Ik denk nog steeds dat de effectiviteit van de maatregelen niet in verhouding staan met de effecten van het natuurlijke verloop van het virus.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:48 schreef Za het volgende:
„De afvlakking gaat best hard nu.
Het zal naar verwachting nog een klein staartje hebben. Eigenlijk is dit het natuurlijke verloop van een verkoudheidsvirus, wat Covid-19 ook is. We zitten nu in mei en dan dooft de verspreiding van zo’n verkoudheidsvirus langzaam uit.
Wellicht heb je je zelf gemaakte mondkapje verkeerd geplaatst?quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:49 schreef Simmertje het volgende:
Deze bronniveautje hep op facebook gestaan.
Eens, ik twijfel hier zelfs niet aan.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:53 schreef zoost het volgende:
Ik denk nog steeds dat de effectiviteit van de maatregelen niet in verhouding staan met de effecten van het natuurlijke verloop van het virus.
Niemand die dat ontkent, maar de enige reden waarom hij het terug zal draaien is als de nummers echt weer actief stijgen de komende weken. Anders kan hij echt niet aan NL verkopen dat de noodzaak er is om die aangekondigde versoepelingen (waar naar verwachting enorm veel over is gediscussieerd) toch niet door te laten gaan. Dan verliest hij echt een hele hoop good will; word het alleen maar moeilijker om de bevolking onder controle te houden/in toom te houden. Als de enige reden van terugdraaien neerkomt op ''Jaap was het er niet mee eens'' dan gaat dat gewoon niet goed aankomen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:46 schreef Gunner het volgende:
[..]
Helaas kunnen ze dat wel.
https://nos.nl/artikel/23(...)vanzelfsprekend.html
.
[..]
Ik ga vaak uit van het goede in de mens, maar dit blijkt in de praktijk niet altijd op te gaan.quote:Op donderdag 7 mei 2020 13:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niemand die dat ontkent, maar de enige reden waarom hij het terug zal draaien is als de nummers echt weer actief stijgen de komende weken. Anders kan hij echt niet aan NL verkopen dat de noodzaak er is om die aangekondigde versoepelingen (waar naar verwachting enorm veel over is gediscussieerd) toch niet door te laten gaan. Dan verliest hij echt een hele hoop good will; word het alleen maar moeilijker om de bevolking onder controle te houden/in toom te houden. Als de enige reden van terugdraaien neerkomt op ''Jaap was het er niet mee eens'' dan gaat dat gewoon niet goed aankomen.
Mensen zijn niet dom. Ze zien dat er in het buitenland weer steeds meer kan; vaak in landen die harder getroffen zijn en van veel verder moeten komen. Ze zien dat de nummers blijven dalen of op z'n minst stabiel blijven. Op een gegeven moment wil je dan perspectief als bevolking. Die is nu gegeven. No way dat ze nu onwijs veel mensen gaan naaien zonder goede reden.
quote:Nederlandse IC patiënten in Nederlandse en Duitse IC’s
Totaal aantal (bewezen en verdachte) COVID-19 IC-patiënten vandaag: 547
Totaal aantal Nederlandse IC’s met tenminste één bewezen of verdachte COVID-19 patiënt vandaag: 72
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten waarvoor IC-opname nodig was: 2839
Totaal (cumulatief) aantal bewezen of verdachte COVID-19 patiënten met fatale afloop: 741
Topcijfers! Slechts 39 opnamesquote:Op donderdag 7 mei 2020 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Positief geteste personen
41.774* (+455)
Ziekenhuisopnames
11.192 (+39)
Overleden personen
5.288** (+84)
Goed puntquote:Op donderdag 7 mei 2020 14:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ga vaak uit van het goede in de mens, maar dit blijkt in de praktijk niet altijd op te gaan.
Dat is meer dan gisteren pff.... we versoepelen te snelquote:Op donderdag 7 mei 2020 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Positief geteste personen
41.774* (+455)
Ziekenhuisopnames
11.192 (+39)
Overleden personen
5.288** (+84)
Het aantal opnames is opnieuw bemoedigend, maar dat is al een tijdje zo. Het aantal overledenen mag wel eens structureel dik naar beneden.quote:
Zitten cijfers van dinsdag bij. Was een vrije dag.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Dat is meer dan gisteren pff.... we versoepelen te snel
Nee het moet daadwerkelijk een mondkapje zijn.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:02 schreef Slayage het volgende:
Voor wat betreft het verplichte mondkapje in het OV kan ik ook gewoon een vaatdoek gebruiken of een T-shirt of een sjaal? Als het maar je mond en neus bedekt zeg maar.
quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Oh godzijdank ik dacht echt dat de versoepeling te vroeg kwamquote:Op donderdag 7 mei 2020 14:03 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Zitten cijfers van dinsdag bij. Was een vrije dag.
No worries.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:04 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Oh godzijdank ik dacht echt dat de versoepeling te vroeg kwam
En de vervoerder gaat dat beoordelen en naargelang boetes uitdelen of mensen er uit zetten? Wassen neus in the making wat mij betreft..quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee het moet daadwerkelijk een mondkapje zijn.
quote:
Nee toen slechts 36 overledenen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:04 schreef Za het volgende:
[..]
Onvolledig denk ik, dit zijn exact dezelfde cijfers als gisteren?
Sportscholen voor altijd dicht.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:02 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Handhaving lijkt me.quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En de vervoerder gaat dat beoordelen en naargelang boetes uitdelen of mensen er uit zetten? Wassen neus in the making wat mij betreft..
Elke dag heeft nu al een "effect"quote:Op donderdag 7 mei 2020 14:05 schreef Meloewa. het volgende:
Donderdag effect mensen, niet te vroeg juichen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |