abonnement Unibet Coolblue
pi_192993438
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:17 schreef mossad_agent het volgende:
Maar even hoor, .. zelfs als zo'n mondkapje niet goed werkt en bijvoorbeeld maar 25 tot 50 procent virussen uitsluit, als iedereen dat dan heeft is de besmettingskans procentueel toch veel minder?
Het ding is dat afstand houden veel beter is. Als er ip een kleine winst is (zoals je zegt) MAAR daardoor worden mensen veel minder oplettend en houden minder afstand.. dan kan je netto verliezen.
I'm right and you know it
  donderdag 7 mei 2020 @ 13:18:56 #127
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192993591
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 13:06 schreef Aezeal het volgende:

[..]

Ik denk dat Rutten en van Dissel het goed benoemd hebben. Het is HEEEEL dun.
Ik heb hier een tiental peer reviewed papers voor je liggen die op basis van vergelijkbare epidimieen in community settings hebben gemeten dat mondkapjes sterke reductie van de groeifactor teweeg brengen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192993810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 13:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb hier een tiental peer reviewed papers voor je liggen die op basis van vergelijkbare epidimieen in community settings hebben gemeten dat mondkapjes sterke reductie van de groeifactor teweeg brengen.
Die Chinese onderzoeken weer?

En hoe weet je dan dat het aan mondkapjes lag, en niet aan een app of andere maatregelen? En hoe weet je dat mondkapjes effectiever zijn dan anderhalve meter afstand bewaren? Want ook hier hebben we het reproductiegetal flink omlaag gebracht.
pi_192994921
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 13:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die Chinese onderzoeken weer?

En hoe weet je dan dat het aan mondkapjes lag, en niet aan een app of andere maatregelen? En hoe weet je dat mondkapjes effectiever zijn dan anderhalve meter afstand bewaren? Want ook hier hebben we het reproductiegetal flink omlaag gebracht.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2440799/

Uit dit (Nederlands) onderzoek blijkt dat er sterke signalen zijn dat mondkapjes de overdraagbaarheid van luchtwegziektes (zoals griep) verminderd. Marianna van der Sande heeft aan dit onderzoek meegewerkt, destijds was zij hoofd infectieziekten bij het RIVM. Een kanttekening is overigens dat het een vrij kleinschalig onderzoek is en dat niet alles uitgebreid genoeg getest is.

Volgens mij heeft het OMT onder andere op basis hiervan het besluit genomen. Duitsland heeft dit onderzoek ook gebruikt volgens mij.

Of mondkapjes dragen effectiever is dan 1,5m afstand bewaren (of andere maatregelen) weet niemand eigelijk, daar is nog geen onderzoek naar gedaan.
Maar de landen waar mondkapjes in het openbaar gedragen worden, zijn in ieder geval niet hard geraakt door dit virus zoals Singapore, Zuid-Korea en Taiwan. Hier waren opgelegde lockdowns niet eens nodig, ondanks dat de bevolkingsdichtheid enorm hoog is. Of dit komt door de mondkapjes is niet bewezen, maar wel opvallend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Brede_meneer op 07-05-2020 15:21:55 ]
pi_192997107
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 14:54 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2440799/

Uit dit (Nederlands) onderzoek blijkt dat er sterke signalen zijn dat mondkapjes de overdraagbaarheid van luchtwegziektes (zoals griep) verminderd. Marianna van der Sande heeft aan dit onderzoek meegewerkt, destijds was zij hoofd infectieziekten bij het RIVM. Een kanttekening is overigens dat het een vrij kleinschalig onderzoek is en dat niet alles uitgebreid genoeg getest is.

Volgens mij heeft het OMT onder andere op basis hiervan het besluit genomen. Duitsland heeft dit onderzoek ook gebruikt volgens mij.

Of mondkapjes dragen effectiever is dan 1,5m afstand bewaren (of andere maatregelen) weet niemand eigelijk, daar is nog geen onderzoek naar gedaan.
Maar de landen waar mondkapjes in het openbaar gedragen worden, zijn in ieder geval niet hard geraakt door dit virus zoals Singapore, Zuid-Korea en Taiwan. Hier waren opgelegde lockdowns niet eens nodig, ondanks dat de bevolkingsdichtheid enorm hoog is. Of dit komt door de mondkapjes is niet bewezen, maar wel opvallend.
Opvallend?

Japan en China zijn juist wel hard getroffen. Terwijl men ook daar mondkapjes draagt.

Het lijkt dus niet logisch dat Taiwan, Singapore en Zuid-Korea hun succes aan mondkapjes te danken hebben. Eerder aan streng beleid dat we hier niet toe willen passen, zoals privacyverslindende apps en het beleid dat mensen twee weken in quarantine moeten als je het land binnen wil.
pi_192998051
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 17:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Opvallend?

Japan en China zijn juist wel hard getroffen. Terwijl men ook daar mondkapjes draagt.

Het lijkt dus niet logisch dat Taiwan, Singapore en Zuid-Korea hun succes aan mondkapjes te danken hebben. Eerder aan streng beleid dat we hier niet toe willen passen, zoals privacyverslindende apps en het beleid dat mensen twee weken in quarantine moeten als je het land binnen wil.
In China droeg men in december en een groot gedeelte van januari nog geen mondkapjes. Dus dat China hard getroffen is lijkt mij niet vreemd.

Japan is niet hard getroffen, als je het vergelijkt met westerse landen. Ze staan op #32 qua bevestigde besmettingen. Het dodental van Japan valt ook mee, zeker gezien de hoge vergrijzing daar.

[ Bericht 3% gewijzigd door Brede_meneer op 07-05-2020 17:56:50 ]
pi_192999026
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 12:17 schreef mossad_agent het volgende:
Maar even hoor, .. zelfs als zo'n mondkapje niet goed werkt en bijvoorbeeld maar 25 tot 50 procent virussen uitsluit, als iedereen dat dan heeft is de besmettingskans procentueel toch veel minder?
Tot mensen hun mondkapje verkeerd opdoen. Of met hun klauwen aan de besmette kant zitten bij het afdoen en daarna thuis lekker met die handen in hun gezicht gaan zitten. Of een herbruikbaar kapje niet goed wassen. Of snel weer gewend raken aan dichter bij elkaar zitten (want zo zijn we ons leven lang opgevoed) en dus ook zonder mondkapje weer bij elkaar kruipen. Oeps....

Ik vind het een onzinnige maatregel die vooral schijnveiligheid biedt en verkeerd gedrag in de hand werkt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192999223
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 13:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik heb hier een tiental peer reviewed papers voor je liggen die op basis van vergelijkbare epidimieen in community settings hebben gemeten dat mondkapjes sterke reductie van de groeifactor teweeg brengen.
Uit China zeker? :')

Want die waren ook zo eerlijk en betrouwbaar om het virus snel wereldkundig te maken om iedereen te .... oo wacht ..
pi_192999442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 17:50 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

In China droeg men in december en een groot gedeelte van januari nog geen mondkapjes. Dus dat China hard getroffen is lijkt mij niet vreemd.
Je trekt een één op één relatie tussen mondkapjes en het wegblijven van besmettingen.

China is een land waar men meer gewend is aan het dragen van mondkapjes. Maar omdat ze dat in december en januari niet zouden doen, kon corona om zich heen grijpen en zelfs vanaf daar de hele wereld over gaan.

Heb je daar een bron van? Dat men in december en januari de mondkapjes wegliet?

quote:
Japan is niet hard getroffen, als je het vergelijkt met westerse landen. Ze staan op #32 qua bevestigde besmettingen. Het dodental van Japan valt ook mee, zeker gezien de hoge vergrijzing daar.
Japan is wel zo hard getroffen dat de regering sprak van een noodsituatie en ook ingrijpende lockdownmaatregelen nam.

De succesvoorbeelden die jij aanhaalt, Singapore, Zuid-Korea en Taiwan, zijn landen waar het normaal is om mondkapjes te dragen. Jij legt dus een verband. Maar het is moeilijk om te bewijzen of het succes daar echt aan het mondkapje lag.

Er zijn namelijk ook andere factoren aan te wijzen waarom ze daar goed gescoord hebben. Zo hadden ze al ervaring met SARS, en hebben ze de boel snel afgesloten en en met apps en quarantine maatregelen genomen die wij niet willen nemen.

Ook is het opvallend dat wij in Nederland, zonder mondkapjes, ook het reproductiegetal snel omlaag hebben gekregen.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 07-05-2020 19:22:53 ]
  donderdag 7 mei 2020 @ 19:13:39 #135
34027 devlinmr
Trolivier
pi_192999477
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 18:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tot mensen hun mondkapje verkeerd opdoen. Of met hun klauwen aan de besmette kant zitten bij het afdoen en daarna thuis lekker met die handen in hun gezicht gaan zitten. Of een herbruikbaar kapje niet goed wassen. Of snel weer gewend raken aan dichter bij elkaar zitten (want zo zijn we ons leven lang opgevoed) en dus ook zonder mondkapje weer bij elkaar kruipen. Oeps....

Ik vind het een onzinnige maatregel die vooral schijnveiligheid biedt en verkeerd gedrag in de hand werkt.
Of,wat nog waarschijnlijker is, 1 niet herbruikbaar kapje kopen en daar weken mee doen zonder het überhaupt ooit schoon te maken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_192999517
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2020 18:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tot mensen hun mondkapje verkeerd opdoen. Of met hun klauwen aan de besmette kant zitten bij het afdoen en daarna thuis lekker met die handen in hun gezicht gaan zitten. Of een herbruikbaar kapje niet goed wassen. Of snel weer gewend raken aan dichter bij elkaar zitten (want zo zijn we ons leven lang opgevoed) en dus ook zonder mondkapje weer bij elkaar kruipen. Oeps....

Ik vind het een onzinnige maatregel die vooral schijnveiligheid biedt en verkeerd gedrag in de hand werkt.
Dit.

Op zich is het logisch dat mondkapjes ervoor zorgen dat je niet in iemands gezicht hoest of ademt.

Maar voor het precieze effect zul je inderdaad veel meer naar het gedrag van mensen moeten kijken.
  donderdag 7 mei 2020 @ 19:19:09 #137
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192999608
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:01 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Uit China zeker? :')

Deels. En deels uit de VS
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 7 mei 2020 @ 19:24:58 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_192999728
Soms denk je dat je alles wel gezien hebt qua bezopen jostigedrag, en dan weet zo'n TS je toch weer te verbazen.

In ieder geval ik heb een lekker hippe #fashionfilter gekocht dus ik ga chickies versieren met mijn zwoele ogen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192999797
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je trekt een één op één relatie tussen mondkapjes en het wegblijven van besmettingen.

China is een land waar men meer gewend is aan het dragen van mondkapjes. Maar omdat ze dat in december en januari niet zouden doen, kon corona om zich heen grijpen en zelfs vanaf daar de hele wereld over gaan.

Heb je daar een bron van? Dat men in december en januari de mondkapjes wegliet?
[..]

Japan is wel zo hard getroffen dat de regering sprak van een noodsituatie en ook ingrijpende lockdownmaatregelen nam.

De succesvoorbeelden die jij aanhaalt, Singapore, Zuid-Korea en Taiwan, zijn landen waar het normaal is om mondkapjes te dragen. Jij legt dus een verband. Maar het is moeilijk om te bewijzen of het echt aan het mondkapje lag.

Zo zijn er ook andere factoren aan te wijzen waarom ze daar goed gescoord hebben. Zo hadden ze al ervaring met SARS, en hebben ze de boel snel afgesloten en en met apps en quarantine maatregelen genomen die wij niet willen nemen.

Ook is het opvallend dat wij in Nederland, zonder mondkapjes, ook het reproductiegetal snel omlaag hebben gekregen.
Ik ben zelf Chinees en ben vaak genoeg in China geweest om je te kunnen vertellen dat men doorgaans geen mondkapjes dragen. Tenzij er sprake is van een pandemie, hooikoorts, luchtvervuiling of als je zelf ziek bent. Hetzelfde geldt voor veel andere oost Aziatische landen.

In China was het begonnen, en tijdens de besmettingsgolf was men er nog niet op de hoogte van waardoor het snel kon verspreiden. Mondkapjes werden pas gedragen toen het breed bekend was.

Ook in landen zoals Nieuw-Zeeland is een enorm strenge lockdown en noodtoestand opgelegd, terwijl daar nauwelijks besmettingen zijn. Is dat reden genoeg voor jou om te zeggen dat Nieuw-Zeeland hardgetroffen is? Daar lijkt het op als ik jouw logica volg.
pi_192999923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:28 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Ik ben zelf Chinees en ben vaak genoeg daar geweest om je te kunnen vertellen dat men doorgaans geen mondkapjes dragen. Tenzij er sprake is van een pandemie, hooikoorts, luchtvervuiling of als je zelf ziek bent. Hetzelfde geldt voor veel andere oost Aziatische landen.
Of als je ziek bent. Toch een belangrijke zin. Mondkapjes hebben de corona-uitbraak daar dus niet kunnen stoppen.

quote:
Ook in landen zoals Nieuw-Zeeland is een enorm strenge lockdown en noodtoestand opgelegd, terwijl daar nog nauwelijks besmettingen waren. Is dat reden genoeg voor jou om te zeggen dat Nieuw-Zeeland hardgetroffen is? Daar lijkt het op als ik jouw vreemde logica volg.
Er zal toch wel wat aan de hand zijn als je de noodtoestand uitroept als premier.
Japan declares state of emergency over coronavirus
  donderdag 7 mei 2020 @ 19:39:04 #141
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_193000022
Je zou het de mensen in augustus nog eens moeten vragen. Of ze bij 35° C vrijwillig een sok over hun snoet willen trekken. Maar goed. Ik heb al een mooie besteld. Superhip hebbeding. ^O^
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_193000026
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Of als je ziek bent. Toch een belangrijke zin. Mondkapjes hebben de corona-uitbraak daar dus niet kunnen stoppen.
[..]

Er zal toch wel wat aan de hand zijn als je de noodtoestand uitroept als premier.
Japan declares state of emergency over coronavirus

Lang niet iedereen doet een mondkapje op bij ziekte. Daarnaast kan dit virus verspreid worden zonder dat je symptomen hebt.
  donderdag 7 mei 2020 @ 20:23:30 #143
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_193001082
quote:
7s.gif Op donderdag 7 mei 2020 19:39 schreef Ringo het volgende:
Je zou het de mensen in augustus nog eens moeten vragen. Of ze bij 35° C vrijwillig een sok over hun snoet willen trekken. Maar goed. Ik heb al een mooie besteld. Superhip hebbeding. ^O^
Veel mannen liggen vrijwillig met 35 graden in de rosbief van hun vriendin te snuffelen dus zo'n sok zal nog wel meevallen dan denk ik
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 7 mei 2020 @ 21:09:07 #144
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_193002024
Vrijwillig? Nee!
Drugs are good mkay?
pi_193002765
Lekker zo'n strak elastiekje om je nek bij 30 graden, nog een koortje eraan, en je kan zo uit wandelen met Rutte.
pi_193012781
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 17:44 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Bij sommige mensen is en gaat alles heel moeilijk. Ze willen gewoon dwars liggen en zeuren.
Dit omschrijft mij griezelig acuraat :@
  vrijdag 8 mei 2020 @ 15:20:08 #147
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_193015449
Het argument dat mensen er verkeerd mee omgaan en/of onzorvuldig worden vind ik niet genoeg. Die mensen die onzorgvuldig zijn houden zich vaak nu ook al niet aan de afspraken. Het is een middel wat als extra beveiliging gebruikt kan worden maar dat neemt niet weg dat men zich dan nog steeds aan de afspraken moet houden.
pi_193062152
Ik moet morgen weer aan de bak zijn de mondkapjes nu al verplicht in het ov? Of per 1 juni pas?
pi_193062182
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2020 11:14 schreef bjanaan het volgende:
Ik moet morgen weer aan de bak zijn de mondkapjes nu al verplicht in het ov? Of per 1 juni pas?
1 juni pas
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_193062238
Nu je ze zelf mag maken verwacht ik de meest uiteenlopende creaties aan mondbedekkingen.

Mag de kraag van je t-shirt over je neus ook? Dan wil ik het nog overwegen.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')