Er zitten altijd verwijzingen en links naar het heden in. Het leren van die tijd en lessen trekken die je vandaag kan of moet toepassen.quote:Op maandag 4 mei 2020 22:07 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind het bijzonder onwaarschijnlijk dat de koning op 4 mei kritiek levert over een actueel politiek beleid en ik vind de insinuatie dan ook een beetje dommig en niet doordacht.
Je neemt niet veel weg. Je neemt alles weg.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:25 schreef Mondkapje het volgende:
Ik zie nu Op1 van gisteren, wat goed van die ethicus, als je zegt 'het nieuwe normaal' neem je hoop weg, zeg dan 'het tijdelijke abnormaal'.
Dit.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:01 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Als je praat over het nieuwe normaal geef je aan dat je de strijd tegen corona al verloren hebt. De regering en de MP hadden deze term nooit in de mond moeten nemen.
Het ging niet over corona. Het ging over het nieuwe racisme zoals elke dag ook op Fok geuit wordt. Dat we dát niet normaal gaan vinden.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:14 schreef Red_85 het volgende:
Viel mij ook op en ben het eens met Koning Alex.
Dus rutte, smoel houden en een andere term over pakken. Het is niet normaal, dus maken we het niet normaal. Aan jou de taak dit land zo snel mogelijk te brengen naar het normale.
En daar faal je in op het ogenblik. Keihard.
John Waynequote:Op maandag 4 mei 2020 21:01 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
Even een vraag over de personen tijdens het kranslegging, weet iemand wie de persoon in leger uniform is?
Welk racisme?quote:Op dinsdag 5 mei 2020 01:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het ging niet over corona. Het ging over het nieuwe racisme zoals elke dag ook op Fok geuit wordt. Dat we dát niet normaal gaan vinden.
De domheid van dit topic is stuitend.
Maar wat bedoelde hij wel?quote:Op maandag 4 mei 2020 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De koning doelde niet op de lockdown, buitenlander.
Inderdaad.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja, want de vrijheid van meningsuiting geldt natuurlijk niet voor hem.
Het heet noodtoestand of staat van beleg. Alle ander woorden zijn woordspinsels.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:56 schreef Discombobulate het volgende:
Buitengewoon goed punt![]()
Het nieuwe normaal is gewoon absoluut niet normaal. We kunnen beter het tijdelijke abnormaal zeggen zoals iemand gister bij Op1 zei.
De kansloze post die jij quote heeft het over een rechtse regering die de schuld krijgt....... Eerst een windmolen in je tuin en dan mag je pas weer doordrammen over links (waar de kogel vandaan kwam)quote:Op maandag 4 mei 2020 21:12 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Wat een kleuterklas weer hier. Enkel de post die ik quote snapt het. Het was natuurlijk een verwijzing naar het feit dat het niet normaal is om bevolkingsgroepen op basis van afkomst anders te behandelen, geen verwijzing naar het nieuwe normaal van Rutte of anderzijds een referentie naar COVID-19...
Mensen horen blijkbaar wat ze willen horen...
quote:
Het stukje kwam nadat de koning Schelvis aanhaalde en diens herinnering dat hij en zijn vrouw werden weggevoerd terwijl honderden mensen toekeken zonder protest.quote:Medemensen, medeburgers in nood, voelden zich in de steek gelaten, onvoldoende gehoord, onvoldoende gesteund, al was het maar met woorden. Ook vanuit Londen, ook door mijn overgrootmoeder, toch standvastig en fel in haar verzet. Het is iets dat me niet loslaat.
Oorlog werkt generaties lang door. Nu, 75 jaar na onze bevrijding, zit de oorlog nog steeds in ons.
Het minste wat we kunnen doen is: niet wegkijken. Niet goedpraten. Niet uitwissen. Niet apart zetten. Niet ‘normaal’ maken wat niet normaal is.
En: onze vrije, democratische rechtsstaat koesteren en verdedigen. Want alleen die biedt bescherming tegen willekeur en waanzin.
Jules Schelvis doorstond de hel en wist toch als vrij mens weer iets van het leven te maken. Veel meer dan dat. “Ik heb vertrouwen in de mensheid gehouden”, zei hij.
Als hij het kon, kunnen wij het ook. Wij kunnen het, wij doen het samen. In vrijheid.
Inderdaad, een echte baas had namelijk gewoon de Nieuw-Zeelandse methode gekozen.quote:Op maandag 4 mei 2020 20:39 schreef HarrieKeen het volgende:
Die Willem denkt ook wat een watje die Rutte met zijn wijvenbeslissingen.
Bedankt nu is het duidelijker. De OP had wel wat uitgebreider mogen zijn.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Het stukje kwam nadat de koning Schelvis aanhaalde en diens herinnering dat hij en zijn vrouw werden weggevoerd terwijl honderden mensen toekeken zonder protest.
Daarna merkt de koning op dat mensen (zoals Schelvis) zich in de steek gelaten voelden, onder anderen door koningin Wilhelmina.
Maar we moeten volgens niet wegkijken, niet goedpraten en niet normaal maken wat niet normaal is (waarmee hij dus verwijst naar WOII).
Het gaat in dat de deel van de speech nergens over de lockdown. Hoe kom je erbij dat hij daar toch op doelt? Je hoeft alleen maar naar de context te kijken.
Als je dit forum volgt dan weet je dat er een enorme (anti)-bias bij TS is richting de beperkende maatregelen.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 09:28 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Bedankt nu is het duidelijker. De OP had wel wat uitgebreider mogen zijn.
kloptquote:Op maandag 4 mei 2020 20:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
tja, want de vrijheid van meningsuiting geldt natuurlijk niet voor hem.
Bedenkt dat die speech door vele handjes is gegaan voor die gisteren opgedragen werd. Dat is echt wel bewust, maar niet per sé een sneer naar het beleid.quote:Op maandag 4 mei 2020 21:12 schreef -Jay-20- het volgende:
[..]
Wat een kleuterklas weer hier. Enkel de post die ik quote snapt het. Het was natuurlijk een verwijzing naar het feit dat het niet normaal is om bevolkingsgroepen op basis van afkomst anders te behandelen, geen verwijzing naar het nieuwe normaal van Rutte of anderzijds een referentie naar COVID-19...
Mensen horen blijkbaar wat ze willen horen...
Ik quotte die ethicus en hij zei 'de hoop' dus niet hoop in de zin van veel.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 00:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je neemt niet veel weg. Je neemt alles weg.
Alle menselijkheid.
Het hoort niet bij de mens wat nu gecreëerd wordt. Weg er mee. Zet je aandacht op een medicijn/vaccin.
Het gaat erom of je hoop geeft of dat je de boodschap hebt: het blijft zo, het is het nieuwe normaal - de nieuwe orde! - en wen er maar aan. Boete 400 euro bij overtreding en een aantekening in je politiedossier.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:08 schreef Momo het volgende:
Mensen horen he wat ze erin willen horen. Niet of het kabinet de anderhalf samenleving wel zou willen. Het is niet anders met dit virus dat nog niet weg is.
Tja...je wilt ook geen valse hoop geven aan de bevolking. Het is niet dat het virus weg is in een paar weken.quote:Op dinsdag 5 mei 2020 10:09 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het gaat erom of je hoop geeft of dat je de boodschap hebt: het blijft zo, het is het nieuwe normaal - de nieuwe orde! - en wen er maar aan. Boete 400 euro bij overtreding en een aantekening in je politiedossier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |