abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193132201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 10:07 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

O+
Toen ZZ nog 2 was begon ze een keer tijdens een lange autorit (als in: 1000 km) ineens te zingen: "ZZ wil d'r uit, ZZ wil d'r uit, etc". Wij in een deuk om dat musicale protest. Ik vertelde het later aan de leidsters, zeiden die: "Oh, maar dat doet ze hier al langer, omdat ze niet meer mag roepen dat ze uit bed wil." Inventief wel. :D
Haha, heerlijk idd dat soort acties!

En Molo, dat is een uitspraak om te onthouden! :D

Wat tof dat de opvang naar de visboer is geweest fleur. Wij gaan iedere woensdag, op dit moment is ze fan van tongrolletjes en had gisteren dan ook zelf tongrolleRtjes besteld zoals ze ze zelf noemt. :D
pi_193139112
Leuk, die bijdehante acties en opmerkingen van jullie peuters O+

Simon is hier echt aan het uittesten. Hij had mij voor Moederdag chocolaatjes gegeven en vroeg vanochtend bij het ontbijt of er één van mocht hebben. Toen ik nee zei, zei hij "maar papa heeft gezegd dat ik er ééntje mocht hebben" :N

Na het ontbijt was ie aan het springen op de bank, dat mag van ons niet, dus ik zei dat ie op zijn billen moest gaan zitten. Hij stopte met springen, keek me lachend aan en zei "maar ik ga niet zitten" en gaat vrolijk door met springen op de bank.

Gisteravond poetste manlief Simons tanden. Hij wilde niet echt meewerken, dus was behoorlijk aan het gillen. Opeens riep hij "mama is veel liever, mama moet tandenpoetsen". Papa kreeg uiteindelijk ook geen kusje meer voor het naar bed gaan, want papa was niet lief en mama wel.

Vanochtend haalde ik Simon uit bed en riep ie "nee, nee, papa moet komen. Papa is lief en mama niet. Papa moet komen"

Peuters O+ :? }:| 8)7 :D O+ O+ O+ O+
  vrijdag 15 mei 2020 @ 10:58:55 #178
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193139262
Heerlijk, dat gedrag. Ik las net de (domme, maar ok :+) quote 'een peuter is eigenlijk een soort blender zonder deksel' _O- :')
Het zijn gewoon nog lekker ongeremde oppertunistjes, mooi man, dat leervermogen en die creativiteit die ze inzetten. Ik geniet er 90% van de tijd wel debiel veel van eigenlijk O+

Ik heb trouwens nog steeds geen Moederdagcadeau gekregen, ligt nog netjes op de kast _O- Koos en Miep zijn het nog steeds vergeten. Heerlijk

Denk dat we het maar gewoon integreren met Vaderdag ofzo _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193139681
Haha Molo en jij hebt al die tijd niks gezegd?

Ik heb weer een huppelend kind naar de psz gebracht. Ik realiseer me ineens dat ik vast ook niet mee naar binnen mag als ze gaat trakteren voor haar 4e verjaardag ;(
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:02:50 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_193140272
Oooh, is ze alweer zo groot @Arja? O+ Gaat hard zeg!

Net als @Molo geniet ik ook debiel veel van die ongebreidelde eigen wil. :9 Heerlijk!

De knakker schuifelde vanmorgen wederom weinig enthousiast over het schoolpleintje richting peuterspeelzaal. Wat klaarblijkelijk zijn nieuwe vriendinnetje is kroop zowat door het hek van blijheid toen ze 'm zag aankomen. O+ Er kon een mild glimlachtje van af bij mijn kleine casanova. *) Over een half uurtje ophaaltijd, heel benieuwd hoe het vandaag ging! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_193140738
'Mama gaan we naar het zwembad?''nee schat, die is nog dicht.''maar Nina zei dat het zwembad weer open is!' Nina is een klasgenootje. Ook 3 dus. Vorige week had Nina al gezegd dat hij maar tegen papa en mama moest zeggen dat hij de baas is. Daar maakt hij al een week gebruik van _O-

'Mama, gaan we straks thuis chocomel drinken? Ik heb het KOUD KOUD KOUD! Echt verschrikkelijk. En ik wil niet in het zwembadje!' :? Vanochtend op de fiets. Ik weet niet waarom hij over het zwembadje begon. We hebben er geen in de tuin meer staan 8)7

Ik houd zo van dat geklets O+

Molo heerlijk van dat moederdag cadeau. L zei toen hij het net verstopt had met papa al waar het lag. Kijk mama, en hier ligt het! Is een verrassing :Y
pi_193142220
@Molo ik vind het ook altijd leuk om te zien wat er bedacht wordt. Zo luisteren we bijna dagelijks DD Company met onder andere 'Het is lente' waarin ze "lammetjes worden geboren" zingen.
Gisteren zei hij de "lammetjes zijn aan het boren", vandaag was het "de mannetjes zijn aan het boren". O+

@minilot hoe ging het? Hoor je van de leiding of hij het fijn vindt als hij er is?

@Arja die viering van de vierde verjaardag missen is ook jammer ja. -O-

Banaan probeerde gisteren wel even om in zijn eigen bed te slapen met mijn man erbij. Tot hij bedacht dat hij nou in plaats van papa wel naar mama kon gaan zoeken. Hij wou geen moment meer plat maar was ook heel boos dat hij toen in het grote bed moest. Vannacht mokte hij ook nog dat hij naar het andere bed wou.

Van het dutje maakte hij net ook een potje. Ik ben drie kwartier met hem bezig geweest terwijl hij in mijn handen wou bijten en heen en weer kroop door het bed. 8)7
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_193149560
Ik kom even tussendoor een vraag stellen. Vandaag viel ons opeens op dat beide handjes van N rood en gezwollen (en schraal, maar dat is al wat langer en heb ik ook) zijn. Een typisch patroon op de rug van haar handen bij de knokkels.
Ziet er echt niet prettig uit, maar ze lijkt er geen last van te hebben.
Iemand die dit herkent?
  vrijdag 15 mei 2020 @ 22:14:40 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193149664
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 22:10 schreef Nolita het volgende:
Ik kom even tussendoor een vraag stellen. Vandaag viel ons opeens op dat beide handjes van N rood en gezwollen (en schraal, maar dat is al wat langer en heb ik ook) zijn. Een typisch patroon op de rug van haar handen bij de knokkels.
Ziet er echt niet prettig uit, maar ze lijkt er geen last van te hebben.
Iemand die dit herkent?
Bij zulke zaken stuur ik foto's naar de huisarts via e-consult. Is dat mogelijk? Zou ik zeker doen, of even toch daar langsgaan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193150154
Nolita, wellicht heeft het met zeep te maken? Ben je recent van merk gewisseld of gebruiken ze bij de opvang een merk waar ze niet goed tegen kan? Zowel mijn handen als die van mijn kinderen moesten erg wennen aan het vele handen wassen met zeep. Ik merk het aan kleuters handen nu ook weer dat hij naar school gaat en dus veel vaker handen wast (thuis doen we dat alleen met zeep als we buiten zijn geweest, op school is het tig keer per dag). De meiden lijken er minder last van te hebben. Ik zou het iig even in de gaten houden en anders even huisarts bellen voor overleg.
pi_193150339
Ze is woensdag voor het laatst bij de opvang geweest, wel vandaag bij opa en oma. Kan eens vragen naar de zeep.
Vooral dat ze ook gezwollen zijn vind ik zorgelijk. Las net weer een bericht over die kinderziekte en Corona op nu.nl. Gezwollen en / of rode handen en voeten is 1 vd eerste symptomen van Kawasaki. Dan is het dat natuurlijk niet meteen, maar merk wel dat ik er opeens niet meer zo gerust op ben. Normaal kijk ik het een aantal dagen aan, maar als ze ermee wakker wordt morgen ga ik toch maar bellen.
Tot ik nu.nl opende dacht ik eigenlijk aan eczeem of een allergische reactie (zou alleen niet weten waarop).

[ Bericht 9% gewijzigd door Nolita op 15-05-2020 22:54:43 ]
pi_193168327
@Nolita, hoe gaat het nu met N?
pi_193170313
@TolstoiFan: wel goed eigenlijk. Het is minder gezwollen en niet meer vuurrood. Verder ook totaal nergens last van. Ik heb dus ook niet meer gebeld, ik denk dat het een reactie is op de enorm schrale handen / eczeem. Flink aan het smeren om het vet te houden nu.

Stom dat zo’n nieuwsbericht zo’n impact heeft eigenlijk. Maargoed, altijd goed om alert te zijn en je gezonde verstand te blijven gebruiken denk ik dan maar.
pi_193174699
Hè Nolita, ik hoop dat het snel over gaat. Stom ja, dat nieuws je dan zo kan beïnvloeden.

Vanmorgen zat ik in de zon in de stoel voor toen ik me realiseerde dat het vanuit peuterhoek vrij verdacht stil was. Had meneer een pak koffiecupjes gepakt en opengemaakt. Zelfs wat koffieprut op zitten eten. Hij zat er zo lief mee te spelen dat ik eigenlijk alleen maar kon lachen en met vriend de douche in gestuurd _O-
Nu is vriend met de jongens fietsen en ga ik nog maar een keer stofzuigen en daarna dweilen, want het huis ruikt nu naar een Starbucks :')

‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_193181853
@LeSage daar zou ik ook wel om kunnen lachen. :)

Banaan gaat echt de goede kant op met in zijn kamertje slapen. Gisteren bleef hij netjes liggen maar wou dat mijn man er bij zou komen liggen. Toen koos hij toch maar voor bij mij liggen.

Vanavond sliep hij al heel snel bijna, terwijl hij over zijn hoofdje geaaid werd. Daarna vroeg hij toch naar mij, maar het begin is er. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 17 mei 2020 @ 21:17:40 #191
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193183075
Wij zijn nog niet verhuisd maar gaan wel bijna. De kapitein gaat soms mee als we gaan klussen en helpt dan mee (van de regen in de drup, maar toch :P ).

De afgelopen twee dagen was hij er een hele dag en heeft dus al twee keer probleemloos als n blok in zn nieuwe kamertje getukt :o O+ dat is echt niks voor hem, hij is snel van de leg als t op slapen aan komt, maar dit ging zo goed *O* fijn fijn O+

Ben benieuwd hoe hij het vind als we eenmaal echt over zijn :D

@Lemijn hoe is het met jacob sinds de verhuizing? Heb je nog tips :)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 17 mei 2020 @ 21:33:36 #192
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_193183426
Jacob begreep het pas toen alle spullen daadwerkelijk in het nieuwe huis stonden. Daarvoor had hij geen goed begrip van wat thuis, is en wat een huis, en wat een huis bewoonbaar maakt en zo. Dus wij hebben er relatief weinig over gepraat, wel een paar keer geweest. Op de verhuisdag kwam hij in het nieuwe huis tegen etenstijd, toen zijn en mijn kamer beslaapbaar waren en we konden gaan eten.

Een peuter kijker anders naar de ruimte. Dat valt me altijd al op. Jacob ziet prima maar hij kan iets missen dat recht voor zijn neus is. Hij zocht als eerste de bak met auto's, pakte er daar 2 uit en ging toen op de grond zitten spelen. Al spelend belandde hij in de keuken. En zo kwamen we de eerste dag niet eens op zolder aan (maar goed ook, daar is het nog steeds een dozenwalhalla).

Jacob is vanaf het begin trots op zijn kamer, grappig genoeg! Ik denk vanwege de vertrouwdheid en de slaapwekker die hij nog niet zo lang had. Iedereen die langs komt mag zijn wekker zien. Vaak word ik dan weer naar beneden gestuurd.

We wonen hier nu 3 weken. Deze week was hij 4 dagen achter elkaar weg en daarna was hij weer een beetje van slag, durfde niet alleen te gaan slapen et cetera. Had het ook weer een keer over 'andere huis'. Wat ook niet helpt is dat er steeds dingen blijven veranderen, en toen lieten de plinten los en gingen alle meubels weer van de muur en anders terug - arm kind. Gelukkig is er dus die autobak.

Heel verhaal. Wat ik denk ik bedoel te zeggen is: hier hielp het om zijn kamer zoveel mogelijk gelijk te houden met hiervoor en om hem lekker veel te laten spelen. Zowel beneden als boven, en buiten (want eindelijk een buiten! jij ook toch?). Het is zo zalig dat hij steentjes in de kiepauto doet en de speelgoedautootjes gesprekken laat voeren als ik met de keukendeur open sta te koken. Of als hij op zijn loopfiets het gangetje in verdwijnt. Of als we samen de planten water gaan geven na het eten.

Oh ja, wat mij enorm tegenviel: hij plakte de eerste dagen echt gigantisch. Liet me zo ongeveer niet los en ik moest continu meespelen. Ik wilde alles behalve met hem spelen en dat botste.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 17 mei 2020 @ 21:59:34 #193
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_193184117
Ja wij hebben ook een tuin O+ kan niet wachten dat hij daar lekker kan gaan zitten keutelen. Hij vind de ruimte echt heerlijk.

Wij nemen nu inderdaad ook steeds wat bekende dingen mee, zn dekentje, knuffel, een bepaalde auto, zandbak schepje. Zolang hij een paar van die dingen om zich heen heeft is ie best ontspannen. Dat plakken hebben we hier ook wel :Y zal nog wel even blijven denk ik :P.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_193184489
Wat goed om te lezen dat het toch redelijk goed gaaf met de peuters en verhuizen.

Hier ook een hele omslag met onze verbouwing. Ze is eigenlijk overal bij geweest vanaf de eerste tekeningen in september tot nu. Ze accepteert het goed en onthoudt ook dat de baby komt als de verbouwing klaar is. Als de baby er dan is komt het klimrek in de tuin. :D Ze was verontwaardigd dat ze niet mee mocht de keuken en vensterbanken uitzoeken, want ‘ik vind dat ook leuk!’ :D
Vandaag moesten al onze meubels op een hoop geschoven en afgedekt worden en toen moest ze toch wel huilen dat haar speelgoed ook opgeruimd moest worden. Dat vond ik wel erg sneu, maar we hebben het speelgoed waar ze veel mee speelt naar opa en oma gebracht waar ze regelmatig is. Toen ze dat hoorde was het snel weer goed. Over 3,5 week kunnen we hopelijk weer wat uitpakken, nog even door bikkelen. Ook al is het zwaar, het wordt zo mooi en dat is alles waard.
  dinsdag 19 mei 2020 @ 21:28:03 #195
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_193214307
@Lemijn wat fijn dat Jacob aardig gewend lijkt en gehecht is aan spulletjes die 'm daarbij kunnen helpen. En aan jou :') Lekker, zo'n plakker. Heerlijke koalabeertjes zijn het soms ook.

@Nolita klinkt als een flinke verbouwing.

Toen zijn kdv-groep het hele coronavraagstuk even doornam met de peuters, had Max verteld dat hij wel wist hoe alles kwam: iemand had een vleermuisje gegeten. Ze hebben zich daar rotgelachen en waren eigenlijk ook meteen uitgepraat :D

Ik hoop dat hij morgen wat makkelijker richting psz gaat. Daarna mag hij met zijn vader onze nieuwe aankoop ophalen (als alles meezit qua aankoopkeuring): een VW bus! O+
pi_193224195
En hoe ging het Q?

Emmy is vandaag zonder mij wezen stoeltje kijken bij haar nieuwe juf en het ging supergoed! Volgens de juf praatte Emmy gezellig en vroeg ze wat de lievelingskleur was van juf en ze vertelde dat er in de klompen van opa kabouters wonen, omdat we paddestoelen in de tuin hebben. Wat is ze onwijs gegroeid en wat durft ze nu makkelijk contact te maken.

En ik kreeg haar OVP/rapport psz mee en ik ben apetrots op haar en de juffen ook, dat klinkt precies door in hun observaties en anekdotes. Ze voelt zich er aardig vrij en durft steeds meer zichzelf te zijn, zoals ze thuis is O+

Volgens mij is ze precies op tijd klaar voor de bassisschool. Volgende week 2 ochtenden wennen.
  woensdag 20 mei 2020 @ 16:15:05 #197
221912 minilot
Nancy boy
pi_193225471
Klinkt goed @Arja! O+ Hoe voelt dat nou, zo'n grote dame? *O*
  woensdag 20 mei 2020 @ 16:21:05 #198
221912 minilot
Nancy boy
pi_193225560
Heh. Günther ligt tegen me aan te snurken, wordt mid-dutje wakker, roept "EENDJES! DRIE!" en valt subiet weer in slaap. Dromen: O+

Plaatje erbij, charmante flitsfoto. :+ Hij is eigenlijk wat te warmbloedig voor overdag met mij in het grote bed, maar knus is het wel *;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 20 mei 2020 @ 16:51:58 #199
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_193226111
Dat wordt vast een latertje vanavond :P
  woensdag 20 mei 2020 @ 17:19:05 #200
221912 minilot
Nancy boy
pi_193226625
quote:
0s.gif Op woensdag 20 mei 2020 16:51 schreef SacreCoeur het volgende:
Dat wordt vast een latertje vanavond :P
Wel vaak eigenlijk. Dude gaat alleen wat vroeger naar bed als -ie geen dutje doet overdag en/of als er de volgende morgen peuterspeelzaal is, maar dan nog eigenlijk niet eerder onder zeil dan half negen. Gewoonlijk gaat -ie rond tien uur naar bed bij een middagdut die gewoonlijk van halverwege tot het einde van de middag is.

Veel te gezellig met z'n allen 's avonds O+ Günther kan prima uitslapen dus die krijgt in totaal wel genoeg slaap. :) Een strakker ritme hoeft pas als -ie over anderhalf jaar naar school gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')