quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:24 schreef Asap het volgende:
[..]
Tussenstand 2020:
pipster 18
Sabata 17
Asap 14
Burnett 12
Sands 12
Starflyer 8
Karstman 6
Jor_Dii 5
FireFox1 4
drakin 3
Salina 3
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
Abdoe 2
ok01 1
quote:
Speelt Herbert Grönemeyer hier ook in mee?quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:43 schreef Sabata het volgende:
[..]
Tussenstand 2020:
pipster 18
Sabata 17
Asap 14
Burnett 12
Sands 12
Starflyer 8
Karstman 6
Jor_Dii 5
FireFox1 4
drakin 3
Salina 3
Abdoe 3
Max23 2
sjoemie1985 2
hornage 2
Sarabi 2
ok01 1
Prochnow is inderdaad verreweg de bekendste naam in de cast. De overige acteurs zijn voor mij persoonlijk ook bekend, als fervent kijker van Duitse krimi;s, zoals Klaus Wenneman, Uwe Ochsenknecht, Oliver Stritzel, Heinz "Hau drauf" Hoenig of Jan Fedder. Maar goed, das ist ja ein zu kleines publikum oder wat ?
Nope.quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:35 schreef Sabata het volgende:
Hmm, blood diamond? Leo Di Caprio en Djimon Housou?
quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:44 schreef Asap het volgende:
Constant Gardener
Ralph Fiennes
Rachel Weisz
Pete Postlewaite
Hehe iddquote:Op donderdag 7 mei 2020 19:15 schreef Sabata het volgende:
Dat klinkt heel erg als Blade, heb Don LaFontaine ooit die trailer voor horen lezen, die man kon zelfs het oplezen van een telefoon boek nog spannend maken
quote:Op donderdag 7 mei 2020 19:31 schreef Sabata het volgende:
Wesley Snipes, Kris Kristofferson en Steven Dorff
Hahaha, is dat een smartphone typo Asap? Hij is wel goed overigens (Angry ipv Angst)quote:
quote:Op donderdag 7 mei 2020 23:46 schreef Sabata het volgende:
Volgens mij iig The Rock en The Wicker Man. Rest moet ik morgen even over nadenken
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 07:55 schreef Sands het volgende:
Ik trap wel af.
1. Ghost Rider
3. The Rock
4. Con air
5. The Wickerman
9. It Could happen To You
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 09:48 schreef Sabata het volgende:
6. Face/Off
10. Moonstruck
7 dacht ik eerst ghostrider, maar die hebben we al, rest weet ik even niet, ook niet na een nachtje slapen
quote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 11:38 schreef FireFox1 het volgende:
Matthew McConoaughey en Bryan Cranston, The Lincoln Lawyer.
Ik reken het goedquote:
quote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 15:16 schreef Abdoe het volgende:
Dat lijkt mij Laputa/Castle in the Sky, één van mijn favoriete Miyazaki films.
quote:
Tussenstand 2020:quote:
quote:Op vrijdag 8 mei 2020 18:14 schreef Sabata het volgende:
Ach f..., het is idd de verkeerde. Peter "Robocop" Weller
quote:
Is niet iedereen als kind geïndoctrineerd met Steven Seagal en dergelijke? Of was dat alleen bij mij?quote:Op vrijdag 8 mei 2020 23:10 schreef Burnett het volgende:
[..]
10 is voor deze c-acteur best veel...(qua parate kennis...)
5/10quote:Op vrijdag 8 mei 2020 23:19 schreef pipster het volgende:
Under Siege 1 en 2
The Glimmer man
The Keeper
Huppeldepup Justice
En Machete natuurlijk.
quote:
10/10quote:Op vrijdag 8 mei 2020 23:30 schreef Sabata het volgende:
Marked for Death (heerlijk clipje met limburgse nasynchronisatie)
On Deadly Ground (michael caine als tegenspeler
Pistol Whipped (roel reiné als regisseur)
Executive Decision (enige waar ie voortijdig is afgeknald) Nee nee hij offerde zichzelf op voor het team
Exit Wounds (enige boekverfilming van Seagal)
Zijn we er dan?
Ik kom morgen weer even kijken hoe ver we zijn.quote:Op zaterdag 9 mei 2020 11:34 schreef Sabata het volgende:
Maar goed, van Seagal naar SciFi
In de Alien films komen een aantal androids voor met een Alfabetische Tic. Noem mij vier acteurs(m/v) die een android in een Alien film speelden (en als je het nog weet hun naam in de film)
Opgegroeid met Seagalquote:Op zaterdag 9 mei 2020 10:08 schreef Burnett het volgende:
Is niet iedereen als kind geïndoctrineerd met Steven Seagal en dergelijke? Of was dat alleen bij mij?
Mijn broer was een enorme fan. Zelfs een clinic in Parijs van hem bezocht...
Veel titels waren weg gezakt.
quote:Op zaterdag 9 mei 2020 16:42 schreef Asap het volgende:
Lance Henriksen als Bishop
Winona Ryder
Ian Holm
Niet alleen als Davidquote:Op zaterdag 9 mei 2020 13:58 schreef Sabata het volgende:
[..]
David in Prometheus en Alien Convenant
1/4
Ook te lang geleden gezien...quote:Op zaterdag 9 mei 2020 17:45 schreef Sands het volgende:
Hard Target
John Woo
Iemand anders mag hem inkoppen
Sorry ook geen ideequote:Op zaterdag 9 mei 2020 17:45 schreef Sands het volgende:
Hard Target
John Woo
Iemand anders mag hem inkoppen
Hier ook. Universal Soldier (de eerste was nog best ok) en Black Eagle waar JCVD eigenlijk een bijrol heeftquote:Dan wel weer grappig dat er een paar van JCVD klaar liggen om bekeken te worden alhier.
Universal soldier was vroeger 1 van mijn favorieten, Dolph Lundgren ook erg cool in deze filmquote:Op zaterdag 9 mei 2020 22:39 schreef Sabata het volgende:
[..]
Sorry ook geen idee
[..]
Hier ook. Universal Soldier (de eerste was nog best ok) en Black Eagle waar JCVD eigenlijk een bijrol heeft
Christopher Lee? Echt geen ideequote:Op zaterdag 9 mei 2020 22:57 schreef Asap het volgende:
Acteur die vooral bekend door zijn rol in een filmreeks als de ondode bad guy
quote:
Die ken ik idd, ik dacht altijd dat hij Nederlands was: Arnold Vosloo (blijkt een Afrikaner te zijn geweest tot zijn naturalisatie tot US Citizen)quote:Op zaterdag 9 mei 2020 22:57 schreef Asap het volgende:
Acteur die vooral bekend door zijn rol in een filmreeks als de ondode bad guy
En hem ken ik ook, Sven Torsson oidquote:Op zaterdag 9 mei 2020 23:36 schreef Asap het volgende:
[..], je kent hem zeker wel en de film serie ook. Beetje Indiana Jones reeks.
Andere bekende, Deense acteur/ bodybuilder die in heel veel actiefilms speelt. Vaak met Arnie.
quote:Op zondag 10 mei 2020 10:33 schreef Sabata het volgende:
[..]
Die ken ik idd, ik dacht altijd dat hij Nederlands was: Arnold Vosloo (blijkt een Afrikaner te zijn geweest tot zijn naturalisatie tot US Citizen)
[..]
En hem ken ik ook, Sven Torsson oid
Dat is hem dus wél, net gisteren gekekenquote:Op zondag 10 mei 2020 19:31 schreef dyonvbaal het volgende:
onderzeeër films... Ken er maar 2 en volgens mij zijn die het alle 2 niet,
The hunt for the red october
quote:Op zondag 10 mei 2020 20:04 schreef Starflyer het volgende:
Sean Connery
Alec Baldwin
James Earl Jones
Nieuwe vraag?quote:Op zondag 10 mei 2020 20:04 schreef Starflyer het volgende:
Sean Connery
Alec Baldwin
James Earl Jones
Mobiel zie ik de link nietquote:Op zondag 10 mei 2020 21:16 schreef Sabata het volgende:
[..]
Wel grappig. Ik geef één enorme hint (linkje met de naam Scott Glen erin) en één subtiele (Sven Torsson zit naast Hard Target ook in Red October als zingende Bootsjunge) en niemand die m oppikt
Inception?quote:Op maandag 11 mei 2020 13:10 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Mobiel zie ik de link niet
En Sven Torsson zegt me zo niets.
Dus maar de namen genoemd die ik wel weet.
Graag film en 5 namen
[ afbeelding ]
Yepquote:
En Fox maakt hem af.quote:Op maandag 11 mei 2020 13:11 schreef FireFox1 het volgende:
Inception
Leo DiCaprio
Tom Hardy
Chris Nolan
Ellen Page
Cillian Murphy
quote:"I wish I knew how to quit you"
quote:“A million dollars isn't cool. You know what's cool? A billion dollars.”
quote:"I'm walking here! I'm walking here!"
quote:"A boy's best friend is his mother."
quote:"Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!"
Ah, zover was ik ook...quote:Op maandag 11 mei 2020 16:00 schreef pipster het volgende:
1 ???
2 ???
3 Midnihgt Cowboy
4 Psycho
5 Dr Strangelove or how i stopped worrying and loved the bomb
3/5quote:Op maandag 11 mei 2020 16:00 schreef pipster het volgende:
1 ???
2 ???
3 Midnihgt Cowboy
4 Psycho
5 Dr Strangelove or how i stopped worrying and loved the bomb
quote:
4/5quote:
Sands +1quote:
quote:Op maandag 11 mei 2020 20:08 schreef Sabata het volgende:
Haha, Mean Machine (engelse kopie van the longest yard)
quote:
Was ook mijn gok geweestquote:
9/10quote:Op maandag 11 mei 2020 21:39 schreef Sabata het volgende:
Transporter 1 tm 3
The Expendables 1 tm 3
Parker
Blitz
The Bank Job
10/10quote:
quote:
Mijn kennis hier is beperkt tot het snel beantwoorden van de vragen voordat de echte kenners langskomen.quote:
Deze zal ik dus helaas niet kunnen beatwoorden.quote:Op maandag 11 mei 2020 22:19 schreef Sabata het volgende:
Ik raap ze graag op
We gaan naar Frankrijk. Vijf films met deze man graag
[ afbeelding ]
Hehe moet ik ook vaak genoegquote:Op maandag 11 mei 2020 22:21 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mijn kennis hier is beperkt tot het snel beantwoorden van de vragen voordat de echte kenners langskomen.
Dat is ook kennis. En ik word ook een dagje ouderquote:Op maandag 11 mei 2020 22:21 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mijn kennis hier is beperkt tot het snel beantwoorden van de vragen voordat de echte kenners langskomen.
Ditquote:Op maandag 11 mei 2020 22:30 schreef Abdoe het volgende:
Ik trap wel af met Pierrot le fou. Verder kan ik even niet opkomen, misschien later.
Idem voor mij, Franse film kennis is beperktquote:Op maandag 11 mei 2020 22:23 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Deze zal ik dus helaas niet kunnen beatwoorden.
Pierrot Le Fou was inderdaad zijn doorbraak. 1/5quote:Op maandag 11 mei 2020 22:30 schreef Abdoe het volgende:
Ik trap wel af met Pierrot le fou. Verder kan ik even niet opkomen, misschien later.
We gaan het wel proberen, hè? Desnoods met tips. Ik vind dit wel weer eens een leuke vraag eigenlijk.quote:Op maandag 11 mei 2020 22:55 schreef Sabata het volgende:
Ik kijk wel morgen of ik het te moeilijk heb gemaakt
Dat is voor iedereen anders. Ik kan bijv. makkelijk 30 Hitchcocks oplepelen. Maar als ik die vraag hier stel zijn we waarschijnlijk 3 dagen bezigquote:Op dinsdag 12 mei 2020 07:57 schreef Salina het volgende:
Ik wou net schrijven dat de vragen van de laatste dagen echt veel te moeilijk voor mij zijn, met al die Hollywoodfilms.
Ik ben meer van de filmhuis en de klassiekers. En dat is ook alweer jááren geleden, dat ik alles nog uit mijn hoofd wist op te noemen.
Nu komt er opeens een vraag met Belmondo voorbij. Misschien ken ik er nog wel een paar.
Maar al die vragen over tekenfilms, populaire Hollywood en dergelijke zijn echt veel te moeilijk; de meeste films heb ik geeneens gezien zelfs.
Hoe kun je nu 10 films met Steven Seagal uit je kop kunnen oplepelen?
Breathless was gebaseerd op een verhaal van Truffaut, maar Belmondo heeft idd een film met hem gemaakt en Catherine Deneuve als tegenspeelster. Veel later kreeg deze film als Original Sin een remake met Banderas en Joliequote:vast wel een film van Jean-Francois Truffaut.
Ja, dank je, ik heb die film wel gezien denk ik. Komt me bekend voor. Maar ken je dat gevoel dat je het antwoord weet...maar toch net niet?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 09:41 schreef Sabata het volgende:
[..]
Breathless was gebaseerd op een verhaal van Truffaut, maar Belmondo heeft idd een film met hem gemaakt en Catherine Deneuve als tegenspeelster. Veel later kreeg deze film als Original Sin een remake met Banderas en Jolie
Dat is de remake met Richard Gerequote:
Belmondo heeft Cyrano ook gespeeld, maar dan op het toneel, terwijl Depardieu idd de film voor zijn rekening nam.quote:Op maandag 11 mei 2020 22:36 schreef Asap het volgende:
Hij heeft wel een neus om in Cyrano te spelen
Maar dat was Depardieu...
Klopt Salina. Drie keer zelfs:quote:Ik denk/gok dat hij ook wel heeft gespeeld in een film van Melville. Meer zijn genre in ieder geval. Beetje misdaad/politie/actie.
Ik was waarschijnlijk huilend in een hoekje gaan zitten als niemand deze geweten hadquote:
Nee dit was te moeilijk idd, Le Professionel ziet er tof uit, ga ik binnenkort ff kijken.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:35 schreef Sabata het volgende:
Persoonlijk ben ik niet eens door Belmondo zelf aan zijn films blijven hangen, maar wel door de geweldige muzikale ondersteuning van Michel Colombier, Ennio Morricone en Vladimir Cosma.
Deze komt uit l'Alpageur (The Hunter)
Chi Mai (uit Le Professional)
Le Marginal (waar Henri Silva ook in zat)
Sorry man.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 11:37 schreef Sabata het volgende:
maar goed, hij was helaas te moeilijk merk ik.
Green Cardquote:
Iets met Cleopatra?quote:
Cyrano the Bergeracquote:Op dinsdag 12 mei 2020 09:56 schreef Sabata het volgende:
[..]
Belmondo heeft Cyrano ook gespeeld, maar dan op het toneel, terwijl Depardieu idd de film voor zijn rekening nam.
quote:
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:15 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Iets met Cleopatra?
Ook nog My Father, the Hero (EN en FRA)
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:21 schreef pipster het volgende:
Asterix & Obelix op de Olympische Spelen, Cleopatra, bij de Britten en Ceasar.
The Man in the Iron Mask
quote:
10 toch nu al?quote:
Le retour de Martin Guerre (1982) - IMDbquote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:46 schreef Salina het volgende:
Oh, ik ken echt een hele mooie, ietwat onbekendere film met Depardieu. Maar die titel hè...
Verhaal is als volgt: (bekend verhaal, waargebeurd dacht ik ook; i.i.g. een verhaal dat ook soortgelijk in andere films is verteld).
Verhaal:
Man komt thuis na een oorlog. Vrouw blij. Maar man herkent vrouw niet meer. Of speelt hij het en doet hij alsof? En waarom dan? Dorpsbewoners zijn na thuiskomst van man eerst blij, dan verontwaardigd als hij niemand meer herkent, en emotie veranderd steeds meer naar boos, want man speelt toch een spelletje? Doet hij alsof hij niets meer herkent?
Maar hoe heet deze onbekende prachtfilm toch?
Je hebt gelijk, er waren 2 versies inderdaad...quote:Op dinsdag 12 mei 2020 12:50 schreef Salina het volgende:
[..]
10 toch nu al?
green card
1900 / novecento
cyrano de bergerac
mon pere ce hero
my father the hero
A&O 4x
man in the iron mask
1492 is toch 11 dan?
Dit was de 10e, dus nu aangepast in de score.quote:
Nou nogal, toch eerst research doen voor ik een vraag stel. Zocht eigenlijk gewoon Besson.quote:Op dinsdag 12 mei 2020 13:27 schreef Sabata het volgende:
Instinker, want Gerard Pires is de regisseur, Luc Besson de producent
Dat was Sami Naceri, van de straat geplukt en gaan acteren. Ging helemaal mis, want in de 4e Taxi film was hij zo doorgesnoven dat er meer om hem heen gefilmd werdquote:Op dinsdag 12 mei 2020 13:29 schreef pipster het volgende:
[..]
Nou nogal, toch eerst research doen voor ik een vraag stel. Zocht eigenlijk gewoon Besson.
Maar zo is hij helemaal goed. Weet je de hoofdrolspeler ook nog, die heb ik toch maar weer weggehaald uit de vraag.
Die ehhhh zij je vergeven Pipster, hij is goedquote:Op dinsdag 12 mei 2020 13:39 schreef pipster het volgende:
Was van de week op TV
Ronin, Johnatan Pryce, Robert de Niro, Jean Reno, Sean Bean, Stellan Skarsgard en ehhh.....
En Californication (quote:
Sorry @Sandsquote:Op dinsdag 12 mei 2020 13:03 schreef Asap het volgende:
[..]
Dit was de 10e, dus nu aangepast in de score.
J. C. (Oxnard, 9 september 1954) is een Amerikaans acteur. Hij speelt veelvuldig in horrorfilms en in verschillende series van Star Trek.quote:
John Carpenterquote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:31 schreef pipster het volgende:
[..]
J. C. (Oxnard, 9 september 1954) is een Amerikaans acteur. Hij speelt veelvuldig in horrorfilms en in verschillende series van Star Trek.
Jeffrey Combs. Weyounquote:Op dinsdag 12 mei 2020 14:31 schreef pipster het volgende:
[..]
J. C. (Oxnard, 9 september 1954) is een Amerikaans acteur. Hij speelt veelvuldig in horrorfilms en in verschillende series van Star Trek.
quote:
Jazeker.quote:
quote:Op dinsdag 12 mei 2020 19:01 schreef Burnett het volgende:
It Happened One Night
It's A Wonderful Life
Arsenic And Old Lace
quote:
quote:A weary gunfighter attempts to settle down with a homestead family, but a smoldering settler/rancher conflict forces him to act.
quote:At a remote South American trading port, the manager of an air freight company is forced to risk his pilots' lives in order to win an important contract.
quote:In occupied Berlin, an army captain is torn between an ex-Nazi café singer and the U.S. congresswoman investigating her.
quote:A man from a family of rich snobs becomes engaged to a woman from a good-natured but decidedly eccentric family.
quote:A simple, small town man inherits a massive fortune, making him the target for scammers and publicity-seekers. Overwhelmed by the turn his life has taken, and awoken to another use for his new-found fortune, he makes a momentous decision.
quote:A naive man is appointed to fill a vacancy in the United States Senate. His plans promptly collide with political corruption, but he doesn't back down.
2/2quote:Op dinsdag 12 mei 2020 20:33 schreef Abdoe het volgende:
Mr Smith goes to Washington![]()
De eerste lijkt mij Shane? De rest weet ik niet.
Klopt! De dame is Joan Crawford, één van haar eerste filmrollen.quote:
Close enoughquote:
quote:
quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:16 schreef pipster het volgende:
Sam Neill --> Jurassic Park --> Samuel L. Jackson --> Pulp Fiction --> Christopher Walken --> Blast From the Past --> Brendan Fraser.
Legally blonde? Alicia Silverstone?quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:28 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Welke film, en noem drie acteurs?
We gaan de goede kant op.quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:40 schreef tombolafan het volgende:
Omg
[..]
Legally blondeAlicia Silverstone
![]()
quote:Op woensdag 13 mei 2020 10:41 schreef Karstman het volgende:
Clueless, Alicia Silverstone, Brittany Murphy en Paul Rudd
Hoe die donkere juf heet ben ik kwijt. Stacey Dash kennelijk!
Klopt als een bus, nog 1 naam te gaanquote:
nee.quote:
Cate Blanchett toch?quote:
Jazeker!quote:
De man die ooit de rol van Renard in The world is not Enough liet lopen vanwege theaterverplichtingen. Een gedeelte van die ervaring kon hij in De zaak Alzheimer gebruiken.quote:
We komen dichter, er is ook nog een re-make van gemaakt in 1986.quote:
quote:
quote:
quote:
hahahaquote:
quote:Op donderdag 14 mei 2020 14:34 schreef pipster het volgende:
Sleepy Hollow ... daarna weet ik het niet meer.
quote:
Haha idd, heel veel B-,C- filmsquote:Op donderdag 14 mei 2020 15:32 schreef Karstman het volgende:
Ik heb het even opgezocht omdat ik dacht dat die vent geen werk meer had na Starship Troopers, blijkt dat ie 136 acting credits heeft op imdb.
Over B films gesproken, die krijgt een 2,1quote:Op donderdag 14 mei 2020 15:33 schreef Asap het volgende:
[..], andere was Dracula 3000.
Tussenstand 2020:
Sabata 28
pipster 23
Asap 22
Sands 18
Burnett 12
Starflyer 9
Abdoe 8
Karstman 7
FireFox1 6
Jor_Dii 5