Hooibalen?
Paar weken terug liep ik met Q (6)langs de recreatieplas hier en we zagen wat duikers het water ingaan. Ik probeerde uit te leggen dat ze een fles met lucht op hun rug hebben, zodat ze onderwater kunnen ademen. "Mamma, moet je altijd een slurf in je neus als je gaat duiken?" (hij was de dag ervoor nog in Artis geweest met de BSO)
Gisteren even gezellig met mij en oma naar de speeltuin iets verderop geweest. Alles leuk, totdat we teruggingen en hij zonder te kijken even wat blaadjes van een plant naast de stoep vastpakt. Dat was helaas een brandnetel.. Nu is hij nogal een dramaqueen, dus dat was huilen, schreeuwen en daarna de hele weg terug lopen mopperen. We probeerden ons al wat in te houden, omdat hij bij boos gemopper van alles en nog wat gaat verzinnen wat hij niet goed vindt in de wereld, alleen omdat het allemaal even niet gaat zoals hij wil, dat werkt na een tijdje nogal op je lachspieren.
We kwamen langs een groepje wat oudere mensen die stonden te kletsen en 1 vroeg wat er aan de hand was aan Q. Na een korte uitleg en reactie wilden we weer verder lopen, maar Q was ons inmiddels kennelijk flink zat en keek 1 van de vrouwen aan en riep geïrriteerd "mag ik bij jou komen wonen?"