Dat kan zeker, maar dan trek je een bar oid vacuum maar de werkdruk van zo'n R32 setje kan tot wel 30 bar gaan, dat is wel een verschil.quote:Op zondag 3 mei 2020 01:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je kan toch gewoon zo goed mogelijk vacuüm trekken en dan kijken of de druk gelijk blijft?
Klopt!quote:Op zondag 3 mei 2020 00:36 schreef junkiexp het volgende:
@:Gieliovd jij had ook zelf je splits geïnstalleerd toch?
of je laat het door een bedrijf doen. Het hoeft niet veel te kosten en als je een gecertificeerd persoon hebt dan kan je ervan uit gaan dat het goed gebeurd.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:49 schreef Gieliovd het volgende:
Klopt, wat hierboven stond was volledig hypothetisch.
Ik zou gewoon ¤5000 investeren om mezelf te laten certificeren als persoon en als bedrijf als ik dit zelf zou doen.
ik heb het ook een keer iemand laten doen die zei dat hij dit kon. Dat ging hardstikke fout, schade was een nieuwe compressor.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:52 schreef Makrolon het volgende:
Ik heb het hier gedaan zonder afpersen en zonder vacumeren, doet t prima.
Bij mij is het dus wel goed gegaan, dus ook geen schade. Daarbij heb ik het niet door iemand laten doen, dus snap je reactie niet zo goed..quote:Op zondag 3 mei 2020 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik heb het ook een keer iemand laten doen die zei dat hij dit kon. Dat ging hardstikke fout, schade was een nieuwe compressor.
of je het nu zelf doet of dat iemand anders het doet, zonder stek certificaat maakt dat kwa kennis weinig verschil. Tenzij je jezelf overschat.quote:Op zondag 3 mei 2020 11:04 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Bij mij is het dus wel goed gegaan, dus ook geen schade. Daarbij heb ik het niet door iemand laten doen, dus snap je reactie niet zo goed..
Ik zeg toch nergens dat ik het beter kan??quote:Op zondag 3 mei 2020 11:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of je het nu zelf doet of dat iemand anders het doet, zonder stek certificaat maakt dat kwa kennis weinig verschil. Tenzij je jezelf overschat.
Die monteur moest wel lachen toen hij mijn installatie zag, de isolatie was niet afgeplakt, waardoor het stuk was gepikt door vogels en dus niet meer werkte. De meegeleverde slangen met koppeling ware te lang en hij had ze maar opgerold omdat hij geen perstang had en zo waren er veel meer fouten....
Maar ja, jij kan het beter wellicht....
Na mijn ervaring laat ik dit nooit meer doen door iemand zonder stek.
hiermee kan jij het dan toch beter? Want bij mij deed die beunhaas het verkeerd.quote:Op zondag 3 mei 2020 11:15 schreef Makrolon het volgende:
Ik zeg toch nergens dat ik het beter kan??
Ik zeg alleen dat ik het zelf heb gedaan en dat het prima werkt.
Ik heb nog een klein jaartje bij een koeltechnisch bedrijf gewerkt. Nooit een stek-certificaat gehaald, maar wel gewoon airco's en vriescellen geinstalleerd.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
heb je een STEK certificaat? zo nee, dan mag je dit niet doen.
Klinkt goed, die spullen heb ik ook allemaal dus ik ga het ook maar op jouw manier doen dan.quote:Op zondag 3 mei 2020 09:31 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Klopt!
Ik heb er al best een paar in bedrijf gesteld en geplaatst. Vorige huis één, dit huis nu 2. Daarnaast bij kennissen nog een paar.
Ik vacumeer alleen en pers niet af. Zou wel beter zijn uiteraard.
Ik heb een flare set, meter set en vacuümpomp. Half uurtje vacumeren en half uurtje standtijd houd ik aan.
Een micron vacuüm meter mis ik wel maar die zijn zo duur.
Dat zou 3x 200 euro zijn en is gewoon geen eerlijke prijs.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of je laat het door een bedrijf doen. Het hoeft niet veel te kosten en als je een gecertificeerd persoon hebt dan kan je ervan uit gaan dat het goed gebeurd.
Daarnaast vervalt de fabrieksgarantie vaak als je geen stek hebt. En bij een garantieaanvraag zullen ze hierom vragen.
dag mag het niet wat je deed.quote:Op zondag 3 mei 2020 11:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb nog een klein jaartje bij een koeltechnisch bedrijf gewerkt. Nooit een stek-certificaat gehaald, maar wel gewoon airco's en vriescellen geinstalleerd.
Werken onder spanning mag ook niet; maar dat gebeurt ook veelste veel.quote:
Helemaal waar. Overal wordt flare gebruikt. Zit er ook niet voor niets aan.quote:Op zondag 3 mei 2020 16:19 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben het met je eens dat het beter is, maar half de wereld hangt vol met airco's met flare.
Dank!quote:
Dank!quote:
Klopt, dat past helaas niet, dan krijg ik de trekontlasting niet meer dicht.quote:Op zondag 10 mei 2020 18:08 schreef Vonkenboer het volgende:
Die aansluitkabel had die niet bij onder de trekontlasting gemoeten ? En waarom zitten daar geen adereindhulzen aan de aansluitkabel ?
Goede tip, bedankt.quote:Op zondag 10 mei 2020 19:28 schreef densmee het volgende:
Netjes, volgende keer je wartel onder uit de werkschakelaar laten komen. Hier krijg je vocht door.
Het soepele draad zit tussen de binnen en buitenunit, dus inderdaad niet zo spannend.quote:Op zondag 10 mei 2020 21:40 schreef Gieliovd het volgende:
Ziet er niet uit. Broddelwerk.
Geintjelekker bezig hoor! Ik heb diezelfde pomp volgens mij, maar dan model hoger met solenoid klep en manometer. Gewoon weer netjes geworden.
Inderdaad paar kleine dingen die zijn al genoemd. Als er soepele draad naar de buitenunit gaat zou je daar nog wel ff voor het mooie adereindhulsjes kunnen plaatsen. De rest is stuurstroom dat komt minder nauw.
Goed werk
Heb je trouwens een link voor die momentsleutel?
Stek persoons certificaat is maar 475 euro.quote:Op zondag 3 mei 2020 10:49 schreef Gieliovd het volgende:
Klopt, wat hierboven stond was volledig hypothetisch.
Ik zou gewoon ¤5000 investeren om mezelf te laten certificeren als persoon en als bedrijf als ik dit zelf zou doen.
Cursus is iets duurder... die zit wel rond de 4 a 5k.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:18 schreef lipje het volgende:
[..]
Stek persoons certificaat is maar 475 euro.
Nee joh 2K ongeveer.quote:Op maandag 11 mei 2020 21:49 schreef speedfightrage het volgende:
[..]
Cursus is iets duurder... die zit wel rond de 4 a 5k.
Die komt er ook nog bij
Top!quote:Op maandag 11 mei 2020 21:49 schreef Gieliovd het volgende:
Thanks, besteld, 20 procent korting met code VAKANTIEGELD.
https://www.vidaxl.nl/catalogsearch/result/?q=koelmiddelensetquote:Op woensdag 13 mei 2020 00:11 schreef matriks het volgende:
@:junxiexp Welke vacuumpomp / meterset heb je aangeschaft. Ben ook bezig en volgens mij is een goedkoop setje niet veel duurder dan ergens via marktplaats iets huren, maar ben wel benieuwd of zo'n goedkoop setje ook voldoet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |