abonnement Unibet Coolblue
pi_193051198
Rond een uur of 1 koude wind van zee en steeds meer wind, inclusief wat flinke windvlagen.

Ik vond het stiekem wel lekker, vochtige koude wind toen we op het hoogste duin stonden vanmiddag.
Whatever...
pi_193051386
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 13:42 schreef McM77 het volgende:

[..]

Da's eigenlijk gewoon zelfgemaakte energydrank, en een stuk goedkoper dan wat je in de winkel koopt. Je kan eventueel ook nog fructose toevoegen zodat je ook wat langzamere suikers hebt.
De diksap is (indirect) fructose toch? Ik vind het lekker om zelf te maken want dan kan je een beetje variëren in hoeveelheden. En je kan verschillende maltodextrine gebruiken. Maar ik gebruik het alleen in het geval van grote inspanningen. Meestal is voedsel niet nodig.
Aldus.
pi_193051532
Dik sap bevat glucose en fructose. Afhankelijk van het fruit iets meer glucose of fructose. Maar meestal is de verhouding bijna 1op 1.

Als je snel veel
Suikers wilt opnemen dan kun je wat fructose toevoegen omdat dit via een andere weg gaat dan glucose. Als je geen extreme prestaties neerzet of echt maximaal wilt bijtanken Is de winst marginaal.
Whatever...
  FOK!fotograaf zondag 10 mei 2020 @ 18:38:38 #204
145146 Andyy
pi_193051535
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 22:38 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Door de McDrive met de fiets, of mag dat niet? :P
Ik werd pre-Corona wel een keer verzocht naar binnen te komen. Mocht toch door de mcdrive toen ik zei dat ik op een racefiets zat zonder slot.
  zondag 10 mei 2020 @ 19:24:37 #205
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193052159
Ik zou zeggen steek die hamburger en je plofkip maar in je ....
pi_193052164
Niet te nassen inderdaad dat MacD voedsel.
Aldus.
pi_193052785
Eens, voor eten kom ik er niet!... Maar hun milkshakes en sundea ijs.. Heerlijk
everyone's a critic...
even you ! !
  FOK!fotograaf zondag 10 mei 2020 @ 20:38:22 #208
73911 ultra_ivo
pi_193053227
Tijdens de 400 vorig jaar was alleen nog maar de Mac in Den Helder open. Die deden niet moeilijk. De hele groep kon eten kopen, bidons vullen en controlekaart stempelen via de McDrive. Heerlijk weertje dus iedereen zat op de bankjes te eten alvorens verder de nacht in te rijden.
  FOK!fotograaf zondag 10 mei 2020 @ 20:42:50 #209
73911 ultra_ivo
pi_193053328
Deze week had ik al 2x gereden, schouder is brak dus vandaag maar niet gereden.
Wel m'n Didier Louis eens gepakt. Die heb ik een paar jaar geleden via Ebay gekocht maar nog niks mee gedaan. Allereerste stap, alles opmeten. Typisch Frans uit de 2e helft van de jaren 80:
-20,0mm stuurpen van Cinelli, dus weer een veel te smal 26,4mm stuur. Eens kijken of ik er een Nitto stuur met 26.0mm diameter mee vastgeklemd krijg.
-26,6mm zadelpen, gelukkig lang genoeg
Ik ga er maar even van uit dat het bracket en de pignon ook Franse draad hebben.
Maar wel bijna nieuwe Mavic Ceramic velgen.
Ik ben nu aan het overwegen tussen 2 varianten:
Opbouwen met Sachs New Success. Gelukkig heb ik daar nog originele remblokken van. Die vreten normaal je velgen op maar remmen tenminste wel op Ceramic velgen.
Of opbouwen met een combi van Suntour Cyclone en Suntour MTB onderdelen. Dan rijdt hij denk ik iets prettiger, ik heb zelfs nog Cyclone remgrepen in NOS liggen.
Heel mooi zijn de details, overal nokjes voor, spatborden (zelfs onder het remmannetje en zelfs een 3e commandeurnok voor de bracketdynamo.
Dit wordt een mooie klassieke randonneuse.
pi_193053360
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:42 schreef ultra_ivo het volgende:
Deze week had ik al 2x gereden, schouder is brak dus vandaag maar niet gereden.
Wel m'n Didier Louis eens gepakt. Die heb ik een paar jaar geleden via Ebay gekocht maar nog niks mee gedaan. Allereerste stap, alles opmeten. Typisch Frans uit de 2e helft van de jaren 80:
-20,0mm stuurpen van Cinelli, dus weer een veel te smal 26,4mm stuur. Eens kijken of ik er een Nitto stuur met 26.0mm diameter mee vastgeklemd krijg.
-26,6mm zadelpen, gelukkig lang genoeg
Ik ga er maar even van uit dat het bracket en de pignon ook Franse draad hebben.
Maar wel bijna nieuwe Mavic Ceramic velgen.
Ik ben nu aan het overwegen tussen 2 varianten:
Opbouwen met Sachs New Success. Gelukkig heb ik daar nog originele remblokken van. Die vreten normaal je velgen op maar remmen tenminste wel op Ceramic velgen.
Of opbouwen met een combi van Suntour Cyclone en Suntour MTB onderdelen. Dan rijdt hij denk ik iets prettiger, ik heb zelfs nog Cyclone remgrepen in NOS liggen.
Heel mooi zijn de details, overal nokjes voor, spatborden (zelfs onder het remmannetje en zelfs een 3e commandeurnok voor de bracketdynamo.
Dit wordt een mooie klassieke randonneuse.
Oud ijzer. ;)
Vakman pur sang
  zondag 10 mei 2020 @ 21:06:31 #211
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193053805
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 18:38 schreef Spanky78 het volgende:
Dik sap bevat glucose en fructose. Afhankelijk van het fruit iets meer glucose of fructose. Maar meestal is de verhouding bijna 1op 1.
Je bedoelt dus dat diksap normale suiker (sucrose) bevat? Dat bestaat namelijk ook uit glucose en fructose.
pi_193054466
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:06 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Je bedoelt dus dat diksap normale suiker (sucrose) bevat? Dat bestaat namelijk ook uit glucose en fructose.
Als het diksap uit fruit is gemaakt dan bestaat het uit glucose, fructose en sucrose. Elk fruit heeft net een andere verhouding. Meestal is de basis appel en bevat het vrij veel fructose. Maar het ligt bij fruit vaak rond de 1:1, appel en peer bevatten meer fructose. De sucrose breekt af onder invloed van zuur en temperatuur, dus uiteindelijk zal diksap vrijwel geen sucrose meer bevatten, maar alleen fructose & glucose. Sucrose wordt anders door het enzym sucrase in je dunne darm in beiden omgezet.

In theorie kun je dus wat fructose toevoegen aan een drankje met veel glucose om snel suikers op te nemen. Glucose neem je veruit het snelst op.

Maar het is best complex:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3533803/ <-- hierin kun je ook zien dat glucose & fructose samen wat sneller wordt opgenomen/gebruikt door het lichaam.

Maargoed. Allemaal niet zo belangrijk voor ons. Overigens wordt fructose wel verdacht van het zijn van een extra factor bij het aanzetten van vet (de novo lipogenesis) naast allerlei andere zaken. Zegmaar het 'amerikaanse dieet'.

Er is nogal een verschil tussen lekker een rondje toeren (zoals ik doe) of echt prestatiegericht fietsen. Dat toeren gaat echt makkelijk op een goed ontbijt, een banaantje, en je kunt je boterham gewoon meenemen. Als je een wedstrijd fietst en ook hoog in de suikerverbranding zit is het snel toevoeren van suikers een heel andere zaak. Dus daarvoor zijn de gels en drankjes wel handig.

Voor mijzelf (en veel andere amateurs in welke sport ook) is het niet nodig en soms zelfs ongezond. Ik sport intensief, maar lang niet altijd genoeg om echt de glycogeen uit te putten en snel suikers nodig te hebben.
Whatever...
  FOK!fotograaf zondag 10 mei 2020 @ 21:37:38 #213
73911 ultra_ivo
pi_193054583
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 20:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oud ijzer. ;)
Steel is real ;)
pi_193055085
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Steel is real ;)
Qft.
Aldus.
  maandag 11 mei 2020 @ 09:19:09 #215
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193060562
Als iemand nog een stalen tourer zoekt:
https://www.ubh.bike/fr/product/trek-touring-520-disc?v=133

Zelf bij deze toko gehuurd toen ik de Ventoux op ging, volgens mij zijn het prima deals voor gecheckte occasions.

Ook nog veel racefietsen aanwezig trouwens
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193060630
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2020 21:37 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Steel is real ;)
Ja ik snap de emotionele waarde wel, ik ben ook zo'n freak die het mooie ziet in oude beestjes en deze verbeterd.
Heb b.v. pas een Puch Grandprix SDP 1973 volledig gereviseerd en beter gemaakt, elektronische ontsteking, Li-on accu, led lampen en verder volledig origineel.

Maar dan is ie klaar en denk ik, oud ijzer weg ermee.

P.s. Iemand een Puch schakelbrommer kopen?
Vakman pur sang
  maandag 11 mei 2020 @ 09:30:10 #217
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193060702
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja ik snap de emotionele waarde wel, ik ben ook zo'n freak die het mooie ziet in oude beestjes en deze verbeterd.
Heb b.v. pas een Puch Grandprix SDP 1973 volledig gereviseerd en beter gemaakt, elektronische ontsteking, Li-on accu, led lampen en verder volledig origineel.

Maar dan is ie klaar en denk ik, oud ijzer weg ermee.

P.s. Iemand een Puch schakelbrommer kopen?
Gewoon naar een Puch-toertocht gaan _O_ Al zou je op de fiets sneller gaan.

Maar in principe maak je toch winst op die Puch?
  maandag 11 mei 2020 @ 09:51:24 #218
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193060998
Stalen fietsen :9
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193061392
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2020 16:59 schreef Lospedrosa het volgende:
Nog gefietst luitjes?
Ik heb geboodcamped vanochtend en gewandeld met de fam.
Langs de hooidijk nog wel. Serieus jaloers kijkend naar alle wielrenners.
Ik had eindelijk weer een beetje goede benen en ging kijken hoe hard ik moest fietsen om mezelf in 2-4 minuten helemaal leeg te fietsen.
Helaas blijft toch angst bij hoge snelheden me een beetje in de weg staan. Geef mij maar een berg :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193061671
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:51 schreef Fretwork het volgende:
Stalen fietsen :9
[ afbeelding ]
Aldus.
  maandag 11 mei 2020 @ 10:51:30 #221
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193061851
quote:
99s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:39 schreef Z het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Lekker hoor.

Zelf wel gewoon blij met carbon, maar mooi vind ik ze zeker
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193061926
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 09:19 schreef Fretwork het volgende:
Als iemand nog een stalen tourer zoekt:
https://www.ubh.bike/fr/product/trek-touring-520-disc?v=133

Zelf bij deze toko gehuurd toen ik de Ventoux op ging, volgens mij zijn het prima deals voor gecheckte occasions.

Ook nog veel racefietsen aanwezig trouwens
Duur voor een tweedehandse. Ik heb zelf ook een nieuwe Trek 520 disc voor minder dan de prijs wat ze er daar voor vragen.
  maandag 11 mei 2020 @ 11:05:24 #223
130803 Gripper
Get a grip
pi_193062031
quote:
99s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:39 schreef Z het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ventieldopjes die netjes beneden staan, logo van de band bij het ventiel zit ook wel snor, de staat van je heg en beplanting is in orde hoewel de heg wat meer full bush zou mogen zijn. Ook netjes schone voegen tussen de tegels en het schilderwerk van het huis ziet er ook goed uit, dit keer dus eigenlijk niks te klagen.

Moest wel echt zoeken naar het ene punt van kritiek:
wel de ketting op buitenblad leggen voor de foto hè ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193062148
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 10:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik had eindelijk weer een beetje goede benen en ging kijken hoe hard ik moest fietsen om mezelf in 2-4 minuten helemaal leeg te fietsen.
Helaas blijft toch angst bij hoge snelheden me een beetje in de weg staan. Geef mij maar een berg :o
Huh angst bij hoge snelheden? In NL kom je nauwelijks boven de 50 kmh toch?
Wel in de afdaling van de col de calibier een 100+ aan getikt. Met een stel engelsen kop over kop naar beneden vergat ik alle angst. Wel gewonnen natuurlijk. :7
Vakman pur sang
pi_193062195
Wellicht dat iemand mij kan helpen:

Ben voor mijn ouweheer op zoek naar een fietscomputer waar je strava aan kan linken. Hoeft geen ding te zijn van paar honderd euro, maar gewoon simpel en functioneel.

Zijn er toevallig mensen met tips?
UNOX
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')