Hahahahahaquote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:15 schreef Za het volgende:
Net op het journaal, de anti lockdown demonstranten die worden opgepakt omdat ze te dicht op elkaar stonden, worden vervolgens door de politie letterlijk in bussen op elkaar gepropt. Geen anderhalve meter qua afvoeren nodig blijkbaar.
De idiotie
Als je regelmatig een voetbalwedstrijd in NL bezoekt is dat politie optreden niet verbazend meer helaas.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:15 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zijn natuurlijk niet de slimste, maar dat optreden is ook van de gekke.
[..]
Nederland heeft wel een berg woord-spreukjes liggen, nu hebben ze het over een "spoorboekje",Exitplan was niet duidelijk genoeg, we blijven op het spoortje.
Mensen willen weten of ze het virus gehad hebben?quote:
Uit een analyse van Harvard bleek dat we zo'n 2 jaar in een situatie blijven zitten waar we het versoepelen en verstevigen van maatregelen blijven afwisselen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 17:38 schreef FerryN7 het volgende:
Ben daarom ook wel benieuwd over een maand nadat alles open is hoe het is met de besmettingen. Heel veel mensen houden zich er niet meer aan en juist straks gaat het veel drukker worden weer. Misschien zal het meevallen, maar stel dat we weer een grote piek gaan krijgen. Moet dan weer bepaalde dingen op slot of toch maar doorgaan en zien waar het schip strand?
Daar is die test niet voor.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:17 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mensen willen weten of ze het virus gehad hebben?
Kees van Harvard heeft gezegd dat we nog 20 jaar in deze situatie blijvenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Uit een analyse van Harvard bleek dat we zo'n 2 jaar in een situatie blijven zitten waar we het versoepelen en verstevigen van maatregelen blijven afwisselen.
Ben benieuwd naar hun berekening. Mijn berekening geeft aan 1 jaar en 224 dagen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:18 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Uit een analyse van Harvard bleek dat we zo'n 2 jaar in een situatie blijven zitten waar we het versoepelen en verstevigen van maatregelen blijven afwisselen.
Van de Chinese fabrikant Wantai.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:14 schreef houdafstand het volgende:
Corona-onderzoek uitgebreid met 1 miljoen bloedtests
2 minuten geleden
Het aantal bloedtests naar antistoffen van het coronavirus wordt de komende tijd fors uitgebreid. Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) heeft in samenwerking met bloedbank Sanquin 1 miljoen tests besteld.
Nederland blijft een exportland he.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:22 schreef Pumpalov het volgende:
Nieuw geval in de stad : 44-jarige man die vorige week teruggekomen is uit Nederland.
Ook bekend geworden dat de musea weer openen. Allereerst het fort dat morgen de vuurdoop krijgt en vanaf 9 mei alle andere musea. Afstand houden van twee meter en voor binnenkomst wordt temperatuur gemeten. 37.5°C en hoger worden geweigerd.
Zijn woest dat ze mensen met het virus gewoon op het vliegtuig laten stappenquote:
Eerst maar eens hopen dat die bloedtests hier daadwerkelijk komenquote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:22 schreef OProg het volgende:
[..]
Van de Chinese fabrikant Wantai.
Ik hoop dat ze beter werken dan de bestelde mondkapjes.
waaruit blijkt dan dat elk land vliegtuigpassagiers test?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zijn woest dat ze mensen met het virus gewoon op het vliegtuig laten stappen
twitter:GGDGHORNL twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 18:13:59@NOS Bron- en contactonderzoek is een kerntaak van het dagelijks werk van de mensen bij de GGD en is een speerpunt voor álle GGD’en in Nederland. Ze zijn hier nooit mee gestopt. Sterker nog, alle GGD’en werken al maanden fors opgeschaald. Lees het op: https://t.co/iUGez0h75u reageer retweet
https://ggdghor.nl/actuee(...)en-contactonderzoek/quote:GGD’en klaar voor uitbreiding testen en bron- en contactonderzoek
5 mei 2020
De suggestie die de NOS wekt dat de GGD’en niet klaar zijn om uitgebreid te testen en bron- en contactonderzoek te doen, klopt niet. Bron- en contactonderzoek is een kerntaak van het dagelijks werk van de GGD en is een speerpunt voor álle GGD’en in Nederland. Ze zijn hier nooit mee gestopt. Sterker nog, alle GGD’en werken al maanden fors opgeschaald aan de bestrijding van het coronavirus inclusief aan bron- en contactonderzoek.
Voldoende capaciteit voor huidige doelgroepen
Voor alle extra groepen die op dit moment én vanaf 6 mei in opdracht van de Rijksoverheid getest worden (o.a. zorgmedewerkers, politie, leraren etc.) hebben de GGD’en op dit moment voldoende capaciteit. Zowel qua testen als qua bron- en contactonderzoek. Dat doen wij, zoals altijd, volgens de richtlijnen. Morgen informeert het RIVM alle GGD’en over de nieuwe richtlijnen voor de komende periode.
Naar meer vrijheid voor iedereen
Daarnaast zijn wij samen met het ministerie en het RIVM bezig met een aanpak om ook het komende jaar steeds verder op te kunnen schalen in testen en actief bron- en contactonderzoek om zo Nederland steeds meer vrijheid te kunnen bieden in deze Corona crisis. Dus we bereiden ons voor om steeds meer nieuwe groepen toe te gaan voegen. Het is de Rijksoverheid die bepaalt welke extra groepen er nog meer getest gaan worden. En op dat moment zullen de GGD’en, bijgestaan door extra handen, daar voor zorgen.
Goed nieuws toch.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:39 schreef hooibaal het volgende:
Oh, nu hebben ze ineens wel capaciteit. Right.
Ik ook niet, ik laat door mijn ex-schoonzuster mijn haren knippen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:39 schreef quirina het volgende:
Gaan jullie naar een kapper die zonder mondkapje werkt?
Zou ik dus echt niet doen.
Op 1,5 meter afstand?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik laat door mijn ex-schoonzuster mijn haren knippen.
Doe je dan zelf onder het knippen ook een mondkapje op? Anders heeft het nog geen zin.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:39 schreef quirina het volgende:
Kunnen ze die lekker doorknippen!quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Doe je dan zelf onder het knippen ook een mondkapje op? Anders heeft het nog geen zin.
Ja hoor.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:39 schreef quirina het volgende:
Bij de kappers kan echt geen 1,5 meter afstand gehouden als men iemand knipt.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Op 1,5 meter afstand?
Anders maakt dat toch ook geen anus verschil met de kapster
Als je die testbehoefte/mogelijkheden voor doelgroepen doelbewust laag inzet dan heb je daar inderdaad voldoende capaciteit voor jaquote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:38 schreef houdafstand het volgende:
Reactie GGD GHOR Nederland op de berichtgeving van de NOS vandaag:[..]twitter:GGDGHORNL twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 18:13:59@:NOS Bron- en contactonderzoek is een kerntaak van het dagelijks werk van de mensen bij de GGD en is een speerpunt voor álle GGD’en in Nederland. Ze zijn hier nooit mee gestopt. Sterker nog, alle GGD’en werken al maanden fors opgeschaald. Lees het op: https://t.co/iUGez0h75u reageer retweet
https://ggdghor.nl/actuee(...)en-contactonderzoek/
NOS![]()
Wat een faal weer, maar de vraag is wie gelijk heeft.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:38 schreef houdafstand het volgende:
Reactie GGD GHOR Nederland op de berichtgeving van de NOS vandaag:[..]twitter:GGDGHORNL twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 18:13:59@:NOS Bron- en contactonderzoek is een kerntaak van het dagelijks werk van de mensen bij de GGD en is een speerpunt voor álle GGD’en in Nederland. Ze zijn hier nooit mee gestopt. Sterker nog, alle GGD’en werken al maanden fors opgeschaald. Lees het op: https://t.co/iUGez0h75u reageer retweet
https://ggdghor.nl/actuee(...)en-contactonderzoek/
NOS![]()
quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:44 schreef quirina het volgende:
[..]
