abonnement Unibet Coolblue
pi_193107650
Nou zijn de gehaktballen van mijn moeder niet te evenaren dus daarwaag ik me maar niet aan.
Het werd kibbeh. Dat komt in een paar variaten, vegetarisch, van bulgur met kruiden, gefrituurd en dan is het een deeg van gehakt en bulgur gevuld met een lamsgehakt mengsel (lekker maar veelwerk en ik krijg ze echt niet zo mooi als mijn Syrische vriendinnen). Maar het kan ook op de makkelijke manier, onderin het gekruide gehakt met bulgur deeg, dan een laag gekruid gehakt met oa pijnboompitten en dan weer een laag deeg en dat in de oven.
Ik moet alleen nog eens uitzoeken waarom de hele boel uit elkaar viel ipv dat ik het in punten kon snijden.
Maar zoals mijn moeder altijd al zei “waar het komt hangen ook geen schilderijen “

Erbij een salade die ik er ook vaak bij krijg, tomaat, rode ui en komkommer met wat olie, azijn, peper en zout.



We have far more in common than that which devides us..
pi_193107812
Wat een heerlijk volgtopic. Ik geniet elke keer weer van de mooie/lekkere gerechten. O+
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:32:42 #78
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193107877
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:30 schreef praadje het volgende:
Wat een heerlijk volgtopic. Ik geniet elke keer weer van de mooie/lekkere gerechten. O+
Daar sluit ik me bij aan. Door de coronacrisis heb ik geen gehakt in huis. Ik bestel twee drie weken mijn boodschappen van te voren. Die worden bezorgd. Daar had ik geen gehakt bij.
(Ik kom helemaal nergens meer, ik blijf alleen in huis).
Praat over de hel en je komt er.
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:34:22 #79
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193107929
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 14:28 schreef Yinny het volgende:
Saucijzenbroodjes als lunch
Recept: https://www.dekooktips.com/recepten/saus-br.htm
De ingrediënten:
[ afbeelding ]
Eerst roux maken
[ afbeelding ]
Het gehakt is gekruid met zout, peper, nootmuskaat en Maggi. Alvast half ei erbij, want durfde niet door de hete roux te doen. Dit mengen.
[ afbeelding ]
Nu nog meer nootmuskaat, paneermeel en bloem erdoor.
[ afbeelding ]
Dit verdelen in 10 porties (en niet 12 zoals in recept, want er zitten maar 10 plakjes in een pakje bladerdeeg).
[ afbeelding ]
De worstjes in bladerdeeg doen
[ afbeelding ]
Een beetje krap op het bakblik, likje ei en natuurlijk met vork even randje aandrukken
[ afbeelding ]
Uit de oven, een beetje afkoelen...en HAP!
[ afbeelding ]
Geweldig dit! Dit is drie niveau's hoger dan die Kiosk-broodjestroep.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193107951
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:30 schreef praadje het volgende:
Wat een heerlijk volgtopic. Ik geniet elke keer weer van de mooie/lekkere gerechten. O+
Eens . Heb momenteel geen keuken en kan alleen maar kijken. Aantal gerechten die ik heb gezien wil ik zeker eens maken.
pi_193107963
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou zijn de gehaktballen van mijn moeder niet te evenaren dus daarwaag ik me maar niet aan.
Het werd kibbeh. Dat komt in een paar variaten, vegetarisch, van bulgur met kruiden, gefrituurd en dan is het een deeg van gehakt en bulgur gevuld met een lamsgehakt mengsel (lekker maar veelwerk en ik krijg ze echt niet zo mooi als mijn Syrische vriendinnen). Maar het kan ook op de makkelijke manier, onderin het gekruide gehakt met bulgur deeg, dan een laag gekruid gehakt met oa pijnboompitten en dan weer een laag deeg en dat in de oven.
Ik moet alleen nog eens uitzoeken waarom de hele boel uit elkaar viel ipv dat ik het in punten kon snijden.
Maar zoals mijn moeder altijd al zei “waar het komt hangen ook geen schilderijen “

Erbij een salade die ik er ook vaak bij krijg, tomaat, rode ui en komkommer met wat olie, azijn, peper en zout.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er lekker uit!

En de Scottish eggs ook
  woensdag 13 mei 2020 @ 19:36:46 #82
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193107993
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Eens . Heb momenteel geen keuken en kan alleen maar kijken. Aantal gerechten die ik heb gezien wil ik zeker eens maken.
Precies, ik heb mijn schrift met pen al naast mijn computer liggen. :P
Praat over de hel en je komt er.
pi_193108066
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2020 19:36 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Precies, ik heb mijn schrift met pen al naast mijn computer liggen. :P
Ik heb al heerlijke soepgerechten opgeslagen :Y
pi_193108730
Het werd dus soboro donburi - een Japans (bento)gerecht van rijst en gekruid gehakt, vaak geserveerd met geruld ei (met een vuist vol eetstokjes! :D) en een streepje erwt.

Enkele onscherpe baggerfoto's! :')

SPOILER: Voorbereidende werkzaamheden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Done:


Mweh @ vegagehakt. Mijn lief en ukkie vonden het wel lekker van textuur, ik vond het sojagruis niet echt een feest. Denk toch dat het met, zeg, kip- of varkensgehakt beter geslaagd was geweest, al was de marinade van Chinese rijstwijn (had geen sake meer, dat moet er eigenlijk in), mirin, suiker en sojasaus an sich wel erg smakelijk. :) Beetje suiker, naast zout, in een omelet is sowieso een goed idee: haalt de smaak goed op!

Zo alles door elkaar geroerd met een dotje sriracha hapte het prima weg, maar heel bijzonder was het verder niet. Maar daar is het de woensdagopdracht voor. ;)

Zo de rest van de bijdragen eens lezen *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 13-05-2020 20:18:10 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_193108912
Ooooh @Yinny, wat een fraaaaaaaaaaaaaie saucijzenbroodjes! ^O^
En Scottish eggs, wat cool! Nooit gemaakt, zelfs nooit gegeten. Toch eens doen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_193109166
Ja, die saucijzenbroodjes zien eruit om Nu meteen te gaan eten. Maar dat zijn eigenlijk alle gerechten
We have far more in common than that which devides us..
pi_193109428
Wij hadden kipgehakt :7 Niet bijzonder creatief, maar dit stond al in de planning voor deze week 8-)

De ingrediënten:


En het resultaat:


Simpel en lekker. Niet echt een recept, gewoon eh wat door elkaar gehusseld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 mei 2020 @ 20:55:26 #88
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_193109729
Ik was van plan spaghetti met gehaktballetjes te maken voor deze opdracht :9
Alleen bleek het gehakt bedorven te zijn, terwijl het nog lang niet over datum was :r
Nadat ik het geruild had bij de supermarkt, bleek ik geen spaghetti meer in huis te hebben :')

Omdat ik geen zin had om nog een keer geen en weer te fietsen, is het iets heel anders geworden:
Burrito's met pittig gekruid gehakt, Mexicaanse roerbakgroenten en kaas uit de oven :9
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:00:54 #89
370431 drakin
vurig typje
pi_193109854
vanavond zin in iets gevulds, gevulde paprika was al even terug, maar niet in huis.
Er lag wel een spitskool dus werd het dit recept https://www.ah.nl/allerha(...)evulde-koolrolletjes

Ingrediënten


Gehakt in 2 kommen voor een ander gerecht


gehaktmengsel, geblancheerde koolbladeren touw en vullen maar


In de pan


het dipsausje


Ziet er goed uit na bakken/stomen


Het helaas erg bewogen eindresultaat
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_193109994
Misschien vinden sommige mensen dit valsspelen, maar wat ik heb gemaakt is toch echt (zelf) gehakt en ik heb er ook nog ballen van gedraaid, dus ik vind mijn falafel uitermate goed hier passen.

Het begint met droge kikkererwten en tuinbonen die ik een nacht in de week heb gezet.



Een shitload aan kruiden, oa koriander, bosui, knoflook, komijn erbij.



En hier wordt het dus gehakt!



Ballen van draaien, in de frituur, en kijk eens wat mooi...



Olijven, feta, pitabrood en sausjes erbij! :Y)

pi_193110036
Oooh, zeker mooie falafels! Ik wil ze! :9
Wat zijn dat voor sausjes, @Farenji? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_193110053
Nog meer lekkers.
We have far more in common than that which devides us..
pi_193110057
Wij aten spinazie-gehakt balletjes (met spaghetti met tomatensaus met groenten). De ideale manier om kleine kinderen spinazie te laten eten zonder knoeien, wat mij betreft.



In het echt zag het er wel appetijtelijker uit dan op de foto… :')
pi_193110083
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:07 schreef Farenji het volgende:
Misschien vinden sommige mensen dit valsspelen, maar wat ik heb gemaakt is toch echt (zelf) gehakt en ik heb er ook nog ballen van gedraaid, dus ik vind mijn falafel uitermate goed hier passen.

Het begint met droge kikkererwten en tuinbonen die ik een nacht in de week heb gezet.

[ afbeelding ]

Een shitload aan kruiden, oa koriander, bosui, knoflook, komijn erbij.

[ afbeelding ]

En hier wordt het dus gehakt!

[ afbeelding ]

Ballen van draaien, in de frituur, en kijk eens wat mooi...

[ afbeelding ]

Olijven, feta, pitabrood en sausjes erbij! :Y)

[ afbeelding ]
Zou eten. Nu.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_193110114
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:10 schreef minilot het volgende:
Oooh, zeker mooie falafels! Ik wil ze! :9
Wat zijn dat voor sausjes, @:Farenji? :)
Baba ganoush en tomaten bruschetta, gewoon van de supermarkt.
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:13:53 #96
370431 drakin
vurig typje
pi_193110118
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:07 schreef Farenji het volgende:
Misschien vinden sommige mensen dit valsspelen, maar wat ik heb gemaakt is toch echt (zelf) gehakt en ik heb er ook nog ballen van gedraaid, dus ik vind mijn falafel uitermate goed hier passen.

Het begint met droge kikkererwten en tuinbonen die ik een nacht in de week heb gezet.

[ afbeelding ]

Een shitload aan kruiden, oa koriander, bosui, knoflook, komijn erbij.

[ afbeelding ]

En hier wordt het dus gehakt!

[ afbeelding ]

Ballen van draaien, in de frituur, en kijk eens wat mooi...

[ afbeelding ]

Olijven, feta, pitabrood en sausjes erbij! :Y)

[ afbeelding ]
Gehakt is gehakt en vegetarisch gehakt was toegestaan, en jij draait ook nog zelf gehakt, echt CUL dus ^O^
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_193110205
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Zou eten. Nu.
Echt hè? :9
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:21:52 #98
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193110290
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:11 schreef Hupje het volgende:
Wij aten spinazie-gehakt balletjes (met spaghetti met tomatensaus met groenten). De ideale manier om kleine kinderen spinazie te laten eten zonder knoeien, wat mij betreft.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In het echt zag het er wel appetijtelijker uit dan op de foto… :')
Kijk, zie! Spinazie, gehakt, ballen, spaghetti :) Godenvoer! :)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 13 mei 2020 @ 21:21:56 #99
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193110294
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:07 schreef Farenji het volgende:
Misschien vinden sommige mensen dit valsspelen, maar wat ik heb gemaakt is toch echt (zelf) gehakt en ik heb er ook nog ballen van gedraaid, dus ik vind mijn falafel uitermate goed hier passen.

Het begint met droge kikkererwten en tuinbonen die ik een nacht in de week heb gezet.

[ afbeelding ]

Een shitload aan kruiden, oa koriander, bosui, knoflook, komijn erbij.

[ afbeelding ]

En hier wordt het dus gehakt!

[ afbeelding ]

Ballen van draaien, in de frituur, en kijk eens wat mooi...

[ afbeelding ]

Olijven, feta, pitabrood en sausjes erbij! :Y)

[ afbeelding ]
Deze ziet er tot nu toe het beste uit wat mij betreft.
Krijg er spontaan trek van.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193110363
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 21:07 schreef Farenji het volgende:
Misschien vinden sommige mensen dit valsspelen, maar wat ik heb gemaakt is toch echt (zelf) gehakt en ik heb er ook nog ballen van gedraaid, dus ik vind mijn falafel uitermate goed hier passen.

Het begint met droge kikkererwten en tuinbonen die ik een nacht in de week heb gezet.

[ afbeelding ]

Een shitload aan kruiden, oa koriander, bosui, knoflook, komijn erbij.

[ afbeelding ]

En hier wordt het dus gehakt!

[ afbeelding ]

Ballen van draaien, in de frituur, en kijk eens wat mooi...

[ afbeelding ]

Olijven, feta, pitabrood en sausjes erbij! :Y)

[ afbeelding ]
De falafel die ik tot nu toe heb gegeten was op 1 uitzondering na gewoon vies. Zacht, zompig en zo. Eén keer heerlijke gehad met een beetje een bite in de korst en goed gekruid. Die van jou lijken daarop _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')