abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 9 mei 2020 @ 14:18:31 #126
5428 crew  miss_sly
pi_193031056
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:58 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Maar waarom zou volgens jou een vrouw die eerste man die ik omschreef moeten verkiezen boven die tweede?
Die vraag ontwijk jij.
Mijn punt ermee is dat vrouwen die opties nu eenmaal hebben. En als jij er geld op zou moeten wedden. Wie denk jij dat ze dan zou verkiezen?

Een lelijke man. Ik heb het niet over de gemiddeld uiztiende man. Maar lelijke mannen. Incels dus. Kunnen hun uiterlijk niet meer compenseren behalve met extremere maatregelen. Zoals plastische chirurgie.

Je kunt best talenten hebben. Maar die maken een echt lelijke jongen nog niet sexueel aantrekkelijk(er) voor vrouwen. Ik denk dat je bent gehersendpoeld met fictie. Waar een knappe acteur speelt dat ie een hand of arm mist. En een mooie vrouw wordt daarom verliefd op hem. Dat gaat voor een lelijke man in de praktijk niet op.
Natuurlijk zijn er vrouwen die alleen voor de looks gaan. Maar bovenal wil elk mens iemand waarbij hij/zij zich fijn voelt. Waarbij ze zich geliefd en gewaardeerd voelen. Die hen aan het lachen maakt. Waar ze goed mee kunnen praten. Die hun voorliefde voor Italië deelt. Of juist voor thuis blijven. Waarmee ze een boek kunnen bespreken, of een levensvisie. Die ook van thrillers houdt, of filmhuisfilms. Absoluut niets van boeken wil weten. Heel graag sport. Om vijf uur opstaat om de zonsopgang te bekijken.

Nou ja, allerlei dingen dus. En dan is uiterlijk niet het belangrijkste. Want misschien is het gezicht niet perfect symmetrisch, maar heeft die persoon we lieve, warme ogen met een mooie twinkeling. Of mooie handen. Een manier van lopen waar je hart een keer van overslaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:25:00 #127
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193031112
@miss_sly Vrouwen kunnen het allebei krijgen in een man. Zeker met zoveel opties die zij nu hebben om zo iemand tegen te kunnen komen. In het echte leven en ook eerst online.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:36:10 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193031211
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 13:58 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Maar waarom zou volgens jou een vrouw die eerste man die ik omschreef moeten verkiezen boven die tweede?
Die vraag ontwijk jij.
Mijn punt ermee is dat vrouwen die opties nu eenmaal hebben. En als jij er geld op zou moeten wedden. Wie denk jij dat ze dan zou verkiezen?

Een lelijke man. Ik heb het niet over de gemiddeld uiztiende man. Maar lelijke mannen. Incels dus. Kunnen hun uiterlijk niet meer compenseren behalve met extremere maatregelen. Zoals plastische chirurgie.

Je kunt best talenten hebben. Maar die maken een echt lelijke jongen nog niet sexueel aantrekkelijk(er) voor vrouwen. Ik denk dat je bent gehersendpoeld met fictie. Waar een knappe acteur speelt dat ie een hand of arm mist. En een mooie vrouw wordt daarom verliefd op hem. Dat gaat voor een lelijke man in de praktijk niet op.
Waarom koos een knappe journaliste ooit voor een ouwe verschrompelde heikneuter als Henk Bleker. Omdat hij z'n ouwe kop compenseert met macht en dat erotiseert. Waarom krijgt DJ Jean met z'n afgeragde kop zoveel chicks? Omdat hij het gezag heeft over de avond en dat erotiseert. Ze compenseren het dus ergens mee.

Bovendien het aantal beschikbare knappe kerels is ook beperkt en die zullen ook zeer selectief zijn. Je stelt alsof het een oneindig veel zijn en ze voortdurend met iedere vrouw seks willen. Dat is niet zo.

En ja als je dan geen talent hebt het te compenseren zul je het bij vrouwen moeten doen die niet knap zijn en geen kans maken bij de knappe mannen. Probeer het dan eens bij de kortharige vrouw met een brilletje en een beetje overgewicht. Kunnen misschien ook wel eens liefde geven.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:40:34 #129
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193031261
Die datingcoaches geven nu eigenlijk zelf toe dat hun methodes onzin zijn. Hun business neemt sterk af en mannen trappen er niet meer in. Er zijn heel veel bekende datingcoaches op youtube te vinden. En die zijn allemaal van richting veranderd. In plaats van dat ze zich richten op mannen helpen met vrouwen versieren in clubs en discotheken. Richten zij zich nu op "self-development" en spiritualiteit.

Ik vind zelf dat PUA niet helemaal onzin is. Je moet het toch proberen om te zien of het voor jouzelf werkt. Mischien ben je wel een fakecel (dus eigenlijk geen incel. dus niet lelijk genoeg). Al die alfa bullshit waar zij het over hebben. Als je dat niet bent kun je zaken in zekere mate faken. Dat geloof ik wel. Maar je dient toch wel een zkere looksrequirement te bezitten als basis. En heb je dat niet dan kun je PUA volgens mij beter laten.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 14:45:29 #130
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193031304
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom koos een knappe journaliste ooit voor een ouwe verschrompelde heikneuter als Henk Bleker. Omdat hij z'n ouwe kop compenseert met macht en dat erotiseert. Waarom krijgt DJ Jean met z'n afgeragde kop zoveel chicks? Omdat hij het gezag heeft over de avond en dat erotiseert. Ze compenseren het dus ergens mee.

Bovendien het aantal beschikbare knappe kerels is ook beperkt en die zullen ook zeer selectief zijn. Je stelt alsof het een oneindig veel zijn en ze voortdurend met iedere vrouw seks willen. Dat is niet zo.

En ja als je dan geen talent hebt het te compenseren zul je het bij vrouwen moeten doen die niet knap zijn en geen kans maken bij de knappe mannen. Probeer het dan eens bij de kortharige vrouw met een brilletje en een beetje overgewicht. Kunnen misschien ook wel eens liefde geven.
Je zegt zelf al 'ooit'. Hoevaak komt dat voor. En succes en talent, denk je dat iedereen dat zomaar of met veel werk net zo succesvol kan worden. Dat is niet reëel.

En dat plaatje van die vrouw die je postte. Die heeft wel heel erg veel overgewicht. En je vergeet de belangrijkste vraag te stellen of ZIJ wel wilt met een lelijke man.

Ik durf met zekerheid te zeggen. Omdat vrouwen nu eenmaal meer opties hebben. Meer dan het gros van de mannen opties hebben. Dat zij zelf nieteens zou willen. Simpelweg omdat ze makkelijk beter kan krijgen.

Je bekijkt deze zaken altijd vanuit de hoek dat vrouwen altijd slachtoffer zouden zijn. Altijd onderdrukt en met weinig opties. Maar mannen kunnen het ook minder hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jar-Jar-Rhymes op 09-05-2020 14:58:01 ]
pi_193031596
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft talent om in de TK te komen of een top DJ te worden. Laten we daar wel eerlijk over zijn dat ''ergens in uitblinken'' niet voor iedereen is weggelegd.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:18:59 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193031700
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:11 schreef osodevo het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft talent om in de TK te komen of een top DJ te worden. Laten we daar wel eerlijk over zijn dat ''ergens in uitblinken'' niet voor iedereen is weggelegd.
Dit zijn bekende Nederlanders omdat het nogal zinloos is om een onbekend iemand te noemen als voorbeeld.

Maar je zag zoiets ook al bij mijn oude studentenvereniging. De leden van het bestuur of de muzikanten van de houseband deden het ook altijd goed bij de vrouwen ook al waren ze lang niet altijd knappe mannen. Als je ergens "het mannetje" weet te zijn dan compenseert dat heel veel.

En ja als je echt niks kunt of wilt dan zul je het bij de minder mooie vrouwen moeten proberen. Dat weiger jij ook.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:20:22 #133
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_193031723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:11 schreef osodevo het volgende:

[..]

Als je op Fok! maar blijft klagen in dagelijkse topics dat je het zo moeilijk hebt dan zul je ook nooit iets vinden waarin je uitblinkt. Sterker nog, dan zul je alleen maar blijven focussen op al die dingen waarin je jezelf zo zielig vindt en tekortschietend.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:24:28 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193031776
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:45 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Je zegt zelf al 'ooit'. Hoevaak komt dat voor. En succes en talent, denk je dat iedereen dat zomaar of met veel werk net zo succesvol kan worden. Dat is niet reëel.

