Ondanks dat ik echt helemaal niks met hem heb en altijd een echte afkeer richting christenen bij hem proefde, ben ik het er wel mee eens dat hij inderdaad minstens 1 van de beste debaters is van die periode.quote:Op zondag 24 april 2022 12:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Pechtold is wat mij betreft de beste debater in Nederland van de laatste 30 jaar.
Wat wordt hier echt gemeten? Volgens mij vooral dat CDA-stemmers niet graag toegeven dat ze gedraaid zijn.quote:Op zondag 24 april 2022 11:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Een poll onder CDA-stemmers in 2002 met de vraag: Wilde u voor de moord op Fortuyn al op het CDA stemmen?
91 procent zei ja. Dat betekent dus dat het CDA anders ook wel had gewonnen, want 90 procent van 43 is nog altijd 39 zetels.
Niemand heeft tot moord aangezet. Maar met sommige uitspraken werd toch wel een heel naar sfeertje gecreëerd.quote:Op zondag 24 april 2022 10:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vind wel dat de aanhangers van Pim nog steeds niet in staat zijn tot enige nuance trouwens. De linkse partijen reageerden weliswaar af en toe wat overtrokken (vind met name de vergelijking van Thom de Graaf om meteen Anne Frank er bij te halen wel heel zwaar aangezet) maar er is natuurlijk nooit op enige manier aangezet tot moord.
Wat allemaal veel minder is dan er vandaag de dag door de politici in dat deel van het politieke spectrum over tegenstanders geroepen wordt, maar wee je gebeente als je dat ook demoniseren of "aanzetten tot geweld jegens" pleegt te noemen, want op dat stukje slachtofferschap claimt dat deel van het politieke spectrum een monopolie.quote:Op zondag 24 april 2022 17:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Niemand heeft tot moord aangezet. Maar met sommige uitspraken werd toch wel een heel naar sfeertje gecreëerd.
Rosemöller zei dat Fortuyn de bijl aan de wortel van de grondwet en beschaving zette. Hij noemde Fortuyn extreem-rechts, ondemocratisch en een charlatan. En hij hoopte dat Fortuyn zich in de vingers gesneden had, en het bloeden niet zou stoppen voor de verkiezingen.
Je hebt gelijk dat het roepen over demoniseren in een bepaalde hoek zit. Dat zijn dan wel de zelfde mensen die er niet erg moeilijk over doen om allerlei verbasteringen te hanteren die over het algemeen nergens op slaan maar net zo goed onder demoniseren vallen. Termen als D666, roverheid en Yasser Klaver bijvoorbeeld worden dan opeens als grappig gezien terwijl dat net zo goed onder de noemer demoniseren valtquote:Op maandag 25 april 2022 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat allemaal veel minder is dan er vandaag de dag door de politici in dat deel van het politieke spectrum over tegenstanders geroepen wordt, maar wee je gebeente als je dat ook demoniseren of "aanzetten tot geweld jegens" pleegt te noemen, want op dat stukje slachtofferschap claimt dat deel van het politieke spectrum een monopolie.
quote:Op maandag 25 april 2022 13:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat allemaal veel minder is dan er vandaag de dag door de politici in dat deel van het politieke spectrum over tegenstanders geroepen wordt, maar wee je gebeente als je dat ook demoniseren of "aanzetten tot geweld jegens" pleegt te noemen, want op dat stukje slachtofferschap claimt dat deel van het politieke spectrum een monopolie.