Kunnen ze die lekker doorknippen!
QUAARNTAINE!
Dat gaat ook de komende tijd spannend worden qua reizen en grenzen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:25 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zijn woest dat ze mensen met het virus gewoon op het vliegtuig laten stappen
Zou wat mij betreft ook gewoon verboden moeten worden.
Positief getest ben je hier 28 dagen in quarantaine en dan mag je gaan testen of het al negatief is. Anders wordt het verlengd. Misschien is dat aan de extreme kant maar mensen die net gediagnosticeerd zijn maar lekker laten reizen met alle mogelijke gevolgen van dien lijkt me ook niet nuttig.
Hier word je alleszins gecontroleerd op temperatuur en kan je sowieso niet reizen wanneer positief getest aangezien je verplicht in thuisquarantaine wordt gezet. En daar vindt men Nederland dus nogal laks in. Omdat je het zo dus (onnodig) over Europa blijft verspreiden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:29 schreef DarkY.NL het volgende:
[..]
waaruit blijkt dan dat elk land vliegtuigpassagiers test?
Ja hoor geen probleem.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:39 schreef quirina het volgende:
En die ex-schoonzus ligt in een Wacko Jacko zuurstoftank tussen jouw knipbeurten door?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:44 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Bij de kappers kan echt geen 1,5 meter afstand gehouden als men iemand knipt.
Precies. Zal meer en meer de kant op gaan dat landen in groepen ingedeeld worden. Hier heb je A, B, en C-landen. C-landen zijn de hoogrisicolanden en personen afkomstig uit dat land worden per definitie geweerd.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat gaat ook de komende tijd spannend worden qua reizen en grenzen.
Als een land het net onder controle heeft zal men bijvoorbeeld niet graag vluchten uit Iran of Brazilië willen hebben..
Welnee, maar zij kent mij goed en graag wil ze dat doen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En die ex-schoonzus ligt in een Wacko Jacko zuurstoftank tussen jouw knipbeurten door?
Fijn, want dat zijn precies de redenen dat het coronavirus denkt 'owww, ze kennen elkaar goed en ik doe dat graag, weet je wat, ik besmet hém niet!'quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Welnee, maar zij kent mij goed en graag wil ze dat doen.
O o o beetje de trol uithangen met je ontwijkende antwoorden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Welnee, maar zij kent mij goed en graag wil ze dat doen.
Ja. Dus zorg dat jij in quarantaine blijft als je haar geknipt is.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:53 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten kwetsbaren en oudjes nog steeds beschermen toch?
Als iedereen dat doet hoef ik niet te wachten gelukkigquote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:39 schreef quirina het volgende:
twitter:MarionKoopmans twitterde op dinsdag 05-05-2020 om 18:28:35zeker. Alleen de schaal waarop moet worden uitgewerkt. Krijg nu de indruk dat de discussies gaan over eradicatie. Dat vind ik moeilijk voor te stellen. Dus dan permanent veel meer diagnostiek. Helmaal voor, maar dan ook voor de rest van het pakket. https://t.co/3KH78GJp7C https://t.co/2afIS5H2rH reageer retweet
Kreeg bericht van mijn kapper dat hijzelf volgende week weer begint (al waren kapperszaken hier nooit gesloten). Maskers sowieso voor kapper en klant verplicht.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:39 schreef quirina het volgende:
Zijn spijtig genoeg toch al best wat voorbeelden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:55 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
je gaat niet zomaar dood aan "corona"
We zullen zien, als ze de deur plat gaan lopen bij de kapper brokkelt daar ook de steun voor af.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:53 schreef Ven1972 het volgende:
We moeten kwetsbaren en oudjes nog steeds beschermen toch?
Ja hoor, ik maak me niet zo’n zorgen. Kan wel thuis blijven zitten in een hoekje, maar daar kom ik ook niet verder mee. Kan ook uitglijden in bad, onder de auto komen, etc.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:39 schreef quirina het volgende:
Ken al vier die er dood aan zijn gegaan inmiddels en dat vind ik veel.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 18:57 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Zijn spijtig genoeg toch al best wat voorbeelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |