-Wok !!
-Slowcooker (zie elders in dit forum). Veel lekkerder en oh zo makkelijk.
-(ouderwetse emaille) rijststomer, daar kun je ook andere gerechten in stomen zoals vis of cake., - - en / of een simpele electrische rijststomer
-goede braadpan
-Ketels
Er zijn veel gerechten die lekkerder zijn als ze na klaargemaakt te zijn een dag staan, zoals soepen (er zijn honderden soepen), en rundvlees gerechten.
Ook een ei kan bij nagenoeg alles, daar kun je zoveel mee, op zoveel verschillende manieren klaargemaakt. ...
Rijst. Restjes rijst worden met wat er verder nog over is aan vlees vis of groenten gebakken.
Aardappel, rest gekookte aardappels stampen, citroen, wat mayonaise, restjes groenten erdoor, augurkje eventueel, hardgekookt eitje (eiersnijder kopen paar euro) , mini tomaatjes super lekker fris in de zomer en heerlijk als lunch mee naar je werk. Nog een plak zoete iets zure Sauerbraten op kamertemperatuur erbij.
Jij moet gewoon eens twee weken bij mijn vrouw en ik komen eten, dan leren we jou de geheimen, nl. veel doen (koken) en vooral eens wat durven, iets uitproberen. Doe eens wat geks. Mijn specialiteit was vet spek heel zoet en heel lang gekookt (niet gebakken). Als ik een vouw had uitgenodigd om te komen eten konden ze zich vaak niet beheersen en bleven eten, zodat ik ze na het eten zo het bed in kon rollen
Ook heerlijk met rijst is een wok loempiavulling maken en dan met rijst eten ipv wrappen en in het vet.
Het mooiste van mijn single tijd was dat ik fijn kon koken en alles kon uitproberen. Mijn specialiteit was Aziatisch. Nu mag ik niet meer, wij kunnen helaas niet samen in den keuken. Dan wordt het oorlog!
Verder de duitse invloed, Sauerbraten, zoet iets zuur Rundvlees.
Hou je van zoet? Je kunt heel veel "warm" eten zoet maken. Limburgs zuurvlees, Sauerbraten (rindvlees). In de Filipijnen is heel veel zoet, zoals zoete frieten, zoals het ontbijt van gebakken rijst met warme zoete braadworstjes met knoflook en een spiegelei.
Rijst Kip Kerrie Cocos met hardgekookt ei .... (of kwartel eitjes, blikje in de toko shop). My favorit.
Wij gebruiken veel gember in soepen, en vlees. En olie ipv boter of harde vetten. Geen boter, dan nog liever wat mayonaise, want olie.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!