Denk dat je daar wel beetje van uit kunt gaan jaquote:Op maandag 11 mei 2020 12:09 schreef Nattekat het volgende:
Ik doe de voorzichtige gok dat het in mijn werkkamer niet warmer is dan 18 nu
quote:Op maandag 11 mei 2020 12:15 schreef cherrycoke het volgende:
Zoveel droogte, het mag van mij een weekje regenen.
Je hebt geen tuin ofzo?quote:
Van 27 april tot 4 mei is het hier geen dag droog geweest. Dan hebben we ook nog het zeiknatte februari + eerste helft van maart.quote:
Niet elke plaats heeft zoveel regen gehad, er is hier nog steeds structurele droogte.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van 27 april tot 4 mei is het hier geen dag droog geweest. Dan hebben we ook nog het zeiknatte februari + eerste helft van maart.
Ja leuk, het zal vast wel wat aan de droge kant zijn, maar ik word niet goed van al dat DROOGTE gezeur. Dat wordt op z'n vroegst pas in juni een probleem, als mei verder gortdroog blijft.
Voorlopig loopt het gewoon flink op en maken de boeren in het oosten en zuidoosten des lands zich alweer zorgen.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van 27 april tot 4 mei is het hier geen dag droog geweest. Dan hebben we ook nog het zeiknatte februari + eerste helft van maart.
Ja leuk, het zal vast wel wat aan de droge kant zijn, maar ik word niet goed van al dat DROOGTE gezeur. Dat wordt op z'n vroegst pas in juni een probleem, als mei verder gortdroog blijft.
Deze maand is alles juist in die gebieden gevallen.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:50 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Voorlopig loopt het gewoon flink op en maken de boeren in het oosten en zuidoosten des lands zich alweer zorgen.
Bij mij ging de eerste roeitraining die ik zou geven sinds maanden ook niet door helaas. Teveel windquote:Op maandag 11 mei 2020 10:25 schreef Nattekat het volgende:
Om dan nog te bedenken dat vandaag de eerste training in het buitenbad zou zijn
Was wsl net als vorig jaar afgeblazen.
Roeien gaat dan nog wel, maar zwemmen met 10 graden en zo veel wind is niet eens verantwoordquote:Op maandag 11 mei 2020 13:02 schreef pullup het volgende:
[..]
Bij mij ging de eerste roeitraining die ik zou geven sinds maanden ook niet door helaas. Teveel wind
Roeien gaat ook niet hoorquote:Op maandag 11 mei 2020 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Roeien gaat dan nog wel, maar zwemmen met 10 graden en zo veel wind is niet eens verantwoord
Maar goed, zwembad is nog steeds dicht
Nederland gaat echt tegen grote problemen oplopen op deze manier, op korte termijn is het soms al problematisch maar op lange termijn op den duur onhaalbaar indien er geen maatregelen worden genomen. Rijkswaterstaat erkent dat ook gewoon dus heel veel discussie is er niet over nodig. Ik snap dat je een hekel aan regen en kou en wolken hebt maar een beetje reëel blijven mag ook wel.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Deze maand is alles juist in die gebieden gevallen.
En ze mogen zich best zorgen maken, maar dat betekent niet dat het nu al een probleem is. En de niet-boeren hoeven zich helemaal nergens druk om te maken.
Ja, ze hadden zoveel meer met dat water kunnen doen wat afgelopen winter viel. Het lozen, afvoeren en beschermen zijn we goed in geworden, maar het behouden blijkbaar nog niet. Er is genoeg gevallen om er een tijd mee te kunnen en niet na 2 weken alweer te beginnen over droogte. Wat nu wel het geval was. natuurlijk is het nu wel te droog, maar om de dag regen zit ik niet op te wachten.quote:Op maandag 11 mei 2020 12:53 schreef Pumpalov het volgende:
Goed, nu is het ook wel tijd dat NL het water dat valt beter gaat leren te benutten maar dat is als land met de infrastructuur en geografie om water vooral te lozen ook zo makkelijk niet
Om de dag is ook niet noodzakelijk, het zijn vooral die wekenlange periodes zonder dat er ook maar enige regen van betekenis valt over een periode van jaren in het groeiseizoen dat je uiteindelijk de das omdraait. Een neerslagtekort is gebruikelijk en valt momenteel te managen zolang het maar niet te hoog oploopt. Boven de 150mm wil je in principe niet komen omdat de bodem sneller en sneller uitgeput én verzilt raakt. En dat is de afgelopen jaren nogal raak natuurlijk, waarbij de tendens meer en meer al naar het voorjaar verschuift in plaats van pas laat in de zomer.quote:Op maandag 11 mei 2020 19:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, ze hadden zoveel meer met dat water kunnen doen wat afgelopen winter viel. Het lozen, afvoeren en beschermen zijn we goed in geworden, maar het behouden blijkbaar nog niet. Er is genoeg gevallen om er een tijd mee te kunnen en niet na 2 weken alweer te beginnen over droogte. Wat nu wel het geval was. natuurlijk is het nu wel te droog, maar om de dag regen zit ik niet op te wachten.
Frisse luchtquote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik mis het kunnen doorluchten zonder mezelf in de kou te zetten
Ruilen met onze max?quote:Op dinsdag 12 mei 2020 10:43 schreef Pumpalov het volgende:
Minimumtemperatuur lag hier vannacht op net geen 19 graden. Sorry maar dat is me veel te veel van het goede voor medio mei
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |