Het aantal nieuwe besmettingen is ook pas sinds een week echt aan het dalen, en de opnames lopen daar altijd op achter. Grote kans dus dat de opnames de komende weken nog verder gaan dalen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:06 schreef Breekfast het volgende:
Hmm het aantal nieuw opgenomen patiënten in het ziekenhuis lijkt zich nu wat te stabiliseren. Had gehoopt op een verdere daling.
Vergeet zwembaden niet, die in kleinere gemeentes worden door subsidie van de gemeente open gehouden. Nu alle inkomsten van het zwembad wegvallen staat het voortbestaan ook op de tocht.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:11 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Pedicures, sportscholen, acupuncturisten, schoonheidssalons, sexhuizen....Zal nog wel veel meer zijn.
Ik vraag me echt af in welke fantasiewereld jullie wonen?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 13:54 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Heb jij cijfers van de winkels die slecht draaien dan? Die draaien gewoon door, want die kunnen simpel online hun zaken voortzetten. Ik heb jouw argument nog niet gehoord waarom mensen minder auto's kopen maar wel in de rij staan bij de IKEA voor de Billy boekenkast.
En tuurlijk hebben mensen minder vertrouwen. Werk je in een pretpark, sportclub/vereniging, horeca etc dan heb je gewoon geen werk. Tuurlijk heb je dan weinig vertrouwen.
Ehhh dat doet niks voor de economie, de productie staat nog steeds even stil, als je het perfect zou kunnen distribueren zou je de economie kunnen stilzetten, maar aangezien dat niet perfect gaat en er mensen failliet gaan krijg je o ok nog structurele schade.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:06 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Precies het bedrag wat door de staat de economie in wordt gepompt.
Ja leuk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:14 schreef Doublepain het volgende:
Hopelijk volgende week al versoepeling, we zakken erger dan Ado Den Haag gemiddeld in een seizoen dus tijd voor verandering
Dat betekent dus wel dat we ook na 20 mei nog geen grote veranderingen mogen/kunnen verwachten betreft versoepeling van maatregelen. Het gaat een stuk langzamer dan gehoopt (iets wat men bijvoorbeeld in Italië ook ziet/zag).quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het aantal nieuwe besmettingen is ook pas sinds een week echt aan het dalen, en de opnames lopen daar altijd op achter. Grote kans dus dat de opnames de komende weken nog verder gaan dalen.
Daar lijkt het wel op.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef PippenScottie het volgende:
De cijfers... ik heb het idee dat de daling is gestopt en we nu al op weg zijn naar een nieuw piekje vanwege het mooie weer de laatste weken.
Ik hoop dat ik het mis heb
Al hun leveranciers, hun pandeigenaren, hun energieleveranciers, hun verzekeraars, accountants etc die niet betaald worden. Sommige zolderkamerFokkers hebben echt zo'n simplistisch beeld van de wereld en hoe die werkt dan ik denk dat ze of 12 zijn of lopen te trollenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:11 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Pedicures, sportscholen, acupuncturisten, schoonheidssalons, sexhuizen....Zal nog wel veel meer zijn.
En dat moet ook.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar met datzelfde argument kun je ook pleiten voor openstelling van andere sectoren. Het is een kwestie van prioriteiten.
We kunnen ook alle kebabzaken weer opengooien. Of alle linkshandige kappers. Of alle restaurants die beginnen met een A.
Het punt is gewoon dat het niet allemaal kan. Zo kun je voor iedere sector/organisatie op zichzelf beargumenteren dat het op het grote geheel niet veel uitmaakt.
Ook als die productie gaat draaien blijven we in een economische malaise zitten omdat het vertrouwen er momenteel niet is.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ehhh dat doet niks voor de economie, de productie staat nog steeds even stil, als je het perfect zou kunnen distribueren zou je de economie kunnen stilzetten, maar aangezien dat niet perfect gaat en er mensen failliet gaan krijg je o ok nog structurele schade.
Die 90 miljard schade is niet verdwenen als je geld drukt met een geld pers, die blijft gewoon.
Die moeten creatief zijn... of zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef Noek het volgende:
Sexwerkers, hoe gaan we dat oplossen, hoe laten we die versoepelen?
Het zijt zo, wat betreftquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef Breekfast het volgende:
Pfff de mensen die nog roepen "de economie is helemaal niet op slot" hebben echt geen idee welk economisch rampscenario ons nu al te wachten staat, laat staan als we de maatregelen nog maanden zouden verlengen. Landen als de VS en Spanje tikken nu al de 20% werkloosheid aan, tel daar nog een periode waarin we in deze situatie blijven zitten bij op en wij gaan die aantallen ook met gemak halen.
Het zijt zo wat betreft de werkeloosheid dan. Die werkeloosheid zal toch van korte aard zijn, meeste zullen snel weer aan de slag kunnen, ik verwacht snel herstel van de economie.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef Breekfast het volgende:
Pfff de mensen die nog roepen "de economie is helemaal niet op slot" hebben echt geen idee welk economisch rampscenario ons nu al te wachten staat, laat staan als we de maatregelen nog maanden zouden verlengen. Landen als de VS en Spanje tikken nu al de 20% werkloosheid aan, tel daar nog een periode waarin we in deze situatie blijven zitten bij op en wij gaan die aantallen ook met gemak halen.
Dus de kapper is wél een superspreader?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, diegene die je knipt (kappers) zijn over het algemeen mensen die niet in de riscogroepen vallen. Diegene die geknipt worden wel (voor een deel).
Doggystyle met mondmaskers en het raam open?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:15 schreef Noek het volgende:
Sexwerkers, hoe gaan we dat oplossen, hoe laten we die versoepelen?
En HIER ga je de mist in. Alles hangt met elkaar samen, zeker op de schaal die we nu meemaken. Het is echt letterlijk nog nooit voorgekomen dat branches waar miljoenen mensen werken van de 1 op de andere dag 0 omzet hadden. Dat is simpelweg nog nooit gebeurd in de recente geschiedenis.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:07 schreef DireStraits7 het volgende:
Het punt is gewoon dat het niet allemaal kan. Zo kun je voor iedere sector/organisatie op zichzelf beargumenteren dat het op het grote geheel niet veel uitmaakt.
Het worden wel ongemakkelijke blowjobs. Of gewoon niet. Ook zij kunnen straks maar voor 30% open.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:16 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Die moeten creatief zijn... of zo.
Volgens mij snap jij het niet zo goedquote:Op vrijdag 1 mei 2020 14:17 schreef BoerHagenees het volgende:
[..]
Het zijt zo, wat betreft
[..]
Het zijt zo wat betreft de werkeloosheid dan. Die werkeloosheid zal toch van korte aard zijn, meeste zullen snel weer aan de slag kunnen, ik verwacht snel herstel van de economie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |