze regio. Jij dan?
Welke regio zit je?
  dinsdag 16 juni 2020 @ 18:04:46 #93
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_193658929
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 17:45 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Welke regio zit je?
Beetje Noord-Holland, jij?
pi_193663351
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 18:04 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Beetje Noord-Holland, jij?
Aha. Noord Holland. Hahahahaha. Ik heb een groot stuk. Wellicht jouw stuk 😂

Ik wijk steeds vaker uit naar steden als alkmaar, Beverwijk en Haarlem.
pi_193855633
Eindelijk zijn de parfumchecks er weer. Dat is altijd even flink cashen.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 23:31:01 #96
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_193914953
Hehe, de SS Drank spots zijn gedaan
pi_193922884
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 23:31 schreef b-engel het volgende:
Hehe, de SS Drank spots zijn gedaan
Het is hier echt doods zeg😂

[ Bericht 0% gewijzigd door babbelaar92 op 04-07-2020 13:55:02 (*) ]
pi_194074004
Komende tijd is er weer wat meer te doen qua merchandising. Een kraslot check bij de kruidvat bijvoorbeeld waar je je weer voor moest inschrijven.
pi_194104541
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:07 schreef babbelaar92 het volgende:
Komende tijd is er weer wat meer te doen qua merchandising. Een kraslot check bij de kruidvat bijvoorbeeld waar je je weer voor moest inschrijven.
Wat vind je van inschrijven?
pi_194105747
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:51 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Wat vind je van inschrijven?
Er zitten voordelen en nadelen aan. Voordelen zijn dat je precies weet hoeveel je er kan gaan doen, en een goede route kan uitstippelen. Nadelen zijn dat je 'akkoord' gaat met het doen van een opdracht waarvan je eigenlijk nog nauwelijks wat van weet. Je weet niet hoelang de opdracht duurt, of het lastig is, of de vergoeding wel 'fair' is, want dat kan je pas zeggen nadat je de opdracht hebt gedaan, maarja dan ben je al akkoord gegaan...intekenen is denk ik vooral in het voordeel van Roamler. De vergoeding blijft hetzelfde, ze hebben roamlers die ze sowieso gaan doen etc. Als we niet intekenen en ze zetten ze zo in de app, en wij vinden de vergoeding te laag, gaan we gewoon niet en dan stijgt de vergoeding en dan gaan we misschien pas...nu steekt roamler daar als het ware een stokje voor.
pi_194109216
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 21:12 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Er zitten voordelen en nadelen aan. Voordelen zijn dat je precies weet hoeveel je er kan gaan doen, en een goede route kan uitstippelen. Nadelen zijn dat je 'akkoord' gaat met het doen van een opdracht waarvan je eigenlijk nog nauwelijks wat van weet. Je weet niet hoelang de opdracht duurt, of het lastig is, of de vergoeding wel 'fair' is, want dat kan je pas zeggen nadat je de opdracht hebt gedaan, maarja dan ben je al akkoord gegaan...intekenen is denk ik vooral in het voordeel van Roamler. De vergoeding blijft hetzelfde, ze hebben roamlers die ze sowieso gaan doen etc. Als we niet intekenen en ze zetten ze zo in de app, en wij vinden de vergoeding te laag, gaan we gewoon niet en dan stijgt de vergoeding en dan gaan we misschien pas...nu steekt roamler daar als het ware een stokje voor.
En vergeet het logistieke voordeel niet. Aantal kruidvat filialen versus een aantal roamlers welke een pakket krijgt.

Ik vind deze wijze van intekenen absurd.
pi_194114803
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 08:03 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

En vergeet het logistieke voordeel niet. Aantal kruidvat filialen versus een aantal roamlers welke een pakket krijgt.

Ik vind deze wijze van intekenen absurd.
Meestal doe ik het ook niet. Maargoed, binnen 'afzienbare' tijd wordt Roamler sales en Roamler Merchandising alleen voor Roamler Pro's. Dus voor mensen die ZZP'er zijn...ben benieuwd hoeveel er dan gaan stoppen.
pi_194389558
👀
pi_194567248
Ik heb trouwens ook gemerkt dat in de SmartSpotter app mijn BSN niet meer zichtbaar is. En in de algemene voorwaarden staat dat ook niet meer. Blijkbaar heeft iemand een melding gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens en heeft dat geholpen.
pi_194617038
Over Smartspotter gesproken. Die hebben wel wat fijne opdrachten lopen deze week en vorige week. Zee goed betaald. Roamler is niet zo veel behalve als je misschien de RM opdrachten wilt doen.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:23:25 #106
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_194619143
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 14:45 schreef babbelaar92 het volgende:
Over Smartspotter gesproken. Die hebben wel wat fijne opdrachten lopen deze week en vorige week. Zee goed betaald. Roamler is niet zo veel behalve als je misschien de RM opdrachten wilt doen.
Helemaal met je eens. Die opdracht bij BCC (van SS) hadden we die niet net een paar weken terug gedaan?
pi_194620080
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 17:23 schreef b-engel het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Die opdracht bij BCC (van SS) hadden we die niet net een paar weken terug gedaan?
Dat zou best kunnen. Ik heb voor Smartspotter vooral de opdracht 'Display' en 'Campagne gedaan. Roamler heeft bijna nooit zulke snelle opdrachten voor ¤8+
pi_194650371
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 18:24 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. Ik heb voor Smartspotter vooral de opdracht 'Display' en 'Campagne gedaan. Roamler heeft bijna nooit zulke snelle opdrachten voor ¤8+
Klopt ik heb in mijn regio ook ongeveer 20 albert heijns bezocht, deels voor 6, maar groter deel 8 en nog enkele voor 9.
pi_194677885
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 17:40 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Klopt ik heb in mijn regio ook ongeveer 20 albert heijns bezocht, deels voor 6, maar groter deel 8 en nog enkele voor 9.
Lekker bezig. Ik doe nu ook steeds meer voor Smartspotter en minder voor Roamler. Die laatste betaald gewoon vaak veel minder goed. Ik heb de afgelopen weken zoveel opdrachten voorbij zien komen bij Smartspotter voor ¤5-¤10 waarbij je misschien 3-5 foto's moest maken. Erg fijn. Ook kijkt Smartspotter veel sneller na. Sinds een aantal weken is het totale chaos bij Roamler lijkt het wel. Nu staan ingestuurde opdrachten zo 3-7 dagen open.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 07:55:05 #110
488882 JaVe
Roamler professional
pi_194740258
Iemand die BARCODE CHECK AH gedaan?
Want ik probeerde er 1 en schijnbaar had ik niet goed gelezen maar je moet 15 producten zoeken.
En daar per artikel wat foto's van maken.

Ik vraag me af hoe lang doe je over 1 zo'n opdracht gemiddeld?
Bamm
  donderdag 27 augustus 2020 @ 11:59:34 #111
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_194743052
15 producten x 3 foto's, plus zoeken.... dat gaat niet snel, dus veel te laag betaald.
  donderdag 27 augustus 2020 @ 12:01:40 #112
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_194743091
Zal nou echt dit weekend de nieuwe versie van de app van Roamler gelanceerd worden? Er zitten nog zoveel bugs in...
pi_194744163
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:01 schreef b-engel het volgende:
Zal nou echt dit weekend de nieuwe versie van de app van Roamler gelanceerd worden? Er zitten nog zoveel bugs in...
Ik had de nieuwe app al als beta uitgeprobeerd. Dat ging uiteraard niet goed:
- ik kon geen foto's meer op de fotorol zetten, en deze later in de opdracht toevoegen.
- de camera was uitgezoomd, als ik de foto maakte kreeg ik niet precies het gebied wat ik in de camera zag,maar iets uitgezoomd. Hierdoor kon ik niet scherpstellen, kreeg ik ook als feedback, terwijl ik dat met normale app nooit had.
- Bij een opdracht waar ik in de winkel slecht bereik had, ging ik naar buiten om de opdracht te versturen, kwam de helft van de foto's niet aan.

Ik hoop dat ze die bugs in ieder geval hebben opgelost.
pi_194772967
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 07:55 schreef JaVe het volgende:
Iemand die BARCODE CHECK AH gedaan?
Want ik probeerde er 1 en schijnbaar had ik niet goed gelezen maar je moet 15 producten zoeken.
En daar per artikel wat foto's van maken.

Ik vraag me af hoe lang doe je over 1 zo'n opdracht gemiddeld?
Heb er 1 geprobeerd, ik kon op de houdbare melk niet eens een EU code vinden, wel de streepjescode, maar ze vroegen ook naar de EU. Laat maar zitten dacht ik en geannuleerd.
pi_194782254
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 07:55 schreef JaVe het volgende:
Iemand die BARCODE CHECK AH gedaan?
Want ik probeerde er 1 en schijnbaar had ik niet goed gelezen maar je moet 15 producten zoeken.
En daar per artikel wat foto's van maken.

Ik vraag me af hoe lang doe je over 1 zo'n opdracht gemiddeld?
Nee, aan dit soort checks begin ik echt niet. Als je de app nu bekijkt is dat toch ook helemaal niet nodig? Alle andere opdrachten die nu in de app staan betalen meer en zijn sneller te doen dan die barcode check.
pi_194794363
Die nieuwe app van roamler is echt heel slecht, echt vreemd dat ze die zo lanceren. Smartspotter werkt zoveel fijner, die app geeft mij nooit problemen. Ook kijkt ss binnen 24 uur je opdracht na, ik heb daar ook nog nooit meegemaakt hoe het nu bij Roamler gaat...gerust een week of langer moeten wachten voordat je opdracht wordt nagekeken. Prima dat het een keer wat langer duurt, maar een week of zelfs langer moet gewoon echt niet kunnen.
  maandag 31 augustus 2020 @ 12:23:06 #117
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_194883352
quote:
Het klopt echt niet dat je 8000 belastingvrij mag bijverdienen.
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:02:19 #119
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_194901350
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 14:08 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Het klopt echt niet dat je 8000 belastingvrij mag bijverdienen.
Inderdaad.
  zaterdag 5 september 2020 @ 16:04:05 #120
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_194901395
Wat vinden jullie van de nieuwe app? Functionaliteiten, gemak, beter/slechter? Gister de Roamler app een update laten draaien, maar nog niet mee gewerkt. Beetje zoekende nog.
pi_194912774
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 16:02 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Inderdaad.
Mobile Logo
INKOMSTENBELASTING EN BTW VOOR ONDERNEMERS (ZZP) TIPS
Belastingvrij bijverdienen 2020: Bedrag en uitleg
3 minuten leestijd
in 2020 belastingvrij bijverdienen
Iedere Nederlander weet dat je over je inkomen -helaas- altijd belasting moet betalen. Heb je net zo hard gewerkt voor je loon, mag je er een deel van overmaken aan de belastingdienst. Vaak een behoorlijke domper als je direct een stukje loonstrook weer kunt inleveren. Veel mensen kiezen ervoor om belastingvrij bij te verdienen, doordat ze een baan naast hun vaste baan hebben en hier geen belasting over hoeven te betalen. Alles over belastingvrij (bij)verdienen, tot welk bedrag dit kan en wat er in 2020 precies fiscaal is veranderd, leggen we in dit artikel uit.

Zwart geld?

Veel mensen denken dat belastingvrij bijverdienen standaard werk is waarbij zwart geld verdiend wordt. Echter, in principe is het geen zwart geld, mits je je aan de regels van de belastingdienst houdt. Wanneer je deze volgt, doe je in principe niets fout en verdien je dus gewoon ‘wit’ geld.

2020

In 2020 zijn de heffingskortingen omhooggegaan. Ook de eerste schrijf van de inkomstenbelasting heeft een belastingverhoging ondergaan. Hierdoor is er een belastingvrij deel van 8.000. Dat betekent dat iedereen die 8.000 of minder verdient, over dit bedrag géén belasting hoeft af te staan. In 2020 zijn er twee verschillende schijven, ook wel boxen genoemd.

Belastingschijf Inkomen Percentage belasting
Eerste schijf Tot ¤ 68.508 37,35 procent
Tweede schijf Vanaf ¤ 68.508 49,50 procent
(Bron: Nibud)

Bijverdienen

Voor het berekenen van je af te staan belasting moet je uitgaan van het totale inkomen. Dat is dus inclusief bijverdiensten. Eigenlijk dus: inkomen vaste baan + inkomen bijverdiensten. Valt dit samen onder de 8.000 euro, dan hoef je alsnog geen belasting over dit bedrag te betalen.

Aftrekposten

Er zijn gelukkig een aantal aftrekposten waarmee je je belastbare inkomen zou kunnen verlagen. Denk bijvoorbeeld aan de aftrekpost hypotheekrente voor eigen huis. Deze fiscale aftrekposten verminderen het belastbaar inkomen en zorgen er zo voor dat je relatief minder belasting hoeft te betalen. Ook studiekosten of hoge ziektekosten mag je van het belastbaar loon aftrekken. Wanneer je het belastbare loon hebt verminderd met alle (!) aftrekposten, houd je het belastbaar inkomen over – hier betaal je de belasting over.

Heffingskortingen

Even recapitulerend: het belastbare loon – de aftrekposten = het belastbare inkomen. Begrijp je hem nog? Mooi. Van het belastbare inkomen mag je namelijk ook heffingskortingen aftrekken. Iedere Nederlander heeft recht op de algemene heffingskorting. In sommige situaties (alleenstaande ouderen bijvoorbeeld) kan het zijn dat je recht hebt op meerdere heffingskortingen.

Studenten

Voor studenten is het verstandig om belastingvrij bij te verdienen, in 2020 dus in ieder geval minder dan zo’n 8.000 euro per jaar. Het precieze bedrag is 7.849 euro en het is belangrijk om dit in je achterhoofd te houden, want wanneer je meer dan dit bedrag verdient zul je er het percentage van de eerste schijf (37,5%) aan belasting over moeten betalen. In sommige situaties is het dus meer rendabel om iets minder te verdienen, om uiteindelijk meer over te kunnen houden.
  zondag 6 september 2020 @ 12:40:31 #122
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_194914902
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 10:17 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Mobile Logo
INKOMSTENBELASTING EN BTW VOOR ONDERNEMERS (ZZP) TIPS
Belastingvrij bijverdienen 2020: Bedrag en uitleg
3 minuten leestijd
in 2020 belastingvrij bijverdienen
Iedere Nederlander weet dat je over je inkomen -helaas- altijd belasting moet betalen. Heb je net zo hard gewerkt voor je loon, mag je er een deel van overmaken aan de belastingdienst. Vaak een behoorlijke domper als je direct een stukje loonstrook weer kunt inleveren. Veel mensen kiezen ervoor om belastingvrij bij te verdienen, doordat ze een baan naast hun vaste baan hebben en hier geen belasting over hoeven te betalen. Alles over belastingvrij (bij)verdienen, tot welk bedrag dit kan en wat er in 2020 precies fiscaal is veranderd, leggen we in dit artikel uit.

Zwart geld?

Veel mensen denken dat belastingvrij bijverdienen standaard werk is waarbij zwart geld verdiend wordt. Echter, in principe is het geen zwart geld, mits je je aan de regels van de belastingdienst houdt. Wanneer je deze volgt, doe je in principe niets fout en verdien je dus gewoon ‘wit’ geld.

2020

In 2020 zijn de heffingskortingen omhooggegaan. Ook de eerste schrijf van de inkomstenbelasting heeft een belastingverhoging ondergaan. Hierdoor is er een belastingvrij deel van 8.000. Dat betekent dat iedereen die 8.000 of minder verdient, over dit bedrag géén belasting hoeft af te staan. In 2020 zijn er twee verschillende schijven, ook wel boxen genoemd.

Belastingschijf Inkomen Percentage belasting
Eerste schijf Tot ¤ 68.508 37,35 procent
Tweede schijf Vanaf ¤ 68.508 49,50 procent
(Bron: Nibud)

Bijverdienen

Voor het berekenen van je af te staan belasting moet je uitgaan van het totale inkomen. Dat is dus inclusief bijverdiensten. Eigenlijk dus: inkomen vaste baan + inkomen bijverdiensten. Valt dit samen onder de 8.000 euro, dan hoef je alsnog geen belasting over dit bedrag te betalen.

Aftrekposten

Er zijn gelukkig een aantal aftrekposten waarmee je je belastbare inkomen zou kunnen verlagen. Denk bijvoorbeeld aan de aftrekpost hypotheekrente voor eigen huis. Deze fiscale aftrekposten verminderen het belastbaar inkomen en zorgen er zo voor dat je relatief minder belasting hoeft te betalen. Ook studiekosten of hoge ziektekosten mag je van het belastbaar loon aftrekken. Wanneer je het belastbare loon hebt verminderd met alle (!) aftrekposten, houd je het belastbaar inkomen over – hier betaal je de belasting over.

Heffingskortingen

Even recapitulerend: het belastbare loon – de aftrekposten = het belastbare inkomen. Begrijp je hem nog? Mooi. Van het belastbare inkomen mag je namelijk ook heffingskortingen aftrekken. Iedere Nederlander heeft recht op de algemene heffingskorting. In sommige situaties (alleenstaande ouderen bijvoorbeeld) kan het zijn dat je recht hebt op meerdere heffingskortingen.

Studenten

Voor studenten is het verstandig om belastingvrij bij te verdienen, in 2020 dus in ieder geval minder dan zo’n 8.000 euro per jaar. Het precieze bedrag is 7.849 euro en het is belangrijk om dit in je achterhoofd te houden, want wanneer je meer dan dit bedrag verdient zul je er het percentage van de eerste schijf (37,5%) aan belasting over moeten betalen. In sommige situaties is het dus meer rendabel om iets minder te verdienen, om uiteindelijk meer over te kunnen houden.
Ja. Dat is het hele verhaal, maar verandert niets aan mijn beeld. Kernwoord is bijverdienen/verdienen, of eigenlijk gewoon inkomen.
pi_194944338
Tot 8000 euro betaal je géén belasting. Simpel
pi_194944945
Dankzij dit forum afgelopen weekend redelijk actief een begin gemaakt aan roamler (volgens mij zijn er vrij weinig roamlers in mijn omgeving, de kruidvat opdrachten liepen onaangeraakt op tot 20,-). Meestal lees ik hier het forum en reageer ik niet. Nu heb ik alleen een vraag.
Ik mij ook aangemeld voor smartspotter, maar kreeg de melding dat ik alleen op uitnodiging kan beginnen. Hoe kom ik hieraan? Of is dit een kwestie van wachten tot je letterlijk wordt uitgenodigd? (Heb wel mn mail adres achtergelaten, maar verder geen bevestigingsmail gehad)
  dinsdag 8 september 2020 @ 06:45:25 #125
482514 Roamlerbike
Lekker onderweg
pi_194947002
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 23:07 schreef Bo.S het volgende:
Dankzij dit forum afgelopen weekend redelijk actief een begin gemaakt aan roamler (volgens mij zijn er vrij weinig roamlers in mijn omgeving, de kruidvat opdrachten liepen onaangeraakt op tot 20,-). Meestal lees ik hier het forum en reageer ik niet. Nu heb ik alleen een vraag.
Ik mij ook aangemeld voor smartspotter, maar kreeg de melding dat ik alleen op uitnodiging kan beginnen. Hoe kom ik hieraan? Of is dit een kwestie van wachten tot je letterlijk wordt uitgenodigd? (Heb wel mn mail adres achtergelaten, maar verder geen bevestigingsmail gehad)
stuur maar een privé bericht heb nog zat smart invites
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:27:30 #126
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_194948192
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 22:40 schreef brokkie57 het volgende:
Tot 8000 euro betaal je géén belasting. Simpel
Goed punt.

Het ging alleen over bijverdienen = 8000+.
pi_194951212
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:27 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Goed punt.

Het ging alleen over bijverdienen = 8000+.
Ja maar in het interview werd gesuggereerd dat je 8000 mocht verdienen bovenop je gewone baan. Ze vertelde dat ze er ook nog bij werkte, en dat zij dus tot 8000 belastingvrij mag verdienen naast je andere baan.

De heffingskortingen die worden al ingehouden door je werkgever, dus je kan echt niet belastingvrij nog 8000 bovenop jouw normale loon verdienen.

Dat is grote onzin.

[ Bericht 5% gewijzigd door crazyboy2309 op 08-09-2020 13:05:38 ]
  dinsdag 8 september 2020 @ 14:55:07 #128
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_194953062
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:43 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Ja maar in het interview werd gesuggereerd dat je 8000 mocht verdienen bovenop je gewone baan. Ze vertelde dat ze er ook nog bij werkte, en dat zij dus tot 8000 belastingvrij mag verdienen naast je andere baan.

De heffingskortingen die worden al ingehouden door je werkgever, dus je kan echt niet belastingvrij nog 8000 bovenop jouw normale loon verdienen.

Dat is grote onzin.

Klopt, is grote onzin. Al vaak mensen op gewezen, maar men wil het ook niet geloven merk ik. De Belastingdienst zou eens het bestand van Roamler moeten doorpluizen, dat zou wat financiële gaten dichten in hun organisatie 😂
pi_194955215
Wat doen jullie overigens als opdrahten lang open blijven staan (wachten op goedkeuring?) bij Roamler? Heb er nu 2 staan op 4 dagen en 2 op 2 (bijna 3) dagen.
pi_194956896
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:37 schreef Bo.S het volgende:
Wat doen jullie overigens als opdrahten lang open blijven staan (wachten op goedkeuring?) bij Roamler? Heb er nu 2 staan op 4 dagen en 2 op 2 (bijna 3) dagen.
Dat is nog niks, ik heb nog 1 van 11 dagen. Ze zijn echt traag daar bij Roamler.
Wat kan je doen? Als je vraagt waarom het zo lang duurt, dan zeggen ze dat ze het druk hebben.
  dinsdag 8 september 2020 @ 18:11:44 #131
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_194957179
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:57 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Dat is nog niks, ik heb nog 1 van 11 dagen. Ze zijn echt traag daar bij Roamler.
Wat kan je doen? Als je vraagt waarom het zo lang duurt, dan zeggen ze dat ze het druk hebben.
Hier ook, meerdere van 8-9-10 dagen. En bij bericht idd druk.
pi_194959852
Ah ok, dan maak ik mij iets minder zorgen :d
Overigens worden sommigr opdrachten binnen een uur goedgekeurd...
pi_194960597
Ze hebben er bij mij net eentje van 10 dagen geleden afgekeurd omdat er een meter met shampoo bleek te ontbreken (die volgens mij niet eens in de winkel aanwezig was). Krijg ook niet de kans om ‘m te verbeteren, want hij is al afgelopen (ja, heel gek als je 10 dagen over het nakijken doet). Beetje jammer dit, 17 euro door m’n neus geboord.. Hier toevallig meer mensen die een soortgelijk probleem hebben met de categorieën checks?
pi_194961021
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:11 schreef zeeuw123 het volgende:
Ze hebben er bij mij net eentje van 10 dagen geleden afgekeurd omdat er een meter met shampoo bleek te ontbreken (die volgens mij niet eens in de winkel aanwezig was). Krijg ook niet de kans om ‘m te verbeteren, want hij is al afgelopen (ja, heel gek als je 10 dagen over het nakijken doet). Beetje jammer dit, 17 euro door m’n neus geboord.. Hier toevallig meer mensen die een soortgelijk probleem hebben met de categorieën checks?
Waarschijnlijk denken ze dat het mannenschap ook shampoo bevat. Als je nog een keer naar de winkel gaat en dan bewijst dat er geen shampoo was op de mannenschappen, dan zouden ze het alsnog moeten goedkeuren. Soms zijn ze erg streng. Of was het een andere reden?

Soms kijken ze ook niet goed. Bij mij was er ook een keer een vis promotiecheck ten onrechte afgekeurd, omdat ze dachten dat ik een meter vergeten was. Heb ik 'm nog een keer gedaan, is ie 2x vergoed. Dat komt door slordigheid aan hun kant.

[ Bericht 10% gewijzigd door crazyboy2309 op 08-09-2020 21:37:25 (Was iets vergeten) ]
  woensdag 9 september 2020 @ 11:28:38 #135
488882 JaVe
Roamler professional
pi_194967695
Als het zolang duurt bij roamler, demotiveert jullie dat niet om dan meer opdrachten te doen?

Ik heb daar zelf wel last van omdat ik dan onzeker wordt. Ja ik weet, ik ben snowflake😂
Bamm
pi_194968976
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:37 schreef Bo.S het volgende:
Wat doen jullie overigens als opdrahten lang open blijven staan (wachten op goedkeuring?) bij Roamler? Heb er nu 2 staan op 4 dagen en 2 op 2 (bijna 3) dagen.
Daar valt niets aan te doen. En zoals andere hier al zeggen 3 en 4 dagen is echt nog kort vergeleken met velen andere. Het is wel duidelijk dat het daar niet helemaal lekker loopt, want dit heb ik in al m'n roamler jaren nog nooit meegemaakt.
pi_194975355
Ik had ook tientallen opdrachten een week lang openstaan. Maar ze lopen aardig in nu, het meeste is nu bekeken.
pi_194980260
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:55 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Klopt, is grote onzin. Al vaak mensen op gewezen, maar men wil het ook niet geloven merk ik. De Belastingdienst zou eens het bestand van Roamler moeten doorpluizen, dat zou wat financiële gaten dichten in hun organisatie 😂
Dat gaat een lastig verhaal worden. Roamler heeft geen Bsn nummers van degene die ze uitbetalen en daarnaast zijn de geboortedatums en adresgegevens ook niet geverifieerd. Enige wat wel goed is zijn de Iban rekeningnummers maar als er via PayPal wordt uitbetaald is het nog lastiger.

Smartspotter slaat ook geen Bsn nummers meer op. Ze hebben een tik gekregen van Autoriteit Persoonsgegevens. De overheid maakt het zichzelf wel lastig. Die bepaalt dus dat Roamler en Smartspotter geen Bsn nummers mogen opslaan terwijl dat eigenlijk wel nodig is om te controleren of mensen wel netjes belasting betalen over die inkomsten.
  donderdag 10 september 2020 @ 07:33:20 #139
488882 JaVe
Roamler professional
pi_194981419
Bij de nieuwe app waar zie je betaalde opdrachten?
Ik zie alleen de opdracht van spaargeld xp

Nieuwe app is ook lelijk
Bamm
  donderdag 10 september 2020 @ 09:31:52 #140
488882 JaVe
Roamler professional
pi_194982552
Nou, kom je er dus achter dat na de update van de ROAMLER app via hun chat dat mijn Ipod Touch niet meer werkt omdat de Device Camera Resolution To Low is.
Dus na twee jaar is je camera niet meer ok?

Bedankt voor de update Roamler
Bamm
  donderdag 10 september 2020 @ 11:03:27 #141
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_194983602
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 23:56 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Dat gaat een lastig verhaal worden. Roamler heeft geen Bsn nummers van degene die ze uitbetalen en daarnaast zijn de geboortedatums en adresgegevens ook niet geverifieerd. Enige wat wel goed is zijn de Iban rekeningnummers maar als er via PayPal wordt uitbetaald is het nog lastiger.

Smartspotter slaat ook geen Bsn nummers meer op. Ze hebben een tik gekregen van Autoriteit Persoonsgegevens. De overheid maakt het zichzelf wel lastig. Die bepaalt dus dat Roamler en Smartspotter geen Bsn nummers mogen opslaan terwijl dat eigenlijk wel nodig is om te controleren of mensen wel netjes belasting betalen over die inkomsten.
Nieuw voor mij, nou, verklaart waarom zoveel mensen dit zwart doen wel.
  donderdag 10 september 2020 @ 11:03:48 #142
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_194983605
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:31 schreef JaVe het volgende:
Nou, kom je er dus achter dat na de update van de ROAMLER app via hun chat dat mijn Ipod Touch niet meer werkt omdat de Device Camera Resolution To Low is.
Dus na twee jaar is je camera niet meer ok?

Bedankt voor de update Roamler
K*t hè 👎
  donderdag 10 september 2020 @ 11:04:43 #143
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_194983613
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 18:40 schreef brokkie57 het volgende:
Ik had ook tientallen opdrachten een week lang openstaan. Maar ze lopen aardig in nu, het meeste is nu bekeken.
Hier lopen ze eerder uit dan in. Ik doe meer dan ze kunnen nakijken ofzo.
pi_194985825
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 11:04 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Hier lopen ze eerder uit dan in. Ik doe meer dan ze kunnen nakijken ofzo.
Precies, ik merk er ook niets van dat ze bij gaan raken. Nog steeds 7/8 dagen geleden dat een opdracht van me is nagekeken. En dan weer meer dan een week waarin er geen enkele opdracht van me word nagekeken.
pi_194986337
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 09:31 schreef JaVe het volgende:
Nou, kom je er dus achter dat na de update van de ROAMLER app via hun chat dat mijn Ipod Touch niet meer werkt omdat de Device Camera Resolution To Low is.
Dus na twee jaar is je camera niet meer ok?

Bedankt voor de update Roamler
Doe jij opdrachten met een Ipod touch? Hoe dan?
pi_194987127
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 13:45 schreef jb88 het volgende:

[..]

Precies, ik merk er ook niets van dat ze bij gaan raken. Nog steeds 7/8 dagen geleden dat een opdracht van me is nagekeken. En dan weer meer dan een week waarin er geen enkele opdracht van me word nagekeken.
Van mij is alles vanaf 1 september tot en met 8 september nagekeken. Betrof RB bij AH en pitstop opdrachten. Ik heb nu alleen nog 22 Ici Paris openstaan van 9 en 10 september. Misschien dat andere opdrachten minder prioriteit hebben dan deze.
pi_194987602
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:24 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Van mij is alles vanaf 1 september tot en met 8 september nagekeken. Betrof RB bij AH en pitstop opdrachten. Ik heb nu alleen nog 22 Ici Paris openstaan van 9 en 10 september. Misschien dat andere opdrachten minder prioriteit hebben dan deze.
Het gaat inderdaad op prioriteit, maar dan nog hoort 9-11 dagen wachten voordat er een opdracht wordt nagekeken niet te kunnen. Die parfum checks doe ik ook, vroeger werden die ook echt direct nagekeken. Heerlijke checks zijn dat.
  donderdag 10 september 2020 @ 19:26:36 #148
488882 JaVe
Roamler professional
pi_194990829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 14:22 schreef jb88 het volgende:

[..]

Doe jij opdrachten met een Ipod touch? Hoe dan?
Gewoon zoals je met een iphone doet.
Ik moet alleen wifi steeds 'jatten' van winkels.

Wat ik nu niet snap is dat mijn ipod touch een 8MP camera heeft maar dat het sinds de update dus te laag is maar mijn ipad 7e generatie wel werkt terwijl die ook een 8MP camera heeft.
Maar ik ga niet steeds met mijn ipad op pad om 2¤ tot 5¤ te verdienen. Daar is mijn ipad te duur voor en vooral te dierbaar.
Bamm
pi_194991233
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:26 schreef JaVe het volgende:

[..]

Gewoon zoals je met een iphone doet.
Ik moet alleen wifi steeds 'jatten' van winkels.

Wat ik nu niet snap is dat mijn ipod touch een 8MP camera heeft maar dat het sinds de update dus te laag is maar mijn ipad 7e generatie wel werkt terwijl die ook een 8MP camera heeft.
Maar ik ga niet steeds met mijn ipad op pad om 2¤ tot 5¤ te verdienen. Daar is mijn ipad te duur voor en vooral te dierbaar.
Dan moet je dus maar net hopen dat de winkel wifi heeft? Het werkt denk ik wat fijner op een telefoon met internet abbo. Met Ipad gaat mystery denk ik erg lastig ja.
  donderdag 10 september 2020 @ 20:39:16 #150
488882 JaVe
Roamler professional
pi_194991904
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:55 schreef jb88 het volgende:

[..]

Dan moet je dus maar net hopen dat de winkel wifi heeft? Het werkt denk ik wat fijner op een telefoon met internet abbo. Met Ipad gaat mystery denk ik erg lastig ja.
Ik doe het al 2 jaar zo en de opdrachten die ik doe zijn 9 van de 10x bij AH of JUMBO en daar is altijd free wifi
Ik hoop nu alleen dat ROAMLER even de app aanpast zodat de Ipod Touch weer werkt bij roamler.

En ik vraag me af of er meer mensen de melding over CAMERA RESOLUTION TO LOW hebben omdat hun phone te 'oud' is zeg maar en daardoor of een nieuwe phone moeten kopen of stoppen.

Ik heb al zitten kijken voor een smartphone en deze moet voor Roamler ok zijn met 13MP camera.
En kost niet veel. https://www.bol.com/nl/p/(...)1_46.64.ProductTitle

Ik heb namelijk nog steeds mijn nokia 3310 als telefoon.
Bamm
pi_194994167
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:39 schreef JaVe het volgende:

[..]

Ik doe het al 2 jaar zo en de opdrachten die ik doe zijn 9 van de 10x bij AH of JUMBO en daar is altijd free wifi
Ik hoop nu alleen dat ROAMLER even de app aanpast zodat de Ipod Touch weer werkt bij roamler.

En ik vraag me af of er meer mensen de melding over CAMERA RESOLUTION TO LOW hebben omdat hun phone te 'oud' is zeg maar en daardoor of een nieuwe phone moeten kopen of stoppen.

Ik heb al zitten kijken voor een smartphone en deze moet voor Roamler ok zijn met 13MP camera.
En kost niet veel. https://www.bol.com/nl/p/(...)1_46.64.ProductTitle

Ik heb namelijk nog steeds mijn nokia 3310 als telefoon.
Oke, de meeste roamlers die echt actief zijn hebben een vrij nieuwe smartphone die goed werkt met de app. Zeker als je meer doet dan opdrachten in de supermarkten en voornamelijk merchandise opdrachten is een goede telefoon nodig. Er komt binnekort een nieuwe update van de app, maar ik denk dat je gewoon een nieuwer toestel zal moeten halen als je Roamler wilt blijven doen.
pi_194996610
Zullen er liquiditeit-problemen zijn?
pi_194999729
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:46 schreef boerhoorn het volgende:
Zullen er liquiditeit-problemen zijn?
Hoezo denk je dat?
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:15:46 #154
488882 JaVe
Roamler professional
pi_195001568
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:41 schreef jb88 het volgende:

[..]

Oke, de meeste roamlers die echt actief zijn hebben een vrij nieuwe smartphone die goed werkt met de app. Zeker als je meer doet dan opdrachten in de supermarkten en voornamelijk merchandise opdrachten is een goede telefoon nodig. Er komt binnekort een nieuwe update van de app, maar ik denk dat je gewoon een nieuwer toestel zal moeten halen als je Roamler wilt blijven doen.
Dus omdat Roamler een update uitvoert zou ik daarom een nieuwe telefoon moeten aanschaffen?
Roamler had dan eerst iedereen moeten informeren over de veranderingen en welke devices niet meer werken na de update.

Dat lijkt me een logisch gevolg als je je werknemers te vriend wilt houden. Anders heeft Roamler in mijn ogen schijt aan hun werknemers en gaan ze ervanuit dat Roamler-gebruikers miljonair zijn en even een nieuwe telefoon aanschaffen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die nu geen opdrachten meer kan doen omdat Roamler een update erdoorheen drukt. Plus dan had dat ook in de appstore erbij moeten staan en daar staat dat Ipod Touch dus moet werken.

Ik hoop dus dat de Tech afdeling dit fixt.
Bamm
pi_195001845
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:15 schreef JaVe het volgende:

[..]

Dus omdat Roamler een update uitvoert zou ik daarom een nieuwe telefoon moeten aanschaffen?
Roamler had dan eerst iedereen moeten informeren over de veranderingen en welke devices niet meer werken na de update.

Dat lijkt me een logisch gevolg als je je werknemers te vriend wilt houden. Anders heeft Roamler in mijn ogen schijt aan hun werknemers en gaan ze ervanuit dat Roamler-gebruikers miljonair zijn en even een nieuwe telefoon aanschaffen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die nu geen opdrachten meer kan doen omdat Roamler een update erdoorheen drukt. Plus dan had dat ook in de appstore erbij moeten staan en daar staat dat Ipod Touch dus moet werken.

Ik hoop dus dat de Tech afdeling dit fixt.
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet echt uitmaakt of jij een nieuwe telefoon haalt of niet. En ik durf ook wel te zeggen dat Roamler daar niets om geeft. En dit bedoel ik niet onaardig, maar voor jou echt 10 andere (die wel een apparaat hebben die werkt met de updates)..en dat is ook echt zo.

En ja, wat dat betreft heeft Roamler schijt aan de Roamlers. De serieuze roamlers die echt duizenden euro's per jaar verdienen met Roamler hebben een telefoon die werkt met eventuele nieuwe updates. Als er dan iemand uitvalt die een apparaat heeft die niet voldoet, en die geen nieuwe wilt of kan kopen geeft Roamler daar dus niks om.
  vrijdag 11 september 2020 @ 13:38:12 #156
488882 JaVe
Roamler professional
pi_195002061
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:28 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet echt uitmaakt of jij een nieuwe telefoon haalt of niet. En ik durf ook wel te zeggen dat Roamler daar niets om geeft. En dit bedoel ik niet onaardig, maar voor jou echt 10 andere (die wel een apparaat hebben die werkt met de updates)..en dat is ook echt zo.

En ja, wat dat betreft heeft Roamler schijt aan de Roamlers. De serieuze roamlers die echt duizenden euro's per jaar verdienen met Roamler hebben een telefoon die werkt met eventuele nieuwe updates. Als er dan iemand uitvalt die een apparaat heeft die niet voldoet, en die geen nieuwe wilt of kan kopen geeft Roamler daar dus niks om.
Haha ik snap je ook helemaal en dat dacht ik ook al.
Maar ja, wie weet he.
Geven ze toch een beetje om mij 😎
Bamm
pi_195002492
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:38 schreef JaVe het volgende:

[..]

Haha ik snap je ook helemaal en dat dacht ik ook al.
Maar ja, wie weet he.
Geven ze toch een beetje om mij 😎
Er komt in ieder geval nog wel een nieuwe update aan omdat er veel klachten zijn over de nieuwe app, dus ik hoop dat jouw probleem ook word opgelost. Oh, en als je besluit om Roamler Merchandiser te worden kan je vrij snel een nieuwe telefoon kopen! Ik zou het zeker doen.
pi_195003628
Ik moet eerlijk zeggen dat zo'n lange response er wel voor zorgt dat ik minder graag opdrachten doe. Het komt namelijk geregeld voor dat een opracht nieuw voor me is. Als ik dan een paar uur op pad ga en die opracht een week later 5x afgekeurd wordt omdat ik 5x dezelfde fout gemaakt heb is het voor mij wel een beetje klaar met Roamler.

Overigens heb ik de app maanden niet meer aangeraakt tijdens Corona, deze week weer alles geupdate om binnekort weer eens op pad te gaan. Ook aangemeld voor Merchandiser, stond op het punt om dat in maart te doen maar leek me niet gepast met de maatregelen in de winkels. Wat is jullie ervaring, is er werk voor Merchandisers op dit moment?
pi_195004394
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:05 schreef Kraait het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat zo'n lange response er wel voor zorgt dat ik minder graag opdrachten doe. Het komt namelijk geregeld voor dat een opracht nieuw voor me is. Als ik dan een paar uur op pad ga en die opracht een week later 5x afgekeurd wordt omdat ik 5x dezelfde fout gemaakt heb is het voor mij wel een beetje klaar met Roamler.

Overigens heb ik de app maanden niet meer aangeraakt tijdens Corona, deze week weer alles geupdate om binnekort weer eens op pad te gaan. Ook aangemeld voor Merchandiser, stond op het punt om dat in maart te doen maar leek me niet gepast met de maatregelen in de winkels. Wat is jullie ervaring, is er werk voor Merchandisers op dit moment?
Helemaal met je eens. Hopelijk hebben ze snel alles weer op de rit. Ik zou nu ook geen opdrachten doen die ik nog nooit eerder heb gedaan aangezien ze pas een week later worden nagekeken. Ja er zijn genoeg merchandise opdrachten. Ik doe nu bijvoorbeeld heel veel parfum checks van ¤20 per stuk.
pi_195013213
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:44 schreef jb88 het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat?
Denk het niet hoor @boerhoorn. Ze hebben pas nog een financiële injectie van 20 miljoen gehad van ome Joop en Achmea. En ik ben vandaag gewoon uitbetaald, en niet zo'n klein beetje ook.😆
pi_195016841
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:27 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Denk het niet hoor @:boerhoorn. Ze hebben pas nog een financiële injectie van 20 miljoen gehad van ome Joop en Achmea. En ik ben vandaag gewoon uitbetaald, en niet zo'n klein beetje ook.😆
Ja, voor roamler care of tech geloof ik toch☺️, of niet 😇☺️☺️? Zullen wel aparte BV's zijn. Ik denk het ook niet hoor, maar de werkwijze vind ik bijzonder. Ik vertrouw ook op ze.

Ik heb ooit bij een onderneming gewerkt welke in geld problemen kwam en (ik werkte op de afdeling Finance) ik met mijn collega's de andere collega's steeds wat later moest betalen, etc etc.
pi_195016884
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:44 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Hopelijk hebben ze snel alles weer op de rit. Ik zou nu ook geen opdrachten doen die ik nog nooit eerder heb gedaan aangezien ze pas een week later worden nagekeken. Ja er zijn genoeg merchandise opdrachten. Ik doe nu bijvoorbeeld heel veel parfum checks van ¤20 per stuk.
Heb ik iets gemist, dat was toch geen merchandising 🤔
pi_195017576
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:14 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Ja, voor roamler care of tech geloof ik toch☺️, of niet 😇☺️☺️? Zullen wel aparte BV's zijn. Ik denk het ook niet hoor, maar de werkwijze vind ik bijzonder. Ik vertrouw ook op ze.

Ik heb ooit bij een onderneming gewerkt welke in geld problemen kwam en (ik werkte op de afdeling Finance) ik met mijn collega's de andere collega's steeds wat later moest betalen, etc etc.
Ik denk dat we niet bang hoeven te zijn 😉
pi_195017584
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:17 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist, dat was toch geen merchandising 🤔
Was idd geen merchandising
pi_195018968
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:17 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist, dat was toch geen merchandising 🤔
De parfum checks zijn wel merchandise. Het staat er inderdaad niet bij, wat vreemd is. Maar het is een merchandise opdracht. Heb het al een aantal keer gevraagd namelijk.
  zaterdag 12 september 2020 @ 14:36:18 #166
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195020477
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:11 schreef zeeuw123 het volgende:
Ze hebben er bij mij net eentje van 10 dagen geleden afgekeurd omdat er een meter met shampoo bleek te ontbreken (die volgens mij niet eens in de winkel aanwezig was). Krijg ook niet de kans om ‘m te verbeteren, want hij is al afgelopen (ja, heel gek als je 10 dagen over het nakijken doet). Beetje jammer dit, 17 euro door m’n neus geboord.. Hier toevallig meer mensen die een soortgelijk probleem hebben met de categorieën checks?
Hier is dus een voorbeeld van willekeur. Bij mij ontbreek ook een meter met (mannen) shampoo en scheerspul, en ik krijg gewoon de kans om de foto's na te sturen.
  zaterdag 12 september 2020 @ 14:44:00 #167
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195020557
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 13:15 schreef JaVe het volgende:

[..]

Dus omdat Roamler een update uitvoert zou ik daarom een nieuwe telefoon moeten aanschaffen?
Roamler had dan eerst iedereen moeten informeren over de veranderingen en welke devices niet meer werken na de update.

Dat lijkt me een logisch gevolg als je je werknemers te vriend wilt houden. Anders heeft Roamler in mijn ogen schijt aan hun werknemers en gaan ze ervanuit dat Roamler-gebruikers miljonair zijn en even een nieuwe telefoon aanschaffen.

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die nu geen opdrachten meer kan doen omdat Roamler een update erdoorheen drukt. Plus dan had dat ook in de appstore erbij moeten staan en daar staat dat Ipod Touch dus moet werken.

Ik hoop dus dat de Tech afdeling dit fixt.
Puntje: je bent geen werknemer en ze hoeven je niet te vriend te houden. Zij gaan ervan uit dat jij een goede foon hebt als je dit soort werk wilt doen.
  zaterdag 12 september 2020 @ 14:46:09 #168
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195020588
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:46 schreef boerhoorn het volgende:
Zullen er liquiditeit-problemen zijn?
Op Slack zeiden ze dat het kwam omdat men nu op vakantie is omdat dat eerder door Corona niet ging.
Volgens mij worden reviewers getraind om bepaalde taken na te kijken en zijn er voor een aantal taken geen reviewers beschikbaar nu. Vorige week gingen ook ineens de CMS (Jelmer enzo) nakijken om te helpen hiermee.
pi_195020637
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 14:44 schreef b-engel het volgende:

[..]

Puntje: je bent geen werknemer en ze hoeven je niet te vriend te houden. Zij gaan ervan uit dat jij een goede foon hebt als je dit soort werk wilt doen.
Dus dat. En met alle respect, dat is ook vrij logisch...ze gaan er denk ik sowieso (en ook wel terecht) vanuit dat iedereen die dit doet een 'fatsoenlijke' telefoon heeft met een internet abbo. Je zal denk ik echt zo goed als de enige Roamler zijn die een apparaat heeft waar Roamler niet meer op werkt, en ze gaan het niet veranderen of aanpassen voor 1 iemand (die vrij weinig opdrachten doet)
pi_195020914
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 14:46 schreef b-engel het volgende:

[..]

Op Slack zeiden ze dat het kwam omdat men nu op vakantie is omdat dat eerder door Corona niet ging.
Volgens mij worden reviewers getraind om bepaalde taken na te kijken en zijn er voor een aantal taken geen reviewers beschikbaar nu. Vorige week gingen ook ineens de CMS (Jelmer enzo) nakijken om te helpen hiermee.
Dat bericht dat iedereen blijkbaar op vakantie is en dat het daarom allemaal belachelijk lang duurt allemaal heb ik nergens gelezen. Ze zeggen in ieder geval via de chat weer wat anders. Maargoed, het begon allemaal begin augustus, dus het lijkt me zo langzaamaan tijd dat ze alles weer op de rit hebben. Sommige hebben meer dan 20 opdrachten openstaan, en toch zijn er dan periodes van een week of langer waarin er geen één van wordt nagekeken....sorry, maar dat vind ik wel erg slecht hoor.
pi_195020973
Wat vinden jullie van die KPN gesprekchecks? Ik doe ze opzich we graag, maar bij sommige filialen moet je nu aan een balie gaan staan en kan je niet meer echt de winkel in.
  zondag 13 september 2020 @ 09:56:56 #172
488882 JaVe
Roamler professional
pi_195033558
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 14:44 schreef b-engel het volgende:

[..]

Puntje: je bent geen werknemer en ze hoeven je niet te vriend te houden. Zij gaan ervan uit dat jij een goede foon hebt als je dit soort werk wilt doen.
Dus ook als ze een update invoeren gaan ze ervanuit dat je het laatste model iphone hebt?
In de appstore staat duidelijk vanaf IOS10 en dan neem ik ook aan dat ze weten dat een iphone met IOS10 een slechtere camera heeft als een iphone met ios13

Daarnaast als een smarhone/ipod touch/tablet eerst wel werkt maar na de update niet meer. Vindt je het dan niet meer als normaal dat dit van te voren gecommuniceerd kon worden?
Want ik weet zeker dat er meer zijn die na deze update geen opdrachten meer te zien krijgen.
En dat is dus een normale actie van een bedrijf waar jij je voor inzet.

HET GAAT HIER OM DE UPDATE HE. Niet om nieuwe mensen die gaan starten met roamler.
Bamm
  zondag 13 september 2020 @ 10:00:24 #173
488882 JaVe
Roamler professional
pi_195033594
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 14:50 schreef jb88 het volgende:

[..]

Dus dat. En met alle respect, dat is ook vrij logisch...ze gaan er denk ik sowieso (en ook wel terecht) vanuit dat iedereen die dit doet een 'fatsoenlijke' telefoon heeft met een internet abbo. Je zal denk ik echt zo goed als de enige Roamler zijn die een apparaat heeft waar Roamler niet meer op werkt, en ze gaan het niet veranderen of aanpassen voor 1 iemand (die vrij weinig opdrachten doet)
Aannames, niks meer.
Want jij kan nooit weten of er niet meer Roamlers zijn die dit probleem kregen na de update.

Daarnaast wacht ik wel af wat roamler doet want in de chat snappen ze niet dat wel mijn ipad 2019 werkt met 8mp camera en mijn ipod Touch heeft ook een 8MP camera en die werkt niet.
Bamm
  zondag 13 september 2020 @ 12:04:13 #174
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195035480
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 09:56 schreef JaVe het volgende:

[..]

Dus ook als ze een update invoeren gaan ze ervanuit dat je het laatste model iphone hebt?
In de appstore staat duidelijk vanaf IOS10 en dan neem ik ook aan dat ze weten dat een iphone met IOS10 een slechtere camera heeft als een iphone met ios13

Daarnaast als een smarhone/ipod touch/tablet eerst wel werkt maar na de update niet meer. Vindt je het dan niet meer als normaal dat dit van te voren gecommuniceerd kon worden?
Want ik weet zeker dat er meer zijn die na deze update geen opdrachten meer te zien krijgen.
En dat is dus een normale actie van een bedrijf waar jij je voor inzet.
HET GAAT HIER OM DE UPDATE HE. Niet om nieuwe mensen die gaan starten met roamler.
Dan staat het fout in de appstore. Stuur hun een mail en neem het niet persoonlijk.
pi_195039202
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 10:00 schreef JaVe het volgende:

[..]

Aannames, niks meer.
Want jij kan nooit weten of er niet meer Roamlers zijn die dit probleem kregen na de update.

Daarnaast wacht ik wel af wat roamler doet want in de chat snappen ze niet dat wel mijn ipad 2019 werkt met 8mp camera en mijn ipod Touch heeft ook een 8MP camera en die werkt niet.
Wat nou 'aannames, niks meer' ik zeg toch nergens dat het feiten zijn? Ik zeg toch ook 'ik denk'? Wat overigens geen aanname is, is dat ze echt niets gaan veranderen voor 1 iemand die opdrachten doet met een ipod en die klachten heeft waar 99% geen last van heeft (camera resolution to low) en al helemaal de grootverdieners van Roamler niet. En wat als ze van tevoren hadden laten weten dat oude apparaten met slechte camera niet meer werken met de update? Dan zat je toch nog steeds met hetzelfde probleem...alleen wist je het een weekje eerder. Je hebt gewoon pech.
pi_195075186
Gaat het mensen 😅
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:15:49 #177
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195076418
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 18:01 schreef boerhoorn het volgende:
Gaat het mensen 😅
Ik denk dat ze tijd teveel hebben, weinig te doen in de apps op dit moment.👎
pi_195131462
Wil je een klap op je smoel? Dat kan, voer de live sport check uit voor tien euro!
pi_195131716
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:34 schreef boerhoorn het volgende:
Wil je een klap op je smoel? Dat kan, voer de live sport check uit voor tien euro!
Haha ik zie de opdracht nu ook, lijkt op eerste gezicht makkelijker dan het waarschijnlijk is.
Volgens mij ontstaan hier hele vervelende conversaties door. Iemand ervaring?
pi_195133012
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:47 schreef Bo.S het volgende:

[..]

Haha ik zie de opdracht nu ook, lijkt op eerste gezicht makkelijker dan het waarschijnlijk is.
Volgens mij ontstaan hier hele vervelende conversaties door. Iemand ervaring?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat ik ze te link vind...maar ik heb genoeg horrorverhalen gehoord over deze checks. Roamlers die achterna gezeten worden/klappen krijgen etc. Deze horecagelegenheden kunnen een flinke boete krijgen als ze sport uitzenden zonder licentie, dus die zijn niet heel blij als je langskomt en ze dus eigenlijk 'verlinkt'.
pi_195133122
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:47 schreef Bo.S het volgende:

[..]

Haha ik zie de opdracht nu ook, lijkt op eerste gezicht makkelijker dan het waarschijnlijk is.
Volgens mij ontstaan hier hele vervelende conversaties door. Iemand ervaring?
Ik heb er veel uitgevoerd in het verleden. Maar het is dan al link ivm wat hierboven wordt aangegeven.

Bedenk eens even de spanning van personeel en ondernemer ivm corona/boete/financiën.

Nee, mij niet gezien!
pi_195133203
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:13 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Ik heb er veel uitgevoerd in het verleden. Maar het is dan al link ivm wat hierboven wordt aangegeven.

Bedenk eens even de spanning van personeel en ondernemer ivm corona/boete/financiën.

Nee, mij niet gezien!
Dus dat. Horeca heeft het momenteel al zwaar genoeg...ook nog even een boete van Ziggo erbij lijkt me niet echt prettig voor ze. Kan me voorstellen dat ze dan helemaal door het lint gaan. (Ook al is die boete terecht, want je moet gewoon een licentie hebben als je wilt uitzenden) Ik wil er in ieder geval niets mee te maken hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door jb88 op 18-09-2020 18:22:03 (Wijziging) ]
pi_195133205
Lijkt wel een computer game
"How can you expect somebody who is warm to understand somebody who is cold?"
pi_195134359
En opdrachten zijn dus alleen goed op het moment dat ze dus een sportwedstrijd hebben draaien? Dus als een locatie geen sportwedstrijd op heeft dan kun je de opdracht dus niet insturen?
pi_195134433
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:27 schreef Bo.S het volgende:
En opdrachten zijn dus alleen goed op het moment dat ze dus een sportwedstrijd hebben draaien? Dus als een locatie geen sportwedstrijd op heeft dan kun je de opdracht dus niet insturen?
Jawel. Dan vul je dus in dat er geen sportwedstrijden worden uitgezonden en vervolgens maak je foto's van alle beeldschermen die er hangen als bewijs.
  dinsdag 22 september 2020 @ 16:15:01 #186
488882 JaVe
Roamler professional
pi_195201021
Ik vind de nieuwe app maar apart. Waaschijnlijk ben ik de oude gewend
Bamm
pi_195285860
Iemand enig idee hoe lastig de frisdrank checks zijn?
Makkelijk online geld verdienen, iedereen wilt dat wel! Nu is er eindelijk een site waar dat makkelijk en relatief snel kan. Kijk eens op: http://mytrafficvalue.com/ref/colasander .
pi_195287804
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:34 schreef ramosfanforlife het volgende:
Iemand enig idee hoe lastig de frisdrank checks zijn?
Op zich niet lastig, maar de opdracht is een beetje onduidelijk. Er staat bv. dat je alleen fanta/sinas/cola en icetea moet fotograferen, maar ze vragen ook de voorraad van cassis en fernandes, terwijl je die officieel niet op de foto's hoeven te te zetten. Soms zitten die op aparte meters, maar niet altijd.
pi_195301755
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 16:00 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Op zich niet lastig, maar de opdracht is een beetje onduidelijk. Er staat bv. dat je alleen fanta/sinas/cola en icetea moet fotograferen, maar ze vragen ook de voorraad van cassis en fernandes, terwijl je die officieel niet op de foto's hoeven te te zetten. Soms zitten die op aparte meters, maar niet altijd.
Dat is niet de enige onduidelijkheid voor mij in deze opdracht. Ook wordt er naar voorraad blikjes gevraagd met als opmerking "tel de geopende multipacks NIET mee". Betekent dit dat je de ongeopende multipacks wel mee moet tellen, ook al zijn de single blikjes op in het schap voor single blikjes?
Ik heb al een aantal van deze opdrachten gedaan en steeds de meters cassis, sprite, en fernandes wel gefotografeerd en de ongeopende multipacks meegeteld bij de voorraad. Ik neem aan dat dit wordt goedgekeurd, anders worden al mn opdrachten afgekeurd.
pi_195304145
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:01 schreef Pommesss het volgende:

[..]

Dat is niet de enige onduidelijkheid voor mij in deze opdracht. Ook wordt er naar voorraad blikjes gevraagd met als opmerking "tel de geopende multipacks NIET mee". Betekent dit dat je de ongeopende multipacks wel mee moet tellen, ook al zijn de single blikjes op in het schap voor single blikjes?
Ik heb al een aantal van deze opdrachten gedaan en steeds de meters cassis, sprite, en fernandes wel gefotografeerd en de ongeopende multipacks meegeteld bij de voorraad. Ik neem aan dat dit wordt goedgekeurd, anders worden al mn opdrachten afgekeurd.
Zo heb ik het ook gedaan. Als er geopende multipacks zijn en het product los is leeg, dan zou ik die niet meetellen, met opmerking. Ik geloof dat ik die situatie nog niet heb meegemaakt. Tot nu toe is alles goedgekeurd. Heb een stuk of 10 van die checks gedaan, maar nog niet alles is nagekeken. Geloof dat er 5 zijn nagekeken en alle 5 goedgekeurd.
pi_195304448
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 14:02 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook gedaan. Als er geopende multipacks zijn en het product los is leeg, dan zou ik die niet meetellen, met opmerking. Ik geloof dat ik die situatie nog niet heb meegemaakt. Tot nu toe is alles goedgekeurd. Heb een stuk of 10 van die checks gedaan, maar nog niet alles is nagekeken. Geloof dat er 5 zijn nagekeken en alle 5 goedgekeurd.
Ik heb de ongeopende multipacks wel meegeteld, de geopende niet. Dus ook als het schap voor losse blikjes leeg is. Als dit niet de bedoeling is, dan hadden ze naar mijn mening "tel hierbij de (geopende) multipacks NIET mee" moeten schrijven. In een andere opdracht over frisdrank wordt namelijk geschreven: "Tel hier de multipacks niet mee, want die gaan we zo apart tellen". Ik heb nu letterlijk gedaan wat er stond, alleen de schapmeters van cassis en sprite heb ik dus geinterpreteerd als wel fotograferen, omdat er naar die voorraad gevraagd wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pommesss op 28-09-2020 15:11:23 ]
pi_195318924
Dus jullie vinden die opdracht niet helemaal duidelijk, maar toch doen jullie er gelijk meerdere achter elkaar, zonder dat jullie de vragen die jullie hier hebben even stellen via de chat in de app? Behoorlijk link als je het mij vraagt. Ik zou het in dit soort gevallen altijd navragen, dit kost weinig moeite en de kans dat al je opdrachten worden afgekeurd omdat je overal dezelfde 'fout' hebt gemaakt verminderd.
pi_195319782
Heb je gelijk in en heb hierna bij andere opdrachten om verduidelijking gevraagd.
Ik moet zeggen dat er tot nu toe weinig tot geen opdrachten zijn afgekeurd als ik in de toelichting schrijf waarom ik iets gedaan heb. Daarnaast is er zelfs een keer een opdracht afgekeurd, die nadat ik in de chat extra uitleg heb gegeven alsnog is goedgekeurd. Maar het is inderdaad een beetje link om meerdere opdrachten hetzelfde uit te voeren zonder dat je zeker weet wat je moet doen.
pi_195322436
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 04:15 schreef jb88 het volgende:
Dus jullie vinden die opdracht niet helemaal duidelijk, maar toch doen jullie er gelijk meerdere achter elkaar, zonder dat jullie de vragen die jullie hier hebben even stellen via de chat in de app? Behoorlijk link als je het mij vraagt. Ik zou het in dit soort gevallen altijd navragen, dit kost weinig moeite en de kans dat al je opdrachten worden afgekeurd omdat je overal dezelfde 'fout' hebt gemaakt verminderd.
Ik heb wel degelijk vragen gesteld. Ze zeiden bij twijfel moet je een bepaalde meter wel meetellen. Tevens heb ik een opmerking gemaakt bij elke inzending. Vooral bij degene waarbij Cassis, Fernandes en Sprite op een aparte meter waren, dat was bij een grote AH XL, waar ik de opdracht had gedaan. Bij de meeste waren ze echter wel op dezelfde meter als Cola en/of Sinas en/of Icetea.

Maar niet bij elke supermarkt waren de gevraagde voorraden hetzelfde. Kan me herinneren dat er bij de Plus geen fernandes en veel minder cola/sinas soorten werden gevraagd.

[ Bericht 4% gewijzigd door crazyboy2309 op 29-09-2020 12:04:05 ]
pi_195340680
Gewoon in de app vragen en anders niet zeiken
  woensdag 30 september 2020 @ 12:46:21 #196
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195342176
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:34 schreef boerhoorn het volgende:
Gewoon in de app vragen en anders niet zeiken
Hier ben ik het mee eens. Mijn ervaring is dat men op berichten in de app redelijk snel reageert. Als iets niet duidelijk is, vraag dan om verduidelijking.
pi_195342446
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:34 schreef boerhoorn het volgende:
Gewoon in de app vragen en anders niet zeiken
Helemaal mee eens. Als je al vanaf het begin in de war bent door onduidelijke vragen dan kan je dat gewoon in de chat vragen. Doe je dat niet, en wordt daardoor alles afgekeurd omdat je het toch verkeerd hebt begrepen? Pech en eigen schuld.
pi_195344353
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:01 schreef jb88 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Als je al vanaf het begin in de war bent door onduidelijke vragen dan kan je dat gewoon in de chat vragen. Doe je dat niet, en wordt daardoor alles afgekeurd omdat je het toch verkeerd hebt begrepen? Pech en eigen schuld.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:01 schreef jb88 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Als je al vanaf het begin in de war bent door onduidelijke vragen dan kan je dat gewoon in de chat vragen. Doe je dat niet, en wordt daardoor alles afgekeurd omdat je het toch verkeerd hebt begrepen? Pech en eigen schuld.
Klopt dat doe ik ook, bij mij is niks afgekeurd. Maar, je kan ook gewoon fernandes niet fotograferen en als dan wel voorraad gevraagd wordt kun je dat invullen. Maar dan kunnen ze het niet controleren, en ook niet afkeuren omdat in de opdracht niet staat dat je die moet fotograferen. Dan heb je alsnog aan de opdracht voldaan, dat is dan toch echt hun fout. Ik ben dan wel flexibel genoeg om niet letterlijk de opdracht te volgen, maar dan met een opmerking toch meer meters mee te tellen.
  woensdag 30 september 2020 @ 18:22:14 #199
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195348411
Mail gelezen over Roamler Pro? Ze pakken nu echt door.
pi_195349631
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:22 schreef ranjazonderrietje het volgende:
Mail gelezen over Roamler Pro? Ze pakken nu echt door.
Ja.
pi_195354087
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:52 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]


[..]

Klopt dat doe ik ook, bij mij is niks afgekeurd. Maar, je kan ook gewoon fernandes niet fotograferen en als dan wel voorraad gevraagd wordt kun je dat invullen. Maar dan kunnen ze het niet controleren, en ook niet afkeuren omdat in de opdracht niet staat dat je die moet fotograferen. Dan heb je alsnog aan de opdracht voldaan, dat is dan toch echt hun fout. Ik ben dan wel flexibel genoeg om niet letterlijk de opdracht te volgen, maar dan met een opmerking toch meer meters mee te tellen.
Vier feest.
pi_195355406
Gaat het mensen?😅
  donderdag 1 oktober 2020 @ 09:44:17 #203
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195359973
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 23:40 schreef jb88 het volgende:
Gaat het mensen?😅
Ja.

[ Bericht 17% gewijzigd door ranjazonderrietje op 01-10-2020 09:46:47 (dubbel quoten is wat overdreven) ]
pi_195400416
Is het de moeite om als zzp'er aan de slag te gaan bij roamler?
Ik doe dit voornamelijk in de rest uurtjes die ik heb naast mn full time baan en gezinsleven.
Krijg je meer opdrachten en zijn de vergoedingen hoger? Worden er andere dingen van je verwacht?
Ik weet niet wat ik mij daar bij moet voorstellen. (Ik sta om andere reden al ingeschreven bij t kvk).

In de reguliere app komen er wat weinig opdrachten voorbij die de moeite zijn op dit moment......

Je mag mij ook een PM sturen als je t niet openlijk wilt vertellen uiteraard.
pi_195403379
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 08:33 schreef Bo.S het volgende:
Is het de moeite om als zzp'er aan de slag te gaan bij roamler?
Ik doe dit voornamelijk in de rest uurtjes die ik heb naast mn full time baan en gezinsleven.
Krijg je meer opdrachten en zijn de vergoedingen hoger? Worden er andere dingen van je verwacht?
Ik weet niet wat ik mij daar bij moet voorstellen. (Ik sta om andere reden al ingeschreven bij t kvk).

In de reguliere app komen er wat weinig opdrachten voorbij die de moeite zijn op dit moment......

Je mag mij ook een PM sturen als je t niet openlijk wilt vertellen uiteraard.
Ben je al merchandiser? Als je dat al bent en wilt dit blijven dan moet je Roamler Pro worden.
In principe blijven de opdrachten hetzelfde, en de vergoedingen ook.
Roamler merchandisers, die geen pro willen worden kunnen per februari a.s geen merchandise en/of sales opdrachten meer doen. Of het de moeite is om pro te worden ligt aan je persoonlijke (financiele) situatie.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:58:36 #206
488882 JaVe
Roamler professional
pi_195406988
Pfff al drie weken bezig met roamler over de nieuwe app en dat wel mijn ipad met 8MP werkt maar niet mijn ipod touch met 8mp camera.

Komt die Martijn aan dat bij bepaalde opdrachten je een betere camera nodig hebt...
Goh Martijn hoe kan mijn IPAD dan wel alle opdrachten zien kaar mijn ipod touch niet??

Daar ben ik nu al 3 weken mee bezig.

Krijg er wel een beetje genoeg van zo.

Stumperdjes die de nieuwe update hebben gemaakt hebben zeker alleen hun eigen phone getest en gedacht het werkt, doei.
Bamm
pi_195407823
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:58 schreef JaVe het volgende:
Pfff al drie weken bezig met roamler over de nieuwe app en dat wel mijn ipad met 8MP werkt maar niet mijn ipod touch met 8mp camera.

Komt die Martijn aan dat bij bepaalde opdrachten je een betere camera nodig hebt...
Goh Martijn hoe kan mijn IPAD dan wel alle opdrachten zien kaar mijn ipod touch niet??

Daar ben ik nu al 3 weken mee bezig.

Krijg er wel een beetje genoeg van zo.

Stumperdjes die de nieuwe update hebben gemaakt hebben zeker alleen hun eigen phone getest en gedacht het werkt, doei.
Ze gaan de app niet veranderen voor 1 iemand die opdrachten doet met een ipod touch. Andere roamlers hebben geen problemen met foto's maken, maar dat komt omdat die een capabele telefoon hebben en daar opdrachten mee doen. Je kan beter een telefoon kopen om roamler opdrachten te doen of ermee stoppen, want met een ipod gaat het niet (meer) werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door jb88 op 03-10-2020 17:35:50 (Aanvulling) ]
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:21:17 #208
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195411381
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:58 schreef JaVe het volgende:
Pfff al drie weken bezig met roamler over de nieuwe app en dat wel mijn ipad met 8MP werkt maar niet mijn ipod touch met 8mp camera.

Komt die Martijn aan dat bij bepaalde opdrachten je een betere camera nodig hebt...
Goh Martijn hoe kan mijn IPAD dan wel alle opdrachten zien kaar mijn ipod touch niet??

Daar ben ik nu al 3 weken mee bezig.

Krijg er wel een beetje genoeg van zo.

Stumperdjes die de nieuwe update hebben gemaakt hebben zeker alleen hun eigen phone getest en gedacht het werkt, doei.
Je gebruikt een apparaat dat als muziekspeler in de markt is gezet. Het is geen telefoon. Koop er een, je hebt het zo terugverdiend,.
pi_195411425
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:58 schreef JaVe het volgende:
Pfff al drie weken bezig met roamler over de nieuwe app en dat wel mijn ipad met 8MP werkt maar niet mijn ipod touch met 8mp camera.

Komt die Martijn aan dat bij bepaalde opdrachten je een betere camera nodig hebt...
Goh Martijn hoe kan mijn IPAD dan wel alle opdrachten zien kaar mijn ipod touch niet??

Daar ben ik nu al 3 weken mee bezig.

Krijg er wel een beetje genoeg van zo.

Stumperdjes die de nieuwe update hebben gemaakt hebben zeker alleen hun eigen phone getest en gedacht het werkt, doei.
Heel vervelend voor je. Maar dat is hetzelfde als de makers van een Dell 'Stumperdjes' noemen omdat ik mijn CD's niet meer kan gebruiken omdat er geen CD speler in zit. Helaas, iedereen is over op digitale muziek dus ze ondersteunen inderdaad geen CD's meer. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één ander persoon gebruik maakt van een iPod om dit soort opdrachten te doen.
pi_195417506
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:58 schreef JaVe het volgende:
Pfff al drie weken bezig met roamler over de nieuwe app en dat wel mijn ipad met 8MP werkt maar niet mijn ipod touch met 8mp camera.

Komt die Martijn aan dat bij bepaalde opdrachten je een betere camera nodig hebt...
Goh Martijn hoe kan mijn IPAD dan wel alle opdrachten zien kaar mijn ipod touch niet??

Daar ben ik nu al 3 weken mee bezig.

Krijg er wel een beetje genoeg van zo.

Stumperdjes die de nieuwe update hebben gemaakt hebben zeker alleen hun eigen phone getest en gedacht het werkt, doei.
Lief dat Martijn überhaupt nog op dat gezeur in gaat.
pi_195420665
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 02:25 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Lief dat Martijn überhaupt nog op dat gezeur in gaat.
Dus dat. Als jij al ruim 3 weken aan die jongen z'n hoofd loopt te zeuren over je ipod dan heb ik ook medelijden met hem, en vind ik het ontzettend nobel van @Martijntj dat ie nog op je gezeur in gaat. Denk je nou echt dat die jongen nu naar de technische afdeling rent bij Roamler om te vragen of ze de app terug willen zetten naar een paar versies eerder omdat er één iemand is die opdrachten wilt doen met een ipod...?
Ook volledig eens met wat Ranja en Kraait schrijven. Het is gewoon niet de bedoeling om dit te doen met een muziekspeler. (en nee, het interesseert Roamler, en ons ook niet dat het op je Ipad wel lukt) Ik heb zojuist even voor je op Bol gekeken. Voor ¤100-¤150 heb je echt een prima telefoon waarmee je kan Roamleren.
De Samsung A serie, Motorola, Alcatel etc.
Je kan bij lebara of youfone een sim only abbo afsluiten met 5-10 gb per maand voor minder ¤15....dat werkt ook wat fijner dan met je ipod alleen opdrachten kunnen doen in winkels met wifi. Succes.

Ps.
Zoals iemand hier ook al schreef: die investering in een smartphone heb je snel terugverdiend.
  zondag 4 oktober 2020 @ 11:22:47 #212
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195420873
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 11:09 schreef jb88 het volgende:

[..]

Dus dat. Als jij al ruim 3 weken aan die jongen z'n hoofd loopt te zeuren over je ipod dan heb ik ook medelijden met hem, en vind ik het ontzettend nobel van @:Martijntj dat ie nog op je gezeur in gaat. Denk je nou echt dat die jongen nu naar de technische afdeling rent bij Roamler om te vragen of ze de app terug willen zetten naar een paar versies eerder omdat er één iemand is die opdrachten wilt doen met een ipod...?
Ook volledig eens met wat Ranja en Kraait schrijven. Het is gewoon niet de bedoeling om dit te doen met een muziekspeler. (en nee, het interesseert Roamler, en ons ook niet dat het op je Ipad wel lukt) Ik heb zojuist even voor je op Bol gekeken. Voor ¤100-¤150 heb je echt een prima telefoon waarmee je kan Roamleren.
De Samsung A serie, Motorola, Alcatel etc.
Je kan bij lebara of youfone een sim only abbo afsluiten met 5-10 gb per maand voor minder ¤15....dat werkt ook wat fijner dan met je ipod alleen opdrachten kunnen doen in winkels met wifi. Succes.

Ps.
Zoals iemand hier ook al schreef: die investering in een smartphone heb je snel terugverdiend.
Exact dat. Wat een gezeur. Die telefoon kun je ook nog eens bij de belastingaangifte opvoeren, dus waar hebben we het over.

Dat gezegd hebbende, ik vind de nieuwe app wel nog steeds vrij ruk.
pi_195420950
Lees ik nou serieus dat er nog met ipods gewerkt word :D
pi_195421670
Weet iemand hoeveel sportchecks er per tijdsvlak zijn? Ik wilde net op pad, maar binnen 7 minuten zat alles vol en waren ze weg.
Makkelijk online geld verdienen, iedereen wilt dat wel! Nu is er eindelijk een site waar dat makkelijk en relatief snel kan. Kijk eens op: http://mytrafficvalue.com/ref/colasander .
pi_195421868
quote:
4s.gif Op zondag 4 oktober 2020 11:28 schreef Leonos het volgende:
Lees ik nou serieus dat er nog met ipods gewerkt word :D
Nog? Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit ooit wel een ding was. Dat is toch absurd.
Het zou niet eens in me opkomen om met een ipod te gaan roamleren. Alleen al omdat je geen internet hebt. (Behalve af en toe in supermarkten en daar kan je nou ook niet echt 100% van op aan)
pi_195421904
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:14 schreef ramosfanforlife het volgende:
Weet iemand hoeveel sportchecks er per tijdsvlak zijn? Ik wilde net op pad, maar binnen 7 minuten zat alles vol en waren ze weg.
Geen idee. Even bij Roamler navragen.
Die gaan soms best snel, dus het is echt wie het eerst komt. Kijk wel uit voor je veiligheid met deze checks. Die ¤10 vergoeding dekt je ziekenhuis/huisarts rekening niet als je helemaal in elkaar bent geslagen/getrapt in een steegje.
pi_195422024
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:28 schreef jb88 het volgende:

[..]

Geen idee. Even bij Roamler navragen.
Die gaan soms best snel, dus het is echt wie het eerst komt. Kijk wel uit voor je veiligheid met deze checks. Die ¤10 vergoeding dekt je ziekenhuis/huisarts rekening niet als je helemaal in elkaar bent geslagen/getrapt in een steegje.
Hoezo zou je inelkaar gebeukt worden?
pi_195422396
quote:
4s.gif Op zondag 4 oktober 2020 12:36 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoezo zou je inelkaar gebeukt worden?
Is al een paar keer gezegd hier. Lees vorige berichten maar.
pi_195422487
Als je dat overkomt ben je zelf niet de slimste. Ik heb er inmiddels 10tallen, zo niet honderden gedaan, en nooit onveilig gevoeld.

Daarbij kan je uiteraard gewoon aangifte doen dan. Het punt van de uitbater wordt er uiteraard niet beter op als ie én sport aan heeft en je in elkaar mept.

Ik snap gewoon niet echt dat er een limiet op staat, want een week later worden de checks bij de openstaande cafes weer aangeboden. Ze willen dus tòch weten of er sport is ja of nee.
Makkelijk online geld verdienen, iedereen wilt dat wel! Nu is er eindelijk een site waar dat makkelijk en relatief snel kan. Kijk eens op: http://mytrafficvalue.com/ref/colasander .
pi_195422907
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:04 schreef ramosfanforlife het volgende:
Als je dat overkomt ben je zelf niet de slimste. Ik heb er inmiddels 10tallen, zo niet honderden gedaan, en nooit onveilig gevoeld.

Daarbij kan je uiteraard gewoon aangifte doen dan. Het punt van de uitbater wordt er uiteraard niet beter op als ie én sport aan heeft en je in elkaar mept.

Ik snap gewoon niet echt dat er een limiet op staat, want een week later worden de checks bij de openstaande cafes weer aangeboden. Ze willen dus tòch weten of er sport is ja of nee.
Opdrachten met limieten zijn sowieso irritant.
Een rondje doen kan dan dus niet, want zodra jij of iemand anders er eentje reserveert verdwijnt de opdracht (even)uit de app omdat er genoeg inzendingen zijn.
pi_195424023
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:04 schreef ramosfanforlife het volgende:
Als je dat overkomt ben je zelf niet de slimste. Ik heb er inmiddels 10tallen, zo niet honderden gedaan, en nooit onveilig gevoeld.

Daarbij kan je uiteraard gewoon aangifte doen dan. Het punt van de uitbater wordt er uiteraard niet beter op als ie én sport aan heeft en je in elkaar mept.

Ik snap gewoon niet echt dat er een limiet op staat, want een week later worden de checks bij de openstaande cafes weer aangeboden. Ze willen dus tòch weten of er sport is ja of nee.
Wat een logica.

Tijd vóór corona versus na (tijdens) corona.
pi_195425178
Ik heb die live sport checks nog nooit gedaan, maar ik snap ook echt niet hoe je die stiekem kunt doen.
pi_195425787
Wat heeft corona er mee te maken?
Makkelijk online geld verdienen, iedereen wilt dat wel! Nu is er eindelijk een site waar dat makkelijk en relatief snel kan. Kijk eens op: http://mytrafficvalue.com/ref/colasander .
pi_195426092
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 15:38 schreef ramosfanforlife het volgende:
Wat heeft corona er mee te maken?
Doe je die live checks terwijl je iets besteld? Anders is naar binnen gaan en stiekem foto's maken nauwelijks te doen.
pi_195430357
Doen jullie meer SS of Roamler? Ik vind dat SS over het algemeen meer opdrachten heeft.
Ook vind ik dat de vergoedingen daar vaak iets hoger zijn.
pi_195432853
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:33 schreef jb88 het volgende:
Doen jullie meer SS of Roamler? Ik vind dat SS over het algemeen meer opdrachten heeft.
Ook vind ik dat de vergoedingen daar vaak iets hoger zijn.
Wisselt een beetje. Soms heeft SS meer opdrachten dan Roamler, maar soms ook andersom. Alleen SS kijkt altijd wel snel na en Roamler doet soms meer dan een week om bepaalde opdrachten na te kijken, dat vind ik super irritant.
pi_195438627
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:20 schreef crazyboy2309 het volgende:

[..]

Wisselt een beetje. Soms heeft SS meer opdrachten dan Roamler, maar soms ook andersom. Alleen SS kijkt altijd wel snel na en Roamler doet soms meer dan een week om bepaalde opdrachten na te kijken, dat vind ik super irritant.
Helemaal mee eens. Bij Roamler is het al meer dan 2 maanden echt een rommeltje qua nakijken. Het duurt nu gemiddeld 7 dagen voordat er een opdracht word nagekeken, en dan heb je nog gekuk. SS is vaak binnen een paar uur en sowieso binnen 24 uur. SS heeft de laatste tijd meer opdrachten dan Roamler vind ik.
pi_195439099
Het is inderdaad sorry sorry duurt allemaal wat langer. Maar ik zie niet echt een doorvoering van verbetering.
  maandag 5 oktober 2020 @ 11:29:46 #229
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195441230
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:27 schreef jb88 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Bij Roamler is het al meer dan 2 maanden echt een rommeltje qua nakijken. Het duurt nu gemiddeld 7 dagen voordat er een opdracht word nagekeken, en dan heb je nog gekuk. SS is vaak binnen een paar uur en sowieso binnen 24 uur. SS heeft de laatste tijd meer opdrachten dan Roamler vind ik.
Meer SS hier. Roamler heeft zaken niet op orde lijkt het.
pi_195441597
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:14 schreef boerhoorn het volgende:
Het is inderdaad sorry sorry duurt allemaal wat langer. Maar ik zie niet echt een doorvoering van verbetering.
Haha inderdaad. Met 'sorry' kopen we niets.
En dat je ff een paar weken ellende hebt..prima, maar nu na bijna 3 maanden moet het eigenlijk echt wel klaar zijn. Als iedere merchandiser/sales Roamler zich moet gaan inschrijven bij kvk straks dan moet dit echt opgelost zijn, anders staan ze echt voor schut.
pi_195441712
Voor de mensen die all roamler Pro zijn, hoe doen jullie het met de kosten jullie telefoon?(of ipod 😂) Schaffen jullie dit als aan als 'bedrijfsmiddel', waardoor je het bedrag van de telefoon terug kan vorderen via de belastingdienst? En ja, ik weet dat die telefoon dan alleen voor zakelijk gebruik moet zijn, maar aangezien je Roamler niet kan doen zonder fatsoenlijke telefoon is dit wel het geval. Alhoewel de meeste zullen de telefoon ook privé gebruiken.
  maandag 5 oktober 2020 @ 14:12:31 #232
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195444103
Hoeveel RM-ers zijn er nu en hoeveel Pro's zullen er overblijven?
En zullen Pro opdrachten alleen voor Pro blijven, of krijgen die een paar dagen en valt het dan open voor de rest voor de Roamlers?
pi_195447717
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 14:12 schreef b-engel het volgende:
Hoeveel RM-ers zijn er nu en hoeveel Pro's zullen er overblijven?
En zullen Pro opdrachten alleen voor Pro blijven, of krijgen die een paar dagen en valt het dan open voor de rest voor de Roamlers?
Dit zijn eigenlijk allemaal vragen die je het beste kan stellen aan Roamler....
  maandag 5 oktober 2020 @ 19:18:50 #234
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195450632
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 16:56 schreef jb88 het volgende:

[..]

Dit zijn eigenlijk allemaal vragen die je het beste kan stellen aan Roamler....
Doe ik ook. Maar mss had iemand een visie erop

Inmiddels antwoord gehad: RM opdrachten worden alleen beschikbaar voor Pro, dus gaan ook niet naar gewoon Roamler als de Pro ze niet doet.
pi_195452028
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 19:18 schreef b-engel het volgende:

[..]

Doe ik ook. Maar mss had iemand een visie erop

Inmiddels antwoord gehad: RM opdrachten worden alleen beschikbaar voor Pro, dus gaan ook niet naar gewoon Roamler als de Pro ze niet doet.
Staat overal maar een keer of tien.
pi_195454669
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:14 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Staat overal maar een keer of tien.
Damn😂
  maandag 5 oktober 2020 @ 22:09:26 #237
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195455163
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:14 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Staat overal maar een keer of tien.
Ja, maar ze zeiden ook dat RM alleen voor RM-ers was, en daar bleek ook dat het als het te lang duurde naar de 'gewone' groep Roamlers ging. En ik zie zomaar gebeuren dat er niet veel RM-ers Pro gaan worden... En dan?
pi_195455805
En om wat voor opdrachten gaat dat dan?
Makkelijk online geld verdienen, iedereen wilt dat wel! Nu is er eindelijk een site waar dat makkelijk en relatief snel kan. Kijk eens op: http://mytrafficvalue.com/ref/colasander .
pi_195457083
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:09 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ja, maar ze zeiden ook dat RM alleen voor RM-ers was, en daar bleek ook dat het als het te lang duurde naar de 'gewone' groep Roamlers ging. En ik zie zomaar gebeuren dat er niet veel RM-ers Pro gaan worden... En dan?
Paar Facebook advertorials en je hebt weer een aantal actieve roamlers.
pi_195460457
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 22:09 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ja, maar ze zeiden ook dat RM alleen voor RM-ers was, en daar bleek ook dat het als het te lang duurde naar de 'gewone' groep Roamlers ging. En ik zie zomaar gebeuren dat er niet veel RM-ers Pro gaan worden... En dan?
Waarom denk je dat niet veel Roamlers de overstap naar Pro gaan maken? Ik denk zelf dat degene die gaan stoppen misschien toch al niet veel deden qua merchandise opdrachten en degene die wel Pro gaan worden of zelfs al zijn het meer dan prima vinden om 10x meer rm opdrachten (bij wijze van spreken) te kunnen doen omdat er veel roamlers dan stoppen. Ik zelf ga wel Pro worden, en vind het fijn om te lezen dat er veel gaan stoppen als ze pro moeten worden...dan blijft er meer over voor mij en andere Pro's.

Ps.

Het sneue is dat de meeste die geen pro willen worden doordat ze zich moeten inschrijven bij kvk etc dit niet doen omdat ze veelal foutieve informatie hebben over belasting dat erover betaald moet worden dat helemaal niet klopt.
Het lijkt me verstandig als iedereen zich eens wat beter laat informeren of inleest.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:12:45 #241
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195463977
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 11:59 schreef jb88 het volgende:
Voor de mensen die all roamler Pro zijn, hoe doen jullie het met de kosten jullie telefoon?(of ipod 😂) Schaffen jullie dit als aan als 'bedrijfsmiddel', waardoor je het bedrag van de telefoon terug kan vorderen via de belastingdienst? En ja, ik weet dat die telefoon dan alleen voor zakelijk gebruik moet zijn, maar aangezien je Roamler niet kan doen zonder fatsoenlijke telefoon is dit wel het geval. Alhoewel de meeste zullen de telefoon ook privé gebruiken.
even voor je opgezocht: https://www.ikwordzzper.n(...)ftrekbaar-als-zzper/
pi_195465983
quote:
Ik had het zelf ook al opgezocht. Ik vroeg me alleen af hoe andere (fanatieke) roamlers dit doen. Want de meeste gebruiken de telefoon natuurlijk ook privé. Maargoed echt gecontroleerd word het niet dus vroeg me af of iedereen dat helemaal op zakelijk zet. Ik zelf gebruik mijn telefoon ook privé, maar vraag niets terug aam de belasting. Misschien als ik pro word.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:16:35 #243
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195467980
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:20 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ik had het zelf ook al opgezocht. Ik vroeg me alleen af hoe andere (fanatieke) roamlers dit doen. Want de meeste gebruiken de telefoon natuurlijk ook privé. Maargoed echt gecontroleerd word het niet dus vroeg me af of iedereen dat helemaal op zakelijk zet. Ik zelf gebruik mijn telefoon ook privé, maar vraag niets terug aam de belasting. Misschien als ik pro word.
Er valt ook weinig terug te vragen. Het gaat er alleen maar om dat je je onkosten omlaag brengt
pi_195468524
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:16 schreef b-engel het volgende:

[..]

Er valt ook weinig terug te vragen. Het gaat er alleen maar om dat je je onkosten omlaag brengt
Nee niet echt. Als je een telefoon aanschaft voor werk en het puur gebruikt zakelijk kan je dat bedrag tot op zekere hoogte terugkrijgen.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:53:38 #245
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195468782
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:41 schreef jb88 het volgende:

[..]

Nee niet echt. Als je een telefoon aanschaft voor werk en het puur gebruikt zakelijk kan je dat bedrag tot op zekere hoogte terugkrijgen.
Terugkrijgen waarvan? Ik neem aan dat je ook onder de KOR valt?
pi_195469678
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:53 schreef b-engel het volgende:

[..]

Terugkrijgen waarvan? Ik neem aan dat je ook onder de KOR valt?
Nee.
pi_195483098
Ik ben al jaren ZZPer en zodanig ook roamler Pro. Maar ik verbaas me wel over reacties hier. Als je je in schrijft bij de KVK ben je ondernemer en heb je ook allerlei verplichtingen. Denk aan kwartaalcijfers omzetbelasting, maar ook de verplichting om meerdere klanten binnen te halen en een correcte administratie te voeren.

Zomaar even inschrijven en enkel roamler opdrachten doen gaat hem dus niet worden. Je bent dan geen ondernemer maar het is een verkapt dienstverband, daar gaat de BD echt iets van vinden. Sterker nog, na het eerste jaar krijg je een bezoek van een inspecteur, dat is standaard. Als je dan enkel roamler opdrachten doet kan je verwachten dat ze moeilijk doen en meer controles gaan uitvoeren. Daarnaast dien je je ook te verdiepen in een correcte administratie. Zaken zoals kosten afschrijven worden hier nogal licht genomen, hier zijn heel wat regels over.

Uiteindelijk is het je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, maar ik wou toch even een kritisch geluid laten horen. Het zou zonde zijn als mensen te licht denken over het ondernemerschap en zo in de problemen komen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kraait op 07-10-2020 12:05:55 (Typfout) ]
pi_195485608
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:02 schreef Kraait het volgende:
Ik ben al jaren ZZPer en zodanig ook roamler Pro. Maar ik verbaas me wel over reacties hier. Als je je in schrijft bij de KVK ben je ondernemer en heb je ook allerlei verplichtingen. Denk aan kwartaalcijfers omzetbelasting, maar ook de verplichting om meerdere klanten binnen te halen en een correcte administratie te voeren.

Zomaar even inschrijven en enkel roamler opdrachten doen gaat hem dus niet worden. Je bent dan geen ondernemer maar het is een verkapt dienstverband, daar gaat de BD echt iets van vinden. Sterker nog, na het eerste jaar krijg je een bezoek van een inspecteur, dat is standaard. Als je dan enkel roamler opdrachten doet kan je verwachten dat ze moeilijk doen en meer controles gaan uitvoeren. Daarnaast dien je je ook te verdiepen in een correcte administratie. Zaken zoals kosten afschrijven worden hier nogal licht genomen, hier zijn heel wat regels over.

Uiteindelijk is het je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, maar ik wou toch even een kritisch geluid laten horen. Het zou zonde zijn als mensen te licht denken over het ondernemerschap en zo in de problemen komen.
Huh, welke reacties met betrekking tot inschrijven verbazen je dan? Ik heb nergens gezegd dat ik kosten afschrijf hé. Dat heeft hier helemaal niemand gezegd. Ik gebruik m'n telefoon voor Roamler en die gebruik ik ook privé dus zou dat sowieso niet afschrijven. Ik ben trouwens niet eens Roamler Pro. En als je zzp'er bent kan je wel degelijk dingen afschrijven, maar dit moet uiteraard wel allemaal kloppen.

"Zomaar even inschrijven en enkel roamler opdrachten doen gaat hem dus niet worden" Vreemd als dat niet zou mogen, want Roamler beweerd dus wel degelijk dat dit kan en dat dit de bedoeling wordt vanaf volgend jaar.

Ik denk dat iedereen die Roamler pro is of gaat worden ook gewoon hun belastingaangifte laat nakijken door een accountant of boekhouder zodat alles op orde is. Dat ga ik ook doen als ik besluit Roamler Pro te worden. Niets aan de hand dus.
pi_195485875
Zomaar even inschrijven en enkel roamler opdrachten doen gaat hem dus niet worden.

Tja, maar dit is wel wat Roamler zegt.
Het lijkt me toch wel dat ze hebben geïnformeerd bij de kvk of Roamlers zich mogen inschrijven of niet voordat ze met dit hele plan kwamen...
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:28:53 #250
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195490313
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:31 schreef babbelaar92 het volgende:
Zomaar even inschrijven en enkel roamler opdrachten doen gaat hem dus niet worden.

Tja, maar dit is wel wat Roamler zegt.
Het lijkt me toch wel dat ze hebben geïnformeerd bij de kvk of Roamlers zich mogen inschrijven of niet voordat ze met dit hele plan kwamen...
Tuurlijk mag je je inschrijven als ZZP-er, maar Roamler heeft dat echt niet nagevraagd. Wat hierboven gezegd wordt, klopt, om ZZP-er te zijn moet je aan meerdere voorwaarden voldoen en de belangrijkste is: meerdere opdrachtgevers hebben zodat het niet richting dienstverband neigt.

Ik laat mijn aangifte overigens niet nakijken door een accountant of boekhouder omdat de kosten niet opwegen tegen de baten en ik de juiste opleiding heb om het zelf te doen.
pi_195491111
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:28 schreef b-engel het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je je inschrijven als ZZP-er, maar Roamler heeft dat echt niet nagevraagd. Wat hierboven gezegd wordt, klopt, om ZZP-er te zijn moet je aan meerdere voorwaarden voldoen en de belangrijkste is: meerdere opdrachtgevers hebben zodat het niet richting dienstverband neigt.

Ik laat mijn aangifte overigens niet nakijken door een accountant of boekhouder omdat de kosten niet opwegen tegen de baten en ik de juiste opleiding heb om het zelf te doen.
Nou, dan zullen veel roamlers sowieso (moeten) stoppen. Als je zelf genoeg kennis hebt van alles kan je het ook zelf doen. Ik ben al zzp'er dus kan evt wel doorgaan met Roamler, maar ik twijfel nog.
pi_195495015
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:02 schreef Kraait het volgende:
Ik ben al jaren ZZPer en zodanig ook roamler Pro. Maar ik verbaas me wel over reacties hier. Als je je in schrijft bij de KVK ben je ondernemer en heb je ook allerlei verplichtingen. Denk aan kwartaalcijfers omzetbelasting, maar ook de verplichting om meerdere klanten binnen te halen en een correcte administratie te voeren.

Zomaar even inschrijven en enkel roamler opdrachten doen gaat hem dus niet worden. Je bent dan geen ondernemer maar het is een verkapt dienstverband, daar gaat de BD echt iets van vinden. Sterker nog, na het eerste jaar krijg je een bezoek van een inspecteur, dat is standaard. Als je dan enkel roamler opdrachten doet kan je verwachten dat ze moeilijk doen en meer controles gaan uitvoeren. Daarnaast dien je je ook te verdiepen in een correcte administratie. Zaken zoals kosten afschrijven worden hier nogal licht genomen, hier zijn heel wat regels over.

Uiteindelijk is het je eigen verantwoordelijkheid natuurlijk, maar ik wou toch even een kritisch geluid laten horen. Het zou zonde zijn als mensen te licht denken over het ondernemerschap en zo in de problemen komen.
Goed van je hoor deze info! Gelijk dat gezeur.
pi_195495153
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:46 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Goed van je hoor deze info! Gelijk dat gezeur.
Gezeur van wie? Ik zie hier geen berichten van mensen die hierover zeuren hoor..In Slack wel, maar die beweren dat ze allemaal gaan stoppen, wat prima is wat mij betreft. Des te meer opdrachten er over blijven.
pi_195496637
Wat Roamler zegt weet ik niet, maar feit is dat je meerdere opdrachtgevers moet hebben.

Aan het eind van de rit zit de zzper dan met een probleem, roamler niet.

Ik doelde niet op een specifieke reactie, maar puur dat het overkomt alsof men denkt dat je je alleen even hoeft in te schrijven bij de KvK.

Het is niet de verantwoordelijkheid van roamler om je te informeren over je rechten en plichten als zzper, maar het zou wel goed zijn als ze aangeven dat je niet enkel voor roamler kan werken. Maar goed, ze hebben waarschijnlijk liever zo veel mogelijk pro's, het is aan het eind van de rit niet hun probleem als je je onderneming later weer moet stoppen als je niet aan de vereisten voldoet.

Al met al is het goed te doen als zzper hoor. Als je je goed inleest kan je de administratie ook zelf doen. Maar hou dus rekening met de vele verplichtingen.
pi_195497829
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 22:41 schreef Kraait het volgende:
Wat Roamler zegt weet ik niet, maar feit is dat je meerdere opdrachtgevers moet hebben.

Aan het eind van de rit zit de zzper dan met een probleem, roamler niet.

Ik doelde niet op een specifieke reactie, maar puur dat het overkomt alsof men denkt dat je je alleen even hoeft in te schrijven bij de KvK.

Het is niet de verantwoordelijkheid van roamler om je te informeren over je rechten en plichten als zzper, maar het zou wel goed zijn als ze aangeven dat je niet enkel voor roamler kan werken. Maar goed, ze hebben waarschijnlijk liever zo veel mogelijk pro's, het is aan het eind van de rit niet hun probleem als je je onderneming later weer moet stoppen als je niet aan de vereisten voldoet.

Al met al is het goed te doen als zzper hoor. Als je je goed inleest kan je de administratie ook zelf doen. Maar hou dus rekening met de vele verplichtingen.
Top gezegd! Vooral dat middenstuk. Roamler weet als bedrijf dondersgoed dat alleen inschrijven voor Roamler opdrachten niet kan, maar dit zeggen ze nergens. Tuurlijk moet je je zelf inlezen maar als je als bedrijf (Roamler) iedereen mee wilt laten 'groeien' naar pro dan moet je duidelijk zeggen dat je dan meerdere opdrachtgevers moet hebben, dit zeggen ze werkelijk nergens en je kan mij echt niet wijsmaken dat roamler de regels niet kent. Ik hoop dat iedereen goed op let.
pi_195497876
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 22:41 schreef Kraait het volgende:
Wat Roamler zegt weet ik niet, maar feit is dat je meerdere opdrachtgevers moet hebben.

Aan het eind van de rit zit de zzper dan met een probleem, roamler niet.

Ik doelde niet op een specifieke reactie, maar puur dat het overkomt alsof men denkt dat je je alleen even hoeft in te schrijven bij de KvK.

Het is niet de verantwoordelijkheid van roamler om je te informeren over je rechten en plichten als zzper, maar het zou wel goed zijn als ze aangeven dat je niet enkel voor roamler kan werken. Maar goed, ze hebben waarschijnlijk liever zo veel mogelijk pro's, het is aan het eind van de rit niet hun probleem als je je onderneming later weer moet stoppen als je niet aan de vereisten voldoet.

Al met al is het goed te doen als zzper hoor. Als je je goed inleest kan je de administratie ook zelf doen. Maar hou dus rekening met de vele verplichtingen.
Stel je voor:

Ik ben zzpr voor roamler. Ik heb geen andere opdrachtgevers. De belastingdienst geeft aan het einde van het jaar aan "wij zien nou niet als ZZPR".

Wat nu?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 00:22:14 #257
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195498002
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:00 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Stel je voor:

Ik ben zzpr voor roamler. Ik heb geen andere opdrachtgevers. De belastingdienst geeft aan het einde van het jaar aan "wij zien nou niet als ZZPR".

Wat nu?
Dan loop je al klem bij de KVK, die vragen er wel om
pi_195501051
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:22 schreef b-engel het volgende:

[..]

Dan loop je al klem bij de KVK, die vragen er wel om
Ja, dit had ik ook één jaar geleden en dit ook aangegeven bij roamler


Maar stel je voor, je doet het toch, wat dan?


Deliveroo en dergelijke lukt het ook??
pi_195501583
Maar als je nou Roamler hebt, en ook Smartspotter (pro) telt dit dan als 2 opdrachtgevers
pi_195501833
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 00:00 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Stel je voor:

Ik ben zzpr voor roamler. Ik heb geen andere opdrachtgevers. De belastingdienst geeft aan het einde van het jaar aan "wij zien nou niet als ZZPR".

Wat nu?
Dat weet ik niet. Ik heb een jaar na mijn inschrijving bij de kvk iemand van de belastingdienst over de vloer gehad die met mij door mijn administratie heen ging lopen (ik was toen 21 en woonde in een studentenhuis haha).

Ik had toen ongeveer 5 opdrachtgevers na één jaar en was niet actief op zoek naar nieuwe opdrachtgevers. Dat was niet voldoende, ik moest meer aan acquisitie doen. Laten hebben ze nog eens contact opgenomen en heb ik moeten aantonen dat ik inmiddels meer klanten had.

Wat er gebeurt als je hier niet aan voldoet weet ik dus niet. Ik verwacht dat ze je uiteindelijk zullen uitschrijven? Nu moet ik wel zeggen dat dit bijna 10 jaar geleden was en ik het idee heb dat de Belastingdienst tegenwoordig minder tijd voor dit soort dingen vrij maakt. Maar goed, dat je niet gepakt wordt is iets anders dan dat het mag.

Hier nog even een quote van https://www.kvk.nl/inschr(...)van-een-onderneming/
quote:
Waar moet ik nog meer op letten om me in te schrijven?
Om aan te tonen dat je daadwerkelijk een onderneming hebt investeer je in je bedrijf. Je neemt bijvoorbeeld personeel aan of je koopt spullen in voor je onderneming. Daarbij voer je regelmatig werkzaamheden uit voor klanten. Je bepaalt zelf je eigen koers en niet de opdrachtgever die jou inhuurt. Als je het hele jaar voor 1 opdrachtgever werkt dan wekt dit de indruk dat je in loondienst bent.
- Je investeert niet in je bedrijf (een telefoon heeft iedereen, andere investeringen zijn niet nodig)
- Je bepaalt zelf niet je eigen koers, maar de opdrachtgever doet dat. Al valt er iets te zeggen voor het feit dat je zelf kan kiezen wanneer en welke opdrachten je kiest.
- Je werkt voor één (of eventueel met Smartspotter erbij 2) klanten en wekt hiermee de indruk dat je in loondienst bent.

En nogmaals voor de duidelijkheid; ik zeg niet dat het niet kan. Wellicht kan je nog andere klussen erbij zoeken of iets dergelijks. Maar het is gewoonweg niet zo simpel als inschrijven bij de kvk en enkel roamler opdrachten doen.
pi_195507030
1


Met één opdrachtgever ben je blijkbaar ook zzp’er

Nieuwsfeiten25 mei 2018

229

SHARES

Uitspraak Gerechtshof bewijst interpreteerbaarheid wet

Er is de afgelopen jaren veel commotie geweest rondom het begrip ‘zelfstandigheid’. Toen bekend werd dat de Wet DBA van de baan was, heeft de regering hard gewerkt aan een definitie die niet op verschillende manieren geïnterpreteerd kan worden. Het Gerechtshof Den Haag oordeelde afgelopen week dat iemand met slechts één opdrachtgever zich ook zzp’er mag noemen. Dat betekent dat hij ook mag genieten van bijkomende voordelen.

De uitspraak werd gedaan in een zaak die door de Belastingdienst was aangespannen tegen iemand die in de paprikateelt werkte als zelfstandig ondernemer. De belastinginspecteur oordeelde dat de betreffende man niet als zelfstandig ondernemer mag worden aangemerkt, omdat hij voor 90% voor slechts een enkele opdrachtgever heeft gewerkt. Hij had volgens de inspecteur dan ook geen recht op ondernemersaftrek. Om in aanmerking te komen voor de ondernemersaftrek en de mkb-winstvrijstelling moet je namelijk minstens drie opdrachtgevers hebben.

OMZET VERDUBBELEN ALS ZZP'ER? DOWNLOAD DEZE GRATIS VIDEOCURSUS

50 dagen lang hebben wij nieuwe tips, trucs, interviews en succesverhalen die jou inspireren en (nog) succesvol(ler) maken. Onze experts geven jou adviezen die jouw omzet als zzp’er kunnen verdubbelen.

MEER INFO

Toch zelfstandig genoeg

Ondanks het gegeven dat de man voor 90% afhankelijk was van één opdrachtgever, achtte de rechter hem in hoger beroep toch zelfstandig genoeg om als zzp’er te worden aangemerkt. Hij kon namelijk zelf bepalen welke en hoeveel opdrachten hij aannam en wanneer hij op vakantie ging. Op basis daarvan oordeelde de rechter dat hij recht heeft op zaken als ondernemersaftrek.

De rechter stelde de man die in de paprikateelt werkt in het gelijk. Hij hoeft geen geld terug te betalen en de Belastingdienst moet opdraaien voor de gemaakte proceskosten.

Wet afhankelijk van branche

Volgens de Belastingdienst mag je jezelf ondernemer noemen als je voldoet aan een aantal voorwaarden. Alleen dan heb je recht op de voordelen die ondernemers hebben, zoals de ondernemersaftrek.

Volgens Sandra Ligtenberg, fiscalist bij Fiscaal up to date, betekent de uitspraak van de rechter dat de standaardcriteria waaraan de Belastingdienst toetst of er wel of niet sprake is van een onderneming, geen wet van Meden en Perzen is. Bij specifieke branches kunnen volgens haar andere spelregels gelden, waardoor er toch sprake kan zijn van een onderneming.



ZZP Barometer

ZZP Barometer is de informatiebron voor jou als zzp’er, opdrachtgever of intermediair met het laatste zzp nieuws, onderzoek en de beste tips.

Bekijk alle artikelen van ZZP Barometer →

Aanbevolen

Handhaving DBA opnieuw uitgesteld

Nieuwsfeiten

3

Wanneer heb je recht op zelfstandigenaftrek?

Financiën

20

Deliveroo mogelijk juridisch aangepakt door CNV

Nieuwsfeiten

7

Populaire artikelen

Kies en je wordt gekozen. Deze 4 excuses gebruiken ondernemers om niet te kiezen.

Groei

0

Ondernemen in tijden van corona: Nederlandse ondernemers vrij positief

Feiten & cijfers

2

Hoe werkt een grootboekrekening?

Administratie

0

Kies en ze gaan jou kiezen

Groei

0

Leider of Slachtoffer?

Groei

2

OP DE HOOGTE BLIJVEN?

Ontvang iedere week de laatste feiten, cijfers, expertartikelen en downloads – speciaal voor jou geselecteerd door ZZP Barometer:



ZZP Barometer is dé onafhankelijke informatiebron van de zzp-markt in Nederland. Sinds 2008 wordt kennis verzameld en vergaard op basis van structureel onderzoek onder een eigen zzp-panel. Als het naslagwerk en de nieuwsbron voor freelancers, interim professionals, (z)zp’ers, opdrachtgevers, intermediairs en (andere) marktpartijen wordt ZZP Barometer ondersteund door onze themapartners en experts. Wil jij periodiek jouw mening geven en onbeperkt gratis toegang tot alle checklists, downloads, feiten & cijfers, kortingen, overeenkomsten, ranglijsten, sjablonen en meer? Meld je nu gratis aan.

AANKOMENDE EVENTS

Online Ondernemersevent Zelfstandig 3.027 oktober 2020 • Online

Dag van de ZZP'er12 november 2020 • Online

Bekijk de volledige agenda →

RECENT ONDERZOEK

Ondernemen in tijden van corona: Nederlandse ondernemers vrij positief

18 september 2020Feiten & cijfers

2

Ondernemers minder pessimistisch in derde kwartaal 2020
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:55:41 #262
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195507687
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:18 schreef Kraait het volgende:

[..]

- Je investeert niet in je bedrijf (een telefoon heeft iedereen, andere investeringen zijn niet nodig)
- Je bepaalt zelf niet je eigen koers, maar de opdrachtgever doet dat. Al valt er iets te zeggen voor het feit dat je zelf kan kiezen wanneer en welke opdrachten je kiest.
- Je werkt voor één (of eventueel met Smartspotter erbij 2) klanten en wekt hiermee de indruk dat je in loondienst bent.

Deze punten betwijfel ik. Natuurlijk heb je een telefoon, maar je kunt wel hard maken dat je een betere/duurdere nodig hebt dan gemiddeld, dus dat deel kun je opgeven. Net als internetkosten. Zo is het bij mij tenminste geaccepteerd.
Een opdrachtgever bepaalt altijd wat er gedaan moet worden, maar niet hoe, in welke volgorde, vandaag of morgen etc.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 18:48:46 #263
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195510930
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 22:41 schreef Kraait het volgende:
Wat Roamler zegt weet ik niet, maar feit is dat je meerdere opdrachtgevers moet hebben.

Aan het eind van de rit zit de zzper dan met een probleem, roamler niet.

Ik doelde niet op een specifieke reactie, maar puur dat het overkomt alsof men denkt dat je je alleen even hoeft in te schrijven bij de KvK.

Het is niet de verantwoordelijkheid van roamler om je te informeren over je rechten en plichten als zzper, maar het zou wel goed zijn als ze aangeven dat je niet enkel voor roamler kan werken. Maar goed, ze hebben waarschijnlijk liever zo veel mogelijk pro's, het is aan het eind van de rit niet hun probleem als je je onderneming later weer moet stoppen als je niet aan de vereisten voldoet.

Al met al is het goed te doen als zzper hoor. Als je je goed inleest kan je de administratie ook zelf doen. Maar hou dus rekening met de vele verplichtingen.
Volgens mijn info zit je fout.
pi_195514977
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:55 schreef b-engel het volgende:

[..]

Deze punten betwijfel ik. Natuurlijk heb je een telefoon, maar je kunt wel hard maken dat je een betere/duurdere nodig hebt dan gemiddeld, dus dat deel kun je opgeven. Net als internetkosten. Zo is het bij mij tenminste geaccepteerd.
Een opdrachtgever bepaalt altijd wat er gedaan moet worden, maar niet hoe, in welke volgorde, vandaag of morgen etc.
Inderdaad. Zoals je hier hebt kunnen lezen, hebben sommige blijkbaar geen telefoon maar een ipod. Dus als die door wilt gaan moet hij of zij een goede telefoon kopen, en dat had ie dus anders niet gedaan lijkt het.
Ik heb niet speciaal een telefoon moeten aanschaffen voor Roamler, maar ik durf hier wel te stellen dat ik een hoger internet abbo nodig heb dan dat ik zou hebben als ik niet zou Roamleren. Ook gaat mijn telefoon batterij percentage sneller achteruit doordat ik vaak genoeg hele dagen op pad ga voor opdrachten.
pi_195515969
Een wat duurdere telefoon kopen en eventueel een powerbank is natuurlijk niet investeren en ondernemen. En wellicht kom je er wel mee weg zoals iemand hierboven laat zien, maar als de rechter er aan te pas moet komen weet je dat je op de grens zit haha.

Maar goed, ik ga er verder ook niet meer op in, het was puur even een tegengeluid laten horen. Uiteindelijk is iedereen vrij om zijn eigen keuze te maken. Ik heb Roamler als afwisseling van mijn onderneming die 100% online van achter mijn laptop is. Gewoon om er af en toe even uit te zijn, het is meer een hobby. Ik ben als ondernemer gelukkig absoluut niet afhankelijk van een app met opdrachten, hopelijk jullie in de toekomst ook niet! :)
pi_195517959
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 22:12 schreef Kraait het volgende:
Een wat duurdere telefoon kopen en eventueel een powerbank is natuurlijk niet investeren en ondernemen. En wellicht kom je er wel mee weg zoals iemand hierboven laat zien, maar als de rechter er aan te pas moet komen weet je dat je op de grens zit haha.

Maar goed, ik ga er verder ook niet meer op in, het was puur even een tegengeluid laten horen. Uiteindelijk is iedereen vrij om zijn eigen keuze te maken. Ik heb Roamler als afwisseling van mijn onderneming die 100% online van achter mijn laptop is. Gewoon om er af en toe even uit te zijn, het is meer een hobby. Ik ben als ondernemer gelukkig absoluut niet afhankelijk van een app met opdrachten, hopelijk jullie in de toekomst ook niet! :)
Ik denk dat niemand hier een powerbank ziet als investering en een telefoon ook niet. Ook doen we hier allemaal Roamler net als jij als hobby om er af en toe even uit te zijn, en zijn we niet afhankelijk van een app met opdrachten, nu niet en in de toekomst ook niet.
Vreemd dat je ervan uit gaat dat dit wel het geval is! :)

[ Bericht 4% gewijzigd door jb88 op 08-10-2020 23:24:15 (Aanvulling) ]
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:00:56 #267
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195521818
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:20 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand hier een powerbank ziet als investering en een telefoon ook niet. Ook doen we hier allemaal Roamler net als jij als hobby om er af en toe even uit te zijn, en zijn we niet afhankelijk van een app met opdrachten, nu niet en in de toekomst ook niet.
Vreemd dat je ervan uit gaat dat dit wel het geval is! :)
Je kunt alleen voor jezelf spreken, lijkt me?
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:40:14 #268
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195523089
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 09:00 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Je kunt alleen voor jezelf spreken, lijkt me?
Dat wilde ik net antwoorden ja. Als jij Roamler nodig hebt om er af en toe even uit te zijn?
pi_195523560
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 23:20 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand hier een powerbank ziet als investering en een telefoon ook niet. Ook doen we hier allemaal Roamler net als jij als hobby om er af en toe even uit te zijn, en zijn we niet afhankelijk van een app met opdrachten, nu niet en in de toekomst ook niet.
Vreemd dat je ervan uit gaat dat dit wel het geval is! :)
Ik verdien duizenden euro's per maand hiermee. Mijn baan zelfs opgezegd :)
pi_195524981
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:10 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Ik verdien duizenden euro's per maand hiermee. Mijn baan zelfs opgezegd :)
Was dat het echt waard? Als je pensioen, vakantiegeld, gewerkte uren meetelt?
pi_195526708
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:28 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Ja, dit had ik ook één jaar geleden en dit ook aangegeven bij roamler


Maar stel je voor, je doet het toch, wat dan?


Deliveroo en dergelijke lukt het ook??
Wat was de reactie van Roamler? Negeren zeker? Doen ze vrij vaak als het een beetje heet wordt onder de voetjes.
pi_195526828
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 12:24 schreef bamibij het volgende:

[..]

Was dat het echt waard? Als je pensioen, vakantiegeld, gewerkte uren meetelt?
Blijkbaar wel, anders zou die het niet doen.
Als hij een paar duizend per maand verdiend met Roamler en Smartspotter dan is dat natuurlijk ook genoeg om van te leven, om opzij te zetten voor het pensioen en om af en toe op vakantie te kunnen. Als je dan eventueel ook nog een partner hebt met een 'normale' baan is het toch prima.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 14:49:43 #273
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195527648
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:07 schreef jb88 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, anders zou die het niet doen.
Als hij een paar duizend per maand verdiend met Roamler en Smartspotter dan is dat natuurlijk ook genoeg om van te leven, om opzij te zetten voor het pensioen en om af en toe op vakantie te kunnen. Als je dan eventueel ook nog een partner hebt met een 'normale' baan is het toch prima.
Ik heb het vage idee dat hij/zij best zelf antwoord kan geven...
pi_195527914
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 14:49 schreef b-engel het volgende:

[..]

Ik heb het vage idee dat hij/zij best zelf antwoord kan geven...
En ik heb het vage idee dat dit een forum is en iedereen kan antwoorden op iedereen. Ook geef ik geen antwoord voor hem of haar. Wat ik zeg lijkt me sowieso vrij logisch. Als hij of zij niet genoeg zou verdienen hiermee zou hij of zij dit niet doen...jankerd.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 15:29:21 #275
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195528360
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:05 schreef jb88 het volgende:

[..]

En ik heb het vage idee dat dit een forum is en iedereen kan antwoorden op iedereen. Ook geef ik geen antwoord voor hem of haar. Wat ik zeg lijkt me sowieso vrij logisch. Als hij of zij niet genoeg zou verdienen hiermee zou hij of zij dit niet doen...jankerd.
Jij geeft al een aantal keer antwoord voor anderen...
pi_195533017
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 15:29 schreef b-engel het volgende:

[..]

Jij geeft al een aantal keer antwoord voor anderen...
Ja dus? Jij hebt ook vast weleens een aantal keer op een bericht gereageerd die niet naar jou gericht was. En niet kinderachtig gaan reageren door te zeggen dat dit niet zo is. Dit Topic zit inmiddels #58 en iedereen die hier frequent reageert doet dit. Fijne avond.
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:19:05 #277
472174 b-engel
MV 2007, R/SS 2017
pi_195533721
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 19:45 schreef jb88 het volgende:

[..]

Ja dus? Jij hebt ook vast weleens een aantal keer op een bericht gereageerd die niet naar jou gericht was. En niet kinderachtig gaan reageren door te zeggen dat dit niet zo is. Dit Topic zit inmiddels #58 en iedereen die hier frequent reageert doet dit. Fijne avond.
Antwoord geven op een vraag is toch wat anders dan een antwoord geven alsof jij diegene bent?
pi_195537191
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 20:19 schreef b-engel het volgende:

[..]

Antwoord geven op een vraag is toch wat anders dan een antwoord geven alsof jij diegene bent?
Let it gooooo, let it goooohoooo
pi_195538019
Halloooo
Zijn jullie allemaal van Nederland? Of zijn er ook van Vlaanderen?
pi_195539157
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 22:46 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Let it gooooo, let it goooohoooo
Waar heb ik dat vandaag eerder gezien? 🤣🤣
pi_195541792
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 00:15 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Waar heb ik dat vandaag eerder gezien? 🤣🤣
.
😂 😂
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:07:00 #282
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195542960
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 00:15 schreef brokkie57 het volgende:

[..]

Waar heb ik dat vandaag eerder gezien? 🤣🤣
Haha. Wat een irritante gast zeg. Ik dacht, ik reageer maar niet.
pi_195545799
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:07 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Haha. Wat een irritante gast zeg. Ik dacht, ik reageer maar niet.
Doen! Vreselijk.
  zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:01:18 #284
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195547241
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 13:33 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Doen! Vreselijk.
Beter van niet 😉
pi_195548091
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 10:07 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Haha. Wat een irritante gast zeg. Ik dacht, ik reageer maar niet.
+1 Hij is altijd de enige met vragen/opmerkingen die er helemaal niet toe doen.
Als je dat leest zie je wel dat ze echt iedereen aannemen als merchandiser. Als hij zich ook zo opstelt wanneer die opdrachten doet is dat niet echt in ons of Roamlers voordeel.
  zondag 11 oktober 2020 @ 11:20:31 #286
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195562352
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 23:19 schreef mysterybe het volgende:
Halloooo
Zijn jullie allemaal van Nederland? Of zijn er ook van Vlaanderen?
Hier Nederland. Jij bent van België?
pi_195565857
Ja, en ik wou vragen of iemand Bavet al gedaan had, is dat ook in Nederland?
  zondag 11 oktober 2020 @ 14:40:23 #288
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195566537
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:21 schreef mysterybe het volgende:
Ja, en ik wou vragen of iemand Bavet al gedaan had, is dat ook in Nederland?
Zegt mij niets. Wat is het?
pi_195582553
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 14:40 schreef ranjazonderrietje het volgende:

[..]

Zegt mij niets. Wat is het?
Ik geloof een restaurant.
  maandag 12 oktober 2020 @ 15:43:04 #290
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195589351
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 08:33 schreef boerhoorn het volgende:

[..]

Ik geloof een restaurant.
Zegt me helemaal niets. Die hebben we in onze regio in ieder geval niet.
pi_195590049
Ja, dat je spagetti gaat eten in een restaurant en daar een verslag van maakt. Ik wil weten of iemand dat al gedaan heeft.
  maandag 12 oktober 2020 @ 20:02:29 #292
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195594942
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 16:15 schreef mysterybe het volgende:
Ja, dat je spagetti gaat eten in een restaurant en daar een verslag van maakt. Ik wil weten of iemand dat al gedaan heeft.
Beetje bijzonder in deze Coronatijd, vind ik persoonlijk wel. Krijg je voor het eten betaald? Of ook voor het verslag?
pi_195597623
Er staat dat het eten 11 euro kost en je krijgt 30
pi_195646537
Laatst stond die opdracht wel in NL in de app. Was maar voor 1 persoon met weg=weg waarbij je wekelijks dan bij dat restaurant spaghetti moest eten en wekelijks ook één review daar over schrijven. Staat me bij dat het om een restaurant in Limburg ging.
pi_195647132
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 23:24 schreef KB89 het volgende:
Laatst stond die opdracht wel in NL in de app. Was maar voor 1 persoon met weg=weg waarbij je wekelijks dan bij dat restaurant spaghetti moest eten en wekelijks ook één review daar over schrijven. Staat me bij dat het om een restaurant in Limburg ging.
Maastricht
pi_195662729
Ik heb hem deze week gedaan, met 2 personen gegeten. Maar ik ga m niet nog een keer doen, zo lekker was het niet. En dan moet je alles gaan uitleggen in 40 woorden. Was het gezellig? Ja, want en dan 40 woorden. Das veel te veel. En nu nog wachten op het geld.
  donderdag 15 oktober 2020 @ 21:01:26 #297
488177 ranjazonderrietje
zonder is gewoon lekkerder
pi_195663071
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 20:44 schreef mysterybe het volgende:
Ik heb hem deze week gedaan, met 2 personen gegeten. Maar ik ga m niet nog een keer doen, zo lekker was het niet. En dan moet je alles gaan uitleggen in 40 woorden. Was het gezellig? Ja, want en dan 40 woorden. Das veel te veel. En nu nog wachten op het geld.
Je mag gratis eten en 40 woorden zijn je dan teveel? 😂
pi_195665159
Dat zeg ik niet. Je moet 'al' je antwoorden toelichten met minimaal 40 woorden. (en 50 meerkeuze vragen, een uitgebreid verslag, een review, foto's). Het is gewoon lastig om veel te vertellen over niets.
pi_195669004
Hoeveel kruidvat checks hebben jullie?
pi_195669008
Ik post wat. Ivm nieuwe pagina. Kan ik wat wijzigen
pi_195669009
Ik post wat. Ivm nieuwe pagina. Kan ik wat wijzigen.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')