Het is in mijn ogen ook een veel breder patroon. De "gevestigde politiek" wordt constant neergezet alsof zij dit land de afgrond in storten, en masse verkrachters en dieven dit land binnen sleuren, landverraders zijn die voor tribunalen moeten worden gesleept en ga zo maar door. Dat kan ook best een klimaat scheppen voor een Nederlandse Jo Cox bijvoorbeeld. Fortuyn is de enige recente prominente politieke moord, hoewel je die van Els Borst ook zo kunt classificeren natuurlijk.quote:
Ik ken deze debiele uitspraken om eerlijk te zijn niet maar ze zijn zo absurd (waarbij ik bij Fortuyn nog iets van ironie vermoedde) dat mensen ze juist daarom misschien wat minder serieus hebben genomen.quote:
Els Borst werd gedaan door een totaal gestoorde psychotische gek, alhoewel je zou kunnen zeggen dat hij de moord niet had gepleegd als Borst haar uitspraken over euthanasie niet had gedaan.quote:Op maandag 25 april 2022 18:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is in mijn ogen ook een veel breder patroon. De "gevestigde politiek" wordt constant neergezet alsof zij dit land de afgrond in storten, en masse verkrachters en dieven dit land binnen sleuren, landverraders zijn die voor tribunalen moeten worden gesleept en ga zo maar door. Dat kan ook best een klimaat scheppen voor een Nederlandse Jo Cox bijvoorbeeld. Fortuyn is de enige recente prominente politieke moord, hoewel je die van Els Borst ook zo kunt classificeren natuurlijk.
Daarmee zeg je dan dus dat het eigenlijk een politieke moord was.quote:Op maandag 25 april 2022 19:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Els Borst werd gedaan door een totaal gestoorde psychotische gek, alhoewel je zou kunnen zeggen dat hij de moord niet had gepleegd als Borst haar uitspraken over euthanasie niet had gedaan.
Maar vind dat toch anders dan een Volkert die volledig bij zinnen was.
Bij Fortuyn zat er geen greintje ironie bij over Borst. Hij noemde haar ook nog eens stinkwijf, heks, een soort Milosovic. Fortuyn heeft mede zijn eigen dood veroorzaakt.quote:Op maandag 25 april 2022 19:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik ken deze debiele uitspraken om eerlijk te zijn niet maar ze zijn zo absurd (waarbij ik bij Fortuyn nog iets van ironie vermoedde) dat mensen ze juist daarom misschien wat minder serieus hebben genomen.
Ben het overigens met je eens dat Baudet een gevaarlijke gek is. Van Pim kan ik me los van dit debiele statement weinig andere directe aanvallen op andere politici herinneren. Behalve de "bloody shame" teksten enzo.
Maar je moet het gewoon niet doen. Daarnaast vind ik het wegzetten van de middenpartijen alsof ze Nederland in de afgrond hebben gestort ook een slechte ontwikkeling.
Een treurige zaak wel. Dit wist ik niet. Hoe komt het dat deze uitspraken zo weinig in het nieuws zijn geweest?quote:Op maandag 25 april 2022 19:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij Fortuyn zat er geen greintje ironie bij over Borst. Hij noemde haar ook nog eens stinkwijf, heks, een soort Milosovic. Fortuyn heeft mede zijn eigen dood veroorzaakt.
Omdat Fortuyn vermoord werd en het hele verhaal daarna alleen maar ging over de heilige Fortuyn. Je weet wel, grootste Nederlander aller tijden etc.quote:Op maandag 25 april 2022 19:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een treurige zaak wel. Dit wist ik niet. Hoe komt het dat deze uitspraken zo weinig in het nieuws zijn geweest?
Apart dat het allemaal zo onderbelicht is. Maar ben het wel met de andere users eens dat Fortuyn zelf ook niet vies van dubieuze uitspraken was.quote:Op maandag 25 april 2022 20:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat Fortuyn vermoord werd en het hele verhaal daarna alleen maar ging over de heilige Fortuyn. Je weet wel, grootste Nederlander aller tijden etc.
De dreiging vanuit linkse hoek was simpelweg serieuzer en het extreemlinkse milieu was in die tijd enorm gewelddadig. Omstreeks dezelfde tijd werd in linkse kringen intern bijvoorbeeld Louis Seveke vermoord en Iwan van Duren ernstig bedreigd. Het maakt natuurlijk ook een verschil wanneer je zo'n beetje met het hele politieke establishment één iemand als het grote gevaar betitelt of dat je dat als eenling doet.quote:Op maandag 25 april 2022 21:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Apart dat het allemaal zo onderbelicht is. Maar ben het wel met de andere users eens dat Fortuyn zelf ook niet vies van dubieuze uitspraken was.
Wel is het volgens mij zo dat in april/mei 2002 alleen Fortuyn werd beveiligd en niet de linkse politici. Dus hoe verklaar je dat? @:-xor-
En heb je er zicht op hoe dat in 2022 is?quote:Op maandag 25 april 2022 21:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De dreiging vanuit linkse hoek was simpelweg serieuzer en het extreemlinkse milieu was in die tijd enorm gewelddadig. Omstreeks dezelfde tijd werd in linkse kringen intern bijvoorbeeld Louis Seveke vermoord en Iwan van Duren ernstig bedreigd. Het maakt natuurlijk ook een verschil wanneer je zo'n beetje met het hele politieke establishment één iemand als het grote gevaar betitelt of dat je dat als eenling doet.
Wat we weten van de laatste jaren is dat beveiliging voor politici gemeengoed is geworden, links of rechts lijkt weinig uit te maken.quote:Op maandag 25 april 2022 21:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En heb je er zicht op hoe dat in 2022 is?
Ja. Maar het gevaar van extreemlinks daar hoor ik eigenlijk nooit iemand over, behalve een Baudet.quote:Op maandag 25 april 2022 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat we weten van de laatste jaren is dat beveiliging voor politici gemeengoed is geworden, links of rechts lijkt weinig uit te maken.
Nee eigenlijk niet, maar dat milieu is nu natuurlijk een stuk kleiner en was op zichzelf natuurlijk al een overblijfsel van de extreem gewelddadige jaren 70/80 toen er in Europa halve en hele burgeroorlogen plaatsvonden. De veiligheidsdiensten zaten daar ook altijd behoorlijk in geinfiltreerd en volgens mij is er een behoorlijke opschoonactie geweest. De gouden eeuw van het kraken is natuurlijk ook al een hele poos voorbij.quote:Op maandag 25 april 2022 21:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En heb je er zicht op hoe dat in 2022 is?
Zal er best nog zijn maar de AIVD signaleert toch meer risico's vanuit de rechtse en islamitische hoek, eigenlijk.quote:Op maandag 25 april 2022 21:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja. Maar het gevaar van extreemlinks daar hoor ik eigenlijk nooit iemand over, behalve een Baudet.
Kijk eens op het fok forum, zou ik zeggen.quote:Op maandag 25 april 2022 21:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja. Maar het gevaar van extreemlinks daar hoor ik eigenlijk nooit iemand over, behalve een Baudet.
Allemaal extreem-linksen hier, jou inclusief, uiteraard.quote:Op maandag 25 april 2022 22:31 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kijk eens op het fok forum, zou ik zeggen.
De dreiging vanuit rechts is het meest zichtbaar. Er zijn de afgelopen tijd allerlei incidenten geweest met complotdenkers, viruswappies en andere FvD-aanhang, die angstaanjagend dicht bij politici konden komen. Gelukkig zonder dat het echt uit de hand liep, maar ik sluit helemaal niet uit dat er een keer eentje een mes trekt.quote:Op maandag 25 april 2022 21:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat we weten van de laatste jaren is dat beveiliging voor politici gemeengoed is geworden, links of rechts lijkt weinig uit te maken.
Volgens mij werd vrijwel geen enkele politicus beveiligd in 2002. En Fortuyn sowieso niet.quote:Op maandag 25 april 2022 21:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Wel is het volgens mij zo dat in april/mei 2002 alleen Fortuyn werd beveiligd en niet de linkse politici. Dus hoe verklaar je dat? @-XOR-
Klopt. Nou had beveiliging volgens onderzoek in zijn geval niet geholpen: https://www.trouw.nl/nieu(...)ng-fortuyn~b6d5d3c3/quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens mij werd vrijwel geen enkele politicus beveiligd in 2002. En Fortuyn sowieso niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |