Zonde dat het die kant op gaat; onnodig ook. Het was sowieso een economische crisis geworden, maar met dit rekken en rekken (terwijl de IC bijna terug is op originele capaciteit van voor Corona) maken ze de economische crisis wel veel groter dan het anders was geweest. Dan heb ik het niet eens enkel over de horeca. Heb te doen met al die ondernemers die hierdoor failliet gaat, hoop dat er zoveel mogelijk nog gered kunnen worden met opening van bepaalde sectoren, met wat aangepaste maatregelen. Dit kan zo niet langer.quote:Op donderdag 30 april 2020 18:12 schreef Vault-Boy het volgende:
Als er niet per direct wordt ingegrepen door het kabinet, moet twee derde van de horecazaken per 1 juli stoppen, vreest Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De brancheorganisatie gaat vanmiddag in gesprek met staatssecretaris van Economische Zaken Mona Keijzer over een noodplan.
KHN roept de overheid op om aanvullend op het huidige noodpakket met nieuwe steunmaatregelen te komen. Ook wil de branche praten over mogelijkheden om de zaken snel weer te kunnen openen 'om de horeca in staat te stellen nog iets van de 1,5-metereconomie te maken'.
Uit recent onderzoek van KHN naar de gevolgen van de verplichte 'coronasluiting' onder bijna 5000 horecaondernemers blijkt volgens de brancheorganisatie dat een kwart het nog maximaal tot eind april denkt uit te kunnen houden, terwijl een derde ervan uitgaat nog maximaal twee tot drie maanden door te kunnen.
Daarom moeten ze ook gewoon open kunnen maar dan met strengere maatregelen. Als ze nog langer dicht moeten blijven gaan er echt veel zaken kapot. Snap dat het allemaal kut is ook met die 1,5 meter maatregel, maar zo gaat heel de horeca kapot als ze nog maanden dicht zouden moeten blijven.
ik heb bij Sijbesma steeds het idee dat hij overal laconiek over is,omdat hij continue een soort grijns op zijn gezicht heeft.quote:Op donderdag 30 april 2020 19:46 schreef F.Sinatra het volgende:
Ben ik de enige die Sijbesma maar een ontzettend vervelende kerel vind?
Ik heb hier al eerder gewaarschuwd voor morgen.quote:Op donderdag 30 april 2020 19:25 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dan hebben wij naar een andere deskundigenbriefing zitten kijken.
[..]
Ja, natuurlijk heb ik daar een idee van. Heb in de buurt gewerkt en zag vanuit het raam de files staan, maar ik doelde meer op jouw voorspellingen over de Duitse cijfers:
[..]
Ja, gewoon open met oude bezoekersaantallen gaat nu niet. Wij weten ook niet wat in het plan staat dat nu bij de veiligheidsregio's ligt.
Mijn plan x personen toelaten. Van tevoren online reserveren voor bijvoorbeeld ¤ 15,- p.p. Deze ¤ 15,- kun je dan besteden bij iedere winkel. Zo kan je de bezoekersstroom beheersen en voorkom je dat er mensen komen die niks uitgeven.
Laten we het hopenquote:Op donderdag 30 april 2020 19:59 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik voorspel als het viertal vanavond bij Jinek niet heel negatief gaat doen, veel mensen nog meer de regels laten vieren.
Zijn er nog veel mensen die naar dat soort programma’s kijken? Na zo vaak dezelfde tafelgasten gezien te hebben ben ik afgehaakt. Het helpt ook niet dat ik Jinek niet sympathiek e vindquote:Op donderdag 30 april 2020 19:59 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik voorspel als het viertal vanavond bij Jinek niet heel negatief gaat doen, veel mensen nog meer de regels laten vieren.
Ik kijk niet, maar zag wel de gasten voorbij komen.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:13 schreef Gunner het volgende:
[..]
Zijn er nog veel mensen die naar dat soort programma’s kijken? Na zo vaak dezelfde tafelgasten gezien te hebben ben ik afgehaakt. Het helpt ook niet dat ik Jinek niet sympathiek e vind
Dat kan nog komen, maar die cijfers zijn van voor de paasweekend toch?quote:Op donderdag 30 april 2020 20:20 schreef F.Sinatra het volgende:
IC baas zegt nu ook; drukke paasweekend nog geen effect op IC bezetting. Laat het een kantelpunt zijn
1=> Australie is een eilandquote:Op donderdag 30 april 2020 14:35 schreef Za het volgende:
[..]
Uit zichzelf:
[ afbeelding ]
Lockdown 23 maart.
Zeg mij hoe welke lockdown maatregel dan ook dit heeft kunnen bewerkstelligen binnen 10 dagen.
Je mag ook wel eens blij zijn met goed nieuws.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat kan nog komen, maar die cijfers zijn van voor de paasweekend toch?
Ja dan ben ik ook, maar aan de cijfers van ziekenhuisopnames zie ik dat ze weer licht gaan stijgen, vooral in Brabant.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:30 schreef HarrieKeen het volgende:
[..]
Je mag ook wel eens blij zijn met goed nieuws.
Welke cijfers? Er is zijn geen cijfers van voor het weekend. Cijfers zijn actueel. Je weet nooit precies vanaf welke datum de mensen besmet zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:27 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat kan nog komen, maar die cijfers zijn van voor de paasweekend toch?
Wie weet gaat Nederland hier ook wel naartoe in de anderhalvemetersamenleving.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:30 schreef RipCity het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)test-trnd/index.html![]()
In Georgia hoef je geen rij-examen meer te doen om rijbewijs te krijgen![]()
Ik zeg dat ik twee kampen zie, en het jammer vind dat er zo weinig nuance is. Ik zit in geen van beide kampen.quote:Op donderdag 30 april 2020 16:55 schreef Noek het volgende:
[..]
Je noemt het zelf het voorzichtige kamp. Ik niet.
Ik als ondernemer word hier 3x daags voor jankerd uitgemaakt. /care
Waar ben je dan? Heb je dan ook mijn back?![]()
Dan ga ik nu naar de supermarkt en laat ik jullie weten of we over 2 weken een piek kunnen verwachten.
Ze zullen het wel weer hebben over de mondkapjes die volgens hun niet werken.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:17 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ik kijk niet, maar zag wel de gasten voorbij komen.
Altijd hetzelfde riedeltje toen ik nog wel keek.
En Jinek
Maar volgens mij prima kijkcijfers verder?
Fijn dat je het dan beperkte tot die twee mensen, maar dan nog. Wat als deze mensen bang zijn? Mag dat? Zal ze voor angsthaas uitmaken echt verschil maken, behalve dat er een negatieve toonzetting komt in het topic die almaar meer gaat overheersen?quote:Op donderdag 30 april 2020 17:17 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben ook niet van het voorzichtige kamp en heb inderdaad wel eens angstig of angsthaas gezegd geloof ik. Maar dat was alleen tegen hooibaal/boerhagenees, daar komt echt niks anders uit dan alles op slot houden of eerst maanden onderzoek doen alvorens we een minimaal stapje richting wat meer vrijheden kunnen doen.
Als hooibaal dingen voor zijn voeten geworpen krijgt die het tegendeel bewijzen van wat hij zei geeft hij niet thuis. Zie bijvoorbeeld het voorbeeld van de week dat 60% op de IC onder de 60 (of 65) is en NickSanders hem bevroeg.
Of net als ik dat ik vroeg naar zijn keihard handhaven + boetes op regelovertreders en als mensen de leerplicht niet opvolgen door hun kinderen thuis te houden is het opeens ok.
Laten we het er maar op houden dat wij het oneens zijn.quote:Op donderdag 30 april 2020 17:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik neem het op voor beide kanten, want beide kampen hebben users die nogal tunnelvisie hebben en de noodzaak voelen om persoonlijk te worden. Dat jij dat niet ziet/wil zien wil niet zeggen dat het niet gebeurd. Haalt niet weg dat ik een eigen mening heb nee, maar die hebben we allemaal. Persoonlijk roep ik ook niet dat ik jou voornamelijk voorzichtig zie posten; dat is gewoon een belediging namelijk; ik zeg dan eigenlijk dat je mening niet telt en er minder toe doet (ik zou hem in ieder geval belachelijk maken). Jammer dat jij wel die noodzaak voelt. En dat van iemand die zogenaamd klaagt over ''de twee kampen''. Weinig nuance, jammer.
Ah, net over het hoofd gezien.quote:Op donderdag 30 april 2020 20:48 schreef RipCity het volgende:
Wie had het ook alweer over veeteelt en corona?
https://www.ad.nl/dossier(...)utm_campaign=stdc_ad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |