Fijn om dit soort reacties te lezen van mensen die echt weten hoe het er nu voor staat. In plaats van enkele internet helden in dit topic waar ik mij steeds meer aan begin te ergeren. Egoïsten pur sang.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hij doet net alsof het rustig is op de IC. We hebben nog altijd 8 bedden meer open dan normaal. Druk dus. En het personeel heeft echt heel veel gewerkt.
Er was al een enorme schaarste aan IC personeel. Dat is alleen maar meer geworden. Voor corona hadden we 15 vacatures voor IC verpleegkundigen. De onderbezette groep heeft dus enorm hard moeten werken.
Jullie hebben echt keihard gewerkt. Hulde!quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hij doet net alsof het rustig is op de IC. We hebben nog altijd 8 bedden meer open dan normaal. Druk dus. En het personeel heeft echt heel veel gewerkt.
Er was al een enorme schaarste aan IC personeel. Dat is alleen maar meer geworden. Voor corona hadden we 15 vacatures voor IC verpleegkundigen. De onderbezette groep heeft dus enorm hard moeten werken.
De dalende lijn is nog steeds fijn, hé! 👍quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Nog steeds een mooie dalende lijn
Ik vind dit sowieso een aspect dat mij onderschat lijkt te worden. Men doet alsof de IC’s het rustig hebben, terwijl ze ten opzichte van normaal nog vol liggen. Waar is de tijd voor het personeel om te recupereren voordat er weer een nieuwe golf komt?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het wordt dus wel minder, maar het is nog niet terug bij de normale bezetting.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Lang leven de bezuinigingen op de zorg. Meer zorgpremie minder geld naar en voor personeel. Ik vind dat toch wel apart altijd.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het wordt dus wel minder, maar het is nog niet terug bij de normale bezetting.
De schaarste van personeel had Gommers het ook nog over,inderdaad.
Gaat het goed met de mensen nog op jullie IC? Goede vooruitzichten dat de binnenkort van de IC af kunnen?
Mensen die van de IC af kunnen gaan eerst nog naar een verpleegafdeling, vermoed ik?
De meeste versoepelingen zijn pas over een paar weken. IC nummers dalen elke dag nog steeds. Als ik het goed begrijp zitten ze nu een beetje op de standaard capaciteit. Grote kans dat de IC nummers nog verder dalen (en ik weet dat dat gecompenseerd word met mensen wiens zorg uitgesteld is vanwege Corona). Ze hebben dan toch een paar weken de tijd om iets meer bij te komen? Al hebben ze wat mij betreft allemaal een paar weken verlof naar een tropisch eiland verdiend, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vind dit sowieso een aspect dat mij onderschat lijkt te worden. Men doet alsof de IC’s het rustig hebben, terwijl ze ten opzichte van normaal nog vol liggen. Waar is de tijd voor het personeel om te recupereren voordat er weer een nieuwe golf komt?
Waarom zou je mensen überhaupt nog willen helpen die de maatregelen aan hun laars lappen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:24 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vind dit sowieso een aspect dat mij onderschat lijkt te worden. Men doet alsof de IC’s het rustig hebben, terwijl ze ten opzichte van normaal nog vol liggen. Waar is de tijd voor het personeel om te recupereren voordat er weer een nieuwe golf komt?
Je gaat even voorbij aan de zorg die we niet hebben geleverd. Een enorme wachtlijst voor de OK met IC-behoeftige patiënten. Die moeten ook nog weggewerkt worden. Misschien is er in 2021 een keer tijd om bij te komen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De meeste versoepelingen zijn pas over een paar weken. IC nummers dalen elke dag nog steeds. Als ik het goed begrijp zitten ze nu een beetje op de standaard capaciteit. Grote kans dat de IC nummers nog verder dalen (en ik weet dat dat gecompenseerd word met mensen wiens zorg uitgesteld is vanwege Corona). Ze hebben dan toch een paar weken de tijd om iets meer bij te komen? Al hebben ze wat mij betreft allemaal een paar weken verlof naar een tropisch eiland verdiend, maar dat terzijde.
Het is altijd een eis geweest dat de IC niet meer zou overlopen. Dan zou er versoepeld worden. Ben blij dat die dan dus ook gewoon zijn aangekondigd en dat er niet weer nieuwe eisen bij zijn gekomen. Als ''een normale dag'' op de IC (Dus buiten Corona) al te druk is, dan is het aan de overheid om eens een keer niet te bezuinigen op de zorg. Versoepelingen toch maar niet doorvoeren (waarmee je een groot gedeelte van de samenleving raakt) omdat de overheid telkens wil bezuinigen (en ondertussen roept dat zorg prio nummer 1 is) vind ik toch wel apart.
Ook mensen die regels niet aan hun laars lappen kunnen slachtoffer worden hè.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Waarom zou je mensen überhaupt nog willen helpen die de maatregelen aan hun laars lappen.
Volgens mij is die 541 puur Corona-patiënten, dus niet de normale bezetting van de IC, toch?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De meeste versoepelingen zijn pas over een paar weken. IC nummers dalen elke dag nog steeds. Als ik het goed begrijp zitten ze nu een beetje op de standaard capaciteit. Grote kans dat de IC nummers nog verder dalen (en ik weet dat dat gecompenseerd word met mensen wiens zorg uitgesteld is vanwege Corona). Ze hebben dan toch een paar weken de tijd om iets meer bij te komen? Al hebben ze wat mij betreft allemaal een paar weken verlof naar een tropisch eiland verdiend, maar dat terzijde.
Het is altijd een eis geweest dat de IC niet meer zou overlopen. Dan zou er versoepeld worden. Ben blij dat die dan dus ook gewoon zijn aangekondigd en dat er niet weer nieuwe eisen bij zijn gekomen. Als ''een normale dag'' op de IC (Dus buiten Corona) al te druk is, dan is het aan de overheid om eens een keer niet te bezuinigen op de zorg. Versoepelingen toch maar niet doorvoeren (waarmee je een groot gedeelte van de samenleving raakt) omdat de overheid telkens wil bezuinigen (en ondertussen roept dat zorg prio nummer 1 is) vind ik toch wel apart.
Inderdaad. Dat is dus bovenop wat er verder aan patiënten ligt.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens mij is die 541 puur Corona-patiënten, dus niet de normale bezetting van de IC, toch?
Heel eerlijk: nee, bij ons gaat dat niet goed. Maar blijkbaar gaat dat in de rest van Nederland wat beter. Wij hebben veel langliggers. Veel patiënten die al meer dan een maand op de IC liggen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het wordt dus wel minder, maar het is nog niet terug bij de normale bezetting.
De schaarste van personeel had Gommers het ook nog over,inderdaad.
Gaat het goed met de mensen nog op jullie IC? Goede vooruitzichten dat de binnenkort van de IC af kunnen?
Mensen die van de IC af kunnen gaan eerst nog naar een verpleegafdeling, vermoed ik?
Niet om het te bagatelliseren of iets, maar voor het perspectief. Hoeveel bedden hadden jullie extra open op het hoogtepunt?quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
''en ik weet dat dat gecompenseerd word met mensen wiens zorg uitgesteld is vanwege Corona''.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Je gaat even voorbij aan de zorg die we niet hebben geleverd. Een enorme wachtlijst voor de OK met IC-behoeftige patiënten. Die moeten ook nog weggewerkt worden. Misschien is er in 2021 een keer tijd om bij te komen.
Dit natuurlijk ook. Hulde inderdaad.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jullie hebben echt keihard gewerkt. Hulde!
De absolute max weet ik niet.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet om het te bagatelliseren of iets, maar voor het perspectief. Hoeveel bedden hadden jullie extra open op het hoogtepunt?
Nou ja, hij reageerde simpelweg op iemand die roeptoeterde dat de IC’s leeg stromen. Wat dus gewoon niet zo is.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''en ik weet dat dat gecompenseerd word met mensen wiens zorg uitgesteld is vanwege Corona''.
Gaat niet aan me voorbij.
Ik zeg alleen dat de overheid niet eerst kan roepen (en mensen hier overigens ook) dat we kunnen versoepelen als de IC wat leger raakt (en de nummers die hun noemden zijn we ook al voorbij), om dat in te trekken als die grens ook daadwerkelijk is behaald. Nu is het pure angst voor een nieuwe piek waardoor sommige mensen eindeloos willen rekken.
Het is niet realistisch om te denken dat de IC opeens helemaal leeg stroomt, door de door jouw genoemde reden, maar het is duidelijk dat het Corona gedeelte op de IC al ver voorbij het punt is waarbij de overheid wou versoepelen. Dan is het niet raar dat mensen raar staan te kijken als er nu geroepen word dat we nog langer moeten wachten op versoepelingen. Hoop dan ook dat de overheid zich er gewoon aan houd, mits de nummers niet spontaan stijgen natuurlijk.
Sowieso taak om meer te investeren in de zorg ipv telkens maar te bezuinigen.
[..]
Dit natuurlijk ook. Hulde inderdaad.
quote:Kom in actie voor de bewoners van Curaçao, Aruba en Sint Maarten die hulp hard nodig hebben. Zij zijn zwaar getroffen door de coronacrisis. Met jouw bijdrage kan Cordaid, samen met lokale organisaties, voedselpakketten uitdelen.
quote:
Heftig en fijn dat de druk iets afneemt.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
De absolute max weet ik niet.
Normaal hebben we 24 bedden op de IC open in het EZ. Nu zijn dat er 32. Op de top hadden we bedden gecreëerd op PACU en OK. Zeg nog een stuk of 8 bezet. Dan zit je op 40 ipv 24.
En dan is de zorg ook nog wat zwaarder, zelfs voor de IC. Waar ze echt wel wat gewend zijn.
Nee want het gedrag van die eilanden bevalt me voor geen meter. Altijd schreeuwen krijsen en dreigen. Maar als ze geld nodig hebben kloppen ze ineens wel in Den Haag aan. Kiezen.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:44 schreef houdafstand het volgende:
Doneren jullie ook op SamenEenKoninkrijk.nl?
[..]
Pot verwijt de ketel.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]Geen angsthazerij maar realisme.
Dit. Lekker in hun sop gaar laten koken.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 20:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee want het gedrag van die eilanden bevalt me voor geen meter. Altijd schreeuwen krijsen en dreigen. Maar als ze geld nodig hebben kloppen ze ineens wel in Den Haag aan. Kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |