quote:
Op vrijdag 8 mei 2020 14:29 schreef herverwijderd het volgende:Ik weet dat er mensen zijn die helemaal lyrisch zijn over het thuiswerken, maar ik word redelijk somber van het vooruitzicht nog 4 maanden vanuit mijn woonkamer te moeten werken.
quote:
Op vrijdag 8 mei 2020 17:21 schreef xFriendx het volgende:Scheelt misschien ook wel hoe je werkt. Las iemand over werken in de woonkamer. Kan mij voorstellen dat privé en werk dan sneller in elkaar over loopt en het lastiger is OK dan de uit knop te vinden. Ik heb zelf de pc op een aparte kamer staan dus kan het prima scheiden fysiek en mentaal.
quote:
quote:
Op vrijdag 8 mei 2020 19:36 schreef Injetta het volgende:Dit...
Wij krijgen ook de boodschap dat op kantoor werken nog lang niet aan de orde is...
Echt... ik ben er al zo klaar mee en dan nog maanden zo door. Ik word echt moedeloos.
En ja... er zijn ook collega’s die heel opgewekt en fris en fruitig het fantastisch vinden. Dat maakt me nog moedelozer. Straks krijgen dit soort geluiden de overhand en zit ik de rest van mijn werkleven op de bank op mijn laptopje te werken. Geen afwisseling van omgeving meer. Dag in dag uit exact hetzelfde....

Ja, hoi, dag. Dit hier is allemaal herkenbaar.
Werk zelf nu 8 weken thuis alweer (geen idee, tijd verloren, gaat zo snel). De medewerkers bij ons werken al een jaar regelmatig thuis (parttimer 1 dag pw, fulltimer 2 dagen pw). Staf en management mochten niet thuiswerken vanwege altijd op kantoor moeten zijn voor aansturing (management) en ondersteuning/advisering (staf).
Ik val onder die laatste groep, dus heb nooit thuis gewerkt voor dit gedoe op ons af kwam razen.
Was even schakelen. Ben niet echt groot fan geworden van thuis werken. Woon in een klein appartement, geen medebewoners, dus zit al 8 weken zo goed als opgesloten. Zo nu en dan eens wandelen, boodschappen, joggen. Vrienden en familie wonen buiten de provincie dus ik heb echt amper contacten gehad de afgelopen weken, buiten de verplichte Skype-sessies en conference calls met collega's uiteraard. Afgelopen week pas voor het eerst echt met vrienden afgesproken; komend weekend even naar mijn ouders.
Kijk, ik zeg niet dat we massaal weer op kantoor moeten gaan werken of moeten willen gaan werken, maar voor mensen zoals ik (alleenstaand/alleenwonend, klein appartement zonder aparte werkruimte) is het soms lastig geconcentreerd en gemotiveerd te blijven zonder de dagelijkse contacten die ik 40 uur per week had. Kantoor was voor mij toch een soort uitlaatklep voor sociale contacten. Niet dat ik verder een groot sociaal leven heb ofzo.
Plus handig dat mijn sportschool zowat naast mijn werk zat, expres voor uitgekozen. Weer een reden extra om op kantoor te komen. 
Ik weet bijna 100% zeker dat mijn werkgever (grote Rijksoverheidsorganisatie) thuiswerken zal blijven stimuleren en toestaan. Ook voor management en staf. Op zich geen probleem mee; overheid moet het goede voorbeeld geven, vind ik.
Maar zelf zou ik het toch niet erg vinden om zo nu en dan toch eens op kantoor te moeten/mogen opdraven. Ik zou bijna zeggen:
mogen opdraven.
Ik denk dat de toekomst (bij ons zo en zo, en misschien bij andere kantoorgerichte banen ook wel) wel meer richting thuiswerk gaat, vaker zal voorkomen. Beter voor milieu ook, beter voor de gezondheid (nu met de Corona), minder verkeer, minder druk in OV. Je kunt zelfs spelen met de werkdagen, b.v. halve werkdag op kantoor, zodat je buiten de spits kunt reizen als je met OV moet.
Mijn werkgever heeft prima gefaciliteerd wat betreft thuis werk hoor: ze stelden extra (tweede) beeldschermen ter beschikking (veel mensen werken standaard met 2 schermen naast elkaar) die op kantoor gebruikt werden en ze stelden zelfs de bureaustoelen beschikbaar die op kantoor stonden te verpieteren (en regelmatig waren afgestemd op de "eigenaar" van de stoel). Prima dus.
Ik heb geen van beide aangenomen trouwens, ik heb geeneens plek voor een tweede beeldscherm of extra bureaustoel (heb zelf al een bureaustoel) in mijn flat.
Dus, ik denk dat wij tot minstens september blijven thuiswerken. Geen probleem mee op zich, alles voor het grotere goed (minder besmettingen en overlijdens), ik offer me wel op, maar soms snak ik toch wel naar wat meer sociaal contact. Skype, conference call, telefoon voldoen allemaal toch niet. Gewoon de kantoorhumor, beetje plagen, geinen, koffieleuten.
Ideaal zou zijn bv. 2 dagen kantoor en 3 thuis, of andersom. De komende maanden (tot september) ga ik echter uit van zoveel mogelijk thuis tenzij echt noodzakelijk om op kantoor te komen. Ik moet toch regelmatig overleggen met staf/management, andere kantoren en hoofdkantoor. Vraag is of dat weer opgestart gaat worden. Hoeft niet per sé, maar ik zou het niet zo erg vinden om zo nu en dan toch weer eens even langs te mogen komen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.