abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192957428
Drie Russische artsen uit raam gevallen na kritiek op corona-aanpak

Drie Russische artsen die zich de afgelopen tijd kritisch hadden uitgelaten over de aanpak van de coronacrisis, zijn de afgelopen tijd onder mysterieuze omstandigheden uit het raam gevallen. Dat melden Russische media. Twee van hen zijn overleden, de derde ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.



Aleksandr Shulepov, een ambulance-arts in de regio Voronezh, ten zuiden van Moskou, viel afgelopen weekend uit het raam van een ziekenhuis waar hij werd behandeld voor het coronavirus. De ambulance-arts had samen met een collega in een videoboodschap geklaagd over het gebrek aan persoonlijke beschermingsmiddelen. Volgens lokale media zei Shulepov dat hij moest blijven werken nadat hij al positief was getest op corona.

De collega van Shulepov kreeg daarop de politie over de vloer. Die zou hem gewaarschuwd hebben geen valse geruchten over corona te verspreiden. Wat er vervolgens is gebeurd en of Shulepov uit het raam is gesprongen of gevallen, is onduidelijk. Hij ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Shulepov is niet de enige arts bij wie het mis ging. Eind april raakte Elena Nepomnyashchaya, hoofdarts van een ziekenhuis voor veteranen in de Siberische regio Krasnoyarsk, ernstig gewond na een val uit het raam. Ze overleed enkele dagen later. Volgens Russische media had zij vlak daarvoor bezwaar gemaakt tegen een plan om coronapatiënten te behandelen in haar ziekenhuis. Ook zou ze geklaagd hebben over het gebrek aan beschermende middelen.

Op 24 april overleed Natalya Lebedeva, een arts uit een ziekenhuis bij een trainingscentrum voor kosmonauten, eveneens na een val uit het raam. Zij was vlak daarvoor opgenomen met coronaverschijnselen. Volgens de autoriteiten ging dit om een 'tragisch incident'. Russische tabloids suggereren dat de arts zelfmoord heeft gepleegd omdat ze onder grote druk stond.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tsen-gezondheidszorg

He, wat een naar toeval ;(
Laten we hopen dat de enige overlevende arts die nu in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt niet opeens weer uit het raam valt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 5 mei 2020 @ 13:42:46 #2
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192957475
Toeval? Geloof je het zelf?
AZ
ALKMAAR
pi_192957488
extreem lastig om bij dit soort berichten uit te vogelen wie er nu daadwerkelijk de waarheid spreekt.

Het kan zomaar dat er inderdaad hoge functionarissen achter zitten of dat het een poging van de oppositie is om Poetin in een kwaad daglicht te zetten.
blablablabla
  dinsdag 5 mei 2020 @ 13:43:54 #4
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192957492
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:42 schreef Durmada het volgende:
Toeval? Geloof je het zelf?
Sarcasme. Herken het.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 5 mei 2020 @ 13:44:04 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192957494
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:42 schreef Durmada het volgende:
Toeval? Geloof je het zelf?
And so is the past
pi_192957542
Onvrijwillige zelfmoord. Doodsoorzaak #1 in Rusland onder politieke tegenstanders van Putin.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 mei 2020 @ 13:50:10 #7
74056 crew  ToT
pi_192957545
Tja een ongeluk zit in een klein hoekje he.

Zeker met Poetin aan de macht! :Y
pi_192957599
Poetin god _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_192957644
Dat kan toch als er nu een zelfmoord pleegt met 2 schoten in zijn achterhoofd dan zou ik denken dat is gek.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Spellchecker dinsdag 5 mei 2020 @ 14:01:51 #10
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192957656
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:50 schreef ToT het volgende:
Tja een ongeluk zit in een klein hoekje op een klein vensterbankje he.

Zeker met Poetin aan de macht! :Y
pi_192957698
Wel slordig van de FSB dat die ene vent nog leeft, hoor. Daarvoor gaat er wel iemand naar de goelag. Kan echt niet. :N
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 5 mei 2020 @ 14:23:14 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192957906
Tis niet direct Poetin die hier achter zit. Het zijn de lokale authoriteiten die verantwoording moeten afleggen aan de mensen in Moskou.

De artsen vallen hun publiekelijk af, hierdoor staan zij voor schut in hun dagelijkse update naar Moskou als zij roepen 'ja baas in Moskou, hier gaat alles goed' en krijgen zij lastige vragen over hoe ze dat gaan verbeteren.

Er valt verder niets te verbeteren aan de situatie want er is een wereldwijd PPE tekort die nog maanden gaat aanhouden.

[ Bericht 10% gewijzigd door slashdotter3 op 05-05-2020 14:40:21 ]
pi_192957933
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 14:23 schreef slashdotter3 het volgende:

De artsen vallen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 5 mei 2020 @ 14:36:37 #14
217702 Lonaa
Honger!
pi_192958018
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 14:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_192958641
Trump heeft toch óók maling aan zijn adviseurs? Die worden ook de mond gesnoerd.
Artsen en wetenschappers worden doodleuk weggeduwd bij een interview en Trump neemt het dan snel weer van hen over. :?
pi_192958663
Twhramp weer bezig. Man, man, man.
pi_192958689
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 15:41 schreef Nober het volgende:
Twhramp weer bezig. Man, man, man.
Twhramp. _O-
  dinsdag 5 mei 2020 @ 15:44:18 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192958714
Kan gebeuren.
pi_192958773
Zeker te veel vodka gedronken
  dinsdag 5 mei 2020 @ 15:50:36 #20
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_192958777
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_192958791
quote:
In dit geval een verdacht patroon dus.
pi_192958812
Ik zat het net te lezen :') 3 stuks nog wel....

https://www.parool.nl/wer(...)itiek~be089799/?utm_

Volgens de lokale krant Vesti Voronezj duikelde ambulance-arts Aleksandr Sjoelepov afgelopen zaterdag in de stad Voronezj van de tweede verdieping van het ziekenhuis waar hij werkte naar beneden. Hij ligt in kritieke toestand met een schedelbasisfractuur op de intensivecareafdeling.

Op 22 april was bij Sjoelepov het coronavirus vastgesteld, al had hij geen ziektesymptomen. Daarom liet de ziekenhuisleiding hem gewoon doorwerken, zonder beschermende middelen. Dezelfde dag beklaagde Sjoelepov zich samen met een collega in een filmpje op internet. “We zijn geïnfecteerd met het coronavirus, maar worden gedwongen door te werken. We worden niet uit de ploegendienst gehaald. Wat moeten we doen? Als u dacht dat dit soort verhalen allemaal nep waren, dan heeft u hier de feiten uit eerste hand,” zegt paramedicus Aleksandr Kosjakin, die met Sjoelepov samenwerkt.

Drie dagen later plaatste Sjoelepov opnieuw een filmpje op internet. Hierin zei de arts, na een diepe zucht, dat hij in een opwelling van emotie handelde. Ook gaf hij aan dat hij wel is vervangen in de ploeg en dat hij nu verpleegd wordt in het ziekenhuis. Er zouden wel voldoende beschermingsmiddelen zijn in het ziekenhuis (zijn collega Kosjakin had eerder gezegd dat dat niet zo was) en de arts beloofde dat hij verder geen alarmerende oproepen meer zal doen.

Het ziet er ook wel luguber uit daar :o



Maar in Nederland willen de mensen naar de kapper :')
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_192958841
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 14:00 schreef vipergts het volgende:
Dat kan toch als er nu een zelfmoord pleegt met 2 schoten in zijn achterhoofd dan zou ik denken dat is gek.
Als je lenig genoeg bent wel :+
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
pi_192958848
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 15:54 schreef Ansachteraf het volgende:
Het ziet er ook wel luguber uit daar
Geen beelden gezien van Nederlandse IC's?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192958856
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 15:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Geen beelden gezien van Nederlandse IC's?
Jawel
Albert Einstein Quote's:
"Soms betaal je het meest voor dingen die gratis zijn."
"Ons eigen geluk hangt af van de glimlach van de anderen".
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal".
  dinsdag 5 mei 2020 @ 16:04:37 #26
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_192958930
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 15:54 schreef Ansachteraf het volgende:
Ik zat het net te lezen :') 3 stuks nog wel....

https://www.parool.nl/wer(...)itiek~be089799/?utm_

Volgens de lokale krant Vesti Voronezj duikelde ambulance-arts Aleksandr Sjoelepov afgelopen zaterdag in de stad Voronezj van de tweede verdieping van het ziekenhuis waar hij werkte naar beneden. Hij ligt in kritieke toestand met een schedelbasisfractuur op de intensivecareafdeling.

Op 22 april was bij Sjoelepov het coronavirus vastgesteld, al had hij geen ziektesymptomen. Daarom liet de ziekenhuisleiding hem gewoon doorwerken, zonder beschermende middelen. Dezelfde dag beklaagde Sjoelepov zich samen met een collega in een filmpje op internet. “We zijn geïnfecteerd met het coronavirus, maar worden gedwongen door te werken. We worden niet uit de ploegendienst gehaald. Wat moeten we doen? Als u dacht dat dit soort verhalen allemaal nep waren, dan heeft u hier de feiten uit eerste hand,” zegt paramedicus Aleksandr Kosjakin, die met Sjoelepov samenwerkt.

Drie dagen later plaatste Sjoelepov opnieuw een filmpje op internet. Hierin zei de arts, na een diepe zucht, dat hij in een opwelling van emotie handelde. Ook gaf hij aan dat hij wel is vervangen in de ploeg en dat hij nu verpleegd wordt in het ziekenhuis. Er zouden wel voldoende beschermingsmiddelen zijn in het ziekenhuis (zijn collega Kosjakin had eerder gezegd dat dat niet zo was) en de arts beloofde dat hij verder geen alarmerende oproepen meer zal doen.

Het ziet er ook wel luguber uit daar :o

[ afbeelding ]

Maar in Nederland willen de mensen naar de kapper :')
Zo ziet de IC bij ons er ook ongeveer uit nu
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 5 mei 2020 @ 18:26:08 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192960710
Hebben ze niet gewoon zelfmoord gepleegd omdat ze de werkdruk niet meer zien zitten?

Lekker makkelijk joh, om Putin te beschuldigen van moord... Kom eerst maar eens met keiharde bewijzen!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192960722
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 14:00 schreef vipergts het volgende:
Dat kan toch als er nu een zelfmoord pleegt met 2 schoten in zijn achterhoofd dan zou ik denken dat is gek.
Dat is als je kritiek hebt op Clinton. :')
pi_192961003
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:26 schreef Nikonlover het volgende:
Hebben ze niet gewoon zelfmoord gepleegd omdat ze de werkdruk niet meer zien zitten?

Lekker makkelijk joh, om Putin te beschuldigen van moord... Kom eerst maar eens met keiharde bewijzen!
Hihihi
Heb je Putinpijper ook weer.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192961190
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 15:54 schreef Ansachteraf het volgende:

...

Het ziet er ook wel luguber uit daar :o

[ https://images3.persgroep(...)ality=0.8]afbeelding ]

Maar in Nederland willen de mensen naar de kapper :')
Ik wil ook, maar heb geduld.
Geen haar op mijn hoofd (...) die eraan denkt om nu midden in corona tijd naar de kapperT te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2020 19:02:41 ]
pi_192961206
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 15:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Geen beelden gezien van Nederlandse IC's?
Ik niet. Is dat net zo luguber?
pi_192961350
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 19:02 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Ik niet. Is dat net zo luguber?
Ja.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192961372
Why are these 80 scientists now dead? Why are they all microbiologists?

http://stateofthenation2012.com/?p=91593

En,

Het konijnenhol is diep.
pi_192961555
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 19:12 schreef GeneralMidi het volgende:
Why are these 80 scientists now dead? Why are they all microbiologists?

http://stateofthenation2012.com/?p=91593

En,

Het konijnenhol is diep.
Hoeveel gaan er normaal dood per jaar?
pi_192961599
Die zijn gewoon uit het raam gegooid.
Beetje te toevallig allemaal.
Rusland is net zoals China een onbetrouwbaar land.
pi_192961685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 19:24 schreef The_End het volgende:

[..]

Hoeveel gaan er normaal dood per jaar?
Aan "ongelukken" en moord?

Geen idee, misschien net zo veel als in Rusland?

[ Bericht 3% gewijzigd door GeneralMidi op 05-05-2020 19:42:02 ]
pi_192961730
Weinstientjes
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 5 mei 2020 @ 19:51:40 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192962107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 19:12 schreef GeneralMidi het volgende:
Why are these 80 scientists now dead? Why are they all microbiologists?

http://stateofthenation2012.com/?p=91593

En,

Het konijnenhol is diep.
Vanaf 1994 :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 5 mei 2020 @ 20:37:48 #39
14505 OProg
A Life in Music
pi_192962971
Rusland, bijna net zo'n leuk land als China.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_192963095
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 19:31 schreef GeneralMidi het volgende:

[..]

Aan "ongelukken" en moord?

Geen idee, misschien net zo veel als in Rusland?
Misschien wel meer, misschien wel minder. Wat een verschil zou dat zijn als je dat zou weten!
pi_192963176
Het is net de VS.
pi_192963482
Politiestaten _O_
Gezag _O_
Poetin _O_
Mensen die het overal mee oneens zijn :')
U MAD?
  woensdag 6 mei 2020 @ 07:45:05 #43
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_192968903
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 21:02 schreef de_boswachter het volgende:
Politiestaten _O_
Gezag _O_
Poetin _O_
Mensen die het overal mee oneens zijn :')
Law and Order ^O^
Nederland: Regering radeloos, volk redeloos, land reddeloos....
pi_192974051
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 13:56 schreef Geerd het volgende:
Poetin god _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:26 schreef Nikonlover het volgende:
Hebben ze niet gewoon zelfmoord gepleegd omdat ze de werkdruk niet meer zien zitten?

Lekker makkelijk joh, om Putin te beschuldigen van moord... Kom eerst maar eens met keiharde bewijzen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 21:02 schreef de_boswachter het volgende:
Politiestaten _O_
Gezag _O_
Poetin _O_
Mensen die het overal mee oneens zijn :')
quote:
Coronavirus kost Poetin populariteit
De populariteit van de Russische president Vladimir Poetin is in april gedaald naar het laagste niveau in meer dan twintig jaar. 59 procent van de Russen steunde Poetin, aldus opiniepeiler en onderzoeksbureau Levada.
https://www.telegraaf.nl/(...)-poetin-populariteit
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192974215
België...

quote:
Met Moederdag, nu zondag, wordt een eerste versoepeling van de sociale contacten toegelaten. Dat heeft minister van Volksgezondheid Maggie De Block zopas bevestigd.
pi_192977744
Coronavirus researcher ‘on verge’ of breakthrough killed in suspected murder-suicide


https://nypost.com/2020/0(...)cted-murder-suicide/

Jammer...maar zijn research gaat gelukkig door.
  woensdag 6 mei 2020 @ 18:33:34 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192977955
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:26 schreef Nikonlover het volgende:
Hebben ze niet gewoon zelfmoord gepleegd omdat ze de werkdruk niet meer zien zitten?

Lekker makkelijk joh, om Putin te beschuldigen van moord... Kom eerst maar eens met keiharde bewijzen!
In elk geval is het ongezond zowel binnen als buiten de Russische Federatie om kritiek te hebben op de overheid van dat land en de instellingen daarom heen. Daar is nieuws zat over. En als Putin daar niets van weet is eigenlijk nog erger. Want dat zou betekenen dat hij geen controle meer heeft op bijvoorbeeld de FSB.

Maar Putin een topper vinden die veel aandacht heeft voor het welzijn en de belangen van zijn volk mag natuurlijk?

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 06-05-2020 18:40:53 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')