Akkoord. Heeft totaal geen raakvlakken/overlap qua klanten, omzet, werksoort.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:20 schreef Heph844 het volgende:
Wat vind je huidige werkgever van dit plan?
Kan me wel voorstellen dat een werkgever er niet echt op zit te wachten dat je een grote klus erbij doet naast fulltime dienstverband. Klinkt niet als twee uurtjes werk in de week zo'n project (maar daar kan ik me in vergissen).quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:24 schreef blomke het volgende:
Akkoord. Heeft totaal geen raakvlakken/overlap qua klanten, omzet, werksoort.
Ik kan/zou er vrije dagen voor opnemen. Gat wel om 3 weken, 120 full time uren, in de opstartfasequote:Op donderdag 7 mei 2020 20:03 schreef Accordtje het volgende:
Kan me wel voorstellen dat een werkgever er niet echt op zit te wachten dat je een grote klus erbij doet naast fulltime dienstverband. Klinkt niet als twee uurtjes werk in de week zo'n project (maar daar kan ik me in vergissen).
Of heeft je werkgever daar ook geen moeite mee?
Een werkgever heeft zich niet met je vrije tijd te bemoeien.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:03 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Kan me wel voorstellen dat een werkgever er niet echt op zit te wachten dat je een grote klus erbij doet naast fulltime dienstverband. Klinkt niet als twee uurtjes werk in de week zo'n project (maar daar kan ik me in vergissen).
Of heeft je werkgever daar ook geen moeite mee?
Wel als het de Arbeidsomstandighedenwet raakt wellicht?quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Een werkgever heeft zich niet met je vrije tijd te bemoeien.
Welke optie 2? Er staat een lijstje met vragen, geen opties, of mis ik iets?quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:09 schreef sanger het volgende:
Optie 2 is eigenlijk de beste.
Qua inkomst e nbelasting maakt het niet veel uit. Uiteindelijk gaat het op een grote hoop en wordt alles berekend.
Bij optie 2 kun je over het algemeen een wat hoger tarief vragen. Daarnaast kun je mogelijk nog wat aftrekposten gebruiken (let goed op de criteria).
BTW breng je dan in rekening en draag je af aan de Belastingdienst.
Declareren? Factureren.quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:05 schreef blomke het volgende:
1) Wat is nou een slimme manier om deze nevenwerkzaamheden financieel zo gunstig mogelijk uit te voeren?
2) KVK aanvragen en als ZZP-er (naast 100% loondienst!) extra uren declareren?
3) Hoe met BTW om te gaan?
4) Wat is een beetje normaal ZZP-tarief voor een procestechnoloog met 25 jaar ervaring??
Ah ok, dus meer in plaats van dan ernaast is het dan? Wellicht is dat niet zo'n issue dan nee.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:05 schreef blomke het volgende:
Ik kan/zou er vrije dagen voor opnemen. Gat wel om 3 weken, 120 full time uren, in de opstartfase
Een beding m.b.t. nevenactiviteiten bestaat niet voor de kat z'n viool.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:06 schreef PzKpfw het volgende:
Ligt eraan of je een verbod op nevenactiviteiten hebt getekend.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Zal wel niet van toepassing zijn en anders is de werkgever akkoord gegaan:quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:25 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Een beding m.b.t. nevenactiviteiten bestaat niet voor de kat z'n viool.
Maar met zo'n houding als jij hebt kom je er wel, dan heb je daar totaal geen last van
quote:Op donderdag 7 mei 2020 18:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Akkoord. Heeft totaal geen raakvlakken/overlap qua klanten, omzet, werksoort.
Ja, denk het ook.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 07:43 schreef baskick het volgende:
Zal wel niet van toepassing zijn en anders is de werkgever akkoord gegaan:
Tot op zekere hoogte. Dit werk doen in plaats van vrije dagen op te nemen (ter ontspanning/vakantie) kan wel degelijk invloed hebben op TS zijn prestaties bij de eigen werkgever. Werkgever zou het daarom in de sommige gevallen echt wel kunnen verbieden.quote:Op donderdag 7 mei 2020 20:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
ja zeker naast een dienstverband wel.quote:Op donderdag 7 mei 2020 21:32 schreef baskick het volgende:
Eenmalig project bij 1 opdrachtgever? Kan dat legitiem als zelfstandige?
Wat TS in 2) zegt moet hij doen bedoel ikquote:Op donderdag 7 mei 2020 21:32 schreef baskick het volgende:
[..]
Welke optie 2? Er staat een lijstje met vragen, geen opties, of mis ik iets?
Je bent een 'X' aantal uur per week beschikbaar voor je werkgever. Deze heeft zich niet te bemoeien met hoe je je tijd daaromheen inricht.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:25 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Een beding m.b.t. nevenactiviteiten bestaat niet voor de kat z'n viool.
Maar met zo'n houding als jij hebt kom je er wel, dan heb je daar totaal geen last van
Behalve als het van invloed is/kan zijn op je beschikbaarheid voor het werk. Als je een extra baan neemt en daardoor continue oververmoeid bent of zo dan lijkt me dat toch wel iets om het over te hebben.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 10:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je bent een 'X' aantal uur per week beschikbaar voor je werkgever. Deze heeft zich niet te bemoeien met hoe je je tijd daaromheen inricht.
Dan kun je het krijgen van kinderen e.d. ook wel gaan verbieden.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 11:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Behalve als het van invloed is/kan zijn op je beschikbaarheid voor het werk. Als je een extra baan neemt en daardoor continue oververmoeid bent of zo dan lijkt me dat toch wel iets om het over te hebben.
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 11:36 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dan kun je het krijgen van kinderen e.d. ook wel gaan verbieden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |