Die zien vooral geld.quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben blij dat de medische industrie niet zo'n gelaten houding heeft.
Het enige dat telt is dat de mutatie zich makkelijker/sneller verspreidt. Wie besmet raakt ontwikkelt immuniteit tegen beide versies, waardoor de "trage" variant uitsterft. Wanneer men tijdens de besmettelijke periode snel zwaar ziek wordt zal dat de verspreiding afremmen, maar als men pas 1-2 weken na de incubatieperiode ernstig ziek wordt, zoals bij dit virus, zal een mildere variant weinig evolutionair voordeel hebben.quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom zou een dergelijke mutatie er komen? Ten eerste lijkt het coronavirus veel minder te muteren dan influenza virussen. Ten tweede is het evolutionair gezien beter voor virusses dat ze in een minder dodelijke variant muteren. Dat is dan ook wat meestal gebeurd.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 22:52 schreef speknek het volgende:
Bert Slagter is uit mijn studiejaar. Ik denk dat ik een keer een project met hem gedaan heb? (Weet het niet zeker, een Bert met een redelijk succesvol eigen bedrijf dus het moet haast wel, maar zijn gezicht komt me niet meer bekend voor 15 jaar later). Aardige, maar beetje snelle gozer toen als het hem is. Informatica was ook toen overigens geen onderdeel van Wiskunde. Onderdeel van het departement Wiskunde en Informatica en afgeleide van Wiskunde ja, maar wiskundige is wel een aardige stretch.
twitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 23:29:147/ Vraag: Mag ik dan worden aangekondigd als "de wiskundige"?
Ik ben in mijn dagelijks werk voortdurend bezig met oplossen van wiskundige problemen en toepassen van wiskundige kennis. Maar niet afgestudeerd of gepromoveerd in de wiskunde. Ben je dan wiskundige? https://t.co/fbGHsUwqL6 reageer retweet
twitter:bslagter twitterde op donderdag 07-05-2020 om 23:29:159/ Intermezzo: Wat overigens interessant is voor alle afgestudeerden die zich 'wiskundige', 'econoom' of 'viroloog' noemen. Hoe diep en actueel is je kennis eigenlijk over dat hele gebied? 🤔 reageer retweet
Teveel afstand gehouden.quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:46 schreef RipCity het volgende:
In belgie weten ze het ook niet meer: https://www.hln.be/in-de-(...)e-dacht-ik~ac29c663/
Wel immuun, niet immuun etc.
Knap staaltje redeneren zeg. Of liever: hier stel je een compleet onbegrip van evolutie/selectie ten toon door oorzaak en gevolg om te draaien en aan evolutie als proces een kennelijk bewustzijn en intentie toe te kennen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:02 schreef Jaeger85 het volgende:
Ten tweede is het evolutionair gezien beter voor virusses dat ze in een minder dodelijke variant muteren. Dat is dan ook wat meestal gebeurd.
Niet per se, maar dat is wel het meest wenselijke scenario.quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:45 schreef crystal_meth het volgende:
Wie besmet raakt ontwikkelt immuniteit tegen beide versies, waardoor de "trage" variant uitsterft
Knap staaltje in de ruimte lullen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:08 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Knap staaltje redeneren zeg. Of liever: hier stel je een compleet onbegrip van evolutie/selectie ten toon door oorzaak en gevolg om te draaien en aan evolutie als proces een kennelijk bewustzijn en intentie toe te kennen.
twitter:op1npo twitterde op donderdag 07-05-2020 om 23:39:02Healthclubeigenaar @Noortje78: “Wij gaan 1 juni open.” @ArieBoomsma:"Alle grote sportscholen en de grote ketens zijn er klaar voor om op 1 juni open te gaan en dat gaan ze ook doen." #Op1 https://t.co/RopudBi7HF reageer retweet
Nee, hij schreef. "dat is evolutionair gezien beter... dat is dan ook wat meestal gebeurt". de gevallen waarin dat niet gebeurt zullen niet heel wijd verspreid raken en lang niet altijd gedocumteerd worden, dat op die ("evolutionair gunstige") manier muteren vaker gebeurt kun je dus helemaal niet stellen en zeker niet dat het om die reden vaker zou gebeuren.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:11 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Knap staaltje in de ruimte lullen.
Hij zegt een virus dat minder dodelijk is gaat sneller rond.
Ja geweldig.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:14 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nee, hij schreef. "dat is evolutionair gezien beter... dat is dan ook wat meestal gebeurt". de gevallen waarin dat niet gebeurt zullen niet heel wijd verspreid raken en lang niet altijd gedocumteerd worden, dat op die manier muteren vaker gebeurt kun je dus helemaal niet stellen en zeker niet dat het om die reden vaker zou gebeuren.
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:12 schreef Gehrman het volgende:
twitter:op1npo twitterde op donderdag 07-05-2020 om 23:39:02Healthclubeigenaar @:Noortje78: “Wij gaan 1 juni open.” @:ArieBoomsma:"Alle grote sportscholen en de grote ketens zijn er klaar voor om op 1 juni open te gaan en dat gaan ze ook doen." #Op1 https://t.co/RopudBi7HF reageer retweet
Ja of met pinten in plaats van halters hijsen in de kroeg.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:14 schreef PP_Sound het volgende:
Dat ga je krijgen nu. een sportschool in de buitenlucht zou met 1.5m ertussen mogen.
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jouw tekstbegrip bepaald niet dus.
Maar echt, rij gelijk die tractor ff de tweede kamer in volgende keer..quote:
Belachelijk inderdaad. Je mag je klem zuipen in de kroeg als er maar afstand wordt gehouden. Lekker afstand houden met 15 dronkenlappen in je kroeg.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:18 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja of met pinten hijsen in de kroeg.
Wel reserveren uiteraard.
Waarom heb je jezelf zoveel hoger zitten dan anderen? Waarom zou jij wel op een (sterke) toename van besmettingen kunnen reageren met vernieuwde terughoudendheid maar anderen niet?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:18 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat 'spoorboekje' een dom besluit. Mensen zien dit, onterecht, als beloftes.
Als er weer meer besmettingen komen, en we moeten weer een stap terug, dan krijgen we wrs veel protesten, of erger.
Het lijkt er hier dan ook niet om te gaan individuele of kleinschalige besmettingen compleet te voorkomen maar grootschalige verspreiding tegen te gaan en contact tracing in geval van besmetting/overdracht mogelijk te maken door middel van tracking/reserveringen.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:20 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Belachelijk inderdaad. Je mag je klem zuipen in de kroeg als er maar afstand wordt gehouden. Lekker afstand houden met 15 dronkenlappen in je kroeg.
Ja, dus en nu? Tuurlijk heeft hij een punt, alles grijpt in elkaar. Maar terwijl doet hij er niks aan toch?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 00:29 schreef -Chakotay- het volgende:
Echt een must see dit.
Oprechtemundo een goed stukje beeldmateriaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |