abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192959722
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:03 schreef aioli het volgende:

[..]

Dat is al door de man met den baard (of hoe ie ook heet) aangegeven. Wil je nu weer een opsomming van dezelfde punten?
Die punten heb ik allemaal behandeld en per punt nog naar een voorbeeld gevraagd. Ondertussen heb ik een baard van het wachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2020 17:11:27 ]
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:11:24 #77
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192959742
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:08 schreef aioli het volgende:

[..]

Best gek ja.
Omdat iets er altijd al is geweest moet het ook gewoon maar zo blijven?

En nee, die lockdown regels zijn er niet altijd geweest. Die zijn recentelijk opgelegd op basis van aanbevelingen van een ontransparante organisatie.
Ik zeg niet dat het altijd zo moet blijven. Maar er is toch niks mis mee dat de gekozen regering keuzes maakt die de regels vaststellen voor het land? Daarom hebben we een regering.

Jij ziet liever een anarchistisch systeem waar iedereen maar de regels voor zichzelf bepaalt? Geen politie meer op straat.

Nou dan gaan de criminaliteitscijfers wel omhoog kan ik je vertellen. Moord, beroving, verkrachting.

Natuurlijk hebben we regels nodig, anders is het 1 grote chaos.

De lockdown regels zijn er niet altijd geweest, maar dat zei ik ook niet.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_192960036
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:23 schreef aioli het volgende:

[..]

Goede post. Knap dat je nog probeert een discussie te voeren met de figuren alhier. Meesten zijn niet voor rede vatbaar.
De ironie *;
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:35:07 #79
490829 aioli
COVID-19
pi_192960039
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:11 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het altijd zo moet blijven. Maar er is toch niks mis mee dat de gekozen regering keuzes maakt die de regels vaststellen voor het land? Daarom hebben we een regering.

Jij ziet liever een anarchistisch systeem waar iedereen maar de regels voor zichzelf bepaalt? Geen politie meer op straat.

Nou dan gaan de criminaliteitscijfers wel omhoog kan ik je vertellen. Moord, beroving, verkrachting.

Natuurlijk hebben we regels nodig, anders is het 1 grote chaos.

De lockdown regels zijn er niet altijd geweest, maar dat zei ik ook niet.
Als die regering waar jij het over hebt er nog zou zitten om het volk te vertegenwoordigen, dan zou er niet veel mis mee zijn, maar dit is al lang niet meer het geval.
If you’re not a “conspiracy theorist”, then you’re just not paying attention!
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:36:48 #80
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_192960063
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:35 schreef aioli het volgende:

[..]

Als die regering waar jij het over hebt er nog zou zitten om het volk te vertegenwoordigen, dan zou er niet veel mis mee zijn, maar dit is al lang niet meer het geval.
Laat mij raden, het volk denkt allemaal precies zoals jou? Of bedoel je iedereen in Nederland?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:39:03 #81
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192960089
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:35 schreef aioli het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet geheel mee oneens, maar dan nog steeds is een regering preferabel boven een anarchistische staat.
pi_192960092
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:04 schreef aioli het volgende:

[..]

En wat geeft iets/iemand het recht om ons die regels op te leggen dan? Wat is dat voor iets geks?
Denk je dat een samenleving kan draaien zonder regels?
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:43:38 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_192960151
Alle grote mensen uit de geschiedenis stonden natuurlijk bekend om dat ze precies hetzelfde dachten als het volk. Een goede leider zegt altijd precies wat jij denkt, ook al heeft hij er net als jij geen verstand van.

Op die manier zou je kunnen stellen dat leiderschap gelijkstaat aan zeggen wat iedereen denkt.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:48:08 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192960194

dinsdag 5 mei 2020 @ 17:48:50 #85
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192960201
Leuk dit soort conversaties. Doet me denken aan de discussie hier en dat er geen concrete voorbeelden worden gegeven. Als het puntje bij het paaltje komt laat meneer het afweten.
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 17:55:22 #86
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192960280
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:43 schreef Vis1980 het volgende:
Alle grote mensen uit de geschiedenis stonden natuurlijk bekend om dat ze precies hetzelfde dachten als het volk. Een goede leider zegt altijd precies wat jij denkt, ook al heeft hij er net als jij geen verstand van.

Op die manier zou je kunnen stellen dat leiderschap gelijkstaat aan zeggen wat iedereen denkt.
Een slechte leider kan toch ook zeggen wat mensen willen horen?
A child is born with no state of mind.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 17:57:11 #87
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_192960297
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:55 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Een slechte leider kan toch ook zeggen wat mensen willen horen?
Het is het kenmerk van een slechte leider zelfs.
pi_192960321
Het is absurd om een economie zo kapot te maken terwijl er geen enkel bewijs is dat het heeft geholpen en helpt. Daarom protesteren mensen nu, de eerste weken waren nog wel te overzien maar naarmate het verder gaat begint iedereen het gelukkig ook flauwekul te vinden. Het is logisch dat als je 1,5 meter afstand houdt het virus zich minder snel verspreid (is met de griep en al het andere ook zo), maar de maatregelen zijn buitenproportioneel. Ze hadden ook kunnen zeggen dat ouderen thuis moeten blijven en geen contact mogen hebben, het effect zou ongeveer hetzelfde zijn geweest maar veel minder negatieve gevolgen hebben gehad (de verpleegtehuizen zijn hard getroffen omdat aan hen geen aandacht is besteed, waar praten we dan nog over als je de maatregelen goed wil praten?).
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 18:02:14 #89
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192960363
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Het is het kenmerk van een slechte leider zelfs.
Dat dacht ik ook ja :D
pi_192960399
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:48 schreef MMaRsu het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik kan niet naar mijn werk, ik kan niet naar mijn vrienden zoals ik deed, ik kan niet normaal boodschappen doen, ik kan niet naar de horeca of wat dan ook wat dat betreft. Welke vrijheden worden ingeperkt? Het devies is zelfs dat je zoveel mogelijk thuis moet blijven en jij kan iets aanhalen waarin iemand vraagt welke vrijheden worden ingeperkt :')
  dinsdag 5 mei 2020 @ 18:21:46 #91
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_192960641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:04 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik kan niet naar mijn werk, ik kan niet naar mijn vrienden zoals ik deed, ik kan niet normaal boodschappen doen, ik kan niet naar de horeca of wat dan ook wat dat betreft. Welke vrijheden worden ingeperkt? Het devies is zelfs dat je zoveel mogelijk thuis moet blijven en jij kan iets aanhalen waarin iemand vraagt welke vrijheden worden ingeperkt :')
Waarom kan je niet naar je vrienden? Zolang je 1.5 meter afstand houdt kan en mag dit gewoon. Ik spreek elke week met vrienden af.

Ik kan gewoon boodschappen doen, zolang ik afstand houdt.

De horeca? Ja dat kan nu even niet. Oh nee ik kan niet zuipen in gezelschap, my freedoms!!111einz einz
pi_192960697
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:21 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Waarom kan je niet naar je vrienden? Zolang je 1.5 meter afstand houdt kan en mag dit gewoon. Ik spreek elke week met vrienden af.

Ik kan gewoon boodschappen doen, zolang ik afstand houdt.

De horeca? Ja dat kan nu even niet. Oh nee ik kan niet zuipen in gezelschap, my freedoms!!111einz einz
Dat is geen normale vrijheid hoor, dat is vrijheid die beperkt wordt. Wat snap jij daar niet aan? :')

Daar ging jouw hele domme discussie toch over? Dat we niet beperkt worden in onze vrijheid. We worden niks anders dan beperkt in dit geval. Geen idee hoe je in je hoofd kan hebben dat dat niet het geval is terwijl je het zelf nog aangeeft ook maar er lacherig over doet :')

Horeca gaat niet alleen over zuipen, ook over eten en hotels, daarnaast heb je ook alle attractieparken, concerten, alles wat afgelast is. Je kan er wel zo dom simpel over praten en denken dat je slim bent maar het slaat nergens op hoe je reageert

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2020 18:26:24 ]
pi_192960772
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 15:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Waar is de normale OP?
En dit, leip, waarom heeft geen mod ingegrepen?
  Moderator dinsdag 5 mei 2020 @ 18:43:09 #94
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192960906
Voor de volgende OP wel mooi als alle landen waar gedemonstreerd worden vermeldt met reden van demonstratie.
pi_192961887
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 17:59 schreef phoenyx het volgende:
Het is absurd om een economie zo kapot te maken terwijl er geen enkel bewijs is dat het heeft geholpen en helpt. Daarom protesteren mensen nu, de eerste weken waren nog wel te overzien maar naarmate het verder gaat begint iedereen het gelukkig ook flauwekul te vinden. Het is logisch dat als je 1,5 meter afstand houdt het virus zich minder snel verspreid (is met de griep en al het andere ook zo), maar de maatregelen zijn buitenproportioneel.
Dat het buiten proportioneel is kun je over discussiëren, ik denk van niet. Gezien de verhalen van mijn vrouw, die op het ziekenhuis werkt, is er net op tijd ingegrepen. Dat jij en ik er ziek van kunnen worden en het waarschijnlijk dan gewoon thuis uit kunnen zieken staat buiten kijf. Maar een kleine minderheid word zo ziek dat ze op de ICU belanden. Daar ligt het probleem, er is in Nederland in zo'n scenario geen rekening gehouden, er zijn gewoon weg te weinig bedden. Dat is iets wat je de regering aan zou kunnen rekenen. Maar dat veranderd niets aan het feit dat we nu bedden te kort hebben en als we de regels niet zouden hanteren, we een groot tekort aan IC bedden zouden hebben. De druk lijkt nu eindelijk af te nemen, laten we niet het risico nemen om dit allemaal te niet te doen.

quote:
Ze hadden ook kunnen zeggen dat ouderen thuis moeten blijven en geen contact mogen hebben, het effect zou ongeveer hetzelfde zijn geweest maar veel minder negatieve gevolgen hebben gehad (de verpleegtehuizen zijn hard getroffen omdat aan hen geen aandacht is besteed, waar praten we dan nog over als je de maatregelen goed wil praten?).
Ja, de ouderen hebben de meeste kans om het ergst door het virus getroffen te worden. Maar het virus verspreid zich niet alleen tussen ouderen, maar door iedereen. Je denkt toch niet dat ouderen van verzorgingstehuis tot verzorgingstehuis gaan? Daar zitten andere personen tussen, van elke leeftijd. De enige manier om de verspreiding dus tegen te gaan lijkt me dan om bewegingen tussen iedereen te beperken. Vind het daarom eigenlijk best wel egoïstisch om te zeggen dat de ouderen dan maar alleen lockdown moeten. Zolang wij maar niet wat in hoeven te leveren.

En vergis je niet, de mensen die nu op de IC liggen/lagen waren niet de ouderen, maar mensen die nog zicht hadden/hebben op een leven na Corona. De ouderen hebben de IC's meestal niet bereikt.

Hopelijk kan en mogen de teugels weer wat gevierd worden, maar dat het wat langer duurt dan we leuk vinden is niet anders en imo ook niet onoverkomelijk.
pi_192962030
Ik denk dat alles wat jij zegt al wel gezegd en verworpen is in de andere topics.
pi_192962101
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 19:47 schreef phoenyx het volgende:
Ik denk dat alles wat jij zegt al wel gezegd en verworpen is in de andere topics.
Werkelijk? Want ik heb nog geen enkel goed argument gehoord.
pi_192962117
Goed, dat is een antwoord maar ik begrijp het als je denkt dat het een flauwekul antwoord is dus ik ga er toch maar op in. Ik .. en hier reageerde jij
pi_192962206
Ik ben het met je eens dat je mensen niet kan laten stikken en dat het grotendeels de schuld is van de overheid dat er te weinig IC bedden zijn.

Als we de regels niet zouden volgen is het maar de vraag hoeveel meer mensen dat zouden zijn. Ja ze hebben het druk gehad maar er zijn ook geruchten dat Nederland al veel meer geïnfecteerd is dan we 'dachten'. We weten niet of er zoveel meer mensen bij zouden zijn gekomen als we gewoon de economie open hadden gelaten (natuurlijk komen er mensen bij en gaan er dan mensen extra dood, er gaan nu ook extra mensen dood in de toekomst doordat we deze maatregelen genomen hebben, maar die boeien nu niks).

Over wat je zegt over verzorgingstehuis naar verzorgingstehuis, nee dat denk ik inderdaad niet. Als ze zichzelf isoleren dan zouden ze niet besmet raken. Dan moeten hen 2 maanden in complete isolatie inderdaad voor hun eigen gezondheid, als ik 80 zou zijn en ze zouden zeggen dat ik zoiets 2 maanden moet doen in plaats van dat een heel land op slot gaat dan zou ik dat niet zo raar vinden.
pi_192962669
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 19:57 schreef phoenyx het volgende:
Ik ben het met je eens dat je mensen niet kan laten stikken en dat het grotendeels de schuld is van de overheid dat er te weinig IC bedden zijn.

Als we de regels niet zouden volgen is het maar de vraag hoeveel meer mensen dat zouden zijn. Ja ze hebben het druk gehad maar er zijn ook geruchten dat Nederland al veel meer geïnfecteerd is dan we 'dachten'. We weten niet of er zoveel meer mensen bij zouden zijn gekomen als we gewoon de economie open hadden gelaten (natuurlijk komen er mensen bij en gaan er dan mensen extra dood, er gaan nu ook extra mensen dood in de toekomst doordat we deze maatregelen genomen hebben, maar die boeien nu niks).

En daar verschillen we van mening, de IC opnames en het aantal doden geven toch echt wel aan dat we nu met hele andere waarden van doen hebben dan 'normaal' rond deze tijd.

quote:
Over wat je zegt over verzorgingstehuis naar verzorgingstehuis, nee dat denk ik inderdaad niet. Als ze zichzelf isoleren dan zouden ze niet besmet raken. Dan moeten hen 2 maanden in complete isolatie inderdaad voor hun eigen gezondheid, als ik 80 zou zijn en ze zouden zeggen dat ik zoiets 2 maanden moet doen in plaats van dat een heel land op slot gaat dan zou ik dat niet zo raar vinden.
Maar op een verzorgingstehuis zijn niet alleen ouderen. Er werken verzorgenden, met gezinnen, die ook weer overal komen. Daarnaast heb je ook toeleveranciers die er komen, met ook weer diezelfde gezinnen. Etc.

Het is niet zo eenvoudig om één deel op slot te doen. Daarnaast is er in Nederland bijna geen sprake van een lockdown. Naar mijn weten mogen we allemaal de straat nog op en zijn de winkels nog gewoon open.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')