En dat plaatje van die vrouw die je postte. Die heeft wel heel erg veel overgewicht. En je vergeet de belangrijkste vraag te stellen of ZIJ wel wilt met een lelijke man.

Ik durf met zekerheid te zeggen. Omdat vrouwen nu eenmaal meer opties hebben. Meer dan het gros van de mannen opties hebben. Dat zij zelf nieteens zou willen. Simpelweg omdat ze makkelijk beter kan krijgen.

Je bekijkt deze zaken altijd vanuit de hoek dat vrouwen altijd slachtoffer zouden zijn. Altijd onderdrukt en met weinig opties. Maar mannen kunnen het ook minder hebben.
Hoezo hebben ze meer opties? Er zijn namelijk evenveel beschikbare mannen. Ik denk niet dat de vrouw van de foto veel te kiezen heeft. Behalve dan dat ze waarschijnlijk liever geen partner heeft dan een partner die zich ook nog eens afstotelijk gedraagt zoals incels.

Heb je het überhaupt wel eens geprobeerd om een niet knappe vrouw te daten?

En wat betreft mijn voorbeelden lees mm reactie op osodevo.
pi_193031930
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:20 schreef Detroit het volgende:

[..]

Als je op Fok! maar blijft klagen in dagelijkse topics dat je het zo moeilijk hebt dan zul je ook nooit iets vinden waarin je uitblinkt. Sterker nog, dan zul je alleen maar blijven focussen op al die dingen waarin je jezelf zo zielig vindt en tekortschietend.
Dat 'klagen' zoals jij dat noemt heeft een oorzaak en gevolg. Juist door de vele faalervaringen en het moeilijk kunnen verwerken ervan zorgt ervoor dat ik deze posts plaats. Wat zou jij doen als jij ondanks vele initiatieven door vrijwel alle vrouwen wordt afgewezen?

Ik ben zeker niet de enige.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:48:37 #136
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193032062
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:37 schreef osodevo het volgende:

[..]

Dat 'klagen' zoals jij dat noemt heeft een oorzaak en gevolg. Juist door de vele faalervaringen en het moeilijk kunnen verwerken ervan zorgt ervoor dat ik deze posts plaats. Wat zou jij doen als jij ondanks vele initiatieven door vrijwel alle vrouwen wordt afgewezen?

Dan zou ik iets nuttigs gaan doen met mijn leven. Misschien wordt je er zelfs aantrekkelijker van.
pi_193032141
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 14:45 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:
Als er ongeveer net zoveel single hetereo vrouwen als single hetero mannen zijn, waarom hebben vrouwen dan meer opties? Opties waarop? Opties om vrijblijvend met iemand te neuken? Misschien wel ja. Maar als zij nu 'ns een relatie wil. Waarom kan een vrouw dan "makkelijk" beter krijgen? @osodevo en jij stellen dit wel, maar leg het nu 'ns uit.

@miss_sly sloeg wat mij betreft de spijker op de kop door te stellen dat veel vrouwen vooral iemand zoeken bij wie zij zich fijn voelen. Dat is in ieder geval wat ik in veel relaties om mij heen waarneem. En @Hexagon heeft volgens mij volkomen gelijk als hij stelt dat mensen dat wat ze qua looks ontberen (deels) kunnen compenseren door andere dingen. Je hoeft daarvoor echt niet meteen partijleider of een beroemde dj te worden. Misschien kunnen jullie wel een goddelijke maaltijd op tafel zetten, zijn jullie super handig met het vinden van kortingsacties op internet, zijn jullie oprecht geïnteresseerd in wat de ander beweegt, zijn jullie goed in netwerken, dansen jullie de sterren van de hemel enzovoorts. Wie zegt dat je om iets te compenseren de béste moet zijn?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 15:59:31 #138
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_193032173
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:37 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet de enige.
Gast... Ik heb mijn halve leven gefaald met vrouwen. Ook moet ik toegeven dat het gepest zijn door meisjes in mijn vroege jeugd (tijdens schooltijd) mijn zelfvertrouwen in dat opzicht een knauw gegeven heeft. Versieren lukt mij met 42 jaar echt nog totaal niet.

Ik heb wel betere dingen te doen dan iedere dag topics te openen waarin ik blijf bevestigen dat het niet goed gaat komen. En dan zeggen dat ik "niet de enige ben" geeft een mooie troefkaart ook fijn te kunnen blijven huilen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:01:47 #139
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_193032201
En als je het over oorzaak en gevolg hebt (mooi onderwerp!); je bent nu eindelijk in staat goede oorzaken te leggen je leven te verbeteren in plaats van maar te blijven miepen hoe moeilijk het wel niet voor je is. :'(.
pi_193032218
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 15:59 schreef Detroit het volgende:

[..]

Gast... Ik heb mijn halve leven gefaald met vrouwen. Ook moet ik toegeven dat het gepest zijn door meisjes in mijn vroege jeugd (tijdens schooltijd) mijn zelfvertrouwen in dat opzicht een knauw gegeven heeft. Versieren lukt mij met 42 jaar echt nog totaal niet.

Ik heb wel betere dingen te doen dan iedere dag topics te openen waarin ik blijf bevestigen dat het niet goed gaat komen. En dan zeggen dat ik "niet de enige ben" geeft een mooie troefkaart ook fijn te kunnen blijven huilen.
Ik heb toch talloze keren geprobeerd om het erbij neer te leggen, noodgedwongen jaren zware medicijnen moeten slikken om mijn libido te temmen.

Dan zou het toch een logisch gevolg zijn om te investeren in een versiercoach. Geloof me Ik wou dat ik mijn libidio kon uitzetten.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:04:59 #141
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_193032235
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:03 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik heb toch talloze keren geprobeerd om het erbij neer te leggen, noodgedwongen jaren zware medicijnen moeten slikken om mijn libido te temmen.

Dan zou het toch een logisch gevolg zijn om te investeren in een versiercoach. Geloof me Ik wou dat ik mijn libidio kon uitzetten.
Was maar eens naar de dames van plezier gegaan om die druk van geneukt moeten hebben er vanaf te hebben.

In plaats daarvan blijf je als triangeljosti hopen dat die premium girls jou een pity-fuck gunnen.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:24:51 #142
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193032522
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 11:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vertel dan eens, hoe geef jij inhoud aan je leven? Wat doe je allemaal waar je voor jezelf een goed gevoel uit haalt? Qua studie, werk, vrijwilligerswerk, hobby, iets met een bepaald talent dat je hebt?
Ik heb het al lang opgegeven. Wat kan ik nog doen. Ik ben een loonslaaf 4 dagen in de week en draag mijn steentje bij aan de vele voordelen en subsidies die vrouwen krijgen in dit leven. En dat is alles. Ik heb wat hobbies. Maar die hebben niets te maken met vrouwen. Uitgaan heeft geen zin. Want vrouwen gaan tegenwoordig vooral uit om hun vriendinnen en vriendimen te zien. En om te lol te hebbe Die zijn niet bezig met hookup op dat moment. Dat gedeelte wordt al rijkelijk opgevangen elders in hun leven.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:25:43 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193032543
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:03 schreef osodevo het volgende:

[..]

Zolang je op deze koers doorgaat dan gaan geen 100 datingcoaches er wat aan veranderen.

Die gaan namelijk dezelfde dingen zeggen als wij en vervolgens veeg je je reet ermee af
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:27:55 #144
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193032574
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:24 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Ik heb het al lang opgegeven. Wat kan ik nog doen. Ik ben een loonslaaf 4 dagen in de week en draag mijn steentje bij aan de vele voordelen en subsidies die vrouwen krijgen in dit leven. En dat is alles. Ik heb wat hobbies. Maar die hebben niets te maken met vrouwen. Uitgaan heeft gern zin. Want vrouwen gaan tegenwolrdig vooral uit om hun vriendinnen envriendinnen te zien. En om te relaxen. Die zijn niet bezig met jongens op dat moment. Dat gedeelte wordt al rijkelijk
Loonslaaf klinkt al niet als dat je ook maar enigszins trots uit je baan haalt. Ook dat soort dingen spelen mee.

Zijn er überhaupt dingen waar je trots op bent?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:27:57 #145
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193032575
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zolang je op deze koers doorgaat dan gaan geen 100 datingcoaches er wat aan veranderen.

Die gaan namelijk dezelfde dingen zeggen als wij en vervolgens veeg je je reet ermee af
Brn jij dat echt in die fotoboek?
En wat voor soort vrouwen trek jij aan?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:36:57 #146
490754 Jar-Jar-Rhymes
Meesa go eeh aah!
pi_193032677
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Loonslaaf klinkt al niet als dat je ook maar enigszins trots uit je baan haalt. Ook dat soort dingen spelen mee.

Zijn er überhaupt dingen waar je trots op bent?
Ja natuurlijk heb ik die. Maar die maken mijn sex-appeal niet groter. Die maken een lelijk uiterlijk niet beter.

Knappe mannen die hoeven nieteens te proberen. Niets van al dat innerlijke onzin. Ken je die Jeremy Meeks. Die werd beroemd door zijn criminele mugshot geplaatst door een talentscout op instagram. Hij werd rijk. En die is nu getrouwd met een Engelse miljardaire. Zij is dochter of erfgename van Asos/topshop etc. Zij ziet zijn kutpersoonlijkheid niet. Rara waarom niet?

Gemiddelde mannen moeten moeite doen ja. En die varen er redelijk bij. comme ci comme. ca. Toch. Al moeten ze vaak met minder nemen. Walvisjes met 5 maten meer. Maar je leert ervan houden denk ik?

Lelijke mannen ja wat hebben die nog voor opties. Pickup art gaat hun niet kunnen helpen. Lees wat ik een paar comments terugschreef. Hoe die PUA oplichters nu van businessmodel zijn veranderd. Omdat niemand er meer intrapt.
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:44:12 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193032759
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:27 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Brn jij dat echt in die fotoboek?
En wat voor soort vrouwen trek jij aan?
Dat was ik 15 jaar geleden. Maar ik heb altijd leuke vriendinnen gehad. Geen fotomodellen maar gewoon sprankelende vrouwen met een leuk snoetje.
pi_193032815
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:36 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Ja natuurlijk heb ik die. Maar die maken mijn sex-appeal niet groter. Die maken een lelijk uiterlijk niet beter.

Knappe mannen die hoeven nieteens te proberen. Niets van al dat innerlijke onzin. Ken je die Jeremy Meeks. Die werd beroemd door zijn criminele mugshot geplaatst door een talentscout op instagram. Hij werd rijk. En die is nu getrouwd met een Engelse miljardaire. Zij is dochter of erfgename van Asos/topshop etc. Zij ziet zijn kutpersoonlijkheid niet. Rara waarom niet?

Gemiddelde mannen moeten moeite doen ja. En die varen er redelijk bij. comme ci comme. ca. Toch. Al moeten ze vaak met minder nemen. Walvisjes met 5 maten meer. Maar je leert ervan houden denk ik?

Lelijke mannen ja wat hebben die nog voor opties. Pickup art gaat hun niet kunnen helpen. Lees wat ik een paar comments terugschreef. Hoe die PUA oplichters nu van businessmodel zijn veranderd. Omdat niemand er meer intrapt.
Wat een onzin. Ik sprak vandaag nog met een vriend van mij, die vertelde hoe aantrekkelijk zijn vriendin het vind als een man goed is in fotograferen.

Maar dat maakt zeker niet uit, want je bent zo verpest door al die incel praat dat je toch niet meer gelooft.
pi_193032819
Is Jar-Jar een tweede profiel van osodevo, of is dat een nieuwe kloon van weer een andere incel?
  zaterdag 9 mei 2020 @ 16:50:48 #150
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193032829
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 16:36 schreef Jar-Jar-Rhymes het volgende:

[..]

Knappe mannen zijn knap dus die hebben inderdaad een gemakkelijk talent.

Als je lelijk bent zul je met wat anders moeten komen om indruk te maken. Zoals iets anders waar je aanzien nee krijgt. Ga bijvoorbeeld leren een muziekinstrument te bespelen in een bandje of ga gedichten schrijven of ga een bestuursfunctie doe of weet ik wat. Dat compenseert.

En hoe oneerbiedig je praat over walvisjes laat ook zien dat je zelf boter op je hoofd hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')