Voor wat, een hele lading nieuwe doden/besmettingen of voor het moeten terugtrekken van toezeggingen aan het bedrijfsleven?quote:
Er uit wil laten zien misschien?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Of zou hij geen kristallen bol hebben waarin hij kan zien hoe de situatie er over 6 maanden uit ziet?
Het valt mij op dat er in het buitenland sowieso sprake lijkt te zijn van een beter doordacht plan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals rutte naar alles en iedereen.
Oostenrijk, frankrijk, belgie, zwitserland, italie, portugal, duitsland.
Alles en iedereen heeft een routemap of duidelijkheid, maar rutte? Die blijftin zijn emotionele chantage bui hangen met zn 't is weer drukker op straat, dit heeft gevolgen voor de kappers'. Flikker op vent.
Kennelijk wel tot 1 september. Want tot dan zitten evenementen er niet in. Bovendien kun je ook zonder glazenbol best een prioriteitenlijst maken en schetsen wat je voor je ziet als exit-route. Neem de bevolking mee in het proces.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Of zou hij geen kristallen bol hebben waarin hij kan zien hoe de situatie er over 6 maanden uit ziet?
Voor de hele situatie. Voor het feit dat hij voor het eerst in z’n premierschap te maken krijgt met een crisis waar hij slechts op kan reageren. Waar hij geen invloed heeft op de kernoorzaak.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor wat, een hele lading nieuwe doden/besmettingen of voor het moeten terugtrekken van toezeggingen aan het bedrijfsleven?
Dit is je antwoord:quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor wat, een hele lading nieuwe doden/besmettingen of voor het moeten terugtrekken van toezeggingen aan het bedrijfsleven?
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het moet heel snel een afweging gaan worden wat meer waard is, een compleet disfunctionele samenleving waar we decennia voor nodig zullen hebben om die überhaupt op het zelfde niveau te brengen als 2019 of, zoals het er nu naar uitziet, een flink aantal extra doden.
Op basis van de cijfers die we nu zien lijkt mij het niet eens een moeilijke afweging maar ja... opa en oma moeten koste wat kost de 100 halen.
Dat uitsluiten doe ik zeker niet. Vooral niet om burgerrechten en huisvrede maar even op te schorten voor repressiemaatregelen met een noodwetje.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het valt mij op dat er in het buitenland sowieso sprake lijkt te zijn van een beter doordacht plan.
Reageren op is natuurlijk ook inherent aan de aard van de crisis. Maar het lijkt er hier wel heel erg op dat we maar wat doen.
Een ander scenario is dat Rutte - slimme politicus dat hij is - bewust niet te veel zegt om voor zichzelf maximale speelruimte te houden. Al zou dat wel heel wrang zijn en in deze omstandigheden moeilijk voorstelbaar. Maar helemaal uitsluiten doe ik het niet.
[..]
Kennelijk wel tot 1 september. Want tot dan zitten evenementen er niet in. Bovendien kun je ook zonder glazenbol best een prioriteitenlijst maken en schetsen wat je voor je ziet als exit-route. Neem de bevolking mee in het proces.
Rutte en bang voor toezeggingen niet nakomen? Hoezo?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor de hele situatie. Voor het feit dat hij voor het eerst in z’n premierschap te maken krijgt met een crisis waar hij slechts op kan reageren. Waar hij geen invloed heeft op de kernoorzaak.
En voor de bevolking in de zin dat hij als de dood is om het draagvlak te verspelen door,bijvoorbeeld een toezegging niet na te komen met als gevolg meer doden.
Maar het valt op dat overal een plan geschetst wordt behalve hier.
Maar wat zou dan z’n belang zijn? Ik zie het totaal niet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat uitsluiten doe ik zeker niet. Vooral niet om burgerrechten en huisvrede maar even op te schorten voor repressiemaatregelen met een noodwetje.
Sinds dat punt vertrouw ik het totaal niet meer wat rutte uitspookt.
Decennia? Binnen een aantal weken is dat weer op hetzelfde niveau.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het moet heel snel een afweging gaan worden wat meer waard is, een compleet disfunctionele samenleving waar we decennia voor nodig zullen hebben om die überhaupt op het zelfde niveau te brengen als 2019 of, zoals het er nu naar uitziet, een flink aantal extra doden.
https://www.rtlz.nl/algem(...)ocent-krimp-eurozonequote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Decennia? Binnen een aantal weken is dat weer op hetzelfde niveau.
quote:"De snelheid en de diepte van deze recessie zijn nog niet eerder gezien in vredestijd."
Een aantal weken?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Niet denken dat de overgebleven werkgevers met vaste contracten staan te zwaaien een week nadat alles weer voorbij isquote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:45 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Een aantal weken?![]()
Heb je enig idee wat het inhoudt als deze maatregelen nog tot 2021 aanhouden? Hoeveel banen er verloren gaan? Hoeveel depressies er gaan ontstaan? Hoeveel werkeloosheid er zal ontstaan?
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:40 schreef Poem_ het volgende:
[..]
En mondkapjesquote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De VVD graaft toch hun eigen graf op deze manier. De zogenaamde ondernemerspartijflikker toch op man. Nog nooit zo'n angsthaas met oogkleppen op een land zien leiden.
Ik hoor geen enkel land over een anderhalve meter samenleving of een nieuw normaal praten. Het grootste deel van Europa komt zelfs al met exit strategiën.
Jawel, Zwitserland heeft de twee meter afstand. En het grootste deel van Europa heeft een strengere lockdown gehad dan Nederland. Dus logisch dat die eerder met exit-maatregelen komen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 00:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De VVD graaft toch hun eigen graf op deze manier. De zogenaamde ondernemerspartijflikker toch op man. Nog nooit zo'n angsthaas met oogkleppen op een land zien leiden.
Ik hoor geen enkel land over een anderhalve meter samenleving of een nieuw normaal praten. Het grootste deel van Europa komt zelfs al met exit strategiën.
Dat is wat anders dan suggereren aan je bevolking dat het nooit meer normaal gaat worden en met dat soort depressieve teksten strooienquote:Op vrijdag 1 mei 2020 01:06 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Jawel, Zwitserland heeft de twee meter afstand. En het grootste deel van Europa heeft een strengere lockdown gehad dan Nederland. Dus logisch dat die eerder met exit-maatregelen komen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 01:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan suggereren aan je bevolking dat het nooit meer normaal gaat worden en met dat soort depressieve teksten strooienhoe haal je het in je hoofd? Ik ben van mening dat het juist belangrijk is om je volk perspectief en hoop te geven in tijden zoals deze. Iets om naar uit te kijken, dan kunnen we ook onze schouders er samen onder zetten. In plaats van zulke ronduit deprimerende berichten de wereld in te slingeren. Of Rutte is wereldvreemd (heeft niet de inzichten dat dit soort dingen gaan werken in een samenleving) of hij is volstrekt de weg kwijt. Ik denk en vrees beide.
Een land in crisis heeft daadkracht en perspectief nodig.
Trust me, er gaat steeds meer verzet komen, en dat mensen zich tegen deze waanzin gaan keren. Het komt nu al op en het borrelt. De angst voor het virus is grootendeels weg. En mensen beginnen na te denken.quote:
Belgie....óók de anderhalve meter afstand.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 01:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan suggereren aan je bevolking dat het nooit meer normaal gaat worden en met dat soort depressieve teksten strooienhoe haal je het in je hoofd? Ik ben van mening dat het juist belangrijk is om je volk perspectief en hoop te geven in tijden zoals deze. Iets om naar uit te kijken, dan kunnen we ook onze schouders er samen onder zetten. In plaats van zulke ronduit deprimerende berichten de wereld in te slingeren. Of Rutte is wereldvreemd (heeft niet de inzichten dat dit soort dingen gaan werken in een samenleving) of hij is volstrekt de weg kwijt. Ik denk en vrees beide.
Een land in crisis heeft daadkracht en perspectief nodig.
Het is ook echt volstrekte waanzin dat mensen hier ook echt in mee gaan. In het vorige topic poste een user dat de cafehouders maar beter wat anders kunnen zoeken en dat het gaat verdwijnen. Dit veroorzaakt het dus. Mensen zijn compleet gehersenspoeld door angst en 1.5 meter waanzin.
Ik hoop alleen dat iedereen de rust kan bewaren en het verdeel en heers model doorzien.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 01:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Trust me, er gaat steeds meer verzet komen, en dat mensen zich tegen deze waanzin gaan keren. Het komt nu al op en het borrelt. De angst voor het virus is grootendeels weg. En mensen beginnen na te denken.
Mensen beginnen het zat te worden. Ondernemers ook. Die gaan hun deuren vroeger of later gewoon opengooien. Ze hebben niks te verliezen. Van een kale kip kun je niet plukken.
Indien je niet van een kale kip kunt plukken is inbeslagname of de tent sluiten een uitstekend alternatief.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 01:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Trust me, er gaat steeds meer verzet komen, en dat mensen zich tegen deze waanzin gaan keren. Het komt nu al op en het borrelt. De angst voor het virus is grootendeels weg. En mensen beginnen na te denken.
Mensen beginnen het zat te worden. Ondernemers ook. Die gaan hun deuren vroeger of later gewoon opengooien. Ze hebben niks te verliezen. Van een kale kip kun je niet plukken.
Wtfquote:Op vrijdag 1 mei 2020 01:25 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Belgie....óók de anderhalve meter afstand.
Bron:
https://www.vbo-feb.be/ac(...)istancing-verklaard/
UPDATE 01/04/2020
> LEES ONS VOLLEDIGE DOSSIER IMPACT CORONAVIRUS (COVID-19) OP ONDERNEMINGEN
WAAR KOMT DE ‘SOCIAL DISTANCING’-VERPLICHTING VANDAAN?
Het ministerieel besluit houdende dringende maatregelen om de verspreiding van het coronavirus COVID-19 te beperken legt een cascade van maatregelen op aan bedrijven.
Voor functies waar telewerk niet kan worden toegepast, moeten de bedrijven de nodige maatregelen nemen om de naleving van de regels van ‘social distancing’ te garanderen, in het bijzonder het behoud van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon. Die regel is eveneens van toepassing op het vervoer georganiseerd door de werkgever.
---------------------
Elders valt het gewoon onder social distancing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |