Klein detail: het was wel ongrondwettelijk.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Prima. Ze waren goed voorbereid.
Met die cijfers wordt bijvoorbeeld niet meegenomen dat je bij de geringste verdenking tegen de muur werd gezet hé?quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:18 schreef Hamzoef het volgende:
Hier is alles wel mee gezegd inderdaad.
Dit is met cijfers te onderbouwen dus niet eens een mening.
Ik zei het ook al, maar dat heb je blijkbaar niet gelezen voor je je oneliner terugstuurde.quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dit is het eerste argument in dit topic waar ik iets mee kan. Hier ga ik me over inlezen. Leestips?
Komt omdat die zelf uit een achterlijk apenland komt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 15:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Prima. Ze waren goed voorbereid.
[..]
Mijn eerste indruk is dat er wel veel aanname's zijn gedaan door mevr van der Zee. En dat het gegeven, dat er 'toevallig' zeer fanatieke nazi's in Nederland de leiding hadden, wordt gebagatelliseerd.
Ik zie vooralsnog geen onderbouwing voor jouw stelling dat Nederland weinig heeft om trots op te zijn.
Je bedoelt diezelfde islamisten die ik in hetzelfde rijtje zet als andere 'Nederland had niets om trots op te zijn'-roepers? Lees gewoon rustig eerst eens.quote:Op woensdag 6 mei 2020 13:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik kan er verder weinig aan doen als jij te dom bent om te begrijpen wat ik daarmee bedoel. En je je alleen maar geroepen voelt om je in diezelfde topics als de mecenas van de islamitische bevolking voor te doen, waar ze zelf trouwens ook niet op liggen te wachten.
[..]
Als je kijkt naar de staat van deze samenleving is er al meer dan genoeg op ze gespuugd.
Ik vermoed dat ik hierover gelezen heb in Opmars naar Rotterdam (3 delen) van E.H. Brongers:quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dit is het eerste argument in dit topic waar ik iets mee kan. Hier ga ik me over inlezen. Leestips?
Verder op Wikipedia:quote:Ten aanzien van de geschiedschrijving over de oorlogshandelingen in Nederland tijdens de Duitse inval in mei 1940 is luitenantkolonel b.d. E.H. Brongers een begrip. Tijdens zijn diensttijd en als docent strategie en militaire geschiedenis op de Koninklijke Militaire Academie publiceerde hij veertien toonaangevende boeken over deze gebeurtenissen. Deze 8e druk van 'De Slag om de Residentie' is een geheel herziene, geactualiseerde en van nieuw fotomateriaal voorziene uitgave over de eerste grote luchtlandingsoperatie uit de geschiedenis. Een operatie die plaatsvond rond Den Haag op 10 mei 1940, met de bedoeling de koningin, het opperbevel en de regering gevangen te nemen en daarmee de Nederlandse weerstand in één klap te breken. Het werd een mislukking en de enige nederlaag van betekenis die de Duitsers tijdens hun 'Blitzkrieg' in West-Europa leden. Hitlers enthousiasme voor luchtlandingen werd sterk bekoeld, plannen voor een invasie in Engeland, Malta en Gibraltar moesten opnieuw worden bezien. Nog groter dan de zware verliezen aan kostbare parachutisten en luchtlandingstroepen waren de gaten die in de Duitse militaire luchttransportvloot werden geslagen. Deze slag kwam men volgens gezaghebbende Duitse bronnen niet of nauwelijks meer te boven. Vooral in Angelsaksische militaire kringen is verwondering uitgesproken over de geringe voorlichting die van Nederlandse zijde is gegeven over deze opzienbarende resultaten.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Sea_Lion#Airborne_Forcesquote:The success of the German invasion of Denmark and Norway, on 9 April 1940, had relied extensively on the use of paratroop and glider-borne formations (Fallschirmjäger) to capture key defensive points in advance of the main invasion forces. The same airborne tactics had also been used in support of the invasions of Belgium and the Netherlands on 10 May 1940. However, although spectacular success had been achieved in the airborne assault on Fort Eben-Emael in Belgium, German airborne forces had come close to disaster in their attempt to seize the Dutch government and capital of The Hague. Around 1,300 of the 22nd Air Landing Division had been captured (subsequently shipped to Britain as prisoners of war), around 250 Junkers Ju 52 transport aircraft had been lost, and several hundred elite paratroops and air-landing infantry had been killed or injured. Consequently, even in September 1940 the Luftwaffe had the capacity to provide only around 3,000 airborne troops to participate in the first wave of Operation Sea Lion.
En dat qua schaal meer of minder dan in andere bezette gebieden? Hoe je verder het feit dat men geen actief verzet pleegde koppelt aan een liefdesverklaring voor de bezetter is niet helemaal duidelijk. Het is vooral geroep achteraf.quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:18 schreef Fisherman het volgende:
[..]
Je kunt gewoon op internet opzoeken hoeveel mensen er in het verzet zaten. Dat aantal zit tussen de 35.000 en 45.000 mensen. Het aantal inwoners was op dat moment ongeveer 8,8 miljoen.
Lees jij rustig eerst eens. Ik zei topics.quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je bedoelt diezelfde islamisten die ik in hetzelfde rijtje zet als andere 'Nederland had niets om trots op te zijn'-roepers? Lees gewoon rustig eerst eens.
Van je land houden... Wat betekent dat precies, Harvest?quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:47 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lees jij rustig eerst eens. Ik zei topics.
Je hebt dit gedrag in meerdere topics door de jaren heen laten zien.
Verder ben je ook gewoon een hypocriet schijnheilig figuur. Eerst meerdere malen users die van hun land houden zwart maken, en daarna in een topic zoals dit zelf de grote vaderlandse boy gaan uithangen. Nationalisme mag blijkbaar alleen wanneer het jou goed uitkomt.
Inb4 smiley spam.
Volgens FC kom jij uit een achterlijk apenland. En iedereen weet dat hij altijd gelijk heeft dus wat doe jij hier?quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:19 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Klein detail: het was wel ongrondwettelijk.
Dat waren ze in hun goede voorbereiding even vergeten zeker?
Zegt mevr. van der Zee dat?quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:19 schreef Hamzoef het volgende:
Klein detail: het was wel ongrondwettelijk.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 19:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zegt mevr. van der Zee dat?![]()
En de inval door Duitsland? Wat zegt de grondwet daarover?
De meeste mensen, die 95,5 procent dus zaten gewoon in de overlevingsstand en vonden die joden toch maar een lastig volkje over het algemeen. In die zin is er niet veel veranderd. Het is overigens bij iedere oorlog zo dat de meesten gewoon meegaan in wat de vijand doet.quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dat qua schaal meer of minder dan in andere bezette gebieden? Hoe je verder het feit dat men geen actief verzet pleegde koppelt aan een liefdesverklaring voor de bezetter is niet helemaal duidelijk. Het is vooral geroep achteraf.
quote:Op woensdag 6 mei 2020 11:34 schreef Fisherman het volgende:
Sowieso ging min of meer 99,5 procent van de bevolking mee met de Duitsers.
Een 'aantal'... dat klopt ja. Een aantal heulde met de vijand. Het overgrote deel stond verder inderdaad in overlevingsstand... dat ze 'die joden toch maar lastig vonden' is dan weer een sterk staaltje gefantaseer: waar mogen we dat terugvinden in de bronnen, dat het antisemitisme in Nederland welig tierde?quote:Op woensdag 6 mei 2020 19:03 schreef Fisherman het volgende:
[..]
De meeste mensen, die 95,5 procent dus zaten gewoon in de overlevingsstand en vonden die joden toch maar een lastig volkje over het algemeen. In die zin is er niet veel veranderd. Het is overigens bij iedere oorlog zo dat de meesten gewoon meegaan in wat de vijand doet.
Mijn opa ging op een gegeven moment niet meer naar de bijeenkomsten, omdat daar steeds meer personen zich voordeden als oid verzetsstrijder, terwijl een aantal gewoon met de vijand heulde in die tijd.
Jouw opa deed zich voor als verzetsstrijder?quote:Op woensdag 6 mei 2020 19:03 schreef Fisherman het volgende:
[..]
De meeste mensen, die 95,5 procent dus zaten gewoon in de overlevingsstand en vonden die joden toch maar een lastig volkje over het algemeen. In die zin is er niet veel veranderd. Het is overigens bij iedere oorlog zo dat de meesten gewoon meegaan in wat de vijand doet.
Mijn opa ging op een gegeven moment niet meer naar de bijeenkomsten, omdat daar steeds meer personen zich voordeden als oid verzetsstrijder, terwijl een aantal gewoon met de vijand heulde in die tijd.
Hij wil ook het liefst iedereen die 'arm' is laten creperen.quote:
Komt ie weer interessant doen met zijn heemkundekring.quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wat dat betreft: al lid van de heemkundekring, Harvest?
FYI ik kom gewoon uit Nederland.quote:Op woensdag 6 mei 2020 18:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Komt omdat die zelf uit een achterlijk apenland komt.
Volgens mij zijn vrijwel alle historici het daar wel over eens toch?quote:Op woensdag 6 mei 2020 19:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zegt mevr. van der Zee dat?![]()
quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Komt ie weer interessant doen met zijn heemkundekring.![]()
Ja, ik ga daar met mijn 30 jaar, tattoo's, kisten, en legerjas tussen al die oude grijze babyboomers zonder leven zitten. Kunnen we het hebben over Bokkenrijders, staatsmijnen, abdij Rolduc, en de geschiedenis van het fucking Limburgse carnaval. Nee dankje.
Rolduc, mooie locatie hoor.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Komt ie weer interessant doen met zijn heemkundekring.![]()
Ja, ik ga daar met mijn 30 jaar, tattoo's, kisten, en legerjas tussen al die oude grijze babyboomers zonder leven zitten. Kunnen we het hebben over Bokkenrijders, staatsmijnen, abdij Rolduc, en de geschiedenis van het fucking Limburgse carnaval. Nee dankje.
Dat is wat jij er dan weer van maakt.quote:Op woensdag 6 mei 2020 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
Liefde voor je eigen land gaat echt niet verder dan wat anti-islam gelul.
Succes ermee, ouwe Germaniër.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |